abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202033294
Duitsland vandaag; een absoluut recordaantal besmettingen, 200 coronapatiënten op de IC minder dan vorig jaar, maar die liggen gemiddeld wél zes dagen langer dan vorig jaar rond deze tijd. Bovendien stijgt het aantal besmettingen veel sneller dan vorig jaar en sterven er dagelijks meer mensen dan vorig jaar rond deze tijd. Tijd voor de derde ronde placeboprikken!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202033303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is het long covid argument trouwens weer de ijskast in gegaan totdat het aantal besmettingen weer <1000 per dag is? Dat zijn met 10k besmettingen per dag toch ook wel 1k long covid patiënten per dag er bij?
Dat viel mij ook op. Opeens was het woord longcovid verdwenen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202033490
Er is ook al een tijdje geen nieuw variantje aangekondigd.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:35:13 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202033637
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat viel mij ook op. Opeens was het woord longcovid verdwenen.
Long Covid blijkt na de eerste golf helemaal niet zo veel (meer) voor te komen en optreden ervan blijkt zoals vermoedt een sterke relatie te hebben met copingstrategieën, persoonlijkheid en andere uitlokkende of in stand houdende factoren zoals stress
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202033759
Mondkapjes in het openbaar vervoer heeft zeker effect.

Safe traveling in public transport amid COVID-19
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abg3691

Lang verhaal maar onder de streep, mondkapjes werken.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:40:27 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202033797
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Wat vinden we hier van, heeft dit een toekomst?
De pil is geen vaccin maar meer een medicijn als behandeling indien men een besmetting vermoed (die kan doorslaan tot gevolgen. De pil verstoort de celwerking zodat daarin minder (goed) virus wordt aangemaakt met als resultaat minder kans op gevolgen. Prima als keuze gereedschap voor behandelen naast als die andere mogelijkheden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 4 november 2021 @ 20:46:16 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202033947
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:31 schreef Specularium het volgende:
Men heeft het druk genoeg met de bestaande. Bij WHO zijn ze wat huiverig geworden om (voor) nieuwe zorgen te schoppen. Maar we kunnen gerust zijn dat de varianten er zijn en andere komen.

RIVM: "There are already thousands of variants of the coronavirus SARS-CoV-2."
pi_202033951
In Gent is men wel klaar met het ontzeggen van een plek op de IC voor niet-coronapatienten:

https://m.standaard.be/cnt/dmf20211104_96766775
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:50:33 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202034067
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
In Gent is men wel klaar met het ontzeggen van een plek op de IC voor niet-coronapatienten:

Dat is niet de conclusie van dat artikel
  donderdag 4 november 2021 @ 20:52:21 #85
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202034115
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:31 schreef Specularium het volgende:
Er zijn tal van varianten maar het wordt pas interessant om in de media als een nieuwe te bestempelen als de vaccins er niet tegen werken of het veel dodelijker of besmettelijker is dan wat tot nu toe rond gaat.

Vooralsnog mogen we het doen met de huidige delta+.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202034216
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

quote:
Hij verduidelijkt dat iedereen optimale zorg zal krijgen. ‘Mensen die opgenomen worden omwille van covid-19 zullen in ons ziekenhuis de beste zorg krijgen, maar we zullen alleen niet langer principieel bedden leeg laten staan “voor het geval dat”. Dat doen we ook niet voor mensen met kanker of een hartinfarct. We moeten stoppen met covid-19 als een geprivilegieerde, aparte categorie te behandelen, zeker als het hoofdzakelijk gaat over mensen die niet-gevaccineerd zijn.’
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:58:56 #87
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202034262
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:39 schreef galantis het volgende:

[..]
Ook het dragen van zulke huis-, tuin- en keukenkapjes schijnt over het grotere geheel gemeten een effect te hebben. Overigens vermoed ik dat dit dusdanig klein is dat ik 't het niet waard vind om de bevolking mee te vermoeien.
Het houdt mensen bij de les, bij elke ademteug word men herinnerd cq belemmerd; en dat effect icm dan afstandhouden waar ook anderen zichtbaar zijn getooid is redelijk groot.
Niet het middel is hier functioneel maar het daaruit voortvloeiende gedrag is iets dat epidemiologen graag zien.

Eén van de reden bv dat men sjaals en andere meer modieuzere bedekkingsvormen, niet aanbeveelt omdat die bedekkingen er veel te normaal (gaan) uitzien. In Parijs was dat bv vorig de onderliggende reden dat ook motorrijder een mondkapjes moesten dragen zodat men ondanks de afdekking, gelijk gekapt werd. Later werd die regel ingetrokken omdat die - functioneel - niet overtuigend was te maken.
  donderdag 4 november 2021 @ 21:19:30 #88
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202034865
In NL kun je de mondkapzones met werkelijk alles betreden dat een hint van mondbedekking met zich meebrengt. Een sjaal of zelfs opgetrokken t-shirt. Zo lang je de plicht maar erkent! (wat ook kan met zo’n eigen-verklaring sticker dat je om ongespecificeerde reden geen kapje draagt)
  donderdag 4 november 2021 @ 21:21:47 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202034915
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:19 schreef GemMagic het volgende:
In NL kun je de mondkapzones met werkelijk alles betreden dat een hint van mondbedekking met zich meebrengt. Een sjaal of zelfs opgetrokken t-shirt. Zo lang je de plicht maar erkent! (wat ook kan met zo’n eigen-verklaring sticker dat je om ongespecificeerde reden geen kapje draagt)
Onzin
  donderdag 4 november 2021 @ 21:24:25 #90
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202034965
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:21 schreef Molo het volgende:

[..]
Onzin
In de praktijk absoluut niet.
  donderdag 4 november 2021 @ 21:28:35 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202035064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:24 schreef GemMagic het volgende:

[..]
In de praktijk absoluut niet.
In sommige situaties, vast

Maar echt niet overal. Vaak zat gezien dat iemand werd gevraagd een masker te dragen ipv sjaal
pi_202035322
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar echt niet overal. Vaak zat gezien dat iemand werd gevraagd een masker te dragen ipv sjaal
Maar zodra je er een stukje afknipt en twee elastiekjes aan vastniet iets het prima :')
Symboolpolitiek
zie email 27 oktober
pi_202035378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar zodra je er een stukje afknipt en twee elastiekjes aan vastniet iets het prima :')
Symboolpolitiek
Dit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 4 november 2021 @ 21:40:38 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202035384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Symboolpolitiek
Dat klopt ja

Staat die tutorial voor zelfmaakkapjes nog op de VWS site? O+
pi_202035423
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat klopt ja

Staat die tutorial voor zelfmaakkapjes nog op de VWS site? O+
https://www.rijksoverheid(...)et-medisch-mondkapje
  donderdag 4 november 2021 @ 21:42:23 #96
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202035428
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zocht nog even naar de nen norm voor al dan niet zelf gemaakte niet-medische mond-neus maskers, maar zo ver ik zie lijken alle kwaliteitvereisten voor eigen kapjes adviezen. Er gelden voor fabrikanten en verkopers wel bepaalde regels naar gelang het type product.

Technisch gezien lijkt me geen verschil tussen een stukje uit een sjaal geknipt met elastiek achter de oren of de sjaal als geheel gebruiken om neus en mond te bedekken. Hooguit dat de sjaal simpelweg geen kapje is conform de wet totdat je het er van maakt. De nen beschrijving geeft aan waar dan zo’n zelfgemaakt kapje aan zou moeten voldoen en als je dat strikt volgt zou een enkellaags sjaal niet voldoende zijn. Dan moet ik als fact check mijn eerdere constatering inderdaad afkeuren. Toch zal je nergens worden geweigerd, zo lang je product er maar legitiem uit ziet als een kapje.

Je moet wel opletten niet te opvallend de grens op te zoeken, want een kapje van vitrage of horregaas kan je prima op een boete komen te staan.
  donderdag 4 november 2021 @ 21:43:51 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202035459
  donderdag 4 november 2021 @ 21:44:22 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202035471
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:42 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik zocht nog even naar de nen norm voor al dan niet zelf gemaakte niet-medische mond-neus maskers, maar zo ver ik zie lijken alle kwaliteitvereisten voor eigen kapjes adviezen. Er gelden voor fabrikanten en verkopers wel bepaalde regels naar gelang het type product.

Technisch gezien lijkt me geen verschil tussen een stukje uit een sjaal geknipt met elastiek achter de oren of de sjaal als geheel gebruiken om neus en mond te bedekken. Hooguit dat de sjaal simpelweg geen kapje is conform de wet totdat je het er van maakt. De nen beschrijving geeft aan waar dan zo’n zelfgemaakt kapje aan zou moeten voldoen en als je dat strikt volgt zou een enkellaags sjaal niet voldoende zijn. Dan moet ik als fact check mijn eerdere constatering inderdaad afkeuren. Toch zal je nergens worden geweigerd, zo lang je product er maar legitiem uit ziet als een kapje.

Je moet wel opletten niet te opvallend de grens op te zoeken, want een kapje van vitrage of horregaas kan je prima op een boete komen te staan.
In winkels word je al helemaal niet geweigerd, kun je ook rustig het ding onder de neus schuiven als je eenmaal binnen bent. Interesseert echt niemand.
  donderdag 4 november 2021 @ 21:44:41 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202035477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:42 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Eerst een waarschuwing zelfs nog :P

Het maakt mij trouwens geen zak uit, lekker een onderbroek over je bakkes, alles prima wmb
pi_202035518
Ben benieuwd of men nog zo braaf aan de kap gaat als de vorige keer.
Net op station en trein hing het mondkapje bij 40% ongeveer op de plek waar hij niet hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')