SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat mag niet vanwege de Wet op de Privacy.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:09 schreef MissButterflyy het volgende: [..] Als je een vast plekje hebt hoef je toch niet elke keer die QR te scannen. Kan toch vastgelegd worden dat je gevaccineerd bent? Misschien daar een systeem voor bedenken?
![]()
Ja, dat weet ik. Maar kennelijk zijn die offers gerechtvaardigd in de strijd tegen corona.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan zijn het niet alleen de uitbaters die een probleem hebben, ook bijvoorbeeld de verhuurders van panden en de toeleveranciers.
De economische lawine die je dan krijgt is groter dan je op het eerste gezicht denkt.
Als je nu horeca gaat sluiten moet je het iedere winter doen. Er zit weinig anders op, want de omstandigheden zijn volgend jaar niet anders dan nu.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar de vaccinatiestatus registreren voor een eventuele plicht mag ineens wel?quote:Op woensdag 10 november 2021 19:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat mag niet vanwege de Wet op de Privacy.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Er zijn genoeg mensen die dat anders zien (ook vorig jaar).quote:Op woensdag 10 november 2021 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar kennelijk zijn die offers gerechtvaardigd in de strijd tegen corona.
Als je nu horeca gaat sluiten moet je het iedere winter doen. Er zit weinig anders op, want de omstandigheden zijn volgend jaar niet anders dan nu.
Die het BNW vinden dat we de komende jaren maatregelen zullen hebben.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Er is een verschil tussen een registratie door een overheidsinstantie, en een registratie door een werkgever of een commerciële partij. Niet dat ik voorstander ben van het eerste, maar ik zie het ongeveer 20 keer liever dan het tweede.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar de vaccinatiestatus registreren voor een eventuele plicht mag ineens wel?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat die clowns van 't OMT gewoon ff opdonderen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Gelukkig zit het demissionair kabinet nog wel een tijdje lekker op die warme zetel, geen haast.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En natuurlijk ook een QR verplicht bij het stembureau.
Tot ziens democratie.![]()
![]()
De Oostenrijkers laten inmiddels weten dat ook Nederlanders aldaar een gratis booster kunnen krijgen. Alleen Hugo moet dan zorgdragen voor de registratie, u raad het al. Dat wil ie niet.
zie email 27 oktober![]()
Dat doet de werkgever niet dus dat is een andere kwestie. Het is niet aan de werkgever om medische gegevens op te slaan. Nu vertrouw ik mijn werkgever wel. Hij weet mijn status ook maar niet iedereen heeft die relatie met de werkgever.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar de vaccinatiestatus registreren voor een eventuele plicht mag ineens wel?![]()
Niet direct horeca sluiten, maar eventuele maatregelen tegen Influenza werd eergisteren tijdens dat wetgevingsoverleg al op gehint toen van der Plas ernaar vroeg. “We moeten jaar op jaar bekijken hoe de situatie er dan voor staat, maar we zien wel dat het erg effectief is”quote:Op woensdag 10 november 2021 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar kennelijk zijn die offers gerechtvaardigd in de strijd tegen corona.
Als je nu horeca gaat sluiten moet je het iedere winter doen. Er zit weinig anders op, want de omstandigheden zijn volgend jaar niet anders dan nu.![]()
quote:Op woensdag 10 november 2021 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je nu horeca gaat sluiten moet je het iedere winter doen. Er zit weinig anders op, want de omstandigheden zijn volgend jaar niet anders dan nu."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Als je iedereen een bedrijfspasje geeft, zoals de fitness, kan je het mooi omzeilen.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een registratie door een overheidsinstantie, en een registratie door een werkgever of een commerciële partij. Niet dat ik voorstander ben van het eerste, maar ik zie het ongeveer 20 keer liever dan het tweede.
En in een klein bedrijf weet Jantje wel wie er allemaal gevaccineerd is na 85 keer te checken.
Wie scant de baas trouwens, neem aan dat je niet jezelf mag checken?![]()
Ja, dat snap ik wel. Dat is niet heel zorgvuldig.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:26 schreef trein2000 het volgende:
De Oostenrijkers laten inmiddels weten dat ook Nederlanders aldaar een gratis booster kunnen krijgen. Alleen Hugo moet dan zorgdragen voor de registratie, u raad het al. Dat wil ie niet.![]()
Dansen met Anton aus Tirol.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:26 schreef trein2000 het volgende:
De Oostenrijkers laten inmiddels weten dat ook Nederlanders aldaar een gratis booster kunnen krijgen. Alleen Hugo moet dan zorgdragen voor de registratie, u raad het al. Dat wil ie niet.
In de ochtend je booster en smiddags op de piste."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit lijkt mij wel wat voor een aantal FOK!kers.https://www.telegraaf.nl/(...)-met-dame-naar-keuzequote:Oostenrijks bordeel slaat aan het prikken, beloont gevaccineerden met ’dame naar keuze’[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Die je dan zelf mag prikken?quote:Op woensdag 10 november 2021 19:29 schreef D_A het volgende:
Dit lijkt mij wel wat voor een aantal FOK!kers.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-met-dame-naar-keuze![]()
Ik vraag mij wel af welke idioot het nou oppert om de horeca eerder te sluiten. Dan ben je toch wel walgelijk dom.Makkelijk eerste![]()
Volledig alle vrijetijdssectoren slopen en daarmee ook de economie. Wat voor kettingreactie dat dan gaat opleveren :-| Op een gegeven moment is het geld op.. En wat te denken van de 3000 miljard die in de Amerikaanse economie gestoken is. Dat is toch niet meer terug te betalen?![]()
Bonten, op de gok.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vraag mij wel af welke idioot het nou oppert om de horeca eerder te sluiten. Dan ben je toch wel walgelijk dom.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
"Waar gehakt wordt, vallen spaanders."quote:Op woensdag 10 november 2021 19:31 schreef mir1986 het volgende:
Volledig alle vrijetijdssectoren slopen en daarmee ook de economie. Wat voor kettingreactie dat dan gaat opleveren :-|
-- Ferd Grapperhaus, 2021.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
"Booster zijn nergens voor nodig. Het is niet aangetoond dat die dingen werken."quote:Op woensdag 10 november 2021 19:26 schreef trein2000 het volgende:
7 dagen later...
"Iedereen krijgt een booster. Het is heel belangrijk dat u deze neemt. We willen niet uw CTB hoeven intrekken."Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
https://www.ad.nl/gezond/(...)nkele-prik~a1d19a1a/
Huh er waren een maand geleden 1,8 miljoen mensen ongevaccineerd toch? En nu gisteren opeens 2,2 miljoen mensen? Waar zijn de besmette Nederlanders en de mensen die zich hebben laten vaccineren?![]()
Dicht met die horeca, komt niets goeds van.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vraag mij wel af welke idioot het nou oppert om de horeca eerder te sluiten. Dan ben je toch wel walgelijk dom.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
We groeien mee met de maatregelen! Eerst was nog bijna niemand gevaccineerd terwijl er maatregelen waren, nu meer dan 80%. Dat is toch groei of niet???quote:Op woensdag 10 november 2021 19:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Waar gehakt wordt, vallen spaanders."
-- Ferd Grapperhaus, 2021.![]()
Eerst jezelf vol laten spuiten en vervolgens een dame volblaffen. Lekker man.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:29 schreef D_A het volgende:
Dit lijkt mij wel wat voor een aantal FOK!kers.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-met-dame-naar-keuzeZonder wrijving geen glans![]()
Het enige wat er van komt is schade aan de economie en huisfeestjes waar mensen net zo goed besmet raken (en waar al helemaal geen controle gedaan kan worden).quote:Op woensdag 10 november 2021 19:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dicht met die horeca, komt niets goeds van.
Het is gewoon oprechte domheid.Makkelijk eerste![]()
Na je prik niet alleen een stijve arm…quote:Op woensdag 10 november 2021 19:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Eerst jezelf vol laten spuiten en vervolgens een dame volblaffen. Lekker man.![]()
Straks verbod om meer dan 5 km van je huis te komen.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het enige wat er van komt is schade aan de economie en huisfeestjes waar mensen net zo goed besmet raken (en waar al helemaal geen controle gedaan kan worden).
Het is gewoon oprechte domheid.![]()
Besloten door een stel medici die los staan van de wereld en altijd hun salaris wel krijgen. Die denken te snappen hoe een maatschappij werkt.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:31 schreef mir1986 het volgende:
Volledig alle vrijetijdssectoren slopen en daarmee ook de economie. Wat voor kettingreactie dat dan gaat opleveren :-| Op een gegeven moment is het geld op.. En wat te denken van de 3000 miljard die in de Amerikaanse economie gestoken is. Dat is toch niet meer terug te betalen?
En het terugbetalen is een probleem voor volgende regeringen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
De Europese Commissie heeft vandaag het licht op groen gezet voor de aankoop van een nieuw Covid-19-vaccin. Het contract dat is goedgekeurd, biedt de lidstaten de mogelijkheid om in 2022 bijna 27 miljoen doses van het vaccin van het Franse Valneva aan te kopen. In 2023 kan een extra bestelling voor nog eens 33 miljoen doses geplaatst worden. (Bron: Ad)
Nog een vaccin te koop. Zal dit dan de redding zijn? Hoeveel vaccins zijn nu al aangeschaft? 1,8 miljard toch voor de eu?![]()
Dan ga ik muitenquote:Op woensdag 10 november 2021 19:39 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks verbod om meer dan 5 km van je huis te komen.Mijn vriend woont hier heeeeeel dik >5 km vandaan..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Behalve als er straks geen geld meer is om de zorg te betalen. Dan gaan we inderdaad decennia terug qua welvaart. Wel iets wat de wappies voorspeld hadden.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Besloten door een stel medici die los staan van de wereld en altijd hun salaris wel krijgen. Die denken te snappen hoe een maatschappij werkt.
En het terugbetalen is een probleem voor volgende regeringen.![]()
Geen probleem toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan ga ik muitenMijn vriend woont hier heeeeeel dik >5 km vandaan..
![]()
![]()
Als dat dreigt te gaan gebeuren pak ik mijn spullen en trek ik daar in tot de maatregel weer afgeschaft wordt.quote:
Heb daar al een eigen werkplek/thuiskantoor, dus geen probleem
Avondklok, opgelost.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het enige wat er van komt is schade aan de economie en huisfeestjes waar mensen net zo goed besmet raken (en waar al helemaal geen controle gedaan kan worden).
Het is gewoon oprechte domheid.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, want dan worden het natuurlijk geen logeerpartijtjes.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik zou zo'n 5km regel negeren tot ze de straat afzetten met tanks.. kom op. man. Ik weet ook wel dat ze uiteindelijk winnen, zoals in Australië, maar dat vrijwaard natuurlijk niet van de plicht tot verzet.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dit is een traditioneel inactief virus vaccin. Wellicht willen antivaxxers dit wel nemen. Alleen heeft Hugo afgelopen week laten weten dat Nederland vooralsnog niet meedoet met dit vaccin.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:41 schreef mir1986 het volgende:
De Europese Commissie heeft vandaag het licht op groen gezet voor de aankoop van een nieuw Covid-19-vaccin. Het contract dat is goedgekeurd, biedt de lidstaten de mogelijkheid om in 2022 bijna 27 miljoen doses van het vaccin van het Franse Valneva aan te kopen. In 2023 kan een extra bestelling voor nog eens 33 miljoen doses geplaatst worden. (Bron: Ad)
Nog een vaccin te koop. Zal dit dan de redding zijn? Hoeveel vaccins zijn nu al aangeschaft? 1,8 miljard toch voor de eu?![]()
Hugo faalt zo hard dat andere landen nu maar boosters aanbieden voor Nederlands. Dit kan echt niet.- verwijderd door admin -![]()
Ik verhuis gewoon tijdelijk. No way dat ik weken/maanden alleen ga zitten zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:47 schreef GemMagic het volgende:
Ik zou zo'n 5km regel negeren tot ze de straat afzetten met tanks.. kom op. man. Ik weet ook wel dat ze uiteindelijk winnen, zoals in Australië, maar dat vrijwaard natuurlijk niet van de plicht tot verzet.
Mijn vrienden zitten ook nogal verspreid over het land en dus bijna allemaal >5 km van me vandaan. Mijn moeder woont ook dik >5 km van me vandaan."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Het is wachten op het land dat ons een alternatieve Hugo aanbiedt!quote:Op woensdag 10 november 2021 19:49 schreef groenen het volgende:
Hugo faalt zo hard dat andere landen nu maar boosters aanbieden voor Nederlands. Dit kan echt niet.Never explain, never apologize.![]()
Ja, maar dan moeten net je moeder en vrienden binnen 5 km van elkaar wonen, anders moet je je committeren één van hen te kiezen. Dat is natuurlijk onacceptabel. Maar goed, dit heeft zo veel haken en ogen dat er niet snel voor wordt gekozen en als het wel gebeurd, zal het Nederlands lekke regel zijn..quote:Op woensdag 10 november 2021 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verhuis gewoon tijdelijk. No way dat ik weken/maanden alleen ga zitten zijn.
Mijn vrienden zitten ook nogal verspreid over het land en dus bijna allemaal >5 km van me vandaan. Mijn moeder woont ook dik >5 km van me vandaan.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik kan nog steeds naar de supermarkt en de action. Dus niet heel groot probleemquote:Op woensdag 10 november 2021 19:47 schreef GemMagic het volgende:
Ik zou zo'n 5km regel negeren tot ze de straat afzetten met tanks.. kom op. man. Ik weet ook wel dat ze uiteindelijk winnen, zoals in Australië, maar dat vrijwaard natuurlijk niet van de plicht tot verzet.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Een Oostenrijkse Hugo lijkt me wel leuk.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:53 schreef Lurf het volgende:
[..]
Het is wachten op het land dat ons een alternatieve Hugo aanbiedt!"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Haigo de Jung!quote:Op woensdag 10 november 2021 19:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Een Oostenrijkse Hugo lijkt me wel leuk.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zoals ik zei trek ik dan tijdelijk in bij mijn vriend.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:53 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten net je moeder en vrienden binnen 5 km van elkaar wonen, anders moet je je committeren één van hen te kiezen. Dat is natuurlijk onacceptabel. Maar goed, dit heeft zo veel haken en ogen dat er niet snel voor wordt gekozen en als het wel gebeurd, zal het Nederlands lekke regel zijn..
Wat wil zeggen dat ik mijn vrienden én mijn moeder dan niet kan zien zolang de maatregel van kracht is.
Maar dat is een beter alternatief dan thuis blijven en óók mijn vriend al die tijd niet zien."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
not gonna happen. Je schets nu echt een soort anarchie wat gewoon niet gaat gebeuren. Je hoopt er denk ik wel op?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En als die collectief niet betaald worden dan zijn het alleen boetes op papier. Alle ondernemers arresteren? Er zijn in heel Nederland niet genoeg cellen om ze te huisvesten.
Zelfs een sluitingsbevel van de rechter betekent niets als er geen politie fysiek de deur komt barricaderen.![]()
Haider de Jung-Von Schafthausen.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Het wordt druk op de markt, misschien kan Pfizer straks al die andere fabrikanten opkopen om zo de winst te maximaliseren.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:41 schreef mir1986 het volgende:
Ze willen niet ingrijpen waar het winst oplevert, ze willen ook niet de indruk wekken dat ze het accepteren dat de zorg het zwaar heeft (want dat is politieke zelfmoord), dus dan maar random ingrijpen om de indruk te wekken dat ze nuttig bezig zijn. Dalen de cijfers niet? Dan gewoon meer sluitingen. Is lekker makkelijk. Makkelijker dan lange termijn denken. Werkt het niet? Vingertje naar het volk.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is gewoon oprechte domheid.![]()
Ze schieten niet echt op met maatregelen, ik vermoed ook dat zij hopen dat de transmissie niet te snel gaat maar wel zodanig snel dat er groepsimmuniteit ontstaat. Kabinet ziet ook niet echt een uitweg meer denk ik.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze willen niet ingrijpen waar het winst oplevert, ze willen ook niet de indruk wekken dat ze het accepteren dat de zorg het zwaar heeft (want dat is politieke zelfmoord), dus dan maar random ingrijpen om de indruk te wekken dat ze nuttig bezig zijn. Dalen de cijfers niet? Dan gewoon meer sluitingen. Is lekker makkelijk. Makkelijker dan lange termijn denken. Werkt het niet? Vingertje naar het volk."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Je zag in Pfizerland Israël dat die belofte in de zomermaanden al niet waargemaakt werd. Al belooft men daar nu dat de booster 9 tot 10 maanden bescherming kan bieden: https://www.timesofisrael(...)months-initial-data/quote:Op woensdag 10 november 2021 19:03 schreef Ronald het volgende:
Heel recent sprak men nog over jarenlange bescherming van de vaccins https://nos.nl/collectie/(...)erhaalprik-nog-nodig
Nu ziet het er inmiddels een stuk slechter uit, zouden we nog enige garantie hebben bedongen bij de aanschaf van de miljoenen vaccins?![]()
Kabinet ziet wel een uitweg, maar dat willen ze geleidelijk invoeren. Testen voor iedereen ook gevaccineerden; boosters elk half jaar of jaar. Uitbreiding van het QR systeem. Ook richting maatregelen voor de griep. En in tussentijd lockdowns als het nodig is. Ik geloof niet meer dat het allemaal onbedoelde foutjes zijn; iedere keer smijten ze dezelfde sectoren dicht zonder te kunnen onderbouwen waarom dat nou echt zij heeft; waarom het deze keer wél opeens gaat werken. Ze zijn niet dom, weten prima dat we niet van Corona af komen; als de vaccins niet goed genoeg werken hebben ze vast wel ergens een back-up.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze schieten niet echt op met maatregelen, ik vermoed ook dat zij hopen dat de transmissie niet te snel gaat maar wel zodanig snel dat er groepsimmuniteit ontstaat. Kabinet ziet ook niet echt een uitweg meer denk ik.![]()
Het eerder sluiten van de (nacht)horeca heeft uiteraard wel een effect. Er wordt hier veel gesproken over thuisfeestjes etc, maar er zullen ook heel veel mensen (met name wat ouderen) gewoon NIET meer naar de kroeg gaan. Onder de streep draagt dat allemaal bij..quote:Op woensdag 10 november 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kabinet ziet wel een uitweg, maar dat willen ze geleidelijk invoeren. Testen voor iedereen ook gevaccineerden; boosters elk half jaar of jaar. Uitbreiding van het QR systeem. Ook richting maatregelen voor de griep. En in tussentijd lockdowns als het nodig is. Ik geloof niet meer dat het allemaal onbedoelde foutjes zijn; iedere keer smijten ze dezelfde sectoren dicht zonder te kunnen onderbouwen waarom dat nou echt zij heeft; waarom het deze keer wél opeens gaat werken. Ze zijn niet dom, weten prima dat we niet van Corona af komen; als de vaccins niet goed genoeg werken hebben ze vast wel ergens een back-up.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Geen interesse in nieuwe vaccins, geen interesse in de nieuwe pillen (we doen vooral mee vanwege Europa), rustig afwachten met een extra prik voor wie dat wil.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit is een traditioneel inactief virus vaccin. Wellicht willen antivaxxers dit wel nemen. Alleen heeft Hugo afgelopen week laten weten dat Nederland vooralsnog niet meedoet met dit vaccin.
Het is toch heel ernstig? Kan het niet alleen Hugo kwalijk nemen, maar ook degenen die hem adviseren. Dit ook: https://www.nu.nl/coronav(...)e-effectiviteit.html
Goh waar maken we ons eigenlijk druk om?![]()
![]()
Ik heb geen flauw idee wat ze willen. Ik denk oprecht dat zij bij de week leven, er is helemaal geen visie of alternatief plan. Tis om je heen kijken naar andere landen, OMT-adviezen aanhoren, en hier en daar bevolkingsgroepen in een kwaad daglicht stellen.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kabinet ziet wel een uitweg, maar dat willen ze geleidelijk invoeren. Testen voor iedereen ook gevaccineerden; boosters elk half jaar of jaar. Uitbreiding van het QR systeem. Ook richting maatregelen voor de griep. En in tussentijd lockdowns als het nodig is. Ik geloof niet meer dat het allemaal onbedoelde foutjes zijn; iedere keer smijten ze dezelfde sectoren dicht zonder te kunnen onderbouwen waarom dat nou echt zij heeft; waarom het deze keer wél opeens gaat werken. Ze zijn niet dom, weten prima dat we niet van Corona af komen; als de vaccins niet goed genoeg werken hebben ze vast wel ergens een back-up."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Schijnbaar levert een besmetting uiteindelijk de beste bescherming.
[ Bericht 6% gewijzigd door PzKpfw op 10-11-2021 20:25:07 ]Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Dan gaat het echt super, de strijd tegen dit virus.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Schijnbaar is levert een besmetting uiteindelijk de beste bescherming.Go hard or go home![]()
Natuurlijke selectie.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan gaat het echt super, de strijd tegen dit virus.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Dat is volstrekt verwaarloosbaar, de groep die dan 's avonds gaat overnachten bij een vreemde.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, want dan worden het natuurlijk geen logeerpartijtjes.
We hebben van januari tot en met april gezien dat het sluiten van alles en een avondklok de sociale contacten, op macro'schaal, flink beperkten.
De vraag is of het ons weer waard is.![]()
Daarom blijf je sowieso boosteren bij risicogroepen en 65+quote:Op woensdag 10 november 2021 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Schijnbaar levert een besmetting uiteindelijk de beste bescherming.
Wordt hopelijk dezelfde constructie als bij de griepprik. Voor de rest, tja, gewoon natuurlijke selectie zoals het altijd gegaan is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Gewoon een jaarlijkse lockdown van december t/m april.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is volstrekt verwaarloosbaar, de groep die dan 's avonds gaat overnachten bij een vreemde.
We hebben van januari tot en met april gezien dat het sluiten van alles en een avondklok de sociale contacten, op macro'schaal, flink beperkten.
De vraag is of het ons weer waard is.
Verplaatsen we kerst en oud & nieuw gewoon naar de zomer.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Aan de andere kant ben ik wel benieuwd of je hetzelfde effect zal sorteren. De mensen zijn gevaccineerd en niet meer zo makkelijk bang te houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is volstrekt verwaarloosbaar, de groep die dan 's avonds gaat overnachten bij een vreemde.
De vraag is of het ons weer waard is.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zal vast een effect hebben. Maar laatste check die er gedaan is liet zien dat er 3% van de besmettingen opgedaan zijn in de horeca. Op andere plekken meer. Ik snap wel dat ze er iets mee opschieten, maar ik heb liever dat ze ingrijpen waar het écht proportioneel is. Horeca weer dicht terwijl kerken vol mogen zitten zonder mondkapjes en dergelijke. Terwijl mensen nog steeds ziek naar hun werk gaan. Etc.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het eerder sluiten van de (nacht)horeca heeft uiteraard wel een effect. Er wordt hier veel gesproken over thuisfeestjes etc, maar er zullen ook heel veel mensen (met name wat ouderen) gewoon NIET meer naar de kroeg gaan. Onder de streep draagt dat allemaal bij..![]()
Als het nu moet kan je er op garant staan dat het volgend jaar nog makkelijker voor ze wordt om het weer van stal te halen; ze zien dat de bevolking toch alles accepteert als ze het geleidelijk brengen en maar een specifieke groep wijst zodat NL naar iemand anders kan wijzen dan de regering zelf.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
De vraag is of het ons weer waard is.![]()
Dat zie je nu al toch met de mondkapjes? Ik denk dat je de urgentie gewoon niet meer terugkrijgt, tenzij er een vaccinontwijkende alleskillende variant op het toneel verschijnt.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:32 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Aan de andere kant ben ik wel benieuwd of je hetzelfde effect zal sorteren. De mensen zijn gevaccineerd en niet meer zo makkelijk bang te houden.![]()
We weten dat BCO snel naar 'thuis' grijpt omdat je dan niet 100 mensen hoeft te (laten) bellen. Het kan beter 'overig' genoemd worden in plaats van thuis.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal vast een effect hebben. Maar laatste check die er gedaan is liet zien dat er 3% van de besmettingen opgedaan zijn in de horeca. Op andere plekken meer. Ik snap wel dat ze er iets mee opschieten, maar ik heb liever dat ze ingrijpen waar het écht proportioneel is. Horeca weer dicht terwijl kerken vol mogen zitten zonder mondkapjes en dergelijke. Terwijl mensen nog steeds ziek naar hun werk gaan. Etc.
Daarnaast komen mensen ook niet uit de lucht vallen in de horeca. Het zorgt gewoon voor veel mobiliteit en sociale ontmoetingen met mensen die niet tot je directe kring horen. Het kabinet is echt niet helemaal gek. Die kunnen uitrekenen wat een maatregel met de mobiliteit doet.![]()
Gelukkig hoeven we daar zelf niet over na te denken, maar beantwoorden Jaap en Hugo die vraag voor ons.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:28 schreef Confetti het volgende:
De vraag is of het ons weer waard is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
We hebben vorige keren ook gezien wat voor een effect er te zien was na de sluiting. Amper een effect eigenlijk. Wat gek als dat blijkbaar zo'n hotspot is.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
We weten dat BCO snel naar 'thuis' grijpt omdat je dan niet 100 mensen hoeft te (laten) bellen. Het kan beter 'overig' genoemd worden in plaats van thuis.
Daarnaast komen mensen ook niet uit de lucht vallen in de horeca. Het zorgt gewoon voor veel mobiliteit en sociale ontmoetingen met mensen die niet tot je directe kring horen. Het kabinet is echt niet helemaal gek. Die kunnen uitrekenen wat een maatregel met de mobiliteit doet.
Dat gezegd hebbende; ergens van de zotte dat we nu....anderhalf jaar na de start van de crisis wéér kunnen gaan discussieren over waar ze in moeten grijpen. Dacht dat we dat punt wel voorbij waren; maar de vaccins waren toch niet ons redmiddel. Kunnen we nu de hele winter weer discussies voeren of het zin heeft om de horeca te sluiten. Of scholen. Of zeuren over andere micro manage regeltjes die niet bepaald proportioneel zijn. En dan uitkijken naar een mooie zomer in 2022![]()
![]()
Ik denk dat de vaccins juist wel ons redmiddel zijn in deze fase..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jazeker, ze kunnen hoog of laag springen. Het persoonlijk gevaar is geweken en de harde realiteit is, daarmee ook de intrensieke motivatie mee te werken aan beperkingen.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zie je nu al toch met de mondkapjes? Ik denk dat je de urgentie gewoon niet meer terugkrijgt, tenzij er een vaccinontwijkende alleskillende variant op het toneel verschijnt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Bij hoeveel %? 95-100?quote:Op woensdag 10 november 2021 20:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat de vaccins juist wel ons redmiddel zijn in deze fase..
Dan kan je het net zo goed verplichten, want anders blijft de teller voor altijd steken bij 1.8miljoen ongevacinneerd.![]()
Ja. Dat is ook beter dan ellenlang de druk steeds een beetje opvoeren.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Dan kan je het net zo goed verplichten![]()
Dit is een onwaarheid, dat is nooit gebeurd voordat de vaccins daadwerkelijk grootschalig werden ingezet.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:15 schreef Vasilevski het volgende:
Voordat de vaccinaties daadwerkelijk op grote schaal werden ingezet, werd hun effectiviteit berekend door twee testgroepen met elkaar te vergelijken. Een groep kreeg het vaccin, de ander een placebo. De effectiviteit werd berekend op basis van het aantal mensen dat in elke groep ziek werd.
Effectiviteit tegen ic-opname: 97 procent
Ziekenhuisopname: 93 procent
https://www.nu.nl/coronav(...)e-effectiviteit.html
Ze hadden bv bij Pfizer een groep van 40.000 (merendeels gezonde jonge mensen) waarvan de helft een placebo kreeg.
Vervolgens hebben ze gewacht tot ik meen 170 mensen van de geheel groep besmet raakten.
Het gros was uit de placebogroep.
Echter, een aantal van 170 is te klein om te kunnen vaststellen of ziekenhuis of IC opname voorkomen wordt, omdat maar een klein deel van de besmette mensen daar beland, volgens Pfizer zelf hadden ze honderdduizenden mensen in de trial moeten hebben om daar iets over te kunnen zeggen.
De geclaimde effectiviteit tegen ziekenhuis/ic opname komt danook niet van Pzifer of een van de anderen, het is een verzinsel.
Alle trial uitkomsten zijn gepubliceerd en zijn gewoon na te lezen.![]()
Vaccins zijn onderdeel van de oplossing. Die oplossing is, maximale immuniteit creeeren voor zo veel mogelijk mensen en direct daarna alles open zodat je de door vaccins opgebouwde immuniteit kunt onderhouden door blootstelling in de dagelijkse praktijk.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Boys. Ik zit nu beetje suf first dates te kijken..
Ja kut programma, I know. Fuck it.
Maar dr kwam net een vrouw in beeld, begin 60 & zwaar gelovig. Hatsa. Doelgroepje!
En toen zei de man (haar date) dat ie onlangs z'n 1e prik gehad had (zomer aflevering).
Waarop zij meteen heel stellig reageerde: Oh nee hoor! Dát doe ik niet! Ik ben toch gezond!? En ik heb veel onderzoek gedaan naar die vaccins en het is allemaal troep die ze inspuiten!
Well then. Zou ze al een bedje bezet houden inmiddels?![]()
![]()
Dus er zijn nog maar zo weinig besmettingen geweest sinds maart 2020?quote:Totaal: 2.236.744 (+12.648 ivm -65 corr.)![]()
Er wordt weer lekker ingemasseerd...quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ze zijn geen oplossing, kijk svp naar Singapore.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:59 schreef GemMagic het volgende:
Vaccins zijn onderdeel van de oplossing. Die oplossing is, maximale immuniteit creeeren voor zo veel mogelijk mensen en direct daarna alles open zodat je de door vaccins opgebouwde immuniteit kunt onderhouden door blootstelling in de dagelijkse praktijk.![]()
quote:Op woensdag 10 november 2021 21:01 schreef dick_laurent het volgende:
Boys. Ik zit nu beetje suf first dates te kijken..
Ja kut programma, I know. Fuck it.
Maar dr kwam net een vrouw in beeld, begin 60 & zwaar gelovig. Hatsa. Doelgroepje!
En toen zei de man (haar date) dat ie onlangs z'n 1e prik gehad had (zomer aflevering).
Waarop zij meteen heel stellig reageerde: Oh nee hoor! Dát doe ik niet! Ik ben toch gezond!? En ik heb veel onderzoek gedaan naar die vaccins en het is allemaal troep die ze inspuiten!
Well then. Zou ze al een bedje bezet houden inmiddels?
[ afbeelding ]
place your bets.Plaats hier uw advertentie![]()
Doe maar minstens x2quote:Op woensdag 10 november 2021 21:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Dus er zijn nog maar zo weinig besmettingen geweest sinds maart 2020?
[..]´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wie dat kijkt, is er toch ook naar op zoek.. en waar een markt is, is aanbod. Niet alleen verwijtbaar aan de programma's. Wél zonde van NPO programma's van belastinggeld.quote:Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja Za, droom lekker verder in je eigen bubbeltje.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zijn geen oplossing, kijk svp naar Singapore.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Plus 2-3 miljoen waar het niet werkt.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bij hoeveel %? 95-100?
Dan kan je het net zo goed verplichten, want anders blijft de teller voor altijd steken bij 1.8miljoen ongevacinneerd.
Plus een paar miljoen onder de 12 jaar
Plus een 20-40 miljoen Schiphol reizigers.
Plus tientallen miljoenen buitenlandse toeristen.
Plus dagelijks tienduizenden buitenlandse chauffeurs die zonder enig restricties Europa kunnen door crossen.
Mensen op deze manier komen wij er nooit vanaf.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Van mij mag het ook zonder vaccins, maar ik ben overtuigd dat zij in beginsel een immuniteitsreactie teweeg brengen. Zelf zou ik er dan ook voor opteren, maar de kern van de oplossing is, geef iedereen de kans die hij of zij wil nemen, met of zonder vaccin, met of zonder boosters, en daarna gewoon minimaal 6 maanden alles open en toegestaan.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zijn geen oplossing, kijk svp naar Singapore.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Bericht van gisteren dit toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:17 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.deondernemer.(...)de-coronapas~3398718
Placering en eerdere sluiting![]()
Ernst QRuipers vanavond bij Jinek
Is er al een bingokaart met alle adviezen die hij gaat roeptoeteren?![]()
Om te kotsen, zo voorspelbaar ditquote:Op woensdag 10 november 2021 21:02 schreef popje het volgende:
[..]
Er wordt weer lekker ingemasseerd...
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Nee, van vandaag en het geeft meer achtergrondinformatie. Blijkbaar is er verdeeldheid tussen kabinet en OMT en zijn ook de OMT-leden het onderling nog niet eens.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:09 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Bericht van gisteren dit toch?![]()
"Ga lekker naar huis, koken. Dat is veel beter".quote:Op woensdag 10 november 2021 21:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wouke van Scherrenburg, de bekende gezondheidsexpert.![]()
![]()
Kijk naar de cijfers svp.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:05 schreef popje het volgende:
Ja Za, droom lekker verder in je eigen bubbeltje.
Maw 13% van 18plus bevolking is verantwoordelijk voor 50-70% van de ziekenhuisopnames.
Zonder vaccinaties zouden we heden dus zo'n 6000-7000 covid ziekenhuisopnames hebben en pakweg 70.000 dagelijkse besmettingen.![]()
De scholen dicht dan?quote:Op woensdag 10 november 2021 19:31 schreef mir1986 het volgende:
Volledig alle vrijetijdssectoren slopen en daarmee ook de economie. Wat voor kettingreactie dat dan gaat opleveren :-| Op een gegeven moment is het geld op.. En wat te denken van de 3000 miljard die in de Amerikaanse economie gestoken is. Dat is toch niet meer terug te betalen?![]()
Ik denk dat code zwart wel een aantal keer voorbij gaat komenquote:Op woensdag 10 november 2021 21:11 schreef Benny het volgende:
Ernst QRuipers vanavond bij Jinek
Is er al een bingokaart met alle adviezen die hij gaat roeptoeteren?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Lang verhaal kort; iedereen roept maar wat daar en gaat het lekken en niemand is het met elkaar eens.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, van vandaag en het geeft meer achtergrondinformatie. Blijkbaar is er verdeeldheid tussen kabinet en OMT en zijn ook de OMT-leden het onderling nog niet eens.
Wat een fijne gedachte zeg~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Je zegt net dat vaccinaties niet helpen?quote:Op woensdag 10 november 2021 21:13 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk naar de cijfers svp.
Maw 13% van 18plus bevolking is verantwoordelijk voor 50-70% van de ziekenhuisopnames.
Zonder vaccinaties zouden we heden dus zo'n 6000-7000 covid ziekenhuisopnames hebben en pakweg 70.000 dagelijkse besmettingen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vasthouden aan het RIVM-model of luisteren naar de zorg?
De coronacijfers zijn alarmerend, maar vallen volgens minister De Jonge nog net binnen de verwachtingen van het RIVM. Toch is er toenemende druk uit de zorg en de samenleving om met nieuwe lockdownachtige maatregelen coronachaos te voorkomen. Ziedaar het dilemma waar het kabinet vrijdag een besluit over moet nemen.
Volgens het model dat het RIVM hanteert, is de kans groot dat binnenkort een zogenoemd plateau wordt bereikt. In andere woorden: dat de piek gaat afvlakken. Als dat gebeurt, is er precies genoeg ziekenhuiscapaciteit om alle coronapatiënten aan te kunnen - ook op de IC - zonder andere urgente zorg af te hoeven schalen. Mits patiënten goed verdeeld worden over het land. In dat licht zouden grote nieuwe maatregelen dus niet nodig zijn.
Aan de andere kant is er de oproep uit de zorg om hard in te grijpen. Limburgse ziekenhuisdirecteuren spraken gisteren van "code zwart op lokaal niveau". Intensivist en prominent OMT-lid Diederik Gommers stelt dat de Nederlandse IC's niet eerder tijdens de coronapandemie zo'n groot gevaar liepen om code zwart te bereiken. Volgens hem gaat de stijging van ziekenhuispatiënten "harder dan de RIVM-modelleurs hadden voorgerekend".
liveblog![]()
'Politiek verslaggever Thomas van Groningen sprak dinsdagavond met meerdere OMT-leden'quote:Op woensdag 10 november 2021 21:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, van vandaag en het geeft meer achtergrondinformatie. Blijkbaar is er verdeeldheid tussen kabinet en OMT en zijn ook de OMT-leden het onderling nog niet eens.
Dus gisteravond, wat telegraaf al zei gisteren. Maar niet van vandaag![]()
Jij wel?quote:Op woensdag 10 november 2021 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Zoveel experts maar toch snappen ze er allemaal de ballen van.![]()
Ha ja, je hebt gelijk. Daar had ik overheen gelezen. Maar het geeft wel wat nieuwe informatie ten opzichte van wat we gisteren wisten (of dachten te weten).quote:Op woensdag 10 november 2021 21:19 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
'Politiek verslaggever Thomas van Groningen sprak dinsdagavond met meerdere OMT-leden'
Dus gisteravond, wat telegraaf al zei gisteren. Maar niet van vandaag![]()
Deze aantallen komen voort uit de massavaccinaties. Omgerekend naar een 100% niet gevaccineerd situatie, dat is wat je voorgespiegeld krijgt en blijkbaar gelooft.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:15 schreef popje het volgende:
Je zegt net dat vaccinaties niet helpen?
In de landen met massavaccinaties zijn de uitbraken ongekend, Singapore is een van de landen met de hoogste vaccinatiegraad, 1800 ziekenhuisopnames waarvan 300 IC op een bevolking van 5 miljoen.
Kijk svp ook naar de situatie oktober-november 2020 in Singapore, voor de massavaccinaties:![]()
![]()
Ik volg de Twitter van Hugo en de Insta van Gommers, en heb een fles whisky van Ab, laat me enkel inlichten door de beste.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, hij is de FOK! internet expert
Facts direct van feesboek![]()
tja, wat moet je ermee. Een onbekend virus van pas 2 jaar oud waarvan je niet weet wat het uiteindelijk gaat doen en hoe lang een gemaakt vaccin er tegen blijft werken. Ga er maar aan staan, ze doen wel hun best in ieder geval. Geen idee eigenlijk of jij dat ook doet...quote:![]()
Maar is de vaccinatiegraad in singapore de enige parameter die is aangepast tussen die twee perioden?quote:Op woensdag 10 november 2021 21:24 schreef Za het volgende:
[..]
Deze aantallen komen voort uit de massavaccinaties. Omgerekend naar een 100% niet gevaccineerd situatie, dat is wat je voorgespiegeld krijgt en blijkbaar gelooft.
In de landen met massavaccinaties zijn de uitbraken ongekend, Singapore is een van de landen met de hoogste vaccinatiegraad, 1800 ziekenhuisopnames waarvan 300 IC op een bevolking van 5 miljoen.
Kijk svp ook naar de situatie oktober-november 2020 in Singapore, voor de massavaccinaties:
[ afbeelding ]Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja want zij hebben dit virus verzonnen en nemen de hele wereld daarin mee, wow! ongelooflijk! Allemaal Hugo's schuld!!!quote:Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik volg de Twitter van Hugo en de Insta van Gommers, en heb een fles whisky van Ab, laat me enkel inlichten door de beste.![]()
quote:Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik volg de Twitter van Hugo en de Insta van Gommers, en heb een fles whisky van Ab, laat me enkel inlichten door de beste.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik meen dat ze de meest bizarre inreismaatregelen ter wereld hadden om het virus buiten te houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:26 schreef GemMagic het volgende:
Maar is de vaccinatiegraad in singapore de enige parameter die is aangepast tussen die twee perioden?
Daarnaast zijn ze snel op grote schaal gaan vaccineren, daarna ging het los qua besmettingen.![]()
Ik heb juist van Hugo gehoord dat wij de schuldige zijn, want we houden ons niet aan de regels.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:26 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ja want zij hebben dit virus verzonnen en nemen de hele wereld daarin mee, wow! ongelooflijk! Allemaal Hugo's schuld!!!![]()
![]()
Dat klopt toch ook gewoon?quote:Op woensdag 10 november 2021 21:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb juist van Hugo gehoord dat wij de schuldige zijn, want we houden ons niet aan de regels.
Heeft Hugo dan toch nog ergens gelijk in, tochquote:Op woensdag 10 november 2021 21:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb juist van Hugo gehoord dat wij de schuldige zijn, want we houden ons niet aan de regels.![]()
Maar dit eeuwige geprik is ook geen structurele oplossing.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Tuurlijk ook de horeca weer. En dan voor de kerst weer sluiten en pas na Pinksteren weer open. Net als vorig jaar. Maar gelukkig is bijna iedereen inmiddels gevaccineerd….![]()
Ziekenhuis Den Helder sluit afdeling Longgeneeskunde
De Noordwest Ziekenhuisgroep in Noord-Holland heeft de afdeling Longgeneeskunde van het ziekenhuis in Den Helder gesloten. De reden is de toestroom van coronapatiënten.
"Deze intensieve zorg vraagt veel van de inzet", zegt de Noordwest Ziekenhuisgroep. Daar komt bij dat de capaciteit toch al beperkt was door de uitval van verpleegkundig personeel, assistenten en artsen. Na overleg met de betrokken specialisten, afdelingen en het crisisteam is besloten om geen patiënten meer op te nemen. Longpatiënten die opgenomen moeten worden, gaan nu naar het ziekenhuis in Almaar.
Zoals het er nu naar uitziet blijft de afdeling Longgeneeskunde in Den Helder tot 9 januari dicht, behalve als bij tussentijdse beoordelingen blijkt dat er weer patiënten opgenomen kunnen worden.
liveblog![]()
Daarom is er ook helemaal geen eeuwig geprikquote:Op woensdag 10 november 2021 21:37 schreef PzKpfw het volgende:
Maar dit eeuwige geprik is ook geen structurele oplossing.. Misschien voor kwetsbaren die vaker een booster nodig hebben, zoals de griepprik.
![]()
Nu nog de kerkjes sluiten, bidden kan je ook thuis.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:32 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Heeft Hugo dan toch nog ergens gelijk in, toch![]()
Gooi die anderhalve meter en zitten in de horeca gewoon weer erin. Ook zittend en op afstand kan je je volgooien toch? Op zeker dat de cijfers dan weer omlaag gaan, stratumseind lijkt de afgelopen weken 4 dagen in de week van 18:00 tot 0:00u op een koningsdag ,zoals we vroeger kenden, qua drukte zonder die anderhalve meter.![]()
En Portugal?quote:Op woensdag 10 november 2021 21:24 schreef Za het volgende:
[..]
Deze aantallen komen voort uit de massavaccinaties. Omgerekend naar een 100% niet gevaccineerd situatie, dat is wat je voorgespiegeld krijgt en blijkbaar gelooft.
Kijk svp ook naar de situatie oktober-november 2020 in Singapore, voor de massavaccinaties:
[ afbeelding ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zittend volgooien heeft soberso mijn voorkeur doorgaans.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:44 schreef mijntjexx het volgende:
Gooi die anderhalve meter en zitten in de horeca gewoon weer erin. Ook zittend en op afstand kan je je volgooien toch? Op zeker dat de cijfers dan weer omlaag gaan, stratumseind lijkt de afgelopen weken 4 dagen in de week van 18:00 tot 0:00u op een koningsdag ,zoals we vroeger kenden, qua drukte zonder die anderhalve meter.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Wat wel dan op dit moment? Ziekenhuis Personeel (wat er niet is) tevoorschijn toveren! En ze nu allemaal in het ziekenhuis zetten! Wat worden ze enthousiast om dit te gaan studeren zeg!quote:Op woensdag 10 november 2021 21:37 schreef PzKpfw het volgende:
Maar dit eeuwige geprik is ook geen structurele oplossing.![]()
Ja, virus heeft door dat we ons niet aan de regels houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:32 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Heeft Hugo dan toch nog ergens gelijk in, toch´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wat wel dicht dan? Oh ja de afdelingen van de longgeneeskunde! Volgende maand even wat kanker en hart patienten laten wachten. Goeie oplossing!! ( wat zijn mensen egoistisch, dat is een feit waar ik achter gekomen ben afgelopen bijna 2 jaarquote:Op woensdag 10 november 2021 21:38 schreef michiel_merk het volgende:
Tuurlijk ook de horeca weer. En dan voor de kerst weer sluiten en pas na Pinksteren weer open. Net als vorig jaar. Maar gelukkig is bijna iedereen inmiddels gevaccineerd….)
MINUTEN GELEDEN
De Noordwest Ziekenhuisgroep in Noord-Holland heeft de afdeling Longgeneeskunde van het ziekenhuis in Den Helder gesloten. De reden is de toestroom van coronapatiënten.
"Deze intensieve zorg vraagt veel van de inzet", zegt de Noordwest Ziekenhuisgroep. Daar komt bij dat de capaciteit toch al beperkt was door de uitval van verpleegkundig personeel, assistenten en artsen. Na overleg met de betrokken specialisten, afdelingen en het crisisteam is besloten om geen patiënten meer op te nemen. Longpatiënten die opgenomen moeten worden, gaan nu naar het ziekenhuis in Alkmaar.![]()
De huizen dichtgooien ja!!! dat gaat ZEKER Lukken!quote:Op woensdag 10 november 2021 21:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Horeca dicht willen gooien, terwijl mensen thuis (en in de kerk *kuch) elkaar besmetten.![]()
Ik heb het niet over de hele horeca trouwens, de natte horeca bedoel ik. Alles open maar wel gewoon netjes op je plaats apport ( dus eigenlijk alles nog open!)quote:Op woensdag 10 november 2021 21:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Horeca dicht willen gooien, terwijl mensen thuis (en in de kerk *kuch) elkaar besmetten.![]()
Goede redenquote:Op woensdag 10 november 2021 21:40 schreef THEFXR het volgende:
De Noordwest Ziekenhuisgroep in Noord-Holland heeft de afdeling Longgeneeskunde van het ziekenhuis in Den Helder gesloten. De reden is de toestroom van coronapatiënten.![]()
In verband met de kettingbotsing op de A2 hebben we besloten de afdeling Eerste Hulp op te heffen.![]()
virusje vindt het wel lekker zo iedereen tegen elkaar aan jaquote:Op woensdag 10 november 2021 21:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, virus heeft door dat we ons niet aan de regels houden.![]()
Gewoon 1.5m afstand, zelfs in de slaapkamer.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:57 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
virusje vindt het wel lekker zo iedereen tegen elkaar aan ja´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wat is het nut van die QR-Code dan nog precies?quote:Op woensdag 10 november 2021 21:53 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de hele horeca trouwens, de natte horeca bedoel ik. Alles open maar wel gewoon netjes op je plaats apport ( dus eigenlijk alles nog open!)![]()
Nu nog even gaan staken, dit is nu ook wel een geschikt moment.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Goede reden![]()
In verband met de kettingbotsing op de A2 hebben we besloten de afdeling Eerste Hulp op te heffen.![]()
Geen grote evenementen meer? Dan maar in de kroeg verder.
https://www.1limburg.nl/g(...)oeg?context=topstory![]()
Bijna 2 jaar verder en ¤ 60 miljard armer. Als dit waardeloze kabinet 1/10 van dat geld in de zorg had gestopt, hadden we nu niet nog steeds in deze ellende gezeten.Ongelooflijk hoe dit stelletje (kabinet, OMT en overige 'deskundigen') een heel land naar de afgrond mogen en kunnen brengen. Lekker achter feiten lopen, ik kan hier wel een lijst opsommen maar dat is voor jou inmiddels ook wel een bekend verhaal vermoed ik, Booster is denk ik wel de meest recente misserquote:Op woensdag 10 november 2021 21:49 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Wat wel dicht dan? Oh ja de afdelingen van de longgeneeskunde! Volgende maand even wat kanker en hart patienten laten wachten. Goeie oplossing!! ( wat zijn mensen egoistisch, dat is een feit waar ik achter gekomen ben afgelopen bijna 2 jaar)
MINUTEN GELEDEN
"Deze intensieve zorg vraagt veel van de inzet", zegt de Noordwest Ziekenhuisgroep. Daar komt bij dat de capaciteit toch al beperkt was door de uitval van verpleegkundig personeel, assistenten en artsen. Na overleg met de betrokken specialisten, afdelingen en het crisisteam is besloten om geen patiënten meer op te nemen. Longpatiënten die opgenomen moeten worden, gaan nu naar het ziekenhuis in Alkmaar.![]()
Dat zal natuurlijk vast niks te maken hebben met het feit dat de landen die aan massavaccinaties doen ook minder beperkingen hebben.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:24 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net zoals piraten verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik vermoedde al dat ze het erop gokken dan binnenkort het evenwicht bereikt gaat worden tussen de besmettelijkheid van het virus en de verworven immuniteit.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:18 schreef THEFXR het volgende:
Vasthouden aan het RIVM-model of luisteren naar de zorg?
De coronacijfers zijn alarmerend, maar vallen volgens minister De Jonge nog net binnen de verwachtingen van het RIVM. Toch is er toenemende druk uit de zorg en de samenleving om met nieuwe lockdownachtige maatregelen coronachaos te voorkomen. Ziedaar het dilemma waar het kabinet vrijdag een besluit over moet nemen.
Volgens het model dat het RIVM hanteert, is de kans groot dat binnenkort een zogenoemd plateau wordt bereikt. In andere woorden: dat de piek gaat afvlakken. Als dat gebeurt, is er precies genoeg ziekenhuiscapaciteit om alle coronapatiënten aan te kunnen - ook op de IC - zonder andere urgente zorg af te hoeven schalen. Mits patiënten goed verdeeld worden over het land. In dat licht zouden grote nieuwe maatregelen dus niet nodig zijn.
Aan de andere kant is er de oproep uit de zorg om hard in te grijpen. Limburgse ziekenhuisdirecteuren spraken gisteren van "code zwart op lokaal niveau". Intensivist en prominent OMT-lid Diederik Gommers stelt dat de Nederlandse IC's niet eerder tijdens de coronapandemie zo'n groot gevaar liepen om code zwart te bereiken. Volgens hem gaat de stijging van ziekenhuispatiënten "harder dan de RIVM-modelleurs hadden voorgerekend".
liveblog"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ook een heel goed plan. Niet feesten op een plein maar in de hele stad verdeeld over allerlei volgepakte kroegen.quote:Op woensdag 10 november 2021 22:02 schreef Eightyone het volgende:
Geen grote evenementen meer? Dan maar in de kroeg verder.
https://www.1limburg.nl/g(...)oeg?context=topstory
Carnaval viert men nu eenmaal vooral in kleine groepen zoals het RIVM ons ooit voorhield. Die kleine groep zit alleen wel allemaal tegelijk in de kroeg in elkaars nek te hijgen. Toch fijn dat de Astra-Zeneca-club daar een groen vinkje voor krijgt.![]()
Portugal is ook zachtjes aan begonnen met het eerste klimmetje. Geef het nog 2 weekjes en dat succesverhaal kan ook weer de ijskast in.![]()
Brabants Dagblad:Wow, dat je dit je strot uit krijgt. Alsof een besmetting met 11-11 (een gereguleerd QR-event in Den Bosch) anders is dan bij een ander evenement, restaurantbezoek waar ook een QR-verplichting isquote:Ziekenhuizen en huisartsen lopen weer over door de snel oplopende coronabesmettingen. En ondertussen storten 25.000 carnavalsvierders zich op het 11-11 feest in Den Bosch. Hoe kijken ze daar vanuit de zorg naar en hoe hangt de vlag erbij? ‘Elke dode en longcovid-patiënt als gevolg van 11-11 is er eentje te veel.’
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Hopelijk gaat ie wat doen als 2G erin komtquote:Op woensdag 10 november 2021 22:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat is het nut van die QR-Code dan nog precies?![]()
Dat is uiteindelijk de endgame ja. Dat is op zich niets nieuws toch? Die modellen zijn al een tijd bekend.quote:Op woensdag 10 november 2021 22:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vermoedde al dat ze het erop gokken dan binnenkort het evenwicht bereikt gaat worden tussen de besmettelijkheid van het virus en de verworven immuniteit.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: