abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2021 @ 09:40:11 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202082667
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een ding. Maar zie ook niet echt een beleid wat mensen wellicht zou kunnen motiveren zich wel te laten vaccineren. Ook denk ik omdat er een stevig wantrouwen is tegen de overheid en daardoor helaas ook tegen de wetenschap wat ik niet op termijn opgelost zie.
Stevig wantrouwen als er 85% gevaccineerd is, is dat niet wat overdreven?

Van die15% is een kleine groep antivaxxers die erg luid zijn, dan heb je een wat grotere groep ignorants die denken dat het ze het niet nodig hebben en als laatste nog een klein gedeelte die niet geprikt kunnen worden.
pi_202082677
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:39 schreef speknek het volgende:

[..]
Vele malen kleiner is niet hetzelfde als niet he.
En dat ook de veel grotere groep gevaccineerden besmettingen telt maakt ze ook niet even besmettelijk.
Er kwamen vorige week diverse berichten (volgens mij op basis van Nature) dat mensen die gevaccineerd zijn even besmettelijk zijn maar een stuk minder ontvankelijk om de besmetting op te lopen. Maar wanneer ze besmet zijn ze het even makkelijk verspreiden.
pi_202082678
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vaccinatie is in principe voor iedereen gunstig als je er vanuit gaat dat iedereen die ongevaccineerd is uiteindelijk besmet geraakt.
Ik denk dat iedereen besmet raakt (gevaccineerd of ongevaccineerd). Echter zullen de gevaccineerden minder snel in de ziekenhuizen terecht komen of het wellicht helemaal niet merken dat ze besmet zijn.
  maandag 8 november 2021 @ 09:41:15 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202082686
quote:
Vaccinatie is in principe voor iedereen gunstig als je er vanuit gaat dat iedereen die ongevaccineerd is uiteindelijk besmet geraakt.
Uiteindelijk gaat dit het probleem ook oplossen. Alleen tegen welke prijs is dan weer de vraag.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 09:41:24 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202082689
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen besmet raakt (gevaccineerd of ongevaccineerd). Echter zullen de gevaccineerden minder snel in de ziekenhuizen terecht komen of het wellicht helemaal niet merken dat ze besmet zijn.
Lijkt mij ook waarschijnlijk ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202082693
Ik kreeg dit van een maat van me uit Limburg, wilt zich laten vaccineren zo snel mogelijk en heeft vandaag vrij.

Gebeld om afspraak te maken gaven ze aan u kunt gewoon zonder afspraak want afspraken staan vol. Krijgt vervolgens dit te zien.

Wat een fail, waarom is dat uberhaupt dicht???
pi_202082696
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Van die15% is een kleine groep antivaxxers die erg luid zijn, dan heb je een wat grotere groep ignorants die denken dat het ze het niet nodig hebben en als laatste nog een klein gedeelte die niet geprikt kunnen worden.
12-17 is 57% volledig gevaccineerd, 25-29 67%, 30-34 69%, 35-39 74%. Dat zullen inderdaad echt niet allemaal wantrouwende burgers zijn. Ik denk nog steeds dat de groep antivaxxers echt in de minderheid is.
  maandag 8 november 2021 @ 09:42:38 #133
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202082703
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zie ook wat Mexicanobakker post. Ook dit komt goed op termijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202082709
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Aangezien er afgelopen week ook ~1000 gevaccineerden opgenomen zijn in het ziekenhuis is dat denk ik een gesprek wat gevoerd moet worden. Zelfs als de vaccinatiegraad 100% is zul je die opnamecijfers dus blijven houden. Is dat acceptabel?

Zo ja, top. Zo nee, wat nu? Wat als er 100 IC patiënten met Influenza bij komen? Of 200?
De huidige mentaliteit van de regering (niet alleen op dit dossier) is al 10 jaar; "we gaan er naar kijken als we daar zijn aanbeland". Weinig scenario's die worden uitgewerkt. Dan krijg je dit. Ik zou de regering toch echt aanraden om het scenario uit te werken dat wanneer de vaccinatiegraad de max heeft bereikt (en dat is ongeveer nu) en de ziekenhuizen blijven volstromen wat je dan gaat doen. Want dan draagvlak creëren wordt dan nagenoeg onmogelijk. Wie wil er nog een winter in lockdown, en je kunt niet eens de ongevaccineerden de schuld geven? Dan heb je grote kans dat de woede zich gaat richten op de regering en haar adviesorganen.
pi_202082716
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 01:27 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]
Nou.. ik meen te hebben begrepen dat een gevaccineerd persoon minder besmettelijk is dan een niet gevaccineerd persoon.

Bron: van Dissel deze week in de briefing. Als dat zo is dan maakt het wel degelijk uit toch?
Dat gaat over hele specifieke settings en als je het mij vraagt "it doesn't add up" groepsimmuniteit effecten blijven uit.. Kan je wel zeggen dat het virus net besmettelijker wordt perfect gradueel oplopend met toename antistoffen... Maar lijkt mij wat ver gezocht.

Als het zo is moet de incidentie ook veel hoger liggen nu voor gelijke druk op de ziekenhuizen etc... Die Britse cijfers dat de kans om besmet te raken + 60-70% lagere kans op ernstige ziekte lijken mij meer overeen te komen met de realiteit.

Maar de incidentie zou echt véél hoger moeten liggen dan vorig jaar nu, misschien is dat ook wel zo hoor, goed voor de groepsimmuniteit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202082717
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:42 schreef Megumi het volgende:

[..]
Zie ook wat Mexicanobakker post. Ook dit komt goed op termijn.
Hoe zie je het voor je dat het goed komt op termijn? Wat is je definitie daarvan?
  maandag 8 november 2021 @ 09:43:37 #137
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202082724
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
12-17 is 57% volledig gevaccineerd, 25-29 67%, 30-34 69%, 35-39 74%. Dat zullen inderdaad echt niet allemaal wantrouwende burgers zijn. Ik denk nog steeds dat de groep antivaxxers echt in de minderheid is.
De groep ongevaccineerden zijn allemaal in de minderheid.
  maandag 8 november 2021 @ 09:43:49 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_202082729
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er kwamen vorige week diverse berichten (volgens mij op basis van Nature) dat mensen die gevaccineerd zijn even besmettelijk zijn maar een stuk minder ontvankelijk om de besmetting op te lopen. Maar wanneer ze besmet zijn ze het even makkelijk verspreiden.
Dat is al heel vaak behandeld. Ze zijn de eerste dag even besmettelijk en daarna rap niet meer (als het immuunsysteem aangeslingerd wordt). Daar rennen alle wappies mee weg met zie je wel even besmettelijk, terwijl gevaccineerden eerder een factor 7 minder besmettelijk zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202082731
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:43 schreef Megumi het volgende:

[..]
De groep ongevaccineerden zijn allemaal in de minderheid.
Ja, dat klopt. Maar niet allemaal antivaxxers.
pi_202082736
quote:

Enige kanttekening hierbij is: Is het voordeel bij jongeren groot genoeg om er zoveel geld in te pompen.
We pompen ook 45 miljoen in QR code checks. Wat is dan belangrijker?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 8 november 2021 @ 09:44:30 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202082739
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er zijn wel een aantal prikafspraken gemaakt toch? Maar ik geloof niet dat ze er nog 5% bij kunnen jassen nee.
Maximaal 90 procent gok ik.
  maandag 8 november 2021 @ 09:45:28 #142
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202082752
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Maar niet allemaal antivaxxers.
Dat ben ik met je eens. Asocialen met een grote bek vallen helaas het meeste op. En krijgen vaak veel media tijd en dergelijke.
pi_202082755
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt. Maar omdat je gevaccineerd bent is de kans dat je door een besmetting ziek gaat worden vele malen kleiner. Dan een ongevaccineerde blijkt ook uit cijfers die ik eerder post. Dus indien mogelijk is vaccineren de beste optie.
Voor iedereen <50 is die kans ook al heel klein (99.5% of nog kleiner). Dus wat schiet je er mee op als je alle <50 personen gaat dwingen / dringen de vaccinatie te nemen
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 09:45:56 #144
5428 crew  miss_sly
pi_202082762
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Toch heb ik ook ergens gelezen dat dat stuk van Nature waarin werd gesproken over even besmettelijk toch niet helemaal correct was. Ik weet even niet meer waar, ik ga even zoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 november 2021 @ 09:46:02 #145
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202082765
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:41 schreef Johannes788 het volgende:
Ik kreeg dit van een maat van me uit Limburg, wilt zich laten vaccineren zo snel mogelijk en heeft vandaag vrij.

Gebeld om afspraak te maken gaven ze aan u kunt gewoon zonder afspraak want afspraken staan vol. Krijgt vervolgens dit te zien.

[ link | afbeelding ]

Wat een fail, waarom is dat uberhaupt dicht???
Dan gaat ie naar een ander plek waar het wel open is.

Kom op he, een beetje moeite doen. Hij heeft al maanden de kans gehad om het om hoek te gaan halen...
pi_202082771
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:43 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is al heel vaak behandeld. Ze zijn de eerste dag even besmettelijk en daarna rap niet meer (als het immuunsysteem aangeslingerd wordt). Daar rennen alle wappies mee weg met zie je wel even besmettelijk, terwijl gevaccineerden eerder een factor 7 minder besmettelijk zijn.
Ja, ze zijn minder lang besmettelijk en raken minder snel besmet. Neemt niet weg dat als er één besmettelijke gevaccineerde rondloopt in een café die ook ongevaccineerden die negatief getest zijn kan besmetten.

RTL berichtte daar eerder over, op basis van Nature: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-besmetten-vaccin
pi_202082790
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Asocialen met een grote bek vallen helaas het meeste op. En krijgen vaak veel media tijd en dergelijke.
Tja, dat zul je houden en heb je aan alle kanten. Antivaxxers die een pesthekel aan de overheid hebben, maar ook types die ongevaccineerden het liefst verbannen naar een eiland.

De gematigde mening is niet populair en levert geen clicks op, dus dan is de keuze snel gemaakt.
  maandag 8 november 2021 @ 09:47:32 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_202082794
Een groot deel van de besmettingen komt nu via scholen. Het lijkt me belangrijker dat ze de kinderen onder de 12 gaan vaccineren zodat die niet om de haverklap thuis hoeven te zitten, en het ook geen carry over effect op de ouders en grootouders heeft.

Maarja als ze de boosters al nauwelijks van de grond krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202082801
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef zoost het volgende:

[..]
Voor iedereen <50 is die kans ook al heel klein (99.5% of nog kleiner). Dus wat schiet je er mee op als je alle <50 personen gaat dwingen / dringen de vaccinatie te nemen
Dat is dus niet waar. Ook onder de 50< wordt je gewoon minder ziek als gevaccineerde.

Van griep naar verkouden bijvoorbeeld. Of van verkouden naar geen klachten.
  maandag 8 november 2021 @ 09:48:04 #150
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202082808
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
We pompen ook 45 miljoen in QR code checks. Wat is dan belangrijker?
De QR code is er eigenlijk alleen maar om de economie open te houden. Mogelijk is dan wel dat die 45 miljoen geen slechte investering is. Binnen het hele corona gebeuren kijk voor de grap maar eens naar de KLM en dergelijke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')