abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202155508
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het bij iedereen inmiddels een beetje ingedaald?
De cava bij het ontbijt op vakantie daalt net in, ja
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202155517
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik schat in dat een ambtenaar van het VWS na de vrijdagmiddag borrel nog snel een plan/rapport heeft afgemaakt? :')
Zou zomaar kunnen, maar de lange lijst van dit soort debiele maatregelen maakt de rest ook minder betrouwbaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet het kabinet, kennelijk. Het was geen advies van het OMT.
Jij hebt meer vertrouwen in het kabinet dan ik heb.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Niet. Maar de hele samenleving moet nu eenmaal eventjes boeten want 'we doen het samen'.
Ik vraag mij af of 20-jarige Rutte blij zou zijn als hij wist dat hij later een dominee zou worden die de samenleving collectief zou straffen voor de zonden van een deel. Wat iets anders dan het eufemistische "gevoel van urgentie" kweken kan ik niet bedenken. Openingstijden vernauwen heeft iig niks te maken met mensen spreiden zodat ze elkaar niet besmetten.
pi_202155536
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee. Dit gaat compleet escaleren de komende maanden. Ik denk eigenlijk niet dat de trein nog te stoppen is.
dit ook, de vernietiging van een 1ste wereld land
pi_202155544
We hebben als enige land weer een lockdown met gedeeltelijke sectorsluitingen in Europa toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202155545
Hier in de supermarkt echt nul komma nul verschil ten opzichte van vorige weken. Er wordt vooral gepraat over hoe anderen zich meer aan de regels zouden moeten houden. Veel onbegrip over waarom het een wel wordt aangepakt en het ander niet.

Lockdownie van niks. Ik vrees voor nog hogere cijfers.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:21:29 #206
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155558
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jij hebt meer vertrouwen in het kabinet dan ik heb.

Dat klopt niet mijn vertrouwen in het kabinet en de politiek is zo ongeveer −273,15 graden Celsius. Of zo rond de 0 Kelvin. Wat raar dat jij iets post over mij wat gewoon niet klopt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202155559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
We hebben als enige land weer een lockdown met gedeeltelijke sectorsluitingen in Europa toch?
Koploper *O* , ook 1 van de hoogste vaccinatiepercentages.
pi_202155563
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Die zorg krijgt al 10 jaar lang klappen van Rutte. waar zijn die topics daarover?
Ik was dan ook cynisch
pi_202155575
Rutte heeft het klappen voor de zorg verkeerd begrepen. Hij geeft ze klappen.
pi_202155581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:21 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat klopt niet mijn vertrouwen in het kabinet en de politiek is zo ongeveer −273,15 graden Celsius. Of zo rond de 0 Kelvin. Wat raar dat jij iets post over mij wat gewoon niet klopt.
Hey ik had het gepost onder Miss sly.
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 11:23:44 #211
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202155584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
Vrees wel dat andere landen in de komende weken zullen volgen.

Ahja, kunnen we wel voor de verandering eens roepen dat wij voorloper waren :D :')
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:23:56 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155585
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:22 schreef HPoi het volgende:
Rutte heeft het klappen voor de zorg verkeerd begrepen. Hij geeft ze klappen.
Maar toch wel met redelijk veel goedkeuring van de kiezer tot nu toe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:24:35 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202155593
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:23 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar toch wel met redelijk veel goedkeuring van de kiezer tot nu toe.
De kiezer is dan ook te dom om te schijten.
pi_202155595
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Gaan we dit nu echt doen? Je bent vanavond met meer dan 4 personen toch? Me je pop-up restaurant.
Ja. Iedereen gevaccineerd. En de afspraak is: als je je ook maar enigszins ziek voelt blijf je thuis. Echt. Wat kun je nog meer doen? Wat is toch nog het probleem?

Maar we hadden wél met z'n allen in een restaurant mogen zitten, met onbekenden, die mogelijk gewoon ziek zijn en gewoon gegaan zijn, met misschien wel zo'n neppe QR code op zak?

Leg me eens uit hoe het restaurant veiliger zou zijn dan de situatie die we in huis gaan creeëren.
pi_202155604
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vraag mij af of 20-jarige Rutte blij zou zijn als hij wist dat hij later een dominee zou worden die de samenleving collectief zou straffen voor de zonden van een deel. Wat iets anders dan het eufemistische "gevoel van urgentie" kweken kan ik niet bedenken. Openingstijden vernauwen heeft iig niks te maken met mensen spreiden zodat ze elkaar niet besmetten.
Ik heb hetzelfde gevoel bij het beperken/sluiten van contactberoepen zoals kappers. Want er is geen enkele aanwijzing dat dat een doeltreffende maatregel is, het is alleen maar voor iedereen irritant.

Het komt echt over alsof Hugo en Mark ons bewust in het gezicht willen spugen omdat er niet genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:25:27 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155612
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hey ik had het gepost onder Miss sly.
Sorry. Je hebt gelijk.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:26:13 #217
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202155620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De kiezer is dan ook te dom om te schijten.
Weet ik niet? :P
pi_202155621
quote:
Epidemioloog pleit voor strengere maatregelen: 'Nog een lange winter te gaan'
Strengere coronamaatregelen keren terug omdat de zorg in de problemen dreigt te komen. Dat werd gisteren bekendgemaakt op de coronapersconferentie.

Amrish Baidjoe, veldepidemioloog bij de London School of Hygiene and Tropical Medicine, is blij dat er maatregelen genomen worden, maar wil eigenlijk nog verder gaan. "Ik vraag me af of de aangekondigde maatregelen voldoende zijn. Bovendien mis ik ook de eigen reflectie, daar zitten mensen wel op te wachten. Het kabinet zou moeten zeggen: we waren te vroeg met versoepelen in het najaar en we zijn te laat met nieuwe maatregelen. Dat is een van de redenen waarom we nu in deze acute fase zitten. En dat vraagt om zware maatregelen, waarvan nog maar de vraag is of dat genoeg is."

Het aantal besmettingen loopt al zo'n 6 tot 7 weken op, het aantal ziekenhuisopnames 4 tot 5 weken. Daarom had er sneller ingegrepen moeten worden, zegt Baidjoe in NOS Radio 1 Journaal. "Je kunt beredeneren dat dit blijft oplopen, als je niets doet. Stelregel 1 bij de uitbraakrespons bij infectieziektes is: snel reageren. Die les heeft onze regering nog steeds niet geleerd", vindt Baidjoe.

Hij had liever nog strengere maatregelen gezien, bijvoorbeeld dat mensen thuis moéten werken in plaats van daartoe alleen een dringend advies krijgen. "Het aantal sociale contacten moet omlaag. Als dat niet gebeurt zitten we misschien aan een scenario verbonden zoals vorig jaar. Dan heb je lang maatregelen nodig om de curve naar beneden te krijgen. We hebben nog een lange winter te gaan."
Ook bekend van het Red Team. Enfin, wat betreft zelfreflectie en te laat reageren heeft hij wel gelijk.
pi_202155622
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het probleem is naar mijn idee vooral dat er 'groepen' zijn. Het is constant een 'wij' tegen 'zij'. Daar zal de media niet bewust aan meedoen, het is nu eenmaal een groot en beladen onderwerp. De feitelijke informatie is en blijft belangrijk, de informatie over hoeveel mensen in het ziekenhuis ligt kan een belangrijk argument zijn om iemand die ongevaccineerd is te overtuigen.

Wat naar mijn mening echt niet helpt is dat de Jonge consequent blijft ontkennen dat er vaccinatiedrang en/of dwang is, want je kunt er toch zelf voor kiezen? Op het moment dat je je inkomen kwijt kunt raken, je sociale kring kleiner wordt doordat je gedemoniseerd wordt is het geen keuze, dan is er (op zijn minst) drang. Afhankelijk van de persoon kan dat ook leiden tot een vecht- of vluchtreactie, met als gevolg dat ze het helemaal niet meer gaan doen.
De media speelt een bewuste rol in het voeden van de haat op correcte wijze met de feiten die bekend zijn. Het is vergelijkbaar in de rol die de Amerikaanse media speelde na 9/11 en het zoeken van een zondebok wat resulteerde in het binnenvallen van Irak, ongeveer een miljoen doden en het begin van islamofobie.

Nee Omtzigt heeft gelijk wanneer hij in zijn rede houdt dat 90% van de media in handen is van twee maatschappijen.
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:26:34 #220
12221 Tijn