Wat een totale onzin zijn die cijfers van jou. Voor of na vaccinatie is een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die vaccins hebben ons niets gebracht; bij het gros der bevolking wordt de kans op ziekenhuis- of IC opname van 0,001 naar 0,0001% teruggebracht en bij de risicogroepen kun je om de paar weken boosteren omdat die amper te beschermen zijn met (deze) vaccins. Bovendien vestigen we, bij een vaccinatiegraad dik in de 80%, inmiddels dagelijks besmettingsrecords, dus de verspreiding wordt er ook al niet mee tegengegaan.
Wat mij betreft mag er op groepsimmuniteit op natuurlijke wijze ingezet gaan worden. Iedereen die zich wil laten vaccineren of boosteren moet daar ook de mogelijkheid toe krijgen, maar voor de rest mag de samenleving wat mij betreft gewoon geopend worden. Als we in deze maatregelenhel blijven hangen zitten we over tien jaar nog altijd in deze situatie. Tegen die tijd is de samenleving dusdanig gesloopt dat geen mens zich nog kan herinneren hoe het "oude normaal" voelde en uitzag.
Dit werkt vaak totdat je eigen familie voor een dicht ziekenhuis komt te staan want dan "kunnen die klootzakken van de overheid niet eens zorgen dat er een plek is."quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat mij betreft mag er op groepsimmuniteit op natuurlijke wijze ingezet gaan worden. ...de rest mag de samenleving wat mij betreft gewoon geopend worden. Als we in deze maatregelenhel blijven hangen zitten we over tien jaar nog altijd in deze situatie. Tegen die tijd is de samenleving dusdanig gesloopt dat geen mens zich nog kan herinneren hoe het "oude normaal" voelde en uitzag.
Hoe kom je aan dat getal?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
En wat doe je met de 8000 mensen die dan aan de beademing moeten?
Het is maar een advies. Doe ermee war je wil.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef Morri2 het volgende:
Vanavond feestje bij mijn schoonouders. Maar volgens Hugo mag dat niet. Er mogen maximaal 4 mensen uitgenodigd worden, en alles moet op 1,5 meter zitten, 'ook al ben je allemaal gevaccineerd'. Mijn schoonouders hebben 6 mensen uitgenodigd. Het restaurant had daarentegen wél gemogen met 10 man (tot 20.00 uut), want 'daar geldt de QR code'. Het restaurant waar ze besproken hadden is dus alleen dicht, omdat de helft van het personeel Corona heeft.
We maken van het huis van mijn schoonouders wel een pop up restaurant vanavond en scannen elkaars QR code, aangezien dat wél mag, en 'allemaal gevaccineerd' niet.
Echt. Wat een klucht. Knettergek. De logica ontbreekt volkomen.
Vanavond gaat de eerste keer zijn dat ik me niet meer aan de regels ga houden. Gewoon niet komen als je ook maar enigszins ziek bent zou genoeg moeten zijn.
Er gaan nu ook mensen dood aan uitgestelde behandelingen aan het hart en kanker. Er moet gewoon dan maar voorrang gegeven worden aan gevaccineerden voor een tijdje.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niets die laat je dan maar dood gaan. Iets wat DDDDDaaf even vergeet als een gevolg van zijn plan.
80% van de mensen die door corona in het ziekenhuis komt heeft overgewicht, gaan we dat dan ook meenemen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:28 schreef matthijst het volgende:
13% aan ongevaccineerde Nederlanders bezet 61% vd IC plekken. En 13% aan ongevaccineerde Nederlanders bezet de helft vd ziekenhuisplekken.
Bij 100% vaccinatie zou je ipv 239 ongevaccineerden nog 22 ic plekken bezet hebben (voor 174 totaal ipv 391). En ipv 1064 ongevaccineerden nog 150 ziekenhuisplekken (1138 totaal ipv 2054 totaal).
Gros is 60+ dus gooi daar eens een hardere campagne tegenaan.
Maar goed. Ik hoor dat de overheid ook de cijfers verzint dus tsja. Weinig hoop dat we hier op korte termijn uit gaan komen.
Tot nu wordt dat steevast gecounterd met “ja maar de zorg, we kunnen niet anders”.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doen we dat, ja? Tot nu toe hebben we ze nog gered met een enorme zak met geld die de toekomstige generaties een keer terug mogen betalen en we houden onszelf voor dat ze 'binnenkort' allemaal weer normaal kunnen draaien. Maar dat kun je ook niet eeuwig volhouden, dus er komt een moment dat ze in de recreatieve sector, en eventueel het verenigingsleven, bij de bosjes gaan vallen. Ik denk niet dat er dan al te veel acceptatie overblijft.
Ook dat hoort bij acceptatie: accepteren dat de schade van de virusbestrijding op een gegeven moment groter is dan de bijbehorende gezondsheidswinst. Of dat moment in het verleden of in de toekomst ligt zal ik in het midden laten.
Die kunnen niet aan de beademing omdat we nu eenmaal niet zoveel apparatuur en personeel hebben.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
En wat doe je met de 8000 mensen die dan aan de beademing moeten?
Feitenvrije drama much?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
Die vaccins hebben ons niets gebracht; bij het gros der bevolking wordt de kans op ziekenhuis- of IC opname van 0,001 naar 0,0001% teruggebracht en bij de risicogroepen kun je om de paar weken boosteren omdat die amper te beschermen zijn met (deze) vaccins.
Onze vaccinatiegraad is 72%. We hadden ongeveer 92% nodig voor groepsimmuniteit.quote:Bovendien vestigen we, bij een vaccinatiegraad dik in de 80%, inmiddels dagelijks besmettingsrecords, dus de verspreiding wordt er ook al niet mee tegengegaan.
Dus er is géén waterdicht systeem om ondenemers én de volksgezondheid te ontzien, waardoor er botsende regels komen? Wat een klucht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef Morri2 het volgende:
Vanavond feestje bij mijn schoonouders. Maar volgens Hugo mag dat niet. Er mogen maximaal 4 mensen uitgenodigd worden, en alles moet op 1,5 meter zitten, 'ook al ben je allemaal gevaccineerd'. Mijn schoonouders hebben 6 mensen uitgenodigd. Het restaurant had daarentegen wél gemogen met 10 man (tot 20.00 uut), want 'daar geldt de QR code'. Het restaurant waar ze besproken hadden is dus alleen dicht, omdat de helft van het personeel Corona heeft.
We maken van het huis van mijn schoonouders wel een pop up restaurant vanavond en scannen elkaars QR code, aangezien dat wél mag, en 'allemaal gevaccineerd' niet.
Vanavond gaat de eerste keer zijn dat ik me niet meer aan de regels ga houden. Gewoon niet komen als je ook maar enigszins ziek bent zou genoeg moeten zijn.
Ik vraag me af hoeveel procent van die 70ers en 80ers, die vorig jaar met covid op de IC gelegen hebben, nu nog in leven zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Met een berg eind 70 en 80+rs, die al de dood in de ogen keken.
De logica is dat je hoopt de R omlaag te krijgen door over de hele linie een aantal potentiële contactmomenten weg te halen. De inhoudelijke consistentie is natuurlijk maar matig, zoals wel vaker het geval is bij algemene regels. In een gegeven situatie komt het inderdaad over als willekeur, maar "we moeten toch wat".quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef Morri2 het volgende:
En 100% heeft lichaamshaar, iedereen kaalscherenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
80% van de mensen die door corona in het ziekenhuis komt heeft overgewicht, gaan we dat dan ook meenemen?
Oh, dan heb jij vast en zeker gegevens om het tegendeel te bewijzen.quote:
72 procent wanneer je kinderen, waarbij vaccinatie überhaupt al nutteloos is, meetelt. We gaan het overigens in Portugal zien of 92% voldoet...quote:Onze vaccinatiegraad is 72%. We hadden ongeveer 92% nodig voor groepsimmuniteit.
Portugal 98% gevacineerd en gisteren 1750 besmettingen, een week geleden nog de helft, volgende week 3k. Tot zover die groepsimmuniteit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Feitenvrije drama much?
[..]
Onze vaccinatiegraad is 72%. We hadden ongeveer 92% nodig voor groepsimmuniteit.
Zeker, die heb ik je al gegeven hierboven.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oh, dan heb jij vast en zeker gegevens om het tegendeel te bewijzen.
[..]
Dat is een menig. En waarom zou je voorrang geven aan mensen die zich niet willen vaccineren? Ik vindt het voorrangsvoordeel, privilege wat ze krijgen helemaal niet zo gewoon. Twee prikjes voor de meeste had de opname kunnen voorkomen. De kans dat je na een besmetting op de IC komt is zelfs 33 keer groter als je ongevaccineerd bent.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:57 schreef HPoi het volgende:
[..]
Er gaan nu ook mensen dood aan uitgestelde behandelingen aan het hart en kanker. Er moet gewoon dan maar voorrang gegeven worden aan gevaccineerden voor een tijdje.
In de basis ben in het hiermee eens. Echter denk ik dat we het probleem zo langzamerhand moeten gaan benaderen als een oorlogssituatie. En daarin vallen er doden en kan je niet iedereen redden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dit werkt vaak totdat je eigen familie voor een dicht ziekenhuis komt te staan want dan "kunnen die klootzakken van de overheid niet eens zorgen dat er een plek is."
Die 33 keer groter zegt toch niks. Als een jongeren 0,00001 kans heeft en met vaccin 0,0000033.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is een menig. En waarom zou je voorrang geven aan mensen die zich niet willen vaccineren? Ik vindt het voorrangsvoordeel, privilege wat ze krijgen helemaal niet zo gewoon. Twee prikjes voor de meeste had de opname kunnen voorkomen. De kans dat je na een besmetting op de IC komt is zelfs 33 keer groter als je ongevaccineerd bent.
Bron persconferentie 12 nov.
Ja, van de 18+ers is 98% gevaccineerd. De gehele bevolking met een volledige vaccinatie ligt op 85,2%quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Portugal 98% gevacineerd en gisteren 1750 besmettingen, een week geleden nog de helft, volgende week 3k. Tot zover die groepsimmuniteit.
Het is natuurlijk nog ff afwachten hoeveel mensen er ook daadwerkelijk het ziekenhuis halen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Portugal 98% gevacineerd en gisteren 1750 besmettingen, een week geleden nog de helft, volgende week 3k. Tot zover die groepsimmuniteit.
Is zo, maar men moet niet te vroeg juichen. De opnames nemen daar ook langzaam toe en de winter is daar nog niet echt ingezet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog ff afwachten hoeveel mensen er ook daadwerkelijk het ziekenhuis halen.
Dat is jou mening. Het neemt verder niet weg dat de IC vol liggen met mensen die niet gevaccineerd zijn. En er onvoldoende capaciteit is om die klap op te vangen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die 33 keer groter zegt toch niks. Als een jongeren 0,00001 kans heeft en met vaccin 0,0000033.
Het boeit enkel voor de risicogroep, maar hoe kan het dat dat het in België niet zo werkt.
Vol met mensen in de risicogroep. Niet met 30jarige die niet gevacinneerd zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is jou mening. Het neemt verder niet weg dat de IC vol liggen met mensen die niet gevaccineerd zijn. En er onvoldoende capaciteit is om die klap op te vangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |