Zouden er volgende week veel clubs van deze loophole gebruik gaan maken?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd. Als ik het goed interpreteer zijn de regels als volgt:
Je mag niet langs de lijn de hockeywedstrijd volgen als ouder, maar wel (met QR) in de kantine aan de wijn. Waarbij je alsnog uitzicht hebt op de wedstrijd.
Zeker, maar als iemand begint met: ik ben wel klaar met de maatregelen en dus… wordt het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als er tussen je gasten geen ongevaccineerde zit zie ik geen probleem. Of is dat zelfs geen probleem althans in mij ogen. Eigenlijk als jij gevaccineerd bent is het gewoon goed.
Ik vind het - als gevaccineerde- ook echt veel te ver gaan inmiddels. Ook de oproepen die je regelmatig voorbij ziet komen om ongevaccineerden overal maar uit te sluiten, dat ze geen intelligentie hebben etc.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:57 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Yes. Het heeft allang niks meer te maken met volksgezondheid.
Zeg ik met mijn 2 spuitjes in mijn linker arm.
Dan zijn we er wel sneller vanaf.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:55 schreef THEFXR het volgende:
De huidige maatregelen gaan niks helpen en we knallen gewoon door met 16K of meer per dag.
sterkte toegewenst!
Heeft niks met geld besparen te maken, tenminste niet zoveel als jij doet voorkomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Cultuurverschil lijkt wel belangrijk te zijn. Wij in Nederland zijn extreem streng voor opnames op de IC en vinden mensen al snel 'uitbehandeld' omdat dat geld bespaart. Dankzij die nare mentaliteit zijn we meer bezig met hoe we mensen uit het ziekenhuis kunnen weren in plaats van opschalen. Dat is ook de reden dat de ziekenhuizen nooit officieel zijn 'overlopen', mensen werden gewoon niet meer opgenomen. Dan kom je ook niet op de gang van het ziekenhuis aan je einde, dus geen code zwart.
En dat heeft weer geleid tot een onterecht gevoel van veiligheid. De overheid doet alsof we het tot nu toe hebben 'gered' en de dringende noodzaak om zo snel mogelijk op te schalen is er dus niet geweest.
Ik schat in dat een ambtenaar van het VWS na de vrijdagmiddag borrel nog snel een plan/rapport heeft afgemaakt?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Is er hier iemand die weet hoe we mensen uit de ziekenhuizen houden door de supermarkt minder lang open te laten zijn?
Ik heb daar niet veel vertrouwen in.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:58 schreef Buitendam het volgende:
Zelf nadenken en de situatie inschatten lijkt me wel een goede eerste stap.
Nee. Dit gaat compleet escaleren de komende maanden. Ik denk eigenlijk niet dat de trein nog te stoppen is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het bij iedereen inmiddels een beetje ingedaald?
alles wat in de media verschijnt is hier zeker al 2x voorbij gekomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Liever virulogen die het land besturen, dan FOK-wappies die denken viruloog te zijn.
Ik ben daar heel bang voor ja, zeker als het langer dan 3 weken gaat duren of er zwaardere maatregelen gaan komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Dit gaat compleet escaleren de komende maanden. Ik denk eigenlijk niet dat de trein nog te stoppen is.
Dat weet het kabinet, kennelijk. Het was geen advies van het OMT.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Is er hier iemand die weet hoe we mensen uit de ziekenhuizen houden door de supermarkt minder lang open te laten zijn?
Wordt in mijn ogen ook wel enorm gevoed door de MSM hoor. En dan kunnen bepaalde luitjes hier (ik noem geen namenquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het - als gevaccineerde- ook echt veel te ver gaan inmiddels. Ook de oproepen die je regelmatig voorbij ziet komen om ongevaccineerden overal maar uit te sluiten, dat ze geen intelligentie hebben etc.
De tweedeling die aan het ontstaan is (eigenlijk er al is) gaat echt een probleem worden.
In welke zin escaleren?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Dit gaat compleet escaleren de komende maanden. Ik denk eigenlijk niet dat de trein nog te stoppen is.
Dat is ook weer waar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb daar niet veel vertrouwen in.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet. Maar de hele samenleving moet nu eenmaal eventjes boeten want 'we doen het samen'.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Het probleem is naar mijn idee vooral dat er 'groepen' zijn. Het is constant een 'wij' tegen 'zij'. Daar zal de media niet bewust aan meedoen, het is nu eenmaal een groot en beladen onderwerp. De feitelijke informatie is en blijft belangrijk, de informatie over hoeveel mensen in het ziekenhuis ligt kan een belangrijk argument zijn om iemand die ongevaccineerd is te overtuigen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt in mijn ogen ook wel enorm gevoed door de MSM hoor. En dan kunnen bepaalde luitjes hier (ik noem geen namen) het wel voor de media blijven opnemen... Maar puntje bij paaltje zijn er toch echt teveel kanalen die artikelen plaatsen waarin die tweedeling gevoed wordt.
Of ze nu feitelijk zijn of niet, want ja naar verhouding liggen er meer ongevaccineerden vs gevaccineerden in de ziekenhuizen, je gaat daarmee hoe dan ook onvrede en bias creeëren bij groepen die wel gevaccineerd zijn.
Dat zou niet nodig zijn op zich.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet. Maar de hele samenleving moet nu eenmaal eventjes boeten want 'we doen het samen'.
Het gaat toch om zo een 2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn en dus een hoop kiezers. Is de logica hierachter.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:
Wat naar mijn mening echt niet helpt is dat de Jonge consequent blijft ontkennen dat er vaccinatiedrang en/of dwang is, want je kunt er toch zelf voor kiezen? Op het moment dat je je inkomen kwijt kunt raken, je sociale kring kleiner wordt doordat je gedemoniseerd wordt is het geen keuze, dan is er (op zijn minst) drang. Afhankelijk van de persoon kan dat ook leiden tot een vecht- of vluchtreactie, met als gevolg dat ze het helemaal niet meer gaan doen.
Oke. Dus Rutte en Hugo hebben onze sportclub genaaid. Bedankt daarvoor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
[ twitter ]
Er staat weliswaar dat het kabinet zwaarder handelde dan het OMT adviseerde, maar zoals ik het is het vooral gewoon compleet anders. Bovendien denk ik niet dat het OMT met "een lockdown van twee weken" bedoelde "haal even geen drankjes in de pauze van theatershows".
Wat een zooitje.
Misschien moeten Rutte en Hugo een cursus logisch nadenken bij Louis van Gaal gaan doen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke. Dus Rutte en Hugo hebben onze sportclub genaaid. Bedankt daarvoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |