abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202116885
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:31 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Jongeren overbelasten de zorg niet, maar verspreiden het wel als een lopend vuurtje.

Nee, niemand denkt dat het virus 1,2,3 weg is. Dat is jouw aanname. De reden waarom we vaccineren, is om jezelf, de mede mens te beschermen en druk op ziekenhuizen te verlagen. Dat we regelmatig een booster nodig hebben, dat is ook al lang bekend. Het virus muteert, we zullen dit moeten blijven doen tot het virus uitgeroeid is, of tot er goede medicijnen die ervoor zorgen dat je niet opgenomen hoeft te worden.
Hoeveel menselijke virusziektes hebben we uit weten te roeien?
SARS-CoV-2 kent dierlijke reservoirs, en ik geloof er geen snars van dat we ook maar enige kans hebben het uit te kunnen roeien.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken
Sinds de tweede helft van de jaren zeventig is de ziekte door een uitgebreide wereldwijde vaccinatiecampagne niet meer voorgekomen. Pokken was het eerste virus dat door de moderne wetenschap is uitgeroeid, en ook het enige, totdat op 14 oktober 2010 de runderpest uitgeroeid verklaard werd.[3]
Dit was alleen mogelijk doordat:

1. er een effectief vaccin bestaat;
2. er geen symptoomloze dragers van de ziekte zijn en
3. er geen dierlijk reservoir bestaat van de ziekteverwekker.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 10 november 2021 @ 20:33:06 #127
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202117120
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik zie dat de wappermoties van de fvd bij je werken.
Waarom zouden ziekenhuizen liegen over de mensen op de IC
Strikt genomen is dat geen liegen. Die mensen liggen immers met corona op de IC...
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202117227
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Schreeuwen ze terwijl ze tegelijkertijd een peuk wegpaffen en genetisch gemodificeerd voedsel verorberen. _O-
Welk genetisch gemodificeerd voedsel tref jij in de Nederlandse supermarkten aan?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202117621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Hoeveel menselijke virusziektes hebben we uit weten te roeien?
SARS-CoV-2 kent dierlijke reservoirs, en ik geloof er geen snars van dat we ook maar enige kans hebben het uit te kunnen roeien.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken
Sinds de tweede helft van de jaren zeventig is de ziekte door een uitgebreide wereldwijde vaccinatiecampagne niet meer voorgekomen. Pokken was het eerste virus dat door de moderne wetenschap is uitgeroeid, en ook het enige, totdat op 14 oktober 2010 de runderpest uitgeroeid verklaard werd.[3]
Dit was alleen mogelijk doordat:

1. er een effectief vaccin bestaat;
2. er geen symptoomloze dragers van de ziekte zijn en
3. er geen dierlijk reservoir bestaat van de ziekteverwekker.
Zeker niet met zo'n attitude. Maar daarom zei ik ook "of tot er goede medicijnen komen". De doelstelling moet zijn dat wanneer we alles weer open gooien dat de ziekenhuizen niet overvol raken. Dit kunnen we bereiken door te vaccineren. Dit is al in meerdere landen aangetoond, alleen dat wil je niet zien als je in complottheorieën gelooft en wanneer je denkt dat je het beter te weet dan experts.
  woensdag 10 november 2021 @ 21:26:46 #130
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_202117681
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 07:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Denken dat we de zorg zomaar kunnen uitbreiden. De reacties van de recalcitranten anti vaxxers lijken vaak wel op 3e wereld logica waarom men bang is voor een spuitje. :D
Ik zeg nergens dat de zorg zomaar uit te breiden is.
Ik ben enkel van mening dat de zorg niet in deze slechte staat hoeft te zijn.

En recalcitrant ?
Toen het vaccin beschikbaar werd was ik niet voornemens om het te nemen, net zoals ik niet voornemens ben de mij beschikbaar gestelde griepvaccin jaarlijks te nemen. Dat heeft geen enkele reden van mijn kant gehad
Het is nooit een verplichting geweest dus waarom zou ik ook.
Nu de huidige tweedeling gezaaid is en men bijna verplicht wordt te laten enten gaan mijn hakken in het zand.

Dit heeft ook niets te maken bang zijn voor een naaldje maar ik vind de dwang en het hele circus eromheen te belachelijk voor woorden.

Verder mag iedereen wat mij betreft zelf beslissen om wel of niet te enten maar respecteer elkaars keuze en accepteer dat men een andere mening heeft en mag hebben.
pi_202117720
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kans op hartproblemen door covid liggen een stuk hoger
Hoe weet je dit nou?
Dus ik moet een vaccin nemen wat eerst goedgekeurd was en nu wordt afgeraden. Ze doen dit toch niet voor niets? Ze dachten dat het veilig was. Maar nu blijkt dat het vaccin voor bepaalde groepen meer schade aanricht dan dat het goed doet, is het advies er mee te stoppen.

Maar jij zal t wel beter weten...
pi_202117754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Strikt genomen is dat geen liegen. Die mensen liggen immers met corona op de IC...
Waarom vertrouw je de cijfers niet dan ?
pi_202117756
Ondertussen negeren ze in Amerika duizenden slachtoffers uit de testfase van het corona vaccin.

Wat is er gebeurd? Deze groep mensen hebben heftige bijwerkingen, of zijn overleden. In het begin werden ze geholpen. Maar nu ze moeten betalen voor hun ziekenhuiskosten heeft onder andere de FDA besloten het contact te verbreken. De mensen kunnen niet geholpen worden en/of mogen zelf voor de kosten opdragen.

pi_202117806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Welk genetisch gemodificeerd voedsel tref jij in de Nederlandse supermarkten aan?
soja mais of koolzaad wat dan weer in allerlei producten zit
Zoals melkproducten, hagelslag, margarine etc
pi_202117809
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:22 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Zeker niet met zo'n attitude. Maar daarom zei ik ook "of tot er goede medicijnen komen". De doelstelling moet zijn dat wanneer we alles weer open gooien dat de ziekenhuizen niet overvol raken. Dit kunnen we bereiken door te vaccineren. Dit is al in meerdere landen aangetoond, alleen dat wil je niet zien als je in complottheorieën gelooft en wanneer je denkt dat je het beter te weet dan experts.
Ah, het aankaarten van reële problemen, getuigt van een onwenselijke houding en betekent dat ik in complottheorieën geloof.
pi_202117830
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:32 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Hoe weet je dit nou?
Dus ik moet een vaccin nemen wat eerst goedgekeurd was en nu wordt afgeraden. Ze doen dit toch niet voor niets? Ze dachten dat het veilig was. Maar nu blijkt dat het vaccin voor bepaalde groepen meer schade aanricht dan dat het goed doet, is het advies er mee te stoppen.

Maar jij zal t wel beter weten...
Zal de stats er eens bijzoeken als ik tijd heb.
  woensdag 10 november 2021 @ 21:45:43 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202117840
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom vertrouw je de cijfers niet dan ?
Wat is dit nou voor een flauwekul?

Waarom heb je er zoveel moeite mee dat er precies inzichtelijk wordt gemaakt wie er primair door covid op de IC ligt?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202117844
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
soja mais of koolzaad wat dan weer in allerlei producten zit
Zoals melkproducten, hagelslag, margarine etc
Volgens mij moet het bij de ingrediënten vermeld worden als het meer dan 1% is, ik kom het nooit tegen.
Het zit wel vaak in veevoer.
pi_202117975
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zal de stats er eens bijzoeken als ik tijd heb.
Oprechte vraag.. maar bekijk het filmpje hierboven (sorry duurt 10min) en vertrouw je dan nog steeds de cijfers ? Hier zie je dat duizenden mensen die serieuse bijwerkingen hebben niet gehoord worden. Ze worden letterlijk genegeerd. Hoe kan ik dan nog vertrouwen op de cijfers als dit zomaar kan en mag gebeuren?

Nogmaals oprechte vraag...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 22:10:02 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118098
Ik lees: heel veel antivaxxers die alleen aan zichzelf denken (hurdur, lage kans), maar tegerlijkertijd wel verwachten dat men hun ziekenhuiskosten betaalt als ze op hun buik op de IC terecht komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202118211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Ik lees: heel veel antivaxxers die alleen aan zichzelf denken (hurdur, lage kans), maar tegerlijkertijd wel verwachten dat men hun ziekenhuiskosten betaalt als ze op hun buik op de IC terecht komen.
Ik lees heel veel mensen die denken dat de kans groot is op ziekenhuisopname. Het gaat nergens over. Er liggen 300 mensen op de IC nu.

De kans voor mij op ziekenhuisopname is 1 op 40.000.

Dat meenemende met bovenstaand filmpje. Het is onbegrijpelijk dat bijwerkingen, hoe klein de kans ook os, genegeerd worden. Dan krijg je geen juiste data.

AztraCenika was veilig, wordt nu niet meer genruikt hier
Moderna was veilig, nu afgeraden voor jongeren
Jansen werkt niet goed

Alle vaccins:
je bent nog steeds besmettelijk, volgens recent onderzoek uit zweden werkt het vaccin nagenoeg NIET meer na 9 maanden.

Hoezo ben ik antivaxxer als ik dit vaccin nu niet wil?

Over 40 jaar sta ik vooraan in de rij om een vaccin te nemen want dan is mijn kans op ziekenhuisopname 1 op 2000... maar als jonge gezonde atleet vind ik het niet nodig, en wegen de voordelen van het vaccin niet op tegen de risico's. Dit wordt beaamt door Frankrijk, en Zweden en Denemarken.

Waarom denken mensen hier er anders over?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 22:21:10 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118261
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:17 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik lees heel veel mensen die denken dat de kans groot is op ziekenhuisopname. Het gaat nergens over. Er liggen 300 mensen op de IC nu.

De kans voor mij op ziekenhuisopname is 1 op 40.000.

Dat meenemende met bovenstaand filmpje. Het is onbegrijpelijk dat bijwerkingen, hoe klein de kans ook os, genegeerd worden. Dan krijg je geen juiste data.

AztraCenika was veilig, wordt nu niet meer genruikt hier
Moderna was veilig, nu afgeraden voor jongeren
Jansen werkt niet goed

Alle vaccins:
je bent nog steeds besmettelijk, volgens recent onderzoek uit zweden werkt het vaccin nagenoeg NIET meer na 9 maanden.

Hoezo ben ik antivaxxer als ik dit vaccin nu niet wil?

Over 40 jaar sta ik vooraan in de rij om een vaccin te nemen want dan is mijn kans op ziekenhuisopname 1 op 2000... maar als jonge gezonde atleet vind ik het niet nodig, en wegen de voordelen van het vaccin niet op tegen de risico's. Dit wordt beaamt door Frankrijk, en Zweden en Denemarken.

Waarom denken mensen hier er anders over?
Ja, blabla bla lage kans, bla bla.

Dat dacht iedereen, echt iedereen, die met heftige klachten te kampen heeft gehad. En iedereen bijna zonder uitzondering heeft dan op eens wel heel erg spijt dat ze niet eerder het vaccin hadden genomen. Je hebt de kans om die kans naar paktisch 0 te verlagen, dat is wat het vaccin doet. En als iedereen onder de 70% ongevaccineerden op de ICs dat had gedaan, dan had ik nu niet de gevolgen hoeven te ondervinden van dat stronteigenwijze volk.

Noem één reden om geen vaccin te nemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 10 november 2021 @ 22:24:06 #143
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202118308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Blablabla

Heb de afgelopen 10 jaar geen huisarts bezocht. Maar wel ongeveer 15.000 euro aan premie betaald.

Niet zo zeiken.
  woensdag 10 november 2021 @ 22:24:22 #144
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_202118312
Ik zou nog meer smileys in je OP gebruiken!!

Tering debiel.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  woensdag 10 november 2021 @ 22:25:31 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202118331
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat dacht iedereen, echt iedereen, die met heftige klachten te kampen heeft gehad. En iedereen bijna zonder uitzondering heeft dan op eens wel heel erg spijt dat ze niet eerder het vaccin hadden genomen. Je hebt de kans om die kans naar paktisch 0 te verlagen, dat is wat het vaccin doet. En als iedereen onder de 70% ongevaccineerden op de ICs dat had gedaan, dan had ik nu niet de gevolgen hoeven te ondervinden van dat stronteigenwijze volk.

Egoïstisch hoor, anti covaxxers

:')
  woensdag 10 november 2021 @ 22:26:35 #146
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_202118349
quote:
De meeste mensen die daadwerkelijk op de IC terecht komen hebben overgewicht, hebben diabetes (waarschijnlijk als gevolg van overgewicht) of ander onderliggend lijden. Ook zijn ze oud.

Dus je hele verhaal slaat nergens op.

Die paar mensen die niet aan die condities lijden, zou de zorg gewoon moeten kunnen opvangen.

Waar je voor zou moeten pleiten is dat iedereen verantwoordelijker met zijn eigen gezondheid omgaat, dat we elkaar aanmoedigen gezond te leven, dat iedereen beter voor zichzelf zorgt.

Nu wil je een hele bevolking geforceerd onderwerpen aan medische troep van dubieuze bedrijven dat allerlei rare bijwerkingen kan hebben, je wil mensen straffen voor voorzichtigheid en prudentie.

Voor de zoveelste keer, normaal gesproken worden vaccins pas na een jaar of 10 op grote schaal uitgerold en/of opgenomen in een reeks vaccins die standaar worden gegeven.

Het is compleet van de gekke om de huidige vaccins aan een hele bevolking te willen opdringen en mensen te bestraffen als ze liever nog even de kat uit de boom kijken.

Dat jij je vaccintjes neemt moet je zelf weten, maar laat mij met rust. Ik betaal ook al jaren voor de zorg, zelfs al maak ik er nooit gebruik van, en dat gaat dan naar andere mensen die al jaren ongezond leven, maar gelukkig ook naar de mensen die gewoon pech hebben. Dat is de solidariteit waar we voor hebben gekozen. Dat de politiek vervolgens slecht beleid voert is niet mijn verantwoordelijkheid.
@Ali_Kannibali, na een drukke dag las ik zojuist het topic en alle reactie(s).

Dat de vaccins mogelijk nog niet de gehoopte uitweg bieden is een zeer discutabel zaak, waarover het laatste woord nog lang niet gezegd is. Maar kennelijk baart het vaccin u ook meer zorgen dan het virus. Goed bezig man!
Bedenk daarbij ook goed dat wanneer er geen vaccins waren ontwikkeld tegen Covid-19, ongeacht de ongebruikelijke snelheid, dat het plaatje er heel wat desastreuzer had uitgezien, zo niet tegen hel en verdoemenis aan. En als het aan u had gelegen waren er vast ook geen vaccinatiecampagnes opgetuigd met alle apocalyptische gevolgen van dien.

Wanneer iedereen vrijwel volledig gevaccineerd zou zijn, zoals in Portugal waar de jongste recensies omtrent Covid-19 onlangs een stuk rooskleuriger zijn geworden, zou het plaatje er nu heel anders uit zien.
Ik weet dat één zwaluw dan nog geen zomer maakt, zo belangrijk bent u als enkeling nu ook weer niet. Dus ga nu zelf uw ''vaccintjes'' maar eens halen, stoere boy, en wees tenminste voorbeeldig i.p.v. hier anderen tegen te spreken. Aantrappen tegen opbouwende kritiek en het tegenspreken van onomstotelijke informatie van meerdere leden is bij voorbaat al kansloos!

En al zeker wordt achter de coulissen gebrainstormd over zaken als fikse 'eigen bijdrages' zoals in Singapore voor bepaalde patiënten die onder het kopje 'eigen schuld dikke bult' vallen.
Maar natuurlijk blijft rechtmatig en waardig onderscheid gemaakt worden tussen patiënten met een verschillend type diabetes. Personen bij wie het vaccin niet goed werkt door medische omstandigheden die door Corona in het ziekenhuis verdwijnen worden in geval dát natuurlijk ook ontzien. ;)

Als bijzaak, maar niet helemaal onbelangrijk in het heetst van de strijd tegen deze akelige pandemie, zou het inderdaad ook fijn zijn wanneer bepaalde mensen ook wat minder ongezond zouden leven als zo'n leefstijl diabetes type 2 veroorzaakt, hartklachten en een verhoogde kans om met 'n weinig gracieuze boog op de IC te belanden.
Ten overvloede is het nog zo dat deze mensen de samenleving normaliter ook een godsvermogen kosten door ongezond eten, roken, et cetera.

Fijne avond verder!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 22:29:52 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118405
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Egoïstisch hoor, anti covaxxers

:')
Dus iemand die de adviezen van de experts volgt, een vaccin neemt dat ie waarschijnlijk niet eens echt nodig heeft en dus zijn steentje heeft bijgedragen aan de bestrijding van de pandemie nog voor er ook maar sprake was van qr-codes is egoistisch en dat maakt alle argumenten ongeldig?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202118429
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik 50+ was zou ik het nemen.
Gezonde mensen onder de 50 hebben niets te maken met de overbelasting van de zorg.
Het is niet nodig voor mij. In mijn leeftijdsgroep is er nog niemand overleden aan corona.
Het werkt niet goed
Ik blijf besmettelijk
Mensen met klachten van het vaccin worden niet gehoord. Waarom zou dit zijn? Niet blablabla.. maar waarom zouden ze niet luisteren naar mensen mrt klachten?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 22:33:32 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202118465
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:31 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als ik 50+ was zou ik het nemen.
Gezonde mensen onder de 50 hebben niets te maken met de overbelasting van de zorg.
Het is niet nodig voor mij. In mijn leeftijdsgroep is er nog niemand overleden aan corona.
Het werkt niet goed
Ik blijf besmettelijk
Mensen met klachten van het vaccin worden niet gehoord. Waarom zou dit zijn? Niet blablabla.. maar waarom zouden ze niet luisteren naar mensen mrt klachten?
Noem een reden om geen vaccin te nemen. Ik geef je alvast één van de voordelen: je verkleint de kans dat je enorm ziek wordt en longklachten krijgt van toch wel behoorlijk (1 op 1000 minimaal, mogelijk veel meer) naar nihil.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 10 november 2021 @ 22:51:30 #150
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202118742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus iemand die de adviezen van de experts volgt, een vaccin neemt dat ie waarschijnlijk niet eens echt nodig heeft en dus zijn steentje heeft bijgedragen aan de bestrijding van de pandemie nog voor er ook maar sprake was van qr-codes is egoistisch en dat maakt alle argumenten ongeldig?
Wat voor steentje heb je bijgedragen dan. Dat je asymptomatisch verspreid en dit ongeremd, overal kunt doen? Dat je straks je booster kunt halen?

Blijkbaar heb je er in je eigen ogen nogal veel aan gedaan. En schop je daarom nogal gefrustreerd om je heen op mensen die zich niet lenen voor deze poppenkast.

Word je straks nog bozer als je voor prikje 4 mag ? Kun jij je afvragen waar je nu precies een steentje aan bijdraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')