In de Peugeot 205 die ik in 1998 reed zou dat best wel eens kunnen kloppen.quote:Op maandag 15 november 2021 20:23 schreef tja77 het volgende: [..] 15 PK zou 20km/uur extra geven?
I call bullshit.
Jawel, Bottas zat op iets meer dan 3 seconden. Maar als Max geweten had dat hij een straf zou krijgen of dat ze het zouden onderzoeken na de race, had hij vast meer z’n best gedaan om Bottas op meer dan 5 seconden te houden.quote:Op maandag 15 november 2021 19:40 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Al zou Max 5 seconden krijgen, dan verandert de uitslag toch een niet? Of was Bottas al zo dichtbij?
https://racingnews365.com(...)lans-for-final-racesquote:Op maandag 15 november 2021 20:06 schreef El_Thijs het volgende:
Kwam dit tegen, weet niet of het ook echt waar is:
https://gp33.nl/lewis-ham(...)ns-een-nieuwe-motor/
Als dat zo is, is het wel verkeken voor Max ben ik bang. Tenzij Honda nog iets weet te doen qua tweaks e.d.quote:Op maandag 15 november 2021 20:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
https://racingnews365.com(...)lans-for-final-races
Volgens de altijd betrouwbare Toto gaan ze het met deze motor tot het einde doen.
Die gaan dus nog een motorwissel doen ergens.
Dat gaat niet gebeuren. Honda zit aan de limiet. Ik ben bang voor een anticlimax.quote:Op maandag 15 november 2021 20:33 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als dat zo is, is het wel verkeken voor Max ben ik bang. Tenzij Honda nog iets weet te doen qua tweaks e.d.
Zou Honda de motor nog niet verder op kunnen schroeven? Ze waren altijd vrij conservatief toch qua afstelling omdat ze betrouwbaarheid belangrijk vonden.quote:Op maandag 15 november 2021 20:35 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Honda zit aan de limiet. Ik ben bang voor een anticlimax.
Wat toelaat?quote:Op maandag 15 november 2021 20:48 schreef Themeparktommy het volgende:
Als de FIA dit toelaat, tekent ze haar eigen doodvonnis. Niemand gaat de F1 dan nog serieus nemen.
Wat kunnen ze eraan doen dan?quote:Op maandag 15 november 2021 20:48 schreef Themeparktommy het volgende:
Als de FIA dit toelaat, tekent ze haar eigen doodvonnis. Niemand gaat de F1 dan nog serieus nemen.
"In de geest van de regels". Maar dat is ook maar een term bedacht om iets af te kunnen schaffen/ bestraffen buiten de regels om.quote:
Als Max dit kampioenschap nog verliest dan is dat per definitie al door gezeik dat niets met racen te maken heeft.quote:Op maandag 15 november 2021 21:06 schreef Evenstar het volgende:
Mercedes, Toto en Britse media spelen dit wel slim. Vanaf het moment dat er geen straf kwam voor Max zeuren ze al om onboard beelden.
Ik kan ermee leven als Max WK verliest, maar zou echt jammer zijn als zo'n mooie seizoen gewonnen/verloren wordt door gezeik tijdens het racen zelf.
Nou nee, Hamilton heeft afgelopen weekend dat hij ook Nu nog steeds gewoon meedoet.quote:Op maandag 15 november 2021 21:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Max dit kampioenschap nog verliest dan is dat per definitie al door gezeik dat niets met racen te maken heeft.
Daar valt gewoon helemaal niets aan te doen als Mercedes dat wil. Heeft niets te maken met toelaten of niet toelaten. Ze mogen het gewoon conform de regels.quote:Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Elke race een nieuwe motor laten plaatsen
Die regels moeten ze heel snel aanpassenquote:Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Elke race een nieuwe motor laten plaatsen
Ja klopt. Maar dat hij nog meedoet komt door Silverstone en Hongarije. En dat had geen reet met racen te maken. Als je er als team met de punten vandoor gaat omdat je zelf fouten maakt (opzet of niet) dan heeft dat niets met racen te maken. Dat zijn gewoon fouten in de reglementen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:09 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou nee, Hamilton heeft afgelopen weekend dat hij ook Nu nog steeds gewoon meedoet.
Dan kun je gelijk het groene logo weer de prullenbak ingooien. Als de FIA dit toestaat is het nog ongeloofwaardiger dan WWEquote:Op maandag 15 november 2021 21:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar valt gewoon helemaal niets aan te doen als Mercedes dat wil. Heeft niets te maken met toelaten of niet toelaten. Ze mogen het gewoon conform de regels.
Er valt niets 'toe te laten'. Het mag gewoon volgens de regels. Wat is er zo moeilijk aan om dat te begrijpen?quote:Op maandag 15 november 2021 21:11 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dan kun je gelijk het groene logo weer de prullenbak ingooien. Als de FIA dit toestaat is het nog ongeloofwaardiger dan WWE
FIA is de organisator, ze bedenken de regels. Als die er niet is, dan bedenken ze er een. (Zie Max)quote:Op maandag 15 november 2021 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er valt niets 'toe te laten'. Het mag gewoon volgens de regels. Wat is er zo moeilijk aan om dat te begrijpen?
Hou daar toch een over op, je vergeet Monza daar altijd bij te vermelden.quote:Op maandag 15 november 2021 21:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar dat hij nog meedoet komt door Silverstone en Hongarije. En dat had geen reet met racen te maken. Als je er als team met de punten vandoor gaat omdat je zelf fouten maakt (opzet of niet) dan heeft dat niets met racen te maken. Dat zijn gewoon fouten in de reglementen.
Ja, maar de regel is er al wel. Die zegt namelijk dat het mag. En die gaan ze echt niet drie ronden voor het einde aanpassen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:14 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
FIA is de organisator, ze bedenken de regels. Als die er niet is, dan bedenken ze er een. (Zie Max)
Dat vernam ik ook en dat is best vreemd. In principe zou je het zo moeten regelen: max 3 motoren toegestaan, bij een 4e een gridstraf van 10 plekken. Wil je meer gebruiken dan moet je toestemming van de FIA krijgen en krijg je opnieuw 10 plekken of start je vanuit de pits ofzo.quote:Op maandag 15 november 2021 21:12 schreef Evenstar het volgende:
Motoren zitten niet in budgetcap toch?
Dat is ook raar. Allemaal zeuren over budgetcap, kleine teams een kans geven, milieu dit dan, maar je kan wel iedere weekend een motor in de prullenbak tyfen
... maar goed, dat zijn de regels.
Ben het met je eens hoor, maar FIA verandert vaak genoeg regels midden in een seizoenquote:Op maandag 15 november 2021 21:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar de regel is er al wel. Die zegt namelijk dat het mag. En die gaan ze echt niet drie ronden voor het einde aanpassen.
Op Monza haalde niemand punten, dus het heeft geen zin om die er bij te halen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:15 schreef PS. het volgende:
[..]
Hou daar toch een over op, je vergeet Monza daar altijd bij te vermelden.
Ook dat hoort bij racen, en mocht hij Verstappen er toen niet hebben afgekegeld (en andersom) was het nog steeds niet zeker dat Max die had gewonnen.
Je hebt er echt niks aan om daar telkens op terug te vallen.
Geniet gewoon nog even van de 3 laatste races die gewoon spannend worden. Ipv alleen maar huilie te doen, je bent toch geen klein kind meer?
alleen niet voor MB...zie het DAS verhaalquote:Op maandag 15 november 2021 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor, maar FIA verandert vaak genoeg regels midden in een seizoen
Hangt er een beetje van af.quote:Op maandag 15 november 2021 21:46 schreef Ferdii het volgende:
Normaal voor Max onmogelijk om kampioen te worden als die merc motor zo blijft. Worden simpele overwinningen voor lewis waarbij Max 3x 2de wordt.
Enige mazzeltje wat Max kan hebben is dat die motor opblaast of lewis een fout maakt
Volgens mij deden ze dat uit coulance omdat ze dan hun hele stuurophanging moesten vervangen in enkele dagen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen niet voor MB...zie het DAS verhaal
Dat stond niet duidelijk in de regelementen, FIA kon daar weinig tegen doen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen niet voor MB...zie het DAS verhaal
Hij hoeft ook geen nieuwe motor te steken. De eerstvolgende races gaat hij met deze motor gewoon simpel pole pakken en van start tot finish aan kop.quote:Op maandag 15 november 2021 21:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hangt er een beetje van af.
Ik denk dat Mercedes niet iedere keer een nieuwe motor kan steken. Brazilië heeft korte rondjes en je kan er bizar makkelijk inhalen.
Qatar heb je alleen één rechte stuk waar je makkelijk kan inhalen. Jeddah is belachelijk snel, maar krap, Abu Dhabi staat ook niet bekend als een baan waar je makkelijk kan inhalen.
Als Lewis op die banen een penalty pakt zal hij niet zo makkelijk naar voren kunnen rijden als in Brazilië en als hij geen motorwissel doet is de motor in Jeddah en Abu Dhabi niet meer zo dominant als dat het nu was.
Sowieso gaan niet alle drie de races zonder kleerscheuren eindigen. Die komen elkaar nog wel tegen, al helemaal als Lewis straffen gaat pakken.
Er was ook helemaal geen reden om het te verbieden, omdat het binnen de op dat moment geldende regels viel.quote:Op maandag 15 november 2021 21:55 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Volgens mij deden ze dat uit coulance omdat ze dan hun hele stuurophanging moesten vervangen in enkele dagen.
Je kunt, samen met die ene moderator hier, gewoon niet hebben dat Hamilton een enorme wereldwijde fanbase heeft. Terwijl in jullie beleving Verstappen de enige zou mogen zijn die het verdiend om verafgood te worden.quote:Op maandag 15 november 2021 21:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik haal het er bij, omdat de flauwekul dat Hamilton het zo verschrikkelijk goed doet en er zo goed bij zit gewoon aantoonbare onzin is als je naar het hele seizoen kijkt en kijkt op welke momenten ze hebben geprofiteerd van hun eigen fouten en overtredingen.
Denk ook dat Red Bull gewoon niet echt heel lekker werkt in weekenden met sprintraces.quote:Op maandag 15 november 2021 21:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij hoeft ook geen nieuwe motor te steken. De eerstvolgende races gaat hij met deze motor gewoon simpel pole pakken en van start tot finish aan kop.
Als tenminste blijkt dat de motor echt zo veel sterker is en het niet andere zaken waren die meespeelde zoals bijvoorbeeld in Turkije, waar ook even leek dat Mercedes het helemaal op de rit had.
Het zou me ook niet verbazen als dat snelheidsverschil dit weekend weer helemaal weg is en Verstappen pole pakt en uit het zicht verdwijnt. Het is zo'n bizar seizoen.
Meen dat Horner en Marko wat minder rustig, of in ieder geval een stuk minder positief, waren in de commentaren achteraf.quote:Op maandag 15 november 2021 22:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
.
Gaat zeker lastig worden, maar denk niet dat RB kansloos is. Ik vond de rust bij Max ook wel wat zeggen.
Kan heel goed, maar dan heeft Mercedes het gewoon slim gespeeld. Als Red Bull niet kan antwoorden dan is dat gewoon zo en kan Max er ook weinig aan doen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Meen dat Horner en Marko wat minder rustig, of in ieder geval een stuk minder positief, waren in de commentaren achteraf.
Rationeel weet ik dat het onzin is, maar ergens in mijn hoofd zit stiekem toch dat Max na gisteren kansloos gaat zijn voor de titel.
Maar bij voetbal heeft niet 1 team een betere bal dan een ander team.quote:Op maandag 15 november 2021 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je kunt, samen met die ene moderator hier, gewoon niet hebben dat Hamilton een enorme wereldwijde fanbase heeft. Terwijl in jullie beleving Verstappen de enige zou mogen zijn die het verdiend om verafgood te worden.
Nou, dan heb ik nieuws. Een hoop F1-kijkers vinden Max een heel goede rijder, beter dan 18 anderen in het veld maar niet beter dan Lewis Hamilton.
En zelf als hij aantoonbaar beter is dan Lewis, dan nog is dat geen reden om fan van hem te zijn.
Ik heb ook nog weinig Rotterdammers ontmoet die niet erkennen dat de Ajax op het moment betere voetballers heeft dan Feyenoord, en daarom dan maar fan van de Amsterdammers worden.
gewoon 3 races de tijd geven net zoals de flexwings/pitstops en niet het hele jaarquote:Op maandag 15 november 2021 21:55 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Volgens mij deden ze dat uit coulance omdat ze dan hun hele stuurophanging moesten vervangen in enkele dagen.
juist ja.....de flexiwings EN de pitstops ookquote:Op maandag 15 november 2021 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er was ook helemaal geen reden om het te verbieden, omdat het binnen de op dat moment geldende regels viel.
Bouw van die toren ligt ook al 3 jaar stil.quote:Op maandag 15 november 2021 22:00 schreef SiGNe het volgende:
Zou Jeddah op tijd af zijn eigenlijk?
Ze hebben nog +/-2 weken..
Echt idioot dat de FIA het nog niet geschrapt heeft.
En het is ook nog eens een eenmalige baan, in 2022 zien we jeddah niet meer terug, in 2023 zou er een geheel nieuw circuit klaar moeten zijn (krijgen ook meteen een contract voor 10 jaar)
Max zei zelf dat er door de snelheid bij Hamilton enorm veel druk stond op de middensector en hij daar z’n banden eigenlijk kapot reed. En daarom wist hij ook op een bepaald moment wel dat hij hem nooit voor zou blijven en drong hij daarna niet meer aan.quote:Op maandag 15 november 2021 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk ook wel dat de setup van de Bull niet helemaal optimaal was afgelopen weekend, waardoor de slijtage van het rubber iets hoger dan gewenst was
Ik verwacht ook dat Hamilton hem nu gewoon gaat pakken helaas. En misschien was dit wel het enige jaar dat het echt kon lukken. Volgend jaar komt het hele zooitje nog dichter bij elkaar en zie ik de Ferrari's (gelukkig) ook weer mee strijden. En hoe goed gaat Russel het doen? Nog meer concurrentie voor Max. We gaan het zien.quote:Op maandag 15 november 2021 22:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Meen dat Horner en Marko wat minder rustig, of in ieder geval een stuk minder positief, waren in de commentaren achteraf.
Rationeel weet ik dat het onzin is, maar ergens in mijn hoofd zit stiekem toch dat Max na gisteren kansloos gaat zijn voor de titel.
Meer concurrentie is goed. Nu heeft hij 9 GPs gewonnen en gaat hij misschien alsnog WK verliezen door een slim trucje van Mercedes.quote:Op maandag 15 november 2021 22:22 schreef mrkos het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat Hamilton hem nu gewoon gaat pakken helaas. En misschien was dit wel het enige jaar dat het echt kon lukken. Volgend jaar komt het hele zooitje nog dichter bij elkaar en zie ik de Ferrari's (gelukkig) ook weer mee strijden. En hoe goed gaat Russel het doen? Nog meer concurrentie voor Max. We gaan het zien.
Ja natuurlijk. Dat klopt. Die Duitsers hebben iets gemaakt dat het zelfde effect had als de dubbele diffuser van Ross Brawn. Maar helemaal los daarvan:quote:Op maandag 15 november 2021 22:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar bij voetbal heeft niet 1 team een betere bal dan een ander team.
Mercedes is al jaren oppermachtig en dat komt vooral door de snelle motor.
Lewis is ook een toprijder, daar niet van maar in een minder goede wagen zou die toch nóg meer moeite moeten doen.
Toto Wolff heeft zelf ook al eens gezegd dat ze in het begin van de nieuwe powerunits de motor flink naar beneden schroefden elke race omdat ze bang waren dat die anders illegaal bevonden zou worden.
En toen mocht party-mode nog dus als een ander in de buurt kwam gin de motor naar 85%, of 90% als dat nodig was.
Het is in dit geval niet alleen Lewis die het doet, het is Lewis+Mercedes.
Max 2x van de baan kegelen = slim trucje van Mercedes?quote:Op maandag 15 november 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meer concurrentie is goed. Nu heeft hij 9 GPs gewonnen en gaat hij misschien alsnog WK verliezen door een slim trucje van Mercedes.
Als iedereen 4-5 GP's kan winnen is het veel leuker en zijn acties zoals Silverstone of pech zoals in Baku wat minder pijnlijk.
Bottas was gewoon een domme actie en pech. Ik vind veel van Bottas, maar geloof echt niet dat hij zoiets opzettelijk zou doen. Hij heeft genoeg andere kansen gehad om dat te doen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Max 2x van de baan kegelen = slim trucje van Mercedes?
Denk dat hij die motor wissels bedoelt.quote:Op maandag 15 november 2021 22:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Je let niet goed op. Ik vind de verafgoding van Verstappen op bijvoorbeeld Ziggo of hier minstens zo irritant.quote:Op maandag 15 november 2021 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je kunt, samen met die ene moderator hier, gewoon niet hebben dat Hamilton een enorme wereldwijde fanbase heeft. Terwijl in jullie beleving Verstappen de enige zou mogen zijn die het verdiend om verafgood te worden.
Nou, dan heb ik nieuws. Een hoop F1-kijkers vinden Max een heel goede rijder, beter dan 18 anderen in het veld maar niet beter dan Lewis Hamilton.
En zelf als hij aantoonbaar beter is dan Lewis, dan nog is dat geen reden om fan van hem te zijn.
Ik heb ook nog weinig Rotterdammers ontmoet die niet erkennen dat de Ajax op het moment betere voetballers heeft dan Feyenoord, en daarom dan maar fan van de Amsterdammers worden.
De hekel aan Hamilton is dit seizoen groter dan normaal, maar niet omdat hij het nu direct opneemt tegen Verstappen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dat klopt. Die Duitsers hebben iets gemaakt dat het zelfde effect had als de dubbele diffuser van Ross Brawn. Maar helemaal los daarvan:
De fans heeft Hamilton nu eenmaal en die gaan hem nu echt niet afbranden omdat er iemand rondrijdt die hem van een recordtitel af kan houden. Die willen niets liever dan dat hun held de grootste aller tijden wordt.
En als je zegt: Het ligt aan de auto" dan zeggen ze meteen terug: "Dan was Bottas wel tweede geweest."
Kortom, als je er niet tegen kunt kijk dan gewoon naar Ziggo en lees dat Nederlandse F1-blaadje waar Verstappen elke maand op de cover staat.
Echt 3/4e van dit forum gaat over Lewis en hoe waardeloos hij wel niet is.
Zou het? Het gaat toch uiteindelijk om pk's? Als Mercedes volgend jaar elke 3 races een nieuwe wegwerpmotor pakt, kan zelfs Mazepin in die auto winnen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meer concurrentie is goed. Nu heeft hij 9 GPs gewonnen en gaat hij misschien alsnog WK verliezen door een slim trucje van Mercedes.
Als iedereen 4-5 GP's kan winnen is het veel leuker en zijn acties zoals Silverstone of pech zoals in Baku wat minder pijnlijk.
plus allerlei regels veranderd op verzoek van mercedes....en vergeet de achterbanden niet die toevallig ook nog in het voordeel van MB zijn gevallen, en de eerste race max zijn P1 afgenomen ( Gary zat toen zeker in de FIA jury ? )quote:Op maandag 15 november 2021 22:28 schreef opreis het volgende:
[..]
"we willen meer respect" terwijl ze zelf vuil spel spelen en het meest hypocriete team van de F1.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
De hekel aan Hamilton is dit seizoen groter dan normaal, maar niet omdat hij het nu direct opneemt tegen Verstappen.
Dat komt door het gedrag en de uitlatingen van hem en het team al dit hele seizoen. Ze wilden graag concurrentie, nu hebben ze 1 iemand die ze uitdaagt en het is meteen een en al moddergooien en vuil spel op en naast de baan. En dat siert een team als Mercedes totaal niet. Laat staan iemand die 7x tot wereldkampioen gekroond is, of is dat misschien wel het bewijs dat het echt alleen het materiaal is geweest?
Alleen is Bottas verder ook geen superrijder, inhalen lukt 'm niet eens met een Merecedes onder z'n kont.quote:Op maandag 15 november 2021 22:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dat klopt. Die Duitsers hebben iets gemaakt dat het zelfde effect had als de dubbele diffuser van Ross Brawn. Maar helemaal los daarvan:
De fans heeft Hamilton nu eenmaal en die gaan hem nu echt niet afbranden omdat er iemand rondrijdt die hem van een recordtitel af kan houden. Die willen niets liever dan dat hun held de grootste aller tijden wordt.
En als je zegt: Het ligt aan de auto" dan zeggen ze meteen terug: "Dan was Bottas wel tweede geweest."
Kortom, als je er niet tegen kunt kijk dan gewoon naar Ziggo en lees dat Nederlandse F1-blaadje waar Verstappen elke maand op de cover staat.
Echt 3/4e van dit forum gaat over Lewis en hoe waardeloos hij wel niet is.
Aangezien toto wolff geen mongool is, heeft hij wellicht argumenten waarom hij van mening is dat Mercedes structureel geaaid wordt.quote:Op maandag 15 november 2021 22:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
plus allerlei regels veranderd op verzoek van mercedes....en vergeet de achterbanden niet die toevallig ook nog in het voordeel van MB zijn gevallen, en de eerste race max zijn P1 afgenomen ( Gary zat toen zeker in de FIA jury ? )
allemaal "toeval" en ""geluk" ?
en toto maar huilen dat het allemaal oneerlijk is ...wat een grap
gaat wat worden met russel volgend jaar, nu al zin in....quote:Op maandag 15 november 2021 22:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Alleen is Bottas verder ook geen superrijder, inhalen lukt 'm niet eens met een Merecedes onder z'n kont.
Bottas is wel een goede 2e rijder voor Hamilton, heeft ook al vele malen een zeker overwinning moeten overdragen aan Hamilton, dat verketent de boel natuurlijk ook wel een beetje.
Dat ie een Mercedes onder z'n kont heeft heeft 'm wel geholpen aan veel podiumplekken en een andere wagen had 'm dat niet gelukt (of in elk geval minder)
Hamilton in een Ferrari of Red Bull zou ook minder overwinningen opgeleverd hebben, ook al zou hij dan (ook) meer uit de wagen weten te halen dan er inzit.
Hamilton is wel zeer goed en ik snap dat hij daarom zoveel fans heeft maar die wagen telt toch ook heel erg hard mee.
Plus geheel andere wagen.. kan Newey weer z'n best gaan doen. (al zullen ze bij Mercedes ook niet stil zitten)quote:Op maandag 15 november 2021 22:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat wat worden met russel volgend jaar, nu al zin in....
nou vertel het maar dan, hoe en waar is Mercedes genaait dit jaar en de jaren ervoor ?quote:Op maandag 15 november 2021 22:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Aangezien toto wolff geen mongool is, heeft hij wellicht argumenten waarom hij van mening is dat Mercedes structureel geaaid wordt.
Of hij zuigt het volledig uit de duim.
Het is nog maar de vraag of het volgend jaar nog dichter bij elkaar komt. Nieuwe regels betekenen meestal dat de gaten juist weer groter worden en dat het dan weer een paar jaar duurt voordat het weer bij elkaar zit.quote:Op maandag 15 november 2021 22:22 schreef mrkos het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat Hamilton hem nu gewoon gaat pakken helaas. En misschien was dit wel het enige jaar dat het echt kon lukken. Volgend jaar komt het hele zooitje nog dichter bij elkaar en zie ik de Ferrari's (gelukkig) ook weer mee strijden. En hoe goed gaat Russel het doen? Nog meer concurrentie voor Max. We gaan het zien.
Ik denk dat je vooral voor jezelf spreekt. Sinds jaar en dag is een ontzettend belangrijk onderdeel van F1 om als team binnen de regels het maximale resultaat te behalen. Dat resulteerde in het verleden al meerdere malen erin dat bepaalde teams met de juiste auto en coureur jarenlang domineerden. De interesse is er geen fuck minder door geworden.quote:Op maandag 15 november 2021 20:48 schreef Themeparktommy het volgende:
motoren regel ook maar gewoon aanpassen midden in het seizoen lijkt me meer dan fairquote:Op maandag 15 november 2021 23:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral voor jezelf spreekt. Sinds jaar en dag is een ontzettend belangrijk onderdeel van F1 om als team binnen de regels het maximale resultaat te behalen. Dat resulteerde in het verleden al meerdere malen erin dat bepaalde teams met de juiste auto en coureur jarenlang domineerden. De interesse is er geen fuck minder door geworden.
Voor volgend jaar mogen ze in ieder geval nog een nieuwe motor inzetten. Dus wie weet.quote:Op maandag 15 november 2021 22:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus geheel andere wagen.. kan Newey weer z'n best gaan doen. (al zullen ze bij Mercedes ook niet stil zitten)
Motorontwikkeling moeten alleen ook tot 2025/2026 stil liggen dus mogelijk heeft mercedes de komende jaren nog steeds de sterkste motor.
Tja, kan. Ik reageerde slechts op iemand die beweerde dat niemand de F1 nog serieus gaat nemen.quote:Op maandag 15 november 2021 23:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
motoren regel ook maar gewoon aanpassen midden in het seizoen lijkt me meer dan fair![]()
koekje van eigen deeg
Natuurlijk is het een combinatie van materiaal, team en coureur zelf. Ik denk dat niemand dat zal ontkennen. In de huidige McLaren of Ferrari zou Hamilton nooit wereldkampioen worden. Maar Verstappen ook niet. De enige twee auto's waar je dit seizoen kampioen mee kunt worden, zijn een Red Bull of een Mercedes.quote:Op maandag 15 november 2021 22:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar bij voetbal heeft niet 1 team een betere bal dan een ander team.
Mercedes is al jaren oppermachtig en dat komt vooral door de snelle motor.
Lewis is ook een toprijder, daar niet van maar in een minder goede wagen zou die toch nóg meer moeite moeten doen.
Toto Wolff heeft zelf ook al eens gezegd dat ze in het begin van de nieuwe powerunits de motor flink naar beneden schroefden elke race omdat ze bang waren dat die anders illegaal bevonden zou worden.
En toen mocht party-mode nog dus als een ander in de buurt kwam gin de motor naar 85%, of 90% als dat nodig was.
Het is in dit geval niet alleen Lewis die het doet, het is Lewis+Mercedes.
Die Williams is gewoon traag en wat hij er mee presteert is gewoon super goed.quote:Op maandag 15 november 2021 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Russell heeft momenteel de handen vol aan 'generational talent' Latifi. Doet het leuk in de kwalificatie maar zijn racevaardigheden worden wat overschat heb ik het idee.
Misvatting... De motorendeal (tot maximaal $15 miljoen) zit niet in de budgetcap... Dat is de deal voor het maximum aantal motoren wat in een seizoen gebruikt mag worden... De overige motoren zitten WEL in het budgetcap. Ze kunnen dus niet zomaar nieuwe motoren blijven steken.quote:Op maandag 15 november 2021 21:12 schreef Evenstar het volgende:
Motoren zitten niet in budgetcap toch?
Dat is ook raar. Allemaal zeuren over budgetcap, kleine teams een kans geven, milieu dit dan, maar je kan wel iedere weekend een motor in de prullenbak tyfen
... maar goed, dat zijn de regels.
Ja, ik kan me er ook zeker iets bij voorstellen. Maar je collega het ziekenhuis in rijden en dan met een fopstraf de race winnen, daar hebben ze bij RBR ook wel bedenkingen bij gehad. Net als straffeloos 30x 0,2 seconden pakken door buiten de baan te mogen rijden, wat Max aan het einde de winst heeft gekost.quote:Op maandag 15 november 2021 22:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Daarnaast voelt Mercedes zich genaaid dat Verstappen zonder straf weggekomen is met die bocht vier actie waar hij zelf een meter of tien buiten de baan schiet. En ik kan me hier wel iets bij voorstellen.
Er zijn een heleboel raceklasses die veel meer om racen gaan dan de F1 kermis hoor. De hoeveelheid kunstmatige ingrepen om het spannend te houden is niet te tellen.quote:Op maandag 15 november 2021 23:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, kan. Ik reageerde slechts op iemand die beweerde dat niemand de F1 nog serieus gaat nemen.
RBR komt er ook al een paar keer goed mee weg. Zoals een illegale achtervleugel en er nog paar races mee mogen rijden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik kan me er ook zeker iets bij voorstellen. Maar je collega het ziekenhuis in rijden en dan met een fopstraf de race winnen, daar hebben ze bij RBR ook wel bedenkingen bij gehad. Net als straffeloos 30x 0,2 seconden pakken door buiten de baan te mogen rijden, wat Max aan het einde de winst heeft gekost.
Het gemiauw van MB terwijl ze dit seizoen al veelvuldig heel erg goed weggekomen zijn en de FIA ook nog willig op hun protesten is gegaan maakt het echter allemaal een beetje zuur van zo'n team wat iets schijnt voor te moeten stellen. Verliezen kunnen ze in ieder geval niet.
dat klopt niet, FIA heeft de (meet) regels aangepastquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
RBR komt er ook al een paar keer goed mee weg. Zoals een illegale achtervleugel en er nog paar races mee mogen rijden.
Zullen we dat "ja eens, maar toen en toen deden ze zus en zo" gewoon achterwege laten?
.
Voor een miljonair die 10 km per uur te hard rijdt doet die 50 euro boete ook minder pijn dan bij een alleenstaande bijstandsmoeder.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:05 schreef Zorro het volgende:
Toch ook idioot dat een gridstraf niks anders betekent dan "100m verder achter Verstappen starten"?
Ik bedoel, vechten is niet nodig, iedereen gaat toch wel opzij.
Wat een kulvergelijking.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Voor een miljonair die 10 km per uur te hard rijdt doet die 50 euro boete ook minder pijn dan bij een alleenstaande bijstandsmoeder.
Met de kennis van nu, is de actie van Tsunoda in Turkije helemaal dubieus. Rondes lang alles uit de kast halen om Hamilton op te houden. Een potentieel goed resultaat voor jezelf en je team volledig opofferen voor iemand van een ander team. Als een ander team dat bij RBR had gedaan.....
Dus iedereen moet maar aan de kant omdat Sir Lewis eraan komt?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Voor een miljonair die 10 km per uur te hard rijdt doet die 50 euro boete ook minder pijn dan bij een alleenstaande bijstandsmoeder.
Met de kennis van nu, is de actie van Tsunoda in Turkije helemaal dubieus. Rondes lang alles uit de kast halen om Hamilton op te houden. Een potentieel goed resultaat voor jezelf en je team volledig opofferen voor iemand van een ander team. Als een ander team dat bij RBR had gedaan.....
De Mercedesvleugel voldeed wel aan de technische regels. Ook al is het enigszins begrijpelijk, dan voelt het niet toch helemaal eerlijk als concurrenten waar de vleugel niet conform de regels is, toch nog 3 (iirc) races de tijd krijgen om de vleugel aan te passen en Baku ermee mogen rijden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat klopt niet, FIA heeft de (meet) regels aangepast
Jaquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus iedereen moet maar aan de kant omdat Sir Lewis eraan komt?
Kun je net zo goed de zondag afschaffen en direct na de kwalificatie de prijzen verdelen
Dat teams gebruik maken van loopholes in de regelgeving is altijd zo geweest in F1 en daar is/was Mercedes echt niet de enige in, wat ik dit jaar wel vreemd en incorrect vond is regelverandering voor de achtervleugel en de nieuwe achterbanden al kan je dat laatste nog verkopen als een veiligheidsissue.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat een kulvergelijking.
Die boete is voor iedere coureur daar weliswaar niet in gelijke verhouding, maar ze hoeven geen van allen ook maar op enige wijze daar wakker van te liggen. Voor de straf geldt dat niet. Of denk je dat als Norris of Leclerc achteraan start dat ie ook zo gratis naar de top 5 toe rijdt?
Maar waarom leg ik het ook uit. Het is iets dat je zelf ook wel weet. En zo niet, dan heeft uitleggen bij zoveel onwetendheid ook geen enkele zin.
is gewoon incorrect wat je steltquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:45 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De Mercedesvleugel voldeed wel aan de technische regels. Ook al is het enigszins begrijpelijk, dan voelt het niet toch helemaal eerlijk als concurrenten waar de vleugel niet conform de regels is, toch nog 3 (iirc) races de tijd krijgen om de vleugel aan te passen en Baku ermee mogen rijden.
Die vleugel was getest en goed bevonden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
RBR komt er ook al een paar keer goed mee weg. Zoals een illegale achtervleugel en er nog paar races mee mogen rijden.
Zullen we dat "ja eens, maar toen en toen deden ze zus en zo" gewoon achterwege laten?
.
Je legt niks uit omdat je zo emotioneel wordt. RBR en Mercedes steken met kopen schouders boven de rest uit, dan heeft het voor andere coureurs geen toegevoegde waarde om een race op te offeren terwijl je weet dat je toch wel ingehaald gaat worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat een kulvergelijking.
Die boete is voor iedere coureur daar weliswaar niet in gelijke verhouding, maar ze hoeven geen van allen ook maar op enige wijze daar wakker van te liggen. Voor de straf geldt dat niet. Of denk je dat als Norris of Leclerc achteraan start dat ie ook zo gratis naar de top 5 toe rijdt?
Maar waarom leg ik het ook uit. Het is iets dat je zelf ook wel weet. En zo niet, dan heeft uitleggen bij zoveel onwetendheid ook geen enkele zin.
Dus het technische reglement is aangepast?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die vleugel was getest en goed bevonden.
De test is aangepast om de vleugel illegaal te maken.
Voor een Haas maakt een gridstraf niks uit. Die starten in principe toch altijd achteraan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je legt niks uit omdat je zo emotioneel wordt. RBR en Mercedes steken met kopen schouders boven de rest uit, dan heeft het voor andere coureurs geen toegevoegde waarde om een race op te offeren terwijl je weet dat je toch wel ingehaald gaat worden.
Dus een extra motor inschroeven en vijf plaatsen straf krijgen doet bij het ene team veel minder pijn dan bij de ander. Vertel dat Haas maar. Daar zal wellicht het budget het weer niet toestaan....
Nee, want in het TR staat heel duidelijk dat het de FIA vrij staat om de methode van meten aan te passen. En dat is alles wat er is gedaan. De meet methode is aangepast om de conformiteit van de vleugel aan de TR nauwkeuriger te kunnen bepalen (nadat Mercedes had geklaagd dat die van Red Bull te veel zou doorbuigen).quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus het technische reglement is aangepast?
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus het technische reglement is aangepast?
Als er in het reglement niks veranderd is, wat is dan het probleem?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:54 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want in het TR staat heel duidelijk dat het de FIA vrij staat om de methode van meten aan te passen. En dat is alles wat er is gedaan. De meet methode is aangepast om de conformiteit van de vleugel aan de TR nauwkeuriger te kunnen bepalen (nadat Mercedes had geklaagd dat die van Red Bull te veel zou doorbuigen).
De grap is echter dat Red Bull de vleugel helemaal niet heeft aangepast, en deze zonder problemen OOK door de nieuwe tests heen kwam.
Misschien moet San Marino dan ook maar gewoon niet meer komen opdagen als ze tegen Engeland spelen. Beter een reglemetaire 3-0 nederlaag dan de 10-0 van gisteren. Het is toch niet hun strijd om de poulewinst.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je legt niks uit omdat je zo emotioneel wordt. RBR en Mercedes steken met kopen schouders boven de rest uit, dan heeft het voor andere coureurs geen toegevoegde waarde om een race op te offeren terwijl je weet dat je toch wel ingehaald gaat worden.
Dus een extra motor inschroeven en vijf plaatsen straf krijgen doet bij het ene team veel minder pijn dan bij de ander. Vertel dat Haas maar. Daar zal wellicht het budget het weer niet toestaan....
Wie zegt dat Red Bull genaaid wordt? Mercedes probeert het wel, door Red Bull te dwingen zich met andere zaken bezig te houden dan de auto van volgend jaar. Dat is alles.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als er in het reglement niks veranderd is, wat is dan het probleem?
Elk team krijgt boeken met waar auto's allemaal aan moeten voldoen. Krachten, afmetingen, locaties etc. Als daar niks in veranderd is, dan is het speelveld toch gewoon gelijk gebleven?
Ik zie niet hoe redbull hier genaaid wordt
Van de andere kant heeft het wel iets als Toto op de emotionele tour gaat. Is soms ook wel lachen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wie zegt dat Red Bull genaaid wordt? Mercedes probeert het wel, door Red Bull te dwingen zich met andere zaken bezig te houden dan de auto van volgend jaar. Dat is alles.
Maar Toto vind wel dat Mercedes genaaid wordt met al die gridstraffen... Terwijl dat toch vrij duidelijk een gevalletje illegale auto, want komt niet door de meting was. En dan ook nog een keer in de racisme-slachtofferrol kruipen door zichzelf te vergelijken met Lewis die zijn hele leven al tegen 'dit soort zaken' aanloopt... Laat me niet lachen. In en in triest figuur die niet in de F1 thuis hoort.
zo bloedheet is het helass niet meerquote:Op dinsdag 16 november 2021 02:46 schreef Gehrman het volgende:
Maar kunnen ze de motor ook zo hoog opschroeven in de bloedhete woestijn?
quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:47 schreef Gremen het volgende:
Waarom doet McClaren eigenlijk niet hetzelfde? Neem aan dat zij dezelfde motorstanden kunnen gebruiken als MB
"we willen het op de baan winnen en vechten voor de titel"quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik kan me er ook zeker iets bij voorstellen. Maar je collega het ziekenhuis in rijden en dan met een fopstraf de race winnen, daar hebben ze bij RBR ook wel bedenkingen bij gehad. Net als straffeloos 30x 0,2 seconden pakken door buiten de baan te mogen rijden, wat Max aan het einde de winst heeft gekost.
Het gemiauw van MB terwijl ze dit seizoen al veelvuldig heel erg goed weggekomen zijn en de FIA ook nog willig op hun protesten is gegaan maakt het echter allemaal een beetje zuur van zo'n team wat iets schijnt voor te moeten stellen. Verliezen kunnen ze in ieder geval niet.
behalve max...en dan is het gelijk janken door MB.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:05 schreef Zorro het volgende:
Toch ook idioot dat een gridstraf niks anders betekent dan "100m verder achter Verstappen starten"?
Ik bedoel, vechten is niet nodig, iedereen gaat toch wel opzij.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
de achtervleugel was niet illegaal volgens de regels.....
dan zou de motor van de MB nu ook illigaal zijn als je het zo gaat bekijken.
.
Volgens de regels moet dat kunnen, inderdaad. Maar aangezien ze sowieso al minder snel zijn dan Mercedes is het effect minder.quote:
dat noemt MB "respect"quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus iedereen moet maar aan de kant omdat Sir Lewis eraan komt?
Kun je net zo goed de zondag afschaffen en direct na de kwalificatie de prijzen verdelen
Ja geef je helemaal gelijk. Ze wilden concurrentie, nu hebben ze dat en dan gaan ze overal om janken. Het zijn ook alleen MB en RBR in mindere mate, tussen de rest van de teams is het lekker rustig. Natuurlijk gaat het daar niet om het kampioenschap, maar toch... Na dit weekend heeft MB het voor mij afgedaan en dan vooral Toto.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"we willen het op de baan winnen en vechten voor de titel"
"we willen meer concurrentie"
"we willen meer respect !"
"maar de vleugels van andere teams flexen teveel"
"en die snelle pitstops worden echt gevaarlijk !"
"men moet netter zijn over de boordradio" fuck them all !!
"iedereen is tegen ons !"
en dan nog heel dat gekniel en BLM geneuzel erbij vorig jaar......
Maar dat was dan ook terecht. Als VER daar een 5 seconden penalty voor had gekregen dan was dat gewoon terecht geweest. Die actie was echt niet netjes en had bestraft mogen worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
behalve max...en dan is het gelijk janken door MB.
Het hoogtepunt vind ik nog steeds Toto die serieus aangaf dat hij nu weet hoe het is om neger te zijnquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"we willen het op de baan winnen en vechten voor de titel"
"we willen meer concurrentie"
"we willen meer respect !"
"maar de vleugels van andere teams flexen teveel"
"en die snelle pitstops worden echt gevaarlijk !"
"men moet netter zijn over de boordradio" fuck them all !!
"iedereen is tegen ons !"
en dan nog heel dat gekniel en BLM geneuzel erbij vorig jaar......
Dat is echt onvoorstelbaar dat een reporter hem daar niet op aanspreekt. Totale waanzin bij die man.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het hoogtepunt vind ik nog steeds Toto die serieus aangaf dat hij nu weet hoe het is om neger te zijn
Wellicht was die reporter ook een beetje flabbergastedquote:Op dinsdag 16 november 2021 11:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is echt onvoorstelbaar dat een reporter hem daar niet op aanspreekt. Totale waanzin bij die man.
Ik ben daar niet van, maar ergens zou een goede payback voor Silverstone wel mooi zijn, al moet dat ook kunnen met fair play. Je blijft anders altijd dat gezeik houden dat VER het in de laatste race heeft beslist met een overtreding.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:02 schreef PzKpfw het volgende:
Als het op de laatste race aankomt moet Verstappen Hamilton gewoon meenemen in het grind
Omdat het gevalletje RBR was weer eens aan het huilie huilie doen bij FIA was.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wie zegt dat Red Bull genaaid wordt? Mercedes probeert het wel, door Red Bull te dwingen zich met andere zaken bezig te houden dan de auto van volgend jaar. Dat is alles.
Maar Toto vind wel dat Mercedes genaaid wordt met al die gridstraffen... Terwijl dat toch vrij duidelijk een gevalletje illegale auto, want komt niet door de meting was. En dan ook nog een keer in de racisme-slachtofferrol kruipen door zichzelf te vergelijken met Lewis die zijn hele leven al tegen 'dit soort zaken' aanloopt... Laat me niet lachen. In en in triest figuur die niet in de F1 thuis hoort.
Ok. Doei!quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat het gevalletje RBR was weer eens aan het huilie huilie doen bij FIA was.
En Max mag zonder enige poging om in te sturen Lewis van de baan afduwen zonder enige straf.
Dus van die figuren die zeggen dat FIA aan de kant van Mercedes en/of Lewis staan die snappen er weinig van.
Het begon al met het bevriezen van de motoren. FIA doet er alles aan om Max kampioen te laten worden.
Max heeft dat in Brazilië al geprobeerd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben daar niet van, maar ergens zou een goede payback voor Silverstone wel mooi zijn, al moet dat ook kunnen met fair play. Je blijft anders altijd dat gezeik houden dat VER het in de laatste race heeft beslist met een overtreding.
Max laten ze altijd makkelijk voorbij. Lewis proberen ze altijd heel erg te blokkeren (zie bv een Alonso).quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
behalve max...en dan is het gelijk janken door MB.
Abu Dhabi. Tilke drome.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:02 schreef PzKpfw het volgende:
Als het op de laatste race aankomt moet Verstappen Hamilton gewoon meenemen in het grind
Dat je nog serieus in gaat op bn..quote:
Het was helemaal geen gevalletje RBR wat huilie huilie deed, Lewis zijn auto werd gewoon gecontroleerd, zoals nog 13 andere auto's... Die 13 anderen kwamen wel door de gap-test, die van Lewis niet.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat het gevalletje RBR was weer eens aan het huilie huilie doen bij FIA was.
En Max mag zonder enige poging om in te sturen Lewis van de baan afduwen zonder enige straf.
Dus van die figuren die zeggen dat FIA aan de kant van Mercedes en/of Lewis staan die snappen er weinig van.
Het begon al met het bevriezen van de motoren. FIA doet er alles aan om Max kampioen te laten worden.
Point in case.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Max heeft dat in Brazilië al geprobeerd.
Zijn poging om Lewis van de baan af te proberen was veel serieuzer dan wat er in Silverstone gebeurde.
[..]
Max laten ze altijd makkelijk voorbij. Lewis proberen ze altijd heel erg te blokkeren (zie bv een Alonso).
Maar goed de meeste auto's komen lang niet in de buurt van Mercedes of RBR.
Chevy is gewoon een eigenwijze drol...quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:14 schreef Nattekat het volgende:
Oh, bianconeri is er weer, gezellig
Chevy krijgt concurrentie.
Is het ookquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:16 schreef El_Thijs het volgende:
Wou net zeggen dat het hier gezelliger is dan op de FP
Tja voor die 3 motoren in de auto, lopen er 300 stuk op dr test bank per jaar. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling van de motor regels, maar voorlopig mocht het.quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:03 schreef DumpTruck het volgende:
Honda is het eindelijk gelukt om de motor (ICE) hoog opgeschroefd betrouwbaar te maken. Merc heeft blijkbaar een hogere maximale output stand die de motor helemaal lijkt te slopen. Merc kan nu dus gewoon ICE's tegen de muur gooien zoveel ze willen om net die paar % extra er uit te wringen. Is dat helemaal in de geest van de regels? nee; maar ik snap het vanuit Merc wel.
Je hoeft het mij niet uit te leggen. Dat snap ik ook.quote:Op maandag 15 november 2021 22:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Alleen is Bottas verder ook geen superrijder, inhalen lukt 'm niet eens met een Merecedes onder z'n kont.
Bottas is wel een goede 2e rijder voor Hamilton, heeft ook al vele malen een zeker overwinning moeten overdragen aan Hamilton, dat verketent de boel natuurlijk ook wel een beetje.
Dat ie een Mercedes onder z'n kont heeft heeft 'm wel geholpen aan veel podiumplekken en een andere wagen had 'm dat niet gelukt (of in elk geval minder)
Hamilton in een Ferrari of Red Bull zou ook minder overwinningen opgeleverd hebben, ook al zou hij dan (ook) meer uit de wagen weten te halen dan er inzit.
Hamilton is wel zeer goed en ik snap dat hij daarom zoveel fans heeft maar die wagen telt toch ook heel erg hard mee.
+1quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je hoeft het mij niet uit te leggen. Dat snap ik ook.
Maar de meerderheid hier lijkt zich te ergeren aan alles wat Merc+HAM doen.
Maar dat niet alleen, alleen all loven van HAM op buitenlandse youtube-kanalen leidt to stoom uit de oren.
En een minderheid -waar ik toe behoor- ergert zich aan dat continu downplayen van HAM-prestaties en alles vergoelijken wat VER uithaalt.
+2.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
+1
Zoals afgelopen wedstrijd waar Hamilton echt een dijk van een race rijdt en daar vele deskundigen lovend over waren. En dan heb je hier 'deskundigen' die het allemaal maar niets bijzonders vonden, want kennelijk waren ze zelf ook wel 1e geworden met de Mercedes omdat deze zo snel was.
Maar sorry hoor... Als cheaten bij het spelletje hoort, dan hoort het praten over cheats er ook bij. En ook het vinden van cheats. En de bijpassende straffen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:19 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
+2.
Dit is een geweldige titelstrijd tussen beiden kampen. Geniet gewoon van het spannende jaar waarbij beiden teams tot het gaatje gaan. Al dat zure gedoe over “cheaten”. Daar word je gewoon echt misselijk van.
Het is ook sociaal wenselijk. De Britse media loven sowieso alles wat HAM doet en heeft gedaan. De Nederlandse media hobbelen daar wat achteraan. Ik vind HAM een uitstekende coureur, maar ik erger mij dus aan het telkens ophemelen van zijn records en titels. Het zou van mij meer in perspectief geplaatst mogen worden. Je hebt de HAM van 2007 tot 2013, voor het hybride tijdperk. Daarin was in in staat tot het winnen van races, 1 wereldtitel en 1 vice-wereldtitel. Prima prestaties, echter niet indrukwekkender dan zijn generatiegenoten Alonso, Vettel en Raikkonen. Bovendien maakte hij in die tijd best de nodige fouten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
+1
Zoals afgelopen wedstrijd waar Hamilton echt een dijk van een race rijdt en daar vele deskundigen lovend over waren. En dan heb je hier 'deskundigen' die het allemaal maar niets bijzonders vonden, want kennelijk waren ze zelf ook wel 1e geworden met de Mercedes omdat deze zo snel was.
Duidelijk dat die nog heel eventjes zijn stuur opent.quote:
Je zou eigenlijk de stuurbeweging van Max de ronden eerder willen zien. Hier lijkt het alsof hij instuurt, maar om de bocht te kunnen halen moest hij vast scherper insturen. Ik heb toch wel sterk de indruk dat hij het prima had gevonden om er samen af te gaanquote:
daar zijn de experts het niet over eens, ik vond zondag wel dat Verstappen in de fout zat maar na het zien hiervan is dat eerder minder geworden dan meer.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Duidelijk dat die nog heel eventjes zijn stuur opent.
Zelfs voor jou doen is dit een kansloze reactie.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Duidelijk dat die nog heel eventjes zijn stuur opent.
Als hij scherper had ingestuurd had hij een Vettel gedaanquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk de stuurbeweging van Max de ronden eerder willen zien. Hier lijkt het alsof hij instuurt, maar om de bocht te kunnen halen moest hij vast scherper insturen. Ik heb toch wel sterk de indruk dat hij het prima had gevonden om er samen af te gaan![]()
Waar dan?quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:31 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn nog steeds Hamilton fappers die vinden dat dit incident hetzelfde is als Silverstone. En ik kan mezelf niet weerhouden om in discussie te gaan. Help
Ik denk dat je om dat te beoordelen moet zien hij hij normaal instuurt. Ik zie hem itt tot Chevy niet het stuur openen, maar ik zie later in het beeld wel dat hij scherper instuurt dan eerst. Je kunt natuurlijk ook op een manier insturen waarmee je wel instuurt, maar niet scherp genoeg om binnen de lijntjes te kleuren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar zijn de experts het niet over eens, ik vond zondag wel dat Verstappen in de fout zat maar na het zien hiervan is dat eerder minder geworden dan meer.
Hij zat ook gewoon in de fout.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar zijn de experts het niet over eens, ik vond zondag wel dat Verstappen in de fout zat maar na het zien hiervan is dat eerder minder geworden dan meer.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs voor jou doen is dit een kansloze reactie.
we wachten vol spanning.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Eventjes snel een GIF'ie maken, dan laat ik het zien
We kunnen het er wel over eens zijn dat Hamilton sowieso geen blaam treft, al las ik wel dat ook hij met teveel snelheid die bocht ingaat en hem waarschijnlijk ook niet gehaald had, was het hem dan toch gelukt er voorbij te gaan had hij die plek weer terug moeten geven.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat je om dat te beoordelen moet zien hij hij normaal instuurt. Ik zie hem itt tot Chevy niet het stuur openen, maar ik zie later in het beeld wel dat hij scherper instuurt dan eerst. Je kunt natuurlijk ook op een manier insturen waarmee je wel instuurt, maar niet scherp genoeg om binnen de lijntjes te kleuren.
It's not even a real placequote:Op dinsdag 16 november 2021 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof ik me op twitter ga begeven
Ik zie hier niets verkeerdsquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Heel subtiel aan het begin van het gifje. Neem ik hem iets kwalijk? Nee natuurlijk niet, hij deed er alles aan om de positie te behouden, precies wat je ook verwacht.
Gewoon zeggen:quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:31 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn nog steeds Hamilton fappers die vinden dat dit incident hetzelfde is als Silverstone. En ik kan mezelf niet weerhouden om in discussie te gaan. Help
quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:37 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ik zie hier niets verkeerds
Dit gifje zegt dus helemaal niks. Als hij over een kerb rijdt draait het stuur al meer.quote:
Dat kleine tikje lijkt meer op een stuurcorrectie dan iets anders.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Heel subtiel aan het begin van het gifje. Neem ik hem iets kwalijk? Nee natuurlijk niet, hij deed er alles aan om de positie te behouden, precies wat je ook verwacht.
Je ziet toch duidelijk dat die pas instuurt nadat die zeker weet dat Lewis de run-off op moet gaanquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit gifje zegt dus helemaal niks. Als hij over een kerb rijdt draait het stuur al meer.
Natuurlijk liet hij hem naar buiten lopen... Als je op die stuuruitslag al onderstuur hebt, dan gaat verder naar links draaien niet helpen... Sterker nog, een tikje naar rechts om grip te krijgen en dan weer verder naar links is dan de oplossing om nog te proberen de bocht te halen...quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Oftewel: hij liet hem naar buiten lopen. En volgens de letter van de wet moet je, heel simpel, gewoon binnen die witte tracklimit blijven: deed die niet.
nee alleen jij ziet wat je wil zienquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je ziet toch duidelijk dat die pas instuurt nadat die zeker weet dat Lewis de run-off op moet gaan
Ik zie Lewis niet. Die zat er op de run off alweer ruim achter volgens mij, jammer dus.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je ziet toch duidelijk dat die pas instuurt nadat die zeker weet dat Lewis de run-off op moet gaan
Dit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Natuurlijk liet hij hem naar buiten lopen... Als je op die stuuruitslag al onderstuur hebt, dan gaat verder naar links draaien niet helpen... Sterker nog, een tikje naar rechts om grip te krijgen en dan weer verder naar links is dan de oplossing om nog te proberen de bocht te halen...
Precies wat ik hem hier zie doen, dus eigenlijk.
Mwa, de meeste vinden het een race incident. Een enkeling vindt het op Silverstone lijken en veel steunen Verstappen. Gewoon dat hij dit jaar moet winnen en dit jaar veel beter is. Ik heb niet alle 290 tweets over Verstappen Hamilton van het afgelopen uur gelezenquote:
Die onderstuur krijgt die natuurlijk omdat die (te) laat remt, dat is bewust.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Natuurlijk liet hij hem naar buiten lopen... Als je op die stuuruitslag al onderstuur hebt, dan gaat verder naar links draaien niet helpen... Sterker nog, een tikje naar rechts om grip te krijgen en dan weer verder naar links is dan de oplossing om nog te proberen de bocht te halen...
Precies wat ik hem hier zie doen, dus eigenlijk.
ik sla het meeste ook over, zeker als het een fanboy of girl van de ene of de andere betreftquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa, de meeste vinden het een race incident. Een enkeling vindt het op Silverstone lijken en veel steunen Verstappen. Gewoon dat hij dit jaar moet winnen en dit jaar veel beter is. Ik heb niet alle 290 tweets over Verstappen Hamilton van het afgelopen uur gelezen
Nou en.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef Nattekat het volgende:
Die figuren denken ook echt dat Hamilton een heldendaad heeft vericht om een crash te voorkomen.
Uhhh...
Bij elkaar net zoveel IQ-punten als Williams Wk-punten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Chevy is gewoon een eigenwijze drol...
Bianconeri is gewoon een irritante trol...
There is a difference
Net zoals Lulu dat bij Max deed op Monzaquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als Max straks het eindejaarsinterview heeft met Ziggo gaat die gewoon toegeven dat die Lewis eraf gooide, en logisch toch? Alles om die plek te verdedigen
VER stuurde gewoon niet in omdat hij niet nog een keer de muur in gewheelbumbt wilde worden. Hij wilde gewoon dat trucje van HAM ontwijken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
We kunnen het er wel over eens zijn dat Hamilton sowieso geen blaam treft, al las ik wel dat ook hij met teveel snelheid die bocht ingaat en hem waarschijnlijk ook niet gehaald had, was het hem dan toch gelukt er voorbij te gaan had hij die plek weer terug moeten geven.
Nee toen deed Max dat bij Lewis, heb ik al meerdere lezingen over gegeven hierquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Net zoals Lulu dat bij Max deed op Monza
Je getrol wordt echt doorzichtig nu, kap er maar gewoon mee.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als Max straks het eindejaarsinterview heeft met Ziggo gaat die gewoon toegeven dat die Lewis eraf gooide, en logisch toch? Alles om die plek te verdedigen
Wie op deze wereld heeft er gezegd dat Lewis blaam treft danquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
We kunnen het er wel over eens zijn dat Hamilton sowieso geen blaam treft, al las ik wel dat ook hij met teveel snelheid die bocht ingaat en hem waarschijnlijk ook niet gehaald had, was het hem dan toch gelukt er voorbij te gaan had hij die plek weer terug moeten geven.
Lol, nee. En anders hebben we Silverstone nog.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee toen deed Max dat bij Lewis, heb ik al meerdere lezingen over gegeven hier
Is geen getroll maat. Dat is gewoon serieusquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je getrol wordt echt doorzichtig nu, kap er maar gewoon mee.
Nee.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:56 schreef potjecreme het volgende:
Als Lulu mag, mag Crashstappen dan ook? @:nattekat @:R-woud93
vertelquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee toen deed Max dat bij Lewis, heb ik al meerdere lezingen over gegeven hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kap er toch maar gewoon mee.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is geen getroll maat. Dat is gewoon serieus
quote:
quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:02 schreef fathank het volgende:
lol blauwen die elkaar het leven zuur maken
Ik denk niet dat ie bewust van de baan af reed... Natuurlijk probeert ie Hamilton zo ver mogelijk op te sluiten aan de buitenkant. En ja, daar hoort wat later insturen ook bij. Zie ook de actie bij Leclerc in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die onderstuur krijgt die natuurlijk omdat die (te) laat remt, dat is bewust.
Als jij je auto niet op de baan kan houden bij een verdedigende actie is het per definitie niet echt een geldige verdedigende actie. Maar daardoor is het wel cool dat de stewards het lieten gaan.
Wat je nu wel krijgt is dat als Max nu Lewis aan gaat vallen, Lewis precies hetzelfde gaan doen.
Dat was ook wel een tikje smerig van Max, maar NET subtiel genoeg om ermee weg te komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie bewust van de baan af reed... Natuurlijk probeert ie Hamilton zo ver mogelijk op te sluiten aan de buitenkant. En ja, daar hoort wat later insturen ook bij. Zie ook de actie bij Leclerc in Oostenrijk.
Misschien was het niet met voorbedachte rade nee, maar in het heetst van de race gebeurt dat, en logisch.quote:Lewis zou sowieso al precies hetzelfde gaan doen... Dat hoort nou eenmaal bij op het scherpst van de snede racen.
Ik maak er verder ook niet echt een punt van hoor, zoals ik al aangaf: mooi dat de stewards het lieten gaan. Maar toen ik die onboard beelden voor het eerst zag net toen dacht ik wel: hmm ja hij opent zijn stuur.quote:We moeten hier niet zo'n punt van maken. Kun je er als wedstrijdleiding een penalty voor geven? Ja. Waarom deden ze dat dan niet? Omdat we al jaren lopen te zeuren dat ze ze moeten laten racen, en ze op dit moment niet de WK strijd achter de tafel willen beslissen, maar ze zoveel mogelijk op de baan willen laten knokken. Als het te ver gaat (als Max dit nog 2 keer had gedaan bijvoorbeeld) komt er echt wel een penalty.
Klopt, hij dacht er ook niet veel van en dat vond ik wel klasse van zijn kant. Hij wist dat die er toch wel voorbij zou komen. Hij zei dat die het verwachtte na afloop, dus prima.quote:Dat Lewis niet over de radio klaagde zegt ook veel.
Alsof Lewis niet laat remt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als jij je auto niet op de baan kan houden bij een verdedigende actie is het per definitie niet echt een geldige verdedigende actie. Maar daardoor is het wel cool dat de stewards het lieten gaan.
Wat je nu wel krijgt is dat als Max nu Lewis aan gaat vallen, Lewis precies hetzelfde gaan doen.
Ja dus? Ja hij remt laat maar Max remde nog later.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:11 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Alsof Lewis niet laat remt.
We hebben het inhoudelijk over een racesituatie op Interlagos en dan roep jij "zie Silverstone"...quote:En dat laatste dat doet Lewis al, zie Silverstone.
Turkije is meer vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:11 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Alsof Lewis niet laat remt.
En dat laatste dat doet Lewis al, zie Silverstone.
Kap eens met die "dit is bewust" act. Dat vind jij, maar dat wil niet zeggen dat het echt zo is. En datzelfde geldt voor Monza waar je diezelfde act had.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo dat, denk jij dat die "onbewust" die actie plaatste danquote:Op dinsdag 16 november 2021 15:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kap eens met die "dit is bewust" act. Dat vind jij, maar dat wil niet zeggen dat het echt zo is.
Mijn standpunt over de situatie Monza was gebouwd op een sterk fundament met goede argumenten. Anders zou ik dat nooit zo stellig hebben gebracht,quote:En datzelfde geldt voor Monza waar je diezelfde act had.
Het hele punt wat er mis is aan die actie is dát hij van de baan onderstuurde natuurlijkquote:In mijn ogen is er weinig mis met zijn actie, behalve dat hij van de baan onderstuurde.
Hou gewoon op man, ik mag hopen dat je niet ouder bent dan 14.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo dat, denk jij dat die "onbewust" die actie plaatste dan(inschattingsfout van Max misschien?)
[..]
Mijn standpunt over de situatie Monza was gebouwd op een sterk fundament met goede argumenten. Anders zou ik dat nooit zo stellig hebben gebracht,
[..]
Het hele punt wat er mis is aan die actie is dát hij van de baan onderstuurde natuurlijk
Of je leest gewoon wat er staat in plaats van er per se mee oneens te zijnquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Misschien moet San Marino dan ook maar gewoon niet meer komen opdagen als ze tegen Engeland spelen. Beter een reglemetaire 3-0 nederlaag dan de 10-0 van gisteren. Het is toch niet hun strijd om de poulewinst.
Neem dan een voorbeeld aan Noord-Ierland. Dat had niks te winnen of verliezen maar ging er vol op tegen Italie. Dat heet sport.
In het topic wordt met grote regelmaat een aantal gebeurtenissen aangehaald wat ik zou kwalificeren als "zie je wel datRBR wordt genaaid" maar wellicht zijn het gewoon ludieke anekdotes.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de FIA een voorkeur heeft voor een team. Ik zie wel, al jaren, dingen waaruit je af kunt leiden dat de FIA er alles aan doet om teams blij te houden en zeker de laatste 2 seizoenen duidelijke acties om de teams dichter bij elkaar te brengen. Het dreigement 'doe dit of we stappen er uit' heeft al bij minimaal 2 motorleveranciers geholpen. En dat zijn alleen de zaken die in de openheid zijn besproken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
In het topic wordt met grote regelmaat een aantal gebeurtenissen aangehaald wat ik zou kwalificeren als "zie je wel datRBR wordt genaaid" maar wellicht zijn het gewoon ludieke anekdotes.
De:
- Verstappen ziekenhuis ingereden op Silverstone
- pitstop van RBR wordt afgepakt
- illegale voorvleugel van Mercedes wordt geaccepteerd
- Mercedes mag als enige 30 x buiten de baan en wint 2 tienden per keer tijdens gp Bahrein
en ook de:
- RBR moet vleugel aanpassen
Ik vul het in met "genaaid".
En wat Wolff dit weekend gepresteerd heeft. Wat laat hij zich als woordvoerder van mercedes van de meest onsportief onrealistische kant zien. Jammer, bijzonder jammer.
Ik heb het idee dat Karun binnenkort wel eens kan fluiten naar z'n baan bij Sky, die is altijd wel vrij neutraal.quote:
daarom deze ook wel grappigquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Karun binnenkort wel eens kan fluiten naar z'n baan bij Sky, die is altijd wel vrij neutraal.
Dat denk ik inderdaad.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo dat, denk jij dat die "onbewust" die actie plaatste dan(inschattingsfout van Max misschien?)
Die argumenten waren imho helemaal niet zo goed. Dat heb ik toen ook al aangegeven.quote:[..]
Mijn standpunt over de situatie Monza was gebouwd op een sterk fundament met goede argumenten. Anders zou ik dat nooit zo stellig hebben gebracht,
Uiteraard. Dat ontken ik ook niet. Maar dat kwam imho dus doordat hij minder grip had dan hij verwacht had.quote:[..]
Het hele punt wat er mis is aan die actie is dát hij van de baan onderstuurde natuurlijk
Naja je kan het proberen. Er is nieuw bewijsmateriaal. Het zou wel een enorme blunder betekenen voor de sport als ze nu wel op eens een penalty toekennen. En het is de vraag of je er als team sympathie mee opwekt, maar daar hebben ze bij mercedes al maanden schijt aan geloof ikquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:42 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Mercedes wilt het nog een keer onderzocht hebben.
Brundle zegt ook min of meer hetzelfde.quote:
Dan mogen ze ook een vervanger voor Brundle zoekenquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Karun binnenkort wel eens kan fluiten naar z'n baan bij Sky, die is altijd wel vrij neutraal.
Zaterdag gingen ze niet in beroep omdat ze op de baan willen winnen en nu alsnog in beroep gaan. .quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Naja je kan het proberen. Er is nieuw bewijsmateriaal. Het zou wel een enorme blunder betekenen voor de sport als ze nu wel op eens een penalty toekennen. En het is de vraag of je er als team sympathie mee opwekt, maar daar hebben ze bij mercedes al maanden schijt aan geloof ik
Brundle is inderdaad redelijk neutraal, al het hele seizoen. En Crofty is gewoon over-enthousiast over Britse coureurs, zoals Joris van den Berg als een stoomfluit tekeer gaat over Nederlandse wielrenners en shorttrackers. Dat pro-Britse geloei kan op de zenuwen werken als er oranje bloed door je aderen stroomt, maar zoiets gebeurt al jaren en jaren en jaren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan mogen ze ook een vervanger voor Brundle zoeken
Die zegt min of meer hetzelfde.
Ik doelde ook niet enkel op deze situatie.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan mogen ze ook een vervanger voor Brundle zoeken
Die zegt min of meer hetzelfde.
Dat geldt voor Brundle ook.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet enkel op deze situatie.
Ja, dat klopt. Maar ik had het specifiek over die achtervleugel-gate... Daar wordt volgens mij door niemand beweert dat Red Bull door de FIA genaaid wordt. Dat ze door Mercedes genaaid worden is wel duidelijk, maar dat is andersom ook zo.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
In het topic wordt met grote regelmaat een aantal gebeurtenissen aangehaald wat ik zou kwalificeren als "zie je wel datRBR wordt genaaid" maar wellicht zijn het gewoon ludieke anekdotes.
De:
- Verstappen ziekenhuis ingereden op Silverstone
- pitstop van RBR wordt afgepakt
- illegale voorvleugel van Mercedes wordt geaccepteerd
- Mercedes mag als enige 30 x buiten de baan en wint 2 tienden per keer tijdens gp Bahrein
en ook de:
- RBR moet vleugel aanpassen
Ik vul het in met "genaaid".
En wat Wolff dit weekend gepresteerd heeft. Wat laat hij zich als woordvoerder van mercedes van de meest onsportief onrealistische kant zien. Jammer, bijzonder jammer.
sorry had deze gemist, geef ze weinig kans, die onboard van Max is eerder ontlastend dan belastendquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:42 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Ik wil ook even opmerken dat hij niet met een Opel Astra over de A2 rijdt, maar met een F1 wagen over een circuit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat je om dat te beoordelen moet zien hij hij normaal instuurt. Ik zie hem itt tot Chevy niet het stuur openen, maar ik zie later in het beeld wel dat hij scherper instuurt dan eerst. Je kunt natuurlijk ook op een manier insturen waarmee je wel instuurt, maar niet scherp genoeg om binnen de lijntjes te kleuren.
Tijdens de kwali zie je het stuur van Hamilton bij het aanremmen een centimeter of zo naar achter komen. Het vermoeden van een aantal mensen is dat het iets aan de achterkant van de auto activeert, maar dat zou niet mogen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:07 schreef Elan het volgende:
Wat was dat nou met het stuurtje van Hamilton dat verschoof? Zag het voorbij komen op Ziggo en moet zeggen dat het er wel apart uit zag.
3 punten? 6 punten want bij RB zouden er 3 af gaan ook nog. Daarnaast wordt het gaatje van Max naar Lewis ook nog eens met 3 verkleind. Ik hoop niet dat zo door de weeks een dusdanig besluit wordt genomen maar ik kijk nergens van op, gezien dit seizoen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Zaterdag gingen ze niet in beroep omdat ze op de baan willen winnen en nu alsnog in beroep gaan. .
Snap wel dat je een mogelijkheid op 3 extra punten inlopen wilt hebben, maar qua sympathie helpt het niet nee
werkt dat zo? Uitslagen staan toch vast dus hij kan hooguit een gridstraf voor de volgende race krijgenquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:13 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
3 punten? 6 punten want bij RB zouden er 3 af gaan ook nog. Daarnaast wordt het gaatje van Max naar Lewis ook nog eens met 3 verkleind. Ik hoop niet dat zo door de weeks een dusdanig besluit wordt genomen maar ik kijk nergens van op, gezien dit seizoen.
Ja daar hadden ze het over of dat het iets met de vleugel zou doen. Maar niemand is dat verder opgevallen dus ?quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Tijdens de kwali zie je het stuur van Hamilton bij het aanremmen een centimeter of zo naar achter komen. Het vermoeden van een aantal mensen is dat het iets aan de achterkant van de auto activeert, maar dat zou niet mogen.
10.4.2 van de technische reglementen volgens mij. Iets met dat de wielen door de coureur bedient moeten worden door middel van een stuur wat maar in 1 richting vrij bewogen kan worden, en die richting moet een rotatie zijn.
Je bent niet schuldig als je niet je apex neemt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Achja. Iets met de apex in de andere 70 ronden. Beetje net als in GBR. Met nu Verstappen als schuldige en Hamilton die wel eieren voor zn geld kiest.
Bedoel je dat Lewis dit soort dingen nog niet eerder heeft gedaan?quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En Damon Hill in 1994.quote:
Dat weet ik zo niet, ik reageer puur op de 3 punten, wat volgens mij niet klopt, als er nog wordt gesleuteld aan de uitslag.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
werkt dat zo? Uitslagen staan toch vast dus hij kan hooguit een gridstraf voor de volgende race krijgen
En Schumi maar 6 keer.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En Damon Hill in 1994.
Tweevoudig wereldkampioen.
Net als z'n pa.
Hulde!
Dan komt het toch nog goed dit jaar! Lewis heeft dan het all time record dus mag Max nu.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En Schumi maar 6 keer.
Komt goed uit voor Max.
Hoeft Lewis zich niet meer zo uit te sloven om de GOAT te willen zijn.
Precies.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:34 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan komt het toch nog goed dit jaar! Lewis heeft dan het all time record dus mag Max nu.
Neuh, stuur wel een mailtje naar Masiquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies.
Bel jij het ff door aan Toto en z'n team?
Kunnen ze de nieuwe motor sparen voor volgend seizoen.
Gezien z'n ironische gebabbel afgelopen zondag, denk ik dat hij het wel kan waarderen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:35 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Neuh, stuur wel een mailtje naar Masi
Ik vind het wel leuk dat ie zo in de rondte slaat, toch een teken dat ie het even niet meer volgt allemaal.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Gezien z'n ironische gebabbel afgelopen zondag, denk ik dat hij het wel kan waarderen.
Die zal inmiddels ook wel denken: ik had toch onderwijzer voor een kleuterklas moeten worden.
zeker, kansloos maar is meer dossieropbouw om het zo maar te zeggenquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:45 schreef El_Thijs het volgende:
Denk dat dit wel met een sisser afloopt.
Zou me niets verbazen als ze het protest terug trekken met het verhaal dat Lewis het zo graag op de baan wil uitvechten en het team heeft teruggefloten. Mooi vooropgezet spel.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:45 schreef El_Thijs het volgende:
Denk dat dit wel met een sisser afloopt.
Hamilton heeft er nooit voor gezeten dus waarom afgeven?quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:03 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als ze het protest terug trekken met het verhaal dat Lewis het zo graag op de baan wil uitvechten en het team heeft teruggefloten. Mooi vooropgezet spel.
Ik verwacht namelijk dat de FIA hier niets aan gaat veranderen. Verstappen overschatte de mogelijkheden van de auto en remde te laat maar het was geen vooropgezette actie om Hamilton te raken of iets dergelijks. Tijdens de race hadden ze denk ik wel actie moeten ondernemen en moeten aangeven dat hij de positie af had moeten geven.
Hamilton zat er wel degelijk een stukje voor of in ieder geval op z'n minst volledig naast. Verstappen remde gewoon te laat. Als hij zelf de bocht had gehaald was het prima geweest maar dat gebeurde niet.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:28 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Hamilton heeft er nooit voor gezeten dus waarom afgeven?
Is dat een fout of opzet?. Als je iedere fout moet bestraffen blijft er van deze sport niet veel meer over. Dan zullen inhaalacties alleen nog bestaan uit DRS en is aan de kant gaan en je zwaait je tegenstander uit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hamilton zat er wel degelijk een stukje voor of in ieder geval op z'n minst volledig naast. Verstappen remde gewoon te laat. Als hij zelf de bocht had gehaald was het prima geweest maar dat gebeurde niet.
Het is niet illegaal maar dat zou het wel moeten zijn.quote:“There wasn’t a technical reason to change, as in we didn’t think we were at risk of failing, and I don’t think we are at risk of failing [in future],” Shovlin told the F1 Nation podcast.
“Although these power units are running awfully hard and you can never take reliability for granted, but there is an attraction to taking a penalty at the sprint race.
“If you can win on the Saturday, that’s more points you can score and you can lessen the deficit. This is also a track that we hoped would be one that we could overtake at, and that we could recover positions – and we’ve proved that in the last two days.
Naast maar niet volledig ernaast, hetzelfde als Silverstonequote:Op dinsdag 16 november 2021 19:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hamilton zat er wel degelijk een stukje voor of in ieder geval op z'n minst volledig naast. Verstappen remde gewoon te laat. Als hij zelf de bocht had gehaald was het prima geweest maar dat gebeurde niet.
Silverstone en Monza niet bestraft? Nu ben ik voor het 'laat ze racen', maar dat vind ik toch wel te ver gaan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Is dat een fout of opzet?. Als je iedere fout moet bestraffen blijft er van deze sport niet veel meer over. Dan zullen inhaalacties alleen nog bestaan uit DRS en is aan de kant gaan en je zwaait je tegenstander uit.
Ik was sowieso al van mening dat Silverstone, Monza ook beide niet bestraft hoefde te worden.
Goh.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:41 schreef beantherio het volgende:
Velen riepen het al maar Mercedes heeft het nu ook toegegeven: de motorwissel van Hamilton was puur ingegeven door performance-doeleinden en niet vanwege betrouwbaarheid.
‘No technical reason’ to take Hamilton engine penalty
[..]
Het is niet illegaal maar dat zou het wel moeten zijn.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:47 schreef DKUp het volgende:
Er hangt een heel naar sfeer rond Mercedes momenteel.
De sfeer wordt nog veel vreemder als Lewis toch kampioen word. Meest vreemde kampioenschap ooit gaat dat worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:47 schreef DKUp het volgende:
Er hangt een heel raar sfeer rond Mercedes momenteel.
Het wordt tijd dat RB alsnog een dubbele strafklacht instelt tegen Mercedes.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:42 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Het is me dit jaar wel duidelijk geworden dat ze bij RBR niet zo goed zijn met de politieke kant van Formule 1.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:59 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat RB alsnog een dubbele strafklacht instelt tegen Mercedes.
Eens, maar daar zullen ze echt niet mee zitten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:05 schreef Evenstar het volgende:
Hoe Mercedes zich nu gedraagt is het echt niet goed voor de sport als zij weer kampioen worden.
Gaan geruchten dat hij ook voor de komende GP een grid straf kan krijgen. Geen idee of dit waar is hoor.quote:
Op basis van wat?quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:06 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Red Bull zou er goed aan doen om ook protest/onderzoek aan te tekenen tegen Mercedes.
Er gaat niks veranderen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:11 schreef mrkos het volgende:
[..]
Gaan geruchten dat hij ook voor de komende GP een grid straf kan krijgen. Geen idee of dit waar is hoor.
Omdat een dergelijk besluit compleet haaks staat op wat er in de race besloten is, en het zou de integriteit van de sport schaden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:12 schreef mrkos het volgende:
[..]
Ik geloof je op je woord, maar waarom denk je dat?
Kans is klein dat dat gebeurt denk ik. Er is in het verleden ook enkele keren achteraf geprotesteerd en dat liep toen ook op niets uit. Kans is er altijd, maar dan denk ik eerder een gridstraf dan een tijdstraf.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:15 schreef Evenstar het volgende:
Als ze dit achteraf straffen is het wel klaar hoor. Hadden ze het zondag maar moeten doen.
De stewards hebben al besloten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:12 schreef mrkos het volgende:
[..]
Ik geloof je op je woord, maar waarom denk je dat?
Ook gridstraf is bullshit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:16 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Kans is klein dat dat gebeurt denk ik. Er is in het verleden ook enkele keren achteraf geprotesteerd en dat liep toen ook op niets uit. Kans is er altijd, maar dan denk ik eerder een gridstraf dan een tijdstraf.
Ze hebben daar geprotesteerd en nul op het rekest gekregen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:18 schreef Netsplitter het volgende:
Als ze dit alsnog goedkeuren zou ik tot de hoogste baas door protesteren over Silverstone als RB zijde.
Oh dat zeker. Maar dat zou nog goed gemaakt kunnen worden in de race. Een tijdstraf niet meer.quote:
Nou, in Qatar maakt hij meer kans dan in Jeddah. Als hij in Qatar dan vanaf plek vier begint is de overwinning van Lewis al binnen, zonder dat hij zijn motor hoeft te belasten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:23 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Oh dat zeker. Maar dat zou nog goed gemaakt kunnen worden in de race. Een tijdstraf niet meer.
Die hard fans van Lewis zijn echt niet normaal. Aangewakkerd gedrag door Mercedes en Britse media. Die zijn al jaren optochten gewend, dus alles wat een beetje de concurrentie met Lewis aangaat is teveel, te gevaarlijk en moet zo snel mogelijk de grond in geboord worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:26 schreef mrkos het volgende:
Pfff, de haat op Verstappen op Twitter en Youtube is echt lachwekkend. '' he is a danger for other drivers, he is always lucky with the FIA, he is reckless and to aggressive''.. Ik hoop zo dat je wint, Max.
Nou ja, Twitter en YouTube. Hamilton fans zullen dat logischerwijs ook steeds blijven doen. En fans van Max zullen andersom reageren. Het commentaar van Hill is altijd pro UK coureurs. Niet gek.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:26 schreef mrkos het volgende:
Pfff, de haat op Verstappen op Twitter en Youtube is echt lachwekkend. '' he is a danger for other drivers, he is always lucky with the FIA, he is reckless and to aggressive''.. Ik hoop zo dat je wint, Max.
Nou een coureur die "100" meter uit de bocht knalt met als resultaat dat zijn concurrent er of keihard op botst of in moet houden en de inhaal actie moet afbreken. Dat was niet fraai en ook de Brazilianen zagen hetquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die hard fans van Lewis zijn echt niet normaal. Aangewakkerd gedrag door Mercedes en Britse media. Die zijn al jaren optochten gewend, dus alles wat een beetje de concurrentie met Lewis aangaat is teveel, te gevaarlijk en moet zo snel mogelijk de grond in geboord worden.
Dat zou vreemd zijn. Je kunt ook zeggen dat Hamilton in zijn raket wat meer geduld had kunnen opbrengen. Het was Hamilton die Max vertelde dat hij veel meer geduld moest hebben toen Ocon Max in Brazilië van de baan tikte. Hamilton had het toen over de onervarenheid van Max en nog veel te leren had.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:11 schreef mrkos het volgende:
[..]
Gaan geruchten dat hij ook voor de komende GP een grid straf kan krijgen. Geen idee of dit waar is hoor.
Ach Lewis drukte Perez bijna de muur in in Austin, door hoor je dan niemand over. Dat is waar ik over val.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Nou een coureur die "100" meter uit de bocht knalt met als resultaat dat zijn concurrent er of keihard op botst of in moet houden en de inhaal actie moet afbreken. Dat was niet fraai en ook de Brazilianen zagen het
Engelsen hebben altijd al een massive inferiority complex gehad.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou ja, Twitter en YouTube. Hamilton fans zullen dat logischerwijs ook steeds blijven doen. En fans van Max zullen andersom reageren. Het commentaar van Hill is altijd pro UK coureurs. Niet gek.
De Brazilianen waren al hersendode Hamiltonfans sinds vrijdag. Doe nou niet alsof dat door zondag komtquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ach Lewis drukte Perez bijna de muur in in Austin, door hoor je dan niemand over. Dat is waar ik over val.
De Brazilianen moeten sowieso niet zeuren, hun grote held Senna was absoluut geen nette coureur.
Verkeerde quote denk ikquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Brazilianen waren al hersendode Hamiltonfans sinds vrijdag. Doe nou niet alsof dat door zondag komt
Dan weet ik niet waar jij het over hebt, ik heb niks gezegd over zondagquote:
Ik snap ook niet waarom iedereen maar weer gaat happen. Jullie worden het niet eens. Zeg dat en ga verder met een ander onderwerp.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:10 schreef BroesWillems het volgende:
Na Mexico was het hier zo lekker rustig.
Ik had al 24 uur niet meer gepost.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom iedereen maar weer gaat happen. Jullie worden het niet eens. Zeg dat en ga verder met een ander onderwerp.
Dat vind ik wat optimistisch. Of bedoel je 3/4 in constructeur?quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Jammer van Tsunoda. AT zou eigenlijk ook voor plek 3/4 moeten strijden.
Ja dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat vind ik wat optimistisch. Of bedoel je 3/4 in constructeur?
Max probeerde niet eens de bocht te halen (lol).quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:12 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat is er kopie aan?
Het zijn dezelfde coureurs en wat nog meer? Er is een bocht?
Oh, dan heb je gelijk, Hamilton probeerde in Silverstone ook niet de bocht te halen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:19 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Max probeerde niet eens de bocht te halen (lol).
Niet dat ik voor een straf achter ben hier, maar Hamilton reed ruim binnen de lijnen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:20 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oh, dan heb je gelijk, Hamilton probeerde in Silverstone ook niet de bocht te halen.
Minder erg dan Hamilton in Silverstone. Die lag niet voor, terwijl Verstappen dat hier wel lag toen hij naar buiten ging.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Nou een coureur die "100" meter uit de bocht knalt met als resultaat dat zijn concurrent er of keihard op botst of in moet houden en de inhaal actie moet afbreken. Dat was niet fraai en ook de Brazilianen zagen het
Dit ja.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niet dat ik voor een straf achter ben hier, maar Hamilton reed ruim binnen de lijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |