Ze denken hier in Duitsland nog altijd dat ze zich met de Pfizer placebo's een weg uit te pandemie kunnen vaccineren.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Duitsland heeft momenteel de hoogste besmettingscijfers sinds het allereerste begin van de pandemie.
Nouja....quote:Op donderdag 4 november 2021 18:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De vaccins werken juist heel goed.
De zorg is nog steeds te klein ingericht, dan zit je al snel tegen het limiet met een paar extra corona cases meer.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar zijn het niet gewoon andere varianten en andere situaties?
De situatie van nu is al helemaal niet te vergelijken met vorig jaar bv en dat tov maart 2020.
Missen we dan echt iets belangrijks de hele tijd wat nog niet geopperd is?
Hele goede werking tegen ernstige ziekte. En dat neemt nauwelijks af, dat is mooiquote:Op donderdag 4 november 2021 18:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja....
Ligt nogal wat je verwacht had natuurlijk.
Hmm, ik zag net weer statistiekjes, kzal ze crossposten...quote:Op donderdag 4 november 2021 18:57 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hele goede werking tegen ernstige ziekte. En dat neemt nauwelijks af, dat is mooi.
Omdat Merkel er wat over zei en vrijdag topoverleg met die Jens Spahn.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:55 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waarom neem je dat aan? Er is in Duitsland geen centraal beleid en dat gaat er voor zover ik kan zien ook niet komen.
Die druppeltjes op de gloeiende plaat kosten miljarden en die gevolgen gaan we nog decennialang merken. Op een gegeven moment mag men toch wel de conclusie trekken dat het verbranden van al die miljarden niet het gewenste effect heeft.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben je altijd zo zwart wit? Het werkt allemaal wel enigszins, maar niet zo goed als gehoopt.
Ik zeg nauwelijks voordelen. Als je het wegstreept tegen minder of later maatregelen dan stelt het echt niets voor.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is alleen geen antwoord op de vraag, ik vind het nogal een stelling dat meer zorgcap geen voordelen heeft.
Kun je nagaan hoe erg het was geweest als ze geen mondkapjes hadden.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Duitsland heeft momenteel de hoogste besmettingscijfers sinds het allereerste begin van de pandemie.
Ja ok, maar dat is niet mijn vraag. Je weet dat er geen centraal beleid is?quote:Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat Merkel er wat over zei en vrijdag topoverleg met die Jens Spahn.
IC-capaciteit loopt best vol (naar hun eigen maatstaven dan hè).
De vraag was of ze kerst kunnen redden.
UV is een viruskiller dat is algemeen bekend.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:41 schreef Za het volgende:
[..]
Alles is wat dat betreft onderzocht, van breedtegraad, UV, luchtvochtigheid, temperatuur, alles, en er is niets gevonden.
Feit is dat curves rond dezelfde tijd in dezelfde landen/streken terugkeren, waarom dat is weet niemand.
Ja. Ik zeg toch nergens dat het centraal geregeld wordt?quote:Op donderdag 4 november 2021 18:59 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat is niet mijn vraag. Je weet dat er geen centraal beleid is?
De vaccins werken amper tot niet bij de bevolkingsgroepen die juist door de vaccins beschermd zouden moeten worden, dus achteraf mag je gerust stellen dat die vaccinatiecampagne niets opgeleverd heeft.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De vaccins werken juist heel goed.
Nee dat klopt. Maar dat maakt je verwachting dat die dingen nu onafhankelijk wel in elke deelstaat ingevoerd gaan worden nogal vreemd.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik zeg toch nergens dat het centraal geregeld wordt?
Ik ga ook een grafiekje maken en dan posten op Twitter.quote:
Gelukkig maar dat dit niet kloptquote:Op donderdag 4 november 2021 19:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De vaccins werken amper tot niet bij de bevolkingsgroepen die juist door de vaccins beschermd zouden moeten worden, dus achteraf mag je gerust stellen dat die vaccinatiecampagne niets opgeleverd heeft.
Zo gaat het al bijna 2 jaar toch, iedereen is gelijk en iedereen moet lijden. Gerichte aanpak heeft nooit gekund.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De zorg is nog steeds te klein ingericht, dan zit je al snel tegen het limiet met een paar extra corona cases meer.
En er wordt gewoon nauwelijks ingezet om het probleem aan te pakken. Noodoproep om 50+ risicogroep zich te laten vaccineren. Het helpt geen zak als je iedereen dezelfde risico toeeigend, van kind tot bejaarde.
Wie is die groep precies, hoe kan je ze het beste bereiken. Nee, in plaats daarvan gaan we verder met proeftuin QR samenleving.
Er zijn een hele hoop variabelen die de besmettingscijfers bepalen. Van welk seizoen het is, vaccinatiepercentage, of mensen zich aan basisregels houden, welke maatregelen er zijn enz enz enz.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe erg het was geweest als ze geen mondkapjes hadden.
Zaterdag in Noordrijn-Westfalen waar een FFP2 masker verplicht zou zijn meer mensen zonder dan met zo’n ding gezien. Verder krioelde het er binnen van de mensen en zelfs geen QR hoeven te laten zien bij een vol stadion.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct. En in sommigen deelstaten maar 59% gevaccineerd(!). En niet in iedere deelstaat 2G of FFP2 mondkapjes.
Al neem ik aan dat dat laatste binnenkort wel in heel DL verplicht gaat worden.. die 2G en FFP2.
Prima reden dus om die verplichting in te voeren, vind je niet?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn een hele hoop variabelen die de besmettingscijfers bepalen. Van welk seizoen het is, vaccinatiepercentage, of mensen zich aan basisregels houden enz enz enz.
Mondkapjes....waar die gedragen worden, wat voor soort kapjes het zijn, of ze correct gedragen worden enz enz is slechts 1 factor. Beetje simpel om zo'n bewering van jouw te doen. We weten simpelweg niet hoe groot de invloed van mondkapjes zijn.
Dat zou zomaar kunnen ja. Met vollopende ICs. Dat alle deelstaten een al dan niet gedeeltelijke 2G en FFP2 gaan invoeren.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:00 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee dat klopt. Maar dat maakt je verwachting dat die dingen nu onafhankelijk wel in elke deelstaat ingevoerd gaan worden nogal vreemd.
De IC's liggen niet inmiddels vol met gevaccineerde zeventigers en tachtigers? Bevolkingsgroepen waarbij de vaccinatiegraad zelfs ruim boven de 90 procent ligt...quote:Op donderdag 4 november 2021 19:01 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat dit niet klopt.
quote:Op donderdag 4 november 2021 17:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Het aloude "inperken van de openingstijden van winkels" mag natuurlijk niet ontbreken (https://www.nu.nl/coronav(...)-nog-niet-meten.html).
Voor de rest ziet het ernaar uit dat we de komende week goed in de gaten worden gehouden om te zien of we wel braaf zijn:
[..]
Wat doen die opnames ertoe joh, het gaat om de maatregelen!!1!
Hoop dat jullie allemaal aan jullie gedrag gaan werken, dit is namelijk onze laatste kans mensuh!!!1quote:Het kabinet hoopt namelijk dat mensen na de persconferentie van dinsdag snappen dat het coronavirus nog steeds rondgaat en mensen (ernstig) ziek maakt. De uitbreiding van de mondkapjesplicht en de coronapas, maar ook de adviezen om 1,5 meter afstand te houden en regelmatig de handen te wassen, moeten mensen daaraan helpen herinneren. Eigenlijk geeft het kabinet Nederlanders dus de kans om de komende week aan hun gedrag te werken, terwijl het de ziekenhuiscijfers nog even afwacht voordat het een besluit neemt over zwaardere maatregelen.
Ben wel heel benieuwd naar al die stoere mensen (ken er zelf enkelen) die zeiden dat ze nooit meer een mondkapje zouden dragen als zij gevaccineerd waren en iedereen de kans heeft gehad. Zaterdag is de kans om die woorden in daden om te zetten.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zie ik vooralsnog vrijwel niemand mondkapjes dragen. Eén collega die zei 'als het vanaf zaterdag moet, waarom dan niet nu alvast?'. Daar had ze natuurlijk volledig gelijk in. Maar dat laat ook wel zien dat 95% het kapje alleen maar draagt als het verplicht wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |