SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).![]()
Dat is niet een probleem van het kabinet, dat is een probleem van ons allemaal.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)rdt-als-voor-corona/
Behalve dat er wel weer heel makkelijk naar ongevaccineerden wordt gewezen zitten er nog wel wat interessante conclusies tussen.
Het kabinet heeft een probleem. De samenleving zal nog jaren aan maatregelen en lockdowns niet accepteren. Dat tekent zich nu al af. Maar tegelijk zal de zorg moeten worden uitgebreid en dat kost ook jaren.
Mooie spagaat.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het aantal besmettingen is niet zo interessant aangezien gevaccineerden ook besmet kunnen raken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Toen de avondklok werd ingevoerd (imo een van de meest heftige maatregelen) was het aantal besmettingen 5.462. Nu het drievoudige en we zitten met wat maatregelen die een heel stuk lichter zijnFluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).![]()
#nietmijnprobleemquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet een probleem van het kabinet, dat is een probleem van ons allemaal.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Maar we accepteren wel dat hele sectoren naar de verdommenis worden geholpen door overheidsingrijpen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch mist het stuk buiten de zere plek wel een vrij fundamenteel onderdeel. Noch een kabinet, noch een mens kan jaren in een crisissituatie functioneren. Dat gaat gewoon niet. Het gevolg daarvan is dat door de overheid opgelegde gedragsregels steeds minder effectief worden en op den duur zelfs geheel zijn uitgewerkt. Dan kun je je bevolking wel voorhouden dat we nog jaren in de shit zitten, maar dan zoeken mensen wel andere wegen om aan hun sociale interactie te komen. Dat hou je echt niet meer tegen.
De factor 'acceptatie' ontbreekt nog steeds compleet. Bij zowel de regering zelf, als degenen die kritiek hebben op het regeringsbeleid. Acceptatie dat we dit natuurverschijnsel wellicht onvoldoende kunnen sturen - en acceptatie dat we mensen onvoldoende kunnen sturen. Of we dat nu leuk vinden of niet.
Toegang tot de zorg is een niet-onderhandelbaar iets en elke discussie daarover is taboe. Maar ik vind “tegen welke prijs” best een legitieme vraag. Alleen als je die discussie wil voeren ben je meteen een moordenaar en Bolsonaro.![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
13% aan ongevaccineerde Nederlanders bezet 61% vd IC plekken. En 13% aan ongevaccineerde Nederlanders bezet de helft vd ziekenhuisplekken.
Bij 100% vaccinatie zou je ipv 239 ongevaccineerden nog 22 ic plekken bezet hebben (voor 174 totaal ipv 391). En ipv 1064 ongevaccineerden nog 150 ziekenhuisplekken (1138 totaal ipv 2054 totaal).
Gros is 60+ dus gooi daar eens een hardere campagne tegenaan.
Maar goed. Ik hoor dat de overheid ook de cijfers verzint dus tsja. Weinig hoop dat we hier op korte termijn uit gaan komen.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Doen we dat, ja? Tot nu toe hebben we ze nog gered met een enorme zak met geld die de toekomstige generaties een keer terug mogen betalen en we houden onszelf voor dat ze 'binnenkort' allemaal weer normaal kunnen draaien. Maar dat kun je ook niet eeuwig volhouden, dus er komt een moment dat ze in de recreatieve sector, en eventueel het verenigingsleven, bij de bosjes gaan vallen. Ik denk niet dat er dan al te veel acceptatie overblijft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar we accepteren wel dat hele sectoren naar de verdommenis worden geholpen door overheidsingrijpen.
Ook dat hoort bij acceptatie: accepteren dat de schade van de virusbestrijding op een gegeven moment groter is dan de bijbehorende gezondsheidswinst. Of dat moment in het verleden of in de toekomst ligt zal ik in het midden laten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
In 1918/19 waren we binnen twee golven, waarin wereldwijd 50 tot 60 miljoen mensen gestorven zijn, van de Spaanse griep af. Honderd jaar en ontelbare miljarden aan medische wetenschap later hebben we 500 virologen per 100.000 inwoners die continu in allerlei talkshows menen te moeten verschijnen, maar een verkoudheidsvirus on steroids bestrijden is blijkbaar een brug te ver.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet een probleem van het kabinet, dat is een probleem van ons allemaal.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Die eerste prik heeft in ieder geval voor een aantal maanden aan ademruimte gezorgd. Volgens de virologen heeft het kabinet daarna véél te snel de maatregelen versoepelt en zitten we nu weer met een golf. En als mensen geen zin hebben om jaarlijks antistoffen bij te spuiten dan zijn we snel weer terug bij af, want dan geven we het virus de kans om zich aan te passen. Aan het einde van het liedje zijn vaccins gewoon de enige uitweg om het onder controle te krijgen. Weggaan zal Corona nooit, dat wordt gewoon een standaardziekte zoals de griep.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je zei dat het niet met één vaccin de wereld uit is, dat suggereerde mijns inziens dat dat met meerdere prikken wel zou kunnen.
Als we met de huidige vaccinatiegraad de boel al niet onder controle kunnen krijgen gaat het volgens mij gewoon niet lukken. Dat percentage gaat niet veel hoger worden, wel lager omdat maar weinig gezonde mensen zin hebben om elk half jaar een nieuwe prik te halen.Dit, dus.![]()
En hoeveel doden zijn er nu?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In 1918/19 waren we binnen twee golven, waarin wereldwijd 50 tot 60 miljoen mensen gestorven zijn, van de Spaanse griep af. Honderd jaar en ontelbare miljarden aan medische wetenschap later hebben we 500 virologen per 100.000 inwoners die continu in allerlei talkshows menen te moeten verschijnen, maar een verkoudheidsvirus on steroids bestrijden is blijkbaar een brug te ver.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Het helpt ook gewoon niet dat het allemaal nerds zijn met weinig tot geen mensenkennis of hoe een maatschappij functioneert.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In 1918/19 waren we binnen twee golven, waarin wereldwijd 50 tot 60 miljoen mensen gestorven zijn, van de Spaanse griep af. Honderd jaar en ontelbare miljarden aan medische wetenschap later hebben we 500 virologen per 100.000 inwoners die continu in allerlei talkshows menen te moeten verschijnen, maar een verkoudheidsvirus on steroids bestrijden is blijkbaar een brug te ver.
Dat heeft het draagvlak ook om zeep geholpen.
Bevolking gereduceerd tot statistiek.![]()
Ik geloof niet echt in die zeer positieve cijfers bij gevacineerde, eerst eens kijken hoe het in Portugal vergaat de komende weken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:28 schreef matthijst het volgende:
13% aan ongevaccineerde Nederlanders bezet 61% vd IC plekken. En 13% aan ongevaccineerde Nederlanders bezet de helft vd ziekenhuisplekken.
Bij 100% vaccinatie zou je ipv 239 ongevaccineerden nog 22 ic plekken bezet hebben (voor 174 totaal ipv 391). En ipv 1064 ongevaccineerden nog 150 ziekenhuisplekken (1138 totaal ipv 2054 totaal).
Maar goed. Ik hoor dat de overheid ook de cijfers verzint dus tsja. Weinig hoop dat we hier op korte termijn uit gaan komen.
Beter inzetten op 60+ Booster en 50+ vaccin. In plaats van 20 jarige anti-vaxxers dwingen om enkel een fictief quota te halen.![]()
Daar waren we niet vanaf, daar hebben we nog steeds last van. En binnen 2 jaar 10 keer zoveel doden als nu betekent dus dat jouw oplossing is om nog 200.000 Nederlanders over de kling te jagen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In 1918/19 waren we binnen twee golven, waarin wereldwijd 50 tot 60 miljoen mensen gestorven zijn, van de Spaanse griep af. Honderd jaar en ontelbare miljarden aan medische wetenschap later hebben we 500 virologen per 100.000 inwoners die continu in allerlei talkshows menen te moeten verschijnen, maar een verkoudheidsvirus on steroids bestrijden is blijkbaar een brug te ver.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Die vaccins hebben ons niets gebracht; bij het gros der bevolking wordt de kans op ziekenhuis- of IC opname van 0,001 naar 0,0001% teruggebracht en bij de risicogroepen kun je om de paar weken boosteren omdat die amper te beschermen zijn met (deze) vaccins. Bovendien vestigen we, bij een vaccinatiegraad dik in de 80%, inmiddels dagelijks besmettingsrecords, dus de verspreiding wordt er ook al niet mee tegengegaan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die eerste prik heeft in ieder geval voor een aantal maanden aan ademruimte gezorgd. Volgens de virologen heeft het kabinet daarna véél te snel de maatregelen versoepelt en zitten we nu weer met een golf. En als mensen geen zin hebben om jaarlijks antistoffen bij te spuiten dan zijn we snel weer terug bij af, want dan geven we het virus de kans om zich aan te passen. Aan het einde van het liedje zijn vaccins gewoon de enige uitweg om het onder controle te krijgen. Weggaan zal Corona nooit, dat wordt gewoon een standaardziekte zoals de griep.
Wat mij betreft mag er op groepsimmuniteit op natuurlijke wijze ingezet gaan worden. Iedereen die zich wil laten vaccineren of boosteren moet daar ook de mogelijkheid toe krijgen, maar voor de rest mag de samenleving wat mij betreft gewoon geopend worden. Als we in deze maatregelenhel blijven hangen zitten we over tien jaar nog altijd in deze situatie. Tegen die tijd is de samenleving dusdanig gesloopt dat geen mens zich nog kan herinneren hoe het "oude normaal" voelde en uitzag.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Een tiende; nl. vijf miljoen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En hoeveel doden zijn er nu?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Geef iedereen die zich wil laten vaccineren of een booster wil laten zetten daar de kans toe, maar open de maatschappij gewoon. Je kunt jezelf ook vrijwillig een lockdown opleggen wanneer je angst voor het virus hebt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Daar waren we niet vanaf, daar hebben we nog steeds last van. En binnen 2 jaar 10 keer zoveel doden als nu betekent dus dat jouw oplossing is om nog 200.000 Nederlanders over de kling te jagen?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
En wat doe je met de 8000 mensen die dan aan de beademing moeten?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Geef iedereen die zich wil laten vaccineren of een booster wil laten zetten daar de kans toe, maar open de maatschappij gewoon. Je kunt jezelf ook vrijwillig een lockdown opleggen wanneer je angst voor het virus hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Die hebben pechquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
En wat doe je met de 8000 mensen die dan aan de beademing moeten?![]()
De virologen misschien, maar een Gommers en Kuipers zijn duidelijk wel menselijk en maatschappelijk betrokken. Enige is natuurlijk dat zij het vooral vanuit de zorg bekijken, wat ik ze overigens niet kwalijk kan nemen. De overheid zou moeten zorgen voor een goede mix aan adviseurs. Waarom zit er bijvoorbeeld geen socioloog bij of een psycholoog/psychiater?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het helpt ook gewoon niet dat het allemaal nerds zijn met weinig tot geen mensenkennis of hoe een maatschappij functioneert.
Dat heeft het draagvlak ook om zeep geholpen.
Bevolking gereduceerd tot statistiek.![]()
Niets die laat je dan maar dood gaan. Iets wat DDDDDaaf even vergeet als een gevolg van zijn plan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
En wat doe je met de 8000 mensen die dan aan de beademing moeten?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Daarom zeg ik ook: gros is 60 plus, focus daaropquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik geloof niet echt in die zeer positieve cijfers bij gevacineerde, eerst eens kijken hoe het in Portugal vergaat de komende weken.
Beter inzetten op 60+ Booster en 50+ vaccin. In plaats van 20 jarige anti-vaxxers dwingen om enkel een fictief quota te halen.![]()
Probleem is als die 20-jarige antivaccer in een thuis- of bezoeksituatie zijn 60-jarige antivaxpapa en vervolgens z'n old-school antivax oma besmet. Die vervolgens vrolijk toch graag zorg hebben met hun antivax lichaam in een ziekenhuisbed
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Absoluut mee eens. We hebben ook te maken met een paradox. Onze zorg is zoveel beter geworden en ook onze financiële situatie. Hierdoor kunnen we meer mensen redden, maar daardoor moet je dus ook meer mensen vaker "redden".quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar we accepteren wel dat hele sectoren naar de verdommenis worden geholpen door overheidsingrijpen.
Toegang tot de zorg is een niet-onderhandelbaar iets en elke discussie daarover is taboe. Maar ik vind “tegen welke prijs” best een legitieme vraag. Alleen als je die discussie wil voeren ben je meteen een moordenaar en Bolsonaro.
Ruim 30 jaar terug verloor ik mijn laatste grootouder. De crisisjaren 80 was dat. Oma kwam nooit in ziekenhuizen. Werd ziek en ging vrij snel daarna dood. Op een leeftijd die mijn ouders al ruim voorbij zijn. Ik weet zeker dat als mijn oma 30 jaar later was geboren dat ze dan veel meer kans op behandeling had gehad. En op herstel.
Door de enorm toegenomen levensverwachting icm de babyboom zit je dus met het feit dat een flinke groep i.t.t. mijn oma vermoedelijk vaker naar het ziekenhuis kunnen omdat ze nu eenmaal door toegenomen kennis en middelen meer kans hebben om levend naar buiten te lopen. Maar die mensen lopen vervolgens dus wel meer kans om met iets anders weer binnen te komen.
Als je dan vervolgens ook nog eens bedden wegbezuinigd dan krijg je problemen als deze. En ik snap dat je in theorie 17 miljoen bedden nodig hebt dus dat ieder lager aantal dat je kiest bij een pandemie een keer ontoereikend is. Neemt niet weg dat het goed zou zijn om bepaalde verwachtingen bij te stellen. Ook in een bedrijf is altijd meer winst maken niet gezond. Dat maakt een organisatie ook niet gezonder. Moeten we niet eens accepteren dat we door de huidige situatie langzaam aan allemaal een iets minder lange levensverwachting hebben? En ja het is pijnlijk om te beseffen dat we dan iemand niet kunnen redden vanwege een gebrek aan middelen terwijl de kennis er wel toereikend voor kan zijn. Als je dit wilt moet het systeem op de schop. Dat gaat net zo goed ten koste van de gezondheid maar dan de mentale.![]()
Haha deze vraag wordt over 3 jaar nog gesteld. Virologen dulden geen andere experts.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:53 schreef HPoi het volgende:
[..]
De virologen misschien, maar een Gommers en Kuipers zijn duidelijk wel menselijk en maatschappelijk betrokken. Enige is natuurlijk dat zij het vooral vanuit de zorg bekijken, wat ik ze overigens niet kwalijk kan nemen. De overheid zou moeten zorgen voor een goede mix aan adviseurs. Waarom zit er bijvoorbeeld geen socioloog bij of voor zelfs een psycholoog/psychiater?![]()
Wat een totale onzin zijn die cijfers van jou. Voor of na vaccinatie is een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die vaccins hebben ons niets gebracht; bij het gros der bevolking wordt de kans op ziekenhuis- of IC opname van 0,001 naar 0,0001% teruggebracht en bij de risicogroepen kun je om de paar weken boosteren omdat die amper te beschermen zijn met (deze) vaccins. Bovendien vestigen we, bij een vaccinatiegraad dik in de 80%, inmiddels dagelijks besmettingsrecords, dus de verspreiding wordt er ook al niet mee tegengegaan.
Wat mij betreft mag er op groepsimmuniteit op natuurlijke wijze ingezet gaan worden. Iedereen die zich wil laten vaccineren of boosteren moet daar ook de mogelijkheid toe krijgen, maar voor de rest mag de samenleving wat mij betreft gewoon geopend worden. Als we in deze maatregelenhel blijven hangen zitten we over tien jaar nog altijd in deze situatie. Tegen die tijd is de samenleving dusdanig gesloopt dat geen mens zich nog kan herinneren hoe het "oude normaal" voelde en uitzag.
Op de site van het RIVM kun je al die cijfers terugvinden en om je een voorbeeld te geven van de werking van het vaccin:
In de week van 11 April 2020: ziekenhuisopnames 2.693, mensen op de IC 1.403
Cijfers deze week: ziekenhuisopnames 1.075, mensen op de IC 268.Dit, dus.![]()
Vanavond feestje bij mijn schoonouders. Maar volgens Hugo mag dat niet. Er mogen maximaal 4 mensen uitgenodigd worden, en alles moet op 1,5 meter zitten, 'ook al ben je allemaal gevaccineerd'. Mijn schoonouders hebben 6 mensen uitgenodigd. Het restaurant had daarentegen wél gemogen met 10 man (tot 20.00 uut), want 'daar geldt de QR code'. Het restaurant waar ze besproken hadden is dus alleen dicht, omdat de helft van het personeel Corona heeft.
We maken van het huis van mijn schoonouders wel een pop up restaurant vanavond en scannen elkaars QR code, aangezien dat wél mag, en 'allemaal gevaccineerd' niet.
Echt. Wat een klucht. Knettergek. De logica ontbreekt volkomen.
Vanavond gaat de eerste keer zijn dat ik me niet meer aan de regels ga houden. Gewoon niet komen als je ook maar enigszins ziek bent zou genoeg moeten zijn.![]()
Dit werkt vaak totdat je eigen familie voor een dicht ziekenhuis komt te staan want dan "kunnen die klootzakken van de overheid niet eens zorgen dat er een plek is."quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat mij betreft mag er op groepsimmuniteit op natuurlijke wijze ingezet gaan worden. ...de rest mag de samenleving wat mij betreft gewoon geopend worden. Als we in deze maatregelenhel blijven hangen zitten we over tien jaar nog altijd in deze situatie. Tegen die tijd is de samenleving dusdanig gesloopt dat geen mens zich nog kan herinneren hoe het "oude normaal" voelde en uitzag.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Hoe kom je aan dat getal?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
En wat doe je met de 8000 mensen die dan aan de beademing moeten?![]()
Het is maar een advies. Doe ermee war je wil.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef Morri2 het volgende:
Vanavond feestje bij mijn schoonouders. Maar volgens Hugo mag dat niet. Er mogen maximaal 4 mensen uitgenodigd worden, en alles moet op 1,5 meter zitten, 'ook al ben je allemaal gevaccineerd'. Mijn schoonouders hebben 6 mensen uitgenodigd. Het restaurant had daarentegen wél gemogen met 10 man (tot 20.00 uut), want 'daar geldt de QR code'. Het restaurant waar ze besproken hadden is dus alleen dicht, omdat de helft van het personeel Corona heeft.
We maken van het huis van mijn schoonouders wel een pop up restaurant vanavond en scannen elkaars QR code, aangezien dat wél mag, en 'allemaal gevaccineerd' niet.
Vanavond gaat de eerste keer zijn dat ik me niet meer aan de regels ga houden. Gewoon niet komen als je ook maar enigszins ziek bent zou genoeg moeten zijn.![]()
Er gaan nu ook mensen dood aan uitgestelde behandelingen aan het hart en kanker. Er moet gewoon dan maar voorrang gegeven worden aan gevaccineerden voor een tijdje.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niets die laat je dan maar dood gaan. Iets wat DDDDDaaf even vergeet als een gevolg van zijn plan.![]()
80% van de mensen die door corona in het ziekenhuis komt heeft overgewicht, gaan we dat dan ook meenemen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:28 schreef matthijst het volgende:
Maar goed. Ik hoor dat de overheid ook de cijfers verzint dus tsja. Weinig hoop dat we hier op korte termijn uit gaan komen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Tot nu wordt dat steevast gecounterd met “ja maar de zorg, we kunnen niet anders”.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doen we dat, ja? Tot nu toe hebben we ze nog gered met een enorme zak met geld die de toekomstige generaties een keer terug mogen betalen en we houden onszelf voor dat ze 'binnenkort' allemaal weer normaal kunnen draaien. Maar dat kun je ook niet eeuwig volhouden, dus er komt een moment dat ze in de recreatieve sector, en eventueel het verenigingsleven, bij de bosjes gaan vallen. Ik denk niet dat er dan al te veel acceptatie overblijft.
Ook dat hoort bij acceptatie: accepteren dat de schade van de virusbestrijding op een gegeven moment groter is dan de bijbehorende gezondsheidswinst. Of dat moment in het verleden of in de toekomst ligt zal ik in het midden laten.
Ben het eens met de rest van je analyse hoor.![]()
Die kunnen niet aan de beademing omdat we nu eenmaal niet zoveel apparatuur en personeel hebben.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
En wat doe je met de 8000 mensen die dan aan de beademing moeten?
Vaccins leken een gamechangwr te worden, maar zijn daar bij lange na niet effectief voor gebleken. De keuze is nu nog alleen tussen decennialange maatregelen waarbij we dus de helft van ons leven in winterlockdowns gaan moeten doorbrengen en afscheid nemen van fenomenen als volkfeesten, vrij reizen, festivals, enz. of eindelijk eens werk maken van capaciteitsvergroting in de zorg en accepteren dat we als mensheid nu eenmaal niet in staat zijn een pandemie te bestrijden en dat niet iedereen "gered" kan worden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Feitenvrije drama much?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
Die vaccins hebben ons niets gebracht; bij het gros der bevolking wordt de kans op ziekenhuis- of IC opname van 0,001 naar 0,0001% teruggebracht en bij de risicogroepen kun je om de paar weken boosteren omdat die amper te beschermen zijn met (deze) vaccins.Onze vaccinatiegraad is 72%. We hadden ongeveer 92% nodig voor groepsimmuniteit.quote:Bovendien vestigen we, bij een vaccinatiegraad dik in de 80%, inmiddels dagelijks besmettingsrecords, dus de verspreiding wordt er ook al niet mee tegengegaan.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dus er is géén waterdicht systeem om ondenemers én de volksgezondheid te ontzien, waardoor er botsende regels komen? Wat een klucht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef Morri2 het volgende:
Vanavond gaat de eerste keer zijn dat ik me niet meer aan de regels ga houden. Gewoon niet komen als je ook maar enigszins ziek bent zou genoeg moeten zijn.Dit, dus.![]()
Ik vraag me af hoeveel procent van die 70ers en 80ers, die vorig jaar met covid op de IC gelegen hebben, nu nog in leven zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Met een berg eind 70 en 80+rs, die al de dood in de ogen keken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
De logica is dat je hoopt de R omlaag te krijgen door over de hele linie een aantal potentiële contactmomenten weg te halen. De inhoudelijke consistentie is natuurlijk maar matig, zoals wel vaker het geval is bij algemene regels. In een gegeven situatie komt het inderdaad over als willekeur, maar "we moeten toch wat".quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef Morri2 het volgende:
En 100% heeft lichaamshaar, iedereen kaalscherenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
80% van de mensen die door corona in het ziekenhuis komt heeft overgewicht, gaan we dat dan ook meenemen?![]()
Van die onnozele logica om dat overgewicht te benoemen. Een oplossing die binnen nu en 4 weken voorhanden is is vaccineren: haal zo'n prik en de bezetting zal afnemen.
Als jij denkt dat je binnen nu en 4 weken iedere dikzak hebt laten afvallen dan is dat ook iets om mee te nemen
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Oh, dan heb jij vast en zeker gegevens om het tegendeel te bewijzen.quote:72 procent wanneer je kinderen, waarbij vaccinatie überhaupt al nutteloos is, meetelt. We gaan het overigens in Portugal zien of 92% voldoet...quote:Onze vaccinatiegraad is 72%. We hadden ongeveer 92% nodig voor groepsimmuniteit.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Portugal 98% gevacineerd en gisteren 1750 besmettingen, een week geleden nog de helft, volgende week 3k. Tot zover die groepsimmuniteit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Feitenvrije drama much?
[..]
Onze vaccinatiegraad is 72%. We hadden ongeveer 92% nodig voor groepsimmuniteit.![]()
Zeker, die heb ik je al gegeven hierboven.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oh, dan heb jij vast en zeker gegevens om het tegendeel te bewijzen.
[..]Dit, dus.![]()
Dat is een menig. En waarom zou je voorrang geven aan mensen die zich niet willen vaccineren? Ik vindt het voorrangsvoordeel, privilege wat ze krijgen helemaal niet zo gewoon. Twee prikjes voor de meeste had de opname kunnen voorkomen. De kans dat je na een besmetting op de IC komt is zelfs 33 keer groter als je ongevaccineerd bent.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:57 schreef HPoi het volgende:
[..]
Er gaan nu ook mensen dood aan uitgestelde behandelingen aan het hart en kanker. Er moet gewoon dan maar voorrang gegeven worden aan gevaccineerden voor een tijdje.
Bron persconferentie 12 nov.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
In de basis ben in het hiermee eens. Echter denk ik dat we het probleem zo langzamerhand moeten gaan benaderen als een oorlogssituatie. En daarin vallen er doden en kan je niet iedereen redden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dit werkt vaak totdat je eigen familie voor een dicht ziekenhuis komt te staan want dan "kunnen die klootzakken van de overheid niet eens zorgen dat er een plek is."
Dit gaat in potentie jaren duren en je kan niet jarenlang de bevolking maatregelen en lockdowns blijven opleggen om een paar duizend mensen te redden.
We moeten een nuchtere berekening maken hoe we de meeste gezonde levensjaren kunnen winnen en daar een strategie omheen bouwen. Dat is verschrikkelijk en elke dode is er één teveel, maar ik zie geen andere uitweg op de middellange termijn. Het alternatief is dat je je maatschappij en de psychische gezondheid van je bevolking sloopt.![]()
Die 33 keer groter zegt toch niks. Als een jongeren 0,00001 kans heeft en met vaccin 0,0000033.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is een menig. En waarom zou je voorrang geven aan mensen die zich niet willen vaccineren? Ik vindt het voorrangsvoordeel, privilege wat ze krijgen helemaal niet zo gewoon. Twee prikjes voor de meeste had de opname kunnen voorkomen. De kans dat je na een besmetting op de IC komt is zelfs 33 keer groter als je ongevaccineerd bent.
Bron persconferentie 12 nov.
Het boeit enkel voor de risicogroep, maar hoe kan het dat dat het in België niet zo werkt.![]()
Ja, van de 18+ers is 98% gevaccineerd. De gehele bevolking met een volledige vaccinatie ligt op 85,2%quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Portugal 98% gevacineerd en gisteren 1750 besmettingen, een week geleden nog de helft, volgende week 3k. Tot zover die groepsimmuniteit.
Nu is dat nog altijd geen garantie dat groepsimminuteit onstaat als je de gehele bevolking boven de 90% krijgt, maar dat ze het daar ontzettend goed onder controle hebben vanwege vaccineren is duidelijk.Dit, dus.![]()
Het is natuurlijk nog ff afwachten hoeveel mensen er ook daadwerkelijk het ziekenhuis halen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Portugal 98% gevacineerd en gisteren 1750 besmettingen, een week geleden nog de helft, volgende week 3k. Tot zover die groepsimmuniteit.![]()
Is zo, maar men moet niet te vroeg juichen. De opnames nemen daar ook langzaam toe en de winter is daar nog niet echt ingezet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog ff afwachten hoeveel mensen er ook daadwerkelijk het ziekenhuis halen.![]()
Dat is jou mening. Het neemt verder niet weg dat de IC vol liggen met mensen die niet gevaccineerd zijn. En er onvoldoende capaciteit is om die klap op te vangen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die 33 keer groter zegt toch niks. Als een jongeren 0,00001 kans heeft en met vaccin 0,0000033.
Het boeit enkel voor de risicogroep, maar hoe kan het dat dat het in België niet zo werkt.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Vol met mensen in de risicogroep. Niet met 30jarige die niet gevacinneerd zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is jou mening. Het neemt verder niet weg dat de IC vol liggen met mensen die niet gevaccineerd zijn. En er onvoldoende capaciteit is om die klap op te vangen.
Ik ben niet tegen vaccineren, maar je kan het toch veel efficiënter aanpakken als je gericht te werk gaat en je pijlen richt op degene die de zorg daadwerkelijk overbelasten.
[ Bericht 12% gewijzigd door Jed1Gam op 13-11-2021 09:20:46 ]![]()
Het zijn lang niet allemaal mensen die tot een risico groep behoren. Los daarvan doet het er verder niets aan af dat ook voor de risico groep vaccineren een opname kan voorkomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vol met mensen in de risicogroep. Niet met 30jarige die niet gevacinneerd zijn.
RIVM. In deze cijfers zijn het inderdaad ouderen die het meest kwetsbaar zijn. Maar je ziet pieken ook in andere leeftijdsgroepen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Wat voor soort mensen zijn dat, neem aan dat men daar een profiel van kan schetsen, want enkel leeftijd is te weinig aan parameter.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn lang niet allemaal mensen die tot een risico groep behoren. Los daarvan doet het er verder niets aan af dat ook voor de risico groep vaccineren een opname kan voorkomen.
RIVM. In deze cijfers zijn het inderdaad ouderen die het meest kwetsbaar zijn. Maar je ziet pieken ook in andere leeftijdsgroepen.
"We zijn in Nederland gewend de ic zo efficiënt mogelijk te gebruiken, en daar waren we trots op", zegt afdelingshoofd De Jonge. "Er werd zo veel mogelijk zorg geleverd met zo min mogelijk bedden en personeel. Daardoor hebben we geen overcapaciteit."![]()
Ik weet dat dit vrij extreem klinkt maar sinds gisteravond snap ik een stuk beter waarom Amerikanen zo hechten aan het second amendment.
Niet dat ik denk dat we de wapens op moeten pakken tegen Mark en Hugo, maar ik ben me ineens bewust van hoe makkelijk de overheid je persoonlijke vrijheden kan inperken, zelfs zonder duidelijk eindpunt. En daar kunnen we helemaal niets tegen doen. Dat beangstigt me best wel. Nooit gedacht dat het zo ver zou komen.![]()
En zo lang er vol ingezet op en geïnvesteerd wordt in het pesten en uitsluiten van ongevaccineerde tienertjes en twintigers ipv gerichte voorlichtings-, vaccinatie- en boostercampagnes in de risicogroepen gaat die zorg ook overbelast blijven. Al helemaal in een derdewereldland als nederlandje met zijn 900 beschikbare IC bedden voor 18 miljoen inwoners.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vol met mensen in de risicogroep. Niet met 30jarige die niet gevacinneerd zijn.
Ik ben niet tegen vaccineren, maar je kan het toch veel efficiënter aanpakken als je gericht te werk gaat en je pijlen richt op degene die de zorg daadwerkelijk overbelasten.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Als je het dan toch wilt benaderen als een oorlogssituatie, dan zou je ook kunnen zeggen dat je eenvoudigweg te accepteren hebt dat het leven niet door kan gaan als normaal. Acceptatie is waarschijnlijk nog een stuk beter voor je psyche ook.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In de basis ben in het hiermee eens. Echter denk ik dat we het probleem zo langzamerhand moeten gaan benaderen als een oorlogssituatie. En daarin vallen er doden en kan je niet iedereen redden.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
De gehele bevolking ga je niet op 90% krijgen tenzij je de vaccins beschikbaar stelt voor kinderen onder de 12. Een groep die misschien wel meer te vrezen heeft van bijwerkingen van het vaccin, dan van corona. Dat brengt ethische implicaties met zich mee waar nu dus nog fel over wordt gedebatteerd in Europa. In de VS doen ze het al wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, van de 18+ers is 98% gevaccineerd. De gehele bevolking met een volledige vaccinatie ligt op 85,2%
Nu is dat nog altijd geen garantie dat groepsimminuteit onstaat als je de gehele bevolking boven de 90% krijgt, maar dat ze het daar ontzettend goed onder controle hebben vanwege vaccineren is duidelijk.
Je zou dan eigenlijk ook een 2G QR-code voor scholieren in het basisonderwijs en peuterspeelzaal moeten instellen, anders zouden veel ouders hun kinderen in deze leeftijdsgroep ook niet laten vaccineren en ga je dat torenhoge percentage ook niet halen. Waar zijn we dan in godsnaam nog mee bezig?![]()
Daar ben ik wel benieuwd naar: is er informatie over?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:26 schreef Vasilevski het volgende:
De gehele bevolking ga je niet op 90% krijgen tenzij je de vaccins beschikbaar stelt voor kinderen onder de 12. Een groep die misschien wel meer te vrezen heeft van bijwerkingen van het vaccin, dan van corona.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ach voorlopig is vaccineren de beste methode om de druk op de zorg te verminderen. En daar laat ik het bij. Je hebt wel een punt dat het tot op het bod uitkleden van de ziekenhuizen en zorg nu achteraf niet slim was. Maar daar is Hugo niet verantwoordelijk voor. Het parlement keek er naar en deed ook niets namelijk. En die gaan uiteindelijk akkoord met het gevoerde kabinetsbeleid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat voor soort mensen zijn dat, neem aan dat men daar een profiel van kan schetsen, want enkel leeftijd is te weinig aan parameter.
"We zijn in Nederland gewend de ic zo efficiënt mogelijk te gebruiken, en daar waren we trots op", zegt afdelingshoofd De Jonge. "Er werd zo veel mogelijk zorg geleverd met zo min mogelijk bedden en personeel. Daardoor hebben we geen overcapaciteit."Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het leven is al 2 jaar niet normaal. Nu daar nog een paar jaar bij lijkt te gaan komen vind ik dat we ons best de vraag kunnen stellen wat we bereid zijn op te offeren om de zorg op de been te houden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je het dan toch wilt benaderen als een oorlogssituatie, dan zou je ook kunnen zeggen dat je eenvoudigweg te accepteren hebt dat het leven niet door kan gaan als normaal. Acceptatie is waarschijnlijk nog een stuk beter voor je psyche ook.
Ik kan die vraag niet in m’n eentje beantwoorden. Dat moet de samenleving als geheel doen.![]()
Dus moeten we misschien gaan nadenken om dat groepsimmuniteitidee los te laten en Corona te gaan zien als een ziekte die de komende jaren wel zal blijven. Er is ook nooit groepsimmuniteit voor de griep gekomen. Maar o.a. door de jaarlijkse griepprik komt de zorg niet onder druk te staan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De gehele bevolking ga je niet op 90% krijgen tenzij je de vaccins beschikbaar stelt voor kinderen onder de 12. Een groep die misschien wel meer te vrezen heeft van bijwerkingen van het vaccin, dan van corona. Dat brengt ethische implicaties met zich mee waar nu dus nog fel over wordt gedebatteerd in Europa. In de VS doen ze het al wel.
Je zou dan eigenlijk ook een 2G QR-code voor scholieren in het basisonderwijs en peuterspeelzaal moeten instellen, anders zouden veel ouders hun kinderen in deze leeftijdsgroep ook niet laten vaccineren en ga je dat torenhoge percentage ook niet halen. Waar zijn we dan in godsnaam nog mee bezig?Dit, dus.![]()
Je kan jou redenatie omdraaien en zeggen dat ongevaccineerden juist gevaccineerden pesten. Twee prikjes en klaar zijn we. Met de kanttekening dat er een groep is voor wie de vaccins niet werken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En zo lang er vol ingezet op en geïnvesteerd wordt in het pesten en uitsluiten van ongevaccineerde tienertjes en twintigers ipv gerichte voorlichtings-, vaccinatie- en boostercampagnes in de risicogroepen gaat die zorg ook overbelast blijven. Al helemaal in een derdewereldland als nederlandje met zijn 900 beschikbare IC bedden voor 18 miljoen inwoners.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Die vraag is allang beantwoord? Het overgrote deel van de NL'ers staat achter maatregelen en vaccineren. En hoe meer mensen dat doen, hoe eerder je de zaak onder controle hebt. Het is alleen de opoffering waar veel mensen geen zin in hebben waardoor de maatregelen steeds moeten worden aangescherpt. Het is allemaal niet zo heel moeilijk met een longziekte als Covid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het leven is al 2 jaar niet normaal. Nu daar nog een paar jaar bij lijkt te gaan komen vind ik dat we ons best de vraag kunnen stellen wat we bereid zijn op te offeren om de zorg op de been te houden.
Ik kan die vraag niet in m’n eentje beantwoorden. Dat moet de samenleving als geheel doen.Dit, dus.![]()
Dat is wel een probleem om duidelijkheid te krijgen zou je meer moeten testen en contact onderzoek moeten doen en dat is nooit goed van de grond gekomen. Besmettingen vinden voornamelijk thuis plaats is wat ik veel tegenkom. Maar het virus komt natuurlijk wel via de voordeur binnen en waar kwam het dan vandaan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar: is er informatie over?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Nee, het werkt andersom. De mensen die zich niet laten vaccineren en de mensen die zich niet houden aan de maatregelen vanwege complottheorieen etc. zorgen voor een constante druk op de zorg waardoor we de pandemie niet onder controle krijgen. Op die 900 IC bedden is zeker wat aan te merken, gezien sanering op sanering en markwerking in de zorg, maar in dit geval ligt het toch echt aan de bevolking zelf als het niet meewerkt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En zo lang er vol ingezet op en geïnvesteerd wordt in het pesten en uitsluiten van ongevaccineerde tienertjes en twintigers ipv gerichte voorlichtings-, vaccinatie- en boostercampagnes in de risicogroepen gaat die zorg ook overbelast blijven. Al helemaal in een derdewereldland als nederlandje met zijn 900 beschikbare IC bedden voor 18 miljoen inwoners.Dit, dus.![]()
Covid tast wel wat meer aan dan alleen de longen weten we nu.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die vraag is allang beantwoord? Het overgrote deel van de NL'ers staat achter maatregelen en vaccineren. En hoe meer mensen dat doen, hoe eerder je de zaak onder controle hebt. Het is alleen de opoffering waar veel mensen geen zin in hebben waardoor de maatregelen steeds moeten worden aangescherpt. Het is allemaal niet zo heel moeilijk met een longziekte als Covid.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Bij de uitbraak in onze omgeving is het wel duidelijk: via school en daarna een kinderfeestje.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem om duidelijkheid te krijgen zou je meer moeten testen en contact onderzoek moeten doen en dat is nooit goed van de grond gekomen. Besmettingen vinden voornamelijk thuis plaats is wat ik veel tegenkom. Maar het virus komt natuurlijk wel via de voordeur binnen en waar kwam het dan vandaan?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Heb je een alternatief? Niets doen is natuurlijk helemaal geen optie? En wat en wie zogen er dan precies voor dat jou vrijheid is beperkt. Zelf denk ik dat dit wel meevalt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik weet dat dit vrij extreem klinkt maar sinds gisteravond snap ik een stuk beter waarom Amerikanen zo hechten aan het second amendment.
Niet dat ik denk dat we de wapens op moeten pakken tegen Mark en Hugo, maar ik ben me ineens bewust van hoe makkelijk de overheid je persoonlijke vrijheden kan inperken, zelfs zonder duidelijk eindpunt. En daar kunnen we helemaal niets tegen doen. Dat beangstigt me best wel. Nooit gedacht dat het zo ver zou komen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
98% boven de 12, maar 86% van de hele bevolking.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Portugal 98% gevacineerd en gisteren 1750 besmettingen, een week geleden nog de helft, volgende week 3k. Tot zover die groepsimmuniteit.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Dat is juist het hele probleem; energie steken in het dusdanig pesten van mensen, waarbij vaccinatie geen enkel nut heeft als het om pandemiebestrijding gaat, heeft inmiddels hogere prioriteit dan het zetten van boosterprikken bij mensen waarbij de vaccins alweer uitgewerkt zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kan jou redenatie omdraaien en zeggen dat ongevaccineerden juist gevaccineerden pesten. Twee prikjes en klaar zijn we. Met de kanttekening dat er een groep is voor wie de vaccins niet werken.
Die groep waarbij vaccins niet werken heeft ook nooit baat gehad bij griepprikken, dat heeft ons als samenleving ook nooit tegen gehouden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
En is dat duidelijk geworden via de GGD na een contactonderzoek?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij de uitbraak in onze omgeving is het wel duidelijk: via school en daarna een kinderfeestje.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dit zal vast zo zijn. Maar denk dan verder, al die maatregelen die zijn aangekondigd. Wat dragen die bij aan dit probleem?quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: gros is 60 plus, focus daarop![]()
Probleem is als die 20-jarige antivaccer in een thuis- of bezoeksituatie zijn 60-jarige antivaxpapa en vervolgens z'n old-school antivax oma besmet. Die vervolgens vrolijk toch graag zorg hebben met hun antivax lichaam in een ziekenhuisbed
Helemaal niks! Misschien werkt het zelfs averechts. De 20-jarige kan nergens heen, dus die gaat maar mee naar oma op bezoek. Want ja, alles is toch dicht.![]()
Dan is het dus niet een realistisch scenario, of je moet ook peuters gaan vaccineren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
98% boven de 12, maar 86% van de hele bevolking.![]()
Die was al eens voor bijgekomen, scheen fake, zie men toenquote:Haters everywhere but I don't really care.![]()
Wat een onzin. Gezien de omstandigheden kun je juist nog bijzonder veel. Ja, met aanpassingen uiteraard. Maar je kunt nog gewoon gaan winkelen, sporten, afspreken met vrienden, naar de bioscoop en het theater etc.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:42 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Dit zal vast zo zijn. Maar denk dan verder, al die maatregelen die zijn aangekondigd. Wat dragen die bij aan dit probleem?
Helemaal niks! Misschien werkt het zelfs averechts. De 20-jarige kan nergens heen, dus die gaat maar mee naar oma op bezoek. Want ja, alles is toch dicht.Dit, dus.![]()
Nope. Het is een spoor dat we zelf hebben getrokken door onder andere rekening te houden met de incubatietijden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
En is dat duidelijk geworden via de GGD na een contactonderzoek?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Op woensdag had ik de verwachting dat per dit weekend horeca, musea, bioscopen en zwembaden zouden sluiten.
Iemand die denkt dat we dat in de komende weken (midden december bv) nog kunnen verwachten?Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
COR / Waarom kan ik geen QR code maken
Iemand?
Waarom wordt het telkens op tv verkondigt dat een eerdere besmetting inmiddels 1 jaar geldig is ipv 180 dagen, maar op de website staat nog gewoon 180 dagen en QR printje aanmaken werkt niet.
Wat is deze?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.![]()
Dat is ook zo, maar wat wil je dan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:42 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Dit zal vast zo zijn. Maar denk dan verder, al die maatregelen die zijn aangekondigd. Wat dragen die bij aan dit probleem?
Helemaal niks! Misschien werkt het zelfs averechts. De 20-jarige kan nergens heen, dus die gaat maar mee naar oma op bezoek. Want ja, alles is toch dicht.
Strengere lockdown?Haters everywhere but I don't really care.![]()
Vaccinatie heeft altijd nut zeker bij een pandemie. En dat pesten? De maatregelen die nu genomen worden gelden voor iedereen. Om het om te draaien waarom moet ik als gevaccineerde me nog aan maatregelen houden vanwege een groep de zich niet wil laten vaccineren?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is juist het hele probleem; energie steken in het dusdanig pesten van mensen, waarbij vaccinatie geen enkel nut heeft als het om pandemiebestrijding gaat, heeft inmiddels hogere prioriteit dan het zetten van boosterprikken bij mensen waarbij de vaccins alweer uitgewerkt zijn.
Die groep waarbij vaccins niet werken heeft ook nooit baat gehad bij griepprikken, dat heeft ons als samenleving ook nooit tegen gehouden.
Maar begrijp dat ongevaccineerde tegen zich zelf beschermt moeten worden. En dus houd me zoveel mogelijk aan de maatregelen. Maar ben daar niet blij mee en begin het zat te worden. En krijg steeds meer moeite solidair te blijven met mensen die zich hadden kunnen laten vaccineren maar dat niet doen. En gaan lopen klagen over de gevolgen van hun eigen keuze.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
En denk niet dat dit zo had gemoeten? Want neem aan dat dit niet in de gegevens van het GGD terecht komt op deze manier?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nope. Het is een spoor dat we zelf hebben getrokken door onder andere rekening te houden met de incubatietijden.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
overdrijvingen modus aan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:45 schreef Pisces29 het volgende:
Op woensdag had ik de verwachting dat per dit weekend horeca, musea, bioscopen en zwembaden zouden sluiten.
Iemand die denkt dat we dat in de komende weken (midden december bv) nog kunnen verwachten?
Midden december wordt 2g ingevoerd gaan wappies door het lint en gaan we daarna een paar weken een noodtoestand krijgen.![]()
Omdat je nog steeds besmettelijk bent, anderen kunt besmetten en ziek kan worden. En ook dán blijft het virus rondwaren, gevaccineerd of niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccinatie heeft altijd nut zeker bij een pandemie. En dat pesten? De maatregelen die nu genomen worden gelden voor iedereen. Om het om te draaien waarom moet ik als gevaccineerde me nog aan maatregelen houden vanwege een groep de zich niet wil laten vaccineren?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Klopt, dus gewoon alleen 18+ vaccineren en de rest focussen op 60+. Er komt neem ik aan ook een moment dat die ongevaccineerde ziekenhuiscampers ofwel dood, ofwel alsnog gevaccineerd raken. Kan een tijdje duren natuurlijk. Daarna zullen die oudjes het wel halen als de jaarlijkse griepprik. Misschien nog wat tegenstrubbelaars, maar als d'r een paar van je antivax buddies aan covid zijn overleden valt het kwartje uiteindelijk wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan is het dus niet een realistisch scenario, of je moet ook peuters gaan vaccineren.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ik bedoel dus voorrang voor gevaccineerden, en tijdelijk geen opname voor ongevaccineerden. Maar ik heb misschien de verkeerde reactie gequoteerd in mijn vorige post.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is een menig. En waarom zou je voorrang geven aan mensen die zich niet willen vaccineren? Ik vindt het voorrangsvoordeel, privilege wat ze krijgen helemaal niet zo gewoon. Twee prikjes voor de meeste had de opname kunnen voorkomen. De kans dat je na een besmetting op de IC komt is zelfs 33 keer groter als je ongevaccineerd bent.
Bron persconferentie 12 nov.![]()
Het gaat er meer om dat als zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn en dat de druk op de zorg afneemt. Ja je bent ook als gevaccineerde besmettelijk maar de kans op een ziekenhuis opname is veel kleiner voor een gevaccineerde. En daarom is vaccineren dus belangrijk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je nog steeds besmettelijk bent, anderen kunt besmetten en ziek kan worden. En ook dán blijft het virus rondwaren, gevaccineerd of niet.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik snap je bezwaar niet. De kinderen zijn allemaal gewoon getest door de GGD, er is vanuit school contact geweest met de GGD en de GGD heeft het advies gegeven om de hele klas in quarantaine te doen. Maar of de GGD ook bron- en contactonderzoek heeft gedaan, is me een raadsel. Het is al moeilijk genoeg om überhaupt een afspraak te krijgen voor een test.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
En denk niet dat dit zo had gemoeten? Want neem aan dat dit niet in de gegevens van het GGD terecht komt op deze manier?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat was zo omdat het vaccin als uitweg werd gepresenteerd. Dat er nu steun is voor maatregelen is omdat er een acuut probleem is. Maar als ze hardop uitspreken dat we nog jaren in lockdown moeten zodra de R in de maand is, is het vermoedelijk gauw gedaan met dat draagvlak.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die vraag is allang beantwoord? Het overgrote deel van de NL'ers staat achter maatregelen en vaccineren. En hoe meer mensen dat doen, hoe eerder je de zaak onder controle hebt. Het is alleen de opoffering waar veel mensen geen zin in hebben waardoor de maatregelen steeds moeten worden aangescherpt. Het is allemaal niet zo heel moeilijk met een longziekte als Covid.
Als straks bedrijven om gaan vallen en we een paar miljoen werklozen extra hebben, gaat niemand “alles voor de zorg” nog accepteren.![]()
Iedereen heeft het steeds maar over wappies maar ik denk dat de gevaccineerde groep zich steeds meer zal gaan roeren. Dat is ook wat veiligheidsdeskundigen nu steeds vaker zeggen. Even afwachten waar de NCTV mee komt volgende week.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
overdrijvingen modus aan.
Midden december wordt 2g ingevoerd gaan wappies door het lint en gaan we daarna een paar weken een noodtoestand krijgen.![]()
Net alsof burgers met kleine wapens een kans maken tegen een professioneel leger met drones.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Niet dat ik denk dat we de wapens op moeten pakken tegen Mark en Hugo, maar ik ben me ineens bewust van hoe makkelijk de overheid je persoonlijke vrijheden kan inperken, zelfs zonder duidelijk eindpunt. En daar kunnen we helemaal niets tegen doen. Dat beangstigt me best wel. Nooit gedacht dat het zo ver zou komen.![]()
Zo veel mogelijk, is dat meer of minder dan 85%?quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat als zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn en dat de druk op de zorg afneemt. Ja je bent ook als gevaccineerde besmettelijk maar de kans op een ziekenhuis opname is veel kleiner voor een gevaccineerde. En daarom is vaccineren dus belangrijk.
Ik ben het overigens met je eens hoor, maar wat er omheen gebeurt (QR code maatschappij, mensen uit gaan sluiten ook voor werk) vind ik al naar gevaarlijk neigen, en de weinig weerstand die dit ondervind verbaast me misschien nog meer.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Destijds was de discussie onder critici juist: Het is bij lange na niet genoeg getest, een vaccin in een paar maanden ontwikkelen en de bijwerkingen dan?!quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat was zo omdat het vaccin als uitweg werd gepresenteerd. Dat er nu steun is voor maatregelen is omdat er een acuut probleem is. Maar als ze hardop uitspreken dat we nog jaren in lockdown moeten zodra de R in de maand is, is het vermoedelijk gauw gedaan met dat draagvlak.
Als straks bedrijven om gaan vallen en we een paar miljoen werklozen extra hebben, gaat niemand “alles voor de zorg” nog accepteren.
En nu is het: er werd beloofd dat we met het vaccin uit de ellende waren en nu zijn we geprikt en is er nog steeds covid met maatregelen?!
Als je niet compleet wereldvreemd bent had je op beide momenten een: "nou nou nou.. wacht heel even" kunnen inbrengen, wat mij betreft.Dit, dus.![]()
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat een overheid zonder duidelijke randvoorwaarden je persoonlijke vrijheden kan inperken en je als burger (behalve demonstreren) het nakijken hebt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net alsof burgers met kleine wapens een kans maken tegen een professioneel leger met drones.![]()
Ik zou eerder iets willen van we reserveren een aantal bedden voor patiënten zonder covid en met covid. Zodat de reguliere zorg weer door kan gaan voor mensen met een ziekte die levensbedreigend is maar geen corona.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:51 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik bedoel dus voorrang voor gevaccineerden, en tijdelijk geen opname voor ongevaccineerden. Maar ik heb misschien de verkeerde reactie gequoteerd in mijn vorige post.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ongevaccineerde tieners en twintigers die illegale feestjes bezoeken komen niet op de IC en leggen dus ook geen druk op de zorg. Bovendien ga je hen ook niet meer overtuigen omdat het enige argument waarom ze zich zouden willen laten vaccineren (terugkeer naar "normaal") inmiddels al niet meer van kracht is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, het werkt andersom. De mensen die zich niet laten vaccineren en de mensen die zich niet houden aan de maatregelen vanwege complottheorieen etc. zorgen voor een constante druk op de zorg waardoor we de pandemie niet onder controle krijgen. Op die 900 IC bedden is zeker wat aan te merken, gezien sanering op sanering en markwerking in de zorg, maar in dit geval ligt het toch echt aan de bevolking zelf als het niet meewerkt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Meer dan 90% en het liefst nog meer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk, is dat meer of minder dan 85%?
Ik ben het overigens met je eens hoor, maar wat er omheen gebeurt (QR code maatschappij, mensen uit gaan sluiten ook voor werk) vind ik al naar gevaarlijk neigen, en de weinig weerstand die dit ondervind verbaast me misschien nog meer.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Is goed.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ongevaccineerde tieners en twintigers die illegale feestjes bezoeken komen niet op de IC
https://frieschdagblad.nl(...)-de-IC-27120537.htmlDit, dus.![]()
Klopt natuurlijk voor geen kant. Want die gaan op bezoek bij hun ouders en dergelijke en besmetten die vervolgens.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ongevaccineerde tieners en twintigers die illegale feestjes bezoeken komen niet op de IC en leggen dus ook geen druk op de zorg.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ook goed wat mij betreft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou eerder iets willen van we reserveren een aantal bedden voor patiënten zonder covid en met covid. Zodat de reguliere zorg weer door kan gaan voor mensen met een ziekte die levensbedreigend is maar geen corona.Het is echt belachelijk dat er nu alleen op Covid19 wordt gefocust, er zijn nog veel meer ziekten en die behandelingen worden nu uitgesteld.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: