Nou precies. De hamvraag is of je een bepaalde levensstijl of keuze een reden kan laten zijn om mensen hun eigen rekening te laten betalen. En waar trek je de streep?quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of mensen die lachgas nemen achter het stuur. De Belgische intensivist dr. Geert Meyfroidt kwam pas in het nieuws met de woorden "zonder alcohol zou de helft van de mensen niet of korter op mijn ic liggen" en "helaas kruipen er nog altijd mensen dronken achter het stuur, met tot gevolg zware verkeersongevallen, ook die dronken chauffeurs kunnen terecht komen op de ic, maar ook mensen die ze aanrijden en meetrekken in de ellende: collateral damage.”
Kortom, mensen die denken dat ze wel auto kunnen rijden terwijl ze hevig onder invloed kunnen zijn drank, lachgas of andere drugs. Moeten deze figuren nu ook zelf de ziekenhuisrekening betalen?
Maar da's wat anders dan niet willen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:03 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Nou vooruit. Mensen die een vaccin om een medische reden niet kunnen nemen.
Moet ik nu iedere keer een reden aandragen en dan ga jij er iets van vinden?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar da's wat anders dan niet willen.
Doel van iedereen vaccineren is onder andere mensen beschermen wie geen vaccin kunnen nemen, of die niet een immuunrespons opwekken door het vaccin.
Ongevaccineerden mogen gewoon niet geweigerd worden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:14 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Moet ik nu iedere keer een reden aandragen en dan ga jij er iets van vinden?
Volgens mij gaf ik aan dat wanneer mensen geweigerd worden omdat ze geen vaccin nemen, dan kun je die streep ook op andere vlakken trekken. Bijvoorbeeld een ongezonde levensstijl, aangezien dit ook een keuze is.
Hier is onderzoek naar gedaan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ongevaccineerden mogen gewoon niet geweigerd worden.
Maar een groot deel weigert omdat ze er van overtuigd zijn dat ze niet in het ziekenhuis belanden.
Maar op een enkeling wil geeneen daar afstand van doen.
Dus zo zeker zijn ze nu ook weer niet.
Yup, door mij op Fok.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:36 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Hier is onderzoek naar gedaan?
Maar in het kader van dat onderzoek: ben jij ongevaccineerd?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |