Ja, nu ga je wel heel erg verquote:Op donderdag 4 november 2021 17:04 schreef Tijn het volgende:
In plaats van 4 dagen wachten voor het invoeren van nieuwe maatregelen kun je ze beter per direct invoeren, maar pas volgende week beginnen met handhaven.
Haha, handhaven, wat zeg ik nou weer
Dan heb ik daar zeker geen actieve herinnering aan.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:54 schreef Benny het volgende:
[..]
En als het niet gebeurt, zal ik je er op wijzen. Dan moet jij als echte politicus wel ontkennen dat je het hebt gezegd. Oke?
Ah maart 2020/oktober 2020 flashbacks.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gewoon kroegen en disco's dicht.... Advies minder mensen over de vloer en advies wat afstand te houden... Thuisblijven bij ziekte testen contact tracing.............. Restaurants info verzamelen en klaar met de segregatiepas (doet meer schade dan goed voor de sociale cohesie van dit land).
Nouja dat gaat weer miljarden kosten, en is bovendien een gebed zonder end dus 'gewoon' is het niet. Maar zou in elk geval een stuk effectiever zijnquote:Op donderdag 4 november 2021 17:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gewoon kroegen en disco's dicht.... Advies minder mensen over de vloer en advies wat afstand te houden... Thuisblijven bij ziekte testen contact tracing.............. Restaurants info verzamelen en klaar met de segregatiepas (doet meer schade dan goed voor de sociale cohesie van dit land).
Dat zal!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah maart 2020/oktober 2020 flashbacks.
precies wat ik denk, maar snap er niks van.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:12 schreef Elan het volgende:
Mondkapjesplicht in Duitsland is nooit afgeschaft en zitten daar vandaag alsnog met recordbesmettingen. Kortom dat hele vod doet in absolute zin echt niks en hadden we beter buiten beschouwing kunnen laten.
Walgelijke Bruls kan beter zijn eigen BMI eens gaan handhaven. Hij is de eerste die op de IC terecht komt als hij besmet raakt.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hoor alleen maar mensen die het absoluut niet meer gaan dragern, dus krijgen we Bruls weer in beeld met zijn handhaving!
Beter ga je snel.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aub niet weer kappers dicht. Alsof daar het probleem zit.
Klopt, alles wat we nu zien is eigenlijk niet te harden zonder extreme maatregelen voor IC cap uitbreiding.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja dat gaat weer miljarden kosten, en is bovendien een gebed zonder end dus 'gewoon' is het niet. Maar zou in elk geval een stuk effectiever zijn
Kostenplaatje maatregelen versus IC, dan had je toch gedacht dat ze afgelopen jaar minstens 3 miljard in uitbreiding van IC hadden gepompt. Maar nee hoor, de capaciteit is zelfs gekrompenWat een prutsers eigenlijk.
Ach, ik sta doorgaans toch al niet in de nek van anderen te hijgen in een winkel. Daar heb ik geen stickers voor nodig.quote:
Die krimp is onbestaanbaar ja. Dat je niet meteen kunt uitbreiden snap ik volkomen. Maar krimp?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja dat gaat weer miljarden kosten, en is bovendien een gebed zonder end dus 'gewoon' is het niet. Maar zou in elk geval een stuk effectiever zijn
Kostenplaatje maatregelen versus IC uitbreiden is bekend, dan had je toch gedacht dat ze afgelopen jaar minstens 3 miljard in uitbreiding van IC hadden gepompt. Maar nee hoor, de capaciteit is zelfs gekrompenWat een prutsers eigenlijk.
Als we nu onverhoopt weer dingen moeten sluiten en weer met regelingen in de weer moeten zou afgelopen jaar niet die IC's uitbreiden dan wel een Coronaziekenhuis opzetten historisch de grootste economische blunder alle tijden van een Kabinet zijn. Check dit:quote:Op donderdag 4 november 2021 17:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt, alles wat we nu zien is eigenlijk niet te harden zonder extreme maatregelen voor IC cap uitbreiding.
Ik heb liever een lockdown om het weer onder controle te krijgen dan dat ik medische informatie met mijn werkgever moet delen. Iedere dag. Zonder einddatum.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt, alles wat we nu zien is eigenlijk niet te harden zonder extreme maatregelen voor IC cap uitbreiding.
Nee, die groep met AZ is hier al in februari vorig jaar gevaccineerd.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die 60+ers hebben 5 maanden geleden hun vaccinatie afgerond.....
Uitbreiding had wel degelijk gekund hoor, maar volgens Rutte hadden de politiemensen en onderwijs dan ook meer geld moeten krijgen en tja dan is het einde zoek natuurlijk. Zo mokerdom en puur partijpolitiek die situatie ingegaanquote:Op donderdag 4 november 2021 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die krimp is onbestaanbaar ja. Dat je niet meteen kunt uitbreiden snap ik volkomen. Maar krimp?
Het is ook een peilende maatregel, net als dat 'half' thuiswerken. Even kijken hoe goed men nog wil luisteren. Dan kunnen we dat meenemen als we over twee weken de echte beperkingen gaan invoeren.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar Hugo en Mark moeten toch iets.
Dat is ook geen beleid, dat is omdat mensen gewoon opstappen en wat anders gaan doen. En geef ze eens ongelijk.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die krimp is onbestaanbaar ja. Dat je niet meteen kunt uitbreiden snap ik volkomen. Maar krimp?
Ach. Landen zoals DL hebben precies hetzelfde probleem. Beduidend minder IC capaciteit door uitstroom personeel en zulks.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)=twCNN&utm_term=linkquote:According to a DKG poll, 72% of hospitals said they had less staff in intensive care on hand than at the end of 2020. And 86% of those hospitals said they cannot operate their intensive care wards fully because of staff shortages,
Van dat enorm vermoeiende gelul dat alles komt omdat wij niet geluisterd hebben krijg je dan weer.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:30 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is ook een peilende maatregel, net als dat 'half' thuiswerken. Even kijken hoe goed men nog wil luisteren. Dan kunnen we dat meenemen als we over twee weken de echte beperkingen gaan invoeren.
Ik doe daar niet meer aan mee.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:30 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is ook een peilende maatregel, net als dat 'half' thuiswerken. Even kijken hoe goed men nog wil luisteren. Dan kunnen we dat meenemen als we over twee weken de echte beperkingen gaan invoeren.
Dan moet je dus zorgen dat die mensen niet opstappen. Niet wegrennen bij stemmingen lijkt me een goed begin.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook geen beleid, dat is omdat mensen gewoon opstappen en wat anders gaan doen. En geef ze eens ongelijk.
In mijn omgeving zijn drie van de vijf die in de zorg zaten voor Corona inmiddels iets anders gaan doen ja. N=1 maar ik hoor de gebruikelijke argumenten: werkdruk, slechte voorwaarden, laag gevoel van waardering.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook geen beleid, dat is omdat mensen gewoon opstappen en wat anders gaan doen. En geef ze eens ongelijk.
Twaalf november is over een week.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:30 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde inderdaad. Dat bepaalde maatregelen amper zoden aan de dijk zetten gaat er na 20 maanden nog steeds niet in.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Van dat enorm vermoeiende gelul dat alles komt omdat wij niet geluisterd hebben krijg je dan weer.
Het zijn net papa en mama, mama (Mark) komt eerst met een generiek verhaaltje dat alles weer compleet kut is en papa (Huug) mag uitleggen welke straf we daarvoor deze keer weer opgelegd krijgen.
Alles is wat dat betreft onderzocht, van breedtegraad, UV, luchtvochtigheid, temperatuur, alles, en er is niets gevonden.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:31 schreef Elan het volgende:
Ben wel eens benieuwd in hoeverre seizoenseffect en bijvoorbeeld temperatuur een rol spelen. Is dat inmiddels al een beetje onderzocht?
Krijg het idee dat we net zoveel weten als een jaar geleden
En dan nog een parasitair buurland dat burgers doorstuurt omdat ze het zelf niet kunnen bolwerken als een van de rijkste landen op aarde..quote:Op donderdag 4 november 2021 17:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. Landen zoals DL hebben precies hetzelfde probleem. Beduidend minder IC capaciteit door uitstroom personeel en zulks.
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)=twCNN&utm_term=link
En ik dacht dat ze het daar zo goed voor elkaar hadden. Mijn gidsland..wat doe je...
Nee en ook dat het door ons gedrag komt, wat in absolute zin wel waar is maar je kan mensen toch niet keer op keer beschuldigen van het feit dat ze sociaal gedrag vertonen. Uiteindelijk zijn we ook maar simpele kuddedieren.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde inderdaad. Dat bepaalde maatregelen amper zoden aan de dijk zetten gaat er na 20 maanden nog steeds niet in.
Als je em natuurlijk laat verlopen, wanneer houdt de curve dan hier op?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:41 schreef Za het volgende:
[..]
Alles is wat dat betreft onderzocht, van breedtegraad, UV, luchtvochtigheid, temperatuur, alles, en er is niets gevonden.
Feit is dat curves rond dezelfde tijd in dezelfde landen/streken terugkeren, waarom dat is weet niemand.
Precies, dus je kunt niets afleiden aan besmettingen, ziekenhuis of IC opnamen. Maar je kunt wel zien of iedereen in de houding springt en een kapje op zet, of mensen thuis blijven en het OV leeg blijft en of de wegen leger blijven tijdens de spits. Maw, luistert u wel naar Mark en Hugo. Vervolgens wordt het argument dat we obviously niet voldoende luisteren direct weer gebruikt om de maatregelen te verzwaren terwijl de echte focus moet liggen op het voorzien van boosters voor de groep waar de immuniteit te ver afneemt.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Twaalf november is over een week.
Apart hé.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:41 schreef Za het volgende:
[..]
Alles is wat dat betreft onderzocht, van breedtegraad, UV, luchtvochtigheid, temperatuur, alles, en er is niets gevonden.
Feit is dat curves rond dezelfde tijd in dezelfde landen/streken terugkeren, waarom dat is weet niemand.
1 buurland?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dan nog een parasitair buurland dat burgers doorstuurt omdat ze het zelf niet kunnen bolwerken als een van de rijkste landen op aarde..
Wanneer gaan die eerste boosters erin dan? December?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Precies, dus je kunt niets afleiden aan besmettingen, ziekenhuis of IC opnamen. Maar je kunt wel zien of iedereen in de houding springt en een kapje op zet, of mensen thuis blijven en het OV leeg blijft en of de wegen leger blijven tijdens de spits. Maw, luistert u wel naar Mark en Hugo. Vervolgens wordt het argument dat we obviously niet voldoende luisteren direct weer gebruikt om de maatregelen te verzwaren terwijl de echte focus moet liggen op het voorzien van boosters voor de groep waar de immuniteit te ver afneemt.
Edit: ik zag het, ik zei twee weken, excuus.
Het aloude "inperken van de openingstijden van winkels" mag natuurlijk niet ontbreken (https://www.nu.nl/coronav(...)-nog-niet-meten.html).quote:Op donderdag 4 november 2021 17:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde inderdaad. Dat bepaalde maatregelen amper zoden aan de dijk zetten gaat er na 20 maanden nog steeds niet in.
Wat doen die opnames ertoe joh, het gaat om de maatregelen!!1!quote:Als er inderdaad veel meer ziekenhuisopnames bij komen, zijn aanvullende maatregelen nodig. Ook als het aantal ziekenhuisopnames meevalt, maar bijvoorbeeld uit gedragsonderzoek blijkt dat Nederlanders zich niet genoeg aan de nieuwe maatregelen houden, zegt de VWS-woordvoerder.
Volgens mij in december jaquote:Op donderdag 4 november 2021 17:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wanneer gaan die eerste boosters erin dan? December?
De uitkomst staat al vast dusquote:Op donderdag 4 november 2021 17:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Voor de rest ziet het ernaar uit dat we de komende week goed in de gaten worden gehouden om te zien of we wel braaf zijn:
[..]
Wat doen die opnames ertoe joh, het gaat om de maatregelen!!1!
Zeker. Het hoge verloop geeft imho aan dat er sprake is van mismanagement.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet je dus zorgen dat die mensen niet opstappen. Niet wegrennen bij stemmingen lijkt me een goed begin.
Ter aanvulling, het betreft hier mensen die op natuurlijke wijze besmet zijn geweest geen gevaccineerden.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:42 schreef MichaelScott het volgende:
Uit het PIENTER Corona onderzoek blijkt dat bij 90% van de mensen bij wie antistoffen tegen SARS-CoV-2 in het bloed zijn gevonden, bijna een jaar later nog steeds antistoffen in het bloed aanwezig zijn.
Erg mooi
Die complete fixatie op een QR samenleving is beangstigend:quote:Op donderdag 4 november 2021 17:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Het aloude "inperken van de openingstijden van winkels" mag natuurlijk niet ontbreken (https://www.nu.nl/coronav(...)-nog-niet-meten.html).
Voor de rest ziet het ernaar uit dat we de komende week goed in de gaten worden gehouden om te zien of we wel braaf zijn:
[..]
Wat doen die opnames ertoe joh, het gaat om de maatregelen!!1!
Voer op de molen van de complotdenkers.quote:Wat betreft die zwaardere maatregelen denkt het kabinet op dit moment vooral aan de wettelijke mogelijkheid voor werkgevers om aan werknemers een coronabewijs te vragen en het uitbreiden van die bewijzen naar niet-essentiële economische sectoren, zei demissionair premier Mark Rutte woensdag tegen de Tweede Kamer.
Ze zien het in Den Haag als het ei van Columbus. Dus dan is het niet zo gek dat ze het overal willen inzetten, want dan hoeven ze geen sectoren te sluiten.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Die complete fixatie op een QR samenleving is beangstigend:
[..]
Voer op de molen van de complotdenkers.
Hoezo het ei van columbus als de besmettingen gewoon vooral thuis opgelopen worden?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zien het in Den Haag als het ei van Columbus. Dus dan is het niet zo gek dat ze het overal willen inzetten, want dan hoeven ze geen sectoren te sluiten.
Behalve als je straks overal je QR-code moet laten zien en de IC ligt alsnog vol.
Wat dat betreft kan je net als die mondkapjesplicht ook naar Duitsland kijken waar zo'n 2G samenleving nog steeds tot recordbesmettingen leiden om tot de conclusie te komen dat het niet of onvoldoende effect heeft.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zien het in Den Haag als het ei van Columbus. Dus dan is het niet zo gek dat ze het overal willen inzetten, want dan hoeven ze geen sectoren te sluiten.
Behalve als je straks overal je QR-code moet laten zien en de IC ligt alsnog vol.
Ik denk dat de politieke werkelijkheid zegt dat de sectoren die in het verleden gesloten zijn wel de bron moeten zijn, want anders zijn ze voor niks gesloten en dat kan niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo het ei van columbus als de besmettingen gewoon vooral thuis opgelopen worden?
Als de huidige inzet van de QR niet voldoende is om verspreiding te remmen, verwacht ik niet dat een QR op kantoor ineens het magische verschil gaat maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die voorkom je toch niet. En zijn overigens ook volstrekt logisch als je ze zou schalen naar de hoeveelheid tijd die mensen in de verschillende settings doorbrengen.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo het ei van columbus als de besmettingen gewoon vooral thuis opgelopen worden?
Ik benieuwd of er bij de mensen in het ziekenhuis een hoop tussenzitten die besmet zijn geweest eerder ook of vooral helemaal niks of 1/2 prikken.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Ter aanvulling, het betreft hier mensen die op natuurlijke wijze besmet zijn geweest geen gevaccineerden.
Nee, dat verwacht denk ik ook niemand verder. Maar zo'n QR-verplichting is makkelijker en goedkoper dan dingen dichtgooien, dus daarom zal het wel een aantrekkelijke optie zijn vanuit de bestuurders gezien.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als de huidige inzet van de QR niet voldoende is om verspreiding te remmen, verwacht ik niet dat een QR op kantoor ineens het magische verschil gaat maken.
Ja, dus heeft de QR samenleving geen zin.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Die voorkom je toch niet. En zijn overigens ook volstrekt logisch als je ze zou schalen naar de hoeveelheid tijd die mensen in de verschillende settings doorbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |