Tsja, als je soms topics hier ziet van mensen die tegen vaccins zijn met volstrekt onlogische argumenten en bijzondere redenaties over verhoudingen gevaccineerd/ongevaccineerd in ziekenhuis gaan we nooit boven 90% komen.quote:Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Draconische maatregelen zijn helemaal niet nodig op zich. Portugal met een vaccinatie graad van 98% nu. Maar dat miet je ook de steun hebben van de bevolking en daar onbreekt het ook wellicht aan in Nederland?
Met een vaccinatie graad van 98% is dat daar dik in orde.quote:Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In Portugal is het nog wel lekker weer. We moeten nog afwachten hoe dat er over een week of 6 uit ziet, als daar ook de winter om de hoek komt kijken… Als daar dan alsnog de boel in elkaar flikkert dan hebben we wel een mooi probleem.
Lekker met de kinderen langs de deuren gaan. Zal het virus blij mee zijnquote:Op maandag 8 november 2021 09:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sint-Maartenvakantie inlassen voor de scholen
Met je eens hoor, ben er helemaal klaar mee en vrees echt wat men nu weer uit de hoge hoed gaat toveren. Opnieuw aan je huis gekluisterd zitten een hele winter lang is echtquote:Op maandag 8 november 2021 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True, ik vind corona inmiddels gewoon echt echt echt echt...
Laten we nou even afwachten hoe het zich in portugal heeft ontwikkeld.quote:Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Draconische maatregelen zijn helemaal niet nodig op zich. Portugal met een vaccinatie graad van 98% nu. Maar dat miet je ook de steun hebben van de bevolking en daar onbreekt het ook wellicht aan in Nederland?
1.5 en max groepsgrootte is heel makkelijk als schijnmaatregel te gooien. 2G en iets met placering of verplichte TvT in bepaalde sectoren is ook wel iets wat zo kan gebeuren.quote:Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar blijft het echt niet bij:
[ afbeelding ]
Nee, moet je niet willen nee.quote:Op maandag 8 november 2021 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met je eens hoor, ben er helemaal klaar mee en vrees echt wat men nu weer uit de hoge hoed gaat toveren. Opnieuw aan je huis gekluisterd zitten een hele winter lang is echt
Dan gaan we hopen op medicijnen, een snelle uitbreiding van de zkhs capaciteit of een muterend virus die minder ernstig is.quote:Op maandag 8 november 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
Welke discussie zouden we nu voeren als 100% gevaccineerd zou zijn en de zorg toch nog overstroomt met corona patiënten. Of welke discussie gaan we voeren als zo 90% van alle patiënten dubbel vaxed is? Iedereen boostershots en tot die tijd alle locaties toch TvT met een max van 24 uur? Of een totale lockdown? Het worden spannende maanden.
Mijn kind is wel gevaccineerd, maar haar bestie niet, want nog 11, en die is vrijdag ook positief getest. En ook best ziek nu, begreep ik.quote:Op maandag 8 november 2021 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook best opvallend. Maar ja, mijn kinderen zijn niet gevaccineerd omdat ze jonger dan 12 zijn, dus misschien is het niet zo gek?
Geen discussie want zoals het er nu uitziet gaat het percentage gevaccineerden niet meer omhoog.quote:Op maandag 8 november 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
Welke discussie zouden we nu voeren als 100% gevaccineerd zou zijn
Er zijn wel een aantal prikafspraken gemaakt toch? Maar ik geloof niet dat ze er nog 5% bij kunnen jassen nee.quote:Op maandag 8 november 2021 09:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Geen discussie want zoals het er nu uitziet gaat het percentage gevaccineerden niet meer omhoog.
Hier ga je niet vrolijk van worden en wens je dus sterkte.quote:Op maandag 8 november 2021 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn kind is wel gevaccineerd, maar haar bestie niet, want nog 11, en die is vrijdag ook positief getest. En ook best ziek nu, begreep ik.
De klas is ook al eens thuis geweest (brugklas dus), wegens meer dan 2 besmettingen, parallelklassen ook een aantal. Deels gevaccineerd deels niet gevaccineerd.
Aangezien er afgelopen week ook ~1000 gevaccineerden opgenomen zijn in het ziekenhuis is dat denk ik een gesprek wat gevoerd moet worden. Zelfs als de vaccinatiegraad 100% is zul je die opnamecijfers dus blijven houden. Is dat acceptabel?quote:Op maandag 8 november 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
Welke discussie zouden we nu voeren als 100% gevaccineerd zou zijn en de zorg toch nog overstroomt met corona patiënten. Of welke discussie gaan we voeren als zo 90% van alle patiënten dubbel vaxed is? Iedereen boostershots en tot die tijd alle locaties toch TvT met een max van 24 uur? Of een totale lockdown? Het worden spannende maanden.
Hoop is uitgestelde teleurstelling. Daar zou ik niet op vertrouwen.quote:Op maandag 8 november 2021 09:31 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan gaan we hopen op medicijnen, een snelle uitbreiding van de zkhs capaciteit of een muterend virus die minder ernstig is.
Volgens mij is het advies dat als je test negatief is, je gewoon alles kunt doen. Als je je er niet fijn bij voelt, of bang bent dat er alsnog een positieve aan zit te komen, bijvoorbeeld door contact met positief geteste mensen, kun je jezelf in acht nemen en inderdaad verjaardagen afzeggen ofzo. Op dit moment is dat in ieder geval een individuele keuze.quote:Op maandag 8 november 2021 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is voor mij wel een wake-up call geweest. De besmettingen lopen op, ik merk er steeds meer van in m'n directe omgeving: tijd om weer wat strenger te zijn. Ik was weer vaker op locatie voor m'n werk, wat prettig was (ik ben net begonnen en moet met veel mensen kennismaken) maar strikt genomen niet noodzakelijk.
Ik vind het wel lastig hoe om te gaan met verkoudheidssymptomen. Vorige week ben ik negatief geweest, maar ik heb nog steeds symptomen. Nu er veel besmettingen in onze directe omgeving zijn, doe ik regelmatig een zelftest. Maar wat in zo'n situatie het advies is, is me onduidelijk. Bij een negatieve test zou je in principe weer eropuit mogen? Of doe je er dan ook verstandiger aan bijv. een verjaardag af te zeggen?
Dat is bijzonder:quote:Op maandag 8 november 2021 03:35 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Dus wel. De kans dat een gevaccineerd iemand besmet is VELE malen kleiner is uit onderzoek gebleken.
Dat is natuurlijk een ding. Maar zie ook niet echt een beleid wat mensen wellicht zou kunnen motiveren zich wel te laten vaccineren. Ook denk ik omdat er een stevig wantrouwen is tegen de overheid en daardoor helaas ook tegen de wetenschap wat ik niet op termijn opgelost zie.quote:Op maandag 8 november 2021 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal prikafspraken gemaakt toch? Maar ik geloof niet dat ze er nog 5% bij kunnen jassen nee.
Klopt. Maar omdat je gevaccineerd bent is de kans dat je door een besmetting ziek gaat worden vele malen kleiner. Dan een ongevaccineerde blijkt ook uit cijfers die ik eerder post. Dus indien mogelijk is vaccineren de beste optie.quote:Op maandag 8 november 2021 09:35 schreef ludovico het volgende:
Gevaccineerden zijn praktisch even besmettelijk.
Het grootste risico hier is de basisschool. En mijn kind thuishouden voor wie weet hoe lang, zie ik ook niet zitten.quote:Op maandag 8 november 2021 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is voor mij wel een wake-up call geweest. De besmettingen lopen op, ik merk er steeds meer van in m'n directe omgeving: tijd om weer wat strenger te zijn. Ik was weer vaker op locatie voor m'n werk, wat prettig was (ik ben net begonnen en moet met veel mensen kennismaken) maar strikt genomen niet noodzakelijk.
Ik vind het wel lastig hoe om te gaan met verkoudheidssymptomen. Vorige week ben ik negatief geweest, maar ik heb nog steeds symptomen. Nu er veel besmettingen in onze directe omgeving zijn, doe ik regelmatig een zelftest. Maar wat in zo'n situatie het advies is, is me onduidelijk. Bij een negatieve test zou je in principe weer eropuit mogen? Of doe je er dan ook verstandiger aan bijv. een verjaardag af te zeggen?
Vele malen kleiner is niet hetzelfde als niet he.quote:Op maandag 8 november 2021 09:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is bijzonder:
- Geen groepsimmuniteitseffecten
- Meer mensen case positive in Groot Britanië die gevaccineerd zijn.
Jij wilt zeggen dat ze anderen niet besmetten en dat dat stokje is overgenomen door ongevaccineerden, die slechts 10% van de bevolking uitmaken als je antistoffen meerekent..... Enig idee hoe hoog de incidentie dan wel niet zou moeten zijn in de samenleving om dat te bolwerken?
Numbers don't add up. Gevaccineerden zijn praktisch even besmettelijk.
Het zegt al genoeg dat er mensen zijn die honderden euro's betalen om maar een valse QR code krijgen. Het is een wedstrijdje "stoer doen" voor sommigen om te laten zien dat de overheid niet bepaald wat zij doen en dus juist zich aan geen 1 regel te willen confomeren.quote:Op maandag 8 november 2021 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een ding. Maar zie ook niet echt een beleid wat mensen wellicht zou kunnen motiveren zich wel te laten vaccineren. Ook denk ik omdat er een stevig wantrouwen is tegen de overheid en daardoor helaas ook tegen de wetenschap wat ik niet op termijn opgelost zie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |