In de Peugeot 205 die ik in 1998 reed zou dat best wel eens kunnen kloppen.quote:Op maandag 15 november 2021 20:23 schreef tja77 het volgende: [..] 15 PK zou 20km/uur extra geven?
I call bullshit.
Jawel, Bottas zat op iets meer dan 3 seconden. Maar als Max geweten had dat hij een straf zou krijgen of dat ze het zouden onderzoeken na de race, had hij vast meer z’n best gedaan om Bottas op meer dan 5 seconden te houden.quote:Op maandag 15 november 2021 19:40 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Al zou Max 5 seconden krijgen, dan verandert de uitslag toch een niet? Of was Bottas al zo dichtbij?
https://racingnews365.com(...)lans-for-final-racesquote:Op maandag 15 november 2021 20:06 schreef El_Thijs het volgende:
Kwam dit tegen, weet niet of het ook echt waar is:
https://gp33.nl/lewis-ham(...)ns-een-nieuwe-motor/
Als dat zo is, is het wel verkeken voor Max ben ik bang. Tenzij Honda nog iets weet te doen qua tweaks e.d.quote:Op maandag 15 november 2021 20:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
https://racingnews365.com(...)lans-for-final-races
Volgens de altijd betrouwbare Toto gaan ze het met deze motor tot het einde doen.
Die gaan dus nog een motorwissel doen ergens.
Dat gaat niet gebeuren. Honda zit aan de limiet. Ik ben bang voor een anticlimax.quote:Op maandag 15 november 2021 20:33 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als dat zo is, is het wel verkeken voor Max ben ik bang. Tenzij Honda nog iets weet te doen qua tweaks e.d.
Zou Honda de motor nog niet verder op kunnen schroeven? Ze waren altijd vrij conservatief toch qua afstelling omdat ze betrouwbaarheid belangrijk vonden.quote:Op maandag 15 november 2021 20:35 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Honda zit aan de limiet. Ik ben bang voor een anticlimax.
Wat toelaat?quote:Op maandag 15 november 2021 20:48 schreef Themeparktommy het volgende:
Als de FIA dit toelaat, tekent ze haar eigen doodvonnis. Niemand gaat de F1 dan nog serieus nemen.
Wat kunnen ze eraan doen dan?quote:Op maandag 15 november 2021 20:48 schreef Themeparktommy het volgende:
Als de FIA dit toelaat, tekent ze haar eigen doodvonnis. Niemand gaat de F1 dan nog serieus nemen.
"In de geest van de regels". Maar dat is ook maar een term bedacht om iets af te kunnen schaffen/ bestraffen buiten de regels om.quote:
Als Max dit kampioenschap nog verliest dan is dat per definitie al door gezeik dat niets met racen te maken heeft.quote:Op maandag 15 november 2021 21:06 schreef Evenstar het volgende:
Mercedes, Toto en Britse media spelen dit wel slim. Vanaf het moment dat er geen straf kwam voor Max zeuren ze al om onboard beelden.
Ik kan ermee leven als Max WK verliest, maar zou echt jammer zijn als zo'n mooie seizoen gewonnen/verloren wordt door gezeik tijdens het racen zelf.
Nou nee, Hamilton heeft afgelopen weekend dat hij ook Nu nog steeds gewoon meedoet.quote:Op maandag 15 november 2021 21:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Max dit kampioenschap nog verliest dan is dat per definitie al door gezeik dat niets met racen te maken heeft.
Daar valt gewoon helemaal niets aan te doen als Mercedes dat wil. Heeft niets te maken met toelaten of niet toelaten. Ze mogen het gewoon conform de regels.quote:Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Elke race een nieuwe motor laten plaatsen
Die regels moeten ze heel snel aanpassenquote:Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Elke race een nieuwe motor laten plaatsen
Ja klopt. Maar dat hij nog meedoet komt door Silverstone en Hongarije. En dat had geen reet met racen te maken. Als je er als team met de punten vandoor gaat omdat je zelf fouten maakt (opzet of niet) dan heeft dat niets met racen te maken. Dat zijn gewoon fouten in de reglementen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:09 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou nee, Hamilton heeft afgelopen weekend dat hij ook Nu nog steeds gewoon meedoet.
Dan kun je gelijk het groene logo weer de prullenbak ingooien. Als de FIA dit toestaat is het nog ongeloofwaardiger dan WWEquote:Op maandag 15 november 2021 21:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar valt gewoon helemaal niets aan te doen als Mercedes dat wil. Heeft niets te maken met toelaten of niet toelaten. Ze mogen het gewoon conform de regels.
Er valt niets 'toe te laten'. Het mag gewoon volgens de regels. Wat is er zo moeilijk aan om dat te begrijpen?quote:Op maandag 15 november 2021 21:11 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dan kun je gelijk het groene logo weer de prullenbak ingooien. Als de FIA dit toestaat is het nog ongeloofwaardiger dan WWE
FIA is de organisator, ze bedenken de regels. Als die er niet is, dan bedenken ze er een. (Zie Max)quote:Op maandag 15 november 2021 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er valt niets 'toe te laten'. Het mag gewoon volgens de regels. Wat is er zo moeilijk aan om dat te begrijpen?
Hou daar toch een over op, je vergeet Monza daar altijd bij te vermelden.quote:Op maandag 15 november 2021 21:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar dat hij nog meedoet komt door Silverstone en Hongarije. En dat had geen reet met racen te maken. Als je er als team met de punten vandoor gaat omdat je zelf fouten maakt (opzet of niet) dan heeft dat niets met racen te maken. Dat zijn gewoon fouten in de reglementen.
Ja, maar de regel is er al wel. Die zegt namelijk dat het mag. En die gaan ze echt niet drie ronden voor het einde aanpassen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:14 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
FIA is de organisator, ze bedenken de regels. Als die er niet is, dan bedenken ze er een. (Zie Max)
Dat vernam ik ook en dat is best vreemd. In principe zou je het zo moeten regelen: max 3 motoren toegestaan, bij een 4e een gridstraf van 10 plekken. Wil je meer gebruiken dan moet je toestemming van de FIA krijgen en krijg je opnieuw 10 plekken of start je vanuit de pits ofzo.quote:Op maandag 15 november 2021 21:12 schreef Evenstar het volgende:
Motoren zitten niet in budgetcap toch?
Dat is ook raar. Allemaal zeuren over budgetcap, kleine teams een kans geven, milieu dit dan, maar je kan wel iedere weekend een motor in de prullenbak tyfen
... maar goed, dat zijn de regels.
Ben het met je eens hoor, maar FIA verandert vaak genoeg regels midden in een seizoenquote:Op maandag 15 november 2021 21:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar de regel is er al wel. Die zegt namelijk dat het mag. En die gaan ze echt niet drie ronden voor het einde aanpassen.
Op Monza haalde niemand punten, dus het heeft geen zin om die er bij te halen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:15 schreef PS. het volgende:
[..]
Hou daar toch een over op, je vergeet Monza daar altijd bij te vermelden.
Ook dat hoort bij racen, en mocht hij Verstappen er toen niet hebben afgekegeld (en andersom) was het nog steeds niet zeker dat Max die had gewonnen.
Je hebt er echt niks aan om daar telkens op terug te vallen.
Geniet gewoon nog even van de 3 laatste races die gewoon spannend worden. Ipv alleen maar huilie te doen, je bent toch geen klein kind meer?
alleen niet voor MB...zie het DAS verhaalquote:Op maandag 15 november 2021 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor, maar FIA verandert vaak genoeg regels midden in een seizoen
Hangt er een beetje van af.quote:Op maandag 15 november 2021 21:46 schreef Ferdii het volgende:
Normaal voor Max onmogelijk om kampioen te worden als die merc motor zo blijft. Worden simpele overwinningen voor lewis waarbij Max 3x 2de wordt.
Enige mazzeltje wat Max kan hebben is dat die motor opblaast of lewis een fout maakt
Volgens mij deden ze dat uit coulance omdat ze dan hun hele stuurophanging moesten vervangen in enkele dagen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen niet voor MB...zie het DAS verhaal
Dat stond niet duidelijk in de regelementen, FIA kon daar weinig tegen doen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen niet voor MB...zie het DAS verhaal
Hij hoeft ook geen nieuwe motor te steken. De eerstvolgende races gaat hij met deze motor gewoon simpel pole pakken en van start tot finish aan kop.quote:Op maandag 15 november 2021 21:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hangt er een beetje van af.
Ik denk dat Mercedes niet iedere keer een nieuwe motor kan steken. Brazilië heeft korte rondjes en je kan er bizar makkelijk inhalen.
Qatar heb je alleen één rechte stuk waar je makkelijk kan inhalen. Jeddah is belachelijk snel, maar krap, Abu Dhabi staat ook niet bekend als een baan waar je makkelijk kan inhalen.
Als Lewis op die banen een penalty pakt zal hij niet zo makkelijk naar voren kunnen rijden als in Brazilië en als hij geen motorwissel doet is de motor in Jeddah en Abu Dhabi niet meer zo dominant als dat het nu was.
Sowieso gaan niet alle drie de races zonder kleerscheuren eindigen. Die komen elkaar nog wel tegen, al helemaal als Lewis straffen gaat pakken.
Er was ook helemaal geen reden om het te verbieden, omdat het binnen de op dat moment geldende regels viel.quote:Op maandag 15 november 2021 21:55 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Volgens mij deden ze dat uit coulance omdat ze dan hun hele stuurophanging moesten vervangen in enkele dagen.
Je kunt, samen met die ene moderator hier, gewoon niet hebben dat Hamilton een enorme wereldwijde fanbase heeft. Terwijl in jullie beleving Verstappen de enige zou mogen zijn die het verdiend om verafgood te worden.quote:Op maandag 15 november 2021 21:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik haal het er bij, omdat de flauwekul dat Hamilton het zo verschrikkelijk goed doet en er zo goed bij zit gewoon aantoonbare onzin is als je naar het hele seizoen kijkt en kijkt op welke momenten ze hebben geprofiteerd van hun eigen fouten en overtredingen.
Denk ook dat Red Bull gewoon niet echt heel lekker werkt in weekenden met sprintraces.quote:Op maandag 15 november 2021 21:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij hoeft ook geen nieuwe motor te steken. De eerstvolgende races gaat hij met deze motor gewoon simpel pole pakken en van start tot finish aan kop.
Als tenminste blijkt dat de motor echt zo veel sterker is en het niet andere zaken waren die meespeelde zoals bijvoorbeeld in Turkije, waar ook even leek dat Mercedes het helemaal op de rit had.
Het zou me ook niet verbazen als dat snelheidsverschil dit weekend weer helemaal weg is en Verstappen pole pakt en uit het zicht verdwijnt. Het is zo'n bizar seizoen.
Meen dat Horner en Marko wat minder rustig, of in ieder geval een stuk minder positief, waren in de commentaren achteraf.quote:Op maandag 15 november 2021 22:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
.
Gaat zeker lastig worden, maar denk niet dat RB kansloos is. Ik vond de rust bij Max ook wel wat zeggen.
Kan heel goed, maar dan heeft Mercedes het gewoon slim gespeeld. Als Red Bull niet kan antwoorden dan is dat gewoon zo en kan Max er ook weinig aan doen.quote:Op maandag 15 november 2021 22:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Meen dat Horner en Marko wat minder rustig, of in ieder geval een stuk minder positief, waren in de commentaren achteraf.
Rationeel weet ik dat het onzin is, maar ergens in mijn hoofd zit stiekem toch dat Max na gisteren kansloos gaat zijn voor de titel.
Maar bij voetbal heeft niet 1 team een betere bal dan een ander team.quote:Op maandag 15 november 2021 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je kunt, samen met die ene moderator hier, gewoon niet hebben dat Hamilton een enorme wereldwijde fanbase heeft. Terwijl in jullie beleving Verstappen de enige zou mogen zijn die het verdiend om verafgood te worden.
Nou, dan heb ik nieuws. Een hoop F1-kijkers vinden Max een heel goede rijder, beter dan 18 anderen in het veld maar niet beter dan Lewis Hamilton.
En zelf als hij aantoonbaar beter is dan Lewis, dan nog is dat geen reden om fan van hem te zijn.
Ik heb ook nog weinig Rotterdammers ontmoet die niet erkennen dat de Ajax op het moment betere voetballers heeft dan Feyenoord, en daarom dan maar fan van de Amsterdammers worden.
gewoon 3 races de tijd geven net zoals de flexwings/pitstops en niet het hele jaarquote:Op maandag 15 november 2021 21:55 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Volgens mij deden ze dat uit coulance omdat ze dan hun hele stuurophanging moesten vervangen in enkele dagen.
juist ja.....de flexiwings EN de pitstops ookquote:Op maandag 15 november 2021 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er was ook helemaal geen reden om het te verbieden, omdat het binnen de op dat moment geldende regels viel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |