abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202112121
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Bijna alle hartklachten zijn het gevolg van roken, eten en andere ongezonde leefgewoonten.
En allemaal zouden ze direct een vaccin nemen als dat zou betekenen dat ze van het roken/overgewicht/watdanook af zouden zijn
pi_202112127
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En allemaal zouden ze direct een vaccin nemen als dat zou betekenen dat ze van het roken/overgewicht/watdanook af zouden zijn
Quatsch.
pi_202112138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nogmaals die is er niet want Hugo wil de cijfers geheimhouden.
Waarom hecht jij zoveel waarde aan die FvD wappermotie die inbreuk maakt op de privacy?
quote:
Een ongevaccineerde op de IC, met positieve PCR maar er ligt door autocrash telt gewoon mee.
BS
pi_202112146
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Quatsch.
:')
pi_202112172
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Alsof iedereen wil stoppen met roken of ongezond eten.

Zou me verbazen als je dat zelf gelooft.
pi_202112199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Alsof iedereen wil stoppen met roken of ongezond eten.

Zou me verbazen als je dat zelf gelooft.
Vraag het elke roker of fattie of ze dmv van een simpel vaccin ervan af konden zijn. Ik garandeer je dat ze allemaal ja zeggen
pi_202112636
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef bellamy13 het volgende:
Vanwaar zou ik zelf de ziekenhuiskosten moeten betalen? Risico voor mij is bijna nihil om in het ziekenhuis te belanden. Moet alle tieners & twintigers zich ook verplicht inenten? Bekijk eerst even het aandeel dat deze groep heeft in ziekenhuisopnames. Dat is namelijk bijna niets.
https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore

1. Of de vaccins lang werken weten we niet. We weten wel dat na 6 tot 9 maanden er weer veel ziekenhuisopnames zijn onder gevaccineerden. In veel ziekenhuizen zelf bijna alleen maar gevaccineerden in het ziekenhuis..... Zie: https://photos.app.goo.gl/SKxb1XhZpwGXXrbP7

2. Jongeren overbelasten de zorg niet. Die moeten nu wel van jou verplicht inenten, of zelf betalen voor eigen zorgkosten

3. In sommige landen wordt zelfs AFGERADEN om te vaccineren bij jongeren. Zie dit onderzoek, waaruit blijkt dat de vaccins na een aantal maanden bijna niet meer werken: https://artsencollectief.nl/grootschalig-zweeds-onderzoek/

Iedereen hier doet net alsof dit een normaal vaccin is. Hup 1x of 2x inenten en het virus is weg, zoals met Polio waar we allemaal ingeent voor zijn. Dit klopt niet. Zo werkt het niet. Helaas is het niet zo simpel zoals de meeste hier denken.

Nee je moet je 2x inenten, het virus verspreid zich vervolgens nog, boosters zijn nodig, ouderen en kwetsbare komen nog in het ziekenhuis. Na 6 tot 9 maanden is het uitgewerkt. Het virus muteerd.
Als het risico volgens jou nihil is, dan hoef je je toch ook geen zorgen te maken om de mogelijke kosten?
Dus dan is het toch opzich eerlijk als jij dat risico graag wil nemen en het gaat toch anders dan je verwacht.
  woensdag 10 november 2021 @ 16:08:02 #108
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202113073
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom hecht jij zoveel waarde aan die FvD wappermotie die inbreuk maakt op de privacy?
[..]
BS
Je kunt niet stellen dat het "BS" is, omdat jij dus die exacte cijfers ook niet weet.

Zie daar het belang van de motie..

En anonimiseren is inbreuk privacy, maar QR code met initialen niet.. :') OK
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202113082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vraag het elke roker of fattie of ze dmv van een simpel vaccin ervan af konden zijn. Ik garandeer je dat ze allemaal ja zeggen
"Fattie".

Lekker respectvol weer.

Nee, veel mensen roken en eten slecht omdat ze dat lekker vinden en het interesseert ze niet zoveel of ze er ziek van worden of aan doodgaan.

Anyway, deze nevendiscussie gaat nergens over dus ik laat het hierbij.
pi_202114295
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
"Fattie".
Sorry, wilde je niet beledigen
quote:
Lekker respectvol weer.

Nee, veel mensen roken en eten slecht omdat ze dat lekker vinden en het interesseert ze niet zoveel of ze er ziek van worden of aan doodgaan.
Ik stel voor dat je een enquête gaat houden
quote:
Anyway, deze nevendiscussie gaat nergens over dus ik laat het hierbij.
Gelukkig
  woensdag 10 november 2021 @ 17:33:02 #111
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202114351
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als je gewoon je gezond verstand gebruikt. Hebben ongevaccineerden dan een factor 15 hogere kans op een ernstig ongeluk waardoor ze op de ic eindigen? Volgens mij heeft iedere inwoner een even grote kans op een ernstig ongeluk waardoor jou voorbeeld zich uitmiddeld en alsnog er zoveel ongevaccineerden door corona op de ic liggen.

Maar blijf hugo maar de schuld geven ipv zelf goede logica te willen toepassen. :D
"Gezond verstand"

Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202114686
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"Gezond verstand"

Is dat het enigste wat op mijn logica in te brengen is. Dan zal het wel kloppen als het niet te ontkrachten is. ^O^
  woensdag 10 november 2021 @ 18:09:01 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202114725
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is dat het enigste wat op mijn logica in te brengen is. Dan zal het wel kloppen als het niet te ontkrachten is. ^O^
Ten eerste is het geen vaccin, een vaccin immuniseert. Dat doet deze niet.

Ten tweede, factor 15, klinkt heel wat. Maar 15 keer niets is ook niets.

"Gezond verstand", dan had je mijns inziens allang door deze leugenachtige poppenkast heen geprikt. Sorry.
pi_202114757
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt niet stellen dat het "BS" is, omdat jij dus die exacte cijfers ook niet weet.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde

Cijfers verkregen vanuit de ziekenhuizen, anoniem.
quote:
Zie daar het belang van de motie..
Zie link boven. Het enige wat FvD wil bereiken is dat jij die cijfers gaat wantrouwen en daarmee ook de wetenschap en de instituten erachter
quote:
En anonimiseren is inbreuk privacy,
je gaat medische informatie van mensen delen middels koppeling van vaccinatiestatus aan een medisch dossier. Ja dat is inbreuk
quote:
maar QR code met initialen niet.. :') OK
Inderdaad
  woensdag 10 november 2021 @ 18:15:05 #115
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202114791
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde

Cijfers verkregen vanuit de ziekenhuizen, anoniem.
[..]
Zie link boven. Het enige wat FvD wil bereiken is dat jij die cijfers gaat wantrouwen en daarmee ook de wetenschap en de instituten erachter
[..]
je gaat medische informatie van mensen delen middels koppeling van vaccinatiestatus aan een medisch dossier. Ja dat is inbreuk
[..]
Inderdaad
Hier staat helemaal geen kut in over onderliggende klachten, of covid de reden is voor hospitalisatie. Totaal zwart/wit, dus waardeloos.

Doei.
pi_202114892
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ten eerste is het geen vaccin, een vaccin immuniseert. Dat doet deze niet.

Ten tweede, factor 15, klinkt heel wat. Maar 15 keer niets is ook niets.

"Gezond verstand", dan had je mijns inziens allang door deze leugenachtige poppenkast heen geprikt. Sorry.
Een vaccin immuniseert niet perse voor het leven. De dtp prik bijvoorbeeld is ook maar voor 10 jaar werkzaam. Hepatitis A maar voor 1 jaar of je moet binnen dat jaar een 2e prik dan wordt het 30 jaar.

Op dit moment 327 corona ic gevallen, 70% daarvan is dus 229 niet gevaccineerden op de ic dat hadden er dan maar 15 geweest als ze gevaccineerd waren. 229-15= 214 onnodige ic bedden bezet.

Gemiddeld ic kosten 2500 euro per ligdag. Het kost de maatschappij op dit moment alleen aan ic kosten van ongevaccineerden al 500.000 euro per dag.

Poppenkast doorheen geprikt grote woorden die nergens op slaan omdat je niet op argumenten ingaat maar wel weerlegbare onzin roept. :D
pi_202115057
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hier staat helemaal geen kut in over onderliggende klachten, of covid de reden is voor hospitalisatie. Totaal zwart/wit, dus waardeloos.

Doei.
Waarom wil je dat weten?
pi_202115189
Mensen die alcohol drinken of roken moeten ook ziekenhuiskosten volledig betalen of te dik zijn.

Even serieus een Corona toeslag is prima maar de volledige rekening is onrealistisch, dan zou ik mijn ziekenkostenverzekering opzeggen wat niet mogelijk is.
  woensdag 10 november 2021 @ 18:47:25 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202115259
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom wil je dat weten?
Lijkt me vrij essentieel. Ik hoef bijvoorbeeld niet te weten of iemand die hersenchirurgie heeft gehad en daarom op de IC ligt een positieve PCR uitslaat. Of die nu wel of niet is gevaccineerd.

Anders schilderen mensen het plaatje heel makkelijk in he.
pi_202115271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:43 schreef mrevil1337 het volgende:
Mensen die alcohol drinken of roken moeten ook ziekenhuiskosten volledig betalen of te dik zijn.

Even serieus een Corona toeslag is prima maar de volledige rekening is onrealistisch, dan zou ik mijn ziekenkostenverzekering opzeggen wat niet mogelijk is.
Ach gewoon een gofundme actie opzetten. Heeft WakuWaku ook 250.000 opgeleverd
  woensdag 10 november 2021 @ 18:48:18 #121
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202115277
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een vaccin immuniseert niet perse voor het leven. De dtp prik bijvoorbeeld is ook maar voor 10 jaar werkzaam. Hepatitis A maar voor 1 jaar of je moet binnen dat jaar een 2e prik dan wordt het 30 jaar.

Op dit moment 327 corona ic gevallen, 70% daarvan is dus 229 niet gevaccineerden op de ic dat hadden er dan maar 15 geweest als ze gevaccineerd waren. 229-15= 214 onnodige ic bedden bezet.

Gemiddeld ic kosten 2500 euro per ligdag. Het kost de maatschappij op dit moment alleen aan ic kosten van ongevaccineerden al 500.000 euro per dag.

Poppenkast doorheen geprikt grote woorden die nergens op slaan omdat je niet op argumenten ingaat maar wel weerlegbare onzin roept. :D
En dit "vaccin" immuniseert nog niet eens een maand. Tel uit je winst.
pi_202115841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Lijkt me vrij essentieel. Ik hoef bijvoorbeeld niet te weten of iemand die hersenchirurgie heeft gehad en daarom op de IC ligt een positieve PCR uitslaat. Of die nu wel of niet is gevaccineerd.

Ik zie dat de wappermoties van de fvd bij je werken.
Waarom zouden ziekenhuizen liegen over de mensen op de IC
pi_202116242
Dus ik moet een vaccin nemen wat afgeraden wordt voor mij in andere landen?

Moet ik dan maar verhuizen?

https://www.reuters.com/b(...)nder-30s-2021-11-09/
pi_202116289
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:48 schreef bellamy13 het volgende:
Dus ik moet een vaccin nemen wat afgeraden wordt voor mij in andere landen?

Moet ik dan maar verhuizen?

https://www.reuters.com/b(...)nder-30s-2021-11-09/
Kans op hartproblemen door covid liggen een stuk hoger
pi_202116692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:35 schreef TLC het volgende:
Als je n hartinfarct krijgt en met de ambulance vervoerd moet worden krijg je ook n dure rekening in je brievenbus.
Volgens mij enkel je eigen risico.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202116885
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:31 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Jongeren overbelasten de zorg niet, maar verspreiden het wel als een lopend vuurtje.

Nee, niemand denkt dat het virus 1,2,3 weg is. Dat is jouw aanname. De reden waarom we vaccineren, is om jezelf, de mede mens te beschermen en druk op ziekenhuizen te verlagen. Dat we regelmatig een booster nodig hebben, dat is ook al lang bekend. Het virus muteert, we zullen dit moeten blijven doen tot het virus uitgeroeid is, of tot er goede medicijnen die ervoor zorgen dat je niet opgenomen hoeft te worden.
Hoeveel menselijke virusziektes hebben we uit weten te roeien?
SARS-CoV-2 kent dierlijke reservoirs, en ik geloof er geen snars van dat we ook maar enige kans hebben het uit te kunnen roeien.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken
Sinds de tweede helft van de jaren zeventig is de ziekte door een uitgebreide wereldwijde vaccinatiecampagne niet meer voorgekomen. Pokken was het eerste virus dat door de moderne wetenschap is uitgeroeid, en ook het enige, totdat op 14 oktober 2010 de runderpest uitgeroeid verklaard werd.[3]
Dit was alleen mogelijk doordat:

1. er een effectief vaccin bestaat;
2. er geen symptoomloze dragers van de ziekte zijn en
3. er geen dierlijk reservoir bestaat van de ziekteverwekker.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 10 november 2021 @ 20:33:06 #127
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202117120
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik zie dat de wappermoties van de fvd bij je werken.
Waarom zouden ziekenhuizen liegen over de mensen op de IC
Strikt genomen is dat geen liegen. Die mensen liggen immers met corona op de IC...
pi_202117227
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Schreeuwen ze terwijl ze tegelijkertijd een peuk wegpaffen en genetisch gemodificeerd voedsel verorberen. _O-
Welk genetisch gemodificeerd voedsel tref jij in de Nederlandse supermarkten aan?
pi_202117621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Hoeveel menselijke virusziektes hebben we uit weten te roeien?
SARS-CoV-2 kent dierlijke reservoirs, en ik geloof er geen snars van dat we ook maar enige kans hebben het uit te kunnen roeien.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken
Sinds de tweede helft van de jaren zeventig is de ziekte door een uitgebreide wereldwijde vaccinatiecampagne niet meer voorgekomen. Pokken was het eerste virus dat door de moderne wetenschap is uitgeroeid, en ook het enige, totdat op 14 oktober 2010 de runderpest uitgeroeid verklaard werd.[3]
Dit was alleen mogelijk doordat:

1. er een effectief vaccin bestaat;
2. er geen symptoomloze dragers van de ziekte zijn en
3. er geen dierlijk reservoir bestaat van de ziekteverwekker.
Zeker niet met zo'n attitude. Maar daarom zei ik ook "of tot er goede medicijnen komen". De doelstelling moet zijn dat wanneer we alles weer open gooien dat de ziekenhuizen niet overvol raken. Dit kunnen we bereiken door te vaccineren. Dit is al in meerdere landen aangetoond, alleen dat wil je niet zien als je in complottheorieën gelooft en wanneer je denkt dat je het beter te weet dan experts.
  woensdag 10 november 2021 @ 21:26:46 #130
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_202117681
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 07:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Denken dat we de zorg zomaar kunnen uitbreiden. De reacties van de recalcitranten anti vaxxers lijken vaak wel op 3e wereld logica waarom men bang is voor een spuitje. :D
Ik zeg nergens dat de zorg zomaar uit te breiden is.
Ik ben enkel van mening dat de zorg niet in deze slechte staat hoeft te zijn.

En recalcitrant ?
Toen het vaccin beschikbaar werd was ik niet voornemens om het te nemen, net zoals ik niet voornemens ben de mij beschikbaar gestelde griepvaccin jaarlijks te nemen. Dat heeft geen enkele reden van mijn kant gehad
Het is nooit een verplichting geweest dus waarom zou ik ook.
Nu de huidige tweedeling gezaaid is en men bijna verplicht wordt te laten enten gaan mijn hakken in het zand.

Dit heeft ook niets te maken bang zijn voor een naaldje maar ik vind de dwang en het hele circus eromheen te belachelijk voor woorden.

Verder mag iedereen wat mij betreft zelf beslissen om wel of niet te enten maar respecteer elkaars keuze en accepteer dat men een andere mening heeft en mag hebben.
pi_202117720
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kans op hartproblemen door covid liggen een stuk hoger
Hoe weet je dit nou?
Dus ik moet een vaccin nemen wat eerst goedgekeurd was en nu wordt afgeraden. Ze doen dit toch niet voor niets? Ze dachten dat het veilig was. Maar nu blijkt dat het vaccin voor bepaalde groepen meer schade aanricht dan dat het goed doet, is het advies er mee te stoppen.

Maar jij zal t wel beter weten...
pi_202117754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Strikt genomen is dat geen liegen. Die mensen liggen immers met corona op de IC...
Waarom vertrouw je de cijfers niet dan ?
pi_202117756
Ondertussen negeren ze in Amerika duizenden slachtoffers uit de testfase van het corona vaccin.

Wat is er gebeurd? Deze groep mensen hebben heftige bijwerkingen, of zijn overleden. In het begin werden ze geholpen. Maar nu ze moeten betalen voor hun ziekenhuiskosten heeft onder andere de FDA besloten het contact te verbreken. De mensen kunnen niet geholpen worden en/of mogen zelf voor de kosten opdragen.

pi_202117806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Welk genetisch gemodificeerd voedsel tref jij in de Nederlandse supermarkten aan?
soja mais of koolzaad wat dan weer in allerlei producten zit
Zoals melkproducten, hagelslag, margarine etc
pi_202117809
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:22 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Zeker niet met zo'n attitude. Maar daarom zei ik ook "of tot er goede medicijnen komen". De doelstelling moet zijn dat wanneer we alles weer open gooien dat de ziekenhuizen niet overvol raken. Dit kunnen we bereiken door te vaccineren. Dit is al in meerdere landen aangetoond, alleen dat wil je niet zien als je in complottheorieën gelooft en wanneer je denkt dat je het beter te weet dan experts.
Ah, het aankaarten van reële problemen, getuigt van een onwenselijke houding en betekent dat ik in complottheorieën geloof.
pi_202117830
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:32 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Hoe weet je dit nou?
Dus ik moet een vaccin nemen wat eerst goedgekeurd was en nu wordt afgeraden. Ze doen dit toch niet voor niets? Ze dachten dat het veilig was. Maar nu blijkt dat het vaccin voor bepaalde groepen meer schade aanricht dan dat het goed doet, is het advies er mee te stoppen.

Zal de stats er eens bijzoeken als ik tijd heb.
  woensdag 10 november 2021 @ 21:45:43 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202117840
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom vertrouw je de cijfers niet dan ?
Wat is dit nou voor een flauwekul?

Waarom heb je er zoveel moeite mee dat er precies inzichtelijk wordt gemaakt wie er primair door covid op de IC ligt?
pi_202117844
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
soja mais of koolzaad wat dan weer in allerlei producten zit
Zoals melkproducten, hagelslag, margarine etc
Volgens mij moet het bij de ingrediënten vermeld worden als het meer dan 1% is, ik kom het nooit tegen.
Het zit wel vaak in veevoer.
pi_202117975
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zal de stats er eens bijzoeken als ik tijd heb.
Oprechte vraag.. maar bekijk het filmpje hierboven (sorry duurt 10min) en vertrouw je dan nog steeds de cijfers ? Hier zie je dat duizenden mensen die serieuse bijwerkingen hebben niet gehoord worden. Ze worden letterlijk genegeerd. Hoe kan ik dan nog vertrouwen op de cijfers als dit zomaar kan en mag gebeuren?

Nogmaals oprechte vraag...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 22:10:02 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118098
Ik lees: heel veel antivaxxers die alleen aan zichzelf denken (hurdur, lage kans), maar tegerlijkertijd wel verwachten dat men hun ziekenhuiskosten betaalt als ze op hun buik op de IC terecht komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202118211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Ik lees: heel veel antivaxxers die alleen aan zichzelf denken (hurdur, lage kans), maar tegerlijkertijd wel verwachten dat men hun ziekenhuiskosten betaalt als ze op hun buik op de IC terecht komen.
Ik lees heel veel mensen die denken dat de kans groot is op ziekenhuisopname. Het gaat nergens over. Er liggen 300 mensen op de IC nu.

De kans voor mij op ziekenhuisopname is 1 op 40.000.

Dat meenemende met bovenstaand filmpje. Het is onbegrijpelijk dat bijwerkingen, hoe klein de kans ook os, genegeerd worden. Dan krijg je geen juiste data.

AztraCenika was veilig, wordt nu niet meer genruikt hier
Moderna was veilig, nu afgeraden voor jongeren
Jansen werkt niet goed

Alle vaccins:
je bent nog steeds besmettelijk, volgens recent onderzoek uit zweden werkt het vaccin nagenoeg NIET meer na 9 maanden.

Hoezo ben ik antivaxxer als ik dit vaccin nu niet wil?

Over 40 jaar sta ik vooraan in de rij om een vaccin te nemen want dan is mijn kans op ziekenhuisopname 1 op 2000... maar als jonge gezonde atleet vind ik het niet nodig, en wegen de voordelen van het vaccin niet op tegen de risico's. Dit wordt beaamt door Frankrijk, en Zweden en Denemarken.

Waarom denken mensen hier er anders over?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 22:21:10 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118261
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:17 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik lees heel veel mensen die denken dat de kans groot is op ziekenhuisopname. Het gaat nergens over. Er liggen 300 mensen op de IC nu.

De kans voor mij op ziekenhuisopname is 1 op 40.000.

Dat meenemende met bovenstaand filmpje. Het is onbegrijpelijk dat bijwerkingen, hoe klein de kans ook os, genegeerd worden. Dan krijg je geen juiste data.

AztraCenika was veilig, wordt nu niet meer genruikt hier
Moderna was veilig, nu afgeraden voor jongeren
Jansen werkt niet goed

Alle vaccins:
je bent nog steeds besmettelijk, volgens recent onderzoek uit zweden werkt het vaccin nagenoeg NIET meer na 9 maanden.

Hoezo ben ik antivaxxer als ik dit vaccin nu niet wil?

Over 40 jaar sta ik vooraan in de rij om een vaccin te nemen want dan is mijn kans op ziekenhuisopname 1 op 2000... maar als jonge gezonde atleet vind ik het niet nodig, en wegen de voordelen van het vaccin niet op tegen de risico's. Dit wordt beaamt door Frankrijk, en Zweden en Denemarken.

Waarom denken mensen hier er anders over?
Ja, blabla bla lage kans, bla bla.

Dat dacht iedereen, echt iedereen, die met heftige klachten te kampen heeft gehad. En iedereen bijna zonder uitzondering heeft dan op eens wel heel erg spijt dat ze niet eerder het vaccin hadden genomen. Je hebt de kans om die kans naar paktisch 0 te verlagen, dat is wat het vaccin doet. En als iedereen onder de 70% ongevaccineerden op de ICs dat had gedaan, dan had ik nu niet de gevolgen hoeven te ondervinden van dat stronteigenwijze volk.

Noem één reden om geen vaccin te nemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 10 november 2021 @ 22:24:06 #143
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202118308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Blablabla

Heb de afgelopen 10 jaar geen huisarts bezocht. Maar wel ongeveer 15.000 euro aan premie betaald.

Niet zo zeiken.
  woensdag 10 november 2021 @ 22:24:22 #144
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_202118312
Ik zou nog meer smileys in je OP gebruiken!!

Tering debiel.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  woensdag 10 november 2021 @ 22:25:31 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202118331
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat dacht iedereen, echt iedereen, die met heftige klachten te kampen heeft gehad. En iedereen bijna zonder uitzondering heeft dan op eens wel heel erg spijt dat ze niet eerder het vaccin hadden genomen. Je hebt de kans om die kans naar paktisch 0 te verlagen, dat is wat het vaccin doet. En als iedereen onder de 70% ongevaccineerden op de ICs dat had gedaan, dan had ik nu niet de gevolgen hoeven te ondervinden van dat stronteigenwijze volk.

Egoïstisch hoor, anti covaxxers

woensdag 10 november 2021 @ 22:26:35 #146
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_202118349
quote:
De meeste mensen die daadwerkelijk op de IC terecht komen hebben overgewicht, hebben diabetes (waarschijnlijk als gevolg van overgewicht) of ander onderliggend lijden. Ook zijn ze oud.

Dus je hele verhaal slaat nergens op.

Die paar mensen die niet aan die condities lijden, zou de zorg gewoon moeten kunnen opvangen.

Waar je voor zou moeten pleiten is dat iedereen verantwoordelijker met zijn eigen gezondheid omgaat, dat we elkaar aanmoedigen gezond te leven, dat iedereen beter voor zichzelf zorgt.

Nu wil je een hele bevolking geforceerd onderwerpen aan medische troep van dubieuze bedrijven dat allerlei rare bijwerkingen kan hebben, je wil mensen straffen voor voorzichtigheid en prudentie.

Voor de zoveelste keer, normaal gesproken worden vaccins pas na een jaar of 10 op grote schaal uitgerold en/of opgenomen in een reeks vaccins die standaar worden gegeven.

Het is compleet van de gekke om de huidige vaccins aan een hele bevolking te willen opdringen en mensen te bestraffen als ze liever nog even de kat uit de boom kijken.

Dat jij je vaccintjes neemt moet je zelf weten, maar laat mij met rust. Ik betaal ook al jaren voor de zorg, zelfs al maak ik er nooit gebruik van, en dat gaat dan naar andere mensen die al jaren ongezond leven, maar gelukkig ook naar de mensen die gewoon pech hebben. Dat is de solidariteit waar we voor hebben gekozen. Dat de politiek vervolgens slecht beleid voert is niet mijn verantwoordelijkheid.
@Ali_Kannibali, na een drukke dag las ik zojuist het topic en alle reactie(s).

Dat de vaccins mogelijk nog niet de gehoopte uitweg bieden is een zeer discutabel zaak, waarover het laatste woord nog lang niet gezegd is. Maar kennelijk baart het vaccin u ook meer zorgen dan het virus. Goed bezig man!
Bedenk daarbij ook goed dat wanneer er geen vaccins waren ontwikkeld tegen Covid-19, ongeacht de ongebruikelijke snelheid, dat het plaatje er heel wat desastreuzer had uitgezien, zo niet tegen hel en verdoemenis aan. En als het aan u had gelegen waren er vast ook geen vaccinatiecampagnes opgetuigd met alle apocalyptische gevolgen van dien.

Wanneer iedereen vrijwel volledig gevaccineerd zou zijn, zoals in Portugal waar de jongste recensies omtrent Covid-19 onlangs een stuk rooskleuriger zijn geworden, zou het plaatje er nu heel anders uit zien.
Ik weet dat één zwaluw dan nog geen zomer maakt, zo belangrijk bent u als enkeling nu ook weer niet. Dus ga nu zelf uw ''vaccintjes'' maar eens halen, stoere boy, en wees tenminste voorbeeldig i.p.v. hier anderen tegen te spreken. Aantrappen tegen opbouwende kritiek en het tegenspreken van onomstotelijke informatie van meerdere leden is bij voorbaat al kansloos!

En al zeker wordt achter de coulissen gebrainstormd over zaken als fikse 'eigen bijdrages' zoals in Singapore voor bepaalde patiënten die onder het kopje 'eigen schuld dikke bult' vallen.
Maar natuurlijk blijft rechtmatig en waardig onderscheid gemaakt worden tussen patiënten met een verschillend type diabetes. Personen bij wie het vaccin niet goed werkt door medische omstandigheden die door Corona in het ziekenhuis verdwijnen worden in geval dát natuurlijk ook ontzien. ;)

Als bijzaak, maar niet helemaal onbelangrijk in het heetst van de strijd tegen deze akelige pandemie, zou het inderdaad ook fijn zijn wanneer bepaalde mensen ook wat minder ongezond zouden leven als zo'n leefstijl diabetes type 2 veroorzaakt, hartklachten en een verhoogde kans om met 'n weinig gracieuze boog op de IC te belanden.
Ten overvloede is het nog zo dat deze mensen de samenleving normaliter ook een godsvermogen kosten door ongezond eten, roken, et cetera.

Fijne avond verder!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 22:29:52 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118405
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Egoïstisch hoor, anti covaxxers

Dus iemand die de adviezen van de experts volgt, een vaccin neemt dat ie waarschijnlijk niet eens echt nodig heeft en dus zijn steentje heeft bijgedragen aan de bestrijding van de pandemie nog voor er ook maar sprake was van qr-codes is egoistisch en dat maakt alle argumenten ongeldig?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202118429
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik 50+ was zou ik het nemen.
Gezonde mensen onder de 50 hebben niets te maken met de overbelasting van de zorg.
Het is niet nodig voor mij. In mijn leeftijdsgroep is er nog niemand overleden aan corona.
Het werkt niet goed
Ik blijf besmettelijk
Mensen met klachten van het vaccin worden niet gehoord. Waarom zou dit zijn? Niet blablabla.. maar waarom zouden ze niet luisteren naar mensen mrt klachten?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 22:33:32 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118465
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:31 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als ik 50+ was zou ik het nemen.
Gezonde mensen onder de 50 hebben niets te maken met de overbelasting van de zorg.
Het is niet nodig voor mij. In mijn leeftijdsgroep is er nog niemand overleden aan corona.
Het werkt niet goed
Ik blijf besmettelijk
Mensen met klachten van het vaccin worden niet gehoord. Waarom zou dit zijn? Niet blablabla.. maar waarom zouden ze niet luisteren naar mensen mrt klachten?
Noem een reden om geen vaccin te nemen. Ik geef je alvast één van de voordelen: je verkleint de kans dat je enorm ziek wordt en longklachten krijgt van toch wel behoorlijk (1 op 1000 minimaal, mogelijk veel meer) naar nihil.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 10 november 2021 @ 22:51:30 #150
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202118742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus iemand die de adviezen van de experts volgt, een vaccin neemt dat ie waarschijnlijk niet eens echt nodig heeft en dus zijn steentje heeft bijgedragen aan de bestrijding van de pandemie nog voor er ook maar sprake was van qr-codes is egoistisch en dat maakt alle argumenten ongeldig?
Wat voor steentje heb je bijgedragen dan. Dat je asymptomatisch verspreid en dit ongeremd, overal kunt doen? Dat je straks je booster kunt halen?

Blijkbaar heb je er in je eigen ogen nogal veel aan gedaan. En schop je daarom nogal gefrustreerd om je heen op mensen die zich niet lenen voor deze poppenkast.

Word je straks nog bozer als je voor prikje 4 mag ? Kun jij je afvragen waar je nu precies een steentje aan bijdraagt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 23:02:48 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat voor steentje heb je bijgedragen dan. Dat je asymptomatisch verspreid en dit ongeremd, overal kunt doen? Dat je straks je booster kunt halen?

Blijkbaar heb je er in je eigen ogen nogal veel aan gedaan. En schop je daarom nogal gefrustreerd om je heen op mensen die zich niet lenen voor deze poppenkast.

Word je straks nog bozer als je voor prikje 4 mag ? Kun jij je afvragen waar je nu precies een steentje aan bijdraagt.
De aap komt zo wel langzaam uit de mouw. Ik heb geen boodschap aan mensen die denken dat ze alles beter weten, die complotten verspreiden en daarnaast een gevaar zijn voor vele anderen. Mag je best een poppenkast vinden, maar dat vind ik van die hele antivax beweging. Het is echt treurig hoe moeilijk mensen doen over een simpel vaccin, één van velen die ze al eens gehad hebben in hun leven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202118924
quote:
2s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]
@:Ali_Kannibali, na een drukke dag las ik zojuist het topic en alle reactie(s).

Dat de vaccins mogelijk nog niet de gehoopte uitweg bieden is een zeer discutabel zaak, waarover het laatste woord nog lang niet gezegd is.
Een vaccin immuniseert. Covid-vaccins immuniseren niet. Dus ze voldoen niet.

quote:
Maar kennelijk baart het vaccin u ook meer zorgen dan het virus. Goed bezig man!
Ja, ik heb net covid gehad, niks aan de hand.

quote:
Bedenk daarbij ook goed dat wanneer er geen vaccins waren ontwikkeld tegen Covid-19, ongeacht de ongebruikelijke snelheid, dat het plaatje er heel wat desastreuzer had uitgezien, zo niet tegen hel en verdoemenis aan.
Dat is een aanname die je niet kunt bewijzen.

quote:
En als het aan u had gelegen waren er vast ook geen vaccinatiecampagnes opgetuigd met alle apocalyptische gevolgen van dien.
Als het aan mij had gelegen, waren de massa's niet hysterisch bang gemaakt met valse informatie over doodvallende Chinezen op straat, verbrande lijken in India, en meer van dat soort onzin. Als het aan mij had gelegen, had men dokters niet verboden om zieken te behandelen met standaardmiddelen. Als het aan mij had gelegen, had men niet beweerd niets te weten van het virus, maar al wel dat een vaccin het ENIGE middel was om het te bestrijden. Die apocalyptische gevolgen van dien zijn opnieuw nergens op gebaseerd. Ja, als je de hele zorg uitholt, creeer je een kunstmatige apocalypse, maar dat was niet onvermijdelijk geweest.

quote:
Wanneer iedereen vrijwel volledig gevaccineerd zou zijn, zoals in Portugal waar de jongste recensies omtrent Covid-19 onlangs een stuk rooskleuriger zijn geworden, zou het plaatje er nu heel anders uit zien.
Dat weet je helemaal niet. Portugal met Nederland vergelijken slaat nergens op, twee totaal verschillende landen. We moeten nog zien of het virus uit Portugal wegblijft.

quote:
Ik weet dat één zwaluw dan nog geen zomer maakt, zo belangrijk bent u als enkeling nu ook weer niet.
Wat is dit nu weer voor een vreselijk arrogante opmerking? Heb je het soms nodig om mensen uit de hoogte toe te spreken?

quote:
Dus ga nu zelf uw ''vaccintjes'' maar eens halen, stoere boy, en wees tenminste voorbeeldig i.p.v. hier anderen tegen te spreken. Aantrappen tegen opbouwende kritiek en het tegenspreken van onomstotelijke informatie van meerdere leden is bij voorbaat al kansloos!
Ik heb net covid gehad dus ben al immuun. Bemoei je met je eigen zaken. Discussieer met argumenten, niet met dit soort stupide gebrabbel waarin je mij weleens gaat vertellen wat ik moet doen als onbenul. Dat je je vaccintjes hebt gehaald is gewoon een feit toch? Binnenkort een booster, hoera.

quote:
En al zeker wordt achter de coulissen gebrainstormd over zaken als fikse 'eigen bijdrages' zoals in Singapore voor bepaalde patiënten die onder het kopje 'eigen schuld dikke bult' vallen.
Maar natuurlijk blijft rechtmatig en waardig onderscheid gemaakt worden tussen patiënten met een verschillend type diabetes. Personen bij wie het vaccin niet goed werkt door medische omstandigheden die door Corona in het ziekenhuis verdwijnen worden in geval dát natuurlijk ook ontzien. ;)
Vaccinatie is geen garantie op niet-opname en vaccinatie is ook niet gegarandeerd veilig. Het is dus volstrekt onrechtmatig om mensen te willen dwingen een medische ingreep te ondergaan door middel van bestraffing terwijl ze die niet nodig hebben, die niet per se veilig uitpakt en waarvoor geen compensatie wordt geleverd als het wel fout gaat. Nogmaals, mensen betalen al jarenlang voor de zorg, dus iedereen die heeft betaald heeft er recht op, of je nu toevallig met de waan van de dag een vaccin neemt of niet. Het feit dat een ander een vaccin neemt, maak van degene die dat niet doet geen tweederangsburger.

quote:
Als bijzaak, maar niet helemaal onbelangrijk in het heetst van de strijd tegen deze akelige pandemie, zou het inderdaad ook fijn zijn wanneer bepaalde mensen ook wat minder ongezond zouden leven als zo'n leefstijl diabetes type 2 veroorzaakt, hartklachten en een verhoogde kans om met 'n weinig gracieuze boog op de IC te belanden.
Ten overvloede is het nog zo dat deze mensen de samenleving normaliter ook een godsvermogen kosten door ongezond eten, roken, et cetera.
Ja, en toch betalen we al jaren voor die kosten met zijn allen. Het is maar net wat voor maatschappij je wil natuurlijk. Maar we hebben hier ook rechten. Jij wil aan die rechten toornen. Dat maakt je een eng tyranniek mannetje in mijn ogen, want je wil anderen dwingen iets tegen hun zin te doen en respecteert hun vrijheid van gedachten, mening, lichamelijke integriteit en vrijheid niet. Daardoor heb jij geen enkel recht van spreken in een rechtsstaat, maar moet je misschien in een of andere dictatuur gaan wonen waar dat soort neigingen wel als de norm gelden, en je enge ideeen hier vooral voor jezelf houden, want in een beschaafd land horen ze niet thuis.

quote:
Fijne avond verder!

Scjvb
Bedankt en hetzelfde.
pi_202119006
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Noem een reden om geen vaccin te nemen. Ik geef je alvast één van de voordelen: je verkleint de kans dat je enorm ziek wordt en longklachten krijgt van toch wel behoorlijk (1 op 1000 minimaal, mogelijk veel meer) naar nihil.
Hier is alvast een reden:

Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 23:14:43 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202119022
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:13 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Nou weet ik niet eens of dit sarcastisch is of niet :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202119049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou weet ik niet eens of dit sarcastisch is of niet :')
Je wilt het misschien niet horen maar er zijn mensen doodgegaan door de vaccinatie, je hoort er alleen vrijwel niet over in de MSM.
Tis in ieder geval een goede reden om niet te vaccineren :)
pi_202119052
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Je kan hier de hele waslijst aan andere bijwerkingen aan toevoegen.
  woensdag 10 november 2021 @ 23:26:41 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202119154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De aap komt zo wel langzaam uit de mouw. Ik heb geen boodschap aan mensen die denken dat ze alles beter weten, die complotten verspreiden en daarnaast een gevaar zijn voor vele anderen. Mag je best een poppenkast vinden, maar dat vind ik van die hele antivax beweging. Het is echt treurig hoe moeilijk mensen doen over een simpel vaccin, één van velen die ze al eens gehad hebben in hun leven.
Maar onze minister die leugen op leugen stapelt heb je wel wat mee?

Gast neem nog een spuitje. Loop je alleen maar verder het doolhof in.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 23:31:46 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202119192
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar onze minister die leugen op leugen stapelt heb je wel wat mee?

Gast neem nog een spuitje. Loop je alleen maar verder het doolhof in.
Ik denk voor mezelf. En daarbij weet ik precies wanneer ik dingen van anderen aan moet nemen en wanneer niet, maar ik zal altijd kritisch blijven en nooit iets zomaar aannemen. Dat is ook precies hoe wetenschap werkt en hoe ik ben opgeleid. Erken dat je niet alles perfect weet, en probeer wat te zoeken achter wat mensen zoals Hugo zeggen.

Al die maatregelen zijn gewoon politieke beslissingen waar geen goed of fout is, je kan hooguit kritisch zijn of iets wel doet wat het zou moeten doen. Maar wat jullie doen is de complete wetenschap niet eens in twijfel trekken, maar compleet afwijzen en afdoen als fake-news. Je denkt gewoon kritisch te zijn, terwijl schapen als ik (je zegt het niet, maar dat denk je wel) trouw opperheer Hugo volgen. Dat is niet zo, je gedraagt je als een opstandige puber die nee zegt tegen elke vorm van autoriteit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 10 november 2021 @ 23:43:59 #159
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202119285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik denk voor mezelf. En daarbij weet ik precies wanneer ik dingen van anderen aan moet nemen en wanneer niet, maar ik zal altijd kritisch blijven en nooit iets zomaar aannemen. Dat is ook precies hoe wetenschap werkt en hoe ik ben opgeleid. Erken dat je niet alles perfect weet, en probeer wat te zoeken achter wat mensen zoals Hugo zeggen.

Al die maatregelen zijn gewoon politieke beslissingen waar geen goed of fout is, je kan hooguit kritisch zijn of iets wel doet wat het zou moeten doen. Maar wat jullie doen is de complete wetenschap niet eens in twijfel trekken, maar compleet afwijzen en afdoen als fake-news. Je denkt gewoon kritisch te zijn, terwijl schapen als ik (je zegt het niet, maar dat denk je wel) trouw opperheer Hugo volgen. Dat is niet zo, je gedraagt je als een opstandige puber die nee zegt tegen elke vorm van autoriteit.
Dat is niet waar. Ik zit niet vanaf dag 1 zo in de wedstrijd. Ik dacht oprecht dat het om een pandemie ging. Maar ontdekte steeds meer aanwijzingen dat er andere mechanismen aan het werk zijn. Dingen klopten niet voor mijn gevoel. Dan ga je andere bronnen aanboren.

Immers, binnen de gevestigde instituten vind je slechts het gepushte narratief. Serieuze wetenschap wat een andere kant belichtte is al in een vroeg stadium de nek omgedraaid, de wetenschappers met pek en veren uitgekotst door de scene.

De precieze beweegredenen ken ik ook niet. Maar het verhaal van een virus, een prikje en klaar. Dat is een 'ship well sailed'.
pi_202119489
Vanaf dag 1 wisten ze al dat het vaccin de oplossing van de pandemie zou zijn, er was amper bekend watvoor virus het was en het vaccin was nog niet eens op de markt. Best knap
pi_202119518
quote:

[..]
Het gaat niet om één vaccin, het gaat om waarschijnlijk twee keer per jaar een boosterprik. Elke boosterprik die je neemt loop je kans op myocarditis en andere rotzooi. Dus als je niet begrijpt dat heel veel mensen daar geen zin in hebben zit er iets niet helemaal lekker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202120173
quote:

[..]
Nogmaals.. er zijn mensen overleden of mensen met ernstige bijwerkingen. Zolang de overheid en medicijnenindustre dit niet erkend kan je geen zuivere cijfers hanteren. Op de één of andere manier willen mensen hier dit ook nirt erkennen. Neem even de moeite om je er in te verdiepen. Kijk bijv is een keer een docu over het beleid van medicijnenindustrie. the bleeding edge. Er gebeurt nu exact hetzelfde als wat er toen gebeurd is. Er vallen veel slachtoffers, niet duizenden, niet tienduizenden maar 100 duizenden.. en deze worden genegeerd.

Wat wel bijzonder is. Zoek zelf eens naar de sterftecijfers per week bij het cbs. Daar zie je dit jaar een grotere oversterfte dan vorig jaar. Terwijl er minder corona doden en minder corona patiënten in de ziekenhuizen zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door bellamy13 op 11-11-2021 08:10:52 ]
pi_202120269
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:03 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Nogmaals.. er zijn mensen overleden of mensen met ernstige bijwerkingen. Zolang de overheid en medicijnenindustre dit niet erkend kan je geen zuivere cijfers hanteren. Op de één of andere manier willen mensen hier dit ook nirt erkennen. Neem even de moeite om je er in te verdiepen. Kijk bijv is een keer een docu over het beleid van medicijnenindustrie. the bleeding edge. Er gebeurt nu exact hetzelfde als wat er toen gebeurd is. Er vallen veel slachtoffers, niet duizenden, niet tienduizenden maar 100 duizenden.. en deze worden genegeerd.

Wat wel bijzonder is. Zoek zelf eens naar de sterftecijfers per week bij het cbs. Daar zie je dit jaar een grotere oversterfte dan vorig jaar. Terwijl er minder corona doden en minder corona patiënten in de ziekenhuizen zijn.
Ik heb eens zo'n weektabel gedownload, en die geeft geen oversterfte waarden.
Wat is volgens jou de oversterfte in oktober 2020 en 2021?
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_202120276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Vanaf dag 1 wisten ze al dat het vaccin de oplossing van de pandemie zou zijn, er was amper bekend watvoor virus het was en het vaccin was nog niet eens op de markt. Best knap
Nee, zo knap is dat niet, de wetenschap is dat je een virus alleen definitief eronder kunt krijgen met een vaccin.
Die wetenschap garandeert niet dat dat vaccin er komt.
Voor HIV bijvoorbeeld is er nog steeds geen vaccin.
Voor Covid-19 is het huidige vaccin niet de definitieve oplossing.
Maar er zijn meer vaccins in ontwikkeling.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_202120334
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Ik zit niet vanaf dag 1 zo in de wedstrijd. Ik dacht oprecht dat het om een pandemie ging. Maar ontdekte steeds meer aanwijzingen dat er andere mechanismen aan het werk zijn. Dingen klopten niet voor mijn gevoel. Dan ga je andere bronnen aanboren.

Immers, binnen de gevestigde instituten vind je slechts het gepushte narratief. Serieuze wetenschap wat een andere kant belichtte is al in een vroeg stadium de nek omgedraaid, de wetenschappers met pek en veren uitgekotst door de scene.

De precieze beweegredenen ken ik ook niet. Maar het verhaal van een virus, een prikje en klaar. Dat is een 'ship well sailed'.
Virus, prikje, klaar is natuurlijk ook wel een simplistische gedachte. Al in het voorjaar was duidelijk dat het huidige vaccin Delta niet kan tegenhouden. Maar wel de druk op de zorg ontlasten.
Dus daar is op ingezet. Nu blijkt dat de druk op de zorg niet voldoende wordt ontlast.
Ik weet niet of dat nu komt door het percentage ongevaccineerden, of dat de werking van het vaccin afneemt, of dat de kwetsbaren minder goed zijn beschermd tegen Delta.
In ieder geval is het vaccin vooralsnog de enige oplossing tegen Covid.
Of we moeten liever in lockdown zitten blijven...
pi_202120349
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor een flauwekul?

Waarom heb je er zoveel moeite mee dat er precies inzichtelijk wordt gemaakt wie er primair door covid op de IC ligt?
Omdat het koppelen van mijn vaccinatie gegevens aan mijn medische gegevens oa mijn ziektekostenverzekering geen zak aangaan en al helemaal niet aan de FvD

Maar nogmaals.. wat denk jij uit die gegevens te halen?
pi_202120353
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:17 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Je wilt het misschien niet horen maar er zijn mensen doodgegaan door de vaccinatie, je hoort er alleen vrijwel niet over in de MSM.
Tis in ieder geval een goede reden om niet te vaccineren :)
Er zijn ook mensen doodgegaan terwijl ze onderweg waren naar de vaccinatielocatie.

De afbeelding is te simplistisch. Je hebt als gevaccineerde veel minder kans op ernstige Covid, of daaraan te overlijden.
Het risico van het vaccin is een heel stuk lager.
pi_202120367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:46 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Volgens mij moet het bij de ingrediënten vermeld worden als het meer dan 1% is, ik kom het nooit tegen.
Het zit wel vaak in veevoer.

Nog nooit ergens "gemodificeerd zetmeel" op zien staan? Moet je beter zoeken
pi_202120379
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
:') |:(
pi_202120385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Iemand die voor de operatie positief test op Covid wordt niet geopereerd.
En iemand die na een operatie op de IC belandt ligt daar enkele uren en hooguit 2 dagen, niet 2 weken.
pi_202120392
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
:') |:(
En we zitten geeneens in BNW :+
pi_202120429
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nog nooit ergens "gemodificeerd zetmeel" op zien staan? Moet je beter zoeken
Hugo heeft dus wel gelijk dat mensen niet weten wat ze in hun mond steken.
Gemodificeerd zetmeel is niet genetisch gemodificeerd. _O-
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_202120435
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:59 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Oprechte vraag.. maar bekijk het filmpje hierboven (sorry duurt 10min) en vertrouw je dan nog steeds de cijfers ? Hier zie je dat duizenden mensen die serieuse bijwerkingen hebben niet gehoord worden. Ze worden letterlijk genegeerd. Hoe kan ik dan nog vertrouwen op de cijfers als dit zomaar kan en mag gebeuren?

Nogmaals oprechte vraag...
Myocarditis :

https://publications.aap.(...)ogincheck=redirected
pi_202120454
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
En we zitten geeneens in BNW :+
BNW is de nieuwe werkelijkheid. Straks moeten wij in BNW posten en worden wetenschappelijk onderbouwde redeneringen niet meer geaccepteerd
pi_202120468
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:44 schreef BertV het volgende:

[..]
Hugo heeft dus wel gelijk dat mensen niet weten wat ze in hun mond steken.
Gemodificeerd zetmeel is niet genetisch gemodificeerd. _O-
Sorry, moest inderdaad genetisch gemodificeerd zetmeel zijn

Verder hoeft er niks op het etiket te staan als het vlees afkomstig is van een dier dat GM voer heeft gehad
  donderdag 11 november 2021 @ 08:52:01 #176
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Klopt gewoon helemaal niet. Ze maken je wel degelijk immuun voor de ernstige gevolgen van een besmetting en zorgen ervoor dat je in de meeste gevallen niet in een ziekenhuis of IC beland. Ze voldoen dus prima als een middel om de gevolgen van corona te bestrijden.

En er zijn wel meer vaccins die op een gegeven moment uitwerken. Denk maar aan tetanus bijvoorbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202120539
quote:

[..]
Hoe weet je dit nou?

Hoezo wordt het vaccin afgeraden?
pi_202120570
quote:

[..]
[..]
[..]
Dat is een aanname die je niet kunt bewijzen.
[..]
Als het aan mij had gelegen, waren de massa's niet hysterisch bang gemaakt met valse informatie over doodvallende Chinezen op straat, verbrande lijken in India, en meer van dat soort onzin. Als het aan mij had gelegen, had men dokters niet verboden om zieken te behandelen met standaardmiddelen. Als het aan mij had gelegen, had men niet beweerd niets te weten van het virus, maar al wel dat een vaccin het ENIGE middel was om het te bestrijden. Die apocalyptische gevolgen van dien zijn opnieuw nergens op gebaseerd. Ja, als je de hele zorg uitholt, creeer je een kunstmatige apocalypse, maar dat was niet onvermijdelijk geweest.
[..]
Dat weet je helemaal niet. Portugal met Nederland vergelijken slaat nergens op, twee totaal verschillende landen. We moeten nog zien of het virus uit Portugal wegblijft.
[..]
Wat is dit nu weer voor een vreselijk arrogante opmerking? Heb je het soms nodig om mensen uit de hoogte toe te spreken?
[..]
Ik heb net covid gehad dus ben al immuun. Bemoei je met je eigen zaken. Discussieer met argumenten, niet met dit soort stupide gebrabbel waarin je mij weleens gaat vertellen wat ik moet doen als onbenul. Dat je je vaccintjes hebt gehaald is gewoon een feit toch? Binnenkort een booster, hoera.
[..]
Vaccinatie is geen garantie op niet-opname en vaccinatie is ook niet gegarandeerd veilig. Het is dus volstrekt onrechtmatig om mensen te willen dwingen een medische ingreep te ondergaan door middel van bestraffing terwijl ze die niet nodig hebben, die niet per se veilig uitpakt en waarvoor geen compensatie wordt geleverd als het wel fout gaat. Nogmaals, mensen betalen al jarenlang voor de zorg, dus iedereen die heeft betaald heeft er recht op, of je nu toevallig met de waan van de dag een vaccin neemt of niet. Het feit dat een ander een vaccin neemt, maak van degene die dat niet doet geen tweederangsburger.
[..]
Ja, en toch betalen we al jaren voor die kosten met zijn allen. Het is maar net wat voor maatschappij je wil natuurlijk. Maar we hebben hier ook rechten. Jij wil aan die rechten toornen. Dat maakt je een eng tyranniek mannetje in mijn ogen, want je wil anderen dwingen iets tegen hun zin te doen en respecteert hun vrijheid van gedachten, mening, lichamelijke integriteit en vrijheid niet. Daardoor heb jij geen enkel recht van spreken in een rechtsstaat, maar moet je misschien in een of andere dictatuur gaan wonen waar dat soort neigingen wel als de norm gelden, en je enge ideeen hier vooral voor jezelf houden, want in een beschaafd land horen ze niet thuis.
[..]
Bedankt en hetzelfde.
Nope, bijvoorbeeld het rabiës vaccin geeft je 24 uur de tijd om hulp te zoeken.
Een vaccin leert je afweersysteem om te gaan met de ziekteverwekker.
Meer niet.
Het mooiste is dat je vervolgens volledig immuun bent, maar zo simpel ligt het helaas niet.
pi_202120620
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb eens zo'n weektabel gedownload, en die geeft geen oversterfte waarden.
Wat is volgens jou de oversterfte in oktober 2020 en 2021?
Net gekeken. Ik heb het over totale sterfte

Week 1 tm 43 2020 is 133792
2021 134152

Waarom sterven er nu meer mensen dan vorig jaar? Er liggen veel minder mensen in de ziekenhuizen ivm covid.
pi_202120711
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:58 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Net gekeken. Ik heb het over totale sterfte

Week 1 tm 43 2020 is 133792
2021 134152

Waarom sterven er nu meer mensen dan vorig jaar? Er liggen veel minder mensen in de ziekenhuizen ivm covid.
Maar dat is niet per week, maar het totaal tot week 43.
Als je kijkt naar overlijdens aan covid, dan zaten we in april al op 10.000, da's de helft van vorig jaar aan Covid.
Verder hadden we in 2020 enkele zware lockdowns, dat zorgt er ook voor dat op andere vlakken minder mensen overlijden.
pi_202120915
quote:

[..]
Hoe weet je dit nou?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het gaat niet om één vaccin, het gaat om waarschijnlijk twee keer per jaar een boosterprik. Elke boosterprik die je neemt loop je kans op myocarditis en andere rotzooi. Dus als je niet begrijpt dat heel veel mensen daar geen zin in hebben zit er iets niet helemaal lekker.
Deze zocht ik

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2110475

Het enige wat er bij vaccinatie uitspringt dat meer is dan bij een covid infectie is dat je meer kans hebt op opgezwollen lymfeklieren na vaccinatie. Oh, en gordelroos.

[ Bericht 4% gewijzigd door devlinmr op 11-11-2021 09:23:43 ]
pi_202121046
quote:

[..]

[..]
[..]

Ik heb net covid gehad dus ben al immuun
. Bemoei je met je eigen zaken. Discussieer met argumenten, niet met dit soort stupide gebrabbel waarin je mij weleens gaat vertellen wat ik moet doen als onbenul. Dat je je vaccintjes hebt gehaald is gewoon een feit toch? Binnenkort een booster, hoera.
[..]

Blijkbaar geen ernstige covid (gelukkig) maar dat betekend ook dat je niet kunt zeggen dat je "dus al immuun" bent. Hoe minder ernstig, hoe minder antistoffen is allang gebleken
  donderdag 11 november 2021 @ 09:35:27 #183
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202121181
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iemand die voor de operatie positief test op Covid wordt niet geopereerd.
En iemand die na een operatie op de IC belandt ligt daar enkele uren en hooguit 2 dagen, niet 2 weken.
Als je acuut geopereerd moet worden wachten ze echt niet.
pi_202121297
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:03 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Nogmaals.. er zijn mensen overleden of mensen met ernstige bijwerkingen. Zolang de overheid en medicijnenindustre dit niet erkend kan je geen zuivere cijfers hanteren. Op de één of andere manier willen mensen hier dit ook nirt erkennen.
Heeft geen zin hier, sommige hier denken nog steeds dat de vaccinatie campagne de uitweg is.
Dat iedereen maar even een prikje gaat halen..
pi_202121436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:42 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Heeft geen zin hier, sommige hier denken nog steeds dat de vaccinatie campagne de uitweg is.
Het is de enige manier die we hebben om de instroom in de ziekenhuizen in te dammen.
Heb jij betere suggesties die niet het opsluiten van miljoenen mensen betekent?
pi_202121444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:42 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Velen vertrouwen de harde wetenschappelijke feiten. Ipv dit dom recalcitrant gelul en niet terug komen op eerdere opmerkingen.

Portugal 98% vaccinatiegraad bij 12+ bewijst dat vaccins erg goed werken tegen oplopende ziekenhuisbezetting. We hebben hier rivm cijfers laten zien dat 70% van de corona ic patienten niet ingeent zijn.
pi_202121473
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als je acuut geopereerd moet worden wachten ze echt niet.
Het probleem is dat die acute operaties steeds vaker zullen voorkomen als je mensen die nu wachten op een nieuwe hartklep/nier/lever etc maar op de wachtlijst laat staan
pi_202121689
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het is de enige manier die we hebben om de instroom in de ziekenhuizen in te dammen.
Gevaccineerden stromen toch ook het ziekenhuis in? (misschien niet of nauwelijks op IC..) Wat heeft het dan voor nut?
pi_202121765
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:04 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Gevaccineerden stromen toch ook het ziekenhuis in? (misschien niet of nauwelijks op IC..) Wat heeft het dan voor nut?
Heb je de verhoudingen gezien?
Het verschil in leeftijd?
Waarschijnlijk niet anders zou je dit niet vragen
pi_202121795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Heb je de verhoudingen gezien?
Het verschil in leeftijd?
Waarschijnlijk niet anders zou je dit niet vragen
Die verhoudingen zijn langzaam aan het verschuiven.
pi_202121823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:09 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Die verhoudingen zijn langzaam aan het verschuiven.
Wat zijn ze nu dan volgens jou?
pi_202121839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:04 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
En wat is het percentage op de verpleegafdeling. Is het nu zo moeilijk om de eerdere rivm cijfers daarvoor te bekijken. Het is alsnog 56% niet gevaccineerden. Dus 15% van de recalcitrante bevilking zorgt voor meer dan de helft van de verpleegafdeling bezetting.
pi_202121892
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En wat is het percentage op de verpleegafdeling. Is het nu zo moeilijk om de eerdere rivm cijfers daarvoor te bekijken. Het is alsnog 56% niet gevaccineerden. Dus 15% van de recalcitrante bevilking zorgt voor meer dan de helft van de verpleegafdeling bezetting.
Waarom is dit toch zo moeilijk te bevatten voor zoveel mensen. Als het om Marokkanen en criminaliteit en oververtegenwoordiging gaat snappen ze het plotseling wel.
pi_202122200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wat zijn ze nu dan volgens jou?
Op dit precieze moment weet ik niet maar als ik even wat cijfers erbij pak:

"In oktober was 16% van de bevolking van 18 jaar en ouder niet of niet volledig gevaccineerd tegen COVID-19. Ruim de helft (56%) van de COVID-19 patiënten in het ziekenhuis was in die maand niet of niet volledig gevaccineerd (figuur 3). In september was dat 73%.

Op de intensive care was in oktober 70% van de COVID-19-patiënten niet (volledig) gevaccineerd (figuur 4), in september was dat 83%."

Bron: RIVM.

Dat is een verschuiving.
pi_202122265
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom voel jij je eigenlijk opgesloten dan? Je mag overal naartoe met je groene vinkje.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:15:47 #196
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202124191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het probleem is dat die acute operaties steeds vaker zullen voorkomen als je mensen die nu wachten op een nieuwe hartklep/nier/lever etc maar op de wachtlijst laat staan
En als je ongevaccineerd acuut moet worden geopereerd met positieve PCR lig je -ondanks acuut nierfalen- als "wappie op de afdeling"
pi_202124302
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En als je ongevaccineerd acuut moet worden geopereerd met positieve PCR lig je -ondanks acuut nierfalen- als "wappie op de afdeling"
Als een koe cacao eet kan deze chocolademelk geven. Net zo'n onzinnige bewering die als een lul op een drumstel slaat :D
  donderdag 11 november 2021 @ 12:26:07 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202124341
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als een koe cacao eet kan deze chocolademelk geven. Net zo'n onzinnige bewering die als een lul op een drumstel slaat :D
We weten het simpelweg niet want oorzaak-gevolg cijfers mogen we niet inzien. Misschien drumstokken gebruiken?
pi_202124558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We weten het simpelweg niet want oorzaak-gevolg cijfers mogen we niet inzien. Misschien drumstokken gebruiken?
Waarom zou je oorzaak gevolg cijfers moeten inzien. Onderbouw maar eens je assumptie dat ongevaccineerden vaker in het ziekenhuis belanden dan gevaccineerden door niet corona gerelateerde klachten.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:47:25 #200
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202124670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom zou je oorzaak gevolg cijfers moeten inzien. Onderbouw maar eens je assumptie dat ongevaccineerden vaker in het ziekenhuis belanden dan gevaccineerden door niet corona gerelateerde klachten.
Ik doe geen aannames. Ik wil gewoon inzichtelijk hoeveel ongevaccineerden er primair door covid op de IC liggen. Waarom is dat gek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')