abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2021 @ 22:35:43 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202036980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Snel, aandelen Bofrost kopen.
Geeft de afkorting SRV een mooie nieuwe uitleg O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 november 2021 @ 22:35:46 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202036981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iedere keer een uurtje eraf. Langzaam uitroken die handel.
Wanneer gaat er bij de kerk een uurtje af?
pi_202037002
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat dat pas na 2G zal komen.
Ik denk ook niet dat ze zeer binnenkort weer helemaal dicht moeten (want dat zou juist het uitrollen van 2G in de wielen rijden), maar ik denk wel dat er weer een zinloos regeltje uit de hoge hoed van H&J getoverd gaat worden. Een uurtje eerder dicht zoals Janneke schrijft, of een teurggebrachte maximale groepsgrootte oid.
pi_202037010
https://nos.nl/artikel/24(...)-juist-zo-belangrijk

quote:
Testbereidheid bij coronaklachten neemt af: 'Maar het is juist zo belangrijk'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202037032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iedere keer een uurtje eraf. Langzaam uitroken die handel.
Voor decadente zaken als horeca is in het nieuwe normaal dan ook geen plaats meer.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 4 november 2021 @ 22:37:36 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202037039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat ze zeer binnenkort weer helemaal dicht moeten (want dat zou juist het uitrollen van 2G in de wielen rijden), maar ik denk wel dat er weer een zinloos regeltje uit de hoge hoed van H&J getoverd gaat worden. Een uurtje eerder dicht zoals Janneke schrijft, of een teurggebrachte maximale groepsgrootte oid.
Verbod op alcoholverkoop na een bepaalde tijd lijkt me ook een leuke. Of weer alleen met mensen uit je eigen huishouden aan één tafel mogen zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 4 november 2021 @ 22:37:37 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202037041
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Heerlijk :D

Geniet er maar van, voor je het weet zijn ze groot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus, 21!

Maarrrrr, mijn dochter lijkt enorm op mij dus denk dat de fase onderbroek op hoofd nog wel even gaat duren

Vanavond nog samen Ghostbusters nagespeeld met rugzakken om. Heerlijk, love it _O_

Hopelijk mooi feestje voor je dochter zaterdag!
pi_202037053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Verbod op alcoholverkoop na een bepaalde tijd lijkt me ook een leuke. Of weer alleen met mensen uit je eigen huishouden aan één tafel mogen zitten.
Wat vervolgens weer helemaal niemand gaat controleren.
zie email 27 oktober
pi_202037055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Laten we dan in elk geval beginnen met kerken op 50%, mondkapjes en max 1 dienst per dag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202037056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wanneer gaat er bij de kerk een uurtje af?
God is een onsterfelijke entiteit dus dan maakt een uurtje meer of minder aandacht voor Hem niet zoveel uit, zou je denken.
  donderdag 4 november 2021 @ 22:38:32 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202037063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zei Jaap Goudsmit ook al maar ze doen net of dit niet kan allemaal of vinden het onwenselijk en niemand kan vertellen waarom. Hugo kreeg die vraag ook een keer maar lulde er maar omheen. Vreemd.
Hugo weet echt niet wat een serologische test is man :D
pi_202037075
quote:
15s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit. En dan is die 2G voor de horeca ook al een compleet zinloze maatregel.

QR op het werk is echt waanzin.
Het is allemaal waanzin. Niet meer mijn wereld dit. Zou met niets verbazen als die repressieve tools in de toekomst gebruikt gaan worden voor andere dingen. Alles voor de controle, zo zit die machtsstructuur overheid op burger in elkaar, lees maar eens Foucault.

Mja, hopelijk na de winter weer richting normaal. Of misschien eerder, je weet het nooit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202037087
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat vervolgens weer een excuus is voor nog zwaardere maatregelen, want de kutburger luistert niet braaf genoeg.
  donderdag 4 november 2021 @ 22:39:20 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202037089
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Tuurlijk gaan ze dan weer mee, maar voor sommige mensen zijn het wel een gedoe om in de teststraat te komen. Niet iedereen heeft familie die dat doet.
Dat is zo

Maar de niet mobiele mensen kunnen wellicht ook door de GGD thuis geprikt worden

Ambulante prikdienst lijkt me een topplan iig daarvoor
pi_202037098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oeh, krijgen we dan ook bubbels? En knuffelcontacten enzo, zoals in België?

Wil er iemand langskomen: "Nee nee, kan niet. Jullie zitten niet in mijn bubbel."

Zie je wel, had Grapperhaus toch gelijk. We groeien mee met de maatregelen.
  donderdag 4 november 2021 @ 22:39:40 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202037103
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Dat laatste kun je niet eens controleren. Maar wat maakt dat nu uit? We doen tenminste wat! En 'we denken wel dat het een effect heeft'. Je wil toch niet dat we weer een avondklok in moeten voeren en de scholen sluiten, of wel soms?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 4 november 2021 @ 22:39:46 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202037108
quote:
10s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
God is een onsterfelijke entiteit dus dan maakt een uurtje meer of minder aandacht voor Hem niet zoveel uit, zou je denken.
Bacchus is ook een onsterfelijke entiteit, dus gewoon 24/7 open die kroegen.
  donderdag 4 november 2021 @ 22:40:03 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202037119
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit is echt een gok die nergens op gebaseerd is:

- Uitbreiden CTB in extra sectoren
- CTB op werk
- Eenmaal ingevoerd, langzaam over naar 2G voor horeca

Ik heb het vermoeden dat ze eerder de CTB veel verder uitbreiden dan sectoren sluiten.
CTB en 2G (gevaccineerd/genezen) zal idd het koude voorland worden, vermoed ik.
Sectoren sluiten vereist weer NOW en TOZO gedoe.

Niet dat het imo helpt noch voorspelbaar is. Beter zou zijn de aanpak veel meer (in) te richten op de mensen die concreet vanwege hun kwetsbaarheid in het ziekenhuis kunnen belanden. Soms kan en zal dat inhouden dat bepaalde werkzaamheden niet goed meer mogelijk zijn. Iets dat tal van mensen met en zonder virus; mee zullen maken als ze iets hebben, krijgen, oplopen of gebeurd.

Het voorkomen van besmettingen is hier erg 1950 denken van een Biltse RIVM school die uitgaat dat door besmetting te voorkomen men dan niet ziek wordt en dus het ziekenhuis etc.etc. voorkomt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202037136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mja, hopelijk na de winter weer richting normaal. Of misschien eerder, je weet het nooit.
Dat mensen daar nog in geloven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202037181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
en de scholen sluiten, of wel soms?
Inmiddels adviseert de GGD in ieder geval wel weer om de hele klas bij drie of meer besmette leerlingen naar huis te sturen.

quote:
Groep 8 uit Voorschoten krijgt deze week weer thuisonderwijs
Dat het aantal coronabesmettingen toeneemt, merken ze ook in het onderwijs. Sinds 20 september hoeft niet meer de hele klas naar huis als een medeleerling corona heeft: alleen leerlingen die dicht bij de positief geteste klasgenoot zijn geweest, moeten in quarantaine. Maar nu steeds meer leerlingen besmet raken, raadt de GGD aan om toch de hele klas te laten thuisblijven als drie of meer kinderen corona hebben.

Het NOS Jeugdjournaal ging langs bij een basisschool in Voorschoten, die (opnieuw) thuisonderwijs moet geven. Vorige week moest groep 7 thuisblijven, deze week is het de beurt aan groep 8, waar 19 van de 31 leerlingen positief getest zijn op corona.
Totaal niet disruptief ofzo.
  donderdag 4 november 2021 @ 22:43:57 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202037227
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Inmiddels adviseert de GGD in ieder geval wel weer om de hele klas bij drie of meer besmette leerlingen naar huis te sturen.
[..]
Zet al die kinderen met corona lekker in quarantaine samen met de rest van de klas. Hebben ze het maar allemaal gehad.
Maak er een feestje van en prijs ze om hun samenwerking
pi_202037229
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef Anton91 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-juist-zo-belangrijk
[..]
SPOILER
Heel vreemd. Het lijkt wel alsof mensen steeds meer ongeïnteresseerd, murw gebeukt en gedemotiveerd zijn, wie had dat nou verwacht? 8)7
pi_202037237
quote:
15s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit. En dan is die 2G voor de horeca ook al een compleet zinloze maatregel.

QR op het werk is echt waanzin.
Nee, is over max. 2 weken de norm. We zijn nu even in de gewenningsfase, het ideetje is al in de lucht, dan volgende week 1Vandaag met een poll: Meerderheid wil QRCode op het werk (ca 60%).

Dan komt er nog een debatje, scheldkanon van de oppositie op Twitter en dan de meerderheid groene kruisje aanvinken. Als wisselgeld wordt de horeca 2 weken sluiten toch niet gedaan.
pi_202037259
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Nee, is over max. 2 weken de norm. We zijn nu even in de gewenningsfase, het ideetje is al in de lucht, dan volgende week 1Vandaag met een poll: Meerderheid wil QRCode op het werk (ca 60%).
Vragen ze dat dan net als bij Hart van Nederland onder gepensioneerden? Daar was de uitkomst 74% of zo.
Zonder wrijving geen glans
pi_202037274
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Ja gooi er nog maar een schooljaar bovenop dat niet normaal is.
Veel meer dan een snotneus krijgen ze toch niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')