Die informatie heeft / geeft Hugo niet.quote:Op maandag 1 november 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Konden we nu maar eens zien hoe het percentage gevaccineerd/ongevaccineerd zich verhoudt. Dan kon je ook wat meer zeggen over vaccin effectiviteit en de gevolgen in de ziekenhuizen.
Het zou jou serieus verbazen wanneer men over 3-4 weken alsnog strenger ingrijpt wetende wat er zeer waarschijnlijk morgen aangekondigd wordt? We zitten aan het begin van het slechtste seizoen voor COVID en de situatie is nu al best wel k.u.t. eigenlijk..quote:
Dit is de huidige bezetting toch? 80+ wordt al bijna niet op de IC opgenomen, dus daar zul je weinig aan kunnen zien.quote:Op maandag 1 november 2021 13:45 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Leeftijden patiënten IC en verpleegafdelingen 31-10-21
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 november 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Konden we nu maar eens zien hoe het percentage gevaccineerd/ongevaccineerd zich verhoudt. Dan kon je ook wat meer zeggen over vaccin effectiviteit en de gevolgen in de ziekenhuizen.
Ik verwijs je graag door naar een post van Lenny van voor het weekend. Succes.quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Za het volgende:
[..]
Afgelopen zomer was 40% van de bevolking gevaccineerd, en raakten er 10x zoveel besmet als vorig jaar zomer en lagen er 10x zoveel in de ziekenhuizen.
Heden zijn nog weer ruim 25% meer mensen gevaccineerd dan begin juli, en raken er dagelijks 400% keer zoveel besmet en liggen er 300% meer in de ziekenhuizen.
Indien vaccins werken zou je dan niet ergens een afname verwachten?
Wat ik ook iets opvallends vindt. Van de 80-90 jarigen liggen er 228 op de verpleegafdelingen, maar slechts 1 op de IC.quote:Op maandag 1 november 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gingen vorig jaar natuurlijk ook met compleet andere cijfers die zomer in. Maar dat vermeld je er gemakshalve maar even niet bij.quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Za het volgende:
Afgelopen zomer was 40% van de bevolking gevaccineerd, en raakten er 10x zoveel besmet als vorig jaar zomer en lagen er 10x zoveel in de ziekenhuizen.
Voor die leeftijdsgroep is doorstroom naar IC eigenlijk geen optie omdat het simpelweg te broze mensen zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wat ik ook iets opvallends vindt. Van de 80-90 jarigen liggen er 228 op de verpleegafdelingen, maar slechts 1 op de IC.
Ik verbaas me slechts over het zelf beginnen over allerlei scenario's die nog totaal niet aan de orde zijn terwijl anderzijds dezelfde user iedere letter van de media spelt om te kijken of die toch niet een beetje aan het inmasseren zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou jou serieus verbazen wanneer men over 3-4 weken alsnog strenger ingrijpt wetende wat er zeer waarschijnlijk morgen aangekondigd wordt? We zitten aan het begin van het slechtste seizoen voor COVID en de situatie is nu al best wel k.u.t. eigenlijk..
Dat snap ik opzich wel. In de gesprekken tussen arts en patiënt zal er in veel gevallen tegen IC-opname geadviseerd worden vanwege de intensiteit op het lichaam. Kans dat iemand die ouder dan 80 is na 3 weken IC er goed uit komt is klein.quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wat ik ook iets opvallends vindt. Van de 80-90 jarigen liggen er 228 op de verpleegafdelingen, maar slechts 1 op de IC.
De teneur is voortdurend, dat mensen die geen vaccin nemen dus een risico hebben, geven of zelfs zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 11:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Vind ik wel lastig. Maar met het niet vaccineren nemen ze een risico met hun eigen gezondheid en een ziekenhuisopname kost de overheid ook superveel. Er mag daar wel meer druk op.
Kan betreffende post niet in de OP trouwens?quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik verwijs je graag door naar een post van Lenny van voor het weekend. Succes.
Zit je nou niet heel erg in te masseren dat er niet ingemasseerd wordt?!quote:Op maandag 1 november 2021 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik verbaas me slechts over het zelf beginnen over allerlei scenario's die nog totaal niet aan de orde zijn terwijl anderzijds dezelfde user iedere letter van de media spelt om te kijken of die toch niet een beetje aan het inmasseren zijn.
En al komt die lockdown uiteindelijk, wat schiet je er nu mee op om daar al helemaal over te gaan zitten fantaseren? Jullie maken elkaar hier helemaal gek joh.
Op de IC hebben sowieso slechts 500 80+'ers gelegen (waarvan 90% in de categorie 80-84). Dat is slechts 4% van het totaal.quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Het vrijgeven van dergelijke cijfers zou het vertrouwen in het RIVM ondermijnen volgens Hugo de Jonge:quote:Op maandag 1 november 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
Inmassceptionquote:Op maandag 1 november 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zit je nou niet heel erg in te masseren dat er niet ingemasseerd wordt?!
Je zit in het complot!
Dus als je inmasseert dat er niet ingemasseerd wordt masseer je eigenlijk in dat mensen niet moeten geloven dat er ingemasseerd wordt, terwijl er wel degelijk ingemasseerd wordt?quote:
Het heeft ook geen nut allemaal, maar ergens kan ik me wel vinden in het gevoel wat hier bij komt kijken. We dachten allemaal een redelijk onbezorgde herfst/winter te gaan krijgen na de versoepelingen 5 weken geleden en nu is het eigenlijk 180 graden gedraaid.. dat maakt het redelijk frustrerend allemaal.quote:Op maandag 1 november 2021 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik verbaas me slechts over het zelf beginnen over allerlei scenario's die nog totaal niet aan de orde zijn terwijl anderzijds dezelfde user iedere letter van de media spelt om te kijken of die toch niet een beetje aan het inmasseren zijn.
En al komt die lockdown uiteindelijk, wat schiet je er nu mee op om daar al helemaal over te gaan zitten fantaseren? Jullie maken elkaar hier helemaal gek joh.
deze moet ik even aan m'n masseuse voorleggenquote:Op maandag 1 november 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus als je inmasseert dat er niet ingemasseerd wordt masseer je eigenlijk in dat mensen niet moeten geloven dat er ingemasseerd wordt, terwijl er wel degelijk ingemasseerd wordt?
*mind blown*
Ik ben ook voorstander van meer data voor openbare controle, maar dat is niet wat de Jonge heeft gezegd.quote:Op maandag 1 november 2021 13:52 schreef Za het volgende:
[..]
Het vrijgeven van dergelijke cijfers zou het vertrouwen in het RIVM ondermijnen volgens Hugo de Jonge:
[ twitter ]
Want zelf kun je geen inhoudelijk antwoord geven?quote:Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik verwijs je graag door naar een post van Lenny van voor het weekend. Succes.
Zover is het allemaal nog lang niet. Wie weet komt het, wie weet niet. En als je dan nog gewoon in een bijzin zegt ik verwacht wel weer een lockdown ok, maar alle registers gaan al open over click & collect in winkels en weet ik 't.quote:Op maandag 1 november 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het heeft ook geen nut allemaal, maar ergens kan ik me wel vinden in het gevoel wat hier bij komt kijken. We dachten allemaal een redelijk onbezorgde herfst/winter te gaan krijgen na de versoepelingen 5 weken geleden en nu is het eigenlijk 180 graden gedraaid.. dat maakt het redelijk frustrerend allemaal.
Dat kan niet anders dan een happy ending worden.quote:Op maandag 1 november 2021 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze moet ik even aan m'n masseuse voorleggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |