Nou ja, dat zou betekenen dat op de IC (of in het ziekenhuis) alleen ongevaccineerde mensen liggen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar de vaccins voorkomen wel dat je ernstig ziek gaat worden. Dus vaccineren blijft gewoon het beste wat je kunt doen. Dat mag wel duidelijk zijn nu.
Mag vandaag nog gewoon. Ik ga me straks flink bezatten bij het voetbal. Bekerpotje nog vandaag. Lekker beetje superspreaden in de kantine.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet langs de lijn gaan staan he.. levensgevaarlijk!
Cultuurverschil lijkt wel belangrijk te zijn. Wij in Nederland zijn extreem streng voor opnames op de IC en vinden mensen al snel 'uitbehandeld' omdat dat geld bespaart. Dankzij die nare mentaliteit zijn we meer bezig met hoe we mensen uit het ziekenhuis kunnen weren in plaats van opschalen. Dat is ook de reden dat de ziekenhuizen nooit officieel zijn 'overlopen', mensen werden gewoon niet meer opgenomen. Dan kom je ook niet op de gang van het ziekenhuis aan je einde, dus geen code zwart.quote:
Gaan we dit nu echt doen? Je bent vanavond met meer dan 4 personen toch? Me je pop-up restaurant.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:39 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik ben gevaccineerd, ga de deur niet uit als ik me ook maar enigszins niet goed voel, en ik laat me dan ook testen. Hygiene is ook op orde. Wat zou er nog meer nodig zijn?
Dat is het bizarre. Impactvol waar het onnodig is, maar totaal gebrek aan impact waar het wel verschil kan maken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:43 schreef Benny het volgende:
[..]
Deze lockdown is echt zo'n wassen neus. Al die uitzonderingen en alles wat wel nog kan en mag.... Beetje vreemde gewaarwording. Zo selectief.
Nee voornamelijk ongevaccineerden. Er is een groep mensen bij wie de vaccins niet werken. En mensen die wel gevaccineerd zijn maar door onderliggende problemen toch ziek worden van covid. Mister Holmes.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou betekenen dat op de IC (of in het ziekenhuis) alleen ongevaccineerde mensen liggen.
Dus een vaccin werkt alleen maar als het 100% beschermt?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou betekenen dat op de IC (of in het ziekenhuis) alleen ongevaccineerde mensen liggen.
Zo hee, wat ergquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gaan we dit nu echt doen? Je bent vanavond met meer dan 4 personen toch? Me je pop-up restaurant.
Klap in het gezicht van h&m.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mag vandaag nog gewoon. Ik ga me straks flink bezatten bij het voetbal. Bekerpotje nog vandaag. Lekker beetje superspreaden in de kantine.
Hehe have fun.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mag vandaag nog gewoon. Ik ga me straks flink bezatten bij het voetbal. Bekerpotje nog vandaag. Lekker beetje superspreaden in de kantine.
Ik ben vanavond ook met een veelvoud van 4 personen, was al gepland door trieste omstandigheden en gaat gewoon door.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gaan we dit nu echt doen? Je bent vanavond met meer dan 4 personen toch? Me je pop-up restaurant.
Ik weet nu al dat het volgende week ook gewoon weer redelijk druk wordt in onze kantine. Genoeg vrijwilligers, bestuurs- en commissieleden en begeleiders die gewoon naar de wedstrijd(en) gaan en die de 'geen publieksregels' daarmee omzeilen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van h&m.
Zo is het maar netquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het bizarre. Impactvol waar het onnodig is, maar totaal gebrek aan impact waar het wel verschil kan maken.
Het zijn jonge kinderen. Dus een aantal ouders zijn spelbegeleider. Een officiële functie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet langs de lijn gaan staan he.. levensgevaarlijk!
Volgens mij afgelopen maand al bijna 50/50 in de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee voornamelijk ongevaccineerden. Er is een groep mensen bij wie de vaccins niet werken. En mensen die wel gevaccineerd zijn maar door onderliggende problemen toch ziek worden van covid. Mister Holmes.
Ja, en nu?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:49 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ik ben vanavond ook met een veelvoud van 4 personen, was al gepland door trieste omstandigheden en gaat gewoon door.
Als er tussen je gasten geen ongevaccineerde zit zie ik geen probleem. Of is dat zelfs geen probleem althans in mij ogen. Eigenlijk als jij gevaccineerd bent is het gewoon goed.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd. Als ik het goed interpreteer zijn de regels als volgt:quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:43 schreef Benny het volgende:
[..]
Deze lockdown is echt zo'n wassen neus. Al die uitzonderingen en alles wat wel nog kan en mag.... Beetje vreemde gewaarwording. Zo selectief.
Dat is helemaal correctquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd. Als ik het goed interpreteer zijn de regels als volgt:
Je mag niet langs de lijn de hockeywedstrijd volgen als ouder, maar wel (met QR) in de kantine aan de wijn. Waarbij je alsnog uitzicht hebt op de wedstrijd.
Verhouding is nooit 50/50? Er zijn 10x zoveel gevaccineerden als ongevaccineerden. Het is misschien 50/50 in absolute getallen, maar die zeggen vrijwel niks als de ene groep zoveel groter is als de andere groep.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Volgens mij afgelopen maand al bijna 50/50 in de ziekenhuizen.
En van de ongevaccineerden is ook niet bekend welk percentage zich niet kon laten vaccineren (daar hoor ik niemand over, ook wel belangrijk om te weten).
Ik ben geen fan van Rosanne Hertzberger, maar ze verzet zich hier al langer tegen hoor. Ook in eerdere columns enzo.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:54 schreef Johannes788 het volgende:
Rosanne Hertzenbeger een niet wappie wordt nu pas wakker.
Engel en Baudet 2020: ‘straks komt er een digitaal paspoort waarmee ze mensen die zich niet twee keer per jaar laten injecteren de toegang ontzeggen tot de samenleving.’
Rutte en Hugo de Jonge 2021: ‘met het digitaal paspoort gaan we mensen die zich niet twee keer per jaar laten injecteren weren uit de samenleving.
Bron: https://twitter.com/ryhertzberger/status/1459443413540118529?s=21
Yes. Het heeft allang niks meer te maken met volksgezondheid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Rosanne Hertzberger, maar ze verzet zich hier al langer tegen hoor. Ook in eerdere columns enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |