Niemand in Nederland is gedwongen zich te laten vaccineren. Wel komen er maatregelen die mensen motiveren dit wel te doen. Of dat ook gaat werken daar kan je twijfels over hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Voor iedereen <50 is die kans ook al heel klein (99.5% of nog kleiner). Dus wat schiet je er mee op als je alle <50 personen gaat dwingen / dringen de vaccinatie te nemen
Leuk voor het individu (al kan je daar ook over twisten), maar daar schiet je niets mee op met betrekking tot de zorg.quote:Op maandag 8 november 2021 09:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Ook onder de 50< wordt je gewoon minder ziek als gevaccineerde.
Van griep naar verkouden bijvoorbeeld. Of van verkouden naar geen klachten.
Als je straks niet meer naar je werk kunt of zonder vaccinatie niet meer naar een winkel kunt, is dat dan nog steeds 'motiveren'?quote:Op maandag 8 november 2021 09:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niemand in Nederland is gedwongen zich te laten vaccineren. Wel komen er maatregelen die mensen motiveren dit wel te doen. Of dat ook gaat werken daar kan je twijfels over hebben.
Wel dus. Als je minder ziek wordt ben je ook minder besmettelijk (niet niezen scheelt al een hoop lijkt me).quote:Op maandag 8 november 2021 09:51 schreef zoost het volgende:
[..]
Leuk voor het individu (al kan je daar ook over twisten), maar daar schiet je niets mee op met betrekking tot de zorg.
Zijn natuurlijk genoeg mensen die het al zonder klachten hebben gehad vorig jaar.quote:Op maandag 8 november 2021 09:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Ook onder de 50< wordt je gewoon minder ziek als gevaccineerde.
Van griep naar verkouden bijvoorbeeld. Of van verkouden naar geen klachten.
Absoluut waar!quote:Op maandag 8 november 2021 09:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zijn natuurlijk genoeg mensen die het al zonder klachten hebben gehad vorig jaar.
Ik denk dat we die discussie sowieso al moeten gaan voeren. Heb sterk het vermoeden dat ook Zuid Europese landen met een grote vaccinatie graad over enkele weken weer gaan stijgen. Vaccinaties zijn leuk, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen of het effect en de duur effectief genoeg zijn in een winter seizoen. We zetten volledig in op vaccins, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het niet genoeg gaat zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
Welke discussie zouden we nu voeren als 100% gevaccineerd zou zijn en de zorg toch nog overstroomt met corona patiënten. Of welke discussie gaan we voeren als zo 90% van alle patiënten dubbel vaxed is? Iedereen boostershots en tot die tijd alle locaties toch TvT met een max van 24 uur? Of een totale lockdown? Het worden spannende maanden.
Ja, net zoals dat je wellicht een boete kunt krijgen bij te hard rijden, met alcohol op rijden, zonder gordel rijden etc etcquote:Op maandag 8 november 2021 09:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je straks niet meer naar je werk kunt of zonder vaccinatie niet meer naar een winkel kunt, is dat dan nog steeds 'motiveren'?
Zoiets is wel vaker mogelijk bij kansrekening. Als ik een ton met 1 rode bal en 98 zwarte ballen heb en ik neem 1 bal, heb ik al een kleine kans om de rode bal te pakken. Als ik er dan 1 zwart balletje bij gooi, met de afweging dat ik daarna ook nog in een ton met 99999 zwarte ballen en 1 rode bal moet graaien, verklein ik de kans dat ik een rode bal pak in totaal.quote:Op maandag 8 november 2021 09:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zijn natuurlijk genoeg mensen die het al zonder klachten hebben gehad vorig jaar.
Te hard rijden is verboden, met alcohol op rijden is verboden. Zonder gordel rijden is verboden.quote:Op maandag 8 november 2021 09:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja, net zoals dat je wellicht een boete kunt krijgen bij te hard rijden, met alcohol op rijden, zonder gordel rijden etc etc
Je weet wat de gevolgen van je keuzes zijn, aanvaard dan ook de consequenties.
Kun je nagaan, het is pas begin november. Dat wordt nog een hele lange winter...quote:Op maandag 8 november 2021 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat we die discussie sowieso al moeten gaan voeren. Heb sterk het vermoeden dat ook Zuid Europese landen met een grote vaccinatie graad over enkele weken weer gaan stijgen. Vaccinaties zijn leuk, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen of het effect en de duur effectief genoeg zijn in een winter seizoen. We zetten volledig in op vaccins, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het niet genoeg gaat zijn.
En dat kan je niet jaar in, jaar uit telkens maar op willen lossen met maatregelen; alsof het niks voorstelt.
Vertel hoe wil je het wel oplossen?quote:Op maandag 8 november 2021 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat we die discussie sowieso al moeten gaan voeren. Heb sterk het vermoeden dat ook Zuid Europese landen met een grote vaccinatie graad over enkele weken weer gaan stijgen. Vaccinaties zijn leuk, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen of het effect en de duur effectief genoeg zijn in een winter seizoen. We zetten volledig in op vaccins, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het niet genoeg gaat zijn.
En dat kan je niet jaar in, jaar uit telkens maar op willen lossen met maatregelen; alsof het niks voorstelt.
Zorg uitbreiden (niet binnen paar maanden geregeld), medicijnen na besmetting goedkeuren, vaccins verbeteren en in juiste periode toedienen (vanaf begin september). Natuurlijke immuniteit zou ook moeten toenemen.quote:Op maandag 8 november 2021 09:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vertel hoe wil je het wel oplossen?
Nog steeds geen rijbewijsquote:Op maandag 8 november 2021 09:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja, net zoals dat je wellicht een boete kunt krijgen bij te hard rijden, met alcohol op rijden, zonder gordel rijden etc etc
Daar gaat het niet om, het het gaat om de consequenties van je keuze.quote:Op maandag 8 november 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Te hard rijden is verboden, met alcohol op rijden is verboden. Zonder gordel rijden is verboden.
Je niet laten vaccineren is niet verboden.
Ik vind die steeds weer teurgkerende redenatie toch wat te makkelijk, er is imo ook nog iets als proportionaliteit en dat wordt dan imo erg makkelijk terzijde geschoven.quote:Op maandag 8 november 2021 09:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dit inderdaad.quote:Op maandag 8 november 2021 09:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je straks niet meer naar je werk kunt of zonder vaccinatie niet meer naar een winkel kunt, is dat dan nog steeds 'motiveren'?
Nee, daar gaat het wel om. Je maakt een vrije keuze. Van het begin af aan is het niet verboden geweest je niet te laten vaccineren. Sterker nog, op het moment dat de vaccinaties begonnen waren dat soort gevolgen niet eens bekend.quote:Op maandag 8 november 2021 10:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het het gaat om de consequenties van je keuze.
Bij elke keuze die je in je leven maakt moet je de consequentie aanvaarden.
Met de huidige arbeidsmarkt en de nu al gigantische kosten van de gezondheidszorg zie ik die niet snel gebeuren. Blijft ook nog de vraag natuurlijk in hoeverre je moet opschalen om geen maatregelen meer nodig te hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 10:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zorg uitbreiden (niet binnen paar maanden geregeld), medicijnen na besmetting goedkeuren, vaccins verbeteren en in juiste periode toedienen (vanaf begin september). Natuurlijke immuniteit zou ook moeten toenemen.
Gevaar zit hem nog wel in varianten die weer resistent worden voor vaccins/medicijnen.
Kun je gewoon achter het stuur kruipen hoor. Kans dat je aangehouden wordt is minimaal (tenzij je er een potje van maakt) maar de eventuele consequenties bij een ongeluk zijn wel voor jou.quote:
Keuzes hebben niet altijd (zware) consequenties.quote:Op maandag 8 november 2021 10:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het het gaat om de consequenties van je keuze.
Bij elke keuze die je in je leven maakt moet je de consequentie aanvaarden.
Het verschil is dat de impact van het niet dragen van de gordel voor de maatschappij een stuk lager is.quote:Op maandag 8 november 2021 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind die steeds weer teurgkerende redenatie toch wat te makkelijk, er is imo ook nog iets als proportionaliteit en dat wordt dan imo erg makkelijk terzijde geschoven.
Als we mensen die hun gordel niet dragen de financiele afgrond in duwen is dat ook een consequentie, maar is dat gevolg redelijk?
Tuurlijk hebben keuzes altijd consequenties. Niet altijd zwaar, dat klopt.quote:Op maandag 8 november 2021 10:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Keuzes hebben niet altijd (zware) consequenties.
Precies, en dat wel of niet vaccineren een vrije keus is, daar heeft de wetgever heel goed over nagedacht. Dat nu aan de kant schuiven met allerlei vage vergelijkingen (autoverlichting, gordels) gaat heel erg mankquote:Op maandag 8 november 2021 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het wel om. Je maakt een vrije keuze. Van het begin af aan is het niet verboden geweest je niet te laten vaccineren. Sterker nog, op het moment dat de vaccinaties begonnen waren dat soort gevolgen niet eens bekend.
Vergelijkingen met zaken die bij wet verboden zijn gaan gewoon mank, omdat je van tevoren wist dat het niet mocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |