SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Moet eerst vijf maanden over getwijfeld en vergaderd worden.quote:Op maandag 8 november 2021 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.Tap tap tap![]()
Zijn ze nu al mee bezig hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 08:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet eerst vijf maanden over getwijfeld en vergaderd worden.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Klinkt wel realistisch, dan zijn risico-activiteiten zoals muziekfestivals komende zomer 'veilig' met 2G of 2G+T :/quote:Op maandag 8 november 2021 08:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet eerst vijf maanden over getwijfeld en vergaderd worden.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
De wintersporters worden ook al zenuwachtig. In oostenrijk is een 2g van toepassing, maar vanaf 3 januari wordt 1 prik van Janssen daar niet meer geacepteerd. De andere vaccins zijn maar 270 dagen geldig en ook daar heb je dus tzt een booster voor nodig.
In de landen om ons heen worden al druk boosters uitgedeeld. Hier zijn we weer eens erg laat.
Nu is niet op wintersport gaan natuurlijk geen wereldramp maar een bijzaak, maar het is natuurlijk wel kut als dat niet door kan gaan door het faalbeleid van NL.
Zelf heb ik Janssen gehad en ga naar Frankrijk op wintersport. Tot op heden daar nog geen probleem, maar ik de kans is natuurlijk aanwezig dat je ook daar een 2e prik nodig hebt. Jammer genoeg is die met geen mogelijkheid te krijgen in Nederland.
Disclaimer: Ik weet dat die boosters niet direct bedoeld zijn om mensen weer op wintersport te kunnen laten gaan, maar om mensen beter bestand te laten zijn tegen Covid. Maar ook met het oog op de gezondheid hadden ze al lang met die boosters moeten beginnen.![]()
Maandag. Het wordt weer een mooie week. Een hoop pushmeldingen, een all time high besmettingen gemeld en niet te vergeten... Weer een hoop nieuwe blunders.
#zinin![]()
De lappendeken aan maatregelen en hoe landen individueel omgaan met vaccinatiestandaarden is erg lelijk en al helemaal binnen de EU.quote:Op maandag 8 november 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
De wintersporters worden ook al zenuwachtig. In oostenrijk is een 2g van toepassing, maar vanaf 3 januari wordt 1 prik van Janssen daar niet meer geacepteerd. De andere vaccins zijn maar 270 dagen geldig en ook daar heb je dus tzt een booster voor nodig.
In de landen om ons heen worden al druk boosters uitgedeeld. Hier zijn we weer eens erg laat.
Nu is niet op wintersport gaan natuurlijk geen wereldramp maar een bijzaak, maar het is natuurlijk wel kut als dat niet door kan gaan door het faalbeleid van NL.
Zelf heb ik Janssen gehad en ga naar Frankrijk op wintersport. Tot op heden daar nog geen probleem, maar ik de kans is natuurlijk aanwezig dat je ook daar een 2e prik nodig hebt. Jammer genoeg is die met geen mogelijkheid te krijgen in Nederland.
Disclaimer: Ik weet dat die boosters niet direct bedoeld zijn om mensen weer op wintersport te kunnen laten gaan, maar om mensen beter bestand te laten zijn tegen Covid. Maar ook met het oog op de gezondheid hadden ze al lang met die boosters moeten beginnen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En qr codes op het werk incoming. Heerlijk.quote:Op maandag 8 november 2021 08:30 schreef Benny het volgende:
Maandag. Het wordt weer een mooie week. Een hoop pushmeldingen, een all time high besmettingen gemeld en niet te vergeten... Weer een hoop nieuwe blunders.
#zinin![]()
En in al die landen werkt 2G simpelweg niet. Waarom gaan wij in godsnaam dan diezelfde kant op?quote:Op maandag 8 november 2021 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Zouden de landen ook inreisbeperkingen gaan verzwaren of blijft het bij EU Covid Certificate? Zie veel maatregelen nog tot en met 30 nov staan terwijl ik in december reis.![]()
Ik verwacht het deze week al in persconferentie.quote:Op maandag 8 november 2021 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.![]()
Moeilijk te zeggen of het 'werkt' of niet natuurlijk, je hebt geen goede graadmeter wat er gebeurd zou zijn als je het niet had ingevoerd.quote:Op maandag 8 november 2021 08:36 schreef vosss het volgende:
[..]
En in al die landen werkt 2G simpelweg niet. Waarom gaan wij in godsnaam dan diezelfde kant op?
Maar dat het niet de heilige graal is lijkt mij ook wel duidelijk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Voor toeristen in Oostenrijk blijft de 3G gelden. En Janssen is prima.quote:Op maandag 8 november 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Disclaimer: Ik weet dat die boosters niet direct bedoeld zijn om mensen weer op wintersport te kunnen laten gaan, maar om mensen beter bestand te laten zijn tegen Covid. Maar ook met het oog op de gezondheid hadden ze al lang met die boosters moeten beginnen.
(voor nu hè )https://coronavirus.wien.gv.at/faq-english/quote:The following rules apply if you have been vaccinated against Covid-19:
Under the 3G rule, you need to be fully vaccinated (two doses). A full vaccination is valid for the 3G rule for a total of 360 days (12 months) from the day you received your 2nd dose.
If the vaccine you received requires no booster shot (e.g. Johnson & Johnson), the first vaccination is valid for the 3G rule from the 22nd day after the vaccination for a total of 12 months. Again, the 12 months are counted from the day of vaccination.
If you have recovered from Covid-19 and received your first vaccination, you are in the 3G group for 12 months from the day of vaccination.
Maar grote kans dat we tegen die tijd in een lockdown zitten..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik had eerlijk gezegd al morgen een vervroegde persco verwacht.quote:Op maandag 8 november 2021 08:36 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik verwacht het deze week al in persconferentie.![]()
Nou wat je heerlijk noemt.quote:Op maandag 8 november 2021 08:35 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En qr codes op het werk incoming. Heerlijk.
Ik weet bij God niet wat ik moet doen als werkgevers verplicht worden om die QR code te vragen. Ik heb er geen en voel er bar weinig voor om mij 3x per week te laten testen.
Echt, het is complete waanzin waar we mee bezig zijn.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Dit zagen we allemaal overigens al aankomen he. Een slap bak maatregelen afgelopen keer. Met een stuk strengere had je curve veel meer afgevlakt. Het is een repeterend verhaal met vorig jaar toen ze ook laat en zwakjes ingrepen.![]()
Nee janssen is dus niet prima voor Oostenrijk (vanaf 3 januari)quote:Op maandag 8 november 2021 08:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor toeristen blijft de 3G gelden. En Janssen is prima.
(voor nu hè )
[..]
https://coronavirus.wien.gv.at/faq-english/
https://www.sozialministe(...)-Ma%C3%9Fnahmen.html
Edit: Of zou het alleen voor toeristen anders zijn. Ben benieuwd.![]()
Niet gewoon Pfizer of Moderna master race hebben
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
FOK-OMT vs OMT: 10-0quote:Op maandag 8 november 2021 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit zagen we allemaal overigens al aankomen he. Een slap bak maatregelen afgelopen keer. Met een stuk strengere had je curve veel meer afgevlakt. Het is een repeterend verhaal met vorig jaar toen ze ook laat en zwakjes ingrepen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik maak me hier wel zorgen over er is een groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. En die vallen dan uit de boot bij een 2G maatregel.quote:Op maandag 8 november 2021 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Die moeten sowiezo een medische verklaring kunnen krijgen van de huisarts lijkt me.quote:Op maandag 8 november 2021 08:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik maak me hier wel zorgen over er is een groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. en die vallen dan uit de boot bij een 2G maatregel.![]()
We gaan het zien.quote:Op maandag 8 november 2021 08:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die moeten sowiezo een medische verklaring kunnen krijgen van de huisarts lijkt me.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
En die afvlakking gaat weer weg zodra je de maatregelen weer wegneemt. Hoe je het ook wendt of keert, je blijft eraan vastzitten.quote:Op maandag 8 november 2021 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit zagen we allemaal overigens al aankomen he. Een slap bak maatregelen afgelopen keer. Met een stuk strengere had je curve veel meer afgevlakt. Het is een repeterend verhaal met vorig jaar toen ze ook laat en zwakjes ingrepen.I'll give you something to do
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |