Grote stukken zeil als dak. Kartonnen murenquote:Op donderdag 11 november 2021 20:54 schreef Yaku het volgende:
Ex-ku-zee?? 25K om dit te aan te pakken?
Voor de rest Mastercardquote:Op donderdag 11 november 2021 21:00 schreef kibo het volgende:
Bouwval kopen , budget 25k, de taal nauwelijks machtig, de omgeving niet kennen
Af en toe zou ik best met die crew mee willen gaan en me elke avond in het hotel me de lep lazerus lachenquote:Op donderdag 11 november 2021 21:00 schreef kibo het volgende:
Zat inderdaad een mooi zeil op!quote:Op donderdag 11 november 2021 20:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Grote stukken zeil als dak. Kartonnen muren
Geen planning kan er ook bijquote:Op donderdag 11 november 2021 21:00 schreef kibo het volgende:
Ahh foto van Henka en Andre hun plan doet het niet meer.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:02 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Geen planning kan er ook bij
quote:Update Henny en Patrick - Benayes
Voordat we vertrokken naar Frankrijk hadden we, zoals iedereen, een idee/plan van hoe we het zouden gaan doen. Zo hebben twee jaar lang Franse les gehad, een budget opgesteld en een plan bedacht. Dus vol goede moed vertrek je dan met hond en kat en zwaai je iedereen uit!
Eenmaal aangekomen ontdekte we direct dat we meer moesten verbouwen dan het ‘plan’ was. Sowieso moesten we de eerste maand een huisje huren, omdat ons huis niet bewoonbaar was… daar gaat het eerste stuk budget. Twee jaar Frans blijkt ook veel te weinig, maar goed, we gaan volop aan de slag!
Dan blijkt later ook nog eens dat stroopwafels verkopen vanuit de foodtruck niet mag. Daar moet je een bakkersopleiding voor kunnen aantonen. De foodtruck staat nu ‘’gewoon’’ te staan onder de hangar, de tuinkussens liggen erin. We hebben hem wel te huur en te koop staan, maar daar komt nog weinig reactie op. We zien wel hoe het verder gaat. Hij staat niet in de weg.
Niet in het plan
Gelukkig hebben we al snel een werkhuisje. Later zelfs twee en drie. Onze kat werd erg ziek en moest geopereerd worden. We hebben haar tot ons spijt laten inslapen. Daarnaast moest ook onze hond aan een gezwel geopereerd worden. Precies dan gaat onze auto kapot, daar gaat weer een deel van het budget! Dit stond allemaal niet in het ‘plan’.
Met de verbouwing zijn we nog niet op de helft. Patrick schrijft zich in als klusjesman en heeft soms een klusje. Er moet namelijk geld bij komen! Al met al, van tevoren een plan bedenken is eigenlijk niet nodig... het loopt toch altijd anders!
Chambre d'Hôtes Le Figuier
We hadden wat ups en downs en weinig geld, maar de b&b is open! Ook daar zijn weer problemen. Na zes weken super gedraaid te hebben, gooit de grote “booking” ons dicht vanwege een kwaliteitscontrole en betaalt niet meer uit voor tien dagen. Dit duurt inmiddels al tien weken. Weer geen inkomen!
Gelukkig heb ik mijn werkhuis en heeft Patrick af en toe een klus. We hebben geen spijt van deze stap, maar makkelijk was en is het nog niet! Hoe zitten we er over vijf jaar bij? Het ‘plan’ is dat we dan richting de Provence/Côte d'Azure zijn of gaan! Maar ja...
Lieve groetjes,
Henny en Patrick en ons hondje Mundi ! x
Heb ik gedaan op brocantes en feesten, ze zijn er dol op daar. Dankzij Aldi en Lidl liggen ze daar nu ook in de supermarkt.quote:
Had je wel een 2jarige bakkersopleiding gevolgdquote:Op donderdag 11 november 2021 22:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
Heb ik gedaan op brocantes en feesten, ze zijn er dol op daar. Dankzij Aldi en Lidl liggen ze daar nu ook in de supermarkt.
Nee, dat is ook onzin. Ik heb wel een cursus ondernemen van een dag gevolgd, daar zat ik met mensen die een resto, een camping, gîtes etc. wilden gaan doen qua ondernemen. Als enige Nederlander. Maar voor brocantes en feesten heb je niets nodig. Voor een markt vraag je toestemming bij de mairie (gemeentehuis), dan krijg je een soort formulier en dat laat je aan de gendarmes zien die af en toe de markt controleren.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Had je wel een 2jarige bakkersopleiding gevolgd![]()
LOL zou wat zijn als ze het verkeerd hebben begrepenquote:Op donderdag 11 november 2021 22:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, dat is ook onzin. Ik heb wel een cursus ondernemen van een dag gevolgd, daar zat ik met mensen die een resto, een camping, gîtes etc. wilden gaan doen qua ondernemen. Als enige Nederlander. Maar voor brocantes en feesten heb je niets nodig. Voor een markt vraag je toestemming bij de mairie (gemeentehuis), dan krijg je een soort formulier en dat laat je aan de gendarmes zien die af en toe de markt controleren.
Ik had het geld ook niet echt nodig, maar om mensen uit de streek te leren kennen was het de moeite dubbel en dwars waard.
Prima aflevering dusquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Wtf, dit is de meest gestoorde ik vertrek die ik zie; vier weekjes om het dak te repareren? Ze hebben nog nergens gekeken en weten niks van de omgeving, spreken geen woord Frans en hebben 25k te besteden.
Heb je een link voor me, zoek nog een huis in deze regio en 40K is een koopjequote:Op vrijdag 12 november 2021 04:30 schreef Cynix � het volgende:
Wow, wat een bouwval. Een half in elkaar gezakte schuur. Voor 40 mille. Je moet zelfs in Frankrijk, met al die leegstaande dorpen, voor dat geld toch wel iets meer kunnen krijgen?
Stuk goedkoper daar ;-)quote:Op donderdag 11 november 2021 21:24 schreef showtimer het volgende:
Het ‘plan’ is dat we dan richting de Provence/Côte d'Azure zijn of gaan! Maar ja...
Geloof me, dit zoek je niet. En het is ook geen koopje.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:24 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Heb je een link voor me, zoek nog een huis in deze regio en 40K is een koopje
Ben ook wel benieuwd geworden. Wanneer herhaling ?quote:
24 uur/dag via npostart.nlquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd geworden. Wanneer herhaling ?
40.000 is de grond waarschijnlijk al waard. Beetje gerenoveerd huis kost snel in die regio 150,000 maar in dit huis moet je ook minimaal 100.000 stoppen dus de prijs klopt welquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Geloof me, dit zoek je niet. En het is ook geen koopje.
Ja dat welquote:
Leek me in scene gezet, mensen waren toch al regelmatig in Frankrijk geweest dus zullen heus de streek wel kennen en wat er in het dorpje te doen isquote:Op zaterdag 13 november 2021 19:35 schreef Sodemieters het volgende:
Je gaat naar een gehucht, waar je nooit eerder geweest bent. Geen idee van de streek, wat er te doen of te zien is.
Nou, dat denk ik niet. Zie je wel vaker bij Ik Vertrek. Mensen die alleen een keertje op die plek geweest zijn om het huis te bekijken, maar zelf nooit in de omgeving geweest zijn. Zelfs mensen die bij de bezichtiging niet eens het hele huis gezien hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 08:08 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Leek me in scene gezet, mensen waren toch al regelmatig in Frankrijk geweest dus zullen heus de streek wel kennen en wat er in het dorpje te doen is
Kan, maar ze leken oprecht verbaasd dat er letterlijk niets te doen was in het dorpje. Ze wandelden wat rond en een van hen zei, toen ze drie huizen dicht bij elkaar zagen : "Dit zal dan het centrum wel zijn".quote:Op zondag 14 november 2021 08:08 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Leek me in scene gezet, mensen waren toch al regelmatig in Frankrijk geweest dus zullen heus de streek wel kennen en wat er in het dorpje te doen is
Die gozer zei dat die vier weken over het dak zou zou doen, toen een jaar en snel daarna twee jaar; en ze waren al snel met dat dak begonnen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:47 schreef Tegan het volgende:
Dat dak is alleen de schuur. Snap dat het mooie shots en grappen oplevert, maar ze waren nooit van plan de eerste jaren de schuur op te knappen.
Volgens mij zei hij over het dak van de schuur direct twee jaar. Over het dak van het woonhuis misschien iets anders.quote:Op zondag 14 november 2021 11:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die gozer zei dat die vier weken over het dak zou zou doen, toen een jaar en snel daarna twee jaar; en ze waren al snel met dat dak begonnen?
volgens mij nietquote:Op zondag 14 november 2021 13:36 schreef Tegan het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij over het dak van de schuur direct twee jaar. Over het dak van het woonhuis misschien iets anders.
Meestal werd zo'n burgemeester wel verleid door het vrouwelijke deel van het ikvertrekduo. Ik trek zeg maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:19 schreef Yaku het volgende:
Eerste keer in geschiedenis van Ik Vertrek dat de Burgemeester geen zin heeft om te komen? ...
Die tactiek is vooral erg succesvol gebleken bij vrouwelijke burgemeesters.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:04 schreef riazop het volgende:
Meestal werd zo'n burgemeester wel verleid door het vrouwelijke deel van het ikvertrekduo. Ik trek zeg maar.
Dan komt ie wel hoor.
scissor me timbersquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Die tactiek is vooral erg succesvol gebleken bij vrouwelijke burgemeesters.
Je refereert aan welke aflevering?quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Die tactiek is vooral erg succesvol gebleken bij vrouwelijke burgemeesters.
Tientallen uit het verleden.quote:
Dat was een hele kleine wijngaard. Het plan was niet om een wijngaard te beginnen, het was een leuk dingetje dat er toevallig ook bij zat.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:02 schreef Cynix ® het volgende:
We hebben toch ook eens zo'n stel gehad die een wijngaard kocht en toen bleken alle wijnranken ziek en die moesten allemaal gerooid worden? Kan natuurlijk, maar als je er ook maar énige kijk op hebt zou je zoiets voor de aankoop al moeten zien. Zij hadden uiteraard nergens naar gekeken.
Ze kan ook courgettes kweken in haar tuin, dus moet goed komen.quote:
En anders gewoon piepers een optie?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:40 schreef AgnesGru het volgende:
Ze kan ook courgettes kweken in haar tuin, dus moet goed komen.
Lijken liggen onder de mangobomenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Hopelijk, letterlijk, geen lijken uit de kast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |