Het zijn lang niet allemaal mensen die tot een risico groep behoren. Los daarvan doet het er verder niets aan af dat ook voor de risico groep vaccineren een opname kan voorkomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vol met mensen in de risicogroep. Niet met 30jarige die niet gevacinneerd zijn.
Wat voor soort mensen zijn dat, neem aan dat men daar een profiel van kan schetsen, want enkel leeftijd is te weinig aan parameter.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn lang niet allemaal mensen die tot een risico groep behoren. Los daarvan doet het er verder niets aan af dat ook voor de risico groep vaccineren een opname kan voorkomen.
RIVM. In deze cijfers zijn het inderdaad ouderen die het meest kwetsbaar zijn. Maar je ziet pieken ook in andere leeftijdsgroepen.
En zo lang er vol ingezet op en geïnvesteerd wordt in het pesten en uitsluiten van ongevaccineerde tienertjes en twintigers ipv gerichte voorlichtings-, vaccinatie- en boostercampagnes in de risicogroepen gaat die zorg ook overbelast blijven. Al helemaal in een derdewereldland als nederlandje met zijn 900 beschikbare IC bedden voor 18 miljoen inwoners.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vol met mensen in de risicogroep. Niet met 30jarige die niet gevacinneerd zijn.
Ik ben niet tegen vaccineren, maar je kan het toch veel efficiënter aanpakken als je gericht te werk gaat en je pijlen richt op degene die de zorg daadwerkelijk overbelasten.
Als je het dan toch wilt benaderen als een oorlogssituatie, dan zou je ook kunnen zeggen dat je eenvoudigweg te accepteren hebt dat het leven niet door kan gaan als normaal. Acceptatie is waarschijnlijk nog een stuk beter voor je psyche ook.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In de basis ben in het hiermee eens. Echter denk ik dat we het probleem zo langzamerhand moeten gaan benaderen als een oorlogssituatie. En daarin vallen er doden en kan je niet iedereen redden.
De gehele bevolking ga je niet op 90% krijgen tenzij je de vaccins beschikbaar stelt voor kinderen onder de 12. Een groep die misschien wel meer te vrezen heeft van bijwerkingen van het vaccin, dan van corona. Dat brengt ethische implicaties met zich mee waar nu dus nog fel over wordt gedebatteerd in Europa. In de VS doen ze het al wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, van de 18+ers is 98% gevaccineerd. De gehele bevolking met een volledige vaccinatie ligt op 85,2%
Nu is dat nog altijd geen garantie dat groepsimminuteit onstaat als je de gehele bevolking boven de 90% krijgt, maar dat ze het daar ontzettend goed onder controle hebben vanwege vaccineren is duidelijk.
Daar ben ik wel benieuwd naar: is er informatie over?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:26 schreef Vasilevski het volgende:
De gehele bevolking ga je niet op 90% krijgen tenzij je de vaccins beschikbaar stelt voor kinderen onder de 12. Een groep die misschien wel meer te vrezen heeft van bijwerkingen van het vaccin, dan van corona.
Ach voorlopig is vaccineren de beste methode om de druk op de zorg te verminderen. En daar laat ik het bij. Je hebt wel een punt dat het tot op het bod uitkleden van de ziekenhuizen en zorg nu achteraf niet slim was. Maar daar is Hugo niet verantwoordelijk voor. Het parlement keek er naar en deed ook niets namelijk. En die gaan uiteindelijk akkoord met het gevoerde kabinetsbeleid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat voor soort mensen zijn dat, neem aan dat men daar een profiel van kan schetsen, want enkel leeftijd is te weinig aan parameter.
"We zijn in Nederland gewend de ic zo efficiënt mogelijk te gebruiken, en daar waren we trots op", zegt afdelingshoofd De Jonge. "Er werd zo veel mogelijk zorg geleverd met zo min mogelijk bedden en personeel. Daardoor hebben we geen overcapaciteit."
Het leven is al 2 jaar niet normaal. Nu daar nog een paar jaar bij lijkt te gaan komen vind ik dat we ons best de vraag kunnen stellen wat we bereid zijn op te offeren om de zorg op de been te houden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je het dan toch wilt benaderen als een oorlogssituatie, dan zou je ook kunnen zeggen dat je eenvoudigweg te accepteren hebt dat het leven niet door kan gaan als normaal. Acceptatie is waarschijnlijk nog een stuk beter voor je psyche ook.
Dus moeten we misschien gaan nadenken om dat groepsimmuniteitidee los te laten en Corona te gaan zien als een ziekte die de komende jaren wel zal blijven. Er is ook nooit groepsimmuniteit voor de griep gekomen. Maar o.a. door de jaarlijkse griepprik komt de zorg niet onder druk te staan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De gehele bevolking ga je niet op 90% krijgen tenzij je de vaccins beschikbaar stelt voor kinderen onder de 12. Een groep die misschien wel meer te vrezen heeft van bijwerkingen van het vaccin, dan van corona. Dat brengt ethische implicaties met zich mee waar nu dus nog fel over wordt gedebatteerd in Europa. In de VS doen ze het al wel.
Je zou dan eigenlijk ook een 2G QR-code voor scholieren in het basisonderwijs en peuterspeelzaal moeten instellen, anders zouden veel ouders hun kinderen in deze leeftijdsgroep ook niet laten vaccineren en ga je dat torenhoge percentage ook niet halen. Waar zijn we dan in godsnaam nog mee bezig?
Je kan jou redenatie omdraaien en zeggen dat ongevaccineerden juist gevaccineerden pesten. Twee prikjes en klaar zijn we. Met de kanttekening dat er een groep is voor wie de vaccins niet werken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En zo lang er vol ingezet op en geïnvesteerd wordt in het pesten en uitsluiten van ongevaccineerde tienertjes en twintigers ipv gerichte voorlichtings-, vaccinatie- en boostercampagnes in de risicogroepen gaat die zorg ook overbelast blijven. Al helemaal in een derdewereldland als nederlandje met zijn 900 beschikbare IC bedden voor 18 miljoen inwoners.
Die vraag is allang beantwoord? Het overgrote deel van de NL'ers staat achter maatregelen en vaccineren. En hoe meer mensen dat doen, hoe eerder je de zaak onder controle hebt. Het is alleen de opoffering waar veel mensen geen zin in hebben waardoor de maatregelen steeds moeten worden aangescherpt. Het is allemaal niet zo heel moeilijk met een longziekte als Covid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het leven is al 2 jaar niet normaal. Nu daar nog een paar jaar bij lijkt te gaan komen vind ik dat we ons best de vraag kunnen stellen wat we bereid zijn op te offeren om de zorg op de been te houden.
Ik kan die vraag niet in m’n eentje beantwoorden. Dat moet de samenleving als geheel doen.
Dat is wel een probleem om duidelijkheid te krijgen zou je meer moeten testen en contact onderzoek moeten doen en dat is nooit goed van de grond gekomen. Besmettingen vinden voornamelijk thuis plaats is wat ik veel tegenkom. Maar het virus komt natuurlijk wel via de voordeur binnen en waar kwam het dan vandaan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar: is er informatie over?
Nee, het werkt andersom. De mensen die zich niet laten vaccineren en de mensen die zich niet houden aan de maatregelen vanwege complottheorieen etc. zorgen voor een constante druk op de zorg waardoor we de pandemie niet onder controle krijgen. Op die 900 IC bedden is zeker wat aan te merken, gezien sanering op sanering en markwerking in de zorg, maar in dit geval ligt het toch echt aan de bevolking zelf als het niet meewerkt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En zo lang er vol ingezet op en geïnvesteerd wordt in het pesten en uitsluiten van ongevaccineerde tienertjes en twintigers ipv gerichte voorlichtings-, vaccinatie- en boostercampagnes in de risicogroepen gaat die zorg ook overbelast blijven. Al helemaal in een derdewereldland als nederlandje met zijn 900 beschikbare IC bedden voor 18 miljoen inwoners.
Covid tast wel wat meer aan dan alleen de longen weten we nu.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die vraag is allang beantwoord? Het overgrote deel van de NL'ers staat achter maatregelen en vaccineren. En hoe meer mensen dat doen, hoe eerder je de zaak onder controle hebt. Het is alleen de opoffering waar veel mensen geen zin in hebben waardoor de maatregelen steeds moeten worden aangescherpt. Het is allemaal niet zo heel moeilijk met een longziekte als Covid.
Bij de uitbraak in onze omgeving is het wel duidelijk: via school en daarna een kinderfeestje.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem om duidelijkheid te krijgen zou je meer moeten testen en contact onderzoek moeten doen en dat is nooit goed van de grond gekomen. Besmettingen vinden voornamelijk thuis plaats is wat ik veel tegenkom. Maar het virus komt natuurlijk wel via de voordeur binnen en waar kwam het dan vandaan?
Heb je een alternatief? Niets doen is natuurlijk helemaal geen optie? En wat en wie zogen er dan precies voor dat jou vrijheid is beperkt. Zelf denk ik dat dit wel meevalt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik weet dat dit vrij extreem klinkt maar sinds gisteravond snap ik een stuk beter waarom Amerikanen zo hechten aan het second amendment.
Niet dat ik denk dat we de wapens op moeten pakken tegen Mark en Hugo, maar ik ben me ineens bewust van hoe makkelijk de overheid je persoonlijke vrijheden kan inperken, zelfs zonder duidelijk eindpunt. En daar kunnen we helemaal niets tegen doen. Dat beangstigt me best wel. Nooit gedacht dat het zo ver zou komen.
98% boven de 12, maar 86% van de hele bevolking.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Portugal 98% gevacineerd en gisteren 1750 besmettingen, een week geleden nog de helft, volgende week 3k. Tot zover die groepsimmuniteit.
Dat is juist het hele probleem; energie steken in het dusdanig pesten van mensen, waarbij vaccinatie geen enkel nut heeft als het om pandemiebestrijding gaat, heeft inmiddels hogere prioriteit dan het zetten van boosterprikken bij mensen waarbij de vaccins alweer uitgewerkt zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kan jou redenatie omdraaien en zeggen dat ongevaccineerden juist gevaccineerden pesten. Twee prikjes en klaar zijn we. Met de kanttekening dat er een groep is voor wie de vaccins niet werken.
En is dat duidelijk geworden via de GGD na een contactonderzoek?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij de uitbraak in onze omgeving is het wel duidelijk: via school en daarna een kinderfeestje.
Dit zal vast zo zijn. Maar denk dan verder, al die maatregelen die zijn aangekondigd. Wat dragen die bij aan dit probleem?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: gros is 60 plus, focus daarop![]()
Probleem is als die 20-jarige antivaccer in een thuis- of bezoeksituatie zijn 60-jarige antivaxpapa en vervolgens z'n old-school antivax oma besmet. Die vervolgens vrolijk toch graag zorg hebben met hun antivax lichaam in een ziekenhuisbed
Dan is het dus niet een realistisch scenario, of je moet ook peuters gaan vaccineren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
98% boven de 12, maar 86% van de hele bevolking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |