abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201983825
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De vaccinatiegraad is nauwelijks veranderd sinds september.
Maar het weer wel..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201983826
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De mondkapjes anders dan schoolinstellingen staan niet in huidige wet
https://wetten.overheid.nl/BWBR0044416/2021-10-16
Je linkt naar de regeling… In de wet staan ze nog gewoon.
zie email 27 oktober
  maandag 1 november 2021 @ 13:42:07 #253
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201983832
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De hele coronawet staat nog. Waar dat geklets in de media vandaan komt is mij volstrekt onduidelijk.
Was dat geen noodwet tot een bepaalde datum?
pi_201983835
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Waarom dit soort doemdenk gedoe, wat heeft dat voor nut?
Het is een logische, menselijke reactie op het huidige beleid. We weten inmiddels wel beter na het fiasco van vorig jaar..
pi_201983836
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:42 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Was dat geen noodwet tot een bepaalde datum?
Met verlengingsmogelijkheid ja.
zie email 27 oktober
pi_201983838
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vraag is voor hoe lang. De ic-cijfers hebben altijd opgetrokken met de kliniekcijfers. Zie niet in waarom dat nu opeens drastisch anders gaat worden.

[ afbeelding ]
Als de ziekenhuiscijfers van vorige week enige indicatie zijn lijkt het erop dat er relatief veel gevaccineerde ouderen op de verpleegafdeling terecht komen maar niet op de IC. Dat is wel anders dan hiervoor denk ik.
pi_201983840
Iemand enig idee of en per wanneer dit advies van het OMT wordt geïmplementeerd? herstelbewijs coronabesmetting jaar geldig.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)smetting-jaar-geldig
pi_201983843
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar het weer wel..
Dit weer zorgt wel voor opnames in de kliniek, maar niet voor ic-opnames? :?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201983847
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De absolute details weten we niet, maar de grove strekking al wel een kleine week..
Ook prima. Dan nog kan het allemaal een tandje minder.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201983848
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Waarom dit soort doemdenk gedoe, wat heeft dat voor nut?
Er zijn wel meer dingen afgedaan als ''doemdenken'' terwijl veel van die zaken gewoon zijn uitgekomen. Maar prima dat jij het doemdenken vindt hoor.

Ondertussen is er wel een patroon zichtbaar en dat zie ik nu ook weer gebeuren.

En ik bereid me liever voor op het ergste scenario; dan kan het alleen maar meevallen.
pi_201983849
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je linkt naar de regeling… In de wet staan ze nog gewoon.
Kon ze helaas niet vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201983862
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als de ziekenhuiscijfers van vorige week enige indicatie zijn lijkt het erop dat er relatief veel gevaccineerde ouderen op de verpleegafdeling terecht komen maar niet op de IC. Dat is wel anders dan hiervoor denk ik.
Zou kunnen. Maar waarom dan niet in september?

De enige verklaring die ik dan heb is dat het vaccin wel degelijk minder effectief geworden is.

Alleen dan zou je nog steeds verwachten dat je ergens in augustus/september al verhalen zou moeten horen van 'ouderen niet naar ziekenhuis, maar wel met flinke griep op bed' i.p.v. de 'iedereen heeft milde klachten'- berichten die we al een tijd horen vanuit de verpleeghuizen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 1 november 2021 @ 13:44:55 #263
451005 Grems
Clown World
pi_201983865
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik verwacht dat het toch gewoon die kant op gaat en dat ze dan gaan roepen dat ze door middel van boosters er voor gaan zorgen dat het in 2022 echt beter gaat worden; dan krijgen we weer een mooie zomer.

De realiteit is natuurlijk dat als we nu nog naar dat soort maatregelen moeten grijpen....we dat de komende jaren eigenlijk ook moeten doen. Immuunsystemen gaan alleen maar achteruit als ze willen dat mensen afstand van elkaar blijven houden; zelfs gevaccineerden.

En het volk is te braaf om zich te verzetten gok ik zo; niet alleen in NL. Alles gaat te geleidelijk. Dat we volgend jaar in dezelfde situatie terecht komen vergeten veel mensen even; dat is te lange termijn.
Klinkt erg BNW hoor, zometeen kom je nog aanzetten met per ongeluk openbaar gezette documenten van het BIT en dergelijke.
pi_201983869
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is een logische, menselijke reactie op het huidige beleid. We weten inmiddels wel beter na het fiasco van vorig jaar..
Wat is er logisch aan? Niets wijst op een dergelijke lockdown, totaal geen aanleiding om daar al over te gaan beginnen. Zou de media eens moeten doen :').
In Southern Sun
  maandag 1 november 2021 @ 13:45:22 #265
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201983870
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Leeftijden patiënten IC en verpleegafdelingen 31-10-21

pi_201983872
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit weer zorgt wel voor opnames in de kliniek, maar niet voor ic-opnames? :?
Hmm ja zou kunnen toch? Het vaccin is de remmer waardoor men wel even opgenomen wordt, maar vervolgens thuis weer uit kan zieken en niet door moet rchting IC. Het is en versoepelingen en seizoenseffect en misschien een langzaam afnemende bescherming bij gevaccineerden en grote groep ongevaccineerden. Dat alles tesamen..
pi_201983873
quote:
7s.gif Op maandag 1 november 2021 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er zijn wel meer dingen afgedaan als ''doemdenken'' terwijl veel van die zaken gewoon zijn uitgekomen. Maar prima dat jij het doemdenken vindt hoor.

Ondertussen is er wel een patroon zichtbaar en dat zie ik nu ook weer gebeuren.

En ik bereid me liever voor op het ergste scenario; dan kan het alleen maar meevallen.
Oh je doet het alleen om 'ik zei het toch' te kunnen zeggen.
In Southern Sun
  maandag 1 november 2021 @ 13:46:02 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201983874
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 12:43 schreef Oriente het volgende:

[..]
The fuck is a pangolin?
Gisteren die aflevering gekeken nav de aanbeveling hier, en van genoten _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201983879
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh je doet het alleen om 'ik zei het toch' te kunnen zeggen.
Niet bepaald, het is uit eigen belang..
pi_201983881
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet bepaald, het is uit eigen belang..
Het inmasseren is begonnen.
In Southern Sun
pi_201983884
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar waarom dan niet in september?

De enige verklaring die ik dan heb is dat het vaccin wel degelijk minder effectief geworden is.

Alleen dan zou je nog steeds verwachten dat je ergens in augustus/september al verhalen zou moeten horen van 'ouderen niet naar ziekenhuis, maar wel met flinke griep op bed' i.p.v. de 'iedereen heeft milde klachten'- berichten die we al een tijd horen vanuit de verpleeghuizen.
Dat zou kunnen inderdaad, maar misschien ook wel dat er verschil in afgenomen effectiviteit is tussen AZ en Pfizer/Moderna.
pi_201983886
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Kon ze helaas niet vinden.
Artikel 58j lid 1 onder a
zie email 27 oktober
pi_201983890
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:45 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Leeftijden patiënten IC en verpleegafdelingen 31-10-21
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Konden we nu maar eens zien hoe het percentage gevaccineerd/ongevaccineerd zich verhoudt. Dan kon je ook wat meer zeggen over vaccin effectiviteit en de gevolgen in de ziekenhuizen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201983892
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm ja zou kunnen toch? Het vaccin is de remmer waardoor men wel even opgenomen wordt, maar vervolgens thuis weer uit kan zieken en niet door moet rchting IC.
Dan zou je in de maanden daarvoor ook al een scheve verdeling verwachten tussen kliniek en ic.

En ik denk niet dat het te verklaren is door te kijken naar 80+, want die kwamen sowieso al nauwelijks op de ic. Ook voor de vaccins al.
pi_201983894
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

Vaccins werken, punt. Dat je om wat voor reden de keuze maakt een vaccin niet te nemen prima, maar hoe je het ook wendt of keert stoor je wat mij betreft het bestrijden van de pandemie.
Ik zou veel meer een voorstander van een plicht zijn.
Afgelopen zomer was 40% van de bevolking gevaccineerd, en raakten er 10x zoveel besmet als vorig jaar zomer en lagen er 10x zoveel in de ziekenhuizen.

Heden zijn nog weer ruim 25% meer mensen gevaccineerd dan begin juli, en raken er dagelijks 400% keer zoveel besmet en liggen er 300% meer in de ziekenhuizen.

Indien vaccins werken zou je dan niet ergens een afname verwachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')