“ Sinds 2004 mag er door een wetswijziging enkel niet-anoniem worden gedoneerd.”quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:12 schreef SuperNeger het volgende:
Dan kies je er toch voor om het anoniem te doen dat kan ook gewoon.
Staan ze in de rij TS om te vragen of je afwijking erfelijk is?quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken. Misschien heeft hij al een familie of een vriendin en dat kom jij dan even verpesten. Die man laat wat DNA achter en zit nu met de gebakken peren.
https://www.volkskrant.nl(...)r-vader-is~bc7f6b66/
Dit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:28 schreef Medusa666 het volgende:
Is toch zielig voor ze. Je hebt ook zaddonoren die zaad hebben gegeven en gezorgd hebben voor meer dan 100 kinderen
Maar waarom hadden ze hoge verwachtingen? Dat lijkt me een slechte insteek, als je daarmee op pad gaat.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit.
De dochters van een vriendin van me zijn op bezoek geweest bij de donor. Van te voren heel hoge verwachtingen maar ze vonden het maar een slapjanus van een kerel. De man was wel heel trots op de dertig plus kinderen die met zijn zaad verwekt waren maar had voor de rest weinig inhoud.
Toch was het bezoek voor die meiden best goed. Ze konden dat verlangen om hem te ontmoeten goed afsluiten zo.
Als je twintig bent en vrouw is de kans iets hoger dat je dingen romantiseert.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:35 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar waarom hadden ze hoge verwachtingen? Dat lijkt me een slechte insteek, als je daarmee op pad gaat.
Zit wel wat in ja. Niet voor niets maken ze dit soort zaken anoniem (destijds zie ik). En die man draagt zo bij aan de populatie en krijgt er nog wat geld voor (of niet soms?).quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken. Misschien heeft hij al een familie of een vriendin en dat kom jij dan even verpesten. Die man laat wat DNA achter en zit nu met de gebakken peren.
Hadden zij verwacht dat die vader van hen hield ofzo dan?..quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit.
De dochters van een vriendin van me zijn op bezoek geweest bij de donor. Van te voren heel hoge verwachtingen maar ze vonden het maar een slapjanus van een kerel. De man was wel heel trots op de dertig plus kinderen die met zijn zaad verwekt waren maar had voor de rest weinig inhoud.
Toch was het bezoek voor die meiden best goed. Ze konden dat verlangen om hem te ontmoeten goed afsluiten zo.
Ze hadden ws. verwacht dat hij rijk zou zijn. Dat bleek niet zo te zijn. Dus terleurgesteld. (mijn kijk op deze zaken)quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Hadden zij verwacht dat die vader van hen hield ofzo dan?..
Heb jij wel eens een kinderfilm gezien of boek gelezen waarbij een kind met de niet onbekende ouder wordt herenigd? En dan heb ik het niet overquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Hadden zij verwacht dat die vader van hen hield ofzo dan?..
Potentiële golddiggers dus die de deksel op hun neus kregen, net goed voor zequote:Op vrijdag 5 november 2021 09:22 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ze hadden ws. verwacht dat hij rijk zou zijn. Dat bleek niet zo te zijn. Dus terleurgesteld. (mijn kijk op deze zaken)
Zaad doneren/gedoneerd krijgen is populatiegewijs natuurlijk niet verantwoordelijk.
Groot gelijk.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Vreemde kijk op de wereld heb je dan. Waarom zouden ze willen dat ie rijk is. Er zijn honderdduizend hantekeningen voor gezet dat je wettelijk geen enkele aanspraak mag maken en zelfs niet zomaar op eigen initiatief contact mag zoeken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:22 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ze hadden ws. verwacht dat hij rijk zou zijn. Dat bleek niet zo te zijn. Dus terleurgesteld. (mijn kijk op deze zaken)
Zaad doneren/gedoneerd krijgen is populatiegewijs natuurlijk niet verantwoordelijk.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef KayaQ het volgende:
Als man heb je toch echt een verantwoordelijkheid over waar je je zaad allemaal inkwakt tijdens je leven. Als je niet gesteriliseerd bent en je spuit je zaad in allerlei vrouwen, of in buisjes die in vrouwen verdwijnen, dan weet je dat daar kinderen van kunnen komen.
Die kinderen zijn echte, volwaardige mensen net als jij en kunnen verwachtingen hebben, dat zou je als volwassen kerel moeten weten als je je zaad zo kwistig overal rondspuit.
Ik vind het naīef als je eerst (zogenaamd uit altruīsme, hahahahaha) zaad doneert om dan jaren later te doen alsof je er niks mee te maken hebt en je te gedragen als een giga oelewapper.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef KayaQ het volgende:
Als man heb je toch echt een verantwoordelijkheid over waar je je zaad allemaal inkwakt tijdens je leven. Als je niet gesteriliseerd bent en je spuit je zaad in allerlei vrouwen, of in buisjes die in vrouwen verdwijnen, dan weet je dat daar kinderen van kunnen komen.
Die kinderen zijn echte, volwaardige mensen net als jij en kunnen verwachtingen hebben, dat zou je als volwassen kerel moeten weten als je je zaad zo kwistig overal rondspuit.
Ik vind het naīef als je eerst (zogenaamd uit altruīsme, hahahahaha) zaad doneert om dan jaren later te doen alsof je er niks mee te maken hebt en je te gedragen als een giga oelewapper.
Heeft zo’n donor ook nog wat te zeggen over wat voor vrouwen zijn dna mogen gebruiken om een kind te krijgen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef KayaQ het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |