abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202039473
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken. Misschien heeft hij al een familie of een vriendin en dat kom jij dan even verpesten. Die man laat wat DNA achter en zit nu met de gebakken peren. :')

https://www.volkskrant.nl(...)r-vader-is~bc7f6b66/
  vrijdag 5 november 2021 @ 07:55:20 #2
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_202039477
Spreek voor jezelf.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_202039480
Terechte klacht.

En straks vragen ze zich af waarom niemand meer sperma komt doneren :')

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 07:55:45 ]
  vrijdag 5 november 2021 @ 08:12:19 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202039608
Dan kies je er toch voor om het anoniem te doen dat kan ook gewoon.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  vrijdag 5 november 2021 @ 08:19:39 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202039669
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:12 schreef SuperNeger het volgende:
Dan kies je er toch voor om het anoniem te doen dat kan ook gewoon.
“ Sinds 2004 mag er door een wetswijziging enkel niet-anoniem worden gedoneerd.”
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202039672
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken. Misschien heeft hij al een familie of een vriendin en dat kom jij dan even verpesten. Die man laat wat DNA achter en zit nu met de gebakken peren. :')

Staan ze in de rij TS om te vragen of je afwijking erfelijk is?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202039757
Is toch zielig voor ze. Je hebt ook zaddonoren die zaad hebben gegeven en gezorgd hebben voor meer dan 100 kinderen
  Tettenkoning vrijdag 5 november 2021 @ 08:31:12 #8
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202039788
Daarom alleen veilig op je zolderkamertje fappen :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_202039811
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:28 schreef Medusa666 het volgende:
Is toch zielig voor ze. Je hebt ook zaddonoren die zaad hebben gegeven en gezorgd hebben voor meer dan 100 kinderen
Dit.

De dochters van een vriendin van me zijn op bezoek geweest bij de donor. Van te voren heel hoge verwachtingen maar ze vonden het maar een slapjanus van een kerel. De man was wel heel trots op de dertig plus kinderen die met zijn zaad verwekt waren maar had voor de rest weinig inhoud.

Toch was het bezoek voor die meiden best goed. Ze konden dat verlangen om hem te ontmoeten goed afsluiten zo.
pi_202039826
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dit.

De dochters van een vriendin van me zijn op bezoek geweest bij de donor. Van te voren heel hoge verwachtingen maar ze vonden het maar een slapjanus van een kerel. De man was wel heel trots op de dertig plus kinderen die met zijn zaad verwekt waren maar had voor de rest weinig inhoud.

Toch was het bezoek voor die meiden best goed. Ze konden dat verlangen om hem te ontmoeten goed afsluiten zo.
Maar waarom hadden ze hoge verwachtingen? Dat lijkt me een slechte insteek, als je daarmee op pad gaat.
-nee-
pi_202039873
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:35 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Maar waarom hadden ze hoge verwachtingen? Dat lijkt me een slechte insteek, als je daarmee op pad gaat.
Als je twintig bent en vrouw is de kans iets hoger dat je dingen romantiseert.

Deze film weet dat leuk in perspectief te zetten.
pi_202039914
quote:

Zit wel wat in ja. Niet voor niets maken ze dit soort zaken anoniem (destijds zie ik). En die man draagt zo bij aan de populatie en krijgt er nog wat geld voor (of niet soms?).

Soms heb je van die kinderen die inderdaad nieuwsgierig zijn naar wie hun biologische vader is en soms (ongewenst) contact opzoeken. Dan loop je kans dat de leefsituatie van de man inderdaad de soep in loopt, alleen omdat hij iemand hielp. Aan de ene kant is dat stank voor dank. Aan de andere kant: als je wilt weten wie je biologische vader is dan kan ik dat ook wel weer begrijpen.

Maar acceptatie van wat wel en niet kan/gewenst is, is een grijs gebied.

Voorbeeld is die gynaecoloog die zijn eigen zaad inbracht bij vrouwen i.p.v. dat van een gewenste donor. Sommige van die kinderen zijn boos dat hun biologische pa zo een monster is.
pi_202040208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dit.

Hadden zij verwacht dat die vader van hen hield ofzo dan?..
pi_202040356
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ze hadden ws. verwacht dat hij rijk zou zijn. Dat bleek niet zo te zijn. Dus terleurgesteld. (mijn kijk op deze zaken)

Zaad doneren/gedoneerd krijgen is populatiegewijs natuurlijk niet verantwoordelijk.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202040613
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Heb jij wel eens een kinderfilm gezien of boek gelezen waarbij een kind met de niet onbekende ouder wordt herenigd? En dan heb ik het niet over
pi_202040626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:22 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ze hadden ws. verwacht dat hij rijk zou zijn. Dat bleek niet zo te zijn. Dus terleurgesteld. (mijn kijk op deze zaken)

Zaad doneren/gedoneerd krijgen is populatiegewijs natuurlijk niet verantwoordelijk.
Potentiële golddiggers dus die de deksel op hun neus kregen, net goed voor ze :') .
pi_202040632
quote:

Groot gelijk.
Ik heb tegen jouw moeder ook al gezegd dat ik die kop van jou nooit voor mijn deur hoef te zien.
Zeker niet na die foto's die ze me een keer toegestuurd heeft.
Wat een loser ben jij zeg.
Doe me Inderdaad een lol.
pi_202040677
Eens, terechte klacht. Als je toentertijd anoniem gedoneerd hebt, is dat niet omdat je aan de grote wilg gehangen wilt worden.
pi_202040679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:22 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Vreemde kijk op de wereld heb je dan. Waarom zouden ze willen dat ie rijk is. Er zijn honderdduizend hantekeningen voor gezet dat je wettelijk geen enkele aanspraak mag maken en zelfs niet zomaar op eigen initiatief contact mag zoeken.

Nooit gehoord van de drang de biologische vader te zien? Dat is toch wel algemeen bekend.

De verwachting iets van jezelf herkennen kwam alleen niet erg uit. In ieder geval niet kwa karakter e.d.
pi_202040728
Wat vinden ze zichzelf toch belangrijk dat ze het leven van een ander op zijn kop zetten het helemaal waard vinden. Past mooi bij deze tijd, ikke ikke ikke.
pi_202040826
Als man heb je toch echt een verantwoordelijkheid over waar je je zaad allemaal inkwakt tijdens je leven. Als je niet gesteriliseerd bent en je spuit je zaad in allerlei vrouwen, of in buisjes die in vrouwen verdwijnen, dan weet je dat daar kinderen van kunnen komen.

Die kinderen zijn echte, volwaardige mensen net als jij en kunnen verwachtingen hebben, dat zou je als volwassen kerel moeten weten als je je zaad zo kwistig overal rondspuit.

Ik vind het naīef als je eerst (zogenaamd uit altruīsme, hahahahaha) zaad doneert om dan jaren later te doen alsof je er niks mee te maken hebt en je te gedragen als een giga oelewapper.
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:11:36 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202040843
Daarom is dat programma Dna Onbekend ook zo mooi. Laatst zat er zo'n vrouw in die hoopte dat haar gemene vader haar vader niet was. Hij was wel haar vader en haar geliefde halfzus was geeneens familie van haar. _O-
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_202041290
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef KayaQ het volgende:
Als man heb je toch echt een verantwoordelijkheid over waar je je zaad allemaal inkwakt tijdens je leven. Als je niet gesteriliseerd bent en je spuit je zaad in allerlei vrouwen, of in buisjes die in vrouwen verdwijnen, dan weet je dat daar kinderen van kunnen komen.

Die kinderen zijn echte, volwaardige mensen net als jij en kunnen verwachtingen hebben, dat zou je als volwassen kerel moeten weten als je je zaad zo kwistig overal rondspuit.

Ik vind het naīef als je eerst (zogenaamd uit altruīsme, hahahahaha) zaad doneert om dan jaren later te doen alsof je er niks mee te maken hebt en je te gedragen als een giga oelewapper.
:')!!!
pi_202041479
quote:

:')___!

Die mannen hebben anoniem zaad gedoneerd zodat vrouwen met een kinderwens geholpen konden worden.

Die vrouwen hebben het feit dat het zaad van een ANONIEME donor komt, geaccepteerd.
  vrijdag 5 november 2021 @ 11:12:05 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202041506
quote:

Heeft zo’n donor ook nog wat te zeggen over wat voor vrouwen zijn dna mogen gebruiken om een kind te krijgen?
pi_202041729
quote:

En vrouwen die met hun benen wijd gaan liggen en weten dat ze een kind met een onzichtbare vader op de wereld zetten zijn voor jouw niet toerekeningsvatbaar?

[ Bericht 2% gewijzigd door Werkman op 05-11-2021 11:42:32 ]
pi_202041978
Ik vraag me trouwens wel af wat dat moppie dan verwacht als ze het weet.

Lijkt me niet dat die donorvader onder een steen woont en dondersgoed weet dat ie gezicht wordt, dus dat ie zichzelf tot nu toe niet zelf bekend heeft gemaakt spreekt boekdelen. 🤔

Dus waar je eigenlijk op aanstuurt is dat je iemand opzoekt die zegt dat je op kan rotten.

Openbaarmaking van identiteit kan misschien dan wel afgedwongen worden maar verplichte omgang niet.
Er bestaat wel zoiets als een contactverbod maar van een contactverplichting heb ik nog nooit gehoord.

[ Bericht 10% gewijzigd door Werkman op 05-11-2021 12:06:27 ]
  vrijdag 5 november 2021 @ 12:11:15 #28
492901 Homijn
Oryctolagus hominus
pi_202042268
Ja, je kunt wel denken dat je #ANONIEM bent, maar ze weten je altijd te vinden.
MED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr
pi_202042436
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:10 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
:')___!

Die mannen hebben anoniem zaad gedoneerd zodat vrouwen met een kinderwens geholpen konden worden.

Die vrouwen hebben het feit dat het zaad van een ANONIEME donor komt, geaccepteerd.
Maar de wetgever heeft op een goed moment bepaald dat kinderen die er niet om gevraagd werden toch mogen weten wie de zaaddonor is. Contact opnemen mag alleen met wederzijdse toestemming en de kinderen kunnen geen enkele verdere claim op de donor doen.

Maar ze mogen wel weten wie hun vader is als ze dat willen. En wat ik er van begrijp willen ze dat ongeveer allemaal.
pi_202042457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar de wetgever heeft op een goed moment bepaald dat kinderen die er niet om gevraagd werden toch mogen weten wie de zaaddonor is. Contact opnemen mag alleen met wederzijdse toestemming en de kinderen kunnen geen enkele verdere claim op de donor doen.

Maar ze mogen wel weten wie hun vader is als ze dat willen. En wat ik er van begrijp willen ze dat ongeveer allemaal.
En daarmee gaan ze tegen de wens van de donor in, met als gevolg dat het aantal donoren een stuk minder is.
pi_202042552
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
En daarmee gaan ze tegen de wens van de donor in, met als gevolg dat het aantal donoren een stuk minder is.
Dat zal best maar je vorige post bevatte onwaarheden die ik even recht wou zetten.
pi_202042651
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:29 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat zal best maar je vorige post bevatte onwaarheden die ik even recht wou zetten.
Mijn post bevatte geen onwaarheden, die wetgeving is pas na de donatie in gegaan, met als gevolg dat de anonieme donor niet meer anoniem kan zijn. De donor kan alleen anoniem blijven, als hij zwaarwegende redenen hiervoor kan overleggen.

Dus de donor heeft sperma gedoneerd, onder voorwaarde dat hij anoniem zou blijven. De moeder in kwestie is daarmee akkoord gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 12:36:18 ]
pi_202042705
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:34 schreef Werkman het volgende:

[..]
En vrouwen die met hun benen wijd gaan liggen en weten dat ze een kind met een onzichtbare vader op de wereld zetten zijn voor jouw niet toerekeningsvatbaar?
Die nemen hun verantwoordelijkheid over het algemeen wel. Het kind kan er niks aan doen dat hij /zij op deze manier op de wereld wordt gezet. Het kind heeft er niet om gevraagd.

Als volwassene weet je dat er altijd een kind kan opdoemen als je voor eigen gewin je zaad afstaat. Wil je dat niet, dan moet je er niet aan beginnen.

Laat je steriliseren als je geen kind op de wereld wil zetten! Eerst je zaad geven en daarna klagen is echt gigantisch naīef. Het gaat wel om mensenlevens.
pi_202042730
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Nou en? Alleen maar beter toch? Wat mij betreft moet anoniem doneren overal ter wereld worden verbosden. Elk kind heeft het recht te weten van wie hij afstamt.
pi_202042742
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Mijn post bevatte geen onwaarheden, die wetgeving is pas na de donatie in gegaan, met als gevolg dat de anonieme donor niet meer anoniem kan zijn. De donor kan alleen anoniem blijven, als hij zwaarwegende redenen hiervoor kan overleggen.

Dus de donor heeft sperma gedoneerd, onder voorwaarde dat hij anoniem zou blijven. De moeder in kwestie is daarmee akkoord gegaan.
En het kind?? Die is niks gevraagd en heeft geen enkele keuze gehad.
pi_202042748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:39 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Die nemen hun verantwoordelijkheid over het algemeen wel. Het kind kan er niks aan doen dat hij /zij op deze manier op de wereld wordt gezet. Het kind heeft er niet om gevraagd.

Als volwassene weet je dat er altijd een kind kan opdoemen als je voor eigen gewin je zaad afstaat. Wil je dat niet, dan moet je er niet aan beginnen.

Laat je steriliseren als je geen kind op de wereld wil zetten! Eerst je zaad geven en daarna klagen is echt gigantisch naīef. Het gaat wel om mensenlevens.
Hou toch op. Die donor heeft gedoneerd onder voorwaarde dat hij anoniem zou blijven. Klagen dat de donor anoniem wil blijven, aangezien dat is waar hij mee akkoord is gegaan, is wel zeer extreem naīef

En voor eigen gewin? In Nederland krijg je geen cent als je sperma doneert.
pi_202042767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:41 schreef KayaQ het volgende:

[..]
En het kind?? Die is niks gevraagd en heeft geen enkele keuze gehad.
Die moet bij haar moeder klagen. Die moeder is akkoord gegaan met de voorwaarden. De donor had ook rechten. Ik vind het zeer verwerpelijk dat die rechten zomaar aan de kant zijn gegooid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 12:43:19 ]
pi_202042775
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:51 schreef Werkman het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af wat dat moppie dan verwacht als ze het weet.

Lijkt me niet dat die donorvader onder een steen woont en dondersgoed weet dat ie gezicht wordt, dus dat ie zichzelf tot nu toe niet zelf bekend heeft gemaakt spreekt boekdelen. 🤔

Dus waar je eigenlijk op aanstuurt is dat je iemand opzoekt die zegt dat je op kan rotten.

Openbaarmaking van identiteit kan misschien dan wel afgedwongen worden maar verplichte omgang niet.
Er bestaat wel zoiets als een contactverbod maar van een contactverplichting heb ik nog nooit gehoord.
Waarom dat denigrerende 'moppie'? Je kunt een kind niet kwalijk nemen dat hij/zij benieuwd is en op zoek gaat naar zijn/haar roots.
pi_202042814
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:43 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Die moet bij haar moeder klagen. Die moeder is akkoord gegaan met de voorwaarden. De donor had ook rechten. Ik vind het zeer verwerpelijk dat die rechten zomaar aan de kant zijn gegooid.
Als je je zaad doneert weet je dat dit altijd een staartje kan krijgen. Het gaat immers om levende wezens die je moedwillig op de wereld zet en daar de komende 100 jaar blijven. Al die tijd bestaat er de kans dat ze contact willen en dus contact met je opnemen.

Er bestaat al heel lang zoiets als DNA dus iedereen met een beetje verstand wist dat kinderen erachter konden komen wie hun vader is, nu of in de toekomst.
pi_202042831
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:41 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Hou toch op. Die donor heeft gedoneerd onder voorwaarde dat hij anoniem zou blijven. Klagen dat de donor anoniem wil blijven, aangezien dat is waar hij mee akkoord is gegaan, is wel zeer extreem naīef

Inderdaad. Punt blijft dat het gewoon wel gigantisch lastig is om voor een ongeboren kind te moeten beslissen of deze wel of niet zijn biologische vader mag kennen/opzoeken/identificeren.

Dat blijft altijd iemand zijn of haar recht, ondanks dat de regels bij donatie stellen ‘mag niet’, is allemaal heel leuk maar die regels stellen dus geen donder meer voor als het uiteindelijk zover is en daarom is het in mijn ogen een debiel systeem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 12:48:27 ]
pi_202042877
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:46 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Als je je zaad doneert weet je dat dit altijd een staartje kan krijgen. Het gaat immers om levende wezens die je moedwillig op de wereld zet en daar de komende 100 jaar blijven. Al die tijd bestaat er de kans dat ze contact willen en dus contact met je opnemen.

Er bestaat al heel lang zoiets als DNA dus iedereen met een beetje verstand wist dat kinderen erachter konden komen wie hun vader is, nu of in de toekomst.
In welke wereld leef jij waar DNA van iemand vrij beschikbaar is om te bekijken of hij je vader is?

Die moeder heeft willens en wetens gekozen voor deze ANONIEME donor, terwijl ze ook voor een donor had kunnen kiezen die niet anoniem wilde blijven.

Ik vind het echt heel bijzonder dat jij de schuld voor 100% bij de ANONIEME donor legt, en niet bij de moeder die bepaalde kenmerken van die ANONIEME donor belangrijker vond dan de kenmerken van de niet-anonieme donor. Kortom, de moeder vond haar eigen belang (betere kenmerken donor = grotere kans op een kind voorzien van goed erfelijk materiaal) belangrijker dan de potentiële wens van het te geboren kind om te weten wie zijn of haar vader is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 12:51:47 ]
pi_202042878
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:39 schreef KayaQ het volgende:

[..]

En die hele legers jonge wijven dan die op vakantie gaan om te feesten met liters drank, drugs en pilletjes en dan met een cadeautje thuis komen en zich dan niet eens meer de naam van de vader kunnen herinneren?
Als ze zich überhaupt nog wat kunnen herinneren?

"Hoelang hebben jij en papa elkaar dan gekend mama?"
- "ongeveer tussen een kwartiertje en een half uurtje lieverd, maareh, mama weet ook niet meer precies wie van de mannen het was"

Tuurlijk! Mannen zijn rondkwakkende hufters en vrouwen zijn edele wezens.
Mogen die wandelende bushaltes voor stijve pikken dan jou van wel hun eierstokken houden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Werkman op 05-11-2021 23:13:57 ]
pi_202042958
Ik ben geen donor en zal het nooit worden ook want ik ben gesteriliseerd. De vraag speelde pas later.

Ik weet dus dat een bevriend lesbisch stel heeft overwogen mij als donor te hebben maar nooit gevraagd. Geen idee hoe ik daar op gereageerd zou hebben. Aan de ene kant erg vereerd maar omdat ik zelf geen kinderen heb zou ik het ook weer moeilijk gevonden hebben om er dan niet mee te bemoeien. Gelukkig is me dat bespaard gebleven.
Een broer van een partner is de donor geworden, was voor opa ook beter te verwerken omdat het dan wel zijn kleinkind was.

Als 'anonieme' donor had ik best zaad willen afstaan. Had er dan ook geen moeite mee gehad twintig jaar later een keer kennis te maken. Maar ik zou gewoon geen familieband voelen als er twintig jaar tussen zit.
pi_202043003
Moeten zij weten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 12:58:29 #45
441859 crew  Lenny77
pi_202043011
Waarom hebben sommigen het hier over schuld, verantwoordelijkheid en hufters?
Iedereen kan toch gewoon begrijpen dat zo een kind op een bepaald moment wil weten waar hij zijn tekentalent of manier van lachen of timide trekjes van heeft? Zo een kind is niet op zoek naar een geldkraan. Ze willen gewoon wat van zichzelf herkennen in hun vader.
Het is idd wel wat klote dat je eerst anoniem meende te blijven en nu niet meer. Maar mij lijkt het dan dat zo een donor toch ooit wel beseft heeft dat dat kind ooit wel eens vragen zal gaan hebben en nieuwsgierig gaat worden.
Is dit zo een ramp? Je hoeft ze niet in huis te nemen, geen alimentatie te betalen, je hoeft geen dikke vriendjes te worden...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_202043119
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
In welke wereld leef jij waar DNA van iemand vrij beschikbaar is om te bekijken of hij je vader is?

Die moeder heeft willens en wetens gekozen voor deze ANONIEME donor, terwijl ze ook voor een donor had kunnen kiezen die niet anoniem wilde blijven.

Ik vind het echt heel bijzonder dat jij de schuld voor 100% bij de ANONIEME donor legt, en niet bij de moeder die bepaalde kenmerken van die ANONIEME donor belangrijker vond dan de kenmerken van de niet-anonieme donor. Kortom, de moeder vond haar eigen belang (betere kenmerken donor = grotere kans op een kind voorzien van goed erfelijk materiaal) belangrijker dan de potentiële wens van het te geboren kind om te weten wie zijn of haar vader is.
Blijft ook dat DNA iets is wat je van twee kanten moet vergelijken.
Als de één in Maastricht woont en de ander op Terschelling en geen enkele instantie zet je op het goede spoor word het toch lastig zoeken.

DNA is een bevestigingsmiddel, geen opsporingsmiddel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Werkman op 05-11-2021 13:22:05 ]
pi_202043418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:58 schreef Lenny77 het volgende:
Iedereen kan toch gewoon begrijpen dat zo een kind op een bepaald moment wil weten waar hij zijn tekentalent of manier van lachen of timide trekjes van heeft? Zo een kind is niet op zoek naar een geldkraan. Ze willen gewoon wat van zichzelf herkennen in hun vader.
Het is idd wel wat klote dat je eerst anoniem meende te blijven en nu niet meer. Maar mij lijkt het dan dat zo een donor toch ooit wel beseft heeft dat dat kind ooit wel eens vragen zal gaan hebben en nieuwsgierig gaat worden.
Is dit zo een ramp? Je hoeft ze niet in huis te nemen, geen alimentatie te betalen, je hoeft geen dikke vriendjes te worden...
Ik begrijp het best.
Je wilt weten waar je vandaan komt.
Hier op de betoncentrale ook zo'n jongen wiens vader was weggelopen nadat hij geboren was.
Sinds kort heeft ie hem opgezocht, het is bij twee keer gebleven.
Maar hij heeft het nu afgesloten.
pi_202043456
Ik word nooit donor. Die regels achteraf veranderen en dat terwijl je er niet eens voor betaald bent. :')
pi_202043677
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:41 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Waarom doneer je dan? Wil je zo graag je eigen genen over de wereld verspreiden zonder dat je er enige verantwoordelijkheid voor draagt?

Is het een soort egoboost die je krijgt bij het idee dat je zaad allerlei vrouwen bevrucht?
pi_202043689
quote:
Dat lijkt me ook. Je moet wel heel naīef zijn om hierover niet na te denken voordat je je zaad doneert.
pi_202043710
quote:
Dat lijkt me ook. Je moet wel heel naīef zijn om hierover niet na te denken voordat je je zaad doneert.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:49 schreef Werkman het volgende:

[..]
En die hele legers jonge wijven dan die op vakantie gaan om te feesten met liters drank, drugs en pilletjes en dan met een cadeautje thuis komen en zicht dan niet eens meer de naam van de vader kunnen herinneren?
Als ze zich überhaupt nog wat kunnen herinneren?

"Hoelang hebben jij en papa dan bij elkaar dan gekend mama?"
- "ongeveer tussen een kwartiertje en een half uurtje lieverd, maareh, mama weet ook niet meer precies wie van de mannen het was"

Tuurlijk! Mannen zijn rondkwakkende hufters en vrouwen zijn edele wezens.
Mogen die wandelende bushaltes voor stijve pikken dan jou dan wel hun eierstokken houden?
Met wie denk je dat die 'jonge wijven' seks hebben dan? Daar zijn er toch echt altijd twee voor nodig.

Mannen moeten leren dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor hun zaad en de consequenties die het heeft als je je zaad verspreid.

Steriliseren dus als je geen kinderen wil!
pi_202043730
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:59 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Waarom doneer je dan? Wil je zo graag je eigen genen over de wereld verspreiden zonder dat je er enige verantwoordelijkheid voor draagt?

Is het een soort egoboost die je krijgt bij het idee dat je zaad allerlei vrouwen bevrucht?
Er is iets serieus mis met jouw wereldbeeld.

Ik ben donor van: bloed, stamcellen en ben (anoniem) donor geweest van sperma, maar volgens jou maakt mij dit een extreem asociaal en egoīstisch persoon.

Maar in werkelijkheid doe ik dit omdat ik op deze hele simpele manier talloze mensen kan helpen. Ik doe het omdat miljoenen mensen zich hier te goed voor voelen, waardoor een enorm tekort aan donoren is.

Maar goed, schijnbaar ben ik heel erg asociaal, en dus zal ik mij uitschrijven als donor voor alles ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 14:09:26 ]
pi_202043739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:04 schreef KayaQ het volgende:

[..]
[..]
Met wie denk je dat die 'jonge wijven' seks hebben dan? Daar zijn er toch echt altijd twee voor nodig.

Mannen moeten leren dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor hun zaad en de consequenties die het heeft als je je zaad verspreid.

Steriliseren dus als je geen kinderen wil!
Net zoals vrouwen moeten leren dat zij verantwoordelijk zijn voor hun keuze voor sperma van een anonieme donor?
pi_202043765
quote:

[..]

Dat is niet relevant.
Wat de motivatie van de donor ook is, op dat moment word er wel vrijwillig door zaadzoekende vrouwen gebruik van gemaakt en liggen er afspraken op tafel die er jaren later eenzijdig vanaf gegooid worden.
pi_202043865
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Ik denk dat we hier te maken hebben met een bubbelmens met een allergie voor verschillende uitgangspunten en ongemakkelijke waarheden.
Je kent ze wel, van die types die heel erg voor emancipatie en gelijke rechten zijn naar zich wel jankend opgeven voor "mijn man is klusser" omdat ze niet zelf willen sjouwen.
pi_202043964
quote:

[..]

Ik ben donor van: bloed, stamcellen en ben (anoniem) donor geweest van sperma, maar volgens jou maakt mij dit een extreem asociaal en egoīstisch persoon.

Maar in werkelijkheid doe ik dit omdat ik op deze hele simpele manier talloze mensen kan helpen. Ik doe het omdat miljoenen mensen zich hier te goed voor voelen, waardoor een enorm tekort aan donoren is.

Maar goed, schijnbaar ben ik heel erg asociaal, en dus zal ik mij uitschrijven als donor voor alles ^O^
Bloed is iets anders dan zaad. Stamcellen komt bijna nooit voor dat er een match is en ook dat is iets totaal anders.

Als je zaad doneert dan weet je dat er jaren later iemand aan je deur kan komen kloppen. Als je dat echt niet wil, dan moet je niet doneren.
pi_202043994
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:12 schreef Werkman het volgende:

[..]
Dat is niet relevant.
Wat de motivatie van de donor ook is, op dat moment word er wel vrijwillig door zaadzoekende vrouwen gebruik van gemaakt en liggen er afspraken op tafel die er jaren later eenzijdig vanaf gegooid worden.
Omdat het belang van het kind er ook toe doet. Je kan nog zoveel afspreken met de moeder, of met een instantie waar je je zaad doneert, maar er komt een kind uit voort (een echt mens!), dat ook iets te vinden en willen heeft.

Deze partij staat buiten die afspraken omdat het nog niet geboren is ten tijde van de bevruchting, maar dat maakt niet dat de stem van het kind niet belangrijk is en genegeerd kan worden.

Als je een beetje verder nadenkt weet je dat dit de consequentie is van je eigen actie.
pi_202044003
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:08 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Net zoals vrouwen moeten leren dat zij verantwoordelijk zijn voor hun keuze voor sperma van een anonieme donor?
De keuze van de moeder is iets anders dan de wens van het kind. Moeder en kind zijn niet 1 persoon, dus je kunt de wens van het kind niet afwentelen op de moeder.
pi_202044020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:21 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ik denk dat we hier te maken hebben met een bubbelmens met een allergie voor verschillende uitgangspunten en ongemakkelijke waarheden.
Je kent ze wel, van die types die heel erg voor emancipatie en gelijke rechten zijn naar zich wel jankend opgeven voor "mijn man is klusser" omdat ze niet zelf willen sjouwen.
Klussen besteed ik liever uit. Ik begrijp nooit waarom je dat zelf zou moeten doen. Ieder z'n vak.
pi_202044116
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:38 schreef KayaQ het volgende:

[..]
De keuze van de moeder is iets anders dan de wens van het kind. Moeder en kind zijn niet 1 persoon, dus je kunt de wens van het kind niet afwentelen op de moeder.
Maar schijnbaar kan je de wens van het kind wel afwentelen op de vader.

^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 14:53:14 ]
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:52:06 #61
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202044132
quote:

[..]

Jezus wat ben jij kortzichtig hee. Project much?
pi_202044134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:34 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Bloed is iets anders dan zaad. Stamcellen komt bijna nooit voor dat er een match is en ook dat is iets totaal anders.

Als je zaad doneert dan weet je dat er jaren later iemand aan je deur kan komen kloppen. Als je dat echt niet wil, dan moet je niet doneren.
Dat is jouw mening. Ik hecht daar geen waarde aan.

Maar weet wel dat mede dankzij jouw mening er nu een spermadonoren te kort is, waardoor vrouwen die graag een kind willen, geen kind kunnen krijgen.
pi_202044440
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324073
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324074
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324075

De serie Het zaak van Kardaat geeft heel goed aan wat er mis kan gaan bij anoniem doneren. Het lijkt dan wel heel extreem maar het is wel gebeurd en wie weet hoeveel vergelijkbare situaties er zijn.

Echt een aanrader om te zien, met name aflevering twee sluit erg aan op deze discussie.
pi_202045256
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dat is jouw mening. Ik hecht daar geen waarde aan.

Maar weet wel dat mede dankzij jouw mening er nu een spermadonoren te kort is, waardoor vrouwen die graag een kind willen, geen kind kunnen krijgen.
Dat is niet alleen mijn mening, godzijdank is dit nu ook doorgevoerd in de wet. Anoniem doneren is verboden in Nederland en dat is maar goed ook. Veel te lang is het belang van het kind over het hoofd gezien.

Mij kan het dan weer niks schelen dat er een spermadonorentekort is. Veel liever dat, dan dat er duizenden kinderen opgroeien zonder vader en zonder dat zij erachter kunnen komen wie hun vader is.

We zijn toch al met veel te veel mensen op deze wereld, dus het lijkt me niet nodig om allemaal maar kinderen te krijgen, zonder na te denken over de gevolgen.
pi_202045273
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:50 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Maar schijnbaar kan je de wens van het kind wel afwentelen op de vader.

^O^
Uiteraard. De (volwassen!) vader heeft immers met zijn volle verstand de keuze gemaakt om zijn zaad te doneren met als doel daarmee kinderen te verwekken.
pi_202045287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 15:21 schreef qajariaq het volgende:
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324073
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324074
https://www.npostart.nl/h(...)3-2021/VPWON_1324075

De serie Het zaak van Kardaat geeft heel goed aan wat er mis kan gaan bij anoniem doneren. Het lijkt dan wel heel extreem maar het is wel gebeurd en wie weet hoeveel vergelijkbare situaties er zijn.

Echt een aanrader om te zien, met name aflevering twee sluit erg aan op deze discussie.
Die serie ken ik. Vreselijk wat daar is gebeurd, die man moet wel een narcist zijn geweest.
pi_202045323
Vrouwen die afhankelijk zijn van een donor zijn m.i. vrouwen die geen aanspraak maken op het krijgen van een kind, ik denk dat je daar niet voor op de barricades hoeft.
-nee-
pi_202045350
quote:
Ik ben donor geweest van sperma,
Ooit benaderd om kennis te maken met een van de begunstigden?
pi_202046638
quote:

[..]

Meestal zijn dat de lelijkste vrouwen die zaad van een onbekende nemen. Dat is echt geen egoboost. Als je er een beetje oké uitziet kan je je zo op de wc van een nachtclub laten volkwakken. Waarom zou je dan naar een zaaddonor gaan?
pi_202046730
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 18:34 schreef Atak het volgende:

[..]
Meestal zijn dat de lelijkste vrouwen die zaad van een onbekende nemen. Dat is echt geen egoboost. Als je er een beetje oké uitziet kan je je zo op de wc van een nachtclub laten volkwakken. Waarom zou je dan naar een zaaddonor gaan?
Om niet mee te hoeven gaan in de geile doch achterlijke fantasietjes van een FOK! user misschien.
pi_202046800
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 18:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Om niet mee te hoeven gaan in de geile doch achterlijke fantasietjes van een FOK! user misschien.
Je hebt nu wel een stijve door mij
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 19:09:24 #72
441859 crew  Lenny77
pi_202047126
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 18:34 schreef Atak het volgende:

[..]
Omdat je dan niet weet wat voor erfelijke fouten die kerel heeft en de kwaliteit is nagekeken, omdat je je niet op de wc wil laten nemen, omdat je bewust alleenstaande moeder wil zijn en geen risico wil lopen op een vader die aan de deur komt kloppen, enz.

Weer zo'n typsiche reactie... het zullen wel de gedrochten zijn.

Denk eerder dat het net de 'domme' types zijn die voor de wc-optie kiezen.
Je stapt niet zomaar naar een automaat met potjes zaad namelijk.
pi_202047227
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Omdat je dan niet weet wat voor erfelijke fouten die kerel heeft en de kwaliteit is nagekeken, omdat je je niet op de wc wil laten nemen, omdat je bewust alleenstaande moeder wil zijn en geen risico wil lopen op een vader die aan de deur komt kloppen, enz.

Weer zo'n typsiche reactie... het zullen wel de gedrochten zijn.

Denk eerder dat het net de 'domme' types zijn die voor de wc-optie kiezen.
Je stapt niet zomaar naar een automaat met potjes zaad namelijk.
Zaad nemen van een onbekende donor vind ik raarder. Je weet nog geen eens hoe die gast eruit ziet. Misschien denk je bah wat een lelijke gast maar als je je met anonieme zaad laat bevruchten kan je dat nooit weten. Betere indicator van gezondheid is gewoon die gast zien. Meestal kan je wel zien of iemand goede genen heeft en gezonde lifestyle heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 05-11-2021 19:42:32 ]
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 19:23:31 #74
441859 crew  Lenny77
pi_202047259
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:20 schreef Atak het volgende:

[..]
Zaad nemen van een onbekende donor vind ik raarder. Je weet nog geen eens hoe die gast eruit ziet. Misschien denk bah wat een lelijke gast maar als je je met anonieme zaad laat bevruchten kan je dat nooit weten. Betere indicator van gezondheid is gewoon die gast zien. Meestal kan je wel zien of iemand goede genen heeft en gezonde lifestyle.
Nuja die gezonde lifestyle stopt wel als hij gewoon een random meid op de wc gaat neuken..
Het enige wat je dan weet is hoe hij er uit ziet.. geen screening, niets.
pi_202047388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:20 schreef Atak het volgende:

[..]
Zaad nemen van een onbekende donor vind ik raarder. Je weet nog geen eens hoe die gast eruit ziet. Misschien denk bah wat een lelijke gast maar als je je met anonieme zaad laat bevruchten kan je dat nooit weten. Betere indicator van gezondheid is gewoon die gast zien. Meestal kan je wel zien of iemand goede genen heeft en gezonde lifestyle.
Nou nee, dat kun je niet zien. Iemand kan een soa hebben (grote kans als zo'n kerel onbeschermd met de eerste de beste in een wchokje duikt) en allerlei andere onderliggende aandoeningen, dat zie je echt niet als je iemand in de kroeg ziet staan.

Het getuigt trouwens ook niet van intelligentie als een man het zomaar doet zonder condoom met een random vrouw. Dan weet je al dat je kind waarschijnlijk ook dom, roekeloos en impulsief zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')