Dat ga je alleen niet veranderen met een grondrecht om vrijelijk (vuur)wapens te mogen dragen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat een overheid zonder duidelijke randvoorwaarden je persoonlijke vrijheden kan inperken en je als burger (behalve demonstreren) het nakijken hebt.
Juist, het gaat om de bestrijding van de circulatie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk voor geen kant. Want die gaan op bezoek bij hun ouders en dergelijke en besmetten die vervolgens.
En daardoor gaan mensen dus ook dood. Maar daar zijn geen cijfers van. En daar hoor je Mark en Rutte ook niet echt over. Zou mensen boos kunnen maken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:01 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ook goed wat mij betreft.Het is echt belachelijk dat er nu alleen op Covid19 wordt gefocust, er zijn nog veel meer ziekten en die behandelingen worden nu uitgesteld.
Het is ongelooflijk hoe vaak dat moet worden herhaald...quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Juist, het gaat om de bestrijding van de circulatie.
Ik denk het wel. Heb niet het gevoel dat de cijfers opeens gaan dalen; wat voor maatregelen we ook nemen. Steeds meer mensen zijn er klaar mee, dus gaan gewoon thuis afspreken. Waar het juist makkelijker verspreid. Met die maatregelen van gisteren komen we er imo niet en dan is het makkelijk om het nog even een paar weekjes te rekken en uit te breiden naar een grotere lockdown. Waar we dan begin van de lente pas weer geleidelijk uit komen; wat dan op de boosters gegooid zal worden, terwijl het imo gewoon een seizoenseffect zal zijn. Net als nu.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:45 schreef Pisces29 het volgende:
Op woensdag had ik de verwachting dat per dit weekend horeca, musea, bioscopen en zwembaden zouden sluiten.
Iemand die denkt dat we dat in de komende weken (midden december bv) nog kunnen verwachten?
Ja hoor. Wij gaan vandaag vanwege een bijzondere gelegenheid uit lunchen en hebben daarna een uitstapje gepland. Dat kan allemaal gewoon nog.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we er nog een beetje zin in?
Idd, deze moet je hebben: De meeste patiënten die momenteel met covid-19 worden opgenomen in het ziekenhuis, zijn 50 jaar of ouder. Zo’n 90 procent van deze leeftijdsgroep is weliswaar gevaccineerd, maar daarmee blijven er nog ruim 600 duizend ongevaccineerden over.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ongevaccineerde tieners en twintigers die illegale feestjes bezoeken komen niet op de IC en leggen dus ook geen druk op de zorg. Bovendien ga je hen ook niet meer overtuigen omdat het enige argument waarom ze zich zouden willen laten vaccineren (terugkeer naar "normaal") inmiddels al niet meer van kracht is.
Nee.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Eigenlijk niet. Denk ik. Daar kunnen we het denk ik allemaal wel met elkaar eens zijn?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dus polderen heeft al bijna twee jaar fantastisch gewerkt?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus er is géén waterdicht systeem om ondenemers én de volksgezondheid te ontzien, waardoor er botsende regels komen? Wat een klucht.
Dat is niet belachelijk, maar een heel logisch gevolg van het invoeren van de marktwerking in de zorg. Met minimale kosten maximale winst willen halen. Mag er alleen niets groots gebeuren, want dan klapt de hele zaak. Neem daar een deel van de bevolking bij die zich niet wil laten vaccineren en/of aan de maatregelen wil voldoen en je zit in de situatie waarin we nu zitten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:01 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ook goed wat mij betreft.Het is echt belachelijk dat er nu alleen op Covid19 wordt gefocust, er zijn nog veel meer ziekten en die behandelingen worden nu uitgesteld.
Als een samenleving massaal aan het demonstreren slaat zal dat ook wel wat uithalen. Aangezien de democratische traditie toch wel vrij diep zit in dit land, zouden aanhoudende massaprotesten vanuit alle lagen van de bevolking waarschijnlijk wel opgevat worden als een signaal dat het draagvlak weg is en de overheid haar mandaat verloren heeft om dit beleid te voeren. Daar zijn geen met geweren bewapende burgers voor nodig.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat een overheid zonder duidelijke randvoorwaarden je persoonlijke vrijheden kan inperken en je als burger (behalve demonstreren) het nakijken hebt.
Ik weet niet wat jij verstaat onder polderen? Vaccineren in ieder geval wel ja, en datgene wat jij van plan bent: je niet meer aan maatregelen houden en dat virus dus in stand houden werkt niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:06 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dus polderen heeft al bijna twee jaar fantastisch gewerkt?
En toen stierven met name jongeren. Dus hoezo werken de vaccins en het beleid niet?quote:
Jawel, de knop is weer om. Met frisse moed naar de volgende persco! Een mens moet wat te dromen hebben.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat is het gevolg van het polderen. We willen iedereen te vriend houden dus dan naaien we gewoon iedereen een beetje ipv 1 sector.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:11 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik nog het gestoordst vind, is dat ze maar blijven doorgaan met die belachelijke regeltjes, die ook telkens anders zijn. Nu moeten de essentiële winkels weer om 20 uur dicht en de niet-essentiële om 18 uur. Totaal nutteloze maatregelen. En het is ook weer telkens anders. Je zult je als winkeleigenaar maar telkens moeten aanpassen aan die onzin. Het is volstrekte willekeur.
Haha en dat wordt aangedragen door experts.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:11 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik nog het gestoordst vind, is dat ze maar blijven doorgaan met die belachelijke regeltjes, die ook telkens anders zijn. Nu moeten de essentiële winkels weer om 20 uur dicht en de niet-essentiële om 18 uur. Totaal nutteloze maatregelen. En het is ook weer telkens anders. Je zult je als winkeleigenaar maar telkens moeten aanpassen aan die onzin. Het is volstrekte willekeur.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Compleet logische maatregel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Haha en dat wordt aangedragen door experts.
De soldaten in dat leger vormen geen onderdeel van de samenleving en hebben geen familie en vrienden?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net alsof burgers met kleine wapens een kans maken tegen een professioneel leger met drones.
Zelfs als er al een ander idee achter zit dan is dat gissen, want ja stel je eens voor zeg dat ze het veronderstelde mechanisme toelichten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Compleet logische maatregel.
Minder spreiding = drukker = beter voor virusverspreiding.
Snapt iedereen toch?
Een deel, maar zoals je in dictaturen ziet is het overgrote deel loyaal aan het regime.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De soldaten in dat leger vormen geen onderdeel van de samenleving en hebben geen familie en vrienden?
Dat is de volgende stap.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een deel, maar zoals je in dictaturen ziet is het overgrote deel loyaal aan het regime.
Die zijn als het goed is beschermd door vaccins en die tieners zouden hun ouders ook besmetten wanneer ze gevaccineerd zijn. De vaccins houden immers geen verspreiding tegen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk voor geen kant. Want die gaan op bezoek bij hun ouders en dergelijke en besmetten die vervolgens.
Klopt. Het is wel duidelijk geworden dat de rechtsstaat niet is opgewassen tegen de almachtige Staat. Het zou geen slecht idee zijn om de strijdkrachten meer op afstand van de politiek te zetten. Dat zijn nu ook maar schoothondjes van de minister.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een deel, maar zoals je in dictaturen ziet is het overgrote deel loyaal aan het regime.
De maatregelen zijn gelukkig niet zo vergaand als dat ik voorheen had gevreesd, al druipt de inconsistentie er vanaf zoals hierboven al gezegd. Helaas wel de vuurwerkshow hier in de buurt afgelast door de nieuwe maatregelen, en dat ervaar ik toch wel als de spreekwoordelijke klap in mijn gezicht omdat ik er wel naar uitkeek.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Daarom dus vaccineren dus. Dat mag wel duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die zijn als het goed is beschermd door vaccins en die tieners zouden hun ouders ook besmetten wanneer ze gevaccineerd zijn. De vaccins houden immers geen verspreiding tegen.
Lukt elk jaar ook goed met de griep ('je mag het niet vergelijken met de griep').quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Idem, maar ik heb er echt geen enkel vertrouwen in dat dat zo blijft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
De maatregelen zijn gelukkig niet zo vergaand als dat ik voorheen had gevreesd
Je hebt zeker een punt. En het halfslachtige beleid helpt zeker niet mee. Maatregelen en dan weer versoepelen is wat er voornamelijk gebeurdquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
De maatregelen zijn gelukkig niet zo vergaand als dat ik voorheen had gevreesd, al druipt de inconsistentie er vanaf zoals hierboven al gezegd. Helaas wel de vuurwerkshow hier in de buurt afgelast door de nieuwe maatregelen, en dat ervaar ik toch wel als de spreekwoordelijke klap in mijn gezicht omdat ik er wel naar uitkeek.
De laatste tijd begin ik wel steeds meer nostalgie te voelen voor zelfs recente jaren zoals 2018 en 2019; volle maatschappelijke vrijheden waarbij je kon gaan en staan waar je wilde. Normaliter kun je pas na vele jaren een bepaald decennium definiëren, zoals bijvoorbeeld de jaren '80 en jaren '90. Decennia met geheel 'eigen' kenmerken qua muziek, cultuur en maatschappij. Het verschil tussen de jaren (20)'10 en jaren '20 is nu al duidelijk zichtbaar, en dit op een negatieve manier.
Omdat de griep veel minder besmettelijk is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lukt elk jaar ook goed met de griep ('je mag het niet vergelijken met de griep').
Het zijn virologen. Die besturen nu dit land. Daar zijn ze niet voor opgeleid. Ook is dit vermoedelijk hun eerste pandemie. Ze zijn incapabel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Haha en dat wordt aangedragen door experts.
Incapabel of corrupt?
Benieuwd of H&M zich gaan verkleden als Sinterklaas en roetpiet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:15 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Jawel, de knop is weer om. Met frisse moed naar de volgende persco! Een mens moet wat te dromen hebben.
En dat bereiken de vaccins juist niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Don, je hebt met je kale kop in deze geen recht tot klagenquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap.
Mogen we bij de kapper kiezen tussen een Hugo of Mark kapsel.
Liever virulogen die het land besturen, dan FOK-wappies die denken viruloog te zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het zijn virologen. Die besturen nu dit land. Daar zijn ze niet voor opgeleid. Ook is dit vermoedelijk hun eerste pandemie. Ze zijn incapabel.
Wij moeten een pruikquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Don, je hebt met je kale kop in deze geen recht tot klagen
Daarmee bevestig je onbedoelt mijn punt (qua tegenhouden circulatie).quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat de griep veel minder besmettelijk is.
Ik ben gevaccineerd, ga de deur niet uit als ik me ook maar enigszins niet goed voel, en ik laat me dan ook testen. Hygiene is ook op orde. Wat zou er nog meer nodig zijn?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij verstaat onder polderen? Vaccineren in ieder geval wel ja, en datgene wat jij van plan bent: je niet meer aan maatregelen houden en dat virus dus in stand houden werkt niet.
Waar leid je uit af dat het onbedoeld is?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Daarmee bevestig je onbedoelt mijn punt (qua tegenhouden circulatie).
Er uit ermee dan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het zijn virologen. Die besturen nu dit land. Daar zijn ze niet voor opgeleid. Ook is dit vermoedelijk hun eerste pandemie. Ze zijn incapabel.
Mooie 'lockdown' hč.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja hoor. Wij gaan vandaag vanwege een bijzondere gelegenheid uit lunchen en hebben daarna een uitstapje gepland. Dat kan allemaal gewoon nog.
Klopt helemaal. Maar de vaccins voorkomen wel dat je ernstig ziek gaat worden. Dus vaccineren blijft gewoon het beste wat je kunt doen. Dat mag wel duidelijk zijn nu.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die zijn als het goed is beschermd door vaccins en die tieners zouden hun ouders ook besmetten wanneer ze gevaccineerd zijn. De vaccins houden immers geen verspreiding tegen.
Deze lockdown is echt zo'n wassen neus. Al die uitzonderingen en alles wat wel nog kan en mag.... Beetje vreemde gewaarwording. Zo selectief.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooie 'lockdown' hč.
Uit lunchen enzo.![]()
Ik ben zo naar de hockeywedstrijd van mijn dochter. Veel plezier in elk geval.
Niet langs de lijn gaan staan he.. levensgevaarlijk!quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooie 'lockdown' hč.
Uit lunchen enzo.![]()
Ik ben zo naar de hockeywedstrijd van mijn dochter. Veel plezier in elk geval.
Nou ja, dat zou betekenen dat op de IC (of in het ziekenhuis) alleen ongevaccineerde mensen liggen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar de vaccins voorkomen wel dat je ernstig ziek gaat worden. Dus vaccineren blijft gewoon het beste wat je kunt doen. Dat mag wel duidelijk zijn nu.
Mag vandaag nog gewoon. Ik ga me straks flink bezatten bij het voetbal. Bekerpotje nog vandaag. Lekker beetje superspreaden in de kantine.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet langs de lijn gaan staan he.. levensgevaarlijk!
Cultuurverschil lijkt wel belangrijk te zijn. Wij in Nederland zijn extreem streng voor opnames op de IC en vinden mensen al snel 'uitbehandeld' omdat dat geld bespaart. Dankzij die nare mentaliteit zijn we meer bezig met hoe we mensen uit het ziekenhuis kunnen weren in plaats van opschalen. Dat is ook de reden dat de ziekenhuizen nooit officieel zijn 'overlopen', mensen werden gewoon niet meer opgenomen. Dan kom je ook niet op de gang van het ziekenhuis aan je einde, dus geen code zwart.quote:
Gaan we dit nu echt doen? Je bent vanavond met meer dan 4 personen toch? Me je pop-up restaurant.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:39 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik ben gevaccineerd, ga de deur niet uit als ik me ook maar enigszins niet goed voel, en ik laat me dan ook testen. Hygiene is ook op orde. Wat zou er nog meer nodig zijn?
Dat is het bizarre. Impactvol waar het onnodig is, maar totaal gebrek aan impact waar het wel verschil kan maken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:43 schreef Benny het volgende:
[..]
Deze lockdown is echt zo'n wassen neus. Al die uitzonderingen en alles wat wel nog kan en mag.... Beetje vreemde gewaarwording. Zo selectief.
Nee voornamelijk ongevaccineerden. Er is een groep mensen bij wie de vaccins niet werken. En mensen die wel gevaccineerd zijn maar door onderliggende problemen toch ziek worden van covid. Mister Holmes.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou betekenen dat op de IC (of in het ziekenhuis) alleen ongevaccineerde mensen liggen.
Dus een vaccin werkt alleen maar als het 100% beschermt?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou betekenen dat op de IC (of in het ziekenhuis) alleen ongevaccineerde mensen liggen.
Zo hee, wat ergquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gaan we dit nu echt doen? Je bent vanavond met meer dan 4 personen toch? Me je pop-up restaurant.
Klap in het gezicht van h&m.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mag vandaag nog gewoon. Ik ga me straks flink bezatten bij het voetbal. Bekerpotje nog vandaag. Lekker beetje superspreaden in de kantine.
Hehe have fun.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mag vandaag nog gewoon. Ik ga me straks flink bezatten bij het voetbal. Bekerpotje nog vandaag. Lekker beetje superspreaden in de kantine.
Ik ben vanavond ook met een veelvoud van 4 personen, was al gepland door trieste omstandigheden en gaat gewoon door.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gaan we dit nu echt doen? Je bent vanavond met meer dan 4 personen toch? Me je pop-up restaurant.
Ik weet nu al dat het volgende week ook gewoon weer redelijk druk wordt in onze kantine. Genoeg vrijwilligers, bestuurs- en commissieleden en begeleiders die gewoon naar de wedstrijd(en) gaan en die de 'geen publieksregels' daarmee omzeilen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van h&m.
Zo is het maar netquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het bizarre. Impactvol waar het onnodig is, maar totaal gebrek aan impact waar het wel verschil kan maken.
Het zijn jonge kinderen. Dus een aantal ouders zijn spelbegeleider. Een officiële functie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet langs de lijn gaan staan he.. levensgevaarlijk!
Volgens mij afgelopen maand al bijna 50/50 in de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee voornamelijk ongevaccineerden. Er is een groep mensen bij wie de vaccins niet werken. En mensen die wel gevaccineerd zijn maar door onderliggende problemen toch ziek worden van covid. Mister Holmes.
Ja, en nu?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:49 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ik ben vanavond ook met een veelvoud van 4 personen, was al gepland door trieste omstandigheden en gaat gewoon door.
Als er tussen je gasten geen ongevaccineerde zit zie ik geen probleem. Of is dat zelfs geen probleem althans in mij ogen. Eigenlijk als jij gevaccineerd bent is het gewoon goed.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd. Als ik het goed interpreteer zijn de regels als volgt:quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:43 schreef Benny het volgende:
[..]
Deze lockdown is echt zo'n wassen neus. Al die uitzonderingen en alles wat wel nog kan en mag.... Beetje vreemde gewaarwording. Zo selectief.
Dat is helemaal correctquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd. Als ik het goed interpreteer zijn de regels als volgt:
Je mag niet langs de lijn de hockeywedstrijd volgen als ouder, maar wel (met QR) in de kantine aan de wijn. Waarbij je alsnog uitzicht hebt op de wedstrijd.
Verhouding is nooit 50/50? Er zijn 10x zoveel gevaccineerden als ongevaccineerden. Het is misschien 50/50 in absolute getallen, maar die zeggen vrijwel niks als de ene groep zoveel groter is als de andere groep.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Volgens mij afgelopen maand al bijna 50/50 in de ziekenhuizen.
En van de ongevaccineerden is ook niet bekend welk percentage zich niet kon laten vaccineren (daar hoor ik niemand over, ook wel belangrijk om te weten).
Ik ben geen fan van Rosanne Hertzberger, maar ze verzet zich hier al langer tegen hoor. Ook in eerdere columns enzo.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:54 schreef Johannes788 het volgende:
Rosanne Hertzenbeger een niet wappie wordt nu pas wakker.
Engel en Baudet 2020: ‘straks komt er een digitaal paspoort waarmee ze mensen die zich niet twee keer per jaar laten injecteren de toegang ontzeggen tot de samenleving.’
Rutte en Hugo de Jonge 2021: ‘met het digitaal paspoort gaan we mensen die zich niet twee keer per jaar laten injecteren weren uit de samenleving.
Bron: https://twitter.com/ryhertzberger/status/1459443413540118529?s=21
Yes. Het heeft allang niks meer te maken met volksgezondheid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Rosanne Hertzberger, maar ze verzet zich hier al langer tegen hoor. Ook in eerdere columns enzo.
Zouden er volgende week veel clubs van deze loophole gebruik gaan maken?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd. Als ik het goed interpreteer zijn de regels als volgt:
Je mag niet langs de lijn de hockeywedstrijd volgen als ouder, maar wel (met QR) in de kantine aan de wijn. Waarbij je alsnog uitzicht hebt op de wedstrijd.
Zeker, maar als iemand begint met: ik ben wel klaar met de maatregelen en dus… wordt het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als er tussen je gasten geen ongevaccineerde zit zie ik geen probleem. Of is dat zelfs geen probleem althans in mij ogen. Eigenlijk als jij gevaccineerd bent is het gewoon goed.
Ik vind het - als gevaccineerde- ook echt veel te ver gaan inmiddels. Ook de oproepen die je regelmatig voorbij ziet komen om ongevaccineerden overal maar uit te sluiten, dat ze geen intelligentie hebben etc.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:57 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Yes. Het heeft allang niks meer te maken met volksgezondheid.
Zeg ik met mijn 2 spuitjes in mijn linker arm.
Dan zijn we er wel sneller vanaf.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:55 schreef THEFXR het volgende:
De huidige maatregelen gaan niks helpen en we knallen gewoon door met 16K of meer per dag.
sterkte toegewenst!
Heeft niks met geld besparen te maken, tenminste niet zoveel als jij doet voorkomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Cultuurverschil lijkt wel belangrijk te zijn. Wij in Nederland zijn extreem streng voor opnames op de IC en vinden mensen al snel 'uitbehandeld' omdat dat geld bespaart. Dankzij die nare mentaliteit zijn we meer bezig met hoe we mensen uit het ziekenhuis kunnen weren in plaats van opschalen. Dat is ook de reden dat de ziekenhuizen nooit officieel zijn 'overlopen', mensen werden gewoon niet meer opgenomen. Dan kom je ook niet op de gang van het ziekenhuis aan je einde, dus geen code zwart.
En dat heeft weer geleid tot een onterecht gevoel van veiligheid. De overheid doet alsof we het tot nu toe hebben 'gered' en de dringende noodzaak om zo snel mogelijk op te schalen is er dus niet geweest.
Ik schat in dat een ambtenaar van het VWS na de vrijdagmiddag borrel nog snel een plan/rapport heeft afgemaakt?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Is er hier iemand die weet hoe we mensen uit de ziekenhuizen houden door de supermarkt minder lang open te laten zijn?
Ik heb daar niet veel vertrouwen in.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:58 schreef Buitendam het volgende:
Zelf nadenken en de situatie inschatten lijkt me wel een goede eerste stap.
Nee. Dit gaat compleet escaleren de komende maanden. Ik denk eigenlijk niet dat de trein nog te stoppen is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het bij iedereen inmiddels een beetje ingedaald?
alles wat in de media verschijnt is hier zeker al 2x voorbij gekomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Liever virulogen die het land besturen, dan FOK-wappies die denken viruloog te zijn.
Ik ben daar heel bang voor ja, zeker als het langer dan 3 weken gaat duren of er zwaardere maatregelen gaan komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Dit gaat compleet escaleren de komende maanden. Ik denk eigenlijk niet dat de trein nog te stoppen is.
Dat weet het kabinet, kennelijk. Het was geen advies van het OMT.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Is er hier iemand die weet hoe we mensen uit de ziekenhuizen houden door de supermarkt minder lang open te laten zijn?
Wordt in mijn ogen ook wel enorm gevoed door de MSM hoor. En dan kunnen bepaalde luitjes hier (ik noem geen namenquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het - als gevaccineerde- ook echt veel te ver gaan inmiddels. Ook de oproepen die je regelmatig voorbij ziet komen om ongevaccineerden overal maar uit te sluiten, dat ze geen intelligentie hebben etc.
De tweedeling die aan het ontstaan is (eigenlijk er al is) gaat echt een probleem worden.
In welke zin escaleren?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Dit gaat compleet escaleren de komende maanden. Ik denk eigenlijk niet dat de trein nog te stoppen is.
Dat is ook weer waar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb daar niet veel vertrouwen in.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet. Maar de hele samenleving moet nu eenmaal eventjes boeten want 'we doen het samen'.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Het probleem is naar mijn idee vooral dat er 'groepen' zijn. Het is constant een 'wij' tegen 'zij'. Daar zal de media niet bewust aan meedoen, het is nu eenmaal een groot en beladen onderwerp. De feitelijke informatie is en blijft belangrijk, de informatie over hoeveel mensen in het ziekenhuis ligt kan een belangrijk argument zijn om iemand die ongevaccineerd is te overtuigen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt in mijn ogen ook wel enorm gevoed door de MSM hoor. En dan kunnen bepaalde luitjes hier (ik noem geen namen) het wel voor de media blijven opnemen... Maar puntje bij paaltje zijn er toch echt teveel kanalen die artikelen plaatsen waarin die tweedeling gevoed wordt.
Of ze nu feitelijk zijn of niet, want ja naar verhouding liggen er meer ongevaccineerden vs gevaccineerden in de ziekenhuizen, je gaat daarmee hoe dan ook onvrede en bias creeëren bij groepen die wel gevaccineerd zijn.
Dat zou niet nodig zijn op zich.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet. Maar de hele samenleving moet nu eenmaal eventjes boeten want 'we doen het samen'.
Het gaat toch om zo een 2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn en dus een hoop kiezers. Is de logica hierachter.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:
Wat naar mijn mening echt niet helpt is dat de Jonge consequent blijft ontkennen dat er vaccinatiedrang en/of dwang is, want je kunt er toch zelf voor kiezen? Op het moment dat je je inkomen kwijt kunt raken, je sociale kring kleiner wordt doordat je gedemoniseerd wordt is het geen keuze, dan is er (op zijn minst) drang. Afhankelijk van de persoon kan dat ook leiden tot een vecht- of vluchtreactie, met als gevolg dat ze het helemaal niet meer gaan doen.
Oke. Dus Rutte en Hugo hebben onze sportclub genaaid. Bedankt daarvoor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
[ twitter ]
Er staat weliswaar dat het kabinet zwaarder handelde dan het OMT adviseerde, maar zoals ik het is het vooral gewoon compleet anders. Bovendien denk ik niet dat het OMT met "een lockdown van twee weken" bedoelde "haal even geen drankjes in de pauze van theatershows".
Wat een zooitje.
Misschien moeten Rutte en Hugo een cursus logisch nadenken bij Louis van Gaal gaan doen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke. Dus Rutte en Hugo hebben onze sportclub genaaid. Bedankt daarvoor.
De cava bij het ontbijt op vakantie daalt net in, jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het bij iedereen inmiddels een beetje ingedaald?
Zou zomaar kunnen, maar de lange lijst van dit soort debiele maatregelen maakt de rest ook minder betrouwbaar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik schat in dat een ambtenaar van het VWS na de vrijdagmiddag borrel nog snel een plan/rapport heeft afgemaakt?
Jij hebt meer vertrouwen in het kabinet dan ik heb.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet het kabinet, kennelijk. Het was geen advies van het OMT.
Ik vraag mij af of 20-jarige Rutte blij zou zijn als hij wist dat hij later een dominee zou worden die de samenleving collectief zou straffen voor de zonden van een deel. Wat iets anders dan het eufemistische "gevoel van urgentie" kweken kan ik niet bedenken. Openingstijden vernauwen heeft iig niks te maken met mensen spreiden zodat ze elkaar niet besmetten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet. Maar de hele samenleving moet nu eenmaal eventjes boeten want 'we doen het samen'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |