abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202237646

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 22:19:27 #2
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202237650
Ah, Jinek genot.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202237657
Hoorde ik die Bruining nou goed zeggen dat je maar een avondklok moest overwegen?
zie email 27 oktober
  donderdag 18 november 2021 @ 22:20:00 #4
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202237659
Raket omhoog!!! To the moon!!!
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 18 november 2021 @ 22:20:02 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202237660
Kuipers is net the boy who cried wolf. Al zo vaak code zwart geroepen dat als het zometeen echt een keer aan de orde is, niemand hem meer serieus neemt.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 22:20:30 #6
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202237666
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:19 schreef trein2000 het volgende:
Hoorde ik die Bruining nou goed zeggen dat je maar een avondklok moest overwegen?
Bruining heeft sowieso een klap van de molen gehad.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202237669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:14 schreef Ghost_Buster het volgende: [..] Yep, de boel gaat gewoon weer op slot tot maart voor de zoveelste keer op rij, let maar op. Maar verder ziet niemand dat dit seizoensgebonden is, he.. nee, echt niet. 8)7 corona is gewoon de nieuwe griepgolf. Duurt alleen HEEEEL lang voordat de regering dit wil toegeven. Gaat nog een paar jaar duren vrees ik.
Ik hoop stiekem dat het echt gigantisch hoog wordt straks, dan daalt de piek ook ineens heel stijl. Resultaat is meer immuniteit in de bevolking, het houdt ooit een keer op. Of dat binnen deze winter is of pas over 2 jaar, maar dat steeds maar weer vooruit schuiven wordt je ook moe van. Vroeg of laat moet het door de hele samenleving gegaan zijn.

Ja, lekker cruel ik weet het. Je wordt gewoon moedeloos van dat gejank elke keer. Nu al weer over een avondklok...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202237677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kuipers is net the boy who cried wolf. Al zo vaak code zwart geroepen dat als het zometeen echt een keer aan de orde is, niemand hem meer serieus neemt.
Volgens mij zei hij net dat code zwart er nog niet is en dat het helemaal nog niet zeker is dat het er komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202237679
Als je de scholen open wil houden, moet de rest gewoon dicht.
Hoe anders wil je de R maar beneden drukken?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202237681
Allemaal afgeven op de gasten bij Jinek, maar allemaal wel Jinek blijven kijken en de kijkcijfers hoog houden zodat dezelfde gasten blijven komen. Maar altijd de schuld van een ander :7.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202237686
Code zwart is een vage marketingterm geworden. Iets wat niet zou moeten. Thanks QRuipers
pi_202237691
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:14 schreef capricia het volgende: [..] Hij speelt niet bij vriendjes? :o
Dat maak jij er van, hij is een jongste-oudste kleuter en met school begonnen in januari 2020. Nu zit hij in groep 3 en heeft in 22 maanden alle sluitingen meegemaakt. Effectief dus niet heel veel maanden volledig les gehad. Hij heeft 1-2 vriendjes nu maar die kunnen ook niet elke dag. Ik weet dat jij scholen sluiten en thuis lesgeven geen probleem vindt, je kinderen waarschijnlijk ook niet. Maar dat geldt niet voor iedereen.
pi_202237698
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:21 schreef capricia het volgende:
Dat was zo ongeveer haar mening inderdaad.
pi_202237707
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:21 schreef capricia het volgende:
QR-code van mensen met kinderen intrekken. Immers hoog risico geval. Die moeten zo veel als mogelijk thuisblijven zodat het onderwijs kan doorgaan. Dat heb je wel over voor je kind toch ;)
zie email 27 oktober
pi_202237715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat maak jij er van, hij is een jongste-oudste kleuter en met school begonnen in januari 2020. Nu zit hij in groep 3 en heeft in 22 maanden alle sluitingen meegemaakt. Effectief dus niet heel veel maanden volledig les gehad. Hij heeft 1-2 vriendjes nu maar die kunnen ook niet elke dag. Ik weet dat jij scholen sluiten en thuis lesgeven geen probleem vindt, je kinderen waarschijnlijk ook niet. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Dan richt je een speelgroepje op, samen met andere ouders. Het is allemaal niet zo moeilijk als je in mogelijkheden denkt. O+

Gooi het gewoon eens in de groepsapp. Er zijn wsl meer ouders zoals jij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 18 november 2021 @ 22:23:16 #16
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202237716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik hoop stiekem dat het echt gigantisch hoog wordt straks, dan daalt de piek ook ineens heel stijl. Resultaat is meer immuniteit in de bevolking, het houdt ooit een keer op. Of dat binnen deze winter is of pas over 2 jaar, maar dat steeds maar weer vooruit schuiven wordt je ook moe van. Vroeg of laat moet het door de hele samenleving gegaan zijn.

Ja, lekker cruel ik weet het. Je wordt gewoon moedeloos van dat gejank elke keer. Nu al weer over een avondklok...
En ik geef je helemaal gelijk. ^O^
We zijn allang op het punt aangekomen dat:
1: elke ongevaccineerde het lekker zelf moet weten, en
2: nu blijkt dat die vaccins enkel een tijdelijk rookgordijn blijken, we dat hele corona-gezeur overboord moeten gooien en ons leven weer moeten oppakken. Klaar ermee!
Gevaccineerd.
pi_202237717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat was zo ongeveer haar mening inderdaad.
Op het moment dat je serieus van mening bent dat er een avondklok ingesteld moet worden om de scholen open te houden heb je iets niet helemaal begrepen hoor.
zie email 27 oktober
pi_202237722
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
QR-code van mensen met kinderen intrekken. Immers hoog risico geval. Die moeten zo veel als mogelijk thuisblijven zodat het onderwijs kan doorgaan. Dat heb je wel over voor je kind toch ;)
Als dat technisch zou kunnen :+
pi_202237724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Allemaal afgeven op de gasten bij Jinek, maar allemaal wel Jinek blijven kijken en de kijkcijfers hoog houden zodat dezelfde gasten blijven komen. Maar altijd de schuld van een ander :7.
Ga jij ooit nog eens wat over het onderwerp van dit topic zeggen of blijf je bezig met de mensen hier afzeiken en de maat nemen?
pi_202237734
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:17 schreef Discombobulate het volgende:
Ach gossie, dat gejank om kinderen steeds. Die kunnen echt nog wel even thuisonderwijs krijgen. Moet je kijken waar de besmettingen vandaan komen. Maar nee, dat grijpt in op het leven van papie en mamie. Het is puur egoïsme van mensen.
Ja kinderen opzadelen met problemen van volwassenen is dat zeker.
pi_202237739
In het begin der tijden had ik Kuipers en Gonmers hoog zitten. Maar vooral eerstgenoemde zie ik steeds meer als een leeglopende ballon
pi_202237745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Helaas...mijn 9 jarige gaat ook zelf naar de supermarkt. _O_
En komt daar 'kwetsbaren' tegen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202237755
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als dat technisch zou kunnen :+
Ach dan controleren we naast de ID-kaart gewoon een uittrekseltje BRP er bij! Denken in mogelijkheden!
zie email 27 oktober
pi_202237759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Op het moment dat je serieus van mening bent dat er een avondklok ingesteld moet worden om de scholen open te houden heb je iets niet helemaal begrepen hoor.
Ik zeg niet dat ik het een goed idee vind.
Er werd hier in eerste instantie geklaagd over het verschijnen van Bruijning, want zo begin het roepen om het sluiten van de scholen weer.
Zij zit daar echt lijnrecht tegenover juist.
pi_202237764
quote:

[..]
Indien dat een serieuze keuze zou zijn en daadwerkelijk bijdraagt aan het probleem oplossen zou ik liever een avondklok hebben dan dat scholen en uni's e.d. sluiten.

Ik geloof alleen niet dat het het daadwerkelijk oplost.
pi_202237768
Wel fijn dat Gommers straks nog gewoon in de talkshows blijft aanschuiven
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_202237775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:19 schreef trein2000 het volgende:
pi_202237778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ga jij ooit nog eens wat over het onderwerp van dit topic zeggen of blijf je bezig met de mensen hier afzeiken en de maat nemen?
Je past de schoen, blijkbaar.
In Southern Sun
  donderdag 18 november 2021 @ 22:26:33 #29
472044 Ghost_Buster
pi_202237792
quote:
15s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:24 schreef Benny het volgende:
In het begin der tijden had ik Kuipers en Gonmers hoog zitten. Maar vooral eerstgenoemde zie ik steeds meer als een leeglopende ballon
Dan heb je in het begin al niet goed opgelet. Ik zag in 1 seconde al dat die kuipers wel heel erg fout was. Brrr wat een creep. En maar leugens verkopen. Schaamteloos. :{w
Gevaccineerd.
pi_202237797
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan richt je een speelgroepje op, samen met andere ouders. Het is allemaal niet zo moeilijk als je in mogelijkheden denkt. O+
Dan kunnen ze net zo goed op school zitten toch? Het is inderdaad allemaal niet zo moeilijk, en fatsoenlijk les, en vriendjes maken. Dat is pas een mogelijkheid 👍
pi_202237811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ik het een goed idee vind.
Er werd hier in eerste instantie geklaagd over het verschijnen van Bruijning, want zo begin het roepen om het sluiten van de scholen weer.
Zij zit daar echt lijnrecht tegenover juist.
Ik zat in een vergadering, van geklaag niets meegekregen. Maar als je dat vind dan snap je er geen drol van. Om twee redenen.
Een, het staat niet in verhouding. Je kunt niet de hele bevolking gedurende een derde van de dag opsluiten terwijl je nog andere opties hebt. Het is de zwaarst denkbare maatregel.
Twee, het is niet uitlegbaar. Hoeveel mensen denk jij dat het nog snappen dat ze na negenen niet meer de deur uit mogen omdat het allemaal zo ernstig is met Corona maar dat ze tegelijkertijd wel geacht worden hun kind elke dag een virusfabriek in te sturen.
zie email 27 oktober
pi_202237815
quote:

[..]
Waarom?
Moeten we wel solidair zijn met kwetsbaren en ongevaccineerden maar niet met kinderen?

Verder zou deze discussie er überhaupt niet mogen zijn in dit stadium.
pi_202237816
Scholen zijn gewoon zwaar een besmettingshaard, kunnen we wel allemaal wegkijken, zo werkt dat natuurlijk niet. Logische keuze is om ze te sluiten, al zal het op dit moment niet genoeg zijn, ze hadden het wel veel eerder mogen doen.

Enige wat je nu nog kan doen is volledige lockdown, en met dit besmettingsaantal, zal het geen korte worden ook.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202237817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dan kunnen ze net zo goed op school zitten toch? Het is inderdaad allemaal niet zo moeilijk, en fatsoenlijk les, en vriendjes maken. Dat is pas een mogelijkheid 👍
Het is niet verboden om met vriendjes te spelen hè. Of zit hij thuis omdat ie in quarantaine zit?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202237818
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:25 schreef Mortaxx het volgende:
Lekker bijsnabbelen.
  donderdag 18 november 2021 @ 22:28:14 #36
472044 Ghost_Buster
pi_202237829
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:25 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ah, daar is ie dan! Ja hoor, ik had het al voorspeld. We krijgen de avondklok weer ingemasseerd! volgend maand zit iedereen weer binnen.
Gevaccineerd.
pi_202237831
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je past de schoen, blijkbaar.
Nou, dat ga je niet doen dus merk ik, thanks voor het eerlijke antwoord.
pi_202237837
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:25 schreef Mortaxx het volgende:
Influencer Gommers _O_
pi_202237847
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:27 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Scholen zijn gewoon zwaar een besmettingshaard, kunnen we wel allemaal wegkijken, zo werkt dat natuurlijk niet. Logische keuze is om ze te sluiten, al zal het op dit moment niet genoeg zijn, ze hadden het wel veel eerder mogen doen.

Enige wat je nu nog kan doen is volledige lockdown, en met dit besmettingsaantal, zal het geen korte worden ook.
Hoho.

Restaurants bioscopen kroegen bars clubs open en scholen dicht? Serieus?

Er zit een volgorde in die shit, laten we beginnen met het minst drastische?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202237852
quote:

[..]
IK dacht dat dat sarcastisch was _O-
pi_202237855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nou, dat ga je niet doen dus merk ik, thanks voor het eerlijke antwoord.
En hij trok hem aan, jawel.
In Southern Sun
  donderdag 18 november 2021 @ 22:30:30 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202237867
Ah, ik merk dat we alweer in een fuik getrokken worden waarbij we moeten kiezen tussen een schoolsluiting en een avondklok. Zullen we het anders gewoon allebei niet doen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202237873
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij zei hij net dat code zwart er nog niet is en dat het helemaal nog niet zeker is dat het er komt.
Dat klinkt realistisch. In het toch wel redelijk grote ziekenhuis waar mijn partner werkt komt de situatie nu nog echt niet in de buurt van wat men de vorige golven gewend was.
I'll give you something to do
  donderdag 18 november 2021 @ 22:30:45 #44
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202237876
Avondklok o|O
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202237877
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoho.

Serieus? Daar vinden amper besmettingen plaats. Kroegen, bars kan ik me in vinden tho.
pi_202237882
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zat in een vergadering, van geklaag niets meegekregen. Maar als je dat vind dan snap je er geen drol van. Om twee redenen.
Een, het staat niet in verhouding. Je kunt niet de hele bevolking gedurende een derde van de dag opsluiten terwijl je nog andere opties hebt. Het is de zwaarst denkbare maatregel.
Twee, het is niet uitlegbaar. Hoeveel mensen denk jij dat het nog snappen dat ze na negenen niet meer de deur uit mogen omdat het allemaal zo ernstig is met Corona maar dat ze tegelijkertijd wel geacht worden hun kind elke dag een virusfabriek in te sturen.
Je zit er niet objectief in, gezien je opmerking over 'virusfabriek'.

Op het moment dat kinderen op een fatsoenlijke manier door kunnen met hun scholing en andere delen van de maatschappij daarop in moeten leveren, so be it.

Als we dan toch spreken over erg zware maatregelen vind ik dat je ervoor moet kiezen bezoekers bij verzorgingstehuizen etc te screenen voordat je ervoor kiest om scholen te sluiten (als voorbeeld). Het derde jaar op rij kinderen impacten van de maatregelen terwijl zij zelf nagenoeg geen klachten hebben zou ik heel zwaar vinden.
pi_202237889
quote:

[..]
Nou ja. Ach. Volgens Mark hebben we nu wellicht teveel maatregelen. Loopt wel los dus. :+

17-11-2021
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 18 november 2021 @ 22:31:51 #48
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202237900
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoho.

Denk niet dat je een meerderheid in de Kamer gaat vinden die direct met een schoolsluiting wil beginnen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 18 november 2021 @ 22:33:04 #49
472044 Ghost_Buster
pi_202237921
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, ik merk dat we alweer in een fuik getrokken worden waarbij we moeten kiezen tussen een schoolsluiting en een avondklok. Zullen we het anders gewoon allebei niet doen?
Wat dacht je van allebei wel? Er is al sprake van verlenging van de kerstvakantie en bij Jinek hebben ze het over een avondklok. Beide komen er dus.
Gevaccineerd.
pi_202237935
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:27 schreef IkBenDeBaas het volgende:

Zo staat thuisbezoek nog boven scholen qua BCO en staat werk bijna op gelijke hoogte.

Maar daar doen we alleen wat licht advies.
Feest/horeca/vakantie telt ook op even aan scholen en daar doen we ook niks aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')