Snap ik heel goed. Ook electoraal.quote:Op maandag 15 november 2021 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat ze hem knijpen voor protest vanuit de gevaccineerde meerderheid schijnt vooral binnen de VVD en D66 een grote angst te zijn.
WALGELIJKE manquote:Op maandag 15 november 2021 21:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Godsamme Hugo staat op de cover van de Linda. Zeg dat het niet zo is
Het draait echt alleen maar om die vent hè. Gadverdamme.
Vind ik best een goed idee hoorquote:Op maandag 15 november 2021 22:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vaccineren + minstens één keer genezen zijn + PCR test + plasje inleveren
Zolang er maar geen tweedeling komt blijven wij wel onzin verzinnen toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
2G+ voor meerdaags werkt alleen als je alleen op dag 1 een negatieve test nodig hebt, niet als je steeds moet testen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor die meerdaagse evenementen zou je ook nog aan 2G+ kunnen denken, maar dan stuit je weer op die principiële bezwaren. Maar eigenlijk zie ik dit niet werken, dan krijg je die zwijgende meerderheid waar de T over rept in je nek.
Is die tweedeling voorkomen ondertussen geen gepasseerd station? Één van de twee groepen gaat hoe dan ook pissig worden op de ander, de enige keuze die het kabinet daarin nog heeft is wie ze precies boos willen maken.quote:Op maandag 15 november 2021 22:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vaccineren + minstens één keer genezen zijn + PCR test + plasje inleveren
Zolang er maar geen tweedeling komt blijven wij wel onzin verzinnen toch
Nee hoor, we slikken alles wel. Hebben we altijd gedaan. Ze drukken hoe dan ook wel erdoorheen wat ze willen. En wij vinden alles wel prima. Nederlanders zijn van die volgzame watjes.quote:Op maandag 15 november 2021 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vroeg of laat slikt de gevaccineerde groep de vrijheidsbeperkende maatregelen niet meer.
Daar gaat het om, de polls, de kiezers bij je houden, jezelf uitroepen als winnaar in de crisis.quote:Op maandag 15 november 2021 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat ze hem knijpen voor protest vanuit de gevaccineerde meerderheid schijnt vooral binnen de VVD en D66 een grote angst te zijn.
Ik zou niet weten waarom het bij lage circulatie per definitie niet proportioneel is. Ik snap wel dat het op het eerste oog misschien zo lijk, maar als je goed kunt onderbouwen dat juist dit die hoge circulatie voorkomt dan lijkt mij dat een prima invulling van proportionaliteit. Kort door de bocht en populistisch dus, zoals we de pizzabezorger kennen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:19 schreef Ronald het volgende:
We lachen vaak om Yorick in dit topic, maar dit vond ik wel een zinnige tweet. Dat hele 2g lost gewoon niks op, dat is genoeg reden om het niet in te voeren. Een nutteloos instrument om toch maar weer iets nieuws in handen te hebben.
[ twitter ]
Ze weten dat als we nog jaren door moeten met maatregelen, de economie en het algehele welvaartsniveau een optater krijgen waar je bang van wordt. Voor de VVD is dat politiek net zo onverkoopbaar als de zorg in laten storten.quote:Op maandag 15 november 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Snap ik heel goed. Ook electoraal.
Geen 1.5m, foei.quote:Op maandag 15 november 2021 22:24 schreef phpmystyle het volgende:
De nieuwe samenleving![]()
[ afbeelding ]
Ik heb wel 's een documentaire gezien over empathie bij bestuurders van grote bedrijven en bestuurders van een land, had (indirect) te maken met de vraag waarom Obama ineens zo grijs was geworden.quote:Op maandag 15 november 2021 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgend jaar vast bij Zomergasten. Weet je nog toen Rutte daar zat? Echt er zit niets maar dan ook niets in die mensen. Het zijn puur politieke robots die Blöf alleen kennen, de film Intouchables, de toppers of een stukje uit de Bijbel kunnen nabrabbelen. Voor de rest zit er niets in, niets.
Gezeur in de marge.quote:Op maandag 15 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor die meerdaagse evenementen zou je ook nog aan 2G+ kunnen denken, maar dan stuit je weer op die principiële bezwaren. Maar eigenlijk zie ik dit niet werken, dan krijg je die zwijgende meerderheid waar de T over rept in je nek.
Voorlopig krijgen vooral de lager opgeleide flexwerkers de klappen. Dat kun je nu niet bepaald VVD-achterban noemen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze weten dat als we nog jaren door moeten met maatregelen, de economie en het algehele welvaartsniveau een optater krijgen waar je bang van wordt. Voor de VVD is dat politiek net zo onverkoopbaar als de zorg in laten storten.
Dat bedoelde ik inderdaad. Verder, grote meerdaagse evenementen heb je pas weer in de lente, als je nu mobiele teststraten gaat voorbereiden kan dat best. Maar dan moet je dat wel willen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2G+ voor meerdaags werkt alleen als je alleen op dag 1 een negatieve test nodig hebt, niet als je steeds moet testen.
Dat had iedereen kunnen verzinnen. Zo veel gaan we niet meer doen aan dit virus, echt niet, tenzij we echt weer totaal in lockdown gaan. Het raast toch wel door de samenleving heen, vooral nu. Het is puur schijn en controlegeilheid die 2G van straks.quote:Op maandag 15 november 2021 22:19 schreef Ronald het volgende:
We lachen vaak om Yorick in dit topic, maar dit vond ik wel een zinnige tweet. Dat hele 2g lost gewoon niks op, dat is genoeg reden om het niet in te voeren. Een nutteloos instrument om toch maar weer iets nieuws in handen te hebben.
[ twitter ]
Wat stel jij voor?quote:Op maandag 15 november 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezeur in de marge.
Gewoon niet doen die 2g überhaupt ergens, of 3g op werk.
Juist. Maar 85% van Nederland voelt zich dan ook beflikkerd schat ik zo in. Gaat het vertrouwen in de overheid echt geen goed doen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:26 schreef phpmystyle het volgende:
Met het 1G beleid van de CU vervalt wel de noodzaak om te vaccineren omdat die dwang er dan neit meer is.
Het VK heeft een vaccinatie plicht!! in bepaalde beroepen. En die is afgelopen week nog eens extra uitgebreid.quote:Op maandag 15 november 2021 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben ik blij dat het VK het echt anders doet nu. Dat is leren leven met. Gelukkig zijn er nog wel landen die het juiste doen.
Maar hier, nee hier zijn we echt volledig gestoord.
Ja haha. Tis gewoon een truce zoals jij al zei om maar een alternatief te bieden op iets dat cu niet ziet zitten.quote:Op maandag 15 november 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist. Maar 85% van Nederland voelt zich dan ook beflikkerd schat ik zo in. Gaat het vertrouwen in de overheid echt geen goed doen.
Je hebt de coronapas dan al. Vertrouwen is niet meer nodig, kleine moeite om nog een vaccinatie te halen voor een werkende QR code.quote:Op maandag 15 november 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist. Maar 85% van Nederland voelt zich dan ook beflikkerd schat ik zo in. Gaat het vertrouwen in de overheid echt geen goed doen.
Dat klopt. Rust, reinheid en regelmaat is waar de VVD op gedijt. Als die in gedrang komen is dat bijzonder kwetsbaar. Zeker met een leider die toch beschadigd is.quote:Op maandag 15 november 2021 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze weten dat als we nog jaren door moeten met maatregelen, de economie en het algehele welvaartsniveau een optater krijgen waar je bang van wordt. Voor de VVD is dat politiek net zo onverkoopbaar als de zorg in laten storten.
Weet je, eigenlijk vind ik dat voor sommige beroepen niet eens heel onlogisch (voor wie met heel kwetsbare mensen werkt, bijvoorbeeld). Wel moet het dan rationeel worden ingezet, en niet als pressiemiddel.quote:Op maandag 15 november 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Het VK heeft een vaccinatie plicht!! in bepaalde beroepen. En die is afgelopen week nog eens extra uitgebreid.
Dat is niet niks hè.
"Alles ist politik" zoals Settembrini in het boek De Toverberg zei. Ik dacht oh dat is wel leuk verzonnen zo, nooit echt over nagedacht, maar blijkbaar is het gewoon hartstikke waar. Alles is politiek.quote:Op maandag 15 november 2021 22:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daar gaat het om, de polls, de kiezers bij je houden, jezelf uitroepen als winnaar in de crisis.
Zorgprobleem is eigenlijk bijzaak, ook voor CU met zo een onzinnig standpunt. Alles vanuit het politiek kader uitgedacht om de zeteltjes te behouden.
Ik denk dat je dit onderschat. Tot nu toe is het steeds een kleine, luidruchtige minderheid. Dit kan wel een eens een wat zachter maar veel grootschaliger ongemak gaan oproepen, gevaarlijke dynamiek. Zeker voor de VVD.quote:Op maandag 15 november 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt de coronapas dan al. Vertrouwen is niet meer nodig, kleine moeite om nog een vaccinatie te halen voor een werkende QR code.
Rutte zal het niet zoveel boeien, de Jonge krijgt toch wel de schuld.
Dat lijstje met de muzieksmaak van Kamerleden (wat Baudet allemaal kutmuziek vond, maar zijn favo nummer is nu "Leef!") stond toch ook vol met Coldplay en zo?quote:Op maandag 15 november 2021 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgend jaar vast bij Zomergasten. Weet je nog toen Rutte daar zat? Echt er zit niets maar dan ook niets in die mensen. Het zijn puur politieke robots die Blöf alleen kennen, de film Intouchables, de toppers of een stukje uit de Bijbel kunnen nabrabbelen. Voor de rest zit er niets in, niets.
Klopt. Merk zelf ook om mij heen dat ook gewone mensen het beleid vinden doorslaan.quote:Op maandag 15 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit onderschat. Tot nu toe is het steeds een kleine, luidruchtige minderheid. Dit kan wel een eens een wat zachter maar veel grootschaliger ongemak gaan oproepen, gevaarlijke dynamiek. Zeker voor de VVD.
Smakeloze grijze drek, toch zou ik me meer zorgen maken als het Horst-Wessellied ofzo favoriet is.quote:Op maandag 15 november 2021 22:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat lijstje met de muzieksmaak van Kamerleden (wat Baudet allemaal kutmuziek vond, maar zijn favo nummer is nu "Leef!") stond toch ook vol met Coldplay en zo?
Ik weet het niet, ik overschat eigenlijk al de hele pandemie wanneer mensen 'in actie' komen. Als je op dit moment kijkt naar de gemiddelde reacties die voorbij komen is het gros daarvan dat mensen het eens zijn met de maatregelen of zeggen: "Kleine moeite toch?"quote:Op maandag 15 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit onderschat. Tot nu toe is het steeds een kleine, luidruchtige minderheid. Dit kan wel een eens een wat zachter maar veel grootschaliger ongemak gaan oproepen, gevaarlijke dynamiek. Zeker voor de VVD.
Waarom lees je die shit? Deze knaap gedijt erbij om zo extreem mogelijk discours neer te zetten.quote:Op maandag 15 november 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij de pizzabezorger en consorten is het nooit goed, je zult ook maar eens ergens op afrekenbaar zijn.
Ik denk dat je dat onderschat. Rutte is aangeschoten wild. Hem wordt niets meer gegund. Zodra die 1 misstap zet, zullen partijen als D66 en CDA hun kans schoon zien en hem een mes in z’n rug steken.quote:Op maandag 15 november 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt de coronapas dan al. Vertrouwen is niet meer nodig, kleine moeite om nog een vaccinatie te halen voor een werkende QR code.
Rutte zal het niet zoveel boeien, de Jonge krijgt toch wel de schuld.
Soort van Agnes Kant. Kan zijn zin krijgen, maar dan draait hij het wel weer om.quote:Op maandag 15 november 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij de pizzabezorger en consorten is het nooit goed, je zult ook maar eens ergens op afrekenbaar zijn.
Er wordt momenteel nog steeds een hoop onvrede afgekocht met geleend publiek geld, maar daar kan je ook niet oneindig mee doorgaan.quote:Op maandag 15 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik overschat eigenlijk al de hele pandemie wanneer mensen 'in actie' komen. Als je op dit moment kijkt naar de gemiddelde reacties die voorbij komen is het gros daarvan dat mensen het eens zijn met de maatregelen of zeggen: "Kleine moeite toch?"
Persoonlijk had ik verwacht dat er allang veel meer onvrede was geweest, maar daar zat ik er flink naast.
Dat denk ik ook, 18- heeft niks in de melk te brokkelen en 50+ (oid) staat denk ik wel achter de maatregelen. Blijft een te kleine groep over die een vuist zou kunnen maken.quote:Op maandag 15 november 2021 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee hoor, we slikken alles wel. Hebben we altijd gedaan. Ze drukken hoe dan ook wel erdoorheen wat ze willen. En wij vinden alles wel prima. Nederlanders zijn van die volgzame watjes.
Oh ik geloof het direct. Coldplay past ook goed. Zou met niets verbazen. Jezus dan ben je wel echt zwaar inferieur op dat gebied. Z'n favoriete film is vast Intouchables of Oorlogswinter.quote:Op maandag 15 november 2021 22:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat lijstje met de muzieksmaak van Kamerleden (wat Baudet allemaal kutmuziek vond, maar zijn favo nummer is nu "Leef!") stond toch ook vol met Coldplay en zo?
Waar zou de volks bias meer liggen? Structureel welvaart inleveren (10- 20%) of tijdelijk wat oversterfte accepteren?quote:Op maandag 15 november 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er wordt momenteel nog steeds een hoop onvrede afgekocht met geleend publiek geld, maar daar kan je ook niet oneindig mee doorgaan.
Niet alleen die partijen. Niemand gunt hem meer wat. Hij is heel kwetsbaar, kwetsbaarder dan het naar buiten lijkt.quote:Op maandag 15 november 2021 22:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat onderschat. Rutte is aangeschoten wild. Hem wordt niets meer gegund. Zodra die 1 misstap zet, zullen partijen als D66 en CDA hun kans schoon zien en hem een mes in z’n rug steken.
Tuurlijk wel. Dat is een probleem voor de toekomst is dan 't antwoord.quote:Op maandag 15 november 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er wordt momenteel nog steeds een hoop onvrede afgekocht met geleend publiek geld, maar daar kan je ook niet oneindig mee doorgaan.
Of tijdelijk die tweedeling accepteren, ook nog altijd een optie.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar zou de volks bias meer liggen? Structureel welvaart inleveren (10- 20%) of tijdelijk wat oversterfte accepteren?
Ook dat is nog een element ja.quote:Op maandag 15 november 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is niet in de kamer te zien. Zelfs als niet alle partijen in de coalitie meedoen zijn er altijd wel partijen te vinden die meegaan.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet alleen die partijen. Niemand gunt hem meer wat. Hij is heel kwetsbaar, kwetsbaarder dan het naar buiten lijkt.
Ook bij een tweedeling zijn er maatregelen. Die tweedeling bij een 2G beleid gaan de besmettingen niet stoppen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of tijdelijk die tweedeling accepteren, ook nog altijd een optie.
Welvaart inleveren kan je vergeten. Kijk eens hoe gevoelig het afbouwen van de HRA ligt.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar zou de volks bias meer liggen? Structureel welvaart inleveren (10- 20%) of tijdelijk wat oversterfte accepteren?
Vandaag geschreven. Post kwijt.quote:
Ze gunnen hem hooguit het record van Lubbers te kunnen breken. Daarna is het over. Max 1,5 jaar, tot het volgende incident.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet alleen die partijen. Niemand gunt hem meer wat. Hij is heel kwetsbaar, kwetsbaarder dan het naar buiten lijkt.
Ja. Omdat de grote meerderheid nog steeds min of meer achter het beleid staat. Als straks iedereen een stok in zijn neus moet voordat hij de boekwinkel of het plaatselijk cafe in kan draait dat als een blad aan de boom om voorspel ik je. Zeker na Hugo’s heksenjacht.quote:Op maandag 15 november 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet in de kamer te zien. Zelfs als niet alle partijen in de coalitie meedoen zijn er altijd wel partijen te vinden die meegaan.
Dat verbaasd mij ook. We leven echt in het einde van de geschiedenis zoals Fukuyama beschreef. "Ah joh, kleine moeite, geeft toch niet" overal en met alles.quote:Op maandag 15 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik overschat eigenlijk al de hele pandemie wanneer mensen 'in actie' komen. Als je op dit moment kijkt naar de gemiddelde reacties die voorbij komen is het gros daarvan dat mensen het eens zijn met de maatregelen of zeggen: "Kleine moeite toch?"
Persoonlijk had ik verwacht dat er allang veel meer onvrede was geweest, maar daar zat ik er flink naast.
Die welvaart wordt al ingeleverd. Massale stijgingen van de energieprijs, de zorgkosten gaan de komende jaren flink stijgen, gemeentelijke belastingen gaan een klap krijgen, etc. Dan kunnen mensen evenveel geld verdienen, kosten om te leven zullen flink omhoog gan (is mijn gok).quote:Op maandag 15 november 2021 22:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welvaart inleveren kan je vergeten. Kijk eens hoe gevoelig het afbouwen van de HRA ligt.
Ja want de CU en het CDA zijn ook totaal niet met hun eigen religieuze achterban bezigquote:Op maandag 15 november 2021 22:38 schreef Confetti het volgende:
1G gaat never nooit komen voordat 2G is geprobeerd. Vooral die kwal van D66 zit er erg hard op te hameren. Al die politici staan natuurlijk aan de 'goede' kant van de QR-samenleving, dat speelt ook mee.
Bedoel meer structureel welvaart inleveren. En dan vooral omdat alles duurder is geworden door alle inefficientie die een covid-samenleving met zich meebrengt. uit eten, vakantie, het is een privilege omdat het ontzettend duur is geworden.quote:Op maandag 15 november 2021 22:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welvaart inleveren kan je vergeten. Kijk eens hoe gevoelig het afbouwen van de HRA ligt.
Ik zat nog te denken "prima film toch?" maar nee dat was the Untouchables. Van wat ik ervan zie is Intouchables inderdaad veilige middle of the road.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh ik geloof het direct. Coldplay past ook goed. Zou met niets verbazen. Jezus dan ben je wel echt zwaar inferieur op dat gebied. Z'n favoriete film is vast Intouchables of Oorlogswinter.
Dat snap ik.quote:Op maandag 15 november 2021 22:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weet je, eigenlijk vind ik dat voor sommige beroepen niet eens heel onlogisch (voor wie met heel kwetsbare mensen werkt, bijvoorbeeld). Wel moet het dan rationeel worden ingezet, en niet als pressiemiddel.
quote:Op maandag 15 november 2021 21:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Godsamme Hugo staat op de cover van de Linda. Zeg dat het niet zo is
Het draait echt alleen maar om die vent hè. Gadverdamme.
Zoiets heb ik ook wel. Het voelt alsof ik Memento kijk. Telkens weer hetzelfde stukje, maar telkens met meer informatie. Ik heb persoonlijk niet bijzonder veel last van de situatie (zolang KDV open isquote:Op maandag 15 november 2021 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het echt interessante tijden hoor. Ik vond het eerst allemaal kut, maar ik besef mij nu dat ik midden in een ongewis verhaal zit dat langzaam naar het einde beweegt.
Dat kan hoor, begrijp me goedquote:Op maandag 15 november 2021 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Vandaag geschreven. Post kwijt.
Maar een wisseling van Hugo en het OMT. Want corona is volgend jaar ook niet weg. Maatregelen nodig. Iedere winter.
Etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Hij is ook echt zo iemand die straks hierna mee gaat doen met Sterren dansen op het ijs en al dat soort programma´squote:
Anderzijds, als een Hugo of een Mark tijdens zo'n zomergasten interview op de vraag 'wat is je favoriete album?' zou antwoorden: "God Hates Us All van Slayer", vraag ik me af wat dat voor hun politieke agenda zou betekenen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh ik geloof het direct. Coldplay past ook goed. Zou met niets verbazen. Jezus dan ben je wel echt zwaar inferieur op dat gebied. Z'n favoriete film is vast Intouchables of Oorlogswinter.
Ik hoop dat z’n omgeving hem beschermt…quote:Op maandag 15 november 2021 22:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij is ook echt zo iemand die straks hierna mee gaat doen met Sterren dansen op het ijs en al dat soort programma´s
Beetje zoals Dijkhoff. Volgend jaar is de Jonge burgemeester van een niet bestaand dorp bij het sinterklaasjournaal?quote:Op maandag 15 november 2021 22:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij is ook echt zo iemand die straks hierna mee gaat doen met Sterren dansen op het ijs en al dat soort programma´s
Volgend jaar is ie nog gewoon minister van VWS.quote:Op maandag 15 november 2021 22:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Beetje zoals Dijkhoff. Volgend jaar is de Jonge burgemeester van een niet bestaand dorp bij het sinterklaasjournaal?
Gun me nou ook mn droomquote:Op maandag 15 november 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgend jaar is ie nog gewoon minister van VWS.
Ja zo sta ik er ook in. Ik kan nog veel, ga binnenkort op vakantie, sporten, zwemmen, ga naar mijn werk wanneer ik wil. Schud/boks handen. Vind het allemaal wel zorgelijk overigens, maar voor mij is het inmiddels mentaal te behappen. En ook virusvector vaccin Janssen kan ik prima slikken.quote:Op maandag 15 november 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook wel. Het voelt alsof ik Memento kijk. Telkens weer hetzelfde stukje, maar telkens met meer informatie. Ik heb persoonlijk niet bijzonder veel last van de situatie (zolang KDV open is), maar ik vind het erg interessant om te volgen, aangezien de kans klein is dat ik het nogmaals meemaak op zo'n schaal (hoop ik).
Hokjesdenken much?quote:Op maandag 15 november 2021 21:45 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen en vooral omdat voor een select groepje grote moeite heeft met vaccineren: bevindelijk gereformeerde, FVD fanboys, mensen uit migrantenwijken..
Misschien kan hij een poldermodel annex mixje aanvoeren om heel Nederland tevreden te houden. Slayer en Wham? Dat is wel des Marks.quote:Op maandag 15 november 2021 22:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Anderzijds, als een Hugo of een Mark tijdens zo'n zomergasten interview op de vraag 'wat is je favoriete album?' zou antwoorden: "God Hates Us All van Slayer", vraag ik me af wat dat voor hun politieke agenda zou betekenen.
Zo'n BNr worden, dat zou echt hemels zijn voor hem denk ik, meedoen in die flutshows op tv, gezellig onzin praten. Eigenlijk wat ie nu ook al doet, maar in een ander jasje.quote:Op maandag 15 november 2021 22:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Minister in Rutte-IV.quote:Op maandag 15 november 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gun me nou ook mn droom
(demissionair of minister?)
Een droom voor hem, een zegen voor het land. Wel graag ergens in Limburg of zo. Zo ver mogelijk bij Den Haag vandaan.quote:Op maandag 15 november 2021 22:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zo'n BNr worden, dat zou echt hemels zijn voor hem denk ik, meedoen in die flutshows op tv, gezellig onzin praten. Eigenlijk wat ie nu ook al doet, maar in een ander jasje.
quote:
Het ingrijpen heb ik vanmiddag ook al uitgelegd.quote:Op maandag 15 november 2021 16:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Joh..![]()
Dat is dan ook echt een van de problemen die we hebben.
Het niet werken met scenario's, het veel te positief inschatten, veel te optimistisch zijn. Niet alleen het RIVM, maar ook Hugo.
Te laat ingrijpen, te snel (sneller dan OMT advies) maatregelen loslaten.
Niet goed communiceren.
Veel te laat opstarten met die boosters. Etc.
Denk niet dat je de Limburgers daar echt een plezier mee doet. Volgens mij is Klein Bonaire nog vrij, daar woont toch niemand.quote:Op maandag 15 november 2021 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een droom voor hem, een zegen voor het land. Wel graag ergens in Limburg of zo. Zo ver mogelijk bij Den Haag vandaan.
Tot een groep uitgesloten wordt van de samenleving omdat ze de sociaal onwenselijke keus hebben gemaakt?quote:Op maandag 15 november 2021 22:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Zoals ik het zie is dit vooral een plan van de CU om 2G voorlopig te kunnen verkopen aan hun ongevaccineerde achterban. Lange termijn, een opvallende woordkeuze, zonder echt hardop afstand te willen nemen. Zij gaan, geheel terecht, instemmen met de 2G regelgeving. De tweedeling waar het al zo lang over gaat komt steeds dichterbij. Nog een paar nachtjes slapen en het is zover. Ik kan niet wachten.
Dit einde is nog helemaal niet in zicht. Ik hoop dat we allemaal een heel lange adem hebben. Zowel in als uit.quote:Op maandag 15 november 2021 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het echt interessante tijden hoor. Ik vond het eerst allemaal kut, maar ik besef mij nu dat ik midden in een ongewis verhaal zit dat langzaam naar het einde beweegt.
Lekker positiefquote:Op maandag 15 november 2021 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit einde is nog helemaal niet in zicht. Ik hoop dat we allemaal een heel lange adem hebben. Zowel in als uit.
Met het einde bedoel ik de afslag die we als samenleving gaan nemen, naar een permanente toestand van lockdowns, min of meer gedwongen vaccinatie etc etc. Of dat we het restrisico gaan accepteren en ons naar normaal gaan bewegen, al dan wel of niet geholpen met de opbouwde immuniteit door vaccinatie en genezing en acceptatie.quote:Op maandag 15 november 2021 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit einde is nog helemaal niet in zicht. Ik hoop dat we allemaal een heel lange adem hebben. Zowel in als uit.
Hoezo? Zij moeten dan een test doen om de ongevaccineerden ook de kans te geven. Dat past toch juist totaal niet in het beeld van pure haat?quote:Op maandag 15 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tot een groep uitgesloten wordt van de samenleving omdat ze de sociaal onwenselijke keus hebben gemaakt?
@:trein2000 dit soort posts is wat ik bedoel. Ik heb niet het idee dat we ook maar een beetje richting de grens van de 'haat' die een groep gevaccineerden inmiddels voor ongevaccineerden heeft gaan. Die groep zal naar mijn idee met liefde elke dag een sneltest doen als ze daarmee een ongevaccineerde kunnen laten zien dat ze beter zijn.
Uitslag loopt het ook al te verkondigen: https://www.rtvoost.nl/ni(...)-1G-is-wel-een-optie.quote:Op maandag 15 november 2021 22:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Zoals ik het zie is dit vooral een plan van de CU om 2G voorlopig te kunnen verkopen aan hun ongevaccineerde achterban. Lange termijn, een opvallende woordkeuze, zonder echt hardop afstand te willen nemen. Zij gaan, geheel terecht, instemmen met de 2G regelgeving. De tweedeling waar het al zo lang over gaat komt steeds dichterbij. Nog een paar nachtjes slapen en het is zover. Ik kan niet wachten.
Uiteindelijk gaat de wal het schip keren. Je kan niet maatregelen instellen zonder iets van een structurele oplossing te werken. Er moet altijd iets van een exitstrategie zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lekker positief
Ik ben er ook bang voor..
In het geval van 2G bedoel ik hè. Of 2G+ of hoe je 't ook wil noemen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Zij moeten dan een test doen om de ongevaccineerden ook de kans te geven. Dat past toch juist totaal niet in het beeld van pure haat?
Oh nee, dan hebben we een misverstand. Ik praatte over 1G. 2G kan gewoon op dikke steun rekenen. 2G+ is een grensgeval, dat kan best even maar gaat op termijn ook niet goed.quote:Op maandag 15 november 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het geval van 2G bedoel ik hè. Of 2G+ of hoe je 't ook wil noemen.
Tijdelijk is nooit tijdelijk in de politiek.quote:Op maandag 15 november 2021 21:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind 1G+vaccinatie voor massale evenementen tijdelijk geen probleem.
Klopt, als je mensen eenmaal gebroken hebt, kun je ze een hoop laten doen, zelfs uit weerzin. Dat zijn dezelfde mensen die niet geloven in mondkapjes, maar die hem toch maar extra strak om de neus doen omdat ze niet kleinzielig willen zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tot een groep uitgesloten wordt van de samenleving omdat ze de sociaal onwenselijke keus hebben gemaakt?
@:trein2000 dit soort posts is wat ik bedoel. Ik heb niet het idee dat we ook maar een beetje richting de grens van de 'haat' die een groep gevaccineerden inmiddels voor ongevaccineerden heeft gaan. Die groep zal naar mijn idee met liefde elke dag een sneltest doen als ze daarmee een ongevaccineerde kunnen laten zien dat ze beter zijn.
2G+ is de doodsteek voor de vrijetijdssector omdat je niets meer spontaan kan ondernemen. Of je moet aan de deur kunnen testen. Maar als elke boerenlul die testen mag afnemen wat is de waarde dan nog?quote:Op maandag 15 november 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh nee, dan hebben we een misverstand. Ik praatte over 1G. 2G kan gewoon op dikke steun rekenen. 2G+ is een grensgeval, dat kan best even maar gaat op termijn ook niet goed.
Ah op die manier. Ik ben benieuwd hoe 't morgen gaat.quote:Op maandag 15 november 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh nee, dan hebben we een misverstand. Ik praatte over 1G. 2G kan gewoon op dikke steun rekenen. 2G+ is een grensgeval, dat kan best even maar gaat op termijn ook niet goed.
De avondklok begon ook met een fuik op de A2. Uiteindelijk liep het wel los met de handhaving.quote:Op maandag 15 november 2021 23:00 schreef Johannes788 het volgende:
Beelden vandaag uit Oostenrijk. Politie die winkelcentra binnen stormt om op zoek te gaan naar ongevaccineerden te beboeten.
WTF
https://twitter.com/kees71234/status/1460362468744650753?s=21
Is het raar om dit een razzia te noemen?quote:Op maandag 15 november 2021 23:00 schreef Johannes788 het volgende:
Beelden vandaag uit Oostenrijk. Politie die winkelcentra binnen stormt om op zoek te gaan naar ongevaccineerden te beboeten.
WTF
Dit kan echt niet…quote:Op maandag 15 november 2021 23:00 schreef Johannes788 het volgende:
WTF
Helemaal de weg kwijt.quote:Op maandag 15 november 2021 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Toen ze het in juni hadden over “leren leven met het virus” had ik eigenlijk niet verwacht dat we naar een grotere dystopie zouden gaan dan voor de vaccinatiecampagne.
En nee ik denk niet dat het een complot is. Ze hebben gewoon echt geen idee meer.
Nee. Dat was het eerste wat in mij op kwam.quote:Op maandag 15 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het raar om dit een razzia te noemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |