SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll give you something to do![]()
Dat zeg ik dan weer nietquote:Op donderdag 4 november 2021 19:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen ja. Met vollopende ICs. Dat alle deelstaten een al dan niet gedeeltelijke 2G en FFP2 gaan invoeren.
Ik begrijp je punt niet, waarom jij schijnt te denken dat dat alleen centraal kan... Maar dat alle staten ineens allemaal onafhankelijk van elkaar beslissen om dezelfde maatregelen in te voeren is een nogal onwaarschijnlijke situatie. Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets echt verwacht. Daarnaast lopen de ICs niet vol natuurlijk, net als in Nederland.
![]()
De meeste mensen doen graag af en toe zo'n ding op als dat betekent dat ze wel kunnen blijven sporten, uit kunnen blijven gaan en niet essentiële winkels gewoon open blijven gaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:02 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Prima reden dus om die verplichting in te voeren, vind je niet?Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
De meeste mensen geven graag hun portemonnee af als dat betekent dat ze niet worden neergestoken door de straatrover.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste mensen doen graag af en toe zo'n ding op als dat betekent dat ze wel kunnen blijven sporten, uit kunnen blijven gaan en niet essentiële winkels gewoon open blijven gaan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je bent politicus?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste mensen doen graag af en toe zo'n ding op als dat betekent dat ze wel kunnen blijven sporten, uit kunnen blijven gaan en niet essentiële winkels gewoon open blijven gaan.![]()
Welnee, hoe kom je tot zulke rare beweringen?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De IC's liggen niet inmiddels vol met gevaccineerde zeventigers en tachtigers? [..]![]()
Zo'n domme vergelijking verdient geen serieuze reactie.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De meeste mensen geven graag hun portemonnee af als dat betekent dat ze niet worden neergestoken door de straatrover.Steun het Kiva Fok! team!
Denk je echt dat een mondkapje en al die sectorsluitingen een vergelijkbaar effect hebben?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste mensen doen graag af en toe zo'n ding op als dat betekent dat ze wel kunnen blijven sporten, uit kunnen blijven gaan en niet essentiële winkels gewoon open blijven gaan.I'll give you something to do![]()
Ik vond het zeer treffend andersquote:Op donderdag 4 november 2021 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zo'n domme vergelijking verdient geen serieuze reactie..
![]()
Nee, want hij gaf eerder al toe dat ook hij niet weet of mondkapjes effect hebbenquote:Op donderdag 4 november 2021 19:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Denk je echt dat een mondkapje en al die sectorsluitingen een vergelijkbaar effect hebben?. Maar dat moet nog even doordringen geloof ik.
![]()
De vergelijking is terecht. Als je het 'alternatief' maar vervelend genoeg maakt, dan zijn mensen overal toe bereid.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zo'n domme vergelijking verdient geen serieuze reactie.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je gelooft dus nog altijd het sprookje dat er alleen maar ongevaccineerde 50+ grefo's en moslims op de IC liggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:06 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Welnee, hoe kom je tot zulke rare beweringen?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nee, want dat zeg ik helemaal niet. Zou je de vraag willen beantwoorden?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je gelooft dus nog altijd het sprookje dat er alleen maar ongevaccineerde 50+ grefo's en mosilims op de IC liggen.![]()
Ik ook, de meeste mensen dansen denk ik ook graag de horlepiep als het betekent dat de horeca open mag blijven. Of het besmettingen voorkomt vraag ik mij afquote:Op donderdag 4 november 2021 19:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik vond het zeer treffend anders.
![]()
Nogmaals: de besmettingscijfers worden door een hoop factoren bepaald en het gebruik van mondkapjes is er 1 van. Hoe groot die factor is weet ik niet. Maar de meeste mensen hebben er graag voor over om af en toe zo'n kapje op te doen als dat betekent dat er minder ingrijpende maatregelen ingevoerd hoeven worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Denk je echt dat een mondkapje en al die sectorsluitingen een vergelijkbaar effect hebben?
Daar ben ik er 1 van en ik sluit niet uit dat het gebruik van mondkapjes zo'n effect kan hebben.Steun het Kiva Fok! team!
Ook dat zeg ik niet...overal precies 'dezelfde maatregelen'. Zelfs de 2G regel is nu al niet overal hetzelfde qua uitwerking waar ze hem hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan weer niet. Maar dat alle staten ineens allemaal onafhankelijk van elkaar beslissen om dezelfde maatregelen in te voeren is een nogal onwaarschijnlijke situatie. Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets echt verwacht. Daarnaast lopen de ICs niet vol natuurlijk, net als in Nederland.
Maar dat ie straks op een of andere manier overal in DL is, ja. Dat zou zo kunnen.
That's all."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Klopt. Maar als er eenmaal zo’n verhaal rond gaat lult iedereen elkaar weer na zonder eigenlijk veel ervaring. Anderhalve maand terug in Zweden waar sommigen denken dat iedereen los aan het gaan was in Stockholm kunnen constateren dat die de hele zomer veel meer maatregelen hadden dan wij hier. Die mochten pas vorige maand weer met elkaar aan de bar staan. Precies toen ik er was trouwens voor het eerst op een woensdag.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:04 schreef capricia het volgende: [..] Dat is ook precies wat ik als commentaar in de Duitse media lees. Er wordt weinig tot slecht gecontroleerd en mensen houden zich er niet meer aan. Echt, net Nederland.
![]()
Maar ook zelf in Frankrijk begin september bemerkt dat het buiten Parijs qua controle ook zo lek was als een mandje. Dan had ik twee weken terug in de wat meer doorgaande zaken in Rotterdam een betere controle. Duitsland nu ook weer gezien.
Maar goed. De mensen die het hardst precies weten wat horeca hier of andere landen het doen qua controle zijn ook veelal degenen die er amper komen geloof ik."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Het zou kunnen inderdaad. Maar je zei dat je het verwachtte, dat is toch echt wat andersquote:Op donderdag 4 november 2021 19:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook dat zeg ik niet...overal precies 'dezelfde maatregelen'. Zelfs de 2G regel is nu al niet overal hetzelfde qua uitwerking waar ze hem hebben.
Maar dat ie straks op een of andere manier overal in DL is, ja. Dat zou zo kunnen.
That's all..
![]()
Helemaal geen maatregelen meer dan maar? Omdat zo'n beetje elke maatregel meer impact heeft dan af en toe een mondkapje moeten dragen bij de kapper of in de supermarkt.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vergelijking is terecht. Als je het 'alternatief' maar vervelend genoeg maakt, dan zijn mensen overal toe bereid.Steun het Kiva Fok! team!
Ga je lekker?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het zou kunnen inderdaad. Maar je zei dat je het verwachtte, dat is toch echt wat anders.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jouw opmerking suggereerde dat je het één voor het ander kunt inruilen. Dat gaat er bij mij dus echt niet in. Ik heb in nog geen enkel land een stijgende besmettingstrend zien worden af- of omgebogen dmv invoering mondkapplicht. Wel door bijv horecasluiting.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: de besmettingscijfers worden door een hoop factoren bepaald en het gebruik van mondkapjes is er 1 van. Hoe groot die factor is weet ik niet. Maar de meeste mensen hebben er graag voor over om af en toe zo'n kapje op te doen als dat betekent dat er minder ingrijpende maatregelen ingevoerd hoeven worden.
Daar ben ik er 1 van en ik sluit niet uit dat het gebruik van mondkapjes zo'n effect kan hebben.I'll give you something to do![]()
Geen maatregelen lijkt me een uitstekend ideequote:Op donderdag 4 november 2021 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helemaal geen maatregelen meer dan maar? Omdat zo'n beetje elke maatregel meer impact heeft dan af en toe een mondkapje moeten dragen bij de kapper of in de supermarkt..
![]()
Meen je dat?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Geen maatregelen lijkt me een uitstekend idee.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Datzelfde effect zal je met de meeste maatregelen niet gaan zien. Als je denkt dat mondkapjes 0 verschil uitmaken dan hebben wij een andere mening. En jij en de meeste beleidsmakers ter wereld ook trouwens.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Jouw opmerking suggereerde dat je het één voor het ander kunt inruilen. Dat gaat er bij mij dus echt niet in. Ik heb in nog geen enkel land een stijgende besmettingstrend zien worden af- of omgebogen dmv invoering mondkapplicht. Wel door bijv horecasluiting.
Mondkapjesadvies of plicht wordt al snel gekozen omdat het relatief weinig impact heeft op burgers en de economie.Steun het Kiva Fok! team!
Dan zijn wij snel uitgepraat.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Geen maatregelen lijkt me een uitstekend idee.
Steun het Kiva Fok! team!
In oktober was 44 procent van de coronapatienten op de IC volledig gevaccineerd, dat percentage gaat alleen maar hoger worden in de komende weken. En dan kan men wel met allerlei statistische drogredenen nog even vol proberen te houden "dat er nu eenmaal meer gevaccineerden dan ongevaccineerden zijn" en dat er daarom logischerwijs meer gevaccineerden op de IC terecht zullen komen, of dat er nu eenmaal mensen zijn waarbij de vaccins niet zo goed werken, maar dat sprookje is niet lang meer vol te houden. De peperdure, massale vaccinatiecampagne is niets meer dan een druppel op een gloeiende plaat gebleken.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:09 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee, want dat zeg ik helemaal niet. Zou je de vraag willen beantwoorden?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Alleen schoenen met klittenband dragen is ook een maatregel die weinig impact heeft. Werkt voor geen meter, maar weinig impact. Dit is een slechte maatstaf.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helemaal geen maatregelen meer dan maar? Omdat zo'n beetje elke maatregel meer impact heeft dan af en toe een mondkapje moeten dragen bij de kapper of in de supermarkt.![]()
Dat klopt niet. Dat percentage gaat over de verpleegafdelingen als geheel. Op de IC is de verhouding eerder 70-30 (70% ongevaccineerd).quote:Op donderdag 4 november 2021 19:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In oktober was 44 procent van de coronapatienten op de IC volledig gevaccineerd, dat percentage gaat alleen maar hoger worden in de komende weken. En dan kan men wel met allerlei statistische drogredenen nog even vol proberen te houden "dat er nu eenmaal meer gevaccineerden dan ongevaccineerden zijn" en dat er daarom logischerwijs meer gevaccineerden op de IC terecht zullen komen, of dat er nu eenmaal mensen zijn waarbij de vaccins niet zo goed werken, maar dat sprookje is niet lang meer vol te houden. De peperdure, massale vaccinatiecampagne is niets meer dan een druppel op een gloeiende plaat gebleken.![]()
Als je gelooft dat het dragen van klittenbandschoenen net zoveel effect heeft op het aantal besmettingenquote:Op donderdag 4 november 2021 19:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
Alleen schoenen met klittenband dragen is ook een maatregel die weinig impact heeft. Werkt voor geen meter, maar weinig impact. Dit is een slechte maatstaf.
als het dragen van mondkapjes dan raad ik je een basisschoolopleiding aan.Steun het Kiva Fok! team!
In Engeland hebben ze alles losgelaten in een gunstiger periode (zomer) dan wij. Zou dat nog verschil kunnen maken?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja. Vergelijkbaar met Engeland.![]()
Dan kun je mss beter Zweden zeggen. Want in de UK zijn ze aardig wat maatregelen aan het voorbereiden momenteel:quote:Op donderdag 4 november 2021 19:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja. Vergelijkbaar met Engeland.
Mondkapjesplicht en covidpaspoort oa."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik had het over Engeland, niet de UKquote:Op donderdag 4 november 2021 19:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kun je mss beter Zweden zeggen. Want in de UK zijn ze aardig wat maatregelen aan het voorbereiden momenteel:
Mondkapjesplicht en covidpaspoort oa..
![]()
Wat vinden we hier van, heeft dit een toekomst?quote:Britten keuren als eerste covidpil goed
Groot-Brittannië heeft als eerste land een pil goedgekeurd die werkt tegen het coronavirus. Molnupiravir is ontwikkeld door farmaceut MSD en kan volgens de fabrikant voorkomen dat mensen ernstig ziek worden of overlijden als ze besmet zijn met het coronavirus.
De Europese toezichthouder EMA kijkt mee met de onderzoeken naar het middel en komt mogelijk binnenkort met een oordeel over het gebruik van de pil. Eerder werd al bekend dat de farmaceut de patenten van de coronapil zal delen, zodat de pil ook betaalbaar is voor ontwikkelingslanden.![]()
En ook in Zweden geven ze aan dat hun aanpak vreselijk slecht heeft uitgepakt.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kun je mss beter Zweden zeggen. Want in de UK zijn ze aardig wat maatregelen aan het voorbereiden momenteel:
Mondkapjesplicht en covidpaspoort oa.Steun het Kiva Fok! team!
Mondkapjes zijn de eerste keer onder publieke druk ingevoerd. Volgens het RIVM en Hugo was de werking te verwaarlozen. Nooit gehoord dat zij hun opvatting hebben bijgesteld.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je gelooft dat het dragen van klittenbandschoenen net zoveel effect heeft op het aantal besmettingen
als het dragen van mondkapjes dan raad ik je een basisschoolopleiding aan.
Maar goed, ik zal hier verder op terugkomen als ik de basisschool heb afgerond. Sterk argument.![]()
Wellicht. Als ik het me goed herinner werd tijdens die piek in de zomer wel geopperd dat niet ingrijpen ook had gekund, om de golf in de winter wat kleiner te maken. Is natuurlijk moeilijk te voorspellen, maar logisch gezien lijkt het plausibel. Het laten rondgaan voornamelijk onder jongeren in de zomer als de zorgdruk heel laag is had een strategie kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze alles losgelaten in een gunstiger periode (zomer) dan wij. Zou dat nog verschil kunnen maken?![]()
Engeland gaat geheel in die lijn lopen:quote:Op donderdag 4 november 2021 19:22 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik had het over Engeland, niet de UK.
https://www.google.com/am(...)lainers-52530518.ampquote:The restrictions listed under Plan B are:
-Communicating clearly and urgently to the public that the level of risk has increased, and the need to behave more cautiously
-Introducing mandatory Covid passports
-Making face coverings compulsory again
-Advising people to work from home
These would bring England effectively in line with restrictions now in place in Scotland, Wales and Northern Ireland."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat mondkapjes wel degelijk wat doen aldus de beschikbare literatuur, maar dat het effect zeer marginaal is, simpelweg omdat men geneigd is ze niet te dragen daar waar ze echt verschil kunnen maken, bijv thuis, op visite of op werk, om maar even een paar van de meeste voorkomende besmettingssettings te noemen.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Datzelfde effect zal je met de meeste maatregelen niet gaan zien. Als je denkt dat mondkapjes 0 verschil uitmaken dan hebben wij een andere mening. En jij en de meeste beleidsmakers ter wereld ook trouwens.
Mondkapjesadvies of plicht wordt al snel gekozen omdat het relatief weinig impact heeft op burgers en de economie.I'll give you something to do![]()
Hopelijk. Er komen ook steeds betere behandelmethoden voor mensen die met covid in het ziekenhuis belanden.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat vinden we hier van, heeft dit een toekomst?Steun het Kiva Fok! team!
Heb je goed gelezen? Er staat niet voor niets 'Plan B'quote:Op donderdag 4 november 2021 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Engeland gaat geheel in die lijn lopen:
[..]
https://www.google.com/am(...)lainers-52530518.amp.
![]()
Ja, in principe was dat hier ook zo. Dansen met Janssen maar toen schoot men direct in een kramp al na anderhalve week of zo toen het zo snel opliep.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wellicht. Als ik het me goed herinner werd tijdens die piek in de zomer wel geopperd dat niet ingrijpen ook had gekund, om de golf in de winter wat kleiner te maken. Is natuurlijk moeilijk te voorspellen, maar logisch gezien lijkt het plausibel. Het laten rondgaan voornamelijk onder jongeren in de zomer als de zorgdruk heel laag is had een strategie kunnen zijn.![]()
Inclusief excuses van hun koning ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En ook in Zweden geven ze aan dat hun aanpak vreselijk slecht heeft uitgepakt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Lees mijn post nog eens:quote:Op donderdag 4 november 2021 19:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Heb je goed gelezen? Er staat niet voor niets 'Plan B'.
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2193 MondmasQRtje
'aan het voorbereiden'
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wie zijn 'ze'? Hun aanpak is juist de enige die echt gewerkt heeft. Als je tenminste vindt dat leven in een vrije democratie meer inhoudt dan alleen corona onder de duim proberen te houden.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En ook in Zweden geven ze aan dat hun aanpak vreselijk slecht heeft uitgepakt.![]()
UK had toch, zoekt het maar uit er is geen vaccinatie tegen opgewassen?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht en covidpaspoort oa.![]()
Dan zal jij je waarschijnlijk ook ergeren aan vergelijkingen dat klittenbandschoenen dragen om covid te voorkomen net zo effectief is als mondkapjes.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat mondkapjes wel degelijk wat doen aldus de beschikbare literatuur, maar dat het effect zeer marginaal is, simpelweg omdat men geneigd is ze niet te dragen daar waar ze echt verschil kunnen maken, bijv thuis, op visite of op werk, om maar even een paar van de meeste voorkomende besmettingssettings te noemen.Steun het Kiva Fok! team!
Cancel Sinterklaas, kerst, nieuwjaar, en alle evenementen maar vast vanaf december.
Voor lol moet je naar het buitenland.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Ze zouden inderdaad veel effect kunnen hebben in de privé en thuisomgeving. Maar laat dat nu net de plek zijn waar ze niet gedragen worden. In plaats daarvan vermoeien we elke Nederlander maanden lang met mondkapjes in de publieke ruimte, waar een gemiddeld mondkapje maanden oud is, of op elke willekeurige plek behalve de goede plek zit.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat mondkapjes wel degelijk wat doen aldus de beschikbare literatuur, maar dat het effect zeer marginaal is, simpelweg omdat men geneigd is ze niet te dragen daar waar ze echt verschil kunnen maken, bijv thuis, op visite of op werk, om maar even een paar van de meeste voorkomende besmettingssettings te noemen.
Maar gelukkig hebben we wel weer één opname voorkomen in het ziekenhuis.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We zijn al begonnen met carnaval van volgende week.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:28 schreef RipCity het volgende:
Cancel Sinterklaas, kerst, nieuwjaar, en alle evenementen maar vast vanaf december.
Voor lol moet je naar het buitenland.Steun het Kiva Fok! team!
En dat is dus niet zo. Het heet 'Plan B' omdat het alleen in effect gaat als Plan A niet voldoende meer werkt volgens de regering. Dat is een subtiel verschil. Bovendien doelde ik met mijn opmerking op Engeland zoals het nu is, niet zoals het misschien in de toekomst zou kunnen zijn. Daaraan refereren levert flink veel onnodige ruis opquote:Op donderdag 4 november 2021 19:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2193 MondmasQRtje
'aan het voorbereiden'.
![]()
Dat klopt niet helemaal die excuses is toen verkeert vertaalt had ik begrepen. Want in Nederland zeiden ze dat de koning zijn excuses had gemaakt voor de vele doden. Maar hij had in werkelijkheid zijn excuses aangeboden dat veel ouderen mensen alleen moesten sterven omdat ze hun familie niet mochten zien.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Inclusief excuses van hun koning ja.![]()
Ah, ja. Dus ook weer een faalland. Plan B maken en die niet voorbereiden, begrijp ik? Of is plan B juist die voorbereiding?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:29 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
En dat is dus niet zo. Het heet 'Plan B' omdat het alleen in effect gaat als Plan A niet voldoende meer werkt volgens de regering. Dat is een subtiel verschil. Bovendien doelde ik met mijn opmerking op Engeland zoals het nu is, niet zoals het misschien in de toekomst zou moeten zijn. Daaraan refereren levert flink veel onnodige ruis op.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Plezier ist verboten.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:28 schreef RipCity het volgende:
Voor lol moet je naar het buitenland.
Groetjes Bruls.![]()
Ergeren is een groot woord maar de vergelijking is inderdaad vrij onzinnig.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zal jij je waarschijnlijk ook ergeren aan vergelijkingen dat klittenbandschoenen dragen om covid te voorkomen net zo effectief is als mondkapjes.I'll give you something to do![]()
Blijft toch bizar. Zweden wordt gebruikt door mensen die van hard ingrijpen houden als voorbeeld van hoe het niet moet, terwijl er aan de andere kant mensen zijn (zoals ik) die Zweden als goed voorbeeld zien. Je kunt dus eigenlijk altijd 'ja maar Zweden' als argument gebruiken.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal die excuses is toen verkeert vertaalt had ik begrepen. Want in Nederland zeiden ze dat de koning zijn excuses had gemaakt voor de vele doden. Maar hij had in werkelijkheid zijn excuses aangeboden dat veel ouderen mensen alleen moesten sterven omdat ze hun familie niet mochten zien.![]()
Sorry, geen idee wat je hier bedoelt. Kan aan mij liggen hoorquote:Op donderdag 4 november 2021 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, ja. Dus ook weer een faalland. Plan B maken en die niet voorbereiden, begrijp ik? Of is plan B juist die voorbereiding?.
![]()
Juist niet, ik vermoed dat onze feestjes weer populairder zullen zijn dan ooit. Waar kun je anders heenquote:Op donderdag 4 november 2021 19:28 schreef RipCity het volgende:
Voor lol moet je naar het buitenland.wordt wel gezellig. Zeker als er een avondklok volgt en iedereen blijft slapen.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Pop-up prikpost in Eindhovense Kruisstraat stopt, niet-westerse buurtbewoners laten het afweten
https://www.ad.nl/eindhov(...)et-afweten~a331807d/
Het zijn voornamelijk de allochtonen die ons weer de volgende lockdown in helpen.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Niet de medische, maar die 10 voor ¤1,- bij de Action zijn gewoon een placebo. Niks onzinnig.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Ergeren is een groot woord maar de vergelijking is inderdaad vrij onzinnig.![]()
Dat zal er ook nog bij gekomen zijn ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal die excuses is toen verkeert vertaalt had ik begrepen. Want in Nederland zeiden ze dat de koning zijn excuses had gemaakt voor de vele doden. Maar hij had in werkelijkheid zijn excuses aangeboden dat veel ouderen mensen alleen moesten sterven omdat ze hun familie niet mochten zien.
Politico:https://www.google.com/am(...)avirus-pandemic/amp/quote:“I think we have failed. We have a large number who have died and that is terrible. It is something we all suffer with,” the king told Swedish broadcaster SVT.
BBC:https://www.google.com/am(...)-europe-55347021.ampquote:Sweden's king has said his country "failed" to save lives with its relatively relaxed approach to the coronavirus pandemic.
Prime Minister Stefan Lofven said he agreed with the king's remarks.
"Of course the fact that so many have died can't be considered as anything other than a failure," Mr Lofven told reporters."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Denk het ook.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Sorry, geen idee wat je hier bedoelt. Kan aan mij liggen hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ja, komt eigenlijk op hetzelfde neerquote:Op donderdag 4 november 2021 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helemaal geen maatregelen meer dan maar? Omdat zo'n beetje elke maatregel meer impact heeft dan af en toe een mondkapje moeten dragen bij de kapper of in de supermarkt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
In ieder geval, wat mij betreft nemen we de huidige situatie zoals in Engeland over. Is dat in ieder geval duidelijkquote:.
![]()
Jammer dat 1 april nog lang op zich laat wachten, anders hadden H&M voor de grap kunnen voorstellen om gasmaskers te gaan dragenquote:Op donderdag 4 november 2021 19:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
Alleen schoenen met klittenband dragen is ook een maatregel die weinig impact heeft. Werkt voor geen meter, maar weinig impact. Dit is een slechte maatstaf.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ook het dragen van zulke huis-, tuin- en keukenkapjes schijnt over het grotere geheel gemeten een effect te hebben. Overigens vermoed ik dat dit dusdanig klein is dat ik 't het niet waard vind om de bevolking mee te vermoeien.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet de medische, maar die 10 voor ¤1,- bij de Action zijn gewoon een placebo. Niks onzinnig.I'll give you something to do![]()
Voor zover ik weet geldt dat alleen als iedereen die dingen altijd draagt, en ook altijd correct. In theorie is er dus enig effect. Hoeveel daar in de praktijk van over blijft...quote:Op donderdag 4 november 2021 19:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook het dragen van zulke huis-, tuin- en keukenkapjes schijnt over het grotere geheel gemeten een effect te hebben. Overigens vermoed ik dat dit dusdanig klein is dat ik 't het niet waard vind om de bevolking mee te vermoeien.![]()
Kinky roleplaying in de slaapkamerquote:Op donderdag 4 november 2021 19:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zouden inderdaad veel effect kunnen hebben in de privé en thuisomgeving. Maar laat dat nu net de plek zijn waar ze niet gedragen worden. In plaats daarvan vermoeien we elke Nederlander maanden lang met mondkapjes in de publieke ruimte, waar een gemiddeld mondkapje maanden oud is, of op elke willekeurige plek behalve de goede plek zit.
Maar gelukkig hebben we wel weer één opname voorkomen in het ziekenhuis.
Die curve afvlakken, vraag me ook steeds meer af of het zo slim is, helemaal met een hoge vaccinatiegraad. Hogere piek daal je namelijk ook rap, anders blijven die besmettingen weer langzaam op een plateau maandenlang doorlopen.
Er wordt ook vaak verkeerd geïnterpreteerd dat men het besmetten kan stoppen, terwijl er op het allerbegin werd verteld dat men enkel kan afvlakken, aantal besmettingen blijft gelijk.![]()
De P staat voor Pandemie.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Plezier ist verboten.
Groetjes Bruls.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Mooi dat we in elk geval de allochtonen de schuld kunnen geven. Geeft toch een goed gevoelquote:Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef RipCity het volgende:
Pop-up prikpost in Eindhovense Kruisstraat stopt, niet-westerse buurtbewoners laten het afweten
https://www.ad.nl/eindhov(...)et-afweten~a331807d/
Het zijn voornamelijk de allochtonen die ons weer de volgende lockdown in helpen.
Is het long covid argument trouwens weer de ijskast in gegaan totdat het aantal besmettingen weer <1000 per dag is? Dat zijn met 10k besmettingen per dag toch ook wel 1k long covid patiënten per dag er bij?![]()
Ik vraag me sowieso af of we deze lawine nu nog gestopt krijgen. Zelfs als je zware maatregelen af zou kondigen, dan zou je vooral de ondernemers erbij naaien, maar de naleving van maatregelen die echt effectief zijn blijft dan uit.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Die curve afvlakken, vraag me ook steeds meer af of het zo slim is, helemaal met een hoge vaccinatiegraad. Hogere piek daal je namelijk ook rap, anders blijven die besmettingen weer langzaam op een plateau maandenlang doorlopen.
Er wordt ook vaak verkeerd geïnterpreteerd dat men het besmetten kan stoppen, terwijl er op het allerbegin werd verteld dat men enkel kan afvlakken, aantal besmettingen blijft gelijk.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
heb altijd chirurgische 98% gedragen. geen medische of non-medisch.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook het dragen van zulke huis-, tuin- en keukenkapjes schijnt over het grotere geheel gemeten een effect te hebben. Overigens vermoed ik dat dit dusdanig klein is dat ik 't het niet waard vind om de bevolking mee te vermoeien.![]()
Long Covid was een tijdje terug even hip, maar inderdaad, daar hoor je nu ineens niks meer van.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is het long covid argument trouwens weer de ijskast in gegaan totdat het aantal besmettingen weer <1000 per dag is? Dat zijn met 10k besmettingen per dag toch ook wel 1k long covid patiënten per dag er bij?
Heb ook het idee dat De Jonge daar destijds vooral over begon om die jongeren aan de prik te krijgen in de periode van Dansen met Janssen.![]()
Duitsland vandaag; een absoluut recordaantal besmettingen, 200 coronapatiënten op de IC minder dan vorig jaar, maar die liggen gemiddeld wél zes dagen langer dan vorig jaar rond deze tijd. Bovendien stijgt het aantal besmettingen veel sneller dan vorig jaar en sterven er dagelijks meer mensen dan vorig jaar rond deze tijd. Tijd voor de derde ronde placeboprikken!“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat viel mij ook op. Opeens was het woord longcovid verdwenen.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is het long covid argument trouwens weer de ijskast in gegaan totdat het aantal besmettingen weer <1000 per dag is? Dat zijn met 10k besmettingen per dag toch ook wel 1k long covid patiënten per dag er bij?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Long Covid blijkt na de eerste golf helemaal niet zo veel (meer) voor te komen en optreden ervan blijkt zoals vermoedt een sterke relatie te hebben met copingstrategieën, persoonlijkheid en andere uitlokkende of in stand houdende factoren zoals stressquote:Op donderdag 4 november 2021 20:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Opeens was het woord longcovid verdwenen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mondkapjes in het openbaar vervoer heeft zeker effect.
Safe traveling in public transport amid COVID-19
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abg3691
Lang verhaal maar onder de streep, mondkapjes werken.![]()
De pil is geen vaccin maar meer een medicijn als behandeling indien men een besmetting vermoed (die kan doorslaan tot gevolgen. De pil verstoort de celwerking zodat daarin minder (goed) virus wordt aangemaakt met als resultaat minder kans op gevolgen. Prima als keuze gereedschap voor behandelen naast als die andere mogelijkheden.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat vinden we hier van, heeft dit een toekomst?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Men heeft het druk genoeg met de bestaande. Bij WHO zijn ze wat huiverig geworden om (voor) nieuwe zorgen te schoppen. Maar we kunnen gerust zijn dat de varianten er zijn en andere komen.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:31 schreef Specularium het volgende:
Er is ook al een tijdje geen nieuw variantje aangekondigd.
RIVM: "There are already thousands of variants of the coronavirus SARS-CoV-2.""On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
In Gent is men wel klaar met het ontzeggen van een plek op de IC voor niet-coronapatienten:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20211104_96766775“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat is niet de conclusie van dat artikelquote:Op donderdag 4 november 2021 20:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
In Gent is men wel klaar met het ontzeggen van een plek op de IC voor niet-coronapatienten:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20211104_96766775Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er zijn tal van varianten maar het wordt pas interessant om in de media als een nieuwe te bestempelen als de vaccins er niet tegen werken of het veel dodelijker of besmettelijker is dan wat tot nu toe rond gaat.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:31 schreef Specularium het volgende:
Er is ook al een tijdje geen nieuw variantje aangekondigd.
Vooralsnog mogen we het doen met de huidige delta+.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op donderdag 4 november 2021 20:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20211104_96766775quote:Hij verduidelijkt dat iedereen optimale zorg zal krijgen. ‘Mensen die opgenomen worden omwille van covid-19 zullen in ons ziekenhuis de beste zorg krijgen, maar we zullen alleen niet langer principieel bedden leeg laten staan “voor het geval dat”. Dat doen we ook niet voor mensen met kanker of een hartinfarct. We moeten stoppen met covid-19 als een geprivilegieerde, aparte categorie te behandelen, zeker als het hoofdzakelijk gaat over mensen die niet-gevaccineerd zijn.’wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het houdt mensen bij de les, bij elke ademteug word men herinnerd cq belemmerd; en dat effect icm dan afstandhouden waar ook anderen zichtbaar zijn getooid is redelijk groot.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook het dragen van zulke huis-, tuin- en keukenkapjes schijnt over het grotere geheel gemeten een effect te hebben. Overigens vermoed ik dat dit dusdanig klein is dat ik 't het niet waard vind om de bevolking mee te vermoeien.
Niet het middel is hier functioneel maar het daaruit voortvloeiende gedrag is iets dat epidemiologen graag zien.
Eén van de reden bv dat men sjaals en andere meer modieuzere bedekkingsvormen, niet aanbeveelt omdat die bedekkingen er veel te normaal (gaan) uitzien. In Parijs was dat bv vorig de onderliggende reden dat ook motorrijder een mondkapjes moesten dragen zodat men ondanks de afdekking, gelijk gekapt werd. Later werd die regel ingetrokken omdat die - functioneel - niet overtuigend was te maken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
In NL kun je de mondkapzones met werkelijk alles betreden dat een hint van mondbedekking met zich meebrengt. Een sjaal of zelfs opgetrokken t-shirt. Zo lang je de plicht maar erkent! (wat ook kan met zo’n eigen-verklaring sticker dat je om ongespecificeerde reden geen kapje draagt)Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Onzinquote:Op donderdag 4 november 2021 21:19 schreef GemMagic het volgende:
In NL kun je de mondkapzones met werkelijk alles betreden dat een hint van mondbedekking met zich meebrengt. Een sjaal of zelfs opgetrokken t-shirt. Zo lang je de plicht maar erkent! (wat ook kan met zo’n eigen-verklaring sticker dat je om ongespecificeerde reden geen kapje draagt)Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In sommige situaties, vastquote:
Maar echt niet overal. Vaak zat gezien dat iemand werd gevraagd een masker te dragen ipv sjaalOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar zodra je er een stukje afknipt en twee elastiekjes aan vastniet iets het primaquote:Op donderdag 4 november 2021 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
In sommige situaties, vast
Maar echt niet overal. Vaak zat gezien dat iemand werd gevraagd een masker te dragen ipv sjaal
Symboolpolitiekzie email 27 oktober![]()
Dit.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar zodra je er een stukje afknipt en twee elastiekjes aan vastniet iets het prima
Symboolpolitiekwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat klopt jaquote:Op donderdag 4 november 2021 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar zodra je er een stukje afknipt en twee elastiekjes aan vastniet iets het prima
Symboolpolitiek
Staat die tutorial voor zelfmaakkapjes nog op de VWS site?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.rijksoverheid(...)et-medisch-mondkapjequote:Op donderdag 4 november 2021 21:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat klopt ja
Staat die tutorial voor zelfmaakkapjes nog op de VWS site?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zocht nog even naar de nen norm voor al dan niet zelf gemaakte niet-medische mond-neus maskers, maar zo ver ik zie lijken alle kwaliteitvereisten voor eigen kapjes adviezen. Er gelden voor fabrikanten en verkopers wel bepaalde regels naar gelang het type product.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
In sommige situaties, vast
Maar echt niet overal. Vaak zat gezien dat iemand werd gevraagd een masker te dragen ipv sjaal
Technisch gezien lijkt me geen verschil tussen een stukje uit een sjaal geknipt met elastiek achter de oren of de sjaal als geheel gebruiken om neus en mond te bedekken. Hooguit dat de sjaal simpelweg geen kapje is conform de wet totdat je het er van maakt. De nen beschrijving geeft aan waar dan zo’n zelfgemaakt kapje aan zou moeten voldoen en als je dat strikt volgt zou een enkellaags sjaal niet voldoende zijn. Dan moet ik als fact check mijn eerdere constatering inderdaad afkeuren. Toch zal je nergens worden geweigerd, zo lang je product er maar legitiem uit ziet als een kapje.
Je moet wel opletten niet te opvallend de grens op te zoeken, want een kapje van vitrage of horregaas kan je prima op een boete komen te staan.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dankquote:Op donderdag 4 november 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)et-medisch-mondkapje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In winkels word je al helemaal niet geweigerd, kun je ook rustig het ding onder de neus schuiven als je eenmaal binnen bent. Interesseert echt niemand.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:42 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik zocht nog even naar de nen norm voor al dan niet zelf gemaakte niet-medische mond-neus maskers, maar zo ver ik zie lijken alle kwaliteitvereisten voor eigen kapjes adviezen. Er gelden voor fabrikanten en verkopers wel bepaalde regels naar gelang het type product.
Technisch gezien lijkt me geen verschil tussen een stukje uit een sjaal geknipt met elastiek achter de oren of de sjaal als geheel gebruiken om neus en mond te bedekken. Hooguit dat de sjaal simpelweg geen kapje is conform de wet totdat je het er van maakt. De nen beschrijving geeft aan waar dan zo’n zelfgemaakt kapje aan zou moeten voldoen en als je dat strikt volgt zou een enkellaags sjaal niet voldoende zijn. Dan moet ik als fact check mijn eerdere constatering inderdaad afkeuren. Toch zal je nergens worden geweigerd, zo lang je product er maar legitiem uit ziet als een kapje.
Je moet wel opletten niet te opvallend de grens op te zoeken, want een kapje van vitrage of horregaas kan je prima op een boete komen te staan.![]()
Eerst een waarschuwing zelfs nogquote:Op donderdag 4 november 2021 21:42 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik zocht nog even naar de nen norm voor al dan niet zelf gemaakte niet-medische mond-neus maskers, maar zo ver ik zie lijken alle kwaliteitvereisten voor eigen kapjes adviezen. Er gelden voor fabrikanten en verkopers wel bepaalde regels naar gelang het type product.
Je moet wel opletten niet te opvallend de grens op te zoeken, want een kapje van vitrage of horregaas kan je prima op een boete komen te staan.![]()
Het maakt mij trouwens geen zak uit, lekker een onderbroek over je bakkes, alles prima wmbOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben benieuwd of men nog zo braaf aan de kap gaat als de vorige keer.
Net op station en trein hing het mondkapje bij 40% ongeveer op de plek waar hij niet hoort.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja hoor eens, nu heb ik nét mijn favoriete sjaal verknipt en zeg jij dat het niemand er op let?!quote:Op donderdag 4 november 2021 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In winkels word je al helemaal niet geweigerd, kun je ook rustig het ding onder de neus schuiven als je eenmaal binnen bent. Interesseert echt niemand.
Sui cuique mores fingunt fortunam
Forum Opties Forumhop: Hop naar: