SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
![]()
Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-10-2021 t/m 31-10-2021
nr / aantal posts / gebruiker
01 1051 chratnox
02 0673 DireStraits7
03 0663 Molo
04 0658 WheeledWarrior
05 0656 Jor_Dii
06 0601 _serial_
07 0551 Tijn
08 0512 trein2000
09 0487 capricia
10 0394 bloodymary1
11 0378 Bliksem92
12 0364 Janneke141
13 0345 Stoney3K
14 0343 Zipportal
15 0303 dick_laurent
15 0303 Spablauw214
17 0280 miss_sly
17 0280 Momo
19 0271 Mammietje
20 0263 Za
21 0243 Tarado
22 0242 Red_85
23 0229 nostra
24 0221 Sherlock_Holmes
25 0219 tja77
26 0218 aartstyle
27 0212 Noek
28 0199 GemMagic
29 0195 Discombobulate
29 0195 Evenstar
31 0194 DonDruiper
32 0193 galantis
33 0191 Vasilevski
33 0191 AlwaysHappy
35 0186 ludovico
36 0181 Da_Sandman
37 0179 speknek
38 0169 Drekkoning
39 0167 Vallon
40 0162 Lenny_Leonard
41 0155 Kickinalfa
42 0142 zalkc
43 0141 ipa84
44 0119 Mexicanobakker
45 0115 Elan
46 0108 Johannes788
47 0104 vosss
47 0104 phpmystyle
49 0102 alpeko
49 0102 ArizonaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo danquote:Op maandag 1 november 2021 13:57 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-10-2021 t/m 31-10-2021
01 1051 chratnox
02 0673 DireStraits7.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Beter ga je nu..quote:Op maandag 1 november 2021 13:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Zijn de maatregelen al uitgelekt?
Moet ik vanavond nog naar de kroeg?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is besloten dat we beter voor je kunnen klappen dan je 350 ¤ extra geven. Hoop dat je dat wel begrijpt.quote:Op maandag 1 november 2021 13:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Zijn de maatregelen al uitgelekt?
Moet ik vanavond nog naar de kroeg?![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 13:57 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-10-2021 t/m 31-10-2021
01 1051 chratnox
02 0673 DireStraits7
03 0663 Molo
04 0658 WheeledWarrior
05 0656 Jor_Dii
06 0601 _serial_
07 0551 Tijn
08 0512 trein2000
09 0487 capricia
10 0394 bloodymary1
11 0378 Bliksem92
12 0364 Janneke141
13 0345 Stoney3K
14 0343 Zipportal
15 0303 dick_laurent
15 0303 Spablauw214
17 0280 miss_sly
17 0280 Momo
19 0271 Mammietje
20 0263 Za
21 0243 Tarado
22 0242 Red_85
23 0229 nostra
24 0221 Sherlock_Holmes
25 0219 tja77
26 0218 aartstyle
27 0212 Noek
28 0199 GemMagic
29 0195 Discombobulate
29 0195 Evenstar
31 0194 DonDruiper
32 0193 galantis
33 0191 Vasilevski
33 0191 AlwaysHappy
35 0186 ludovico
36 0181 Da_Sandman
37 0179 speknek
38 0169 Drekkoning
39 0167 Vallon
40 0162 Lenny_Leonard
41 0155 Kickinalfa
42 0142 zalkc
43 0141 ipa84
44 0119 Mexicanobakker
45 0115 Elan
46 0108 Johannes788
47 0104 vosss
47 0104 phpmystyle
49 0102 alpeko
49 0102 Arizonawehe 69SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tap tap tap![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is besloten dat we beter voor je kunnen klappen dan je 350 ¤ extra geven. Hoop dat je dat wel begrijpt.
Geld is al opgebrast.![]()
Klap je handen en was je leuter stukquote:Op maandag 1 november 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is besloten dat we beter voor je kunnen klappen dan je 350 ¤ extra geven. Hoop dat je dat wel begrijpt.![]()
![]()
Gaan ze weer de horeca aanpakken?
Waarom? Die hebben het al zwaar genoeg! Alleen omdat die idioten geen vaccin willen krijgen gevaccineerden weer beperkingen.
Ben er klaar mee. Ik laat me niet meer beperken in ieder geval!![]()
Nee.quote:Op maandag 1 november 2021 14:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar is er serieus al iets uitgelekt of nog niet?![]()
Lees nu pas dat het Red Team zichzelf heeft opgeheven. Gratis rondje voor iedereen in dit topic!
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Erg mooi.quote:Op maandag 1 november 2021 14:03 schreef 4-elements het volgende:
Lees nu pas dat het Red Team zichzelf heeft opgeheven. Gratis rondje voor iedereen in dit topic!![]()
Over een week of 2 missen die de aandacht wel weer, misschien na morgen al. Toch even reageren op de maatregelen.quote:Op maandag 1 november 2021 14:03 schreef 4-elements het volgende:
Lees nu pas dat het Red Team zichzelf heeft opgeheven. Gratis rondje voor iedereen in dit topic!
Die blijven niet weg hoor![]()
![]()
Inderdaad maat.quote:Op maandag 1 november 2021 14:03 schreef quirina het volgende:
Waarom? Die hebben het al zwaar genoeg! Alleen omdat die idioten geen vaccin willen krijgen gevaccineerden weer beperkingen.
![]()
Ik heb een andere kijk op de toekomst dan dat jij hebt. Dat is alles. Dat kunnen we ook gewoon accepteren, toch?quote:Op maandag 1 november 2021 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zover is het allemaal nog lang niet. Wie weet komt het, wie weet niet. En als je dan nog gewoon in een bijzin zegt ik verwacht wel weer een lockdown ok, maar alle registers gaan al open over click & collect in winkels en weet ik 't.
En daarbij, als je het allemaal echt zo frustrerend vindt is even dit topic opzij schuiven wel echt een must.
En ik blijf hier gewoon lekker posten, sorry![]()
![]()
Ik had wel een iets meer "Ding Dong the witch is dead!!" Sfeertje verwachtquote:Op maandag 1 november 2021 14:03 schreef 4-elements het volgende:
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoe vaak moet nog worden verteld dat dit appels met peren is? De besmettingen op een moment X is een resultaat van veel factoren. Als je start met 10 besmettingen en na een week heb je 100 en na nog een week heb je 1000, en dan 10.000 etc etc, dan is het continu even 'slecht' gegaan. Waarom zo hard de factor tijd negeren terwijl die keihard terugkomt in de vergelijking voor het aantal besmettingen op een specifiek moment?quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Za het volgende:
[..]
Afgelopen zomer was 40% van de bevolking gevaccineerd, en raakten er 10x zoveel besmet als vorig jaar zomer en lagen er 10x zoveel in de ziekenhuizen.
Heden zijn nog weer ruim 25% meer mensen gevaccineerd dan begin juli, en raken er dagelijks 400% keer zoveel besmet en liggen er 300% meer in de ziekenhuizen.
Indien vaccins werken zou je dan niet ergens een afname verwachten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll give you something to do![]()
de afgelopen periode is gebleken dat de horeca een grote bron van verspreiding is. Denk dat ze daarom maatregelen weer richten op de horeca? Waar haal je dit vandaan? Maatregelen zijn toch nog niet uitgelekt?quote:Op maandag 1 november 2021 14:03 schreef quirina het volgende:
quote:Op maandag 1 november 2021 14:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe vaak moet nog worden verteld dat dit appels met peren is? De besmettingen op een moment X is een resultaat van veel factoren. Als je start met 10 besmettingen en na een week heb je 100 en na nog een week heb je 1000, en dan 10.000 etc etc, dan is het continu even 'slecht' gegaan. Waarom zo hard de factor tijd negeren terwijl die keihard terugkomt in de vergelijking voor het aantal besmettingen op een specifiek moment?Hij onderkent ook nog steeds niet dat de delta variant veel besmettelijker is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben wel benieuwd wat de huidige ziekenhuiscijfers voor gevolgen hebben voor de maatregelen de komende maanden. Een vaccinatiegraad van ~85% is zo blijkt niet genoeg. Wat is wel genoeg? Komt er een nieuwe routekaart en wat wordt er gedaan om ervoor te zorgen dat groepen die bovengemiddeld vaak achterblijven in de vaccinatie te bereiken?quote:![]()
Zal wel neerkomen op het weer inzetten van mondkapjes en het op meer plaatsen moeten tonen van de coronapas. Ik denk ook dat ze thuiswerken weer gaan inzetten, en enkel op kantoor met coronapas![]()
Ik wacht nog even.quote:Op maandag 1 november 2021 14:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de mondkapjes maar weer uit de kast gehaald."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Op kantoor met een coronapas zou ik persoonlijk schandalig vinden.quote:Op maandag 1 november 2021 14:12 schreef Blik het volgende:
Zal wel neerkomen op het weer inzetten van mondkapjes en het op meer plaatsen moeten tonen van de coronapas. Ik denk ook dat ze thuiswerken weer gaan inzetten, en enkel op kantoor met coronapas![]()
Zolang thuiswerken een volwaardig alternatief is is het tot daar aan toe. Maar voor hele hordes geldt dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 1 november 2021 14:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Op kantoor met een coronapas zou ik persoonlijk schandalig vinden.zie email 27 oktober![]()
Het is toch een grote treurnis.quote:Op maandag 1 november 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:
Maar morgen gaan we het thuiswerkadvies aanscherpen. Dat gaat ons uit deze crisis helpen!
Het voelt bijna hetzelfde als toen in maart 2020 dagelijks talloze volle vliegtuigen uit brandhaarden China en Italië-Milaan (33 per dag) gewoon konden binnen vliegen en de mensen ongetest het land konden instromen.![]()
Ik heb ze nooit weg gehad want in het OV moet het nog steedsquote:Op maandag 1 november 2021 14:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de mondkapjes maar weer uit de kast gehaald.![]()
![]()
Erg mooi. Einde files.quote:Op maandag 1 november 2021 14:12 schreef Blik het volgende:
Ook echt met elkaar te vergelijken ja..quote:Op maandag 1 november 2021 14:16 schreef Za het volgende:
[..]
Het is toch een grote treurnis.
Het voelt bijna hetzelfde als toen in maart 2020 dagelijks talloze volle vliegtuigen uit brandhaarden China en Italië-Milaan (33 per dag) gewoon konden binnen vliegen en de mensen ongetest het land konden instromen.![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het ging eigenlijk goed tot het invoeren van die QR pas.
Ik zou zeggen wegflikkeren dat ding, iedereen netjes 1,5 meter afstand, en gaaaaaannnnnnn….![]()
Ik heb ze in het OV nooit nodig gehad.quote:Op maandag 1 november 2021 14:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit weg gehad want in het OV moet het nog steeds
Altijd bier drinken in de trein, ja toch? @Caland![]()
jammer, het toont wel aan dat de wil er wel is bij het kabinet maar helaas weer een keertje ingehaald door de feitenquote:Op maandag 1 november 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Maatregelen gelekt en ze gaan vandaag al in!!
[ afbeelding ]![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 14:12 schreef Blik het volgende:
![]()
Ik denk dat zelfs een 100% vaccinatiegraad geen garantie voor volledige vrijheid is.quote:Op maandag 1 november 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de huidige ziekenhuiscijfers voor gevolgen hebben voor de maatregelen de komende maanden. Een vaccinatiegraad van ~85% is zo blijkt niet genoeg. Wat is wel genoeg? Komt er een nieuwe routekaart en wat wordt er gedaan om ervoor te zorgen dat groepen die bovengemiddeld vaak achterblijven in de vaccinatie te bereiken?
Zolang er nog mensen besmet raken, blijven er maatregelen gelden.
Nu zijn de ongevaccineerden de schuldigen. Straks moet iedereen zich laten testen voor toegang. Eerst alleen in de horeca, musea, bioscopen e.d., maar later ook bij de AH of C&A enz. Of werk!![]()
Meer maatregelen voor ongevaccineerden verwacht ik. En dat lijkt me een goede zet
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ach, als er ook maar iemand in de regering tegen die QR codes is....moeten ze weg. Of stappen ze zelf op. Met een reden; ze willen er helemaal niet vanaf en dat gaat imo ook niet meer gebeuren de komende maanden.quote:Op maandag 1 november 2021 14:17 schreef tja77 het volgende:
Ik zou zeggen wegflikkeren dat ding, iedereen netjes 1,5 meter afstand, en gaaaaaannnnnnn….![]()
Al bevestigt dat dat te moeilijk is en dat ze dat niet gaan doen.quote:Op maandag 1 november 2021 14:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Meer maatregelen voor ongevaccineerden verwacht ik. En dat lijkt me een goede zet![]()
Gewoon lekker niet op kantoor te werken, tenzij strikt noodzakelijk.quote:Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Als dat de uitkomst is dan is dat klote maar is dat één van de weinige dingen waar de regering echt niets aan kan doen. Wel zou ik graag zien wat ze van plan zijn. Ik zou veel hebben aan een plan door de winter heen in elk geval.quote:Op maandag 1 november 2021 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs een 100% vaccinatiegraad geen garantie voor volledige vrijheid is.
Zolang er nog mensen besmet raken, blijven er maatregelen gelden.
Nu zijn de ongevaccineerden de schuldigen. Straks moet iedereen zich laten testen voor toegang. Eerst alleen in de horeca, musea, bioscopen e.d., maar later ook bij de AH of C&A enz. Of werk!![]()
87% is volledig gevaccineerd, van de rest heeft 25% natuurlijke immuniteit.quote:Op maandag 1 november 2021 14:10 schreef galantis het volgende:
Hoe vaak moet nog worden verteld dat dit appels met peren is? De besmettingen op een moment X is een resultaat van veel factoren.
Het is niet meer dan logisch dat zich dat zou MOETEN vertalen in de besmettings en opnamecijfers.![]()
nee dank je.quote:Op maandag 1 november 2021 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon lekker niet op kantoor te werken, tenzij strikt noodzakelijk.![]()
ik heb liever QR zonder 1,5m dan geen QR met 1,5mquote:Op maandag 1 november 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, als er ook maar iemand in de regering tegen die QR codes is....moeten ze weg. Of stappen ze zelf op. Met een reden; ze willen er helemaal niet vanaf en dat gaat imo ook niet meer gebeuren de komende maanden.![]()
Dat durven ze nietquote:Op maandag 1 november 2021 14:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Meer maatregelen voor ongevaccineerden verwacht ik. En dat lijkt me een goede zet“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Qua niet adequaat ingrijpen, qua onnozelheid, qua onverantwoordelijkheid, absoluut.quote:Op maandag 1 november 2021 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook echt met elkaar te vergelijken ja..![]()
![]()
die 70+ers die te zwak zijn om een spuit te nemen?quote:Op maandag 1 november 2021 14:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Meer maatregelen voor ongevaccineerden verwacht ik. En dat lijkt me een goede zetPlaats hier uw advertentie![]()
Opzicht zouden ze prima (gratis) TvT kunnen afschaffenquote:Op maandag 1 november 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Al bevestigt dat dat te moeilijk is en dat ze dat niet gaan doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat denk ik ook. Ik denk dat er ook nog met een scenario van nieuwe verkiezingen in het achterhoofd wordt geregeerd. Door aparte maatregelen voor ongevaccineerden voor te stellen raak je denk ik wel een gevoelige snaarquote:
Daarom is verplicht op kantoor met coronapas ook wel dubieus![]()
Je krijgt echt rare situaties dan. Iemand die niet gevaccineerd kan worden en wel aan 't werk moet moet dan allerlei uitzonderingen enzo krijgen. Laat TvT lekker gratis. Als ze vaccineren willen verplichten moeten ze daarmee aan de slag.quote:Op maandag 1 november 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzicht zouden ze prima (gratis) TvT kunnen afschaffen![]()
Die laatste twee kan ik moeilijk met elkaar verenigen.quote:Op maandag 1 november 2021 14:17 schreef tja77 het volgende:
Ik zou zeggen wegflikkeren dat ding, iedereen netjes 1,5 meter afstand, en gaaaaaannnnnnn….I'll give you something to do![]()
Hugo wilde wel. Hij sorteerde al voor.quote:
Maar het OMT ziet er niets in."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En hoe gaat dat helpen de ziekenhuisbezetting te verminderen?quote:Op maandag 1 november 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzicht zouden ze prima (gratis) TvT kunnen afschaffen...![]()
Ik was nog niet met het OV geweest. Gaat voorlopig ook niet gebeurenquote:Op maandag 1 november 2021 14:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit weg gehad want in het OV moet het nog steeds
Tap tap tap![]()
Tekenend voor de staat van de landspolitiek dit.quote:Op maandag 1 november 2021 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Hugo wilde wel. Hij sorteerde al voor.
Maar het OMT ziet er niets in.
De minister wil maar een stel ongekozen experts die elke week weer een andere reikwijdte hebben blokkeert het de facto…zie email 27 oktober![]()
Ze kunnen het ook prima. Ze weigeren het gewoon omdat ze denken dat dat teveel polarisatie zal opleveren (want dat komt er nu niet..).quote:Op maandag 1 november 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzicht zouden ze prima (gratis) TvT kunnen afschaffen
Sowieso vind ik ''te moeilijk'' niet heel overtuigend klinken terwijl ze zonder pijn en moeite een avondklok er door heen jassen. Of een horeca sector maandenlang gesloten houden. Om maar wat voorbeelden te noemen. Maar een nu al bestaand QR systeem wat aanpassen is ''te moeilijk''![]()
![]()
Wie zegt dat ze dat niet al doen en dat de cijfers anders nog veel hoger waren geweest? De R0 van delta gaat richting de 7 hè.quote:Op maandag 1 november 2021 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
87% is volledig gevaccineerd, van de rest heeft 25% natuurlijke immuniteit.
Het is niet meer dan logisch dat zich dat zou MOETEN vertalen in de besmettings en opnamecijfers.I'll give you something to do![]()
Het zou mij niets verbazen als zou gaan blijken dat je met het vaccin net zo makkelijk besmet raakt als zonder vaccin. M.a.w. het virus gaat heerlijk rond, en met vaccinatie ben blijf je net zoveel virus uit stoten, maar raakt nooit immuum.quote:Op maandag 1 november 2021 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
87% is volledig gevaccineerd, van de rest heeft 25% natuurlijke immuniteit.
Het is niet meer dan logisch dat zich dat zou MOETEN vertalen in de besmettings en opnamecijfers.![]()
Nee natuurlijk niet, ik denk dat je alleen maar met hele vergaande maatregelen het tij kunt keren.quote:Op maandag 1 november 2021 14:25 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
En hoe gaat dat helpen de ziekenhuisbezetting te verminderen?
Maar het is uitstel van executie, je schuift het probleem weer verder voor je uit.
Helaas zijn we gewend geraakt aan het moeten nemen van maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou ja, het staat hem vrij om over andere maatregelen in de TK te laten stemmen.quote:Op maandag 1 november 2021 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tekenend voor de staat van de landspolitiek dit.
De minister wil maar een stel ongekozen experts die elke week weer een andere reikwijdte hebben blokkeert het de facto…"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heb er nog genoegquote:Op maandag 1 november 2021 14:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de mondkapjes maar weer uit de kast gehaald.![]()
![]()
Was uw handen stukquote:Op maandag 1 november 2021 14:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar is er serieus al iets uitgelekt of nog niet?
Geen handen schudden, maar een ellebooggroet of een voetzoen
En we gaan voor groepsimmuniteit![]()
Ik heb het grootste gedeelte verbrand.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja. Maar dat gebeurt dus niet. Want als het OMT het zegt dan is het zo, terwijl afweging van grondrechten, waar dit om gaat, bij uitstek een politieke kwestie is.quote:Op maandag 1 november 2021 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, het staat hem vrij om over andere maatregelen in de TK te laten stemmen.zie email 27 oktober![]()
De afgelopen tijd werden de maatregelen ergens op 12 hoog in een achterkamertje bedacht, aangekondigd via persco, en vervolgens konden ze bij het debat alleen nog maar tekenen bij het kruisje.quote:Op maandag 1 november 2021 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, het staat hem vrij om over andere maatregelen in de TK te laten stemmen.
Er is geen enkele keer enige echt verzet geweest.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Net een pak mondkapjes gehaald. Mij dunkt dat er misschien wel weer een wedloop op die dingen komt als het toch weer verplicht word.
En daarbij, het is altijd handig om ze te hebben, dit zal vast niet de laatste pandemie zijn die ik mee maak
Twiddel![]()
Klopt. Behalve de FVD en boerinnetje en geertje.quote:Op maandag 1 november 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De afgelopen tijd werden de maatregelen ergens op 12 hoog in een achterkamertje bedacht, aangekondigd via persco, en vervolgens konden ze bij het debat alleen nog maar tekenen bij het kruisje.
Er is geen enkele keer enige echt verzet geweest.![]()
plus dat hij het ook nog door de 2e kamer zou moeten krijgenquote:Op maandag 1 november 2021 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Hugo wilde wel. Hij sorteerde al voor.
Maar het OMT ziet er niets in.![]()
Eens.quote:Op maandag 1 november 2021 14:27 schreef zoost het volgende:
Het zou mij niets verbazen als zou gaan blijken dat je met het vaccin net zo makkelijk besmet raakt als zonder vaccin. M.a.w. het virus gaat heerlijk rond, en met vaccinatie ben blijf je net zoveel virus uit stoten, maar raakt nooit immuum.
Sterker nog, ik verwacht nog deze maand de bevestiging/aankondiging dat gevaccineerden de aanjagers van de pandemie blijken.![]()
De pandemie van de gevaccineerden!quote:Op maandag 1 november 2021 14:33 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Sterker nog, ik verwacht nog deze maand de bevestiging/aankondiging dat gevaccineerden de aanjagers van de pandemie blijken.![]()
![]()
Weddenschapje doen?quote:Op maandag 1 november 2021 14:33 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Uiteindelijk, en ik denk zelfs nu al, is het gedrag van gevaccineerden een groter probleem dan die paar mensen die niet gevaccineerd zijn én geen besmetting hebben doorgemaakt. Dat worden er steeds minder, aangezien iedereen vroeg of laat besmet raakt.quote:Op maandag 1 november 2021 14:03 schreef quirina het volgende:
Ben er klaar mee. Ik laat me niet meer beperken in ieder geval!
Bij gevaccineerden is de testbereidheid zeer laag. Nu het virus weer makkelijk rondgaat krijg je vanzelf grote aantallen, ook wanneer er aantoonbaar minder transmissie plaatsvindt dankzij vaccinatie. Er zullen relatief veel asymptomatische besmettingen zijn onder gevaccineerden (klachten zijn minder heftig), en veel mensen isoleren zichzelf niet meer wanneer er covidsymptomen zijn.
Bij 100% vaccinatiegraad zouden de ziekenhuizen op dit moment niet overbelast zijn, dat klopt. Maar uiteindelijk lijkt het virus besmettelijk genoeg om toch nog voor grote aantallen positieve gevallen te zorgen. De ziekenhuisbezetting zal daarom de komende tijd langzaam naar steeds meer gevaccineerden verschuiven. Vanwege het effect van de grote aantallen en de afnemende werking van de vaccins. Dan wordt duidelijk dat we ons op het verkeerde probleem -het overtuigen/dwingen van die paar % ongevaccineerden- hebben gericht.
De beleidsmaatregelen en de volkswoede richten zich nu dus op de ongevaccineerden, maar volgens mij zouden ook gevaccineerden meer verantwoordelijkheid moeten nemen om maatregelen te voorkomen.
Thuisblijven bij klachten, laten testen, quarantaine bij positieve uitslag en een beetje meer afstand houden zou denk ik al voldoende zijn. Ik hoop dat tijdens de persconferentie een dringend appel wordt gedaan op iedereen en dat polariserende en contraproductieve maatregelen uitblijven.![]()
Gek genoeg slaat de Deltavariant niet zo om zich heen in landen met een lage vaccinatiegraad, betrekkelijk korter ook.quote:Op maandag 1 november 2021 14:26 schreef galantis het volgende:
Wie zegt dat ze dat niet al doen en dat de cijfers anders nog veel hoger waren geweest? De R0 van delta gaat richting de 7 hè.![]()
Dit vind ik dan ook wel komisch (Australië):quote:
We gaan 4000 zorgmedewerkers vertellen dat ze niet hoeven te komen zodat het zorgsysteem niet overspoeld raakt![]()
![]()
Als in dat je nog steeds zelden je huis verlaat door corona of?quote:Op maandag 1 november 2021 14:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was nog niet met het OV geweest. Gaat voorlopig ook niet gebeuren
Of alles nu met de auto/benenwagen?![]()
Uitstekende post! In de laatste alinea zit 'm natuurlijk de crux.quote:Op maandag 1 november 2021 14:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Uiteindelijk, en ik denk zelfs nu al, is het gedrag van gevaccineerden een groter probleem dan die paar mensen die niet gevaccineerd zijn én geen besmetting hebben doorgemaakt. Dat worden er steeds minder, aangezien iedereen vroeg of laat besmet raakt.
Bij gevaccineerden is de testbereidheid zeer laag. Nu het virus weer makkelijk rondgaat krijg je vanzelf grote aantallen, ook wanneer er aantoonbaar minder transmissie plaatsvindt dankzij vaccinatie. Er zullen relatief veel asymptomatische besmettingen zijn onder gevaccineerden (klachten zijn minder heftig), en veel mensen isoleren zichzelf niet meer wanneer er covidsymptomen zijn.
Bij 100% vaccinatiegraad zouden de ziekenhuizen op dit moment niet overbelast zijn, dat klopt. Maar uiteindelijk lijkt het virus besmettelijk genoeg om toch nog voor grote aantallen positieve gevallen te zorgen. De ziekenhuisbezetting zal daarom de komende tijd langzaam naar steeds meer gevaccineerden verschuiven. Vanwege het effect van de grote aantallen en de afnemende werking van de vaccins. Dan wordt duidelijk dat we ons op het verkeerde probleem -het overtuigen/dwingen van die paar % ongevaccineerden- hebben gericht.
De beleidsmaatregelen en de volkswoede richten zich nu dus op de ongevaccineerden, maar volgens mij zouden ook gevaccineerden meer verantwoordelijkheid moeten nemen om maatregelen te voorkomen.
Thuisblijven bij klachten, laten testen, quarantaine bij positieve uitslag en een beetje meer afstand houden zou denk ik al voldoende zijn. Ik hoop dat tijdens de persconferentie een dringend appel wordt gedaan op iedereen en dat polariserende en contraproductieve maatregelen uitblijven.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Dan werkt het vaccin dus prima als ze de ziekte kunnen dragen, maar zelf niet ziek worden. Alleen jammer dat we zoveel rekening houden met alles en iedereen, we zouden beter een maximum aantal bedden beschikbaar kunnen stellen en verder gewoon doorgaan.quote:Op maandag 1 november 2021 14:33 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Alles nu met de auto, en ik wilde eigenlijk nog eens een museumpje pakken ergens, maar dat sla ik ook nog even over want Amsterdam + auto =quote:Op maandag 1 november 2021 14:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als in dat je nog steeds zelden je huis verlaat door corona of?
Of alles nu met de auto/benenwagen?
Tap tap tap![]()
Hoe kom je toch altijd tot die rare conclusies?quote:Op maandag 1 november 2021 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
Gek genoeg slaat de Deltavariant niet zo om zich heen in landen met een lage vaccinatiegraad, betrekkelijk korter ook.Bron: https://www.demorgen.be/cs-bf7316b6quote:DE ACHTERBLIJVERS IN HET OOSTEN
De goede bescherming die Spanje en Portugal hebben, is er in sommige landen in Centraal-Europa en in de Baltische staten niet. Met vaccinatiepercentages die rond de 50 procent schommelen - of zelfs minder - is het moeilijk om zich te wapenen tegen de deltavariant. Omdat een groot deel van de bevolking behoorlijk kwetsbaar is, gaat het aantal ziekenhuisopnames er snel omhoog, net als de overlijdens.Weisst![]()
Gelukkig vertrek ik woensdag naar Berlijn, daar zijn de nachtclubs gewoon open. Vond Robert Koch allemaal prima.
MEN VATTE ZE NIE @Lenny_LeonardVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Za is koning in data zo manipuleren dat het alsnog in zijn straatje past.quote:Op maandag 1 november 2021 14:41 schreef erkel het volgende:
[..]
Hoe kom je toch altijd tot die rare conclusies?
[..]
Bron: https://www.demorgen.be/cs-bf7316b6![]()
No shit, Sherlock.quote:Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Maar wat en welke maatregelen.. kom op lekken die zooi.Tap tap tap![]()
Gewassen opgeborgenquote:Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef RipCity het volgende:
Iedereen z’n mondkapjes aan het wassen??
/vrouwmenschTap tap tap![]()
Kortom: wat het OMT voorstelt gaat gebeurenquote:Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Maar wat en welke maatregelen.. kom op lekken die zooi.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: