abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 november 2021 @ 23:03:12 #126
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202238498
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Net als in Spanje. Die hebben een tijdje een avondklok van 1 tot 5 gehad. _O-
Spanjaarden eten laat, he. Als je daar een avondklok om 8 uur instelt, moeten ze het avondeten nog koken.
pi_202238514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan doe je haar toch een mondkapje op? Wat is het probleem?
Oh zo bedoelde ik het niet, was gewoon een anekdote. Mijn schoonmoeder heeft een mondkapje voor haar gemaakt. Als ik boodschappen ga doen en zij gaat mee moet en zal zij er ook één op.

Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat ik van tevoren dacht dat het dragen van mondkapjes e.d. blijvende impact zou hebben, maar zij vindt het vooral leuk.
  donderdag 18 november 2021 @ 23:04:02 #128
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202238518
quote:
Ja een echt bangmaak-kleurtje. Hebben ze goed gekozen.
Gevaccineerd.
pi_202238579
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:01 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Eens. Al vind ik dat de effectiviteit ook niet in dat rijtje past, ik denk niet dat het een maatregel is die super veel effect heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb puur principieel moeite met een avondklok, maar vooral op de basis waarop ie vorige keer ingevoerd is. Ik ben het wel met je eens dat de impact voor veel mensen relatief beperkt is. Je kunt je wel afvragen hoeveel effect het heeft als de impact beperkt is.
Ja dat is de spagaat. Ik denk wel dat 'ie effect heeft gehad. Er werd bij die invoering toen regelmatig gelachen van 'dan blijven we wel slapen', maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat uiteindelijk gedaan hebben. Het doel was toentertijd gewoon feestjes etc voorkomen en ik denk wel dat die maatregel daarin ontmoedigend heeft gewerkt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 18 november 2021 @ 23:08:10 #130
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202238589
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb puur principieel moeite met een avondklok, maar vooral op de basis waarop ie vorige keer ingevoerd is. Ik ben het wel met je eens dat de impact voor veel mensen relatief beperkt is. Je kunt je wel afvragen hoeveel effect het heeft als de impact beperkt is.
Klopt. Het hangt er vanaf hoe oud je bent en waar je woont. In de steden zie je 's avonds nog best wat mensen buiten, in de dorpen is dat veel minder. Jongeren zoeken elkaar 's avonds veel vaker op dan ouderen. Dus je ziet hier meteen 2 doelgroepen. Jongeren en stedelingen. Of dit de juiste doelgroepen zijn laat ik in het midden.
Gevaccineerd.
pi_202238611
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:03 schreef popje het volgende:

[..]
Misschien voor jou niet maar voor heel veel mensen wel.
Ik denk dat die avondklok voor mij de meest ingrijpende van de drie is, maar vooral weer zomaar oordelen.
In Southern Sun
pi_202238626
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat mij betreft wel. Het daadwerkelijk opsluiten van je bevolking is zo'n verregaand middel dat je het alleen zou mogen toepassen als absolute last-resort.
Ik denk dat het uiteindelijk ook de laatst ingevoerde maatregel was toen?
In Southern Sun
  donderdag 18 november 2021 @ 23:10:38 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202238637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Los van het QR-gebeuren wel volgens mij.
pi_202238644
quote:

[..]
ja
pi_202238654
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
[..]
Ja dat is de spagaat. Ik denk wel dat 'ie effect heeft gehad. Er werd bij die invoering toen regelmatig gelachen van 'dan blijven we wel slapen', maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat uiteindelijk gedaan hebben. Het doel was toentertijd gewoon feestjes etc voorkomen en ik denk wel dat die maatregel daarin ontmoedigend heeft gewerkt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijfelachtig-a4043529

Daar was toentertijd wel twijfel over. En van die evaluatie van het RIVM heb ik iig niets meer gehoord.

Ik heb ook niet gezegd dat je het nooit zou moeten doen, als je alle middelen al hebt ingezet en je hebt nog iets nodig om het laatste zetje te geven kun je het overwegen (alhoewel ik juist denk dat in die situaties een avondklok veel minder effect heeft, dan schuift de dagindeling gewoon wat op). Maar niet eerder dan op dat moment.
zie email 27 oktober
pi_202238674
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar was toentertijd wel twijfel over. En van die evaluatie van het RIVM heb ik iig niets meer gehoord.

Ik heb ook niet gezegd dat je het nooit zou moeten doen, als je alle middelen al hebt ingezet en je hebt nog iets nodig om het laatste zetje te geven kun je het overwegen (alhoewel ik juist denk dat in die situaties een avondklok veel minder effect heeft, dan schuift de dagindeling gewoon wat op). Maar niet eerder dan op dat moment.
Er is wat mij betreft één ding dat onbespreekbaar is, en dat is de zorg laten imploderen en 'gewoon' verder gaan. De impact die dat zal hebben is denk ik echt niet te overzien.

Verder wel eens ja.
pi_202238694
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je ontmoedigen kunt meten. Maakt het allemaal vaag, dat snap ik ook wel. Maar een maatregel die de gemiddelde Nederlander niet of nauwelijks raakte omdat die het merendeel van die avondklok slapend heeft doorgebracht zou ik niet in dat rijtje met scholen dicht of bezoekverbod bij oude besjes zetten.
In Southern Sun
pi_202238707
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Los van het QR-gebeuren wel volgens mij.
Een last-resort van het kabinet dan toch. En dan kun je altijd discussiëren of ze nog andere dingen eerder hadden kunnen doen maar zoveel mensen zoveel meningen.
In Southern Sun
pi_202238746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je ontmoedigen kunt meten. Maakt het allemaal vaag, dat snap ik ook wel. Maar een maatregel die de gemiddelde Nederlander niet of nauwelijks raakte omdat die het merendeel van die avondklok slapend heeft doorgebracht zou ik niet in dat rijtje met scholen dicht of bezoekverbod bij oude besjes zetten.
Het zorgde voor minder verkeer maar omdat alles al gesloten was 's avonds had het geen groot effect. Een avondklok vanaf 18:00 uur zou beter zijn aangezien mensen dan na hun werk geen kant meer op kunnen. Als je gaat polderen en hij gaat in om 23:30..ja dan niet nee.
pi_202238765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ontmoedigen zelf is misschien slecht meetbaar, het effect er van wel natuurlijk. Zowel rond invoering als rond afschaffing zagen we geen verandering in de grafieken, dat verwacht en zag je wel bij andere maatregelen.
Het meerendeel van Nederland heeft ook geen schoolgaande kinderen of een moeder in het verpleeghuis. Dat is niet perse een argument. Ik vind het zo diep ingrijpen dat je het gewoon echt niet moet willen, tenzij je volkomen met je rug tegen de muur staat.
zie email 27 oktober
  donderdag 18 november 2021 @ 23:19:23 #141
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202238785
quote:

[..]
Ik denk dat die avondklok voor mij de meest ingrijpende van de drie is, maar vooral weer zomaar oordelen.
Ik zeg MISSCHIEN, dat is dus geen oordeel.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202238788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:17 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het zorgde voor minder verkeer maar omdat alles al gesloten was 's avonds had het geen groot effect. Een avondklok vanaf 18:00 uur zou beter zijn aangezien mensen dan na hun werk geen kant meer op kunnen. Als je gaat polderen en hij gaat in om 23:30..ja dan niet nee.
Nou ja dat dus. En als je een heel hard thuiswerkbeleid voert is zelfs dat twijfelachtig. Dan ga je wel lunchen bij iemand of koffiedrinken.
zie email 27 oktober
pi_202238794
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik dacht dat we het over de sociaal emotionele ontwikkeling van je kind hadden?
Kinderen hebben hier altijd samen gespeeld. Ook tijdens de vorige lockdowns.
Hoe streng je daarin wil zijn, is aan jullie.
Ik laat ze daar in vrij, iedereen op school doet dat dus afspreken is het probleem niet. Maar door alle sluitingen heeft hij dus nog niet echt een positie verworven zeg maar en is dagelijks fysiek contact met vriendjes niet mogelijk. Dit omdat hij er nog niet veel heeft en die hij wel heeft spreken ook met andere vriendjes af.

De basisschool is sinds dinsdag gesloten hier en is volgende week ook nog dicht.

Ik gok dat de "verlengde schoolvakantie" er ook aankomt dus dat gaat ook niet helpen.
  donderdag 18 november 2021 @ 23:23:52 #144
432997 Ven1972
Man met humor
pi_202238864
Misschien moeten we maar kinderen ook vaccineren, lijkt me.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_202238879
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ontmoedigen zelf is misschien slecht meetbaar, het effect er van wel natuurlijk. Zowel rond invoering als rond afschaffing zagen we geen verandering in de grafieken, dat verwacht en zag je wel bij andere maatregelen.
Het meerendeel van Nederland heeft ook geen schoolgaande kinderen of een moeder in het verpleeghuis. Dat is niet perse een argument. Ik vind het zo diep ingrijpen dat je het gewoon echt niet moet willen, tenzij je volkomen met je rug tegen de muur staat.
Je begrijpt het argument dan ook verkeerd. Een avondklok waarvan de gemiddelde Nederlander nauwelijks iets merkt hoort niet in een rijtje thuis van duizenden kinderen die wellicht hun leven lang last hebben van slecht onderwijs of ouderen die eenzaam sterven.
In Southern Sun
  donderdag 18 november 2021 @ 23:25:41 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202238887
twitter
pi_202238891
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik laat ze daar in vrij, iedereen op school doet dat dus afspreken is het probleem niet. Maar door alle sluitingen heeft hij dus nog niet echt een positie verworven zeg maar en is dagelijks fysiek contact met vriendjes niet mogelijk. Dit omdat hij er nog niet veel heeft en die hij wel heeft spreken ook met andere vriendjes af.

De basisschool is sinds dinsdag gesloten hier en is volgende week ook nog dicht.

Ik gok dat de "verlengde schoolvakantie" er ook aankomt dus dat gaat ook niet helpen.
Misschien een goed idee om dat eens met de juf aan te kaarten?
Kan me zo voorstellen dat er meer kinderen/ouders met dit probleem kampen.
Of abonnementje op zo'n krijspaleis (zolang ze nog open zijn)? Kunnen ze even hun energie kwijt en ter plekke met anderen spelen.
pi_202238950
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Of abonnementje op zo'n krijspaleis (zolang ze nog open zijn)? Kunnen ze even hun energie kwijt en ter plekke met anderen spelen.
lol @krijspaleis _O-
pi_202238958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]
lol @:krijspaleis _O-
Als je er eens geweest bent, herken je het als dusdanig. :+
pi_202238971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Krijspaleis werkt inderdaad goed 👍

We hebben het er met de meester over gehad en die begreep het en gaf aan met wie hij het meeste om gaat, dus daar gaan we mee afspreken.

Overigens durf ik bij de meester de namen Hugo en Mark niet te noemen want dan krijgt hij moordneigingen.

Gelukkig zit er geen Hugo of Mark in de klas 😁
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')