Ik zou het goed vinden als het gesprek gevoerd wordt en er gekeken wordt hoe het veilig door te gaan is, maar tegelijkertijd is de manier waarop het nu gaat ook niet te doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:45 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Je moet het zien in de tijd. Dit gaat geleidelijk aan steeds vaker genoemd worden, op een zeker moment ook door OMT-leden en tenslotte rutte en de jonge. En dan komt ie.
Er mist een woord dat ik invul dat daar had moeten staan.......quote:Op donderdag 18 november 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja. Ach. Volgens Mark hebben we nu wellicht teveel maatregelen. Loopt wel los dus.
[ afbeelding ]
17-11-2021
Zie spoiler: Hontquote:Op donderdag 18 november 2021 22:49 schreef D_A het volgende:
Handig plaatje voor in de OP
[ afbeelding ]
Ahquote:
Dit geeft toch wel aan hoe hoog de nood is.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:53 schreef THEFXR het volgende:
Kuipers: Duitsland kan toch beperkt aantal patiënten overnemen
Vanaf volgende week zullen Duitse ziekenhuizen een beperkt aantal coronapatiënten overnemen uit Nederland. Dat heeft voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) gezegd tegen BNR. Hij heeft daarover naar eigen zeggen overeenstemming bereikt met een Duitse collega. Eerder zei Duitsland nog geen patiënten te kunnen overnemen vanwege de druk op de ziekenhuizen. Tijdens eerdere golven gebeurde dat wel.
Kuipers zei dat het LNAZ momenteel bezig is om de praktische zaken te regelen met de Duitsers, "waarna de eerste patiënten waarschijnlijk begin volgende week die kant uitgaan".
Eerder vandaag werd duidelijk dat twaalf Nederlandse ziekenhuizen de zogenoemde 'kritieke planbare zorg' niet binnen de voorgeschreven zes weken kunnen leveren. Vorige week ging het nog om negen ziekenhuizen.
Volgens mij zijn er drie maatregelen die je écht niet wil, ondanks dat ze best effectief kunnen zijn. In willekeurige volgorde:quote:Op donderdag 18 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
Ik ben niet zo van het vooraf uitsluiten van maatregelen, dat ze nooit mogen gebeuren. Wel vind ik dat proportionaliteit iets heel belangrijks is en dat de mensen die de problemen veroorzaken de gevolgen moeten dragen. Daar zijn kinderen geen onderdeel van, het is aan ons die te beschermen. Oftewel, het sluiten van scholen moet in de gereedschapskist met maatregelen een maatregel zijn wanneer alternatieven geen optie meer zijn.
dat was toch wel al langer duidelijk met code zwart in Limburgquote:Op donderdag 18 november 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit geeft toch wel aan hoe hoog de nood is.
Ik vind mondkapjes voor 4+ (wat ik in Italië gezien heb) ook wel eens persoonlijke grens.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er drie maatregelen die je écht niet wil, ondanks dat ze best effectief kunnen zijn. In willekeurige volgorde:
- Sluiting Basis en voortgezet onderwijs en mbo
- Avondklok
- Bezoekverbod (in langdurige zorginstellingen)
Al die drie zijn wat mij betreft even verwerpelijk en kunnen slechts aan de orde komen als er écht geen andere opties meer zijn en zelfs dan alleen na nauwkeurige weging van verwacht effect en proportionaliteit.
Ik vind daar niks mis mee. Totaal niet zelfs.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind mondkapjes voor 4+ (wat ik in Italië gezien heb) ook wel eens persoonlijke grens.
Misschien is om te beginnen het maximum van 1250 mensen in een ruimte voor evenementen en voorstellingen wat aan de hoge kant.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er drie maatregelen die je écht niet wil, ondanks dat ze best effectief kunnen zijn. In willekeurige volgorde:
- Avondklok
Al die drie zijn wat mij betreft even verwerpelijk en kunnen slechts aan de orde komen als er écht geen andere opties meer zijn en zelfs dan alleen na nauwkeurige weging van verwacht effect en proportionaliteit.
Mijn dochter wordt boos als ze geen mondkapje op mag als ik er één op moet, die kent niet anders. Best bizar eigenlijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind mondkapjes voor 4+ (wat ik in Italië gezien heb) ook wel eens persoonlijke grens.
De avondklok past wat mij betreft niet in dit rijtje. Veel minder schadelijk dan die andere twee, zeker wanneer deze om 22.00 of later pas in gaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
- Avondklok
1250 bezoekers op een evenement maar maximaal 75 studenten in een ruimte is natuurlijk ook wel ietwat bijzonderquote:Op donderdag 18 november 2021 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is om te beginnen het maximum van 1250 mensen in een ruimte voor evenementen en voorstellingen wat aan de hoge kant.
Vooral inconsequent, gelet op voetbalstadions, amateursport en hoger onderwijs. Gewoon terug naar maximaal 75 (of zelfs 30) personen in alle binnenruimtes. Dan doe je iets zinnigs.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is om te beginnen het maximum van 1250 mensen in een ruimte voor evenementen en voorstellingen wat aan de hoge kant.
Eens. Al vind ik dat de effectiviteit ook niet in dat rijtje past, ik denk niet dat het een maatregel is die super veel effect heeft.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De avondklok past wat mij betreft niet in dit rijtje. Veel minder schadelijk dan die andere twee, zeker wanneer deze om 22.00 of later pas in gaat.
Dan doe je haar toch een mondkapje op? Wat is het probleem?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn dochter wordt boos als ze geen mondkapje op mag als ik er één op moet, die kent niet anders. Best bizar eigenlijk.
Mag niet van Capricia.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan doe je haar toch een mondkapje op? Wat is het probleem?
Net als in Spanje. Die hebben een tijdje een avondklok van 1 tot 5 gehad.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De avondklok past wat mij betreft niet in dit rijtje. Veel minder schadelijk dan die andere twee, zeker wanneer deze om 22.00 of later pas in gaat.
Ik heb puur principieel moeite met een avondklok, maar vooral op de basis waarop ie vorige keer ingevoerd is. Ik ben het wel met je eens dat de impact voor veel mensen relatief beperkt is. Je kunt je wel afvragen hoeveel effect het heeft als de impact beperkt is.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lijkt me geen argument om het andere kinderen te verplichten.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn dochter wordt boos als ze geen mondkapje op mag als ik er één op moet, die kent niet anders. Best bizar eigenlijk.
Wat mij betreft wel. Het daadwerkelijk opsluiten van je bevolking is zo'n verregaand middel dat je het alleen zou mogen toepassen als absolute last-resort.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien voor jou niet maar voor heel veel mensen wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb puur principieel moeite met een avondklok, maar vooral op de basis waarop ie vorige keer ingevoerd is. Ik ben het wel met je eens dat de impact voor veel mensen relatief beperkt is. Je kunt je wel afvragen hoeveel effect het heeft als de impact beperkt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |