“ Sinds 2004 mag er door een wetswijziging enkel niet-anoniem worden gedoneerd.”quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:12 schreef SuperNeger het volgende:
Dan kies je er toch voor om het anoniem te doen dat kan ook gewoon.
Staan ze in de rij TS om te vragen of je afwijking erfelijk is?quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken. Misschien heeft hij al een familie of een vriendin en dat kom jij dan even verpesten. Die man laat wat DNA achter en zit nu met de gebakken peren.
https://www.volkskrant.nl(...)r-vader-is~bc7f6b66/
Dit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:28 schreef Medusa666 het volgende:
Is toch zielig voor ze. Je hebt ook zaddonoren die zaad hebben gegeven en gezorgd hebben voor meer dan 100 kinderen
Maar waarom hadden ze hoge verwachtingen? Dat lijkt me een slechte insteek, als je daarmee op pad gaat.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit.
De dochters van een vriendin van me zijn op bezoek geweest bij de donor. Van te voren heel hoge verwachtingen maar ze vonden het maar een slapjanus van een kerel. De man was wel heel trots op de dertig plus kinderen die met zijn zaad verwekt waren maar had voor de rest weinig inhoud.
Toch was het bezoek voor die meiden best goed. Ze konden dat verlangen om hem te ontmoeten goed afsluiten zo.
Als je twintig bent en vrouw is de kans iets hoger dat je dingen romantiseert.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:35 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar waarom hadden ze hoge verwachtingen? Dat lijkt me een slechte insteek, als je daarmee op pad gaat.
Zit wel wat in ja. Niet voor niets maken ze dit soort zaken anoniem (destijds zie ik). En die man draagt zo bij aan de populatie en krijgt er nog wat geld voor (of niet soms?).quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken. Misschien heeft hij al een familie of een vriendin en dat kom jij dan even verpesten. Die man laat wat DNA achter en zit nu met de gebakken peren.
Hadden zij verwacht dat die vader van hen hield ofzo dan?..quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit.
De dochters van een vriendin van me zijn op bezoek geweest bij de donor. Van te voren heel hoge verwachtingen maar ze vonden het maar een slapjanus van een kerel. De man was wel heel trots op de dertig plus kinderen die met zijn zaad verwekt waren maar had voor de rest weinig inhoud.
Toch was het bezoek voor die meiden best goed. Ze konden dat verlangen om hem te ontmoeten goed afsluiten zo.
Ze hadden ws. verwacht dat hij rijk zou zijn. Dat bleek niet zo te zijn. Dus terleurgesteld. (mijn kijk op deze zaken)quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Hadden zij verwacht dat die vader van hen hield ofzo dan?..
Heb jij wel eens een kinderfilm gezien of boek gelezen waarbij een kind met de niet onbekende ouder wordt herenigd? En dan heb ik het niet overquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Hadden zij verwacht dat die vader van hen hield ofzo dan?..
Potentiële golddiggers dus die de deksel op hun neus kregen, net goed voor zequote:Op vrijdag 5 november 2021 09:22 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ze hadden ws. verwacht dat hij rijk zou zijn. Dat bleek niet zo te zijn. Dus terleurgesteld. (mijn kijk op deze zaken)
Zaad doneren/gedoneerd krijgen is populatiegewijs natuurlijk niet verantwoordelijk.
Groot gelijk.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Vreemde kijk op de wereld heb je dan. Waarom zouden ze willen dat ie rijk is. Er zijn honderdduizend hantekeningen voor gezet dat je wettelijk geen enkele aanspraak mag maken en zelfs niet zomaar op eigen initiatief contact mag zoeken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:22 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ze hadden ws. verwacht dat hij rijk zou zijn. Dat bleek niet zo te zijn. Dus terleurgesteld. (mijn kijk op deze zaken)
Zaad doneren/gedoneerd krijgen is populatiegewijs natuurlijk niet verantwoordelijk.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef KayaQ het volgende:
Als man heb je toch echt een verantwoordelijkheid over waar je je zaad allemaal inkwakt tijdens je leven. Als je niet gesteriliseerd bent en je spuit je zaad in allerlei vrouwen, of in buisjes die in vrouwen verdwijnen, dan weet je dat daar kinderen van kunnen komen.
Die kinderen zijn echte, volwaardige mensen net als jij en kunnen verwachtingen hebben, dat zou je als volwassen kerel moeten weten als je je zaad zo kwistig overal rondspuit.
Ik vind het naīef als je eerst (zogenaamd uit altruīsme, hahahahaha) zaad doneert om dan jaren later te doen alsof je er niks mee te maken hebt en je te gedragen als een giga oelewapper.
Als man heb je toch echt een verantwoordelijkheid over waar je je zaad allemaal inkwakt tijdens je leven. Als je niet gesteriliseerd bent en je spuit je zaad in allerlei vrouwen, of in buisjes die in vrouwen verdwijnen, dan weet je dat daar kinderen van kunnen komen.
Die kinderen zijn echte, volwaardige mensen net als jij en kunnen verwachtingen hebben, dat zou je als volwassen kerel moeten weten als je je zaad zo kwistig overal rondspuit.
Ik vind het naīef als je eerst (zogenaamd uit altruīsme, hahahahaha) zaad doneert om dan jaren later te doen alsof je er niks mee te maken hebt en je te gedragen als een giga oelewapper.
Heeft zo’n donor ook nog wat te zeggen over wat voor vrouwen zijn dna mogen gebruiken om een kind te krijgen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef KayaQ het volgende:
En vrouwen die met hun benen wijd gaan liggen en weten dat ze een kind met een onzichtbare vader op de wereld zetten zijn voor jouw niet toerekeningsvatbaar?quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef KayaQ het volgende:
Maar de wetgever heeft op een goed moment bepaald dat kinderen die er niet om gevraagd werden toch mogen weten wie de zaaddonor is. Contact opnemen mag alleen met wederzijdse toestemming en de kinderen kunnen geen enkele verdere claim op de donor doen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 11:10 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]___!
Die mannen hebben anoniem zaad gedoneerd zodat vrouwen met een kinderwens geholpen konden worden.
Die vrouwen hebben het feit dat het zaad van een ANONIEME donor komt, geaccepteerd.
En daarmee gaan ze tegen de wens van de donor in, met als gevolg dat het aantal donoren een stuk minder is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar de wetgever heeft op een goed moment bepaald dat kinderen die er niet om gevraagd werden toch mogen weten wie de zaaddonor is. Contact opnemen mag alleen met wederzijdse toestemming en de kinderen kunnen geen enkele verdere claim op de donor doen.
Maar ze mogen wel weten wie hun vader is als ze dat willen. En wat ik er van begrijp willen ze dat ongeveer allemaal.
Dat zal best maar je vorige post bevatte onwaarheden die ik even recht wou zetten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En daarmee gaan ze tegen de wens van de donor in, met als gevolg dat het aantal donoren een stuk minder is.
Mijn post bevatte geen onwaarheden, die wetgeving is pas na de donatie in gegaan, met als gevolg dat de anonieme donor niet meer anoniem kan zijn. De donor kan alleen anoniem blijven, als hij zwaarwegende redenen hiervoor kan overleggen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat zal best maar je vorige post bevatte onwaarheden die ik even recht wou zetten.
Die nemen hun verantwoordelijkheid over het algemeen wel. Het kind kan er niks aan doen dat hij /zij op deze manier op de wereld wordt gezet. Het kind heeft er niet om gevraagd.quote:Op vrijdag 5 november 2021 11:34 schreef Werkman het volgende:
[..]
En vrouwen die met hun benen wijd gaan liggen en weten dat ze een kind met een onzichtbare vader op de wereld zetten zijn voor jouw niet toerekeningsvatbaar?
Nou en? Alleen maar beter toch? Wat mij betreft moet anoniem doneren overal ter wereld worden verbosden. Elk kind heeft het recht te weten van wie hij afstamt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En daarmee gaan ze tegen de wens van de donor in, met als gevolg dat het aantal donoren een stuk minder is.
En het kind?? Die is niks gevraagd en heeft geen enkele keuze gehad.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:35 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mijn post bevatte geen onwaarheden, die wetgeving is pas na de donatie in gegaan, met als gevolg dat de anonieme donor niet meer anoniem kan zijn. De donor kan alleen anoniem blijven, als hij zwaarwegende redenen hiervoor kan overleggen.
Dus de donor heeft sperma gedoneerd, onder voorwaarde dat hij anoniem zou blijven. De moeder in kwestie is daarmee akkoord gegaan.
Hou toch op. Die donor heeft gedoneerd onder voorwaarde dat hij anoniem zou blijven. Klagen dat de donor anoniem wil blijven, aangezien dat is waar hij mee akkoord is gegaan, is wel zeer extreem naīefquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:39 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Die nemen hun verantwoordelijkheid over het algemeen wel. Het kind kan er niks aan doen dat hij /zij op deze manier op de wereld wordt gezet. Het kind heeft er niet om gevraagd.
Als volwassene weet je dat er altijd een kind kan opdoemen als je voor eigen gewin je zaad afstaat. Wil je dat niet, dan moet je er niet aan beginnen.
Laat je steriliseren als je geen kind op de wereld wil zetten! Eerst je zaad geven en daarna klagen is echt gigantisch naīef. Het gaat wel om mensenlevens.
Die moet bij haar moeder klagen. Die moeder is akkoord gegaan met de voorwaarden. De donor had ook rechten. Ik vind het zeer verwerpelijk dat die rechten zomaar aan de kant zijn gegooid.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:41 schreef KayaQ het volgende:
[..]
En het kind?? Die is niks gevraagd en heeft geen enkele keuze gehad.
Waarom dat denigrerende 'moppie'? Je kunt een kind niet kwalijk nemen dat hij/zij benieuwd is en op zoek gaat naar zijn/haar roots.quote:Op vrijdag 5 november 2021 11:51 schreef Werkman het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af wat dat moppie dan verwacht als ze het weet.
Lijkt me niet dat die donorvader onder een steen woont en dondersgoed weet dat ie gezicht wordt, dus dat ie zichzelf tot nu toe niet zelf bekend heeft gemaakt spreekt boekdelen. 🤔
Dus waar je eigenlijk op aanstuurt is dat je iemand opzoekt die zegt dat je op kan rotten.
Openbaarmaking van identiteit kan misschien dan wel afgedwongen worden maar verplichte omgang niet.
Er bestaat wel zoiets als een contactverbod maar van een contactverplichting heb ik nog nooit gehoord.
Als je je zaad doneert weet je dat dit altijd een staartje kan krijgen. Het gaat immers om levende wezens die je moedwillig op de wereld zet en daar de komende 100 jaar blijven. Al die tijd bestaat er de kans dat ze contact willen en dus contact met je opnemen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:43 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Die moet bij haar moeder klagen. Die moeder is akkoord gegaan met de voorwaarden. De donor had ook rechten. Ik vind het zeer verwerpelijk dat die rechten zomaar aan de kant zijn gegooid.
Inderdaad. Punt blijft dat het gewoon wel gigantisch lastig is om voor een ongeboren kind te moeten beslissen of deze wel of niet zijn biologische vader mag kennen/opzoeken/identificeren.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Hou toch op. Die donor heeft gedoneerd onder voorwaarde dat hij anoniem zou blijven. Klagen dat de donor anoniem wil blijven, aangezien dat is waar hij mee akkoord is gegaan, is wel zeer extreem naīef
En voor eigen gewin? In Nederland krijg je geen cent als je sperma doneert.
In welke wereld leef jij waar DNA van iemand vrij beschikbaar is om te bekijken of hij je vader is?quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:46 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Als je je zaad doneert weet je dat dit altijd een staartje kan krijgen. Het gaat immers om levende wezens die je moedwillig op de wereld zet en daar de komende 100 jaar blijven. Al die tijd bestaat er de kans dat ze contact willen en dus contact met je opnemen.
Er bestaat al heel lang zoiets als DNA dus iedereen met een beetje verstand wist dat kinderen erachter konden komen wie hun vader is, nu of in de toekomst.
En die hele legers jonge wijven dan die op vakantie gaan om te feesten met liters drank, drugs en pilletjes en dan met een cadeautje thuis komen en zich dan niet eens meer de naam van de vader kunnen herinneren?quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:39 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Die nemen hun verantwoordelijkheid over het algemeen wel. Het kind kan er niks aan doen dat hij /zij op deze manier op de wereld wordt gezet. Het kind heeft er niet om gevraagd.
Als volwassene weet je dat er altijd een kind kan opdoemen als je voor eigen gewin je zaad afstaat. Wil je dat niet, dan moet je er niet aan beginnen.
Laat je steriliseren als je geen kind op de wereld wil zetten! Eerst je zaad geven en daarna klagen is echt gigantisch naīef. Het gaat wel om mensenlevens.
Blijft ook dat DNA iets is wat je van twee kanten moet vergelijken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:49 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
In welke wereld leef jij waar DNA van iemand vrij beschikbaar is om te bekijken of hij je vader is?
Die moeder heeft willens en wetens gekozen voor deze ANONIEME donor, terwijl ze ook voor een donor had kunnen kiezen die niet anoniem wilde blijven.
Ik vind het echt heel bijzonder dat jij de schuld voor 100% bij de ANONIEME donor legt, en niet bij de moeder die bepaalde kenmerken van die ANONIEME donor belangrijker vond dan de kenmerken van de niet-anonieme donor. Kortom, de moeder vond haar eigen belang (betere kenmerken donor = grotere kans op een kind voorzien van goed erfelijk materiaal) belangrijker dan de potentiële wens van het te geboren kind om te weten wie zijn of haar vader is.
Ik begrijp het best.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:58 schreef Lenny77 het volgende:
Waarom hebben sommigen het hier over schuld, verantwoordelijkheid en hufters?
Iedereen kan toch gewoon begrijpen dat zo een kind op een bepaald moment wil weten waar hij zijn tekentalent of manier van lachen of timide trekjes van heeft? Zo een kind is niet op zoek naar een geldkraan. Ze willen gewoon wat van zichzelf herkennen in hun vader.
Het is idd wel wat klote dat je eerst anoniem meende te blijven en nu niet meer. Maar mij lijkt het dan dat zo een donor toch ooit wel beseft heeft dat dat kind ooit wel eens vragen zal gaan hebben en nieuwsgierig gaat worden.
Is dit zo een ramp? Je hoeft ze niet in huis te nemen, geen alimentatie te betalen, je hoeft geen dikke vriendjes te worden...
Waarom doneer je dan? Wil je zo graag je eigen genen over de wereld verspreiden zonder dat je er enige verantwoordelijkheid voor draagt?quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Hou toch op. Die donor heeft gedoneerd onder voorwaarde dat hij anoniem zou blijven. Klagen dat de donor anoniem wil blijven, aangezien dat is waar hij mee akkoord is gegaan, is wel zeer extreem naīef
En voor eigen gewin? In Nederland krijg je geen cent als je sperma doneert.
Dat lijkt me ook. Je moet wel heel naīef zijn om hierover niet na te denken voordat je je zaad doneert.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:58 schreef Lenny77 het volgende:
Iedereen kan toch gewoon begrijpen dat zo een kind op een bepaald moment wil weten waar hij zijn tekentalent of manier van lachen of timide trekjes van heeft? Zo een kind is niet op zoek naar een geldkraan. Ze willen gewoon wat van zichzelf herkennen in hun vader.
Het is idd wel wat klote dat je eerst anoniem meende te blijven en nu niet meer. Maar mij lijkt het dan dat zo een donor toch ooit wel beseft heeft dat dat kind ooit wel eens vragen zal gaan hebben en nieuwsgierig gaat worden.
Is dit zo een ramp? Je hoeft ze niet in huis te nemen, geen alimentatie te betalen, je hoeft geen dikke vriendjes te worden...
Dat lijkt me ook. Je moet wel heel naīef zijn om hierover niet na te denken voordat je je zaad doneert.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:58 schreef Lenny77 het volgende:
Met wie denk je dat die 'jonge wijven' seks hebben dan? Daar zijn er toch echt altijd twee voor nodig.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:49 schreef Werkman het volgende:
[..]
En die hele legers jonge wijven dan die op vakantie gaan om te feesten met liters drank, drugs en pilletjes en dan met een cadeautje thuis komen en zicht dan niet eens meer de naam van de vader kunnen herinneren?
Als ze zich überhaupt nog wat kunnen herinneren?
"Hoelang hebben jij en papa dan bij elkaar dan gekend mama?"
- "ongeveer tussen een kwartiertje en een half uurtje lieverd, maareh, mama weet ook niet meer precies wie van de mannen het was"
Tuurlijk! Mannen zijn rondkwakkende hufters en vrouwen zijn edele wezens.
Mogen die wandelende bushaltes voor stijve pikken dan jou dan wel hun eierstokken houden?
Er is iets serieus mis met jouw wereldbeeld.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:59 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Waarom doneer je dan? Wil je zo graag je eigen genen over de wereld verspreiden zonder dat je er enige verantwoordelijkheid voor draagt?
Is het een soort egoboost die je krijgt bij het idee dat je zaad allerlei vrouwen bevrucht?
Net zoals vrouwen moeten leren dat zij verantwoordelijk zijn voor hun keuze voor sperma van een anonieme donor?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:04 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Je moet wel heel naīef zijn om hierover niet na te denken voordat je je zaad doneert.
[..]
Met wie denk je dat die 'jonge wijven' seks hebben dan? Daar zijn er toch echt altijd twee voor nodig.
Mannen moeten leren dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor hun zaad en de consequenties die het heeft als je je zaad verspreid.
Steriliseren dus als je geen kinderen wil!
Dat is niet relevant.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:59 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Waarom doneer je dan? Wil je zo graag je eigen genen over de wereld verspreiden zonder dat je er enige verantwoordelijkheid voor draagt?
Is het een soort egoboost die je krijgt bij het idee dat je zaad allerlei vrouwen bevrucht?
Ik denk dat we hier te maken hebben met een bubbelmens met een allergie voor verschillende uitgangspunten en ongemakkelijke waarheden.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Er is iets serieus mis met jouw wereldbeeld.
Bloed is iets anders dan zaad. Stamcellen komt bijna nooit voor dat er een match is en ook dat is iets totaal anders.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Er is iets serieus mis met jouw wereldbeeld.
Ik ben donor van: bloed, stamcellen en ben (anoniem) donor geweest van sperma, maar volgens jou maakt mij dit een extreem asociaal en egoīstisch persoon.
Maar in werkelijkheid doe ik dit omdat ik op deze hele simpele manier talloze mensen kan helpen. Ik doe het omdat miljoenen mensen zich hier te goed voor voelen, waardoor een enorm tekort aan donoren is.
Maar goed, schijnbaar ben ik heel erg asociaal, en dus zal ik mij uitschrijven als donor voor alles
Omdat het belang van het kind er ook toe doet. Je kan nog zoveel afspreken met de moeder, of met een instantie waar je je zaad doneert, maar er komt een kind uit voort (een echt mens!), dat ook iets te vinden en willen heeft.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:12 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dat is niet relevant.
Wat de motivatie van de donor ook is, op dat moment word er wel vrijwillig door zaadzoekende vrouwen gebruik van gemaakt en liggen er afspraken op tafel die er jaren later eenzijdig vanaf gegooid worden.
De keuze van de moeder is iets anders dan de wens van het kind. Moeder en kind zijn niet 1 persoon, dus je kunt de wens van het kind niet afwentelen op de moeder.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:08 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Net zoals vrouwen moeten leren dat zij verantwoordelijk zijn voor hun keuze voor sperma van een anonieme donor?
Klussen besteed ik liever uit. Ik begrijp nooit waarom je dat zelf zou moeten doen. Ieder z'n vak.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:21 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik denk dat we hier te maken hebben met een bubbelmens met een allergie voor verschillende uitgangspunten en ongemakkelijke waarheden.
Je kent ze wel, van die types die heel erg voor emancipatie en gelijke rechten zijn naar zich wel jankend opgeven voor "mijn man is klusser" omdat ze niet zelf willen sjouwen.
Maar schijnbaar kan je de wens van het kind wel afwentelen op de vader.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:38 schreef KayaQ het volgende:
[..]
De keuze van de moeder is iets anders dan de wens van het kind. Moeder en kind zijn niet 1 persoon, dus je kunt de wens van het kind niet afwentelen op de moeder.
Jezus wat ben jij kortzichtig hee. Project much?quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:59 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik hecht daar geen waarde aan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:34 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Bloed is iets anders dan zaad. Stamcellen komt bijna nooit voor dat er een match is en ook dat is iets totaal anders.
Als je zaad doneert dan weet je dat er jaren later iemand aan je deur kan komen kloppen. Als je dat echt niet wil, dan moet je niet doneren.
Dat is niet alleen mijn mening, godzijdank is dit nu ook doorgevoerd in de wet. Anoniem doneren is verboden in Nederland en dat is maar goed ook. Veel te lang is het belang van het kind over het hoofd gezien.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik hecht daar geen waarde aan.
Maar weet wel dat mede dankzij jouw mening er nu een spermadonoren te kort is, waardoor vrouwen die graag een kind willen, geen kind kunnen krijgen.
Uiteraard. De (volwassen!) vader heeft immers met zijn volle verstand de keuze gemaakt om zijn zaad te doneren met als doel daarmee kinderen te verwekken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Maar schijnbaar kan je de wens van het kind wel afwentelen op de vader.
![]()
Die serie ken ik. Vreselijk wat daar is gebeurd, die man moet wel een narcist zijn geweest.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:21 schreef qajariaq het volgende:
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324073
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324074
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324075
De serie Het zaak van Kardaat geeft heel goed aan wat er mis kan gaan bij anoniem doneren. Het lijkt dan wel heel extreem maar het is wel gebeurd en wie weet hoeveel vergelijkbare situaties er zijn.
Echt een aanrader om te zien, met name aflevering twee sluit erg aan op deze discussie.
Meestal zijn dat de lelijkste vrouwen die zaad van een onbekende nemen. Dat is echt geen egoboost. Als je er een beetje oké uitziet kan je je zo op de wc van een nachtclub laten volkwakken. Waarom zou je dan naar een zaaddonor gaan?quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:59 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Om niet mee te hoeven gaan in de geile doch achterlijke fantasietjes van een FOK! user misschien.quote:Op vrijdag 5 november 2021 18:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Meestal zijn dat de lelijkste vrouwen die zaad van een onbekende nemen. Dat is echt geen egoboost. Als je er een beetje oké uitziet kan je je zo op de wc van een nachtclub laten volkwakken. Waarom zou je dan naar een zaaddonor gaan?
Je hebt nu wel een stijve door mijquote:Op vrijdag 5 november 2021 18:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Om niet mee te hoeven gaan in de geile doch achterlijke fantasietjes van een FOK! user misschien.
Omdat je dan niet weet wat voor erfelijke fouten die kerel heeft en de kwaliteit is nagekeken, omdat je je niet op de wc wil laten nemen, omdat je bewust alleenstaande moeder wil zijn en geen risico wil lopen op een vader die aan de deur komt kloppen, enz.quote:Op vrijdag 5 november 2021 18:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Meestal zijn dat de lelijkste vrouwen die zaad van een onbekende nemen. Dat is echt geen egoboost. Als je er een beetje oké uitziet kan je je zo op de wc van een nachtclub laten volkwakken. Waarom zou je dan naar een zaaddonor gaan?
Zaad nemen van een onbekende donor vind ik raarder. Je weet nog geen eens hoe die gast eruit ziet. Misschien denk je bah wat een lelijke gast maar als je je met anonieme zaad laat bevruchten kan je dat nooit weten. Betere indicator van gezondheid is gewoon die gast zien. Meestal kan je wel zien of iemand goede genen heeft en gezonde lifestyle heeft.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Omdat je dan niet weet wat voor erfelijke fouten die kerel heeft en de kwaliteit is nagekeken, omdat je je niet op de wc wil laten nemen, omdat je bewust alleenstaande moeder wil zijn en geen risico wil lopen op een vader die aan de deur komt kloppen, enz.
Weer zo'n typsiche reactie... het zullen wel de gedrochten zijn.
Denk eerder dat het net de 'domme' types zijn die voor de wc-optie kiezen.
Je stapt niet zomaar naar een automaat met potjes zaad namelijk.
Nuja die gezonde lifestyle stopt wel als hij gewoon een random meid op de wc gaat neuken..quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:20 schreef Atak het volgende:
[..]
Zaad nemen van een onbekende donor vind ik raarder. Je weet nog geen eens hoe die gast eruit ziet. Misschien denk bah wat een lelijke gast maar als je je met anonieme zaad laat bevruchten kan je dat nooit weten. Betere indicator van gezondheid is gewoon die gast zien. Meestal kan je wel zien of iemand goede genen heeft en gezonde lifestyle.
Nou nee, dat kun je niet zien. Iemand kan een soa hebben (grote kans als zo'n kerel onbeschermd met de eerste de beste in een wchokje duikt) en allerlei andere onderliggende aandoeningen, dat zie je echt niet als je iemand in de kroeg ziet staan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:20 schreef Atak het volgende:
[..]
Zaad nemen van een onbekende donor vind ik raarder. Je weet nog geen eens hoe die gast eruit ziet. Misschien denk bah wat een lelijke gast maar als je je met anonieme zaad laat bevruchten kan je dat nooit weten. Betere indicator van gezondheid is gewoon die gast zien. Meestal kan je wel zien of iemand goede genen heeft en gezonde lifestyle.
Dan laat je hem toch een soa test doen. Als je goede sperma wil hebben dan moet je sowieso niet bij de spermabank zijn. Dat is zo'n beetje als naar de McDonalds gaan en dan een culinair hoogstandje verwachten. Meestal zijn het volgens mij ook zwervers en zo die sperma doneren. Nou, succes met je hoog IQ.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:33 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Nou nee, dat kun je niet zien. Iemand kan een soa hebben (grote kans als zo'n kerel onbeschermd met de eerste de beste in een wchokje duikt) en allerlei andere onderliggende aandoeningen, dat zie je echt niet als je iemand in de kroeg ziet staan.
Het getuigt trouwens ook niet van intelligentie als een man het zomaar doet zonder condoom met een random vrouw. Dan weet je al dat je kind waarschijnlijk ook dom, roekeloos en impulsief zal zijn.
Dat is tweerichtingsverkeer.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:33 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Nou nee, dat kun je niet zien. Iemand kan een soa hebben (grote kans als zo'n kerel onbeschermd met de eerste de beste in een wchokje duikt) en allerlei andere onderliggende aandoeningen, dat zie je echt niet als je iemand in de kroeg ziet staan.
Het getuigt trouwens ook niet van intelligentie als een man het zomaar doet zonder condoom met een random vrouw. Dan weet je al dat je kind waarschijnlijk ook dom, roekeloos en impulsief zal zijn.
Zo dom zijn dat je niet eens de eisen van de spermabank kentquote:Op vrijdag 5 november 2021 19:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan laat je hem toch een soa test doen. Als je goede sperma wil hebben dan moet je sowieso niet bij de spermabank zijn. Dat is zo'n beetje als naar de McDonalds gaan en dan een culinair hoogstandje verwachten. Meestal zijn het volgens mij ook zwervers en zo die sperma doneren. Nou, succes met je hoog IQ.
Blijkbaar ben jij vaste klant voor je proteīne shakequote:Op zaterdag 6 november 2021 10:58 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zo dom zijn dat je niet eens de eisen van de spermabank kent____!
Anders lees je eerst je eigen topic even, simpele.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:04 schreef Atak het volgende:
[..]
Blijkbaar ben jij vaste klant voor je proteīne shake
We heten niet allemaal Jochem. Blijkbaar is dit een gevoelig onderwerp voor jou. 😂quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:07 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Anders lees je eerst je eigen topic even, simpele.
Je kunt wel zien dat jouw moeder het zaad dat jou verwerkt heeft niet bij de spermabank gehaald heeft, maar bij je opa.
Was de beeldspraak in de aanbieding ofzo?quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:58 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dat is tweerichtingsverkeer.
Als je als vrouw met je benen wijd gaat liggen om een onbeschermde tram de noord-zuidlijn binnen te laten en het station vol laat smeren ben je net zo onbezonnen en aansprakelijk en net zo erfelijk.
Jouw formule om alleen de mannen de schuld te geven van valse zang in het gemengde koor werkt niet.
Beide geslachten zingen een vals liedje waar het kind later de dupe van is.
Nee, het verschil tussen jou en mij heb ik in mijn vorige post al duidelijk gemaakt. Maar schijnbaar was mijn uitleg te hoog gegrepen voor jou.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:47 schreef Atak het volgende:
[..]
We heten niet allemaal Jochem. Blijkbaar is dit een gevoelig onderwerp voor jou. 😂
Jij weet verdacht veel van de spermabank. 🤣quote:Op zaterdag 6 november 2021 14:03 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Nee, het verschil tussen jou en mij heb ik in mijn vorige post al duidelijk gemaakt. Maar schijnbaar was mijn uitleg te hoog gegrepen voor jou.
En nog steeds heb je je eigen topic nog niet doorgelezen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:01 schreef Atak het volgende:
[..]
Jij weet verdacht veel van de spermabank. 🤣
De waarheid schijnt niet meer verhandeld te (mogen) worden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 14:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Was de beeldspraak in de aanbieding ofzo?
quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:42 schreef qajariaq het volgende:
Ooit benaderd om kennis te maken met een van de begunstigden?
Sorry, dat bericht heb ik even gemist, maar nee.quote:Op zondag 7 november 2021 08:49 schreef qajariaq het volgende:
Ondanks dat de TS zijn eigen topic behoorlijk weet te verknallen ben ik nog steeds wel benieuwd @:JochemSjakie
[..]
Zou goede intro zijn voor porno.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Ik zou wel een gulzige donatie doen maar ik ben al uitgemolkenquote:Op zondag 7 november 2021 09:33 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Jullie mogen het allemaal bij mij doneren maar het wordt niet gebruikt om kinderen mee te verwekken.
Ik hoef toch niet het hele topic door te lezen om te zien dat jij een pannenkoek bentquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:15 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En nog steeds heb je je eigen topic nog niet doorgelezen.
Doe de groeten aan je vader die ook je opa is
quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:36 schreef Dries4Ever het volgende:
Bedankt TS nu heb ik zin in een durum doner
[ afbeelding ]
Jij bent het levende voorbeeld waarom we spermabanken moeten hebben.quote:Op zondag 7 november 2021 10:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik hoef toch niet het hele topic door te lezen om te zien dat jij een pannenkoek bent
Even wat eten, drinken en bijslapen en dan ben je weer good to go.quote:Op zondag 7 november 2021 10:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik zou wel een gulzige donatie doen maar ik ben al uitgemolken
Die is tyfushard. 🤤quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:15 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En nog steeds heb je je eigen topic nog niet doorgelezen.
Doe de groeten aan je vader die ook je opa is
In Nederland niet. In België wel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:12 schreef SuperNeger het volgende:
Dan kies je er toch voor om het anoniem te doen dat kan ook gewoon.
Mijn zoontje heeft een brief en foto's en een stemopname waarin de donor aangeeft open te staan voor contact.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Hmm, ik eet gezond dus overmorgen hoef je je vitaminepilletjes niet in te nemenquote:Op zondag 7 november 2021 13:24 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
[..]
Even wat eten, drinken en bijslapen en dan ben je weer good to go.
Top. Heb je ook een biologische gezichtsmasker voor me?quote:Op zondag 7 november 2021 14:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Hmm, ik eet gezond dus overmorgen hoef je je vitaminepilletjes niet in te nemen
Yep, het donortekort leidt tot wachtlijsten van ongeveer 1,5 jaar voor een Nederlandse donor. Rechtstreeks gevolg van de regelgeving.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik hecht daar geen waarde aan.
Maar weet wel dat mede dankzij jouw mening er nu een spermadonoren te kort is, waardoor vrouwen die graag een kind willen, geen kind kunnen krijgen.
Hangt er vanaf hoeveel honger je hebtquote:Op zondag 7 november 2021 14:42 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
[..]
Top. Heb je ook een biologische gezichtsmasker voor me?
Als je daar geen zin in hebt, moet je het gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken.
En dat maak jij dan ook gelijk uit voor anderen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:46 schreef KayaQ het volgende:
Ik heb wel eens nagedacht over eiceldonatie, omdat daar een gigantisch tekort aan is. Maar het idee dat er dan nog een kind met mijn erfelijke materiaal op de wereld rondloopt maakt dat ik het nooit zou doen. Ik begrijp niet hoe je daar zo lichtzinnig over kunt denken.
Je eigen bron niet eens lezen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken.
Duidelijk verhaal. Moeder wil graag deur op een kiertje houden voor haar kind, kiest dus voor B-donor. B-donor had kunnen kiezen voor anonimiteit, doet dit niet dus zet deur ook op een kiertje voor het kind.quote:Maria’s moeder liet zich in 1997 bewust insemineren met het zaad van een B-donor.
Daardoor zou haar kind vanaf zijn 16de verjaardag contact met de biologische vader kunnen opnemen.
Later koos K34 echter alsnog voor anonimiteit.
Want jouw erfelijk materiaal is zo speciaal?quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:46 schreef KayaQ het volgende:
Ik heb wel eens nagedacht over eiceldonatie, omdat daar een gigantisch tekort aan is. Maar het idee dat er dan nog een kind met mijn erfelijke materiaal op de wereld rondloopt maakt dat ik het nooit zou doen. Ik begrijp niet hoe je daar zo lichtzinnig over kunt denken.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:31 schreef Nine. het volgende:
Daarom alleen veilig op je zolderkamertje fappen
Nu je daar toch zelf over begint, er zijn zat vrouwen die dat wel doen en er bestaat ook nog zoiets als draagmoeders.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:46 schreef KayaQ het volgende:
Mogelijk. Maar ik vind het supernaief om te denken dat 'jouw' kinderen niet alles op alles gaan zetten om je te vinden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:37 schreef EINZ het volgende:
Het probleem is dat de spelregels ineens veranderd worden. Er wordt je verzekerd dat je kinderen nooit te weten zullen komen wie je bent als je dat niet wilt, en dan staan ze ineens voor je deur.
Als dat nu voor nieuwe gevallen ging okee, maar voor bestaande gevallen ben je ineens mooi de lul.
Gelukkig zijn er genoeg mannen die het blijkbaar geen probleem om niet-anoniem te doneren. En als vrouw hoef je daar alleen maar 1,5 jaar geduld of een paar duizend euro voor te hebben.quote:Op zondag 21 november 2021 08:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nooit zaad doneren. Dit topic bewijst weer waarom. Die wijven zoeken maar een vruchtbare partner en anders blijven ze maar kinderloos. Het is tenslotte niet ons probleem.
Ik heb het zelf trouwens wel overwogen, om op die manier een ander gezin te helpen omdat wij zelf ook gebruik hebben gemaakt van een donor. Daarvoor moet je als vrouw aan de hormonen etc. Dat is wel andere koek dan ff in een potje kwakken dus besloten om dat niet te doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:25 schreef Werkman het volgende:
[..]
Nu je daar toch zelf over begint, er zijn zat vrouwen die dat wel doen en er bestaat ook nog zoiets als draagmoeders.
Wat voor verschil maak jij tussen die en die kerels die hun zaad rondslingeren?
Nogmaals, over vagina bezitters ben je nogal erg terughoudend, lekker eerlijk.
Gelukkig maar dan voor die vrouwen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er genoeg mannen die het blijkbaar geen probleem om niet-anoniem te doneren. En als vrouw hoef je daar alleen maar 1,5 jaar geduld of een paar duizend euro voor te hebben.
Zoiets is het wel ja. Ik ben zelf ook zaaddonor.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:59 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Ze worden er niet eenzijdig vanaf gegooid. Dit wordt bepaald door de rechter, in het belang van het kind, naar aanleiding van wetswijzigingen. Vervelend voor donoren? Ja dat kan best, maar ik weet niet waarom jij zo'n antipathie jegens die vrouwen voelt. Die hebben er niks mee te maken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:12 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dat is niet relevant.
Wat de motivatie van de donor ook is, op dat moment word er wel vrijwillig door zaadzoekende vrouwen gebruik van gemaakt en liggen er afspraken op tafel die er jaren later eenzijdig vanaf gegooid worden.
Dat is toch het hele punt van die post? Dat de slimmere vrouw het dus niet op die manier doet. Wat heb jij een opgekropte woede zeg.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:58 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dat is tweerichtingsverkeer.
Als je als vrouw met je benen wijd gaat liggen om een onbeschermde tram de noord-zuidlijn binnen te laten en het station vol laat smeren ben je net zo onbezonnen en aansprakelijk en net zo erfelijk.
Jouw formule om alleen de mannen de schuld te geven van valse zang in het gemengde koor werkt niet.
Beide geslachten zingen een vals liedje waar het kind later de dupe van is.
Leuke trollpoging, maar daar prikken de psychologen bij het psychologisch onderzoek zo doorheen. En terecht.quote:Op dinsdag 23 november 2021 06:51 schreef Staaf het volgende:
[..]
Zoiets is het wel ja. Ik ben zelf ook zaaddonor.
Ik ben niet moeders mooiste dus mijn verlangen om seks te hebben met verschillende vrouwen wordt niet bevredigd, ik word regelmatig afgewezen.
Ik krijg er een kick van als ik weet dat ik als zaaddonor toch indirect vrouwen bevrucht die mij normaal niet zien staan.
Noem het egoīstisch maar dat zijn de vrouwen die zich via een zaaddonor laten bevruchten net zo.
Ik denk dat zijn antipathie jegens 'die' vrouwen kwamen door een matige troll die hier letterlijk iedere donor als idioot af probeerde te schilderen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ze worden er niet eenzijdig vanaf gegooid. Dit wordt bepaald door de rechter, in het belang van het kind, naar aanleiding van wetswijzigingen. Vervelend voor donoren? Ja dat kan best, maar ik weet niet waarom jij zo'n antipathie jegens die vrouwen voelt. Die hebben er niks mee te maken.
Overigens heeft de man in dit geval niet anoniem gedoneerd. Hij heeft de wijziging naar anonimiteit later aangevraagd, waardoor zijn gegevens dus bekend zijn.
Dat nog niet eens. Het hoeft niet eens in de wet te staan dat donorkinderen ergens recht op hebben. Door de anonimiteitsgrens te doorbreken wordt het vervolgens heel lastig om je niet op een hellend vlak te begeven. Het begint met een bezoekje thuis, dan een kaartje sturen met de verjaardag, whatsappen, en dat is allemaal nog redelijk onschuldig.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:54 schreef Heremeteit het volgende:
Bovenaan moet staan: afspraak is afspraak. Want waar houdt het op? Nog een wetswijziging en donorkinderen kunnen ook nog aanspraak maken op een erfdeel.
Deze zaak onderstreept weer dat je nergens van op aan kunt. Zolang gegevens niet worden vernietigd, heb je ondanks beloftes en afspraken altijd kans dat ze voor andere doeleinden worden gebruikt.
Je hebt de hele discussie niet gelezen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ze worden er niet eenzijdig vanaf gegooid. Dit wordt bepaald door de rechter, in het belang van het kind, naar aanleiding van wetswijzigingen. Vervelend voor donoren? Ja dat kan best, maar ik weet niet waarom jij zo'n antipathie jegens die vrouwen voelt. Die hebben er niks mee te maken.
Overigens heeft de man in dit geval niet anoniem gedoneerd. Hij heeft de wijziging naar anonimiteit later aangevraagd, waardoor zijn gegevens dus bekend zijn.
Weer zo'n selectief lezende user...quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:18 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt van die post? Dat de slimmere vrouw het dus niet op die manier doet. Wat heb jij een opgekropte woede zeg.![]()
Als donor kun je zelf ook nog grenzen aangeven in hoeverre je contact wil.quote:Op dinsdag 23 november 2021 14:55 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat nog niet eens. Het hoeft niet eens in de wet te staan dat donorkinderen ergens recht op hebben. Door de anonimiteitsgrens te doorbreken wordt het vervolgens heel lastig om je niet op een hellend vlak te begeven. Het begint met een bezoekje thuis, dan een kaartje sturen met de verjaardag, whatsappen, en dat is allemaal nog redelijk onschuldig.
Het wordt een ander verhaal als je dat kind verder gaat bijstaan op allerlei vlakken. En elke stap vooruit daarin is een stap verder op de glijdende schaal die je fatsoenshalve niet meer terug kunt nemen. Om vervolgens verder af te glijden naar punten waar emotionele betrokkenheid, financiele ondersteuning en het idee van een gezinsleven op afstand een vervelende rol kan gaan spelen. En dat was nou net de grens die je niet wilde overschrijden.
Dus de overheid moet de spelregels niet veranderen voor bestaande gevallen.
Eens. Dit zorgt ervoor dat de zwakkeren der samenleving ook kunnen voortplanten. Evolutie-technisch zeer onverantwoord.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:22 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Sodemieter op met je evolutie. Sinds Corona is er van Survival of the Fittest zowieso geen sprake meer, meer: Keep breathing the Lame.quote:Op zaterdag 4 december 2021 03:03 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Eens. Dit zorgt ervoor dat de zwakkeren der samenleving ook kunnen voortplanten. Evolutie-technisch zeer onverantwoord.
Gelukkig wel survival of the fattest.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Sodemieter op met je evolutie. Sinds Corona is er van Survival of the Fittest zowieso geen sprake meer, meer: Keep breathing the Lame.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |