Wat probeer je nou te framen?quote:Op maandag 8 november 2021 10:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tuurlijk, iedereen hier leest het verkeerd.
vooralsnog is er nog geen enkele reden om aan te nemen dat er een vaccinatieverplichting komtquote:Op maandag 8 november 2021 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarbij ik ook nog wil aanmerken dat de wetgeving tegen dronken rijden iets is wat zich over een veel langere periode (decennia) ontwikkeld heeft. Het is niet zo dat er voor het ingaan van het verbod nooit over gediscusseerd werd, maar de burger en wetgever keken er eerder op een andere manier tegenaan waardoor er geen verbod was (een manier die we nu trouwens nogal vreemd zouden vinden, maar in die tijdsgeest niet onlogisch was) en uiteindelijk langzaam gedraaid is.
Nu gaan de ontwikkelingen veel sneller, binnen een jaar van "er komt geen drang/consequenties" tot discussies of het niet toch best redelijk is dat je gewoon je baan verliest als je geen prik haalt. Ik vind dat zorgelijk, mogelijk mis je allerlei nuance en ongewenste bijgevolgen als je zo in sneltreinvaart door maatregelen rent.
Dat is alleszeggend jaquote:Op maandag 8 november 2021 10:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe je om gaat met uitzonderingsgroepen laat zien hoe goed je nagedacht hebt over je maatregel. Je hoeft uiteraard niet elke individuele casus te documenteren, maar het is wel van belang dat je duidelijk hebt dat er mogelijkerwijs mensen zijn die niet mee kunnen doen. Daar moet je een alternatief voor hebben.
Aangezien dat alternatief er op dit moment niet lijkt te zijn zegt het naar mijn idee genoeg.
Tja, er zijn heel veel dingen die maatschappelijk onwenselijk worden gevonden. Dat betekent niet dat we iemand zijn inkomen moeten ontnemen omdat diegene iets doet dat onwenselijk is.quote:Op maandag 8 november 2021 10:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je begint nu al te zien dat het maatschappleijk onwenselijk wordt gevonden dat mensen die niet gevaccineerd willen worden de plek van 8-15 andere patienten innemen op de IC
Wellicht dat ze zich moeten laten testen, dus de QR code gebruiken. Dat dan wel mits die test op een laagdrempelige manier gedaan kan worden, bijvoorbeeld bij de apotheek. Op het moment dat de dichtstbijzijnde testlocatie op 40km ligt is dat geen laagdrempelig alternatief.quote:Wat vindt jij wel een acceptabele consequentie?
quote:snap ik
Gewoon bij elk bedrijf een werknemer van de GGD neerzetten bij de ingang.quote:Op maandag 8 november 2021 10:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als er straks een beleid ingevoerd gaat worden op de werkvloer dan zullen ze wel moeten.
Bovendien is dan een 2G beleid of een 'iedereen testen' beleid niet meer mogelijk (tenminste, niet op de werkvloer), want dan botst het met het grondrecht op lichamelijke integriteit.
Ja, de fitness is nu open. Maar je hebt er wel een QR code voor nodig; daar ga je al mensen mee afschrikken. Er bestaat een kans dat we in de winter weer in lockdown gaan; dan moet de fitness helemaal dicht. Denk ook aan de vorige winter (en voorjaar 2020). Je kan buiten sporten, maar dat is niet voor iedereen. Een fitness abonnement kan het aantrekkelijker maken om toch te sporten; ook als je geen zin hebt; je hebt immers een lidmaatschap. Veel makkelijker om binnen op de bank te hangen als je toch geen lidmaatschap hebt.quote:Op maandag 8 november 2021 10:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is inderdaad ver genoeg uitgekauwd.
[..]
Dus als ze in de zorg zeggen "jij bent niet gevaccineerd, hier is een aspirientje, veel plezier thuis" Dan vindt jij dat oke?
[..]
Fitness is nu niet dicht en je kunt altijd buiten sporten of zelfs thuis.
Mensen motiveren gezonder te leven is iets wat we al heel lang doen (schijf van 5 stamt uit de jaren 50)
[..]
Arbeidsvoorwaarden in de zorg zijn helemaal niet zo slecht. de druk en eventueel bureaucratie is iets wat aangepakt moet worden. Probleem is dat zodra er ergens iets mis gaat in de zorg er weer een proces opgetuigd wordt om dat te voorkomen inclusief de daarbij horende bureaucratie.
[..]
Ben ik niet met je eens. Medicijnen en vaccins om maar eens wat te noemen. Ligduur op de IC is ook teruggelopen.
En iemand die een test weigert? Ontslag? Of iemand die niet getest kan worden?quote:Op maandag 8 november 2021 10:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gewoon bij elk bedrijf een werknemer van de GGD neerzetten bij de ingang.
Even testen, afwachten op de uitslag en door naar binnen (of in quarantaine).
Waar in Nederland is daar sprake van?quote:Op maandag 8 november 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, er zijn heel veel dingen die maatschappelijk onwenselijk worden gevonden. Dat betekent niet dat we iemand zijn inkomen moeten ontnemen omdat diegene iets doet dat onwenselijk is.
Die zorgen niet voor overvolle IC's en zeker niet met een ligduur die zo lang is als bij Covid en daarbij steken ze anderen niet aan.quote:Een subgroep van de mensen die niet gevaccineerd wil worden veroorzaakt relatief veel ziekenhuisopnames, dat klopt. Als we het over de individuele discussie hebben is dat een zelfde soort situatie als iemand die met ernstige obesitas opgenomen wordt, of iemand die 24 bakken koffie per dag drinkt en met hartklachten komt. Allemaal gevallen die te vermijden zijn. Doordat er nu veel coronapatiénten tegelijk zijn staren we ons daar nu op blind.
1350 is het getal wat ik telkens hoor. Daar had je geen enkele maatregel die we tot nu toe gehad zouden hebben mee kunnen voorkomen.quote:Het punt blijft wel dat de IC-capaciteit die we hebben ondermaats is met onze huidige samenleving. Ik heb het niet over de kwaliteit, maar over de kwantiteit. Volgens diverse adviesorganen had het aantal IC bedden vele malen hoger moeten zijn dan ze nu zijn. Dat is een belangrijk onderdeel van de discussie.
[..]
Thuistest.quote:Wellicht dat ze zich moeten laten testen, dus de QR code gebruiken. Dat dan wel mits die test op een laagdrempelige manier gedaan kan worden, bijvoorbeeld bij de apotheek. Op het moment dat de dichtstbijzijnde testlocatie op 40km ligt is dat geen laagdrempelig alternatief.
[..]
Ja, ter plekke ontslag. Gewoon medewerker van HR naast de GGD medewerker zetten. Als iemand weigert te testen neem je het pasje in, eventuele lease auto en laptop en zeg je: Vanaf heden ben je niet langer bij ons werkzaam. Op het moment dat iemand positief test wordt diegene door de beveiliger de op de parkeerplaats geplaatste container in om 2 weken in quarantaine te gaan.quote:Op maandag 8 november 2021 10:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En iemand die een test weigert? Ontslag? Of iemand die niet getest kan worden?
Sterker nog, iemand die als gevolg van zo'n test een niesaanval krijgt, die mag ook niet naar binnen, want 'klachten'?
Jup. Je houdt alleen aan het einde van een maand geen beroepsbevolking meer over, maar hee, alleen samen krijgen we corona onder controle!quote:
Ach die tijd dat we in plaggenhutten op het veen leefden had ook wel wat.quote:Op maandag 8 november 2021 10:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Jup. Je houdt alleen aan het einde van een maand geen beroepsbevolking meer over, maar hee, alleen samen krijgen we corona onder controle!
In veel discussies komt dat regelmatig voorbij, ook buiten corona.quote:Op maandag 8 november 2021 10:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waar in Nederland is daar sprake van?
Ik wist dat deze kwam. Het ging me in mijn vergelijking niet om overvolle IC's, ligduur of anderen aansteken. Het ging om een individuele keuze die negatieve gevolgen heeft.quote:Die zorgen niet voor overvolle IC's en zeker niet met een ligduur die zo lang is als bij Covid en daarbij steken ze anderen niet aan.
Beetje manke vergelijking dus.
Wat trouwens nog steeds niet betekend dat men daar niet ook wat aan probeert te doen. Er zijn zat initiatieven om gezonder te leven.
Ja, die opmerking heb je eerder ook gemaakt. Er is een beperkte hoeveelheid zorg, mensen gaan niet onnodig de IC op. Maar als tegenargument, de wachtlijsten zouden ook veel harder teruglopen dan.quote:1350 is het getal wat ik telkens hoor. Daar had je geen enkele maatregel die we tot nu toe gehad zouden hebben mee kunnen voorkomen.
Wat er namelijk gebeurd is dat je dan ook meer gebruik van IC gaat maken tijdens normale periodes, met als gevolg dat bij uitgestelde zorg de wachtlijsten navenant veel harder oplopen.
Ik heb niet de illusie dat ik er in mijn eentje iets aan kan doen, dan heb ik het het liefst op acceptabele voorwaarden. Ik ben van mening dat een QR code voor werk niet acceptabel is, mits het dusdanig laagdrempelig is dat het voor iedereen haalbaar is én dat deze zodra mogelijk is weer weggaat.quote:Thuistest.
Maar een QR code voor werk zou je dus wel acceptable vinden.
Maandje niet kunnen eten is een kleine moeite als het ervoor zorgt dat je geen corona hebt.quote:Op maandag 8 november 2021 10:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Jup. Je houdt alleen aan het einde van een maand geen beroepsbevolking meer over, maar hee, alleen samen krijgen we corona onder controle!
Well shit..... een oude foto van mijn huis! Wat leuk om te zien zegquote:Op maandag 8 november 2021 10:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ach die tijd dat we in plaggenhutten op het veen leefden had ook wel wat.
[ afbeelding ]
Kijk ze eens gelukkig zijn
Hoe eerder de boel lekt, hoe sneller dit topic gaatquote:Op maandag 8 november 2021 10:46 schreef Momo het volgende:
Wanneer zijn de cathuis overleggen dit keer? Vrijdag is de persco. Woensdag ofzo?
Groepsimmuniteit bereikt door dood van alle inwoners?quote:Op maandag 8 november 2021 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenhoe kan het hele land diep blauw zijn en rozendaal 0, wordt daar niet getest?
Alle gemeentes eromheen 50+ en dan 0 dat kan toch niet?
Proportionaliteitsvraagstuk is zo belangrijk in deze. Daarom vind ik de frame 'consequenties' eigenlijk onterecht. Het leidt namelijk behoorlijk af van de kern. Een consequentie klinkt als iets waar je geen controle over hebt, iets wat ons overkomt. Maar deze consequenties zijn een bewuste keuze (hmm, zou aan die keuze ook weer een consequentie moeten hangen?quote:Op maandag 8 november 2021 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ter plekke ontslag. Gewoon medewerker van HR naast de GGD medewerker zetten. Als iemand weigert te testen neem je het pasje in, eventuele lease auto en laptop en zeg je: Vanaf heden ben je niet langer bij ons werkzaam. Op het moment dat iemand positief test wordt diegene door de beveiliger de op de parkeerplaats geplaatste container in om 2 weken in quarantaine te gaan.
Iemand die negatief test maar een niesbui krijgt is een ander scenario. Diegene wordt een dag op onbetaald verlof gestuurd, voor zijn eigen gezondheid.
Prima proportioneel toch?
dat is een beetje hetzelfde als de ongevaccineerden die dachten dat het enorm veel uit zou maken dat zij niet meer naar de kroeg gaanquote:Op maandag 8 november 2021 10:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nogal een verschil tussen 15% van je omzet en 100% van de mensen die je belastingcenten in het laatje brengen.quote:Op maandag 8 november 2021 10:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is een beetje hetzelfde als de ongevaccineerden die dachten dat het enorm veel uit zou maken dat zij niet meer naar de kroeg gaan
Daarom vind ik de manier waarop het nu gaat ook zo verdorven. Je ziet eigenlijk vrij duidelijk dat het kabinet (of nouja, eigenlijk de Jonge) een vaccinatieplicht wil, maar dat er niet door gaat krijgen. Daarom doen ze het maar op deze manier.quote:Op maandag 8 november 2021 10:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Proportionaliteitsvraagstuk is zo belangrijk in deze. Daarom vind ik de frame 'consequenties' eigenlijk onterecht. Het leidt namelijk behoorlijk af van de kern. Een consequentie klinkt als iets waar je geen controle over hebt, iets wat ons overkomt. Maar deze consequenties zijn een bewuste keuze (hmm, zou aan die keuze ook weer een consequentie moeten hangen?), en wel een vrij omstreden één zonder brede consensus.
Woensdag komt het OMT advies, dus denk direct daarna of donderdag overleg.quote:Op maandag 8 november 2021 10:46 schreef Momo het volgende:
Wanneer zijn de cathuis overleggen dit keer? Vrijdag is de persco. Woensdag ofzo?
Een vaccinatieplicht vind ik nog te verdedigen. Maar iedereen testen (óók gevaccineerden) voordat je naar je werk mag is natuurlijk compleet buiten alle proportie.quote:Op maandag 8 november 2021 10:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom vind ik de manier waarop het nu gaat ook zo verdorven. Je ziet eigenlijk vrij duidelijk dat het kabinet (of nouja, eigenlijk de Jonge) een vaccinatieplicht wil, maar dat er niet door gaat krijgen. Daarom doen ze het maar op deze manier.
Ik denk dat we ondertussen op een punt zijn dat een vaccinatieplicht misschien wel minder ingrijpender is dan deze onzin.
Even voor je aangepastquote:Op maandag 8 november 2021 10:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een vaccinatieplicht vind ik nog te verdedigen. Maar iedereen testen (óók gevaccineerden) voordat je naar je werk mag is natuurlijk compleet buiten alle proportie.
Nog even los van het feit dat dagelijks >9 miljoen testen niet bepaald gratis haalbaar zijn.
Motiveren om gezonder te leven wordt inderdaad al jaren gedaan maar is het effectief? De bevolking schijnt steeds dikker en obeser te worden dus de motivatie is blijkbaar niet voldoende en daar mag dan best, net als de motivatie om te vaccineren, wat meer druk op gezet worden. Beetje drang is tegenwoordig steeds meer geaccepteerd.Ten eerste mag dan zeker de toegang tot bijvoorbeeld de macdonalds ontzegt worden voor de stevigere medemens want keuzes hebben nu eenmaal consequenties. Tot je aan kunt tonen dat je BMI weer gezond is. Zal de druk op de zorg behoorlijk verlagen deze maatregel. O en de hoogte van de zorgverzekering koppelen aan BMI, helpt vast weer wat, gaan er vast weer enkelen op dieet. Maar hoe krijg je iedereen zo ver?quote:Op maandag 8 november 2021 10:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is inderdaad ver genoeg uitgekauwd.
[..]
Dus als ze in de zorg zeggen "jij bent niet gevaccineerd, hier is een aspirientje, veel plezier thuis" Dan vindt jij dat oke?
[..]
Fitness is nu niet dicht en je kunt altijd buiten sporten of zelfs thuis.
Mensen motiveren gezonder te leven is iets wat we al heel lang doen (schijf van 5 stamt uit de jaren 50)
[..]
Arbeidsvoorwaarden in de zorg zijn helemaal niet zo slecht. de druk en eventueel bureaucratie is iets wat aangepakt moet worden. Probleem is dat zodra er ergens iets mis gaat in de zorg er weer een proces opgetuigd wordt om dat te voorkomen inclusief de daarbij horende bureaucratie.
[..]
Ben ik niet met je eens. Medicijnen en vaccins om maar eens wat te noemen. Ligduur op de IC is ook teruggelopen.
Dat laatste, had echt nooit gedacht te zeggen maar ok, ben ik helemaal met je eensquote:Op maandag 8 november 2021 10:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom vind ik de manier waarop het nu gaat ook zo verdorven. Je ziet eigenlijk vrij duidelijk dat het kabinet (of nouja, eigenlijk de Jonge) een vaccinatieplicht wil, maar dat er niet door gaat krijgen. Daarom doen ze het maar op deze manier.
Ik denk dat we ondertussen op een punt zijn dat een vaccinatieplicht misschien wel minder ingrijpender is dan deze onzin.
Inwonersaantal: 1.654quote:Op maandag 8 november 2021 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenhoe kan het hele land diep blauw zijn en rozendaal 0, wordt daar niet getest?
Alle gemeentes eromheen 50+ en dan 0 dat kan toch niet?
Ik vind eigenlijk een vaccinatieplicht niet te verdedigen, niet zolang er niet heel goed nagedacht wordt wat de gevolgen voor de rest van de maatschappij zijn. Als je een vaccinatieplicht hebt en het heeft tot gevolg dat het RVP of de griepvaccinatie afneemt in opkomst raak je van de regen in de drup en moet je die ook weer verplichten.quote:Op maandag 8 november 2021 10:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een vaccinatieplicht vind ik nog te verdedigen. Maar iedereen testen (óók gevaccineerden) voordat je naar je werk mag is natuurlijk compleet buiten alle proportie.
Nog even los van het feit dat dagelijks >9 miljoen testen niet bepaald gratis zijn.
"We zullen het meenemen, dank voor je enthousiaste betoog"quote:Op maandag 8 november 2021 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk een vaccinatieplicht niet te verdedigen, niet zolang er niet heel goed nagedacht wordt wat de gevolgen voor de rest van de maatschappij zijn. Als je een vaccinatieplicht hebt en het heeft tot gevolg dat het RVP of de griepvaccinatie afneemt in opkomst raak je van de regen in de drup en moet je die ook weer verplichten.
Eigenlijk valt het me nogal tegen hoeveel er ingezet wordt op het toch proberen te bereiken van die groep en vind ik een discussie over een vaccinatieplicht (en ook 2G, QR tests op werk etc) prematuur. RIVM gaf vorige week volgens mij aan dat ze dachten nog tot 5% van de mensen te kunnen bereiken.
Top, doen. Maar alsjeblieft, ga tegelijkertijd als een debiel opschalen waar je kunt. Er wordt telkens gezegd dat de rek eruit is bij zorgmedewerkers. Die rek is er ook uit bij de samenleving, de lontjes van iedereen zijn ontzettend kort aan 't worden.
quote:Op maandag 8 november 2021 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk een vaccinatieplicht niet te verdedigen, niet zolang er niet heel goed nagedacht wordt wat de gevolgen voor de rest van de maatschappij zijn. Als je een vaccinatieplicht hebt en het heeft tot gevolg dat het RVP of de griepvaccinatie afneemt in opkomst raak je van de regen in de drup en moet je die ook weer verplichten.
Eigenlijk valt het me nogal tegen hoeveel er ingezet wordt op het toch proberen te bereiken van die groep en vind ik een discussie over een vaccinatieplicht (en ook 2G, QR tests op werk etc) prematuur. RIVM gaf vorige week volgens mij aan dat ze dachten nog tot 5% van de mensen te kunnen bereiken.
Top, doen. Maar alsjeblieft, ga tegelijkertijd als een debiel opschalen waar je kunt. Er wordt telkens gezegd dat de rek eruit is bij zorgmedewerkers. Die rek is er ook uit bij de samenleving, de lontjes van iedereen zijn ontzettend kort aan 't worden.
Die moeten niet zeuren en gewoon solidair zijn en nog even volhouden, het virus is immers nog niet klaar met ons. Da's maar een kleine moeite.quote:Op maandag 8 november 2021 08:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik maak me hier wel zorgen over er is een groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. En die vallen dan uit de boot bij een 2G maatregel.
Daar zijn al heel lang geen besmettingenquote:Op maandag 8 november 2021 11:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Inwonersaantal: 1.654
Dat zijn de dagcijfers (omgerekend naar 100 inwoners) Met nog geen 2000 inwoners kan het eens gebeuren dat er een dag géén besmettingen zijn
Je praat in principe gewoon over grondrechten waar overheen gewalst wordt, en dat vanwege Covid, serieus? Nou, die grondrechten zijn ook niks waard blijkbaar.quote:Op maandag 8 november 2021 10:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nog even los van het feit dat dagelijks >9 miljoen testen niet bepaald gratis zijn.
niet alleen met corona he, met 220 (?) prive jets naar de klimaat top reizen en voor 50 kilometer een prive jet nemen ( von leyen en boris naar een feestje ) is ook echt het goede voorbeeld, laten ze eerst maar eens bij de ultra rijken die elke dag raketjes aan het testen zijn, bij de politici die per prive jet overal naartoe reizen en bij de grote multinationals/bedrijven beginnen, die zorgen voor 99% voor alle uitstoot.quote:Op maandag 8 november 2021 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even voor je aangepast
overigens: ook de milieuimpact dat dit zal hebben is echt walgelijk. Al die miljoenen 1X gebruiken staafjes, plastic verpakkingen etc, die ELKE fucking dag de prullenbak in verdwijnen.
Zijn we heel tof bezig met klimaatmarsen en roepen dat het echt allemaal anders en schoner en milieubewuster moet, maar miljoenen plastic staafjes elke dag produceren én weggooien?
Heyyyy, alles om de 'rona te beheersen, ja togggg?
Behalve natuurlijk als je een kerk bent.quote:Op maandag 8 november 2021 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je praat in principe gewoon over grondrechten waar overheen gewalst wordt, en dat vanwege Covid, serieus? Nou, die grondrechten zijn ook niks waard blijkbaar.
Klopt maar dat geld evengoed voor een gevaccineerd persoon die corona heeft maar ook een geldige QR. Hence het QR systeem werkt niet(voldoende).quote:Op maandag 8 november 2021 01:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende: [..] Die persoon van 20 kan ook besmet raken, beetje snotteren en wat hoesten en in het weekend lekker gaan stappen met een valse QR. en in contact komen met andere mensen, die hij wel kan besmetten, die via hem misschien wel doodziek worden?
Dit ja. De hypocrisy van het beleid rondom klimaatverandering is zum kotzenquote:Op maandag 8 november 2021 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet alleen met corona he, met 220 (?) prive jets naar de klimaat top reizen en voor 50 kilometer een prive jet nemen ( von leyen en boris naar een feestje ) is ook echt het goede voorbeeld, laten ze eerst maar eens bij de ultra rijken die elke dag raketjes aan het testen zijn, bij de politici die per prive jet overal naartoe reizen en bij de grote multinationals/bedrijven beginnen, die zorgen voor 99% voor alle uitstoot.
en nu willen ze het juist andersom doen, beginnen bij de normale burgers....
rutte zei op de klimaat top, action action action now maar doet vervolgens niet mee aan bepaalde voorstellen want "dat is voor een nieuw kabinet"![]()
de docu "beerput nederland" doet je de ogen wel openen.
Ik ben een vierkant ruimteschip vandaag, morgen ben ik weer een kerk.quote:Op maandag 8 november 2021 11:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk als je een kerk bent.
Tis kansloos maar ik kan het evenement eigenlijk niks verwijten...quote:Op maandag 8 november 2021 11:12 schreef leolinedance het volgende:
QR code bij bet buitenevenement Glow in Eindhoven is wel weer een nieuw dieptepunt![]()
![]()
Gelukkig was het evenement zo ontzettend kut dat het wel de laatste keer zal zijn. Hoop dat ze failliet gaan. Wat een trieste bedoening dat ze hieraan meewerken
En dan bovenop elkaar geplakt staan in de rij voor de QR scannerEcht waar gaat dit naartoe...bizarre wereld momenteel.
De klimaatproblematiek kun je exact hetzelfde zien als de pandemie op dit moment. Ze schuiven het voor zich uit.quote:Op maandag 8 november 2021 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. De hypocrisy van het beleid rondom klimaatverandering is zum kotzen
En meedoen aan een verplicht testcircus ga ik sowieso niet doen. Dan maar je leven anders indelen, maar hier trek ik voor mezelf gewoon echt een duidelijke grens, hoe dan ook.
Je kunt ze wel wat verwijten, ze moeten niet meedoen met dit soort onzin. Dan maar geen evenement. Je gaat toch geen mensen weigeren in de buitenluchtquote:Op maandag 8 november 2021 11:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis kansloos maar ik kan het evenement eigenlijk niks verwijten...
Ja massaal het werk neerleggen, maar alleen werkt niet.
Daarom moet je ouderen en kwetsbaren ook blijven vaccineren/boosters geven. Want ook een gevaccineerde jongere kan een ouder persoon besmetten.quote:Op maandag 8 november 2021 03:32 schreef Haradutas88 het volgende: [..] Jij snapt niet dat iemand van 20 die nesmet raakt heel makkelijk een ouder iemand kan besmetten die er dan aan zou kunnen sterven? Krijg je dat niet in je bolletje?
quote:Op maandag 8 november 2021 11:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk als je een kerk bent.
Men gooit er zoveel knaken tegenaan.. Dure principes man.quote:Op maandag 8 november 2021 11:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt ze wel wat verwijten, ze moeten niet meedoen met dit soort onzin. Dan maar geen evenement. Je gaat toch geen mensen weigeren in de buitenlucht
Jij en ik worden geraakt in ons principe, de organisatie wordt geraakt in hun inkomen. Ze krijgen geen overheidssteun meer, dus het raakt ze direct in de portemonnee. Ik snap heel goed dat ze hieraan meedoen.quote:Op maandag 8 november 2021 11:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt ze wel wat verwijten, ze moeten niet meedoen met dit soort onzin. Dan maar geen evenement. Je gaat toch geen mensen weigeren in de buitenluchtDe organisatie moet zich kapotschamen.
30 minuten spreektijd voor Forum, dit wordt (feitenvrij) vuurwerkquote:Op maandag 8 november 2021 11:20 schreef Starhopper het volgende:
![]()
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2021A06297
Nouja 25 minuten gaat op aan emotionele verwijten naar Terrie, en nog 3 minuten aan de vraag of Hugo wilt opletten, dus effectief 2 minuten spreektijd is best vlot allemaal toch.quote:Op maandag 8 november 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
30 minuten spreektijd voor Forum, dit wordt (feitenvrij) vuurwerk
Dit evenement is gratis, neem dus aan dat ze er niets aan verdienen.quote:Op maandag 8 november 2021 11:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij en ik worden geraakt in ons principe, de organisatie wordt geraakt in hun inkomen. Ze krijgen geen overheidssteun meer, dus het raakt ze direct in de portemonnee. Ik snap heel goed dat ze hieraan meedoen.
Een maatje van me is eigenaar van een restaurant en is tegenstander van de QR code. Hij kan op dit moment kiezen: zijn tent sluiten en geen QR codes scannen of eraan meedoen. Aangezien hij zijn gezin ook te eten wil geven heeft hij geen keus.
Op 1 of andere manier vind ik mee doen met de QR in t buitenland of reizen minder extreem dan voor n restaurant of winkel in Nederland. Je laat voor reizen toch al je paspoort zien, bij een restaurant is dat gestoord.quote:Op maandag 8 november 2021 11:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men gooit er zoveel knaken tegenaan.. Dure principes man.
Ik wil ook naar de VS en ga gewoon die prik halen als het nog nodig is tegen die tijd. En braaf die QR nonsense laten zien in dat geval.
Vind ik het ongrondwettelijk en te ridicuul voor woorden, en dat voor Covid, jazeker, dit zou nooit moeten plaatsvinden...
Dertig minuten lang Thierrypicking genot.quote:Op maandag 8 november 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze krijgen er wel subsidie voor vanuit de gemeente, sponsors etc.quote:Op maandag 8 november 2021 11:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit evenement is gratis, neem dus aan dat ze er niets aan verdienen.
Die leen ik van je, Thierrypicking. Woord van de dagquote:Op maandag 8 november 2021 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dertig minuten lang Thierrypicking genot.
Half uurtje pauze in het midden, mooi toch.quote:Op maandag 8 november 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het ironische is, dat gezondheidszorg op dit moment juist minder kost dan zonder covid het geval zou zijn vanwege alle uitgestelde zorg (waarvan achteraf de helft ook niet meer nodig blijkt te zijn). Dat je dat niet ziet komt omdat ook zorgverleners en verzekeraars door de overheid op de been worden gehouden met een compensatie voor omzetverlies. De zorg heeft eerst en vooral een allocatie- en een efficiencyprobleem en daar is best wat aan te doen, maar dan moet de wil er ook wel zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 10:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Met de huidige arbeidsmarkt en de nu al gigantische kosten van de gezondheidszorg zie ik die niet snel gebeuren. Blijft ook nog de vraag natuurlijk in hoeverre je moet opschalen om geen maatregelen meer nodig te hebben.
Nee maar de aanname an sich is al fout, dat je ongezond zou zijn, maar als het virus overal is is ook dit nonsense..quote:Op maandag 8 november 2021 11:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Op 1 of andere manier vind ik mee doen met de QR in t buitenland of reizen minder extreem dan voor n restaurant of winkel in Nederland. Je laat voor reizen toch al je paspoort zien, bij een restaurant is dat gestoord.
Waarom eigenlijk? Een partij als de VVD krijgt 4 minuten.quote:Op maandag 8 november 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Partijen kunnen het zelf indelen naar wens of zo.quote:Op maandag 8 november 2021 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Een partij als de VVD krijgt 4 minuten.
Iedere partij kan in principe zelf spreektijd aanvragen. Er zijn voor de meeste debatten wel standaarden waaraan de meeste partijen zich conformeren, maar Henk Krol heeft ooit 20 uur spreektijd aangevraagd geloof ik. Het mag. Op zich ook wel terecht, zo lang er geen misbruik van wordt gemaakt.quote:Op maandag 8 november 2021 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Een partij als de VVD krijgt 4 minuten.
Ik mag er ook vanuit gaan dat ze het bier niet gratis weg geven.quote:Op maandag 8 november 2021 11:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze krijgen er wel subsidie voor vanuit de gemeente, sponsors etc.
het is al ruim 50 jaar bekend dat fossiele brandstoffen een probleem zouden worden voor de wereld, maar dat is heel vakkundig onder het tapijt geschoven want de economie MOEST oneindig blijven groeien en er moest geld verdiend worden, tevens kwam er nogal wat corruptie bij kijken....en nu zijn we inderdaad veel te laat.quote:Op maandag 8 november 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
De klimaatproblematiek kun je exact hetzelfde zien als de pandemie op dit moment. Ze schuiven het voor zich uit.
Dat was vorig jaar zo, dat was in februari/maart zo. Zo lang mogelijk geen beslissing nemen en als er dan al te laat is zeggen: "Ja we konden niet anders!"
Een beetje alsof je geen rookmelders in huis hebt en dan wanneer er brand is rookmelders ophangen en zeggen: "Ja verdomd, er is inderdaad brand in huis. Wat moeten we nu?"
quote:Op maandag 8 november 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
De klimaatproblematiek kun je exact hetzelfde zien als de pandemie op dit moment. Ze schuiven het voor zich uit.
Welvaart > extra millimeter zeespiegelstijging.quote:Op maandag 8 november 2021 11:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is al ruim 50 jaar bekend dat fossiele brandstoffen een probleem zouden worden voor de wereld, maar dat is heel vakkundig onder het tapijt geschoven want de economie MOEST oneindig blijven groeien en er moest geld verdiend worden, tevens kwam er nogal wat corruptie bij kijken....en nu zijn we inderdaad veel te laat.
ik stem voor 0G.quote:Op maandag 8 november 2021 11:34 schreef Johannes788 het volgende:
Net zoals Rosanne Hertzberger voor 1G beleid. Aangezien gevaccineerden net zo goed het virus verspreiden.
1G is the way to go
https://twitter.com/ryhertzberger/status/1457653842481487877?s=21
No offense maar van welke pillen heb jij gesnoept danquote:Op maandag 8 november 2021 11:34 schreef Johannes788 het volgende:
Net zoals Rosanne Hertzberger voor 1G beleid. Aangezien gevaccineerden net zo goed het virus verspreiden.
1G is the way to go
https://twitter.com/ryhertzberger/status/1457653842481487877?s=21
Ik zou dit voorstel nou niet bepaald streng willen noemenquote:Op maandag 8 november 2021 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
No offense maar van welke pillen heb jij gesnoept dan
Jij was nooit voorstander van strenge maatregelen maar je lijkt ineens 180 graden gedraaid?
quote:Tot slot ben ik voor een 1G-beleid - getest. Zelf, thuis, op je erewoord, regelmatig antigen-testen, voor zowel gevaccineerden en niet gevaccineerden. Doe een beroep op de grote meerderheid van Nederlanders die wel willen meedoen om gezamenlijk deze nieuwe golf te breken.
LOL, ja meneer, ik heb thuis braaf getest hoorrrrrr, pinky promise!quote:Op maandag 8 november 2021 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou dit voorstel nou niet bepaald streng willen noemen
[..]
@bloodymary1quote:Op maandag 8 november 2021 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dertig minuten lang Thierrypicking genot.
Ik stem voor gelijke regels gevaccineerden en niet gevaccineerden. Dan is dat 1G beleid top.quote:Op maandag 8 november 2021 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
No offense maar van welke pillen heb jij gesnoept dan
Jij was nooit voorstander van strenge maatregelen maar je lijkt ineens 180 graden gedraaid?
Dat werkt net zo goed als "Blijf thuis bij klachten".quote:Op maandag 8 november 2021 11:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
LOL, ja meneer, ik heb thuis braaf getest hoorrrrrr, pinky promise!
Ik zag hem vanochtend ook al voor een lockdown pleitenquote:Op maandag 8 november 2021 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou dit voorstel nou niet bepaald streng willen noemen
[..]
Het gaat niet om die paar die het niet doen, waarschijnlijk als je het 'dringend adviseert' om zo'n test te doen voordat je naar een plek gaat waar je je QR code moet laten zien en gratis antigeentests beschikbaar stelt ben je al een heel eind als alleen maar de helft zich eraan zou houden.quote:Op maandag 8 november 2021 11:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Denk dat je hier enigszins mank gaat met je 'aanname' maar hey. We gaan het meemakenquote:Op maandag 8 november 2021 11:53 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het gaat niet om die paar die het niet doen, waarschijnlijk als je het 'dringend adviseert' om zo'n test te doen voordat je naar een plek gaat waar je je QR code moet laten zien en gratis antigeentests beschikbaar stelt ben je al een heel eind als alleen maar de helft zich eraan zou houden.
Ik denk dat er meer mensen zijn die gewoon precies doen wat Mark en Hugo op tv zeggen dan dat er mensen zijn die dat niet doen. Ik denk niet dat FOK! hier heel representatief voor isquote:Op maandag 8 november 2021 11:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Denk dat je hier enigszins mank gaat met je 'aanname' maar hey. We gaan het meemaken
FOK! is toch een perfecte afspiegeling van de maatschappij als het uitkomt in de discussie?quote:Op maandag 8 november 2021 11:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer mensen zijn die gewoon precies doen wat Mark en Hugo op tv zeggen dan dat er mensen zijn die dat niet doen. Ik denk niet dat FOK! hier heel representatief voor is
Ik vond het prima om me te laten vaccineren gezien ik er van uit ging dat het m'n leven wat makkelijker zou maken. Als we constant moeten gaan testen voor alles dan sluit ik me binnen wel opquote:Op maandag 8 november 2021 11:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook. Maar helaas zijn wij allen voorgelogen.quote:Op maandag 8 november 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het prima om me te laten vaccineren gezien ik er van uit ging dat het m'n leven wat makkelijker zou maken. Als we constant moeten gaan testen voor alles dan sluit ik me binnen wel op
Als elke dag een zelftest doen daadwerkelijk een verschil zou maken zou ik er best voor open staan (of nouja, mn neus). Maar het lijkt vooral het onvermijdelijke uitstellen te zijn, dan pas ik ervoor.quote:Op maandag 8 november 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het prima om me te laten vaccineren gezien ik er van uit ging dat het m'n leven wat makkelijker zou maken. Als we constant moeten gaan testen voor alles dan sluit ik me binnen wel op
Mja, ondertussen:quote:Op maandag 8 november 2021 11:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer mensen zijn die gewoon precies doen wat Mark en Hugo op tv zeggen dan dat er mensen zijn die dat niet doen. Ik denk niet dat FOK! hier heel representatief voor is
Om één of andere reden is mijn IP adres op 5G onderdeel van de Microsoft AS, alsof ik in de Microsoft cloud zit. Had liever in AWS gezeten dan, beter voor Netflix.quote:Op maandag 8 november 2021 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werkt uitstekend, mijn 5G ontvangst is beter dan ooit.
Tering. Van Houwelingenquote:Op maandag 8 november 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Epidemiologisch is dat ook beterquote:Op maandag 8 november 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als zoiets wordt ingevoerd weten we allemaal hoe tijdelijk het gaat zijn. En weer iets korte termijns inderdaad; je stelt het maar weer uit. Want ze gaan in de tussentijd echt niet kijken naar lange termijn oplossingen zodat we dit niet elk jaar hoeven te herhalen.quote:Op maandag 8 november 2021 12:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als elke dag een zelftest doen daadwerkelijk een verschil zou maken zou ik er best voor open staan (of nouja, mn neus). Maar het lijkt vooral het onvermijdelijke uitstellen te zijn, dan pas ik ervoor.
We hebben sinds de pandemie is begonnen wel een hoop nieuwe Scrabble-woorden, dat is ook iets waard.quote:
Wat daar in de reacties staat... Keuze zal makkelijker zijn, nu alles kort en klein wordt geslagen/kapotgevuurwerkt wordt.quote:
Ik kan het nog steeds niet spellen, ik schrijf steeds "epidimiologisch" en klik dan rechts om via de spellingscontrole er het goede woord van te makenquote:Op maandag 8 november 2021 12:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben sinds de pandemie is begonnen wel een hoop nieuwe Scrabble-woorden, dat is ook iets waard.
Epidemiologisch, anderhalvemetersamenleving. QRsamenleving, immuniteit
Die Kuiken wordt ook niet geremd door enige kennis van zaken, wel?quote:Op maandag 8 november 2021 12:12 schreef chratnox het volgende:
Heeeeeeey, Atje Kuiken heeft het weer onder long-Covid onder kinderen. Daar is ie weer!
Atje voor de sfeer!quote:Op maandag 8 november 2021 12:12 schreef chratnox het volgende:
Heeeeeeey, Atje Kuiken heeft het weer onder long-Covid onder kinderen. Daar is ie weer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |