abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202155960
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Vroeg of laat zal alle onvrede die de afgelopen 2 jaar is opgebouwd tot een explosie komen en dan is de tyfus aan.
Ik denk dat de vraag meer was hóe de "tyfus dan aan" zou zijn. Misschien dat er clubjes verveelde hooligans een beetje rommel gaan trappen, maar ik zie het echt niet tot grote knokpartijen komen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202155961
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:54 schreef Benny het volgende:
Ik snap ook eigenlijk niet waarom de beslissingen in anderhalve dag gemaakt (moeten) worden. Je zit dit al ruim een week aankomen. Maak een plan met elkaar.
Je hebt eigenlijk van tevoren een soort van plan nodig he. Ik zou het een routekaart noemen, waarom is men daar nooit opgekomen?
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 12:00:17 #273
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202155973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:50 schreef _serial_ het volgende:
Wel mooi om te zien dat het FOK!OMT weer gelijk had, dat perso van vorige week slechts een voorbode was van veel zwaardere maatregelen. En zoals @:chratnox al verwacht had, er een gigantische overreactie komt.

Mijn schatting: ik geloof nooit dat dit 3 weken duurt. Worst case : April.
*gaat snel kijken of hij zijn Spaanse overwinter-verblijf met nog een maandje of 2 kan verlengen* :P
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:01:00 #274
3542 Gia
User under construction
pi_202155978
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:39 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Of je er een debat over hebt of niet. 2G komt er en moet je niet doen vanuit ethisch oogpunt. Of je nou joods bent, asielzoeker, ongevaccineerd mensen uit de maatschappij weren is fascisme.
En dat burgers dit moeten controleren en handhaven slaat gewoon nergens op.
Als je de wet overtreedt, riskeer je een boete. Normaal gesproken.
Hier moeten burgers de wet handhaven, doen ze dat niet, krijgen ze zelf een boete.
pi_202155982
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:24 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ja. Iedereen gevaccineerd. En de afspraak is: als je je ook maar enigszins ziek voelt blijf je thuis. Echt. Wat kun je nog meer doen? Wat is toch nog het probleem?

Maar we hadden wél met z'n allen in een restaurant mogen zitten, met onbekenden, die mogelijk gewoon ziek zijn en gewoon gegaan zijn, met misschien wel zo'n neppe QR code op zak?

Leg me eens uit hoe het restaurant veiliger zou zijn dan de situatie die we in huis gaan creeëren.
Leg me eens uit hoe je die maatregelen überhaupt waterdicht krijgt? Misschien een neppe QR-code? Ja, misschien heb je vanavond wel een gevaccineerde in huis die tóch het virus doorgeeft. Het minste wat je kunt doen is je zo goed mogelijk aan die maatregelen houden. Op dit moment zo min mogelijk contacten hebben, dat is wat er wordt gevraagd, meer niet.
Dit, dus.
pi_202155998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze zijn ook niet in 1,5 dag gemaakt
Van advies OMT naar besluitvorming was ongeveer anderhalve dag
pi_202156000
sprak net iemand die op teamuitje is, ik zeg maar het is toch corona met records cijfers?? zei ik:
ja, ik wil gewoon genieten van het leven!
was het antwoord.
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:07:13 #278
3542 Gia
User under construction
pi_202156029
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:57 schreef Spablauw214 het volgende:

De druk in de samenleving zal te groot worden. Enerzijds heb je ongevaccineerden die helemaal in de hoek gedrukt worden. Anderzijds is er de groep gevaccineerden, die zich de komende weken gaat realiseren dat we, bij ongewijzigd beleid en prioritering, de komende jaren nog met (ernstige) beperkingen zullen moeten leven. Dat komt door de beperkte zorgcapaciteit en niet door ongevaccineerden, ondanks het frame.

Vroeg of laat zal alle onvrede die de afgelopen 2 jaar is opgebouwd tot een explosie komen en dan is de tyfus aan.
Maar die zwarte Piet wordt mooi de ongevaccineerden toegespeeld. Terwijl de grootste fout zit in het gebrek aan zorgcapaciteit.
pi_202156067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:03 schreef THEFXR het volgende:
sprak net iemand die op teamuitje is, ik zeg maar het is toch corona met records cijfers?? zei ik:
ja, ik wil gewoon genieten van het leven!
was het antwoord.
Dat zegt elke Nederlander al sinds april 2020 bijna. Ik ik ik, kijken we er raar van op dan?
pi_202156075
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En hoe ga je het besmettingsrisico in de rijen en in de teststraten zelf dan afvangen? Denk je echt dat er hondderdduizend man daar 1,5 meter afstand gaan houden?

Nee, iedereen testen, keer op keer opnieuw, is praktisch gewoon niet te doen.
Met testen voor toegang test ongeveer 0,1% van de mensen positief. Dus met die besmettingsrisico's valt het wel mee.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:13:49 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202156096
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar die zwarte Piet wordt mooi de ongevaccineerden toegespeeld. Terwijl de grootste fout zit in het gebrek aan zorgcapaciteit.
Je kan toch nooit de zorg zover opschalen om de hele winterpiek op te vangen zonder maatregelen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202156105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:12 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Met testen voor toegang test ongeveer 0,1% van de mensen positief. Dus met die besmettingsrisico's valt het wel mee.
Met aselect testen test ongeveer 0,1% positief. Dus met die besmettingsrisico's als alles open gaat valt het wel mee.

Als het besmettingsrisico in de rij voor TvT mee valt, dan is elk argument om contacten te beperken compleet onzin.

Sowieso is dat nog een argument om gevaccineerden gewoon hun ding te laten doen. Die zijn 70% minder besmettelijk, dus de kans dat een willekeurige gevaccineerde überhaupt besmettelijk is, is 0,03 procent.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202156136
quote:

[..]
Zeker, maar op dit moment zijn de ongevaccineerden de personen die de zorgcapaciteit tot het uiterste aan het testen zijn.
Dit, dus.
pi_202156139
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Met aselect testen test ongeveer 0,1% positief. Dus met die besmettingsrisico's als alles open gaat valt het wel mee.

Als het besmettingsrisico in de rij voor TvT mee valt, dan is elk argument om contacten te beperken compleet onzin.
In de rij staan bij TvT met 1,5m en een mondkapje op gelijkschakelen aan alles open gooien(want maar 0,1% is positief) is natuurlijk een beetje apart.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_202156148
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
In de rij staan bij TvT met 1,5m en een mondkapje op gelijkschakelen aan alles open gooien(want maar 0,1% is positief) is natuurlijk een beetje apart.
En jij denkt dat er bij TvT óóit netjes 1,5 meter afstand gehouden is en mondkapjes gedragen? :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:20:00 #286
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202156167
quote:

[..]
Het is ook niet zo zwart/wit.

Is zorgcapaciteit te laag? Ja, absoluut! Zelfs in goede tijden zitten de IC's behoorlijk vol en is er niet eens ruimte om een flinke griepepidemie goed op te vangen.

Duurt het lang om zorgcapaciteit flink te verhogen? Ja, absoluut. Echter had men wel veel meer kunnen doen om dit sneller in gang te zetten en beetje bij beetje capaciteit te verhogen.

Dus .... ja zorgcapaciteit is absoluut een probleem, ja de overheid/regering pakt dit niet goed op, maar dat wil niet zeggen dat wij als burgers er ook maar met de pet naar moeten gooien.

Een heel groot deel van de mensen op de IC's zijn ongevaccineerd. Waarom mag dat niet benoemd worden?

Ongevaccineerden zijn net zo'n groot probleem als de regering die steeds maar weer van een best case scenario uitgaat en nog steeds geen grote stappen zet om zorgcapaciteit te verhogen. Als zij zich hadden gevaccineerd hadden wij nu misschien geen problemen gehad op de IC's. Als de groep ongevaccineerden te groot is dan kan je blijven opschalen totdat je een ons weegt, maar dat win je niet.

Oplossing hoeft niet van A of B te komen, maar moet een combinatie zijn van dingen.
pi_202156169
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En jij denkt dat er bij TvT óóit netjes 1,5 meter afstand gehouden is en mondkapjes gedragen? :')
Op de plekken waar ik me heb laten testen werd dat best goed nageleefd, over het algemeen dragen mensen een mondkapje en er word ook afstand gehouden.
pi_202156186
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Dat zegt elke Nederlander al sinds april 2020 bijna. Ik ik ik, kijken we er raar van op dan?
Het zijn van die mensen die helemaal over de rooie gaan, omdat de horeca eerder sluit, want dan kunnen ze niet meer 3x per wk uit vreten. zijn ze aan gewend enzo.
totdat natuurlijk een dierbare iets medisch heftigs krijgt en er is geen IC-bed, schreeuwen ze daarover weer moord en brand.
Kan natuurlijk ook, dat ik het allemaal te serieus opvat.
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:25:06 #289
3542 Gia
User under construction
pi_202156220
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Is zorgcapaciteit te laag? Ja, absoluut! Zelfs in goede tijden zitten de IC's behoorlijk vol en is er niet eens ruimte om een flinke griepepidemie goed op te vangen.

Duurt het lang om zorgcapaciteit flink te verhogen? Ja, absoluut. Echter had men wel veel meer kunnen doen om dit sneller in gang te zetten en beetje bij beetje capaciteit te verhogen.

Dus .... ja zorgcapaciteit is absoluut een probleem, ja de overheid/regering pakt dit niet goed op, maar dat wil niet zeggen dat wij als burgers er ook maar met de pet naar moeten gooien.

Een heel groot deel van de mensen op de IC's zijn ongevaccineerd. Waarom mag dat niet benoemd worden?

Ongevaccineerden zijn net zo'n groot probleem als de regering die steeds maar weer van een best case scenario uitgaat en nog steeds geen grote stappen zet om zorgcapaciteit te verhogen. Als zij zich hadden gevaccineerd hadden wij nu misschien geen problemen gehad op de IC's. Als de groep ongevaccineerden te groot is dan kan je blijven opschalen totdat je een ons weegt, maar dat win je niet.

Oplossing hoeft niet van A of B te komen, maar moet een combinatie zijn van dingen.
Ik zeg ook niet dat ongevaccineerden niet ook het probleem zijn. Rutte c.s. doet net alsof het alleen aan de ongevaccineerden ligt.
pi_202156240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat ongevaccineerden niet ook het probleem zijn. Rutte c.s. doet net alsof het alleen aan de ongevaccineerden ligt.
Ja, als ie eerlijk toegeeft dat ie met z’n marktwerking de zorg naar de touwtering heeft geholpen pleegt ie politieke zelfmoord. Neemt niet weg dat ongevaccineerden de hele bende ontzettend aan het vertragen zijn.
Dit, dus.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:27:29 #291
416575 crew  Evenstar
pi_202156252
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar op DIT moment is dat ook gewoon de waarheid.

353 mensen op de IC

Als 80% ongevaccineerd is dan heb je dus 282 ongevaccineerden op de IC liggen en 71 gevaccineerden.

Wat denk je dat makkelijker is? 71 bedden opschalen of 353?

Ja, zorgcapaciteit is ruk, maar de ongevaccineerden zijn op dit moment wel het probleem. Als er nu met 16k besmettingen per dag in totaal maar 71 mensen op de IC's hadden gelegen had er geen haan naar gekraaid.
pi_202156262
quote:
Omdat dat hun eigen vrije keuze is, de cijfers nergens te vinden zijn en de intentie er is om mensen die niet hebben gekozen voor een vaccin te demoniseren als mensonwaardig
quote:
Ongevaccineerden zijn net zo'n groot probleem als de regering
Kan je dit onderbouwen?
quote:
. Als zij zich hadden gevaccineerd hadden wij nu misschien geen problemen gehad op de IC's.
"misschien"
quote:
Als de groep ongevaccineerden te groot is dan kan je blijven opschalen totdat je een ons weegt, maar dat win je niet.
Oke dit is puur onderbuik retoriek
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:30:42 #293
416575 crew  Evenstar
pi_202156296
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:28 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Omdat dat hun eigen vrije keuze is, de cijfers nergens te vinden zijn en de intentie er is om mensen die niet hebben gekozen voor een vaccin te demoniseren als mensonwaardig
[..]
Kan je dit onderbouwen?
[..]
"misschien"
[..]
Oke dit is puur onderbuik retoriek
Ik heb het net onderbouwd, maar als jij alles als leugens en demonisering wegzet kan ik blijven onderbouwen tot Kerst en Pasen op dezelfde dag vallen. Jij gaat het toc niet aannemen.

Onderbuik retoriek? Het is gewoon uit te rekenen wat er gebeurd als je alles maar laat gebeuren. Je doet net alsof je COVID-19 gisteren hebt ontdekt. Waar was je in maart/april 2020? Kom op zeg.
pi_202156300
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]

353 mensen op de IC

Als 80% ongevaccineerd is dan heb je dus 282 ongevaccineerden op de IC liggen en 71 gevaccineerden.

Ja, zorgcapaciteit is ruk, maar de ongevaccineerden zijn op dit moment wel het probleem. Als er nu met 16k besmettingen per dag in totaal maar 71 mensen op de IC's hadden gelegen had er geen haan naar gekraaid.
18.000.000 mensen in Nederland en 353 bedden zijn het probleem. Duidelijk. Rutte heeft alweer gelijk.
pi_202156319
quote:

[..]

Zijn alle zorgmedewerkers gevaccineerd? nee, want het is een vrije keuze en je hoeft het je werkgever nog niet eens te vertellen.
De zorg kan wel naar andere wijzen die niet gevaccineerd zijn, maar eigenlijk moeten ook eens in de spiegel kijken. wat doe ik er aan. als ze zelf niet gevaccineerd zijn, werkt dat ziekteverzuim in de hand.
Al was iedereen gevaccineerd, dat is het nog de grote getallen die ons in de problemen brengt. de zorgcapaciteit is structureel onder bezet.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:32:15 #296
416575 crew  Evenstar
pi_202156328
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:30 schreef Derrazi het volgende:

[..]
18.000.000 mensen in Nederland en 353 bedden zijn het probleem. Duidelijk. Rutte heeft alweer gelijk.
Je kan natuurlijk ook constant 5000 IC bedden klaar hebben staan, waarvan je in normale situaties er maar 1000 gebruikt, maar dan sta jij weer vooraan het rijtje met je pannetje en pollepel om te zeuren dat de zorgkosten te hoog zijn.
  zaterdag 13 november 2021 @ 12:32:29 #297
3542 Gia
User under construction
pi_202156331
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]

353 mensen op de IC

Vorig jaar lagen er 900 met corona op de IC.
pi_202156361
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Vorig jaar lagen er 900 met corona op de IC.
alleen de hoeveelheid personeel die het kon bedienen was er ook, nu zijn die er dus niet meer.
pi_202156368
Oeh, veel wappies in COR. Altijd lachen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2021 @ 12:35:16 #300
416575 crew  Evenstar
pi_202156377

[ Bericht 33% gewijzigd door Evenstar op 13-11-2021 12:36:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')