abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201984390
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:33 schreef Za het volgende:

[..]
Eens.

Sterker nog, ik verwacht nog deze maand de bevestiging/aankondiging dat gevaccineerden de aanjagers van de pandemie blijken.
Weddenschapje doen?
pi_201984415
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 14:03 schreef quirina het volgende:
Gaan ze weer de horeca aanpakken?
Waarom? Die hebben het al zwaar genoeg! Alleen omdat die idioten geen vaccin willen krijgen gevaccineerden weer beperkingen.
Ben er klaar mee. Ik laat me niet meer beperken in ieder geval!
Uiteindelijk, en ik denk zelfs nu al, is het gedrag van gevaccineerden een groter probleem dan die paar mensen die niet gevaccineerd zijn én geen besmetting hebben doorgemaakt. Dat worden er steeds minder, aangezien iedereen vroeg of laat besmet raakt.

Bij gevaccineerden is de testbereidheid zeer laag. Nu het virus weer makkelijk rondgaat krijg je vanzelf grote aantallen, ook wanneer er aantoonbaar minder transmissie plaatsvindt dankzij vaccinatie. Er zullen relatief veel asymptomatische besmettingen zijn onder gevaccineerden (klachten zijn minder heftig), en veel mensen isoleren zichzelf niet meer wanneer er covidsymptomen zijn.

Bij 100% vaccinatiegraad zouden de ziekenhuizen op dit moment niet overbelast zijn, dat klopt. Maar uiteindelijk lijkt het virus besmettelijk genoeg om toch nog voor grote aantallen positieve gevallen te zorgen. De ziekenhuisbezetting zal daarom de komende tijd langzaam naar steeds meer gevaccineerden verschuiven. Vanwege het effect van de grote aantallen en de afnemende werking van de vaccins. Dan wordt duidelijk dat we ons op het verkeerde probleem -het overtuigen/dwingen van die paar % ongevaccineerden- hebben gericht.

De beleidsmaatregelen en de volkswoede richten zich nu dus op de ongevaccineerden, maar volgens mij zouden ook gevaccineerden meer verantwoordelijkheid moeten nemen om maatregelen te voorkomen.

Thuisblijven bij klachten, laten testen, quarantaine bij positieve uitslag en een beetje meer afstand houden zou denk ik al voldoende zijn. Ik hoop dat tijdens de persconferentie een dringend appel wordt gedaan op iedereen en dat polariserende en contraproductieve maatregelen uitblijven.
pi_201984418
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:26 schreef galantis het volgende:

Wie zegt dat ze dat niet al doen en dat de cijfers anders nog veel hoger waren geweest? De R0 van delta gaat richting de 7 hè.
Gek genoeg slaat de Deltavariant niet zo om zich heen in landen met een lage vaccinatiegraad, betrekkelijk korter ook.
pi_201984429
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:34 schreef Nober het volgende:
Allemaal *O*

[ twitter ]
Dit vind ik dan ook wel komisch (Australië):
twitter

We gaan 4000 zorgmedewerkers vertellen dat ze niet hoeven te komen zodat het zorgsysteem niet overspoeld raakt :D
pi_201984433
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 14:35 schreef Heph844 het volgende:

Weddenschapje doen?
Prima.
  maandag 1 november 2021 @ 14:38:23 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201984441
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik was nog niet met het OV geweest. Gaat voorlopig ook niet gebeuren :')
Als in dat je nog steeds zelden je huis verlaat door corona of?
Of alles nu met de auto/benenwagen?
  maandag 1 november 2021 @ 14:38:39 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201984446
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:36 schreef eentwee het volgende:

[..]
Uiteindelijk, en ik denk zelfs nu al, is het gedrag van gevaccineerden een groter probleem dan die paar mensen die niet gevaccineerd zijn én geen besmetting hebben doorgemaakt. Dat worden er steeds minder, aangezien iedereen vroeg of laat besmet raakt.

Bij gevaccineerden is de testbereidheid zeer laag. Nu het virus weer makkelijk rondgaat krijg je vanzelf grote aantallen, ook wanneer er aantoonbaar minder transmissie plaatsvindt dankzij vaccinatie. Er zullen relatief veel asymptomatische besmettingen zijn onder gevaccineerden (klachten zijn minder heftig), en veel mensen isoleren zichzelf niet meer wanneer er covidsymptomen zijn.

Bij 100% vaccinatiegraad zouden de ziekenhuizen op dit moment niet overbelast zijn, dat klopt. Maar uiteindelijk lijkt het virus besmettelijk genoeg om toch nog voor grote aantallen positieve gevallen te zorgen. De ziekenhuisbezetting zal daarom de komende tijd langzaam naar steeds meer gevaccineerden verschuiven. Vanwege het effect van de grote aantallen en de afnemende werking van de vaccins. Dan wordt duidelijk dat we ons op het verkeerde probleem -het overtuigen/dwingen van die paar % ongevaccineerden- hebben gericht.

De beleidsmaatregelen en de volkswoede richten zich nu dus op de ongevaccineerden, maar volgens mij zouden ook gevaccineerden meer verantwoordelijkheid moeten nemen om maatregelen te voorkomen.

Thuisblijven bij klachten, laten testen, quarantaine bij positieve uitslag en een beetje meer afstand houden zou denk ik al voldoende zijn. Ik hoop dat tijdens de persconferentie een dringend appel wordt gedaan op iedereen en dat polariserende en contraproductieve maatregelen uitblijven.
Uitstekende post! In de laatste alinea zit 'm natuurlijk de crux.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201984451
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:33 schreef Za het volgende:

[..]
Eens.

Sterker nog, ik verwacht nog deze maand de bevestiging/aankondiging dat gevaccineerden de aanjagers van de pandemie blijken.
Dan werkt het vaccin dus prima als ze de ziekte kunnen dragen, maar zelf niet ziek worden. Alleen jammer dat we zoveel rekening houden met alles en iedereen, we zouden beter een maximum aantal bedden beschikbaar kunnen stellen en verder gewoon doorgaan.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 14:39:34 #89
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201984456
Whoa dit topic gaat weer in een tempo a la 2020!

....net als de besmettingen en ziekenhuisopnames.

pi_201984457
quote:
5s.gif Op maandag 1 november 2021 14:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Als in dat je nog steeds zelden je huis verlaat door corona of?
Of alles nu met de auto/benenwagen?
Alles nu met de auto, en ik wilde eigenlijk nog eens een museumpje pakken ergens, maar dat sla ik ook nog even over want Amsterdam + auto = :{
Tap tap tap
  maandag 1 november 2021 @ 14:41:46 #91
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201984487
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 14:36 schreef Za het volgende:

[..]
Gek genoeg slaat de Deltavariant niet zo om zich heen in landen met een lage vaccinatiegraad, betrekkelijk korter ook.
Hoe kom je toch altijd tot die rare conclusies?

quote:
DE ACHTERBLIJVERS IN HET OOSTEN
De goede bescherming die Spanje en Portugal hebben, is er in sommige landen in Centraal-Europa en in de Baltische staten niet. Met vaccinatiepercentages die rond de 50 procent schommelen - of zelfs minder - is het moeilijk om zich te wapenen tegen de deltavariant. Omdat een groot deel van de bevolking behoorlijk kwetsbaar is, gaat het aantal ziekenhuisopnames er snel omhoog, net als de overlijdens.
Bron: https://www.demorgen.be/cs-bf7316b6
Weisst
pi_201984513
Hoe laat lekken de maatregelen ook alweer altijd uit?
  maandag 1 november 2021 @ 14:44:08 #93
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201984518
Gelukkig vertrek ik woensdag naar Berlijn, daar zijn de nachtclubs gewoon open. Vond Robert Koch allemaal prima.

MEN VATTE ZE NIE @Lenny_Leonard
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201984519
twitter

Maar wat en welke maatregelen.. kom op lekken die zooi.
Zonder wrijving geen glans
pi_201984524
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:41 schreef erkel het volgende:

[..]
Hoe kom je toch altijd tot die rare conclusies?
[..]
Bron: https://www.demorgen.be/cs-bf7316b6
Za is koning in data zo manipuleren dat het alsnog in zijn straatje past.
pi_201984526
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

No shit, Sherlock.
Tap tap tap
pi_201984527
Iedereen z’n mondkapjes aan het wassen??
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_201984531
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef RipCity het volgende:
Iedereen z’n mondkapjes aan het wassen??
Gewassen opgeborgen :{w
/vrouwmensch
Tap tap tap
pi_201984549
Ben mn mondkapjes stuk aan het wassen natuurlijk.
Go hard or go home
pi_201984551
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Kortom: wat het OMT voorstelt gaat gebeuren ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')