joh!quote:Op donderdag 4 november 2021 21:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Sympathieke mensen maar wel een groot project dat volgens mij geld slurpt.
Zijn geen pannenkoeken die je soms ziet iddquote:Op donderdag 4 november 2021 21:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Sympathieke mensen maar wel een groot project dat volgens mij geld slurpt.
denk het ook welquote:Op donderdag 4 november 2021 21:08 schreef Ama het volgende:
Ik heb nog steeds goede hoop dat dit wel iets gaat worden.
Dat klopt, ze weten van aanpakken, zowel zelf als anderen aan het werk zetten.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zijn geen pannenkoeken die je soms ziet idd
mag wel na 9 maanden!quote:
Zag wel een oude vloer liggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Wel erg modern binnen, wat terugzien dat het een oud gebouw is zou wel mogen.
quote:Boek nu Oriënt-Express of der Balkan, beschikbaar vanaf 1 april 2022. Trans Siberië Express en Western Pacific zijn in de loop van 2022 beschikbaar.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 02:16 schreef Szura het volgende:
Scheelt toch een hoop als je zelf enigszins van aanpakken weten en in Duitsland zit, van Duitsers kun je meestal wel op aan als het om afspraken gaat.
quote:Wel moeten wij wennen aan de Duitse bureaucratie. De Duitse gründlichkeit klopt inderdaad. De meeste aannemers hebben wij helaas niet kunnen betrappen op pünktlichkeit! Soms is het frustrerend hoe slecht afspraken nagekomen worden.
Mooie update, leuke aflevering flink project!quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:46 schreef kloon_bassie het volgende:
https://www.avrotros.nl/i(...)tation-in-duitsland/
Ze hebben dat pand in Zwolle van 6 ton als onderpand en een erfenis.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze zijn ook niet bang er veel geld tegenaan te gooien. Ik zou zoveel geld niet durven lenen…
Het zijn maar een paar kamertjes die je moet verhuren.quote:Op vrijdag 5 november 2021 23:08 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk wel af of zo'n kil en wat grauwig ex-DDR dorpje nou zo'n toeristische trekpleister is? En van een handjevol alternatievelingen moet je het niet hebben, daar moeten hele volksstammen naartoe willen.
Waar dan?quote:Op vrijdag 5 november 2021 22:49 schreef TornadoDK het volgende:
Leuke mensen wel. Maar wat een geld, daar had je in zuid Europa een paar villa's van kunnen kopen.
Heb je überhaupt gekeken?quote:Op vrijdag 5 november 2021 23:08 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk wel af of zo'n kil en wat grauwig ex-DDR dorpje nou zo'n toeristische trekpleister is? En van een handjevol alternatievelingen moet je het niet hebben, daar moeten hele volksstammen naartoe willen.
Wat?quote:
Lees je überhaupt eerdere posts in dit topic?quote:
Vanavond dus. Belooft weer wat (leed)vermaak.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:40 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.avrotros.nl/i(...)nt=twitter-ikvertrek
Volgende week een klassieker?
Lijkt er wel opquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:22 schreef Gia het volgende:
Komt goed:wat dat betreft heb ik voor de meeste deelnemers wel respect! Ik zou allang gekapt zijn, Laat staan dat ik ooit aan zoiets zou beginnen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Ik zou best iets willen kopen in 't buitenland, Frankrijk of Italië. Spanje kan ook, maar dat versta ik minder. Geen bouwval, maar opknappertje.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:24 schreef Ole het volgende:
wat dat betreft heb ik voor de meeste deelnemers wel respect! Ik zou allang gekapt zijn, Laat staan dat ik ooit aan zoiets zou beginnen!
zoiets, Ik fantaseer vaak met mijn buurman die uit Malaga komt om daar een dierenopvang te beginnen als we ooit de hoofdprijs winnen . Maar hij spreekt de taal, zus is advocaat daar, en weet hoe alles werkt daar, 'quote:Op donderdag 11 november 2021 17:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou best iets willen kopen in 't buitenland, Frankrijk of Italië. Spanje kan ook, maar dat versta ik minder. Geen bouwval, maar opknappertje.
Maar niet om hard te werken om andere mensen te laten genieten.
Wil dan zelf vakantie vieren en na mijn man's pensioen daar gaan wonen.
Ik ga voor de 6 maanden daar waar het warm is en 6 maanden als het hier in Nederland warm is.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:59 schreef Ole het volgende:
[..]
zoiets, Ik fantaseer vaak met mijn buurman die uit Malaga komt om daar een dierenopvang te beginnen als we ooit de hoofdprijs winnen . Maar hij spreekt de taal, zus is advocaat daar, en weet hoe alles werkt daar, '
vooralsnog fantasie, maar wie weet ooit!
die snap ik volkomen!!! Als ik genoeg pensioen heb ook een optiequote:Op donderdag 11 november 2021 18:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik ga voor de 6 maanden daar waar het warm is en 6 maanden als het hier in Nederland warm is.
Vlaardingenquote:Op donderdag 11 november 2021 20:42 schreef nils7 het volgende:
Ff gemist waar ze vandaan komen maar ik gok Roffadam?
Eerste levensbehoefte je-weet-tochquote:Op donderdag 11 november 2021 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Tuurlijk iedereen zit om Stroopwafels te wachten![]()
Wat een sukkels weerquote:Op donderdag 11 november 2021 20:50 schreef Van_Poppel het volgende:
Gelukkig spreken ze wel vloeiend Frans
beetje laconiek doen voor de camera....quote:
Grote stukken zeil als dak. Kartonnen murenquote:Op donderdag 11 november 2021 20:54 schreef Yaku het volgende:
Ex-ku-zee?? 25K om dit te aan te pakken?
Voor de rest Mastercardquote:Op donderdag 11 november 2021 21:00 schreef kibo het volgende:
Bouwval kopen , budget 25k, de taal nauwelijks machtig, de omgeving niet kennen
Af en toe zou ik best met die crew mee willen gaan en me elke avond in het hotel me de lep lazerus lachenquote:Op donderdag 11 november 2021 21:00 schreef kibo het volgende:
Zat inderdaad een mooi zeil op!quote:Op donderdag 11 november 2021 20:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Grote stukken zeil als dak. Kartonnen muren
Geen planning kan er ook bijquote:Op donderdag 11 november 2021 21:00 schreef kibo het volgende:
Ahh foto van Henka en Andre hun plan doet het niet meer.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:02 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Geen planning kan er ook bij
quote:Update Henny en Patrick - Benayes
Voordat we vertrokken naar Frankrijk hadden we, zoals iedereen, een idee/plan van hoe we het zouden gaan doen. Zo hebben twee jaar lang Franse les gehad, een budget opgesteld en een plan bedacht. Dus vol goede moed vertrek je dan met hond en kat en zwaai je iedereen uit!
Eenmaal aangekomen ontdekte we direct dat we meer moesten verbouwen dan het ‘plan’ was. Sowieso moesten we de eerste maand een huisje huren, omdat ons huis niet bewoonbaar was… daar gaat het eerste stuk budget. Twee jaar Frans blijkt ook veel te weinig, maar goed, we gaan volop aan de slag!
Dan blijkt later ook nog eens dat stroopwafels verkopen vanuit de foodtruck niet mag. Daar moet je een bakkersopleiding voor kunnen aantonen. De foodtruck staat nu ‘’gewoon’’ te staan onder de hangar, de tuinkussens liggen erin. We hebben hem wel te huur en te koop staan, maar daar komt nog weinig reactie op. We zien wel hoe het verder gaat. Hij staat niet in de weg.
Niet in het plan
Gelukkig hebben we al snel een werkhuisje. Later zelfs twee en drie. Onze kat werd erg ziek en moest geopereerd worden. We hebben haar tot ons spijt laten inslapen. Daarnaast moest ook onze hond aan een gezwel geopereerd worden. Precies dan gaat onze auto kapot, daar gaat weer een deel van het budget! Dit stond allemaal niet in het ‘plan’.
Met de verbouwing zijn we nog niet op de helft. Patrick schrijft zich in als klusjesman en heeft soms een klusje. Er moet namelijk geld bij komen! Al met al, van tevoren een plan bedenken is eigenlijk niet nodig... het loopt toch altijd anders!
Chambre d'Hôtes Le Figuier
We hadden wat ups en downs en weinig geld, maar de b&b is open! Ook daar zijn weer problemen. Na zes weken super gedraaid te hebben, gooit de grote “booking” ons dicht vanwege een kwaliteitscontrole en betaalt niet meer uit voor tien dagen. Dit duurt inmiddels al tien weken. Weer geen inkomen!
Gelukkig heb ik mijn werkhuis en heeft Patrick af en toe een klus. We hebben geen spijt van deze stap, maar makkelijk was en is het nog niet! Hoe zitten we er over vijf jaar bij? Het ‘plan’ is dat we dan richting de Provence/Côte d'Azure zijn of gaan! Maar ja...
Lieve groetjes,
Henny en Patrick en ons hondje Mundi ! x
Heb ik gedaan op brocantes en feesten, ze zijn er dol op daar. Dankzij Aldi en Lidl liggen ze daar nu ook in de supermarkt.quote:
Had je wel een 2jarige bakkersopleiding gevolgdquote:Op donderdag 11 november 2021 22:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
Heb ik gedaan op brocantes en feesten, ze zijn er dol op daar. Dankzij Aldi en Lidl liggen ze daar nu ook in de supermarkt.
Nee, dat is ook onzin. Ik heb wel een cursus ondernemen van een dag gevolgd, daar zat ik met mensen die een resto, een camping, gîtes etc. wilden gaan doen qua ondernemen. Als enige Nederlander. Maar voor brocantes en feesten heb je niets nodig. Voor een markt vraag je toestemming bij de mairie (gemeentehuis), dan krijg je een soort formulier en dat laat je aan de gendarmes zien die af en toe de markt controleren.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Had je wel een 2jarige bakkersopleiding gevolgd![]()
LOL zou wat zijn als ze het verkeerd hebben begrepenquote:Op donderdag 11 november 2021 22:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, dat is ook onzin. Ik heb wel een cursus ondernemen van een dag gevolgd, daar zat ik met mensen die een resto, een camping, gîtes etc. wilden gaan doen qua ondernemen. Als enige Nederlander. Maar voor brocantes en feesten heb je niets nodig. Voor een markt vraag je toestemming bij de mairie (gemeentehuis), dan krijg je een soort formulier en dat laat je aan de gendarmes zien die af en toe de markt controleren.
Ik had het geld ook niet echt nodig, maar om mensen uit de streek te leren kennen was het de moeite dubbel en dwars waard.
Prima aflevering dusquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Wtf, dit is de meest gestoorde ik vertrek die ik zie; vier weekjes om het dak te repareren? Ze hebben nog nergens gekeken en weten niks van de omgeving, spreken geen woord Frans en hebben 25k te besteden.
Heb je een link voor me, zoek nog een huis in deze regio en 40K is een koopjequote:Op vrijdag 12 november 2021 04:30 schreef Cynix � het volgende:
Wow, wat een bouwval. Een half in elkaar gezakte schuur. Voor 40 mille. Je moet zelfs in Frankrijk, met al die leegstaande dorpen, voor dat geld toch wel iets meer kunnen krijgen?
Stuk goedkoper daar ;-)quote:Op donderdag 11 november 2021 21:24 schreef showtimer het volgende:
Het ‘plan’ is dat we dan richting de Provence/Côte d'Azure zijn of gaan! Maar ja...
Geloof me, dit zoek je niet. En het is ook geen koopje.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:24 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Heb je een link voor me, zoek nog een huis in deze regio en 40K is een koopje
Ben ook wel benieuwd geworden. Wanneer herhaling ?quote:
24 uur/dag via npostart.nlquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd geworden. Wanneer herhaling ?
40.000 is de grond waarschijnlijk al waard. Beetje gerenoveerd huis kost snel in die regio 150,000 maar in dit huis moet je ook minimaal 100.000 stoppen dus de prijs klopt welquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Geloof me, dit zoek je niet. En het is ook geen koopje.
Ja dat welquote:
Leek me in scene gezet, mensen waren toch al regelmatig in Frankrijk geweest dus zullen heus de streek wel kennen en wat er in het dorpje te doen isquote:Op zaterdag 13 november 2021 19:35 schreef Sodemieters het volgende:
Je gaat naar een gehucht, waar je nooit eerder geweest bent. Geen idee van de streek, wat er te doen of te zien is.
Nou, dat denk ik niet. Zie je wel vaker bij Ik Vertrek. Mensen die alleen een keertje op die plek geweest zijn om het huis te bekijken, maar zelf nooit in de omgeving geweest zijn. Zelfs mensen die bij de bezichtiging niet eens het hele huis gezien hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 08:08 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Leek me in scene gezet, mensen waren toch al regelmatig in Frankrijk geweest dus zullen heus de streek wel kennen en wat er in het dorpje te doen is
Kan, maar ze leken oprecht verbaasd dat er letterlijk niets te doen was in het dorpje. Ze wandelden wat rond en een van hen zei, toen ze drie huizen dicht bij elkaar zagen : "Dit zal dan het centrum wel zijn".quote:Op zondag 14 november 2021 08:08 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Leek me in scene gezet, mensen waren toch al regelmatig in Frankrijk geweest dus zullen heus de streek wel kennen en wat er in het dorpje te doen is
Die gozer zei dat die vier weken over het dak zou zou doen, toen een jaar en snel daarna twee jaar; en ze waren al snel met dat dak begonnen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:47 schreef Tegan het volgende:
Dat dak is alleen de schuur. Snap dat het mooie shots en grappen oplevert, maar ze waren nooit van plan de eerste jaren de schuur op te knappen.
Volgens mij zei hij over het dak van de schuur direct twee jaar. Over het dak van het woonhuis misschien iets anders.quote:Op zondag 14 november 2021 11:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die gozer zei dat die vier weken over het dak zou zou doen, toen een jaar en snel daarna twee jaar; en ze waren al snel met dat dak begonnen?
volgens mij nietquote:Op zondag 14 november 2021 13:36 schreef Tegan het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij over het dak van de schuur direct twee jaar. Over het dak van het woonhuis misschien iets anders.
Meestal werd zo'n burgemeester wel verleid door het vrouwelijke deel van het ikvertrekduo. Ik trek zeg maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:19 schreef Yaku het volgende:
Eerste keer in geschiedenis van Ik Vertrek dat de Burgemeester geen zin heeft om te komen? ...
Die tactiek is vooral erg succesvol gebleken bij vrouwelijke burgemeesters.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:04 schreef riazop het volgende:
Meestal werd zo'n burgemeester wel verleid door het vrouwelijke deel van het ikvertrekduo. Ik trek zeg maar.
Dan komt ie wel hoor.
scissor me timbersquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Die tactiek is vooral erg succesvol gebleken bij vrouwelijke burgemeesters.
Je refereert aan welke aflevering?quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Die tactiek is vooral erg succesvol gebleken bij vrouwelijke burgemeesters.
Tientallen uit het verleden.quote:
Dat was een hele kleine wijngaard. Het plan was niet om een wijngaard te beginnen, het was een leuk dingetje dat er toevallig ook bij zat.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:02 schreef Cynix ® het volgende:
We hebben toch ook eens zo'n stel gehad die een wijngaard kocht en toen bleken alle wijnranken ziek en die moesten allemaal gerooid worden? Kan natuurlijk, maar als je er ook maar énige kijk op hebt zou je zoiets voor de aankoop al moeten zien. Zij hadden uiteraard nergens naar gekeken.
Ze kan ook courgettes kweken in haar tuin, dus moet goed komen.quote:
En anders gewoon piepers een optie?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:40 schreef AgnesGru het volgende:
Ze kan ook courgettes kweken in haar tuin, dus moet goed komen.
Lijken liggen onder de mangobomenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Hopelijk, letterlijk, geen lijken uit de kast.
Dan is het daar idd viesheet (40 graden)quote:Op donderdag 18 november 2021 20:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In de zomer wel bloedheet op zo'n heuvel?
Lekker met je mondkapje opquote:Op donderdag 18 november 2021 20:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Dan is het daar idd viesheet (40 graden)
Zonnepanelen, airco, klaarquote:Op donderdag 18 november 2021 20:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan is het daar idd viesheet (40 graden)
Dat zekerquote:
Snap ik ook niet. Eén keer bezichtigen (en dan b.v. de garage overslaan) en meteen kopen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:00 schreef Brembo het volgende:
Het verbaast mij iedere keer, je laat toch wat deskundigen kijken naar de mogelijke problemen. En je moet veel budget hebben.
Zo naïef, iedere keer weerquote:Op donderdag 18 november 2021 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Eén keer bezichtigen (en dan b.v. de garage overslaan) en meteen kopen.
Deze keer volgens mij niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:11 schreef 3rr0r het volgende:
Gasten zijn geheid vrienden of familie
Zeker!quote:Op donderdag 18 november 2021 21:18 schreef Revanches het volgende:
Hij kan in elk geval wat Spaans..
Dat is al heel wat idd.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:18 schreef Revanches het volgende:
Hij kan in elk geval wat Spaans..
Bij meerdere keren plukken heb je geen of minder personeel nodig.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:18 schreef PirE het volgende:
Er is een reden dat anderen meerdere keren plukken. Luiheid kost je dan 3k.
Alsof wij hier niet regelmatig een appeltje eten.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Niet als dat dag in dag uit is.
Leuke fam iig, niet van die klagers maar gewoon normaal.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:21 schreef PirE het volgende:
Ik heb het idee dat zij best veel is afgevallen.
Jawel, 250.000.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:26 schreef golfer het volgende:
Er werd volgens mij niet verteld voor hoeveel zij dat huis en die lap grond met mangobomen gekocht hadden?
250k geloof ikquote:Op donderdag 18 november 2021 21:26 schreef golfer het volgende:
Er werd volgens mij niet verteld voor hoeveel zij dat huis en die lap grond met mangobomen gekocht hadden?
Wel dat ze een verbouwingshypotheek hadden van 35.000 euro en dat ze daar op het eind al 25.000 euro overheen waren gegaan.
Veder wel een mooie plek en gelukkig spreken ze wel de taal.
Oh, dat heb ik dan even gemist. Valt mee voor zo'n in redelijk goede staat verkerende finca met boomgaard erbij.quote:
Dat blijkt ook wel uit de update.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:21 schreef PirE het volgende:
Ik heb het idee dat zij best veel is afgevallen.
Inderdaad, niks mis meequote:Op donderdag 18 november 2021 21:22 schreef potjecreme het volgende:
Al met al wel een leuke aflevering.
Dat is in heel veel landen de bedoeling. De riolering is er niet op berekend, het papier zorgt voor verstoppingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef nils7 het volgende:
Niet je plee papier mogen doorspoelen is een pass voor mij
Misschien omdat stront aan een papiertje in een prullenbakje vies is, zomaar een idee.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is in heel veel landen de bedoeling. De riolering is er niet op berekend, het papier zorgt voor verstoppingen.
Ik was pas nog in Griekenland, daar was het precies zo. Ik snap ook niet echt wat er op tegen is om het in een prullenbakje te gooien.
In die regio doen er velen aan mangoteelt, gewoon kennis ingewonnen bij iemand denk ik. En is geen rocket science verder zolang die schimmel bestreden is.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:53 schreef Sodemieters het volgende:
Een keer normale mensen, met een redelijk stel hersens, die de taal spreken en moeite doen om te integreren.
Ik dacht even dat het helemaal niks zou worden, toen ze in Nederland zei: 'we weten niks van mango's, maar ik denk dat we dat daar allemaal wel leren'.
Bleek nog waar te zijn ook. OK, kennelijk wat te vroeg geplukt, maar verder hebben ze die boomgaard toch weer aardig op weten te kalefateren. Kennelijk wisten ze precies wat er mis was en wat er moest gebeuren om er weer iets van te maken.
Ja, daarom gooi je het in de prullenbak. Gebruikte tampons spoel je ook niet door de wc.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Misschien omdat stront aan een papiertje in een prullenbakje vies is, zomaar een idee.
Is het alsnog viezig, en ben net als jij in Griekenland geweest dus weet het. Maar hangt af van het soort prullenbak, of mensen het netjes deponeren en of de mensen een normale drol draaien of aan de schijterij hebben gezeten.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, daarom gooi je het in de prullenbak. Gebruikte tampons spoel je ook niet door de wc.
Ik heb de uitzending ook net gezien.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In die regio doen er velen aan mangoteelt, gewoon kennis ingewonnen bij iemand denk ik. En is geen rocket science verder zolang die schimmel bestreden is.
Is meer omdat je dit zei in je post: 'Kennelijk wisten ze precies wat er mis was en wat er moest gebeuren om er weer iets van te maken.'quote:Op donderdag 18 november 2021 22:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb de uitzending ook net gezien.
Och, ik denk dat een accommodatie als dit over het algemeen wel net publiek aantrekt. En zo niet, dan zijn wc-papiertjes waarschijnlijk niet je grootste probleem. Je zou de verhalen moeten horen van wat de housekeeping in hotels aantreft. Sommige mensen zijn zwijnen - en dan zit de stront helemaal niet op wc-papier, maar in de gordijnen of zo. Gelukkig is dat wel de uitzondering.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is het alsnog viezig, en ben net als jij in Griekenland geweest dus weet het. Maar hangt af van het soort prullenbak, of mensen het netjes deponeren en of de mensen een normale drol draaien of aan de schijterij hebben gezeten.
Ik woon in Griekenland en kan het bevestigen. Ook in China was het zo.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is in heel veel landen de bedoeling. De riolering is er niet op berekend, het papier zorgt voor verstoppingen.
Ik was pas nog in Griekenland, daar was het precies zo. Ik snap ook niet echt wat er op tegen is om het in een prullenbakje te gooien.
Niet?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:02 schreef Sodemieters het volgende:
Gebruikte tampons spoel je ook niet door de wc.
In Spanje moet je in het binnenland idd juli en augustus doorstrepen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In de zomer wel bloedheet op zo'n heuvel?
Maar gratis hulp nodig bij het plukken van familie en vrienden.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:53 schreef Sodemieters het volgende:
Een keer normale mensen, met een redelijk stel hersens, die de taal spreken en moeite doen om te integreren.
Ik dacht even dat het helemaal niks zou worden, toen ze in Nederland zei: 'we weten niks van mango's, maar ik denk dat we dat daar allemaal wel leren'.
Bleek nog waar te zijn ook. OK, kennelijk wat te vroeg geplukt, maar verder hebben ze die boomgaard toch weer aardig op weten te kalefateren. Kennelijk wisten ze precies wat er mis was en wat er moest gebeuren om er weer iets van te maken.
Je zit daar op een kleine punt, de rest van die berg is nergens voor te gebruiken. Kinderen kunnen niet fietsen of voetballen, veel te steil.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Jezus, wat een prachtig stuk land!
Nou, als je een septic tank systeem hebt, zou ik het niet doorspoelen. Een verstopte septic tank is geen prettige ervaring.......quote:Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef nils7 het volgende:
Niet je plee papier mogen doorspoelen is een pass voor mij
Wat kan mij die kinderen nou schelen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je zit daar op een kleine punt, de rest van die berg is nergens voor te gebruiken. Kinderen kunnen niet fietsen of voetballen, veel te steil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |