En allemaal zouden ze direct een vaccin nemen als dat zou betekenen dat ze van het roken/overgewicht/watdanook af zouden zijnquote:Op woensdag 10 november 2021 14:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bijna alle hartklachten zijn het gevolg van roken, eten en andere ongezonde leefgewoonten.
Quatsch.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En allemaal zouden ze direct een vaccin nemen als dat zou betekenen dat ze van het roken/overgewicht/watdanook af zouden zijn
Waarom hecht jij zoveel waarde aan die FvD wappermotie die inbreuk maakt op de privacy?quote:Op woensdag 10 november 2021 14:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nogmaals die is er niet want Hugo wil de cijfers geheimhouden.
BSquote:Een ongevaccineerde op de IC, met positieve PCR maar er ligt door autocrash telt gewoon mee.
Alsof iedereen wil stoppen met roken of ongezond eten.quote:
Vraag het elke roker of fattie of ze dmv van een simpel vaccin ervan af konden zijn. Ik garandeer je dat ze allemaal ja zeggenquote:Op woensdag 10 november 2021 15:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alsof iedereen wil stoppen met roken of ongezond eten.
Zou me verbazen als je dat zelf gelooft.
Als het risico volgens jou nihil is, dan hoef je je toch ook geen zorgen te maken om de mogelijke kosten?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef bellamy13 het volgende:
Vanwaar zou ik zelf de ziekenhuiskosten moeten betalen? Risico voor mij is bijna nihil om in het ziekenhuis te belanden. Moet alle tieners & twintigers zich ook verplicht inenten? Bekijk eerst even het aandeel dat deze groep heeft in ziekenhuisopnames. Dat is namelijk bijna niets.
https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore
1. Of de vaccins lang werken weten we niet. We weten wel dat na 6 tot 9 maanden er weer veel ziekenhuisopnames zijn onder gevaccineerden. In veel ziekenhuizen zelf bijna alleen maar gevaccineerden in het ziekenhuis..... Zie: https://photos.app.goo.gl/SKxb1XhZpwGXXrbP7
2. Jongeren overbelasten de zorg niet. Die moeten nu wel van jou verplicht inenten, of zelf betalen voor eigen zorgkosten
3. In sommige landen wordt zelfs AFGERADEN om te vaccineren bij jongeren. Zie dit onderzoek, waaruit blijkt dat de vaccins na een aantal maanden bijna niet meer werken: https://artsencollectief.nl/grootschalig-zweeds-onderzoek/
Iedereen hier doet net alsof dit een normaal vaccin is. Hup 1x of 2x inenten en het virus is weg, zoals met Polio waar we allemaal ingeent voor zijn. Dit klopt niet. Zo werkt het niet. Helaas is het niet zo simpel zoals de meeste hier denken.
Nee je moet je 2x inenten, het virus verspreid zich vervolgens nog, boosters zijn nodig, ouderen en kwetsbare komen nog in het ziekenhuis. Na 6 tot 9 maanden is het uitgewerkt. Het virus muteerd.
Je kunt niet stellen dat het "BS" is, omdat jij dus die exacte cijfers ook niet weet.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom hecht jij zoveel waarde aan die FvD wappermotie die inbreuk maakt op de privacy?
[..]
BS
"Fattie".quote:Op woensdag 10 november 2021 15:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vraag het elke roker of fattie of ze dmv van een simpel vaccin ervan af konden zijn. Ik garandeer je dat ze allemaal ja zeggen
Sorry, wilde je niet beledigenquote:
Ik stel voor dat je een enquête gaat houdenquote:Lekker respectvol weer.
Nee, veel mensen roken en eten slecht omdat ze dat lekker vinden en het interesseert ze niet zoveel of ze er ziek van worden of aan doodgaan.
Gelukkigquote:Anyway, deze nevendiscussie gaat nergens over dus ik laat het hierbij.
"Gezond verstand"quote:Op woensdag 10 november 2021 14:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je gewoon je gezond verstand gebruikt. Hebben ongevaccineerden dan een factor 15 hogere kans op een ernstig ongeluk waardoor ze op de ic eindigen? Volgens mij heeft iedere inwoner een even grote kans op een ernstig ongeluk waardoor jou voorbeeld zich uitmiddeld en alsnog er zoveel ongevaccineerden door corona op de ic liggen.
Maar blijf hugo maar de schuld geven ipv zelf goede logica te willen toepassen.
Is dat het enigste wat op mijn logica in te brengen is. Dan zal het wel kloppen als het niet te ontkrachten is.quote:
Ten eerste is het geen vaccin, een vaccin immuniseert. Dat doet deze niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat het enigste wat op mijn logica in te brengen is. Dan zal het wel kloppen als het niet te ontkrachten is.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerdequote:Op woensdag 10 november 2021 16:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt niet stellen dat het "BS" is, omdat jij dus die exacte cijfers ook niet weet.
Zie link boven. Het enige wat FvD wil bereiken is dat jij die cijfers gaat wantrouwen en daarmee ook de wetenschap en de instituten erachterquote:Zie daar het belang van de motie..
je gaat medische informatie van mensen delen middels koppeling van vaccinatiestatus aan een medisch dossier. Ja dat is inbreukquote:En anonimiseren is inbreuk privacy,
Inderdaadquote:maar QR code met initialen niet..OK
Hier staat helemaal geen kut in over onderliggende klachten, of covid de reden is voor hospitalisatie. Totaal zwart/wit, dus waardeloos.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde
Cijfers verkregen vanuit de ziekenhuizen, anoniem.
[..]
Zie link boven. Het enige wat FvD wil bereiken is dat jij die cijfers gaat wantrouwen en daarmee ook de wetenschap en de instituten erachter
[..]
je gaat medische informatie van mensen delen middels koppeling van vaccinatiestatus aan een medisch dossier. Ja dat is inbreuk
[..]
Inderdaad
Een vaccin immuniseert niet perse voor het leven. De dtp prik bijvoorbeeld is ook maar voor 10 jaar werkzaam. Hepatitis A maar voor 1 jaar of je moet binnen dat jaar een 2e prik dan wordt het 30 jaar.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen vaccin, een vaccin immuniseert. Dat doet deze niet.
Ten tweede, factor 15, klinkt heel wat. Maar 15 keer niets is ook niets.
"Gezond verstand", dan had je mijns inziens allang door deze leugenachtige poppenkast heen geprikt. Sorry.
Waarom wil je dat weten?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hier staat helemaal geen kut in over onderliggende klachten, of covid de reden is voor hospitalisatie. Totaal zwart/wit, dus waardeloos.
Doei.
Lijkt me vrij essentieel. Ik hoef bijvoorbeeld niet te weten of iemand die hersenchirurgie heeft gehad en daarom op de IC ligt een positieve PCR uitslaat. Of die nu wel of niet is gevaccineerd.quote:
Ach gewoon een gofundme actie opzetten. Heeft WakuWaku ook 250.000 opgeleverdquote:Op woensdag 10 november 2021 18:43 schreef mrevil1337 het volgende:
Mensen die alcohol drinken of roken moeten ook ziekenhuiskosten volledig betalen of te dik zijn.
Even serieus een Corona toeslag is prima maar de volledige rekening is onrealistisch, dan zou ik mijn ziekenkostenverzekering opzeggen wat niet mogelijk is.
En dit "vaccin" immuniseert nog niet eens een maand. Tel uit je winst.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vaccin immuniseert niet perse voor het leven. De dtp prik bijvoorbeeld is ook maar voor 10 jaar werkzaam. Hepatitis A maar voor 1 jaar of je moet binnen dat jaar een 2e prik dan wordt het 30 jaar.
Op dit moment 327 corona ic gevallen, 70% daarvan is dus 229 niet gevaccineerden op de ic dat hadden er dan maar 15 geweest als ze gevaccineerd waren. 229-15= 214 onnodige ic bedden bezet.
Gemiddeld ic kosten 2500 euro per ligdag. Het kost de maatschappij op dit moment alleen aan ic kosten van ongevaccineerden al 500.000 euro per dag.
Poppenkast doorheen geprikt grote woorden die nergens op slaan omdat je niet op argumenten ingaat maar wel weerlegbare onzin roept.
Ik zie dat de wappermoties van de fvd bij je werken.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lijkt me vrij essentieel. Ik hoef bijvoorbeeld niet te weten of iemand die hersenchirurgie heeft gehad en daarom op de IC ligt een positieve PCR uitslaat. Of die nu wel of niet is gevaccineerd.
Anders schilderen mensen het plaatje heel makkelijk in he.
Kans op hartproblemen door covid liggen een stuk hogerquote:Op woensdag 10 november 2021 19:48 schreef bellamy13 het volgende:
Dus ik moet een vaccin nemen wat afgeraden wordt voor mij in andere landen?
Moet ik dan maar verhuizen?
https://www.reuters.com/b(...)nder-30s-2021-11-09/
Volgens mij enkel je eigen risico.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:35 schreef TLC het volgende:
Als je n hartinfarct krijgt en met de ambulance vervoerd moet worden krijg je ook n dure rekening in je brievenbus.
Hoeveel menselijke virusziektes hebben we uit weten te roeien?quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:31 schreef EarlyBird het volgende:
[..]
Jongeren overbelasten de zorg niet, maar verspreiden het wel als een lopend vuurtje.
Nee, niemand denkt dat het virus 1,2,3 weg is. Dat is jouw aanname. De reden waarom we vaccineren, is om jezelf, de mede mens te beschermen en druk op ziekenhuizen te verlagen. Dat we regelmatig een booster nodig hebben, dat is ook al lang bekend. Het virus muteert, we zullen dit moeten blijven doen tot het virus uitgeroeid is, of tot er goede medicijnen die ervoor zorgen dat je niet opgenomen hoeft te worden.
Strikt genomen is dat geen liegen. Die mensen liggen immers met corona op de IC...quote:Op woensdag 10 november 2021 19:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik zie dat de wappermoties van de fvd bij je werken.
Waarom zouden ziekenhuizen liegen over de mensen op de IC
Welk genetisch gemodificeerd voedsel tref jij in de Nederlandse supermarkten aan?quote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Schreeuwen ze terwijl ze tegelijkertijd een peuk wegpaffen en genetisch gemodificeerd voedsel verorberen.
Zeker niet met zo'n attitude. Maar daarom zei ik ook "of tot er goede medicijnen komen". De doelstelling moet zijn dat wanneer we alles weer open gooien dat de ziekenhuizen niet overvol raken. Dit kunnen we bereiken door te vaccineren. Dit is al in meerdere landen aangetoond, alleen dat wil je niet zien als je in complottheorieën gelooft en wanneer je denkt dat je het beter te weet dan experts.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:18 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Hoeveel menselijke virusziektes hebben we uit weten te roeien?
SARS-CoV-2 kent dierlijke reservoirs, en ik geloof er geen snars van dat we ook maar enige kans hebben het uit te kunnen roeien.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken
Sinds de tweede helft van de jaren zeventig is de ziekte door een uitgebreide wereldwijde vaccinatiecampagne niet meer voorgekomen. Pokken was het eerste virus dat door de moderne wetenschap is uitgeroeid, en ook het enige, totdat op 14 oktober 2010 de runderpest uitgeroeid verklaard werd.[3]
Dit was alleen mogelijk doordat:
1. er een effectief vaccin bestaat;
2. er geen symptoomloze dragers van de ziekte zijn en
3. er geen dierlijk reservoir bestaat van de ziekteverwekker.
Ik zeg nergens dat de zorg zomaar uit te breiden is.quote:Op woensdag 10 november 2021 07:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denken dat we de zorg zomaar kunnen uitbreiden. De reacties van de recalcitranten anti vaxxers lijken vaak wel op 3e wereld logica waarom men bang is voor een spuitje.
Hoe weet je dit nou?quote:Op woensdag 10 november 2021 19:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kans op hartproblemen door covid liggen een stuk hoger
Waarom vertrouw je de cijfers niet dan ?quote:Op woensdag 10 november 2021 20:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Strikt genomen is dat geen liegen. Die mensen liggen immers met corona op de IC...
soja mais of koolzaad wat dan weer in allerlei producten zitquote:Op woensdag 10 november 2021 20:40 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Welk genetisch gemodificeerd voedsel tref jij in de Nederlandse supermarkten aan?
Ah, het aankaarten van reële problemen, getuigt van een onwenselijke houding en betekent dat ik in complottheorieën geloof.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:22 schreef EarlyBird het volgende:
[..]
Zeker niet met zo'n attitude. Maar daarom zei ik ook "of tot er goede medicijnen komen". De doelstelling moet zijn dat wanneer we alles weer open gooien dat de ziekenhuizen niet overvol raken. Dit kunnen we bereiken door te vaccineren. Dit is al in meerdere landen aangetoond, alleen dat wil je niet zien als je in complottheorieën gelooft en wanneer je denkt dat je het beter te weet dan experts.
Zal de stats er eens bijzoeken als ik tijd heb.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:32 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Hoe weet je dit nou?
Dus ik moet een vaccin nemen wat eerst goedgekeurd was en nu wordt afgeraden. Ze doen dit toch niet voor niets? Ze dachten dat het veilig was. Maar nu blijkt dat het vaccin voor bepaalde groepen meer schade aanricht dan dat het goed doet, is het advies er mee te stoppen.
Maar jij zal t wel beter weten...
Wat is dit nou voor een flauwekul?quote:Op woensdag 10 november 2021 21:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom vertrouw je de cijfers niet dan ?
Volgens mij moet het bij de ingrediënten vermeld worden als het meer dan 1% is, ik kom het nooit tegen.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
soja mais of koolzaad wat dan weer in allerlei producten zit
Zoals melkproducten, hagelslag, margarine etc
Oprechte vraag.. maar bekijk het filmpje hierboven (sorry duurt 10min) en vertrouw je dan nog steeds de cijfers ? Hier zie je dat duizenden mensen die serieuse bijwerkingen hebben niet gehoord worden. Ze worden letterlijk genegeerd. Hoe kan ik dan nog vertrouwen op de cijfers als dit zomaar kan en mag gebeuren?quote:Op woensdag 10 november 2021 21:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zal de stats er eens bijzoeken als ik tijd heb.
Ik lees heel veel mensen die denken dat de kans groot is op ziekenhuisopname. Het gaat nergens over. Er liggen 300 mensen op de IC nu.quote:Op woensdag 10 november 2021 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Ik lees: heel veel antivaxxers die alleen aan zichzelf denken (hurdur, lage kans), maar tegerlijkertijd wel verwachten dat men hun ziekenhuiskosten betaalt als ze op hun buik op de IC terecht komen.
Ja, blabla bla lage kans, bla bla.quote:Op woensdag 10 november 2021 22:17 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Ik lees heel veel mensen die denken dat de kans groot is op ziekenhuisopname. Het gaat nergens over. Er liggen 300 mensen op de IC nu.
De kans voor mij op ziekenhuisopname is 1 op 40.000.
Dat meenemende met bovenstaand filmpje. Het is onbegrijpelijk dat bijwerkingen, hoe klein de kans ook os, genegeerd worden. Dan krijg je geen juiste data.
AztraCenika was veilig, wordt nu niet meer genruikt hier
Moderna was veilig, nu afgeraden voor jongeren
Jansen werkt niet goed
Alle vaccins:
je bent nog steeds besmettelijk, volgens recent onderzoek uit zweden werkt het vaccin nagenoeg NIET meer na 9 maanden.
Hoezo ben ik antivaxxer als ik dit vaccin nu niet wil?
Over 40 jaar sta ik vooraan in de rij om een vaccin te nemen want dan is mijn kans op ziekenhuisopname 1 op 2000... maar als jonge gezonde atleet vind ik het niet nodig, en wegen de voordelen van het vaccin niet op tegen de risico's. Dit wordt beaamt door Frankrijk, en Zweden en Denemarken.
Waarom denken mensen hier er anders over?
Blablablaquote:Op woensdag 10 november 2021 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Ik lees: heel veel antivaxxers die alleen aan zichzelf denken (hurdur, lage kans), maar tegerlijkertijd wel verwachten dat men hun ziekenhuiskosten betaalt als ze op hun buik op de IC terecht komen.
Egoïstisch hoor, anti covaxxersquote:Op woensdag 10 november 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, blabla bla lage kans, bla bla.
Dat dacht iedereen, echt iedereen, die met heftige klachten te kampen heeft gehad. En iedereen bijna zonder uitzondering heeft dan op eens wel heel erg spijt dat ze niet eerder het vaccin hadden genomen. Je hebt de kans om die kans naar paktisch 0 te verlagen, dat is wat het vaccin doet. En als iedereen onder de 70% ongevaccineerden op de ICs dat had gedaan, dan had ik nu niet de gevolgen hoeven te ondervinden van dat stronteigenwijze volk.
Noem één reden om geen vaccin te nemen.
@Ali_Kannibali, na een drukke dag las ik zojuist het topic en alle reactie(s).quote:De meeste mensen die daadwerkelijk op de IC terecht komen hebben overgewicht, hebben diabetes (waarschijnlijk als gevolg van overgewicht) of ander onderliggend lijden. Ook zijn ze oud.
Dus je hele verhaal slaat nergens op.
Die paar mensen die niet aan die condities lijden, zou de zorg gewoon moeten kunnen opvangen.
Waar je voor zou moeten pleiten is dat iedereen verantwoordelijker met zijn eigen gezondheid omgaat, dat we elkaar aanmoedigen gezond te leven, dat iedereen beter voor zichzelf zorgt.
Nu wil je een hele bevolking geforceerd onderwerpen aan medische troep van dubieuze bedrijven dat allerlei rare bijwerkingen kan hebben, je wil mensen straffen voor voorzichtigheid en prudentie.
Voor de zoveelste keer, normaal gesproken worden vaccins pas na een jaar of 10 op grote schaal uitgerold en/of opgenomen in een reeks vaccins die standaar worden gegeven.
Het is compleet van de gekke om de huidige vaccins aan een hele bevolking te willen opdringen en mensen te bestraffen als ze liever nog even de kat uit de boom kijken.
Dat jij je vaccintjes neemt moet je zelf weten, maar laat mij met rust. Ik betaal ook al jaren voor de zorg, zelfs al maak ik er nooit gebruik van, en dat gaat dan naar andere mensen die al jaren ongezond leven, maar gelukkig ook naar de mensen die gewoon pech hebben. Dat is de solidariteit waar we voor hebben gekozen. Dat de politiek vervolgens slecht beleid voert is niet mijn verantwoordelijkheid.
Dus iemand die de adviezen van de experts volgt, een vaccin neemt dat ie waarschijnlijk niet eens echt nodig heeft en dus zijn steentje heeft bijgedragen aan de bestrijding van de pandemie nog voor er ook maar sprake was van qr-codes is egoistisch en dat maakt alle argumenten ongeldig?quote:Op woensdag 10 november 2021 22:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Egoïstisch hoor, anti covaxxers
Als ik 50+ was zou ik het nemen.quote:Op woensdag 10 november 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, blabla bla lage kans, bla bla.
Dat dacht iedereen, echt iedereen, die met heftige klachten te kampen heeft gehad. En iedereen bijna zonder uitzondering heeft dan op eens wel heel erg spijt dat ze niet eerder het vaccin hadden genomen. Je hebt de kans om die kans naar paktisch 0 te verlagen, dat is wat het vaccin doet. En als iedereen onder de 70% ongevaccineerden op de ICs dat had gedaan, dan had ik nu niet de gevolgen hoeven te ondervinden van dat stronteigenwijze volk.
Noem één reden om geen vaccin te nemen.
Noem een reden om geen vaccin te nemen. Ik geef je alvast één van de voordelen: je verkleint de kans dat je enorm ziek wordt en longklachten krijgt van toch wel behoorlijk (1 op 1000 minimaal, mogelijk veel meer) naar nihil.quote:Op woensdag 10 november 2021 22:31 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Als ik 50+ was zou ik het nemen.
Gezonde mensen onder de 50 hebben niets te maken met de overbelasting van de zorg.
Het is niet nodig voor mij. In mijn leeftijdsgroep is er nog niemand overleden aan corona.
Het werkt niet goed
Ik blijf besmettelijk
Mensen met klachten van het vaccin worden niet gehoord. Waarom zou dit zijn? Niet blablabla.. maar waarom zouden ze niet luisteren naar mensen mrt klachten?
Wat voor steentje heb je bijgedragen dan. Dat je asymptomatisch verspreid en dit ongeremd, overal kunt doen? Dat je straks je booster kunt halen?quote:Op woensdag 10 november 2021 22:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus iemand die de adviezen van de experts volgt, een vaccin neemt dat ie waarschijnlijk niet eens echt nodig heeft en dus zijn steentje heeft bijgedragen aan de bestrijding van de pandemie nog voor er ook maar sprake was van qr-codes is egoistisch en dat maakt alle argumenten ongeldig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |