Hmmm... die sticker is inmiddels, stilletjes tussen neus en lippen op 25jun21, een formele eigen verklaring geworden waar misbruik strafbaar van is. saillant is dat men dus dit op verzoek moet bewijzen waarmee de controlerend ambtenaar zich dus gaat bemoeien met iemands medische status.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:19 schreef GemMagic het volgende:
In NL kun je de mondkapzones met werkelijk alles betreden dat een hint van mondbedekking met zich meebrengt. Een sjaal of zelfs opgetrokken t-shirt. Zo lang je de plicht maar erkent! (wat ook kan met zo’n eigen-verklaring sticker dat je om ongespecificeerde reden geen kapje draagt)
Over het algemeen trok ik die dingen wel, maar deze zomer, volgens mij ergens vlak voor het in juni werd afgeschaft, stond ik in een meubelzaak en werd ik opeens echt spaans benauwd. Heb het ding gewoon compleet afgezet toen, was niemand die er wat van zei. Wellicht ook omdat toen toch al bekend was dat ze een week later afgeschaft zouden worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerst een waarschuwing zelfs nog![]()
Het maakt mij trouwens geen zak uit, lekker een onderbroek over je bakkes, alles prima wmb
Gelukkig zijn dit soort reclames in Nederland verboden. Dit vind ik idd wel een paar stappen over de fatsoensgrens.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:49 schreef THEFXR het volgende:
dit vind ik best ziek, kinderen die zogenaamd superhero worden, als ze het vaccin nemen.
.
Ik probeer wel mijn aversie tegen de zinloze inzet te scheiden van de bereidwilligheid om op locaties met hoge concentraties kwetsbare mensen toch een (medisch) masker te gebruiken zo lang corona hen bedreigt. Gelukkig kom ik niet vaak in dergelijk situaties.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... die sticker is inmiddels, stilletjes tussen neus en lippen op 25jun21, een formele eigen verklaring geworden waar misbruik strafbaar van is. saillant is dat men dus dit op verzoek moet bewijzen waarmee de controlerend ambtenaar zich dus gaat bemoeien met iemands medische status.
We zijn inmiddels een jaar verder en de teugels zijn dusdanig aangehaald dat de mazen in het net zijn dichtgetrokken. Dat men ergens iets gedoogd, zoals een kaartje, is vooral willekeur mogelijk maken en waar men dan onderscheid maakt op grond van meningen of eigen overtuigingen.
Zelf ben ik geneigd om mensen die zich tooien met een kaartje het voordeel van hun twijfel te geven en sws heb ik totaal geen behoefte om iemand er überhaupt op aan te spreken.
Ook omdat mondkapjes in de openbare ruimte imo een mensonterend gedragsinstrument zijn waar ik niet aan ga meewerken noch te (onder)steunen. Wat mensonterend is mag iedereen verder voor zichzelf uitmaken wanneer mensen niet meer als mensen worden gezien en van overheidswege gedwongen worden zich redeloos te bedekken.
ligt hij in het zkh? want het wordt beweerd dat het daar tegen beschermd.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:55 schreef Blik het volgende:
Hoorde vandaag dat een collega van me Corona heeft. Gozer is 29 jaar, vrij sportief, gevaccineerd, en toch hartstikke ziek. Toch bijzonder dat een vaccin daar dan toch niet tegen beschermt
Je kan gewoon pech hebben. Dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:55 schreef Blik het volgende:
Hoorde vandaag dat een collega van me Corona heeft. Gozer is 29 jaar, vrij sportief, gevaccineerd, en toch hartstikke ziek. Toch bijzonder dat een vaccin daar dan toch niet tegen beschermt
Was dit helemaal vergeten, dat was toen vorig jaar ook een discussie. Faceshield dragen in de hoop om 'meer begrip' te kweken bij een BOA met knotje en tatoeage.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... die sticker is inmiddels, stilletjes tussen neus en lippen op 25jun21, een formele eigen verklaring geworden waar misbruik strafbaar van is. saillant is dat men dus dit op verzoek moet bewijzen waarmee de controlerend ambtenaar zich dus gaat bemoeien met iemands medische status.
Klopt, desondanks zijn er op plekken met een zeer hoge UV index talloze uitbraken geweest of nog gaande.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:59 schreef halfway het volgende:
UV is een viruskiller dat is algemeen bekend.
Nee, voelt als een hele zware griep. En die kans om in het zkh terecht te komen was toch al nihil voor gezonde mensen onder de 40.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ligt hij in het zkh? want het wordt beweerd dat het daar tegen beschermd.
ik heb meegekregen dat het alleen op bepaalde frequentie werkt.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:01 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, desondanks zijn er op plekken met een zeer hoge UV index talloze uitbraken geweest of nog gaande.
Daar ligt het antwoord dus niet in besloten.
Merendeel van zijn huisgenoten dus hetzelfde verhaal. Jong, sportief en gevaccineerd. Als een dood vogeltje op de bank voor ruim een weekquote:Op donderdag 4 november 2021 21:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan gewoon pech hebben. Dat is gewoon zo.
Heeft hij het ziekenhuis nog gehaald?
heb ik vaker gehoord, maar men is toen ook niet in het zkh beland en daar is het vaccin op gericht, om het zo maar te zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, voelt als een hele zware griep. En die kans om in het zkh terecht te komen was toch al nihil voor gezonde mensen onder de 40.
Ook een aantal huisgenoten van hem, zelfde leeftijdscategorie, hetzelfde verhaal. Ook allemaal hartstikke ziek geworden.
Vervelend, maar de wereld vergaat niet door een weekje op de bank.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Merendeel van zijn huisgenoten dus hetzelfde verhaal. Jong, sportief en gevaccineerd. Als een dood vogeltje op de bank voor ruim een week
Ook voor een face/mouthshield zal men de eigenverklaring moeten tonen waarbij dan de controleren ambtenaar mag zal besluien of die dat OK vindt. De soep zal doorgaans niet zo heet gegeten worden en precies mijn reden dat men het recht overlaat aan iemands willekeur. Er zitten rare snuiters tussen die hun werk heel serieus nemen.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Was dit helemaal vergeten, dat was toen vorig jaar ook een discussie. Faceshield dragen in de hoop om 'meer begrip' te kweken bij een BOA met knotje en tatoeage.
Oneens, ook zonder vaccin kwamen gezonde mensen van onder de 40 niet of nauwelijks in het zkh en/of IC terecht.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vervelend, maar de wereld vergaat niet door een weekje op de bank.
Zonder vaccinatie had het erger kunnen aflopen.
Tommiequote:Op donderdag 4 november 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerst een waarschuwing zelfs nog![]()
Het maakt mij trouwens geen zak uit, lekker een onderbroek over je bakkes, alles prima wmb
Volgens mij beseffen mensen, die een week lang thuis ziek op de bank liggen "ernstig ziek zijn" noemen, niet echt wat "ernstig ziek zijn" inhoudt.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Merendeel van zijn huisgenoten dus hetzelfde verhaal. Jong, sportief en gevaccineerd. Als een dood vogeltje op de bank voor ruim een week
Volgens meneer Aart is het TJommie en PienJo.quote:
Nu vraag ik me wel af in hoeverre Mook Kanamori hierin de gezaghebbende expert is, maar wel eens dat het allemaal wel een tandje sneller mag.quote:
Hugo is druk bezig en hoopt nog voor de kerst enkele busjes gehuurd te hebben om de vaccins uit te rijden.quote:
Nou, snel boosteren dan maar, zodat de zeventigers weer een paar weekjes langer "beschermd" worden door het Pfizer placebo!quote:
Het is gewoon treurig dat Hugo weer niet in staat is om het vaccineren snel op gang te krijgen. Weer niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu vraag ik me wel af in hoeverre Mook Kanamori hierin de gezaghebbende expert is, maar wel eens dat het allemaal wel een tandje sneller mag.
Een enorme logistieke operatie!quote:Op donderdag 4 november 2021 22:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo is druk bezig en hoopt nog voor de kerst enkele busjes gehuurd te hebben om de vaccins uit te rijden.
Nou, daar gaan we hoor. Het ging nog niet hard genoeg dus hey, laten we nu maar vol op het orgel gaan. Zeker wel dat er 12 november meer maatregelen komen dan alleen extra QR checks.quote:
Ik word daar dus zo moe van he.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, daar gaan we hoor. Het ging nog niet hard genoeg dus hey, laten we nu maar vol op het orgel gaan. Zeker wel dat er 12 november meer maatregelen komen dan alleen extra QR checks.
Zo gaat het toch elke keer. Geschreeuw in de media en 'ineens' vinden Mark en Hugo ook dat de situatie acuut is terwijl je ze er eerst amper over hoorde.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, daar gaan we hoor. Het ging nog niet hard genoeg dus hey, laten we nu maar vol op het orgel gaan. Zeker wel dat er 12 november meer maatregelen komen dan alleen extra QR checks.
Ter referentie. Ik ben nog nooit een volle week ziek geweest, max 3-4 dagen. Dan kan een volle week ziek zijn toch als best heftig aanvoelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij beseffen mensen, die een week lang thuis ziek op de bank liggen "ernstig ziek zijn" noemen, niet echt wat "ernstig ziek zijn" inhoudt.
Wat doe je zelf zoal?quote:Op donderdag 4 november 2021 22:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik word daar dus zo moe van he.
Laat ze verdomme eens gaan werken in plaats van de hele dag zeuren.
Ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een enorme logistieke operatie!
Meer dan je denkt.quote:
IT-nerd gespotquote:Op donderdag 4 november 2021 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Iedereen die een oproep voor de griepprik gehad heeft.
Select a.NAW from griepprik a
Where a.year = 2021
And a.alive = true
Order by a.date_of_birth asc
Al begin je alleen maar met het openzetten en te zeggen: Iedereen die wil, komt u maar! Mensen die zich zorgen maken komen dan echt wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Where a.year = 2021
And a.alive = true
Ik kan me herinneren dat Rutte in het begin zei dat je op internet kon vinden hoe je zelf een mondkapje kon maken van een oude sok, na een vraag van een journalist tijdens een persconferentie.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:42 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik zocht nog even naar de nen norm voor al dan niet zelf gemaakte niet-medische mond-neus maskers, maar zo ver ik zie lijken alle kwaliteitvereisten voor eigen kapjes adviezen. Er gelden voor fabrikanten en verkopers wel bepaalde regels naar gelang het type product.
42quote:Op donderdag 4 november 2021 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Where a.year = 2021
And a.alive = true
Ik heb daar opzich wel vertrouwen in. Het is voor hen ook het meest leip om ziek te worden natuurlijk.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:24 schreef Momo het volgende:
Zouden de meeste ouderen die 2 prikken hebben gehad wel terug komen voor de boosterprik?
Behoorlijk jaquote:Op donderdag 4 november 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit soort reclames in Nederland verboden. Dit vind ik idd wel een paar stappen over de fatsoensgrens.
Generiek.... aan welke maatregelen zouden we moeten gaan denken want dat cijfers, laat staan in komende week, omlaag gaan lijkt mij niet denkbaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Die indruk heb ik wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:24 schreef Momo het volgende:
Zouden de meeste ouderen die 2 prikken hebben gehad wel terug komen voor de boosterprik?
Ik had het er toevallig laatst over met mijn ma, die was niet zo happig. Heeft ook net de griep- en pneumokokken (of hoe heet dat ding) gehad en is wel een beetje klaar met al die vaccinaties dit jaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:24 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat het animo niet zo hoog zou zijn, want er is jaren verkocht dat je super beschermd bent met 2 prikken.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:24 schreef Momo het volgende:
Waanzin als we die kant op gaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Generiek.... aan welke maatregelen zouden we moeten gaan denken want dat cijfers, laat staan in komende week, omlaag gaan lijkt mij niet denkbaar.
* Samenkomsten van rechtswege inperken
* idem Verplichten afstandhouden
* Aantal (winkel)bezoekers beperken
* Avondklokken
* Inperking groepsgrootten
* ...
Dit onder het genot van wisselgeld van zinloze maatregelen die vooral afleiden.
CTB gerelateerde maatregelen in werk en (t)huis, lijk mij nog niet goed mogelijk omdat dit een wetswijziging vereist, wat dan een week of 4-6 zal duren voordta de haakjes in oogjes zijn gestoken.
quote:
Als ik kijk naar mijn eigen grootouders is het wel een gedoe. Mijn tante en mijn moeder hebben beide een dag vrij gevraagd van werk 2 keer over. En zijn samen geweest met oma die dement is en heel eigenwijs en heel moeilijk loopt maar niet in een rolstoel wil zitten. Opa is gelukkig is redelijk gezond maar kan oma niet alleen handelen zo.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb daar opzich wel vertrouwen in. Het is voor hen ook het meest leip om ziek te worden natuurlijk.
Tja, dat gebeurd. Misschien als ze corona hadden waren ze maar heel mild ziek. Je weet het niet. Misschien ook wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is echt een gok die nergens op gebaseerd is:quote:Op donderdag 4 november 2021 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Generiek.... aan welke maatregelen zouden we moeten gaan denken want dat cijfers, laat staan in komende week, omlaag gaan lijkt mij niet denkbaar.
* Samenkomsten van rechtswege inperken
* idem Verplichten afstandhouden
* Aantal (winkel)bezoekers beperken
* Avondklokken
* Inperking groepsgrootten
* ...
Dit onder het genot van wisselgeld van zinloze maatregelen die vooral afleiden.
CTB gerelateerde maatregelen in werk en (t)huis, lijk mij nog niet goed mogelijk omdat dit een wetswijziging vereist, wat dan een week of 4-6 zal duren voordta de haakjes in oogjes zijn gestoken.
quote:Op donderdag 4 november 2021 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Mijn dochter loopt gemiddeld drie keer per week zo rond![]()
Ik ken er een aantal die elke week er wel één willen hebben, mensen zijn (nofi) soms zo bang dat ze alles doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:24 schreef Momo het volgende:
Combineren met de bezorgafspraken van de gourmetschotels voor vier personen die 'toevallig' gewoon héle grote eters zijn. Als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op donderdag 4 november 2021 22:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo is druk bezig en hoopt nog voor de kerst enkele busjes gehuurd te hebben om de vaccins uit te rijden.
Liever 2G horeca dan CTB op werk. Daar gaan we toch wel dubieuze grenzen over.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is echt een gok die nergens op gebaseerd is:
- Uitbreiden CTB in extra sectoren
- CTB op werk
- Eenmaal ingevoerd, langzaam over naar 2G voor horeca
Ik heb het vermoeden dat ze eerder de CTB veel verder uitbreiden dan sectoren sluiten.
Een serologische test zou voor veel mensen wel heel nuttig zijn. Ook jonge mensen met bepaalde ziektes, hebben hun überhaupt genoeg antilichamen aangemaakt met die 2 prikken eerder dit jaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ken er een aantal die elke week er wel één willen hebben, mensen zijn (nofi) soms zo bang dat ze alles doen.
Daarom zou ik ook pleiten dat (die) mensen zich serologisch kunen testen zodat ze meer zekerheid hebben omtrent hun antilichamen en afweervermogen.
Een query maakt het leven zo heerlijk simpel. Want wat zijn die uitnodigingen meer dan wat queries?quote:
Ik denk niet dat het 'of' is, denk eerder dat het 'en' is.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liever 2G horeca dan CTB op werk. Daar gaan we toch wel dubieuze grenzen over.
Nou de vaccins moet toch ook in de vriezer vervoerd worden? Lekker tussen de karbonades en kipsaté.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Combineren met de bezorgafspraken van de gourmetschotels voor vier personen die 'toevallig' gewoon héle grote eters zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel
Snel, aandelen Bofrost kopen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou de vaccins moet toch ook in de vriezer vervoerd worden? Lekker tussen de karbonades en kipsaté.
Jaren??quote:Op donderdag 4 november 2021 22:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat het animo niet zo hoog zou zijn, want er is jaren verkocht dat je super beschermd bent met 2 prikken.
Ik denk wel een langzame sluiting van de horeca, om te beginnen om 22u dicht bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
- CTB op werk
Ik heb het vermoeden dat ze eerder de CTB veel verder uitbreiden dan sectoren sluiten.
Ja, en ik verwacht er geen gigantische wonderen van.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het 'of' is, denk eerder dat het 'en' is.
Iedere keer een uurtje eraf. Langzaam uitroken die handel.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk wel een langzame sluiting van de horeca, om te beginnen om 22u dicht bijvoorbeeld.
Ik denk dat dat pas na 2G zal komen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk wel een langzame sluiting van de horeca, om te beginnen om 22u dicht bijvoorbeeld.
Dan ent je demente oma niet?quote:Op donderdag 4 november 2021 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mijn eigen grootouders is het wel een gedoe. Mijn tante en mijn moeder hebben beide een dag vrij gevraagd van werk 2 keer over. En zijn samen geweest met oma die dement is en heel eigenwijs en heel moeilijk loopt maar niet in een rolstoel wil zitten. Opa is gelukkig is redelijk gezond maar kan oma niet alleen handelen zo.
Heerlijkquote:Op donderdag 4 november 2021 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Mijn dochter loopt gemiddeld drie keer per week zo rond![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit. En dan is die 2G voor de horeca ook al een compleet zinloze maatregel.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liever 2G horeca dan CTB op werk. Daar gaan we toch wel dubieuze grenzen over.
Dat zei Jaap Goudsmit ook al maar ze doen net of dit niet kan allemaal of vinden het onwenselijk en niemand kan vertellen waarom. Hugo kreeg die vraag ook een keer maar lulde er maar omheen. Vreemd.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Een serologische test zou voor veel mensen wel heel nuttig zijn. Ook jonge mensen met bepaalde ziektes, hebben hun überhaupt genoeg antilichamen aangemaakt met die 2 prikken eerder dit jaar.
Als je de sector echt definitief wil opheffen is dat inderdaad een methode.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan ze dan weer mee, maar voor sommige mensen zijn het wel een gedoe om in de teststraat te komen. Niet iedereen heeft familie die dat doet.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan ent je demente oma niet?
Mja, het is een beetje een graag of wil niet hierbij natuurlijk. En die afweging of dat het waard is moet je zelf maken
Geeft de afkorting SRV een mooie nieuwe uitlegquote:
Wanneer gaat er bij de kerk een uurtje af?quote:Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedere keer een uurtje eraf. Langzaam uitroken die handel.
Ik denk ook niet dat ze zeer binnenkort weer helemaal dicht moeten (want dat zou juist het uitrollen van 2G in de wielen rijden), maar ik denk wel dat er weer een zinloos regeltje uit de hoge hoed van H&J getoverd gaat worden. Een uurtje eerder dicht zoals Janneke schrijft, of een teurggebrachte maximale groepsgrootte oid.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat pas na 2G zal komen.
quote:Testbereidheid bij coronaklachten neemt af: 'Maar het is juist zo belangrijk'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor decadente zaken als horeca is in het nieuwe normaal dan ook geen plaats meer.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedere keer een uurtje eraf. Langzaam uitroken die handel.
Verbod op alcoholverkoop na een bepaalde tijd lijkt me ook een leuke. Of weer alleen met mensen uit je eigen huishouden aan één tafel mogen zitten.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze zeer binnenkort weer helemaal dicht moeten (want dat zou juist het uitrollen van 2G in de wielen rijden), maar ik denk wel dat er weer een zinloos regeltje uit de hoge hoed van H&J getoverd gaat worden. Een uurtje eerder dicht zoals Janneke schrijft, of een teurggebrachte maximale groepsgrootte oid.
quote:Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heerlijk
Geniet er maar van, voor je het weet zijn ze groot.Jezus, 21!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarrrrr, mijn dochter lijkt enorm op mij dus denk dat de fase onderbroek op hoofd nog wel even gaat duren
Vanavond nog samen Ghostbusters nagespeeld met rugzakken om. Heerlijk, love it![]()
Hopelijk mooi feestje voor je dochter zaterdag!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Wat vervolgens weer helemaal niemand gaat controleren.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verbod op alcoholverkoop na een bepaalde tijd lijkt me ook een leuke. Of weer alleen met mensen uit je eigen huishouden aan één tafel mogen zitten.
Laten we dan in elk geval beginnen met kerken op 50%, mondkapjes en max 1 dienst per dag.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze zeer binnenkort weer helemaal dicht moeten (want dat zou juist het uitrollen van 2G in de wielen rijden), maar ik denk wel dat er weer een zinloos regeltje uit de hoge hoed van H&J getoverd gaat worden. Een uurtje eerder dicht zoals Janneke schrijft, of een teurggebrachte maximale groepsgrootte oid.
God is een onsterfelijke entiteit dus dan maakt een uurtje meer of minder aandacht voor Hem niet zoveel uit, zou je denken.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wanneer gaat er bij de kerk een uurtje af?
Hugo weet echt niet wat een serologische test is manquote:Op donderdag 4 november 2021 22:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zei Jaap Goudsmit ook al maar ze doen net of dit niet kan allemaal of vinden het onwenselijk en niemand kan vertellen waarom. Hugo kreeg die vraag ook een keer maar lulde er maar omheen. Vreemd.
Het is allemaal waanzin. Niet meer mijn wereld dit. Zou met niets verbazen als die repressieve tools in de toekomst gebruikt gaan worden voor andere dingen. Alles voor de controle, zo zit die machtsstructuur overheid op burger in elkaar, lees maar eens Foucault.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. En dan is die 2G voor de horeca ook al een compleet zinloze maatregel.
QR op het werk is echt waanzin.
Wat vervolgens weer een excuus is voor nog zwaardere maatregelen, want de kutburger luistert niet braaf genoeg.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat vervolgens weer helemaal niemand gaat controleren.
Dat is zoquote:Op donderdag 4 november 2021 22:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan ze dan weer mee, maar voor sommige mensen zijn het wel een gedoe om in de teststraat te komen. Niet iedereen heeft familie die dat doet.
Oeh, krijgen we dan ook bubbels? En knuffelcontacten enzo, zoals in België?quote:Op donderdag 4 november 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verbod op alcoholverkoop na een bepaalde tijd lijkt me ook een leuke. Of weer alleen met mensen uit je eigen huishouden aan één tafel mogen zitten.
Natuurlijk niet. Dat laatste kun je niet eens controleren. Maar wat maakt dat nu uit? We doen tenminste wat! En 'we denken wel dat het een effect heeft'. Je wil toch niet dat we weer een avondklok in moeten voeren en de scholen sluiten, of wel soms?quote:Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat vervolgens weer helemaal niemand gaat controleren.
Bacchus is ook een onsterfelijke entiteit, dus gewoon 24/7 open die kroegen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
God is een onsterfelijke entiteit dus dan maakt een uurtje meer of minder aandacht voor Hem niet zoveel uit, zou je denken.
CTB en 2G (gevaccineerd/genezen) zal idd het koude voorland worden, vermoed ik.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
- CTB op werk
Dat mensen daar nog in geloven...quote:Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mja, hopelijk na de winter weer richting normaal. Of misschien eerder, je weet het nooit.
Inmiddels adviseert de GGD in ieder geval wel weer om de hele klas bij drie of meer besmette leerlingen naar huis te sturen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
en de scholen sluiten, of wel soms?
Totaal niet disruptief ofzo.quote:Groep 8 uit Voorschoten krijgt deze week weer thuisonderwijs
Dat het aantal coronabesmettingen toeneemt, merken ze ook in het onderwijs. Sinds 20 september hoeft niet meer de hele klas naar huis als een medeleerling corona heeft: alleen leerlingen die dicht bij de positief geteste klasgenoot zijn geweest, moeten in quarantaine. Maar nu steeds meer leerlingen besmet raken, raadt de GGD aan om toch de hele klas te laten thuisblijven als drie of meer kinderen corona hebben.
Het NOS Jeugdjournaal ging langs bij een basisschool in Voorschoten, die (opnieuw) thuisonderwijs moet geven. Vorige week moest groep 7 thuisblijven, deze week is het de beurt aan groep 8, waar 19 van de 31 leerlingen positief getest zijn op corona.
Zet al die kinderen met corona lekker in quarantaine samen met de rest van de klas. Hebben ze het maar allemaal gehad.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Inmiddels adviseert de GGD in ieder geval wel weer om de hele klas bij drie of meer besmette leerlingen naar huis te sturen.
[..]
Totaal niet disruptief ofzo.
quote:Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef Anton91 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-juist-zo-belangrijk
[..]Heel vreemd. Het lijkt wel alsof mensen steeds meer ongeïnteresseerd, murw gebeukt en gedemotiveerd zijn, wie had dat nou verwacht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Nee, is over max. 2 weken de norm. We zijn nu even in de gewenningsfase, het ideetje is al in de lucht, dan volgende week 1Vandaag met een poll: Meerderheid wil QRCode op het werk (ca 60%).quote:Op donderdag 4 november 2021 22:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. En dan is die 2G voor de horeca ook al een compleet zinloze maatregel.
QR op het werk is echt waanzin.
Vragen ze dat dan net als bij Hart van Nederland onder gepensioneerden? Daar was de uitkomst 74% of zo.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, is over max. 2 weken de norm. We zijn nu even in de gewenningsfase, het ideetje is al in de lucht, dan volgende week 1Vandaag met een poll: Meerderheid wil QRCode op het werk (ca 60%).
Ja gooi er nog maar een schooljaar bovenop dat niet normaal is.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Inmiddels adviseert de GGD in ieder geval wel weer om de hele klas bij drie of meer besmette leerlingen naar huis te sturen.
[..]
Hart van Nederland kijkersquote:Op donderdag 4 november 2021 22:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Vragen ze dat dan net als bij Hart van Nederland onder gepensioneerden? Daar was de uitkomst 74% of zo.
Ik hou mijn hart vast voor het verloop van dit schooljaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |