Wat een onzin. Gezien de omstandigheden kun je juist nog bijzonder veel. Ja, met aanpassingen uiteraard. Maar je kunt nog gewoon gaan winkelen, sporten, afspreken met vrienden, naar de bioscoop en het theater etc.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:42 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Dit zal vast zo zijn. Maar denk dan verder, al die maatregelen die zijn aangekondigd. Wat dragen die bij aan dit probleem?
Helemaal niks! Misschien werkt het zelfs averechts. De 20-jarige kan nergens heen, dus die gaat maar mee naar oma op bezoek. Want ja, alles is toch dicht.
Nope. Het is een spoor dat we zelf hebben getrokken door onder andere rekening te houden met de incubatietijden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
En is dat duidelijk geworden via de GGD na een contactonderzoek?
Dat is ook zo, maar wat wil je dan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:42 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Dit zal vast zo zijn. Maar denk dan verder, al die maatregelen die zijn aangekondigd. Wat dragen die bij aan dit probleem?
Helemaal niks! Misschien werkt het zelfs averechts. De 20-jarige kan nergens heen, dus die gaat maar mee naar oma op bezoek. Want ja, alles is toch dicht.
Vaccinatie heeft altijd nut zeker bij een pandemie. En dat pesten? De maatregelen die nu genomen worden gelden voor iedereen. Om het om te draaien waarom moet ik als gevaccineerde me nog aan maatregelen houden vanwege een groep de zich niet wil laten vaccineren?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is juist het hele probleem; energie steken in het dusdanig pesten van mensen, waarbij vaccinatie geen enkel nut heeft als het om pandemiebestrijding gaat, heeft inmiddels hogere prioriteit dan het zetten van boosterprikken bij mensen waarbij de vaccins alweer uitgewerkt zijn.
Die groep waarbij vaccins niet werken heeft ook nooit baat gehad bij griepprikken, dat heeft ons als samenleving ook nooit tegen gehouden.
En denk niet dat dit zo had gemoeten? Want neem aan dat dit niet in de gegevens van het GGD terecht komt op deze manier?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nope. Het is een spoor dat we zelf hebben getrokken door onder andere rekening te houden met de incubatietijden.
overdrijvingen modus aan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:45 schreef Pisces29 het volgende:
Op woensdag had ik de verwachting dat per dit weekend horeca, musea, bioscopen en zwembaden zouden sluiten.
Iemand die denkt dat we dat in de komende weken (midden december bv) nog kunnen verwachten?
Omdat je nog steeds besmettelijk bent, anderen kunt besmetten en ziek kan worden. En ook dán blijft het virus rondwaren, gevaccineerd of niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccinatie heeft altijd nut zeker bij een pandemie. En dat pesten? De maatregelen die nu genomen worden gelden voor iedereen. Om het om te draaien waarom moet ik als gevaccineerde me nog aan maatregelen houden vanwege een groep de zich niet wil laten vaccineren?
Klopt, dus gewoon alleen 18+ vaccineren en de rest focussen op 60+. Er komt neem ik aan ook een moment dat die ongevaccineerde ziekenhuiscampers ofwel dood, ofwel alsnog gevaccineerd raken. Kan een tijdje duren natuurlijk. Daarna zullen die oudjes het wel halen als de jaarlijkse griepprik. Misschien nog wat tegenstrubbelaars, maar als d'r een paar van je antivax buddies aan covid zijn overleden valt het kwartje uiteindelijk wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan is het dus niet een realistisch scenario, of je moet ook peuters gaan vaccineren.
Ik bedoel dus voorrang voor gevaccineerden, en tijdelijk geen opname voor ongevaccineerden. Maar ik heb misschien de verkeerde reactie gequoteerd in mijn vorige post.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is een menig. En waarom zou je voorrang geven aan mensen die zich niet willen vaccineren? Ik vindt het voorrangsvoordeel, privilege wat ze krijgen helemaal niet zo gewoon. Twee prikjes voor de meeste had de opname kunnen voorkomen. De kans dat je na een besmetting op de IC komt is zelfs 33 keer groter als je ongevaccineerd bent.
Bron persconferentie 12 nov.
Het gaat er meer om dat als zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn en dat de druk op de zorg afneemt. Ja je bent ook als gevaccineerde besmettelijk maar de kans op een ziekenhuis opname is veel kleiner voor een gevaccineerde. En daarom is vaccineren dus belangrijk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je nog steeds besmettelijk bent, anderen kunt besmetten en ziek kan worden. En ook dán blijft het virus rondwaren, gevaccineerd of niet.
Ik snap je bezwaar niet. De kinderen zijn allemaal gewoon getest door de GGD, er is vanuit school contact geweest met de GGD en de GGD heeft het advies gegeven om de hele klas in quarantaine te doen. Maar of de GGD ook bron- en contactonderzoek heeft gedaan, is me een raadsel. Het is al moeilijk genoeg om überhaupt een afspraak te krijgen voor een test.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
En denk niet dat dit zo had gemoeten? Want neem aan dat dit niet in de gegevens van het GGD terecht komt op deze manier?
Dat was zo omdat het vaccin als uitweg werd gepresenteerd. Dat er nu steun is voor maatregelen is omdat er een acuut probleem is. Maar als ze hardop uitspreken dat we nog jaren in lockdown moeten zodra de R in de maand is, is het vermoedelijk gauw gedaan met dat draagvlak.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die vraag is allang beantwoord? Het overgrote deel van de NL'ers staat achter maatregelen en vaccineren. En hoe meer mensen dat doen, hoe eerder je de zaak onder controle hebt. Het is alleen de opoffering waar veel mensen geen zin in hebben waardoor de maatregelen steeds moeten worden aangescherpt. Het is allemaal niet zo heel moeilijk met een longziekte als Covid.
Iedereen heeft het steeds maar over wappies maar ik denk dat de gevaccineerde groep zich steeds meer zal gaan roeren. Dat is ook wat veiligheidsdeskundigen nu steeds vaker zeggen. Even afwachten waar de NCTV mee komt volgende week.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
overdrijvingen modus aan.
Midden december wordt 2g ingevoerd gaan wappies door het lint en gaan we daarna een paar weken een noodtoestand krijgen.
Net alsof burgers met kleine wapens een kans maken tegen een professioneel leger met drones.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik weet dat dit vrij extreem klinkt maar sinds gisteravond snap ik een stuk beter waarom Amerikanen zo hechten aan het second amendment.
Niet dat ik denk dat we de wapens op moeten pakken tegen Mark en Hugo, maar ik ben me ineens bewust van hoe makkelijk de overheid je persoonlijke vrijheden kan inperken, zelfs zonder duidelijk eindpunt. En daar kunnen we helemaal niets tegen doen. Dat beangstigt me best wel. Nooit gedacht dat het zo ver zou komen.
Zo veel mogelijk, is dat meer of minder dan 85%?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat als zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn en dat de druk op de zorg afneemt. Ja je bent ook als gevaccineerde besmettelijk maar de kans op een ziekenhuis opname is veel kleiner voor een gevaccineerde. En daarom is vaccineren dus belangrijk.
Destijds was de discussie onder critici juist: Het is bij lange na niet genoeg getest, een vaccin in een paar maanden ontwikkelen en de bijwerkingen dan?!quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat was zo omdat het vaccin als uitweg werd gepresenteerd. Dat er nu steun is voor maatregelen is omdat er een acuut probleem is. Maar als ze hardop uitspreken dat we nog jaren in lockdown moeten zodra de R in de maand is, is het vermoedelijk gauw gedaan met dat draagvlak.
Als straks bedrijven om gaan vallen en we een paar miljoen werklozen extra hebben, gaat niemand “alles voor de zorg” nog accepteren.
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat een overheid zonder duidelijke randvoorwaarden je persoonlijke vrijheden kan inperken en je als burger (behalve demonstreren) het nakijken hebt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net alsof burgers met kleine wapens een kans maken tegen een professioneel leger met drones.
Ik zou eerder iets willen van we reserveren een aantal bedden voor patiënten zonder covid en met covid. Zodat de reguliere zorg weer door kan gaan voor mensen met een ziekte die levensbedreigend is maar geen corona.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:51 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik bedoel dus voorrang voor gevaccineerden, en tijdelijk geen opname voor ongevaccineerden. Maar ik heb misschien de verkeerde reactie gequoteerd in mijn vorige post.
Ongevaccineerde tieners en twintigers die illegale feestjes bezoeken komen niet op de IC en leggen dus ook geen druk op de zorg. Bovendien ga je hen ook niet meer overtuigen omdat het enige argument waarom ze zich zouden willen laten vaccineren (terugkeer naar "normaal") inmiddels al niet meer van kracht is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, het werkt andersom. De mensen die zich niet laten vaccineren en de mensen die zich niet houden aan de maatregelen vanwege complottheorieen etc. zorgen voor een constante druk op de zorg waardoor we de pandemie niet onder controle krijgen. Op die 900 IC bedden is zeker wat aan te merken, gezien sanering op sanering en markwerking in de zorg, maar in dit geval ligt het toch echt aan de bevolking zelf als het niet meewerkt.
Meer dan 90% en het liefst nog meer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk, is dat meer of minder dan 85%?
Ik ben het overigens met je eens hoor, maar wat er omheen gebeurt (QR code maatschappij, mensen uit gaan sluiten ook voor werk) vind ik al naar gevaarlijk neigen, en de weinig weerstand die dit ondervind verbaast me misschien nog meer.
Is goed.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ongevaccineerde tieners en twintigers die illegale feestjes bezoeken komen niet op de IC
Klopt natuurlijk voor geen kant. Want die gaan op bezoek bij hun ouders en dergelijke en besmetten die vervolgens.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ongevaccineerde tieners en twintigers die illegale feestjes bezoeken komen niet op de IC en leggen dus ook geen druk op de zorg.
Ook goed wat mij betreft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou eerder iets willen van we reserveren een aantal bedden voor patiënten zonder covid en met covid. Zodat de reguliere zorg weer door kan gaan voor mensen met een ziekte die levensbedreigend is maar geen corona.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |