abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202155536
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee. Dit gaat compleet escaleren de komende maanden. Ik denk eigenlijk niet dat de trein nog te stoppen is.
dit ook, de vernietiging van een 1ste wereld land
pi_202155544
We hebben als enige land weer een lockdown met gedeeltelijke sectorsluitingen in Europa toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202155545
Hier in de supermarkt echt nul komma nul verschil ten opzichte van vorige weken. Er wordt vooral gepraat over hoe anderen zich meer aan de regels zouden moeten houden. Veel onbegrip over waarom het een wel wordt aangepakt en het ander niet.

Lockdownie van niks. Ik vrees voor nog hogere cijfers.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:21:29 #206
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155558
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jij hebt meer vertrouwen in het kabinet dan ik heb.

Dat klopt niet mijn vertrouwen in het kabinet en de politiek is zo ongeveer −273,15 graden Celsius. Of zo rond de 0 Kelvin. Wat raar dat jij iets post over mij wat gewoon niet klopt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202155559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
We hebben als enige land weer een lockdown met gedeeltelijke sectorsluitingen in Europa toch?
Koploper *O* , ook 1 van de hoogste vaccinatiepercentages.
pi_202155563
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Die zorg krijgt al 10 jaar lang klappen van Rutte. waar zijn die topics daarover?
Ik was dan ook cynisch
pi_202155575
Rutte heeft het klappen voor de zorg verkeerd begrepen. Hij geeft ze klappen.
pi_202155581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:21 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat klopt niet mijn vertrouwen in het kabinet en de politiek is zo ongeveer −273,15 graden Celsius. Of zo rond de 0 Kelvin. Wat raar dat jij iets post over mij wat gewoon niet klopt.
Hey ik had het gepost onder Miss sly.
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 11:23:44 #211
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202155584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
Vrees wel dat andere landen in de komende weken zullen volgen.

Ahja, kunnen we wel voor de verandering eens roepen dat wij voorloper waren :D :')
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:23:56 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155585
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:22 schreef HPoi het volgende:
Rutte heeft het klappen voor de zorg verkeerd begrepen. Hij geeft ze klappen.
Maar toch wel met redelijk veel goedkeuring van de kiezer tot nu toe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:24:35 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202155593
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:23 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar toch wel met redelijk veel goedkeuring van de kiezer tot nu toe.
De kiezer is dan ook te dom om te schijten.
pi_202155595
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Gaan we dit nu echt doen? Je bent vanavond met meer dan 4 personen toch? Me je pop-up restaurant.
Ja. Iedereen gevaccineerd. En de afspraak is: als je je ook maar enigszins ziek voelt blijf je thuis. Echt. Wat kun je nog meer doen? Wat is toch nog het probleem?

Maar we hadden wél met z'n allen in een restaurant mogen zitten, met onbekenden, die mogelijk gewoon ziek zijn en gewoon gegaan zijn, met misschien wel zo'n neppe QR code op zak?

Leg me eens uit hoe het restaurant veiliger zou zijn dan de situatie die we in huis gaan creeëren.
pi_202155604
quote:
Ik vraag mij af of 20-jarige Rutte blij zou zijn als hij wist dat hij later een dominee zou worden die de samenleving collectief zou straffen voor de zonden van een deel. Wat iets anders dan het eufemistische "gevoel van urgentie" kweken kan ik niet bedenken. Openingstijden vernauwen heeft iig niks te maken met mensen spreiden zodat ze elkaar niet besmetten.
Ik heb hetzelfde gevoel bij het beperken/sluiten van contactberoepen zoals kappers. Want er is geen enkele aanwijzing dat dat een doeltreffende maatregel is, het is alleen maar voor iedereen irritant.

Het komt echt over alsof Hugo en Mark ons bewust in het gezicht willen spugen omdat er niet genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:25:27 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155612
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hey ik had het gepost onder Miss sly.
Sorry. Je hebt gelijk.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:26:13 #217
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De kiezer is dan ook te dom om te schijten.
Weet ik niet? :P
pi_202155621
quote:
Epidemioloog pleit voor strengere maatregelen: 'Nog een lange winter te gaan'
Strengere coronamaatregelen keren terug omdat de zorg in de problemen dreigt te komen. Dat werd gisteren bekendgemaakt op de coronapersconferentie.

Amrish Baidjoe, veldepidemioloog bij de London School of Hygiene and Tropical Medicine, is blij dat er maatregelen genomen worden, maar wil eigenlijk nog verder gaan. "Ik vraag me af of de aangekondigde maatregelen voldoende zijn. Bovendien mis ik ook de eigen reflectie, daar zitten mensen wel op te wachten. Het kabinet zou moeten zeggen: we waren te vroeg met versoepelen in het najaar en we zijn te laat met nieuwe maatregelen. Dat is een van de redenen waarom we nu in deze acute fase zitten. En dat vraagt om zware maatregelen, waarvan nog maar de vraag is of dat genoeg is."

Het aantal besmettingen loopt al zo'n 6 tot 7 weken op, het aantal ziekenhuisopnames 4 tot 5 weken. Daarom had er sneller ingegrepen moeten worden, zegt Baidjoe in NOS Radio 1 Journaal. "Je kunt beredeneren dat dit blijft oplopen, als je niets doet. Stelregel 1 bij de uitbraakrespons bij infectieziektes is: snel reageren. Die les heeft onze regering nog steeds niet geleerd", vindt Baidjoe.

Hij had liever nog strengere maatregelen gezien, bijvoorbeeld dat mensen thuis moéten werken in plaats van daartoe alleen een dringend advies krijgen. "Het aantal sociale contacten moet omlaag. Als dat niet gebeurt zitten we misschien aan een scenario verbonden zoals vorig jaar. Dan heb je lang maatregelen nodig om de curve naar beneden te krijgen. We hebben nog een lange winter te gaan."
Ook bekend van het Red Team. Enfin, wat betreft zelfreflectie en te laat reageren heeft hij wel gelijk.
pi_202155622
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het probleem is naar mijn idee vooral dat er 'groepen' zijn. Het is constant een 'wij' tegen 'zij'. Daar zal de media niet bewust aan meedoen, het is nu eenmaal een groot en beladen onderwerp. De feitelijke informatie is en blijft belangrijk, de informatie over hoeveel mensen in het ziekenhuis ligt kan een belangrijk argument zijn om iemand die ongevaccineerd is te overtuigen.

Wat naar mijn mening echt niet helpt is dat de Jonge consequent blijft ontkennen dat er vaccinatiedrang en/of dwang is, want je kunt er toch zelf voor kiezen? Op het moment dat je je inkomen kwijt kunt raken, je sociale kring kleiner wordt doordat je gedemoniseerd wordt is het geen keuze, dan is er (op zijn minst) drang. Afhankelijk van de persoon kan dat ook leiden tot een vecht- of vluchtreactie, met als gevolg dat ze het helemaal niet meer gaan doen.
De media speelt een bewuste rol in het voeden van de haat op correcte wijze met de feiten die bekend zijn. Het is vergelijkbaar in de rol die de Amerikaanse media speelde na 9/11 en het zoeken van een zondebok wat resulteerde in het binnenvallen van Irak, ongeveer een miljoen doden en het begin van islamofobie.

Nee Omtzigt heeft gelijk wanneer hij in zijn rede houdt dat 90% van de media in handen is van twee maatschappijen.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:26:34 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202155623
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik heb hetzelfde gevoel bij het beperken/sluiten van contactberoepen zoals kappers. Want er is geen enkele aanwijzing dat dat een doeltreffende maatregel is, het is alleen maar voor iedereen irritant.
Dat is ook geen OMT-advies. Zo raar weer, je vraagt een groep experts om advies en vervolgens verzin je je eigen maatregelen.
pi_202155624
quote:

[..]

Het komt echt over alsof Hugo en Mark ons bewust in het gezicht willen spugen omdat er niet genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Sommige maatregelen komen op mij over als: "Je broertje is gisteren irritant geweest, dus nu hebben jullie allebei 3 weken straf."

Als je dan vraagt waarom dat is is het antwoord: "Omdat het voor ons makkelijker te controleren is als jullie allebei in je slaapkamer zijn."
pi_202155631
quote:

[..]
Zou zomaar kunnen, maar de lange lijst van dit soort debiele maatregelen maakt de rest ook minder betrouwbaar.
[..]
Jij hebt meer vertrouwen in het kabinet dan ik heb.
[..]
Ik vraag mij af of 20-jarige Rutte blij zou zijn als hij wist dat hij later een dominee zou worden die de samenleving collectief zou straffen voor de zonden van een deel. Wat iets anders dan het eufemistische "gevoel van urgentie" kweken kan ik niet bedenken. Openingstijden vernauwen heeft iig niks te maken met mensen spreiden zodat ze elkaar niet besmetten.
Het ging me niet over vertrouwen, maar meer om aan te geven dat het OMT iets anders heeft geadviseerd dan het kabinet heeft doorgevoerd, dus dat de vraag is of het virologisch een effect zal hebben. Dus dan is het vrij moeilijk uit leggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202155649
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het ging me niet over vertrouwen, maar meer om aan te geven dat het OMT iets anders heeft geadviseerd dan het kabinet heeft doorgevoerd, dus dat de vraag is of het virologisch een effect zal hebben. Dus dan is het vrij moeilijk uit leggen.
Het OMT is ook niet heilig. Worden meer als scapegoat gebruikt voor allerlei regelingen en zodat de Tweede Kamer geen echte oppositie kan voeren.

https://tpo.nl/2020/07/11(...)ef-diederik-gommers/
https://www.geenstijl.nl/(...)ommers-onder-de-bus/
pi_202155652
quote:

[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom ze dat zouden doen. Ik snap dat je een bepaalde maatregel wel of niet overneemt, maar als je er toch je eigen draai aan gaat geven, waarom vraag je dan zo'n specifiek advies?
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:30:08 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202155658
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:26 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat is ook geen OMT-advies. Zo raar weer, je vraagt een groep experts om advies en vervolgens verzin je je eigen maatregelen.
Het is gewoon een grote bende, ze kunnen en willen veel dingen niet onderbouwen, er is geen plan B of een plan voor lange termijn, routekaarten zijn waardeloos, het boosteren komt weer veel te traag op gang, de IC is tov 2020 nog verder uitgehold.

Grrrrrr
pi_202155673
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is gewoon een grote bende, ze kunnen en willen veel dingen niet onderbouwen, er is geen plan B of een plan voor lange termijn, routekaarten zijn waardeloos, het boosteren komt weer veel te traag op gang, de IC is tov 2020 nog verder uitgehold.

Grrrrrr
Ik kom het stuk over sport en wel/geen toeschouwers etc ook nergens tegen in het OMT advies. Zelfs niet in de reactie van VWS richting het kabinet.

https://www.rijksoverheid(...)dvies-vws-na-omt-129
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:31:42 #227
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155676
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:24 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ja. Iedereen gevaccineerd. En de afspraak is: als je je ook maar enigszins ziek voelt blijf je thuis. Echt. Wat kun je nog meer doen? Wat is toch nog het probleem?

Maar we hadden wél met z'n allen in een restaurant mogen zitten, met onbekenden, die mogelijk gewoon ziek zijn en gewoon gegaan zijn, met misschien wel zo'n neppe QR code op zak?

Leg me eens uit hoe het restaurant veiliger zou zijn dan de situatie die we in huis gaan creeëren.
Bij drie restaurants bij mij in de buurt is er geen controle in elk geval. Ik merk overal dat men steeds minder zin heeft in de regels en het uitvoeren daarvan. En begrijp dat wel. Handhaving blijft dan denk ik toch een struikel punt onder het beleid van Hugo en Rutte. En hun uitspraken zijn niet zodanig dat het mensen inspireert denk ik om zich aan de regels houden. Het is vaak meer van dezelfde. Zonder een duidelijk doel om naar toe te werken om zaken echt op te lossen. En tja zelf denk ik dat een zachte lockdown het niet gaat worden?
pi_202155696
quote:

[..]
Nogal krom inderdaad, ze slaan wild om zich heen als je bepaalde maatregelen bekijkt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202155698
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:31 schreef Megumi het volgende:

[..]
Bij drie restaurants bij mij in de buurt is er geen controle in elk geval. Ik merk overal dat men steeds minder zin heeft in de regels en het uitvoeren daarvan. En begrijp dat wel. Handhaving blijft dan denk ik toch een struikel punt onder het beleid van Hugo en Rutte. En hun uitspraken zijn niet zodanig dat het mensen inspireert denk ik om zich aan de regels houden. Het is vaak meer van dezelfde. Zonder een duidelijk doel om naar toe te werken om zaken echt op te lossen. En tja zelf denk ik dat een zachte lockdown het niet gaat worden?
Er wordt al meer dan een jaar tijdens de persconferenties gezegd dat we er bijna zijn, dat het virus nog een laatste klap moet krijgen, dat we bijna bij de finishlijn zijn en dat soort zaken. Ik snap echt dat de situatie anders kan worden, maar als je in je volgende persconferentie op dezelfde toon verder gaat zonder op het eerdere te reflecteren stoppen mensen vanzelf met het van je aannemen.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:33:24 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202155700
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kom het stuk over sport en wel/geen toeschouwers etc ook nergens tegen in het OMT advies. Zelfs niet in de reactie van VWS richting het kabinet.

https://www.rijksoverheid(...)dvies-vws-na-omt-129
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het betaald voetbal willen 'pakken' vanwege al die andere ellende laatste weken - en dit een mooi excuus vinden - en bij de amateursport moesten ze nog even een rekening vereffenen omdat die geen zin hadden in de QR-codes scannen.
pi_202155704
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom ze dat zouden doen. Ik snap dat je een bepaalde maatregel wel of niet overneemt, maar als je er toch je eigen draai aan gaat geven, waarom vraag je dan zo'n specifiek advies?
Inmiddels weten veel mensen helemaal niet meer wat wel of niet geadviseerd is door het OMT en dus onder virologisch belangrijke maatregelen valt. Het kabinet wijst te pas en te onpas naar het OMT als adviseurs. Mensen vinden dus van het OMT dat ze niet in de realiteit staan met hun adviezen. Lang leve nog meer polarisatie.
pi_202155708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nogal krom inderdaad, ze slaan wild om zich heen als je bepaalde maatregelen bekijkt.
Kat in het nauw.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202155722
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Inmiddels weten veel mensen helemaal niet meer wat wel of niet geadviseerd is door het OMT en dus onder virologisch belangrijke maatregelen valt. Het kabinet wijst te pas en te onpas naar het OMT als adviseurs. Mensen vinden dus van het OMT dat ze niet in de realiteit staan met hun adviezen. Lang leve nog meer polarisatie.
Ja, inderdaad. Gisteren zat Marion Koopmans bij Op1, die had wat mij betreft wel een helder verhaal. Gaf ook aan dat zij van mening was dat je niet zomaar 2G kunt doen, dat je daar echt een maatschappelijk debat over moet hebben. Dat vanuit virologisch oogpunt het slim is om zoveel mogelijk verspreidingsroutes te snijden, maar dat er nog steeds gekeken moet worden of er geen bredere impact is.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:35:30 #234
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155726
quote:
Ze zullen eerder toch denken dat dat hun beleid op dit moment voldoende draagkracht heeft bij een meerderheid van de bevolking.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:36:28 #235
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er wordt al meer dan een jaar tijdens de persconferenties gezegd dat we er bijna zijn, dat het virus nog een laatste klap moet krijgen, dat we bijna bij de finishlijn zijn en dat soort zaken. Ik snap echt dat de situatie anders kan worden, maar als je in je volgende persconferentie op dezelfde toon verder gaat zonder op het eerdere te reflecteren stoppen mensen vanzelf met het van je aannemen.
Iets aannemen van een politicus van welke partij dan ook moet je natuurlijk nooit doen.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:36:46 #236
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202155742
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

[ twitter ]

Er staat weliswaar dat het kabinet zwaarder handelde dan het OMT adviseerde, maar zoals ik het is het vooral gewoon compleet anders. Bovendien denk ik niet dat het OMT met "een lockdown van twee weken" bedoelde "haal even geen drankjes in de pauze van theatershows".

Wat een zooitje.
Het OMT advies is er toch ook alleen maar zodat het kabinet kan zeggen dat ze zich baseren op de wetenschap? Wat er daadwerkelijk in staat boeit niet, dat heeft het nog nooit gedaan. Het is puur een (politiek) procesdingetje.
Never explain, never apologize.
pi_202155781
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:35 schreef chratnox het volgende:
Gaf ook aan dat zij van mening was dat je niet zomaar 2G kunt doen, dat je daar echt een maatschappelijk debat over moet hebben.
Of je er een debat over hebt of niet. 2G komt er en moet je niet doen vanuit ethisch oogpunt. Of je nou joods bent, asielzoeker, ongevaccineerd mensen uit de maatschappij weren is fascisme.
pi_202155782
quote:

[..]
Ik had het eigenlijk vooral over de suggestie dat het kabinet weet wat het doet.

OMT-advies was imho niet veel beter. Na bijna twee jaar zeggen dat je pas na 2 weken kan zien wat het resultaat is, 2 weken lockdown doen ondermijnt alles wat we de afgelopen jaren hebben gedaan.
pi_202155794
quote:

[..]
Ja, inderdaad. Gisteren zat Marion Koopmans bij Op1, die had wat mij betreft wel een helder verhaal. Gaf ook aan dat zij van mening was dat je niet zomaar 2G kunt doen, dat je daar echt een maatschappelijk debat over moet hebben. Dat vanuit virologisch oogpunt het slim is om zoveel mogelijk verspreidingsroutes te snijden, maar dat er nog steeds gekeken moet worden of er geen bredere impact is.
Ongeacht wat hier door veel mensen over Marion Koopmans wordt gedacht, vind ik haar een heel heldere, eerlijke, wetenschappelijke vrouw die wel degelijk ook echt in het leven staat.
pi_202155803
Omdat op Fok blijkbaar relevante vragen niet gesteld mogen worden @Momo, dan maar mijn antwoord in dit algemene topic.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Welke beleidsmaatregelen had jij effectief anders gedaan dan om beter door deze crisis heen te komen?
Het kabinet had anderhalf jaar geleden moeten inzien dat we met een wereldwijde pandemie zitten, die niet 1, 2 ,3 opgelost zal zijn en had dus al meteen moeten investeren in de zorg, en meteen de afschaling van de IC capaciteit ongedaan moeten maken.

Daarnaast zijn de basisregels voldoende. !,5 meter, mondkapje daar waar nodig, en handen wassen.

Buiten activiteiten kunnen gewoon doorgang vinden. Binnen activiteiten dienen nog nader onderzocht te worden. Besmetting vind op dit moment voornamelijk plaats in eigen huis, maar degene die besmet is geraakt moet het toch 'ergens' hebben opgelopen?

De prik nemen is ok, ook al is het vaccin niet getest zoals voorheen, maar beter een half werkend vaccin dan geen vaccin. Voor wat betreft het vervolg van de prikken graag meer 'zekerheid' van de werkzaamheid ervan.

QR code afschaffen, dat is schijnveiligheid en heeft de gevaccineerde mens losbandig gemaakt, en m.i. DE reden van de huidige oplopende cijfers.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202155808
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:39 schreef Glazenmaker het volgende:
2 weken lockdown doen ondermijnt alles wat we de afgelopen jaren hebben gedaan.
Wat dus niks is. Mondkapjes, vaccineren, QR controle. De groep 70 tot 90+ jaar komt nog steeds zo hard in het ziekenhuis terecht maar gaat wel minder snel dood.
pi_202155809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:31 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nee, deze lockdown gaat denk ik ook niks helpen. Ik mijd al maanden de restaurants omdat er bij velen nogal creatief met de regels wordt omgesprongen. Ik ben nog wat laatste inkopen gaan doen de afgelopen week. Ik zie inderdaad ook dat de naleving op veel plekken half stok hangt. Vaak weet men niet eens wat de 'flavour of the week' is qua maatregelen. Of wat nou precies de bedoeling is.
pi_202155813
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:39 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Of je er een debat over hebt of niet. 2G komt er en moet je niet doen vanuit ethisch oogpunt. Of je nou joods bent, asielzoeker, ongevaccineerd mensen uit de maatschappij weren is fascisme.
Ik vind 2G ook walgelijk en heb daar alleen de argumenten van het kabinet zelf voor nodig. Wel vind ik het raar om mensen in discussies te zien wijzen naar religieuzen alsof die een speciale behandeling verdienen. Alsof christenen met hun vaccin hatende onzichtbare vriendje minder gek zijn dan Baudets wappiebrigade.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:43:36 #244
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202155824
Wat ik overigens wel een interessante observatie vond gisteren, in de podcast De Stemming van Vullings en Van der Wulp, was hun constatering dat de OMT-leden die ze gesproken hadden niet wisten wat er precies in het OMT advies stond. Dat wordt kennelijk volledig opgesteld onder redactie van de voorzitter (van Dissel) en niet nog een keer voor akkoord gedeeld met de rest van het OMT. Waardoor er dus weleens persoonlijke visies in belanden die niet door de rest van het OMT herkend worden.

Tot zover het vertrouwen in de wetenschap.
pi_202155825
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:41 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wat dus niks is. Mondkapjes, vaccineren, QR controle. De groep 70 tot 90+ jaar komt nog steeds zo hard in het ziekenhuis terecht maar gaat wel minder snel dood.
Jij kan dat vinden, maar voor het OMT zou het doel toch moeten zijn dat we hun maatregelen serieus nemen.
pi_202155831
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:41 schreef Montagui het volgende:
Omdat op Fok blijkbaar relevante vragen niet gesteld mogen worden @:Momo, dan maar mijn antwoord in dit algemene topic.
[..]
Het kabinet had anderhalf jaar geleden moeten inzien dat we met een wereldwijde pandemie zitten, die niet 1, 2 ,3 opgelost zal zijn en had dus al meteen moeten investeren in de zorg, en meteen de afschaling van de IC capaciteit ongedaan moeten maken.

Daarnaast zijn de basisregels voldoende. !,5 meter, mondkapje daar waar nodig, en handen wassen.

Buiten activiteiten kunnen gewoon doorgang vinden. Binnen activiteiten dienen nog nader onderzocht te worden. Besmetting vind op dit moment voornamelijk plaats in eigen huis, maar degene die besmet is geraakt moet het toch 'ergens' hebben opgelopen?

De prik nemen is ok, ook al is het vaccin niet getest zoals voorheen, maar beter een half werkend vaccin dan geen vaccin. Voor wat betreft het vervolg van de prikken graag meer 'zekerheid' van de werkzaamheid ervan.

QR code afschaffen, dat is schijnveiligheid en heeft de gevaccineerde mens losbandig gemaakt, en m.i. DE reden van de huidige oplopende cijfers.
Ben het op zich wel met je eens, al zou ik de QR code niet afschaffen maar er een 1G systeem van maken bij grote evenementen of als noodmaatregel indien de cijfers echt uit de klauwen lopen.

En voor de duidelijkheid bedoel ik met 1G dan dat iedereen zich moet laten testen voor toegang onafhankelijk van de vaccinatie status.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_202155832
quote:
Waarom zou je dat doen als je ook 100 miljoen kan uitdelen aan partijgenoot Van Lienden en weg kan lopen bij een stemming voor het verhogen van de salarissen wat er deels voor heeft gezorgd dat zorgmedewerkers ontslag hebben genomen omdat ze weinig geld ermee verdienen.

Wen er maar aan. Hier heeft een deel in Nederland in maart voor vier jaar lang voor gekozen ondanks de schandalen die uit kwamen ervoor. Rutte werd niet zomaar visieloos genoemd door een VVD collega heel wat jaren terug.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:46:28 #248
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202155839
quote:

[..]
En dat is inderdaad hoe het hoort. Voor de weging van maatregelen heb je drie heldere beoordelingscriteria: proportionaliteit, subsidiariteit en doeltreffendheid. En dat wordt hier consequent overgeslagen. Handjeklap en de hoeveelheid likes zijn geen criteria, anders dan het kabinet lijkt te denken.
pi_202155847
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jij kan dat vinden, maar voor het OMT zou het doel toch moeten zijn dat we hun maatregelen serieus nemen.
Het OMT is gepolitiseerd. Dat bleek al uit het contact tussen Gommers en Hugo de Jonge vorig jaar waarin Gommers 1600 ic bedden moest beloven.
pi_202155857
quote:
Omdat op Fok blijkbaar relevante vragen niet gesteld mogen worden @:Momo, dan maar mijn antwoord in dit algemene topic.
[..]Daarnaast zijn de basisregels voldoende. !,5 meter, mondkapje daar waar nodig, en handen wassen.

Dus, terug naar het beleid van 25 september? Gaan we dan alle discotheken, poppodia, concertzalen en grote cafés voor jaren aan het steun-infuus houden?
pi_202155859
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:45 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Ben het op zich wel met je eens, al zou ik de QR code niet afschaffen maar er een 1G systeem van maken bij grote evenementen of als noodmaatregelen als de cijfers echt uit de klauwen lopen.

En voor de duidelijkheid bedoel ik met 1G dan dat iedereen zich moet laten testen voor toegang onafhankelijk van de vaccinatie status.
Dus effectief de QR code afschaffen want het hebben ervan heeft dan geen 'voordelen' meer. ;)

Maar ook eens dat je bij massale of grote evenementen met alleen een negatieve test toegang kunt krijgen.
pi_202155866
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:45 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Waarom zou je dat doen als je ook 100 miljoen kan uitdelen aan partijgenoot Van Lienden en weg kan lopen bij een stemming voor het verhogen van de salarissen wat er deels voor heeft gezorgd dat zorgmedewerkers ontslag hebben genomen omdat ze weinig geld ermee verdienen.

Wen er maar aan. Hier heeft een deel in Nederland in maart voor vier jaar lang voor gekozen ondanks de schandalen die uit kwamen ervoor. Rutte werd niet zomaar visieloos genoemd door een VVD collega heel wat jaren terug.
Ben daarom ook dubbelblij dat ik niet op 1 van deze partijen gestemd heb. *O*
pi_202155868
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:48 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dus effectief de QR code afschaffen want het hebben ervan heeft dan geen 'voordelen' meer. ;)

Maar ook eens dat je bij massale of grote evenementen met alleen een negatieve test toegang kunt krijgen.
En waar ga je daarvoor de testcapaciteit vandaan halen?

Want dan is het niet alleen Pinkpop, maar ook PSV-Feyenoord waar 30.000 man op af komen. Elke week opnieuw.

Dat zag je bij de uitrol van TvT in juli. Uren lange rijen voor de XL-teststraten en ze kregen het niet weg. Als je dan gevaccineerden óók nog laat testen wordt dat alleen maar erger.
pi_202155878
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ben daarom ook dubbelblij dat ik niet op 1 van deze partijen gestemd heb. *O*
Ik vraag mij af wat mensen denken die in het verleden op partijen zoals de VVD hebben gestemd. Bijvoorbeeld horecaondernemers.
pi_202155879
Wel mooi om te zien dat het FOK!OMT weer gelijk had, dat perso van vorige week slechts een voorbode was van veel zwaardere maatregelen. En zoals @chratnox al verwacht had, er een gigantische overreactie komt.

Mijn schatting: ik geloof nooit dat dit 3 weken duurt. Worst case : April.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202155881
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En waar ga je daarvoor de testcapaciteit vandaan halen?

Want dan is het niet alleen Pinkpop, maar ook PSV-Feyenoord waar 30.000 man op af komen. Elke week opnieuw.
Naar het schijnt is makkelijker om testers te mobiliseren dan een paar IC-zorgverleners.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2021 11:50:58 ]
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:51:29 #257
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202155889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Niet. Maar de hele samenleving moet nu eenmaal eventjes boeten want 'we doen het samen'.
Soort van idee dat als het erg is qua besmettingen en in de ziekenhuizen iedereen dat moet voelen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202155892
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:43 schreef Lurf het volgende:
Wat ik overigens wel een interessante observatie vond gisteren, in de podcast De Stemming van Vullings en Van der Wulp, was hun constatering dat de OMT-leden die ze gesproken hadden niet wisten wat er precies in het OMT advies stond. Dat wordt kennelijk volledig opgesteld onder redactie van de voorzitter (van Dissel) en niet nog een keer voor akkoord gedeeld met de rest van het OMT. Waardoor er dus weleens persoonlijke visies in belanden die niet door de rest van het OMT herkend worden.

Tot zover het vertrouwen in de wetenschap.
Is meer een religie dan een wetenschap, met de grootste schreeuwers op de voorgrond.
pi_202155893
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Naar het schijnt is makkelijker om testers te mobiliseren dan een paar IC-zorgverleners.
En hoe ga je het besmettingsrisico in de rijen en in de teststraten zelf dan afvangen? Denk je echt dat er hondderdduizend man daar 1,5 meter afstand gaan houden?

Nee, iedereen testen, keer op keer opnieuw, is praktisch gewoon niet te doen.
pi_202155899
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:50 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat mensen denken die in het verleden op partijen zoals de VVD hebben gestemd. Bijvoorbeeld horecaondernemers.
Ik had verwacht dat de VVD de afgelopen verkiezingen wel afgerekend zou worden. Is niet gebeurd. Ik gok zo maar dat ze bij eventuele volgende verkiezingen ook nog de grootste blijven. Wat dat betreft is het kiezen uit de minst slechten.
pi_202155904
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:50 schreef _serial_ het volgende:
Wel mooi om te zien dat het FOK!OMT weer gelijk had, dat perso van vorige week slechts een voorbode was van veel zwaardere maatregelen. En zoals @:chratnox al verwacht had, er een gigantische overreactie komt.

December een avondklok omdat deze maatregelen bij voorbaat niet werken en de grootste besmettingsbron allemaal verergeren.

Misschien gevaccineerde patienten voorlaten in het geval er een code zwart van toepassing is. Maar dat wilt Hugo de Jonge aan de artsen zelf laten.
pi_202155910
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:53 schreef Derrazi het volgende:

[..]
December een avondklok omdat deze maatregelen bij voorbaat niet werken en de grootste besmettingsbron allemaal verergeren.
Ah ja, de magische avondklok die ons vorig jaar ook duizenden besmettingen heeft voorkomen. :')
pi_202155913
Ik snap ook eigenlijk niet waarom de beslissingen in anderhalve dag gemaakt (moeten) worden. Je zit dit al ruim een week aankomen. Maak een plan met elkaar.
pi_202155918
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En hoe ga je het besmettingsrisico in de rijen en in de teststraten zelf dan afvangen? Denk je echt dat er hondderdduizend man daar 1,5 meter afstand gaan houden?

Je kunt in elk dorp toch een teststraat zetten zodat er geen 100.000 in dezelfde rij hoeft te staan.
pi_202155923
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je kunt in elk dorp toch een teststraat zetten zodat er geen 100.000 in dezelfde rij hoeft te staan.
Ja, dat kan. Maar waarom is het tot nu toe nog niet gebeurd?
pi_202155925
quote:
Wel mooi om te zien dat het FOK!OMT weer gelijk had, dat perso van vorige week slechts een voorbode was van veel zwaardere maatregelen. En zoals @:chratnox al verwacht had, er een gigantische overreactie komt.

Ik heb niet gekeken, maar is überhaupt ons gedrag van afgelopen week ter sprake gekomen gister? Dat zou toch zo hard meewegen?
I'll give you something to do
pi_202155938
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In welke zin escaleren?
De druk in de samenleving zal te groot worden. Enerzijds heb je ongevaccineerden die helemaal in de hoek gedrukt worden. Anderzijds is er de groep gevaccineerden, die zich de komende weken gaat realiseren dat we, bij ongewijzigd beleid en prioritering, de komende jaren nog met (ernstige) beperkingen zullen moeten leven. Dat komt door de beperkte zorgcapaciteit en niet door ongevaccineerden, ondanks het frame.

Vroeg of laat zal alle onvrede die de afgelopen 2 jaar is opgebouwd tot een explosie komen en dan is de tyfus aan.
pi_202155942
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:54 schreef Benny het volgende:
Ik snap ook eigenlijk niet waarom de beslissingen in anderhalve dag gemaakt (moeten) worden. Je zit dit al ruim een week aankomen. Maak een plan met elkaar.
Ze zijn ook niet in 1,5 dag gemaakt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202155948
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja, dat kan. Maar waarom is het tot nu toe nog niet gebeurd?
TvT is bij mijn weten voor iedereen binnen beperkte reisafstand beschikbaar. Maar goed waarom het niet gebeurd zou zijn? Omdat we ons massaal op de vaccinaties hebben gericht (die minder goed werken dan we hadden gehoopt).
pi_202155954
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik had verwacht dat de VVD de afgelopen verkiezingen wel afgerekend zou worden. Is niet gebeurd. Ik gok zo maar dat ze bij eventuele volgende verkiezingen ook nog de grootste blijven. Wat dat betreft is het kiezen uit de minst slechten.
Er is genoeg talent alleen ik zie een Marijnissen, Klaver, Baudet en Wilders op hun pluche blijven plakken. Dat de mevrouw van BBB zo hoog staat in de peilingen met simpele politiek en one issue standpunten is dan ook kenmerkend
pi_202155960
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Vroeg of laat zal alle onvrede die de afgelopen 2 jaar is opgebouwd tot een explosie komen en dan is de tyfus aan.
Ik denk dat de vraag meer was hóe de "tyfus dan aan" zou zijn. Misschien dat er clubjes verveelde hooligans een beetje rommel gaan trappen, maar ik zie het echt niet tot grote knokpartijen komen.
pi_202155961
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:54 schreef Benny het volgende:
Je hebt eigenlijk van tevoren een soort van plan nodig he. Ik zou het een routekaart noemen, waarom is men daar nooit opgekomen?
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 12:00:17 #273
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202155973
quote:

*gaat snel kijken of hij zijn Spaanse overwinter-verblijf met nog een maandje of 2 kan verlengen* :P
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:01:00 #274
3542 Gia
User under construction
pi_202155978
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:39 schreef Derrazi het volgende:

[..]
En dat burgers dit moeten controleren en handhaven slaat gewoon nergens op.
Als je de wet overtreedt, riskeer je een boete. Normaal gesproken.
Hier moeten burgers de wet handhaven, doen ze dat niet, krijgen ze zelf een boete.
pi_202155982
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:24 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Leg me eens uit hoe je die maatregelen überhaupt waterdicht krijgt? Misschien een neppe QR-code? Ja, misschien heb je vanavond wel een gevaccineerde in huis die tóch het virus doorgeeft. Het minste wat je kunt doen is je zo goed mogelijk aan die maatregelen houden. Op dit moment zo min mogelijk contacten hebben, dat is wat er wordt gevraagd, meer niet.
Dit, dus.
pi_202155998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze zijn ook niet in 1,5 dag gemaakt
Van advies OMT naar besluitvorming was ongeveer anderhalve dag
pi_202156000
sprak net iemand die op teamuitje is, ik zeg maar het is toch corona met records cijfers?? zei ik:
ja, ik wil gewoon genieten van het leven!
was het antwoord.
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:07:13 #278
3542 Gia
User under construction
pi_202156029
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:57 schreef Spablauw214 het volgende:

De druk in de samenleving zal te groot worden. Enerzijds heb je ongevaccineerden die helemaal in de hoek gedrukt worden. Anderzijds is er de groep gevaccineerden, die zich de komende weken gaat realiseren dat we, bij ongewijzigd beleid en prioritering, de komende jaren nog met (ernstige) beperkingen zullen moeten leven. Dat komt door de beperkte zorgcapaciteit en niet door ongevaccineerden, ondanks het frame.

Maar die zwarte Piet wordt mooi de ongevaccineerden toegespeeld. Terwijl de grootste fout zit in het gebrek aan zorgcapaciteit.
pi_202156067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:03 schreef THEFXR het volgende:
sprak net iemand die op teamuitje is, ik zeg maar het is toch corona met records cijfers?? zei ik:
ja, ik wil gewoon genieten van het leven!
was het antwoord.
Dat zegt elke Nederlander al sinds april 2020 bijna. Ik ik ik, kijken we er raar van op dan?
pi_202156075
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met testen voor toegang test ongeveer 0,1% van de mensen positief. Dus met die besmettingsrisico's valt het wel mee.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:13:49 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202156096
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar die zwarte Piet wordt mooi de ongevaccineerden toegespeeld. Terwijl de grootste fout zit in het gebrek aan zorgcapaciteit.
Je kan toch nooit de zorg zover opschalen om de hele winterpiek op te vangen zonder maatregelen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202156105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:12 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Met testen voor toegang test ongeveer 0,1% van de mensen positief. Dus met die besmettingsrisico's valt het wel mee.
Met aselect testen test ongeveer 0,1% positief. Dus met die besmettingsrisico's als alles open gaat valt het wel mee.

Als het besmettingsrisico in de rij voor TvT mee valt, dan is elk argument om contacten te beperken compleet onzin.

Sowieso is dat nog een argument om gevaccineerden gewoon hun ding te laten doen. Die zijn 70% minder besmettelijk, dus de kans dat een willekeurige gevaccineerde überhaupt besmettelijk is, is 0,03 procent.
pi_202156136
quote:

[..]
Zeker, maar op dit moment zijn de ongevaccineerden de personen die de zorgcapaciteit tot het uiterste aan het testen zijn.
Dit, dus.
pi_202156139
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Met aselect testen test ongeveer 0,1% positief. Dus met die besmettingsrisico's als alles open gaat valt het wel mee.

Als het besmettingsrisico in de rij voor TvT mee valt, dan is elk argument om contacten te beperken compleet onzin.
In de rij staan bij TvT met 1,5m en een mondkapje op gelijkschakelen aan alles open gooien(want maar 0,1% is positief) is natuurlijk een beetje apart.
pi_202156148
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
In de rij staan bij TvT met 1,5m en een mondkapje op gelijkschakelen aan alles open gooien(want maar 0,1% is positief) is natuurlijk een beetje apart.
En jij denkt dat er bij TvT óóit netjes 1,5 meter afstand gehouden is en mondkapjes gedragen? :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:20:00 #286
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202156167
quote:

[..]
Het is ook niet zo zwart/wit.

Is zorgcapaciteit te laag? Ja, absoluut! Zelfs in goede tijden zitten de IC's behoorlijk vol en is er niet eens ruimte om een flinke griepepidemie goed op te vangen.

Duurt het lang om zorgcapaciteit flink te verhogen? Ja, absoluut. Echter had men wel veel meer kunnen doen om dit sneller in gang te zetten en beetje bij beetje capaciteit te verhogen.

Dus .... ja zorgcapaciteit is absoluut een probleem, ja de overheid/regering pakt dit niet goed op, maar dat wil niet zeggen dat wij als burgers er ook maar met de pet naar moeten gooien.

Een heel groot deel van de mensen op de IC's zijn ongevaccineerd. Waarom mag dat niet benoemd worden?

Ongevaccineerden zijn net zo'n groot probleem als de regering die steeds maar weer van een best case scenario uitgaat en nog steeds geen grote stappen zet om zorgcapaciteit te verhogen. Als zij zich hadden gevaccineerd hadden wij nu misschien geen problemen gehad op de IC's. Als de groep ongevaccineerden te groot is dan kan je blijven opschalen totdat je een ons weegt, maar dat win je niet.

Oplossing hoeft niet van A of B te komen, maar moet een combinatie zijn van dingen.
pi_202156169
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En jij denkt dat er bij TvT óóit netjes 1,5 meter afstand gehouden is en mondkapjes gedragen? :')
Op de plekken waar ik me heb laten testen werd dat best goed nageleefd, over het algemeen dragen mensen een mondkapje en er word ook afstand gehouden.
pi_202156186
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Dat zegt elke Nederlander al sinds april 2020 bijna. Ik ik ik, kijken we er raar van op dan?
Het zijn van die mensen die helemaal over de rooie gaan, omdat de horeca eerder sluit, want dan kunnen ze niet meer 3x per wk uit vreten. zijn ze aan gewend enzo.
totdat natuurlijk een dierbare iets medisch heftigs krijgt en er is geen IC-bed, schreeuwen ze daarover weer moord en brand.
Kan natuurlijk ook, dat ik het allemaal te serieus opvat.
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:25:06 #289
3542 Gia
User under construction
pi_202156220
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Is zorgcapaciteit te laag? Ja, absoluut! Zelfs in goede tijden zitten de IC's behoorlijk vol en is er niet eens ruimte om een flinke griepepidemie goed op te vangen.

Duurt het lang om zorgcapaciteit flink te verhogen? Ja, absoluut. Echter had men wel veel meer kunnen doen om dit sneller in gang te zetten en beetje bij beetje capaciteit te verhogen.

Dus .... ja zorgcapaciteit is absoluut een probleem, ja de overheid/regering pakt dit niet goed op, maar dat wil niet zeggen dat wij als burgers er ook maar met de pet naar moeten gooien.

Een heel groot deel van de mensen op de IC's zijn ongevaccineerd. Waarom mag dat niet benoemd worden?

Ongevaccineerden zijn net zo'n groot probleem als de regering die steeds maar weer van een best case scenario uitgaat en nog steeds geen grote stappen zet om zorgcapaciteit te verhogen. Als zij zich hadden gevaccineerd hadden wij nu misschien geen problemen gehad op de IC's. Als de groep ongevaccineerden te groot is dan kan je blijven opschalen totdat je een ons weegt, maar dat win je niet.

Oplossing hoeft niet van A of B te komen, maar moet een combinatie zijn van dingen.
Ik zeg ook niet dat ongevaccineerden niet ook het probleem zijn. Rutte c.s. doet net alsof het alleen aan de ongevaccineerden ligt.
pi_202156240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat ongevaccineerden niet ook het probleem zijn. Rutte c.s. doet net alsof het alleen aan de ongevaccineerden ligt.
Ja, als ie eerlijk toegeeft dat ie met z’n marktwerking de zorg naar de touwtering heeft geholpen pleegt ie politieke zelfmoord. Neemt niet weg dat ongevaccineerden de hele bende ontzettend aan het vertragen zijn.
Dit, dus.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:27:29 #291
416575 crew  Evenstar
pi_202156252
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar op DIT moment is dat ook gewoon de waarheid.

353 mensen op de IC

Als 80% ongevaccineerd is dan heb je dus 282 ongevaccineerden op de IC liggen en 71 gevaccineerden.

Wat denk je dat makkelijker is? 71 bedden opschalen of 353?

Ja, zorgcapaciteit is ruk, maar de ongevaccineerden zijn op dit moment wel het probleem. Als er nu met 16k besmettingen per dag in totaal maar 71 mensen op de IC's hadden gelegen had er geen haan naar gekraaid.
pi_202156262
quote:
Omdat dat hun eigen vrije keuze is, de cijfers nergens te vinden zijn en de intentie er is om mensen die niet hebben gekozen voor een vaccin te demoniseren als mensonwaardig
quote:
Ongevaccineerden zijn net zo'n groot probleem als de regering
Kan je dit onderbouwen?
quote:
. Als zij zich hadden gevaccineerd hadden wij nu misschien geen problemen gehad op de IC's.
"misschien"
quote:
Als de groep ongevaccineerden te groot is dan kan je blijven opschalen totdat je een ons weegt, maar dat win je niet.
Oke dit is puur onderbuik retoriek
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:30:42 #293
416575 crew  Evenstar
pi_202156296
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:28 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Omdat dat hun eigen vrije keuze is, de cijfers nergens te vinden zijn en de intentie er is om mensen die niet hebben gekozen voor een vaccin te demoniseren als mensonwaardig
[..]
Kan je dit onderbouwen?
[..]
"misschien"
[..]
Oke dit is puur onderbuik retoriek
Ik heb het net onderbouwd, maar als jij alles als leugens en demonisering wegzet kan ik blijven onderbouwen tot Kerst en Pasen op dezelfde dag vallen. Jij gaat het toc niet aannemen.

Onderbuik retoriek? Het is gewoon uit te rekenen wat er gebeurd als je alles maar laat gebeuren. Je doet net alsof je COVID-19 gisteren hebt ontdekt. Waar was je in maart/april 2020? Kom op zeg.
pi_202156300
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]

353 mensen op de IC

Als 80% ongevaccineerd is dan heb je dus 282 ongevaccineerden op de IC liggen en 71 gevaccineerden.

Ja, zorgcapaciteit is ruk, maar de ongevaccineerden zijn op dit moment wel het probleem. Als er nu met 16k besmettingen per dag in totaal maar 71 mensen op de IC's hadden gelegen had er geen haan naar gekraaid.
18.000.000 mensen in Nederland en 353 bedden zijn het probleem. Duidelijk. Rutte heeft alweer gelijk.
pi_202156319
quote:

[..]

Zijn alle zorgmedewerkers gevaccineerd? nee, want het is een vrije keuze en je hoeft het je werkgever nog niet eens te vertellen.
De zorg kan wel naar andere wijzen die niet gevaccineerd zijn, maar eigenlijk moeten ook eens in de spiegel kijken. wat doe ik er aan. als ze zelf niet gevaccineerd zijn, werkt dat ziekteverzuim in de hand.
Al was iedereen gevaccineerd, dat is het nog de grote getallen die ons in de problemen brengt. de zorgcapaciteit is structureel onder bezet.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:32:15 #296
416575 crew  Evenstar
pi_202156328
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:30 schreef Derrazi het volgende:

[..]
18.000.000 mensen in Nederland en 353 bedden zijn het probleem. Duidelijk. Rutte heeft alweer gelijk.
Je kan natuurlijk ook constant 5000 IC bedden klaar hebben staan, waarvan je in normale situaties er maar 1000 gebruikt, maar dan sta jij weer vooraan het rijtje met je pannetje en pollepel om te zeuren dat de zorgkosten te hoog zijn.
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:32:29 #297
3542 Gia
User under construction
pi_202156331
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]

353 mensen op de IC

Vorig jaar lagen er 900 met corona op de IC.
pi_202156361
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Vorig jaar lagen er 900 met corona op de IC.
alleen de hoeveelheid personeel die het kon bedienen was er ook, nu zijn die er dus niet meer.
pi_202156368
Oeh, veel wappies in COR. Altijd lachen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:35:16 #300
416575 crew  Evenstar
pi_202156377

[ Bericht 33% gewijzigd door Evenstar op 13-11-2021 12:36:55 ]
pi_202156382
Lapo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')