Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat een vaccinatie nóg beter zou werken tegen opnames bij ouderen, maar die werking verloopt blijkbaar al vrij snel. Had er meer van gehoopt in ieder geval; gezien hoeveel gevaccineerden alsnog zorg nodig hebben. Anders was het nog erger geweest (waarschijnlijk) maar toch.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Wat denk ik wel duidelijk is, is dat vaccinatie geen effectieve manier is om anderen te beschermen. Het beschermt jezelf voor een ernstig verloop van corona. Je zult dus richting de 100% vaccinaties moeten werken, zodat de overgebleven groep klein genoeg om geen zorginfarct te kunnen veroorzaken.
Als antistoffen daadwerkelijk lang aanwezig blijven, is het makkelijker om die hoge graad van ziekenhuisbescherming te behouden.
Denk dat ze liever alles op dezelfde dag invoeren. En dan moet je organisaties ook nog wat tijd geven om dat logistiek te regelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat ze 4 dagen wachten met de aangekondigde maatregelen. Mondkapjes bijv had vandaag al gekund.
(Niet dat ik er al 1 op heb..)
Ik ga morgen naar een uitvaart (4e al in 2 jaar tijd, bizar). Dikke kans dat ik de enige ben met zo'n ding op, gok ik zo.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat ze 4 dagen wachten met de aangekondigde maatregelen. Mondkapjes bijv had vandaag al gekund.
Denk dat dat wel meevalt. Er zijn nog zoveel stappen tussen de lockdown die we vorig jaar hadden en wat we nu doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
GAAN voor dezelfde shit zorgen. Met dit tempo zitten we in no time weer in een lockdown
Mondkapjes werken niet en dat zorgt bij mij voor ergernis.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 november 2021 16:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanuit zijn positie valt daar natuurlijk alles voor te zeggen. Hij kan vrij letterlijk de teringzooi opruimen als de hele situatie weer eens schromelijk onderschat is.
Verder lopen de besmettingen nog altijd redelijk synchroon naar ratio ziekenhuisopnames dus als het er de komende week gemiddeld 10k per dag zijn weet je ongeveer wel wat er over twee weken gaat komen.
https://twitter.com/steep(...)my1pKoktTHQce5Q&s=19quote:Nu is het momenteel zo dat ongeveer 3% van de nieuwe gevallen over 7 tot 10 dagen in het ziekenhuis ligt. Dan spreken we dus straks over 300 opnames per dag (nu 180). https://t.co/hd7rHCXSEq
Je vindt een factor 30 ofzo niet goed genoeg?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat een vaccinatie nóg beter zou werken tegen opnames bij ouderen, maar die werking verloopt blijkbaar al vrij snel. Had er meer van gehoopt in ieder geval; gezien hoeveel gevaccineerden alsnog zorg nodig hebben. Anders was het nog erger geweest (waarschijnlijk) maar toch.
Aub niet weer kappers dicht. Alsof daar het probleem zit.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:00 schreef Haags het volgende:
Toch blij dat ik zo nog even naar de kapper ga. Misschien wel voor het laatst dit jaar en voor de komende 3-4-5? maanden.
Denk dat ze de winkels nog een beetje voorbereidingstijd hebben 'gegund', zie de laatste dagen weer op meer plekken de 1,5 meter stickers en looproutes weer opgebouwd worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt aan de timing.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:59 schreef THEFXR het volgende:
geldt een herstelbewijs als volledige vaccinatie of 1 prik?
Maar niet voordat we overal inclusief op ons werk opgescheept zitten met een QR code die werkelijk niets met het bestrijden van een virus te maken heeft.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
GAAN voor dezelfde shit zorgen. Met dit tempo zitten we in no time weer in een lockdown
Tja...quote:Op donderdag 4 november 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://twitter.com/steep(...)my1pKoktTHQce5Q&s=19
Maar vier dagen voor mondkapjes?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat ze de winkels nog een beetje voorbereidingstijd hebben 'gegund', zie de laatste dagen weer op meer plekken de 1,5 meter stickers en looproutes weer opgebouwd worden.
Van kort haar krijg je Covid.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aub niet weer kappers dicht. Alsof daar het probleem zit.
Stukje voortschrijdend inzicht.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Onze zorgcapaciteit vindt dat klaarblijkelijk niet genoeg.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je vindt een factor 30 ofzo niet goed genoeg?
Hoho, het contactmomenten wordt er door verminderd, over het complete verhaal misschien met een halve procent maar hij wordt verminderd.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:02 schreef vosss het volgende:
Maar niet voordat we overal inclusief op ons werk opgescheept zitten met een QR code die werkelijk niets met het bestrijden van een virus te maken heeft.
Overigens vind ik het ronduit belachelijk dat mensen nog steeds het fabeltje 'besmettingen boeien niet' blijven verkondigen. Hoe duidelijk wil je het krijgen?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ja ik snap ook niet precies waarom ze die maatregelen zo vroeg van tevoren al aankondigen in dit geval (of eigenlijk juist pas zo laat laten ingaan)quote:Op donderdag 4 november 2021 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar vier dagen voor mondkapjes?
Vorige jaar werd de lockdown in 24 uur afgekondigd.
Looproutesquote:Op donderdag 4 november 2021 17:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat ze de winkels nog een beetje voorbereidingstijd hebben 'gegund', zie de laatste dagen weer op meer plekken de 1,5 meter stickers en looproutes weer opgebouwd worden.
Hoho, ik ben als ongevaccineerde nog geen 30'er in goede gezondheid natuurlijk hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor het afzeggen van hartoperaties vanwege gebrek aan IC capaciteit.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:03 schreef _serial_ het volgende:
- De ziekenhuis druk wordt momenteel vooral door 75-84 veroorzaakt, waar de IC druk vooral ligt bij 60-75
Ja, iedereen wel denk ik. Ik ben al blij als het tenminste voor het grootste deel geen periodieke boosters nodig zijn en de afname van de bescherming zich beperkt tot oudste groepen. Dan kan er heen gericht worden ondersteund zodat zij ook voldoende beschermd worden en dan is mijn eigen belang dat wij dan weer normaal kunnen leven zonder continue dreiging van beperkingen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat een vaccinatie nóg beter zou werken tegen opnames bij ouderen, maar die werking verloopt blijkbaar al vrij snel. Had er meer van gehoopt in ieder geval; gezien hoeveel gevaccineerden alsnog zorg nodig hebben. Anders was het nog erger geweest (waarschijnlijk) maar toch.
Maar ik snap de fetish van een gebrekkige zorgcapaciteit niet zo goed.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Onze zorgcapaciteit vindt dat klaarblijkelijk niet genoeg.
Ik heb hem net toch wel opgedaan bij de fysioquote:Op donderdag 4 november 2021 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zie ik vooralsnog vrijwel niemand mondkapjes dragen. Eén collega die zei 'als het vanaf zaterdag moet, waarom dan niet nu alvast?'. Daar had ze natuurlijk volledig gelijk in. Maar dat laat ook wel zien dat 95% het kapje alleen maar draagt als het verplicht wordt.
Ja mondkapjes gaan deze shitstorm wel stoppen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar wel anders ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zie ik vooralsnog vrijwel niemand mondkapjes dragen. Eén collega die zei 'als het vanaf zaterdag moet, waarom dan niet nu alvast?'. Daar had ze natuurlijk volledig gelijk in. Maar dat laat ook wel zien dat 95% het kapje alleen maar draagt als het verplicht wordt.
Waarom denk ik wat?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:07 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja mondkapjes gaan deze shitstorm wel stoppen.
Waarom denk je dat? Leg het me uit
Mensen die er echt in geloven dragen hem nu al. Die groep is alleen niet zo groot..quote:Op donderdag 4 november 2021 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Mijn vermoeden is...quote:Op donderdag 4 november 2021 17:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens vind ik het ronduit belachelijk dat mensen nog steeds het fabeltje 'besmettingen boeien niet' blijven verkondigen. Hoe duidelijk wil je het krijgen?
Liever ook niet, ik zie het wel of ik aangesproken ga worden.... Symbool politiek.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Boosters vanaf december. Op zijn vroegst. En dan weer twee weken wachten tot het werkt.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:09 schreef Confetti het volgende:
Als je de cijfers ziet, vanaf het begin van de crisis al, is het onbegrijpelijk waarom er geen specifieke maatregelen voor/tegen 60+ 'ers komen ipv dat gekut op universiteiten.
Die mensen hadden allang geprikt moeten worden. Baat het niet, schaadt het niet. Hugo zei echter dat er dan minder vaccins naar andere landen kunnen.
Weet je gelijk hoe het staat met zijn vaderlandse liefde.
Looproutes met pijlen en afzetlinten enzo, genot!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Looproutes
1,5 meter stickers
Niemand neemt daar nog notie van joh.
1,5 m is wel chillquote:Op donderdag 4 november 2021 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Looproutes
1,5 meter stickers
Niemand neemt daar nog notie van joh.
En ook bij jezelf?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb hem net toch wel opgedaan bij de fysio
Dit was vorig jaar Maart al duidelijk, ook met die lock downs in Italië en Spanje...quote:Op donderdag 4 november 2021 17:12 schreef Elan het volgende:
Mondkapjesplicht in Duitsland is nooit afgeschaft en zitten daar vandaag alsnog met recordbesmettingen. Kortom dat hele vod doet in absolute zin echt niks en hadden we beter buiten beschouwing kunnen laten.
Ja maar Hugo en Mark moeten toch iets.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit was vorig jaar Maart al duidelijk, ook met die lock downs in Italië en Spanje...
Die 60+ers hebben 5 maanden geleden hun vaccinatie afgerond.....quote:Op donderdag 4 november 2021 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Boosters vanaf december. Op zijn vroegst. En dan weer twee weken wachten tot het werkt.
Zit je zo in februari voordat 60+ weer een beetje robust is.
De GGD geeft aan twee weken nodig te hebben om weer op volle oorlogssterkte te zijn. (Complimenten, vaak gezeken op die club maar dit hebben ze prima in orde)quote:Op donderdag 4 november 2021 17:09 schreef Confetti het volgende:
Als je de cijfers ziet, vanaf het begin van de crisis al, is het onbegrijpelijk waarom er geen specifieke maatregelen voor/tegen 60+ 'ers komen ipv dat gekut op universiteiten.
Die mensen hadden allang geprikt moeten worden. Baat het niet, schaadt het niet. Hugo zei echter dat er dan minder vaccins naar andere landen kunnen.
Weet je gelijk hoe het staat met zijn vaderlandse liefde.
Gewoon kroegen en disco's dicht.... Advies minder mensen over de vloer en advies wat afstand te houden... Thuisblijven bij ziekte testen contact tracing.............. Restaurants info verzamelen en klaar met de segregatiepas (doet meer schade dan goed voor de sociale cohesie van dit land).quote:Op donderdag 4 november 2021 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar Hugo en Mark moeten toch iets.
Is het qua optimaal effect nu al nodig dan? Niet dat je ze in maart weer moet oproepenquote:Op donderdag 4 november 2021 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De GGD geeft aan twee weken nodig te hebben om weer op volle oorlogssterkte te zijn. (Complimenten, vaak gezeken op die club maar dit hebben ze prima in orde)
Hugo: 60+ers zijn in januari aan de beurt.
GAST! Wil je er niet uitkomen ofzo. Jezus man.
ik hoor alleen maar mensen die het absoluut niet meer gaan dragern, dus krijgen we Bruls weer in beeld met zijn handhaving!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |