abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2021 @ 09:49:53 #151
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202082830
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef zoost het volgende:

[..]
Voor iedereen <50 is die kans ook al heel klein (99.5% of nog kleiner). Dus wat schiet je er mee op als je alle <50 personen gaat dwingen / dringen de vaccinatie te nemen
Niemand in Nederland is gedwongen zich te laten vaccineren. Wel komen er maatregelen die mensen motiveren dit wel te doen. Of dat ook gaat werken daar kan je twijfels over hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202082849
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:47 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar. Ook onder de 50< wordt je gewoon minder ziek als gevaccineerde.

Van griep naar verkouden bijvoorbeeld. Of van verkouden naar geen klachten.
Leuk voor het individu (al kan je daar ook over twisten), maar daar schiet je niets mee op met betrekking tot de zorg.
pi_202082851
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
Niemand in Nederland is gedwongen zich te laten vaccineren. Wel komen er maatregelen die mensen motiveren dit wel te doen. Of dat ook gaat werken daar kan je twijfels over hebben.
Als je straks niet meer naar je werk kunt of zonder vaccinatie niet meer naar een winkel kunt, is dat dan nog steeds 'motiveren'?
pi_202082869
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:51 schreef zoost het volgende:

[..]
Leuk voor het individu (al kan je daar ook over twisten), maar daar schiet je niets mee op met betrekking tot de zorg.
Wel dus. Als je minder ziek wordt ben je ook minder besmettelijk (niet niezen scheelt al een hoop lijkt me).

Daarbij helpt het minder ziek worden om de economie beter draaiende te houden.
pi_202082870
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:47 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar. Ook onder de 50< wordt je gewoon minder ziek als gevaccineerde.

Van griep naar verkouden bijvoorbeeld. Of van verkouden naar geen klachten.
Zijn natuurlijk genoeg mensen die het al zonder klachten hebben gehad vorig jaar.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202082876
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zijn natuurlijk genoeg mensen die het al zonder klachten hebben gehad vorig jaar.
Absoluut waar!
pi_202082945
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
Welke discussie zouden we nu voeren als 100% gevaccineerd zou zijn en de zorg toch nog overstroomt met corona patiënten. Of welke discussie gaan we voeren als zo 90% van alle patiënten dubbel vaxed is? Iedereen boostershots en tot die tijd alle locaties toch TvT met een max van 24 uur? Of een totale lockdown? Het worden spannende maanden.
Ik denk dat we die discussie sowieso al moeten gaan voeren. Heb sterk het vermoeden dat ook Zuid Europese landen met een grote vaccinatie graad over enkele weken weer gaan stijgen. Vaccinaties zijn leuk, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen of het effect en de duur effectief genoeg zijn in een winter seizoen. We zetten volledig in op vaccins, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het niet genoeg gaat zijn.

En dat kan je niet jaar in, jaar uit telkens maar op willen lossen met maatregelen; alsof het niks voorstelt.
pi_202082954
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als je straks niet meer naar je werk kunt of zonder vaccinatie niet meer naar een winkel kunt, is dat dan nog steeds 'motiveren'?
Ja, net zoals dat je wellicht een boete kunt krijgen bij te hard rijden, met alcohol op rijden, zonder gordel rijden etc etc
Je weet wat de gevolgen van je keuzes zijn, aanvaard dan ook de consequenties.
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 09:58:18 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202082959
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zoiets is wel vaker mogelijk bij kansrekening. Als ik een ton met 1 rode bal en 98 zwarte ballen heb en ik neem 1 bal, heb ik al een kleine kans om de rode bal te pakken. Als ik er dan 1 zwart balletje bij gooi, met de afweging dat ik daarna ook nog in een ton met 99999 zwarte ballen en 1 rode bal moet graaien, verklein ik de kans dat ik een rode bal pak in totaal.

Is dat me dan ook 10000 euro waard? Met deze kansen wellicht nog wel, maar als je de kansen met 1000 verkleint wellicht niet meer. Dat is een interessante discussie. Maar feitelijk helpt vaccineren dus wel en blijft het voordelig, zelfs met de kortetermijn effecten meegenomen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202082965
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ja, net zoals dat je wellicht een boete kunt krijgen bij te hard rijden, met alcohol op rijden, zonder gordel rijden etc etc
Te hard rijden is verboden, met alcohol op rijden is verboden. Zonder gordel rijden is verboden.

Je niet laten vaccineren is niet verboden.
  maandag 8 november 2021 @ 09:58:51 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202082968
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat we die discussie sowieso al moeten gaan voeren. Heb sterk het vermoeden dat ook Zuid Europese landen met een grote vaccinatie graad over enkele weken weer gaan stijgen. Vaccinaties zijn leuk, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen of het effect en de duur effectief genoeg zijn in een winter seizoen. We zetten volledig in op vaccins, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het niet genoeg gaat zijn.

En dat kan je niet jaar in, jaar uit telkens maar op willen lossen met maatregelen; alsof het niks voorstelt.
Kun je nagaan, het is pas begin november. Dat wordt nog een hele lange winter...
pi_202082979
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vertel hoe wil je het wel oplossen?
pi_202082999
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vertel hoe wil je het wel oplossen?
Zorg uitbreiden (niet binnen paar maanden geregeld), medicijnen na besmetting goedkeuren, vaccins verbeteren en in juiste periode toedienen (vanaf begin september). Natuurlijke immuniteit zou ook moeten toenemen.

Gevaar zit hem nog wel in varianten die weer resistent worden voor vaccins/medicijnen.
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 10:00:49 #164
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202083001
Ik verwacht dat er over een paar jaar een cocktail van vaccins komt die je in kunt spuiten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202083012
quote:

[..]
Nog steeds geen rijbewijs :'(
pi_202083019
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Te hard rijden is verboden, met alcohol op rijden is verboden. Zonder gordel rijden is verboden.

Je niet laten vaccineren is niet verboden.
Daar gaat het niet om, het het gaat om de consequenties van je keuze.
Bij elke keuze die je in je leven maakt moet je de consequentie aanvaarden.
pi_202083021
quote:

[..]
Ik vind die steeds weer teurgkerende redenatie toch wat te makkelijk, er is imo ook nog iets als proportionaliteit en dat wordt dan imo erg makkelijk terzijde geschoven.

Als we mensen die hun gordel niet dragen de financiele afgrond in duwen is dat ook een consequentie, maar is dat gevolg redelijk?
  maandag 8 november 2021 @ 10:02:35 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202083026
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202083047
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee, daar gaat het wel om. Je maakt een vrije keuze. Van het begin af aan is het niet verboden geweest je niet te laten vaccineren. Sterker nog, op het moment dat de vaccinaties begonnen waren dat soort gevolgen niet eens bekend.

Vergelijkingen met zaken die bij wet verboden zijn gaan gewoon mank, omdat je van tevoren wist dat het niet mocht.
pi_202083049
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:00 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zorg uitbreiden (niet binnen paar maanden geregeld), medicijnen na besmetting goedkeuren, vaccins verbeteren en in juiste periode toedienen (vanaf begin september). Natuurlijke immuniteit zou ook moeten toenemen.

Gevaar zit hem nog wel in varianten die weer resistent worden voor vaccins/medicijnen.
Met de huidige arbeidsmarkt en de nu al gigantische kosten van de gezondheidszorg zie ik die niet snel gebeuren. Blijft ook nog de vraag natuurlijk in hoeverre je moet opschalen om geen maatregelen meer nodig te hebben.

Medicijnen en vaccins prima. Even mierenneuken, Virussen worden niet resistent tegen vaccins. Virussen muteren zodanig dat je immuunsysteem ze niet meer herkent. Het zijn geen bacterieeen die resistent worden tegen AB
pi_202083067
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nog steeds geen rijbewijs :'(
Kun je gewoon achter het stuur kruipen hoor. Kans dat je aangehouden wordt is minimaal (tenzij je er een potje van maakt) maar de eventuele consequenties bij een ongeluk zijn wel voor jou.
pi_202083069
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Keuzes hebben niet altijd (zware) consequenties.
pi_202083082
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik vind die steeds weer teurgkerende redenatie toch wat te makkelijk, er is imo ook nog iets als proportionaliteit en dat wordt dan imo erg makkelijk terzijde geschoven.

Als we mensen die hun gordel niet dragen de financiele afgrond in duwen is dat ook een consequentie, maar is dat gevolg redelijk?
Het verschil is dat de impact van het niet dragen van de gordel voor de maatschappij een stuk lager is.
Maar goed, ik ben het met je eens dat mensen toegang tot onze verzorgingsstaat ontzeggen omdat ze weigeren te vaccineren te ver gaat.
Verplichten en een boete zou ik wel wat voor voelen.
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 10:08:38 #174
5428 crew  miss_sly
pi_202083096
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Keuzes hebben niet altijd (zware) consequenties.
Tuurlijk hebben keuzes altijd consequenties. Niet altijd zwaar, dat klopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202083102
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, daar gaat het wel om. Je maakt een vrije keuze. Van het begin af aan is het niet verboden geweest je niet te laten vaccineren. Sterker nog, op het moment dat de vaccinaties begonnen waren dat soort gevolgen niet eens bekend.

Vergelijkingen met zaken die bij wet verboden zijn gaan gewoon mank, omdat je van tevoren wist dat het niet mocht.
Precies, en dat wel of niet vaccineren een vrije keus is, daar heeft de wetgever heel goed over nagedacht. Dat nu aan de kant schuiven met allerlei vage vergelijkingen (autoverlichting, gordels) gaat heel erg mank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')