abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202030964
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als obese Ali maar een bed heeft zeker.
Bruls.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202030968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:26 schreef Ronald het volgende:

[..]
Die cijfers uit Duitsland zijn best een game changer vind ik. Tot nu toe waren wij de eigenwijze Hollanders die geen mondkapjes droegen en constant onze provincies op rood hebben staan. Maar nu gebeurt in gidsland Duitsland precies hetzelfde
Ik denk dat het inmiddels toch wel tijd is om de witte vlag te hijsen; lockdowns werken niet, avondklokken werken niet, mondkapjes werken niet, 2G en 3G regels werken niet, vaccinaties werken niet bij de bevolkingsgroepen die juist door vaccinaties beschermd zouden moeten worden en ga zo maar door. De huidige aanpak is gewoon een heilloze weg, op deze manier zitten we over tien jaar nog altijd iedere winter van november tot mei in een lockdown. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202030975
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe bewijst Duitsland precies het tegendeel? Veel meer capaciteit en alsnog ook dikke achterstanden? Net als hier? Werkelijk?
Ja, dat is momenteel de realiteit in Duitsland. Opschalen zorg werkt niet als je geen harde maatregelen invoerd wanneer dat nodig is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202030976
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat het inmiddels toch wel tijd is om de witte vlag te hijsen; lockdowns werken niet, avondklokken werken niet, mondkapjes werken niet, 2G en 3G regels werken niet, vaccinaties werken niet bij de bevolkingsgroepen die juist door vaccinaties beschermd zouden moeten worden en ga zo maar door. De huidige aanpak is gewoon een heilloze weg, op deze manier zitten we over tien jaar nog altijd iedere winter van november tot mei in een lockdown. :')
Neuh de druk op IC kan, als de cijfers kloppen, nog wel 80% minder worden als men hun antistofjes heeft opgebouwd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202030983
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, dat is momenteel de realiteit in Duitsland. Opschalen zorg werkt niet als je geen harde maatregelen invoerd wanneer dat nodig is.
Das dan vreemd, zouden ze dan toch niet meer capaciteit hebben. Heb niet de indruk dat de zorgvraag per capita daar hoger is geweest dan hier?
pi_202030985
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En ook daar loopt de gezondheidszorg op hun laatste benen terwijl zij veel meer capaciteit hebben. Als je nog twijfelde dat opschalen van de gezondheidszorg op zich voldoende is om uit deze crisis te geraken, dan bewijst Duitsland het tegendeel wel.
We gaan ook helemaal niet meer uit deze crisis geraken, dat mag inmiddels toch wel duidelijk zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202030999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Das dan vreemd, zouden ze dan toch niet meer capaciteit hebben.
Ze hebben meer capaciteit. Veel meer. Dat betekent niet dat je met minder maatregelen af kaan.
pi_202031001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:28 schreef maan_man het volgende:

[..]
En toch slaan wij dezelfde heilloze weg in.
Snap ik ook niet. Je ziet dat het dus niet werkt, waarom dan blijven herhalen? Toegegeven, ik weet ook niet wat dan wel te doen, maar wat is het nut van maatregelen die niet werken toch nog een keer proberen? Behalve dan iedereen tegen je injagen en de laatste restjes draagvlak vernietigen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202031010
quote:

[..]
En wat nog enigszins werkt, mensen buiten samenbrengen, waar de besmettingskansen kleiner zijn verbieden wij. Waardoor iedereen die toch al vrij had voor de 11de van de 11de in de beslotenheid van de woonkamer een samenkomen organiseren. Logica.....
pi_202031024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze hebben meer capaciteit. Veel meer. Dat betekent niet dat je met minder maatregelen af kaan.
Maar je zegt net dat ze net zo achter lopen met reguliere zorg als hier, hoe kan het dan dat ze meer capaciteit hebben per capita maar ook achterstanden hebben? Zijn er dan meer mensen met Covid het ziekenhuis in beland in Duitsland dan hier?
pi_202031026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
We gaan ook helemaal niet meer uit deze crisis geraken, dat mag inmiddels toch wel duidelijk zijn...
Het is erg zwaar inderdaad. Maar we moeten ermee dealen. De zorg volledig laten overspoelen is geen optie.
Ook niet voor die mensen die roepen dat ze 'klaar zijn met corona' en dat 'alles open moet zonder maatregelen'.
pi_202031032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:44 schreef josja het volgende:

[..]
Snap ik ook niet. Je ziet dat het dus niet werkt, waarom dan blijven herhalen? Toegegeven, ik weet ook niet wat dan wel te doen, maar wat is het nut van maatregelen die niet werken toch nog een keer proberen? Behalve dan iedereen tegen je injagen en de laatste restjes draagvlak vernietigen.
BNW.
pi_202031034
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
We weten dat het zich razendsnel verspreid, maar niet hoe we daar op kunnen inspelen in de realiteit. Aangezien de verspreiding zo snel gaat en maar een zeer kleine groep ziek wordt blijft het doorknallen tot een piek en daalt het daarna weer rap in. Niemand weet waarom dat zo is.

Ook weten we na 2 jaar wel wat de risicogroep is: 50+ onderliggend ziektes, en/of overgewicht/extreem overgewicht, maar dat wordt niet benoemd en wordt niet op ingespeeld. Je mag het haast niet publiekelijk zeggen lijkt het wel. Je lacht je toch kapot dat zo'n oliedikke burgemeester praat over de risicos van covid .

In plaats daarvan gaat men tieners pesten met verplichte qr-codes, covid-long angstverhaaltjes en ik weet niet wat.
Maar zijn het niet gewoon andere varianten en andere situaties?
De situatie van nu is al helemaal niet te vergelijken met vorig jaar bv en dat tov maart 2020.
Missen we dan echt iets belangrijks de hele tijd wat nog niet geopperd is?
pi_202031040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:44 schreef josja het volgende:

[..]
Geen oplossing voor vandaag of morgen, maar inzetten op de uitbreiding van de zorg. Dit hebben wij nu al 2 jaar voor ons uitgeschoven omdat die vaccins de oplossing waren.
pi_202031048
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar je zegt net dat ze net zo achter lopen met reguliere zorg als hier, hoe kan het dan dat ze meer capaciteit hebben per capita maar ook achterstanden hebben? Zijn er dan meer mensen met Covid het ziekenhuis in beland in Duitsland dan hier?
Duitsland heeft momenteel de hoogste besmettingscijfers sinds het allereerste begin van de pandemie.
pi_202031079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is erg zwaar inderdaad. Maar we moeten ermee dealen. De zorg volledig laten overspoelen is geen optie.
Ook niet voor die mensen die roepen dat ze 'klaar zijn met corona' en dat 'alles open moet zonder maatregelen'.
Als dit nog jarenlang blijft duren ga je een zelfde ongeïnteresseerde en gedemotiveerde stemming onder de bevolking creëren als indertijd in het voormalig oostblok onder burgers heerste.
pi_202031086
quote:

[..]
Ben je altijd zo zwart wit? Het werkt allemaal wel enigszins, maar niet zo goed als gehoopt.
pi_202031106
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
We weten dat het zich razendsnel verspreid, maar niet hoe we daar op kunnen inspelen in de realiteit. Aangezien de verspreiding zo snel gaat en maar een zeer kleine groep ziek wordt blijft het doorknallen tot een piek en daalt het daarna weer rap in. Niemand weet waarom dat zo is.

Ook weten we na 2 jaar wel wat de risicogroep is: 50+ onderliggend ziektes, en/of overgewicht/extreem overgewicht, maar dat wordt niet benoemd en wordt niet op ingespeeld. Je mag het haast niet publiekelijk zeggen lijkt het wel. Je lacht je toch kapot dat zo'n oliedikke burgemeester praat over de risicos van covid.

In plaats daarvan gaat men tieners pesten met verplichte qr-codes, covid-long angstverhaaltjes en ik weet niet wat.
In december wordt het waarschijnlijk mogelijk voor kinderen van 5-11 om een prik te krijgen.

2 maanden later heb ik dan natuurlijk ook het CTB nodig voor mijn zoontje van 5.
pi_202031113
quote:

[..]
De vaccins werken juist heel goed :).
pi_202031123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De zorg overspoelen is dan ook helemaal niet aan de orde, dus dat valt dan weer mee :).
pi_202031149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Duitsland heeft momenteel de hoogste besmettingscijfers sinds het allereerste begin van de pandemie.
Correct. En in sommigen deelstaten maar 59% gevaccineerd(!). En niet in iedere deelstaat 2G of FFP2 mondkapjes.
Al neem ik aan dat dat laatste binnenkort wel in heel DL verplicht gaat worden.. die 2G en FFP2.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202031166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is alleen geen antwoord op de vraag, ik vind het nogal een stelling dat meer zorgcap geen voordelen heeft.
pi_202031169
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Correct. En in sommigen deelstaten maar 59% gevaccineerd(!). En niet in iedere deelstaat 2G of FFP2 mondkapjes.
Al neem ik aan dat dat laatste binnenkort wel in heel DL verplicht gaat worden.. die 2G en FFP2.
Waarom neem je dat aan? Er is in Duitsland geen centraal beleid en dat gaat er voor zover ik kan zien ook niet komen.
pi_202031176
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Correct. En in sommigen deelstaten maar 59% gevaccineerd(!).
Dat lage vaccinatiepercentage van DL heb ik nooit begrepen :N
pi_202031179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:51 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
In december wordt het waarschijnlijk mogelijk voor kinderen van 5-11 om een prik te krijgen.

2 maanden later heb ik dan natuurlijk ook het CTB nodig voor mijn zoontje van 5.
Begreep pas dat Pfizer ook al bezig is met trials voor 2-4. CTB straks ook nodig voor babyzwemmen? ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')