abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201983895
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Konden we nu maar eens zien hoe het percentage gevaccineerd/ongevaccineerd zich verhoudt. Dan kon je ook wat meer zeggen over vaccin effectiviteit en de gevolgen in de ziekenhuizen.
Die informatie heeft / geeft Hugo niet.
pi_201983898
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het inmasseren is begonnen.
Het zou jou serieus verbazen wanneer men over 3-4 weken alsnog strenger ingrijpt wetende wat er zeer waarschijnlijk morgen aangekondigd wordt? We zitten aan het begin van het slechtste seizoen voor COVID en de situatie is nu al best wel k.u.t. eigenlijk..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201983903
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:45 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Leeftijden patiënten IC en verpleegafdelingen 31-10-21
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is de huidige bezetting toch? 80+ wordt al bijna niet op de IC opgenomen, dus daar zul je weinig aan kunnen zien.

Ik vind een bezetting van 218 voor 70-80 en 228 voor 80-90 echt ontzettend hoog in leeftijdsgroepen waar voor meer dan 90% gevaccineerd is.
  maandag 1 november 2021 @ 13:49:35 #279
451005 Grems
Clown World
pi_201983905
quote:

[..]
Konden we nu maar eens zien hoe het percentage gevaccineerd/ongevaccineerd zich verhoudt. Dan kon je ook wat meer zeggen over vaccin effectiviteit en de gevolgen in de ziekenhuizen.

Kan gewoon in het VK
pi_201983906
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Za het volgende:

[..]
Afgelopen zomer was 40% van de bevolking gevaccineerd, en raakten er 10x zoveel besmet als vorig jaar zomer en lagen er 10x zoveel in de ziekenhuizen.

Heden zijn nog weer ruim 25% meer mensen gevaccineerd dan begin juli, en raken er dagelijks 400% keer zoveel besmet en liggen er 300% meer in de ziekenhuizen.

Indien vaccins werken zou je dan niet ergens een afname verwachten?
Ik verwijs je graag door naar een post van Lenny van voor het weekend. Succes.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 1 november 2021 @ 13:49:43 #281
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201983908
quote:

[..]
Wat ik ook iets opvallends vindt. Van de 80-90 jarigen liggen er 228 op de verpleegafdelingen, maar slechts 1 op de IC.
pi_201983910
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Za het volgende:
Afgelopen zomer was 40% van de bevolking gevaccineerd, en raakten er 10x zoveel besmet als vorig jaar zomer en lagen er 10x zoveel in de ziekenhuizen.
We gingen vorig jaar natuurlijk ook met compleet andere cijfers die zomer in. Maar dat vermeld je er gemakshalve maar even niet bij.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201983920
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Wat ik ook iets opvallends vindt. Van de 80-90 jarigen liggen er 228 op de verpleegafdelingen, maar slechts 1 op de IC.
Voor die leeftijdsgroep is doorstroom naar IC eigenlijk geen optie omdat het simpelweg te broze mensen zijn.
pi_201983921
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het zou jou serieus verbazen wanneer men over 3-4 weken alsnog strenger ingrijpt wetende wat er zeer waarschijnlijk morgen aangekondigd wordt? We zitten aan het begin van het slechtste seizoen voor COVID en de situatie is nu al best wel k.u.t. eigenlijk..
Ik verbaas me slechts over het zelf beginnen over allerlei scenario's die nog totaal niet aan de orde zijn terwijl anderzijds dezelfde user iedere letter van de media spelt om te kijken of die toch niet een beetje aan het inmasseren zijn.

En al komt die lockdown uiteindelijk, wat schiet je er nu mee op om daar al helemaal over te gaan zitten fantaseren? Jullie maken elkaar hier helemaal gek joh :D.
In Southern Sun
pi_201983923
quote:

[..]
Dat snap ik opzich wel. In de gesprekken tussen arts en patiënt zal er in veel gevallen tegen IC-opname geadviseerd worden vanwege de intensiteit op het lichaam. Kans dat iemand die ouder dan 80 is na 3 weken IC er goed uit komt is klein.
  maandag 1 november 2021 @ 13:51:40 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201983927
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 11:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Vind ik wel lastig. Maar met het niet vaccineren nemen ze een risico met hun eigen gezondheid en een ziekenhuisopname kost de overheid ook superveel. Er mag daar wel meer druk op.
De teneur is voortdurend, dat mensen die geen vaccin nemen dus een risico hebben, geven of zelfs zijn.

Het is aan iemand zelf om te bepalen of dat die een risico zo ja, zou nemen met zijn leven.
Ik kan mij ook voorstellen dat iemand juist geen vaccin neemt omdat die dat (g)een risico vindt.
Vaccineren en/of wat iemand zich injecteert, is geheel aan de persoon zelf.

Wanneer men daarin de kostenfactor wil brengen als argument moet die eerder andersom dan vanuit druk uitoefenen. Dat men dan een persoon de behandeling gaat ontzeggen die het (preventief) met vaccinatie had kunnen voorkomen.
Daarin zit ook een angel dat helemaal niet zo zeker is te maken dat vaccinatie onomstotelijk, ziekte zou voorkomen. Daarvoor zijn ook te veel (onbekende) variabelen die maken dat iemand (individueel) wel of niet ziek wordt.

Dat men een mening heeft over andermans keuze en afweging, staat wmb los van kosten; laat staan maatregelen die iemands gedrag en levensovertuiging moet gaan besturen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201983928
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Kan betreffende post niet in de OP trouwens?
In Southern Sun
pi_201983930
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik verbaas me slechts over het zelf beginnen over allerlei scenario's die nog totaal niet aan de orde zijn terwijl anderzijds dezelfde user iedere letter van de media spelt om te kijken of die toch niet een beetje aan het inmasseren zijn.

En al komt die lockdown uiteindelijk, wat schiet je er nu mee op om daar al helemaal over te gaan zitten fantaseren? Jullie maken elkaar hier helemaal gek joh :D.
Zit je nou niet heel erg in te masseren dat er niet ingemasseerd wordt?!

Je zit in het complot!
pi_201983937
quote:

[..]
Op de IC hebben sowieso slechts 500 80+'ers gelegen (waarvan 90% in de categorie 80-84). Dat is slechts 4% van het totaal.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201983939
quote:

Het vrijgeven van dergelijke cijfers zou het vertrouwen in het RIVM ondermijnen volgens Hugo de Jonge:

twitter
pi_201983940
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zit je nou niet heel erg in te masseren dat er niet ingemasseerd wordt?!

Je zit in het complot!
Inmassception :Y .
In Southern Sun
pi_201983948
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Inmassception :Y .
Dus als je inmasseert dat er niet ingemasseerd wordt masseer je eigenlijk in dat mensen niet moeten geloven dat er ingemasseerd wordt, terwijl er wel degelijk ingemasseerd wordt?

*mind blown*
pi_201983951
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het heeft ook geen nut allemaal, maar ergens kan ik me wel vinden in het gevoel wat hier bij komt kijken. We dachten allemaal een redelijk onbezorgde herfst/winter te gaan krijgen na de versoepelingen 5 weken geleden en nu is het eigenlijk 180 graden gedraaid.. dat maakt het redelijk frustrerend allemaal.
  maandag 1 november 2021 @ 13:54:58 #294
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201983956
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dus als je inmasseert dat er niet ingemasseerd wordt masseer je eigenlijk in dat mensen niet moeten geloven dat er ingemasseerd wordt, terwijl er wel degelijk ingemasseerd wordt?

*mind blown*
deze moet ik even aan m'n masseuse voorleggen
pi_201983967
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 13:52 schreef Za het volgende:

[..]
Het vrijgeven van dergelijke cijfers zou het vertrouwen in het RIVM ondermijnen volgens Hugo de Jonge:

[ twitter ]
Ik ben ook voorstander van meer data voor openbare controle, maar dat is niet wat de Jonge heeft gezegd.

van Houwelingen heeft gezegd geen vertrouwen in het RIVM te hebben en zegt dat de Jonge dat vertrouwen kan herstellen door die data te geven.

Tja, dan zou ik 'm ook een spreekwoordelijk griepje wensen. Ik ben het gewoon een keer met de Jonge eens, moet je nagaan!
pi_201983974
Maar even volposten.
pi_201983975
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:

Want zelf kun je geen inhoudelijk antwoord geven?
pi_201983976
:M :lijstje:
pi_201983978
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het heeft ook geen nut allemaal, maar ergens kan ik me wel vinden in het gevoel wat hier bij komt kijken. We dachten allemaal een redelijk onbezorgde herfst/winter te gaan krijgen na de versoepelingen 5 weken geleden en nu is het eigenlijk 180 graden gedraaid.. dat maakt het redelijk frustrerend allemaal.
Zover is het allemaal nog lang niet. Wie weet komt het, wie weet niet. En als je dan nog gewoon in een bijzin zegt ik verwacht wel weer een lockdown ok, maar alle registers gaan al open over click & collect in winkels en weet ik 't.

En daarbij, als je het allemaal echt zo frustrerend vindt is even dit topic opzij schuiven wel echt een must.
In Southern Sun
pi_201983979
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
deze moet ik even aan m'n masseuse voorleggen
Dat kan niet anders dan een happy ending worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')