Ja hoor eens, nu heb ik nét mijn favoriete sjaal verknipt en zeg jij dat het niemand er op let?!quote:Op donderdag 4 november 2021 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In winkels word je al helemaal niet geweigerd, kun je ook rustig het ding onder de neus schuiven als je eenmaal binnen bent. Interesseert echt niemand.
Hmmm... die sticker is inmiddels, stilletjes tussen neus en lippen op 25jun21, een formele eigen verklaring geworden waar misbruik strafbaar van is. saillant is dat men dus dit op verzoek moet bewijzen waarmee de controlerend ambtenaar zich dus gaat bemoeien met iemands medische status.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:19 schreef GemMagic het volgende:
In NL kun je de mondkapzones met werkelijk alles betreden dat een hint van mondbedekking met zich meebrengt. Een sjaal of zelfs opgetrokken t-shirt. Zo lang je de plicht maar erkent! (wat ook kan met zo’n eigen-verklaring sticker dat je om ongespecificeerde reden geen kapje draagt)
Over het algemeen trok ik die dingen wel, maar deze zomer, volgens mij ergens vlak voor het in juni werd afgeschaft, stond ik in een meubelzaak en werd ik opeens echt spaans benauwd. Heb het ding gewoon compleet afgezet toen, was niemand die er wat van zei. Wellicht ook omdat toen toch al bekend was dat ze een week later afgeschaft zouden worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerst een waarschuwing zelfs nog![]()
Het maakt mij trouwens geen zak uit, lekker een onderbroek over je bakkes, alles prima wmb
Gelukkig zijn dit soort reclames in Nederland verboden. Dit vind ik idd wel een paar stappen over de fatsoensgrens.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:49 schreef THEFXR het volgende:
dit vind ik best ziek, kinderen die zogenaamd superhero worden, als ze het vaccin nemen.
.
Ik probeer wel mijn aversie tegen de zinloze inzet te scheiden van de bereidwilligheid om op locaties met hoge concentraties kwetsbare mensen toch een (medisch) masker te gebruiken zo lang corona hen bedreigt. Gelukkig kom ik niet vaak in dergelijk situaties.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... die sticker is inmiddels, stilletjes tussen neus en lippen op 25jun21, een formele eigen verklaring geworden waar misbruik strafbaar van is. saillant is dat men dus dit op verzoek moet bewijzen waarmee de controlerend ambtenaar zich dus gaat bemoeien met iemands medische status.
We zijn inmiddels een jaar verder en de teugels zijn dusdanig aangehaald dat de mazen in het net zijn dichtgetrokken. Dat men ergens iets gedoogd, zoals een kaartje, is vooral willekeur mogelijk maken en waar men dan onderscheid maakt op grond van meningen of eigen overtuigingen.
Zelf ben ik geneigd om mensen die zich tooien met een kaartje het voordeel van hun twijfel te geven en sws heb ik totaal geen behoefte om iemand er überhaupt op aan te spreken.
Ook omdat mondkapjes in de openbare ruimte imo een mensonterend gedragsinstrument zijn waar ik niet aan ga meewerken noch te (onder)steunen. Wat mensonterend is mag iedereen verder voor zichzelf uitmaken wanneer mensen niet meer als mensen worden gezien en van overheidswege gedwongen worden zich redeloos te bedekken.
ligt hij in het zkh? want het wordt beweerd dat het daar tegen beschermd.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:55 schreef Blik het volgende:
Hoorde vandaag dat een collega van me Corona heeft. Gozer is 29 jaar, vrij sportief, gevaccineerd, en toch hartstikke ziek. Toch bijzonder dat een vaccin daar dan toch niet tegen beschermt
Je kan gewoon pech hebben. Dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:55 schreef Blik het volgende:
Hoorde vandaag dat een collega van me Corona heeft. Gozer is 29 jaar, vrij sportief, gevaccineerd, en toch hartstikke ziek. Toch bijzonder dat een vaccin daar dan toch niet tegen beschermt
Was dit helemaal vergeten, dat was toen vorig jaar ook een discussie. Faceshield dragen in de hoop om 'meer begrip' te kweken bij een BOA met knotje en tatoeage.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... die sticker is inmiddels, stilletjes tussen neus en lippen op 25jun21, een formele eigen verklaring geworden waar misbruik strafbaar van is. saillant is dat men dus dit op verzoek moet bewijzen waarmee de controlerend ambtenaar zich dus gaat bemoeien met iemands medische status.
Klopt, desondanks zijn er op plekken met een zeer hoge UV index talloze uitbraken geweest of nog gaande.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:59 schreef halfway het volgende:
UV is een viruskiller dat is algemeen bekend.
Nee, voelt als een hele zware griep. En die kans om in het zkh terecht te komen was toch al nihil voor gezonde mensen onder de 40.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ligt hij in het zkh? want het wordt beweerd dat het daar tegen beschermd.
ik heb meegekregen dat het alleen op bepaalde frequentie werkt.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:01 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, desondanks zijn er op plekken met een zeer hoge UV index talloze uitbraken geweest of nog gaande.
Daar ligt het antwoord dus niet in besloten.
Merendeel van zijn huisgenoten dus hetzelfde verhaal. Jong, sportief en gevaccineerd. Als een dood vogeltje op de bank voor ruim een weekquote:Op donderdag 4 november 2021 21:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan gewoon pech hebben. Dat is gewoon zo.
Heeft hij het ziekenhuis nog gehaald?
heb ik vaker gehoord, maar men is toen ook niet in het zkh beland en daar is het vaccin op gericht, om het zo maar te zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, voelt als een hele zware griep. En die kans om in het zkh terecht te komen was toch al nihil voor gezonde mensen onder de 40.
Ook een aantal huisgenoten van hem, zelfde leeftijdscategorie, hetzelfde verhaal. Ook allemaal hartstikke ziek geworden.
Vervelend, maar de wereld vergaat niet door een weekje op de bank.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Merendeel van zijn huisgenoten dus hetzelfde verhaal. Jong, sportief en gevaccineerd. Als een dood vogeltje op de bank voor ruim een week
Ook voor een face/mouthshield zal men de eigenverklaring moeten tonen waarbij dan de controleren ambtenaar mag zal besluien of die dat OK vindt. De soep zal doorgaans niet zo heet gegeten worden en precies mijn reden dat men het recht overlaat aan iemands willekeur. Er zitten rare snuiters tussen die hun werk heel serieus nemen.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Was dit helemaal vergeten, dat was toen vorig jaar ook een discussie. Faceshield dragen in de hoop om 'meer begrip' te kweken bij een BOA met knotje en tatoeage.
Oneens, ook zonder vaccin kwamen gezonde mensen van onder de 40 niet of nauwelijks in het zkh en/of IC terecht.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vervelend, maar de wereld vergaat niet door een weekje op de bank.
Zonder vaccinatie had het erger kunnen aflopen.
Tommiequote:Op donderdag 4 november 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerst een waarschuwing zelfs nog![]()
Het maakt mij trouwens geen zak uit, lekker een onderbroek over je bakkes, alles prima wmb
Volgens mij beseffen mensen, die een week lang thuis ziek op de bank liggen "ernstig ziek zijn" noemen, niet echt wat "ernstig ziek zijn" inhoudt.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Merendeel van zijn huisgenoten dus hetzelfde verhaal. Jong, sportief en gevaccineerd. Als een dood vogeltje op de bank voor ruim een week
Volgens meneer Aart is het TJommie en PienJo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |