abonnement Unibet Coolblue
pi_201969841
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• Arvensis: Zielie, 28 november
• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Cygne: Pluis, 30 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober

[ Bericht 0% gewijzigd door Komkommerschijfje op 31-10-2021 19:05:38 ]
pi_201969862
Zijn er nog mama's met baby's die toegevoegd willen worden? @LauriLynne?
pi_201969917
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:34 schreef Mango91 het volgende:

[..]
Haha goed bezig, kon je ook direct verschonen? Bij ons volgen er daarna vaak nog wat (kleinere) poepexplosies over de dag.

Wij hebben een baby met 40 graden koorts :( . Ligt nu zielig boven op zijn vader te slapen want eigen bedje lukt niet.
Mijn baby doet er een kwartier over om helemaal uitgepoept te zijn. Omdat ze altijd overdag poept, merken we het gelijk. Dan kan ze inderdaad op het aankleedkussen en doen we de luier alvast een beetje open, zodat het niet overal heen loopt (naar haar voorkantje). Wel dan even een doekje eroverheen leggen om eventuele plas op te vangen. :D
Ze is na deze bevalling dan ook helemaal klaar voor een week.

Beterschap voor je baby. ;'( Lijkt me zo zielig.
pi_201970248
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zijn er nog mama's met baby's die toegevoegd willen worden? @:LauriLynne?
Ja dat mag. Purk geboren op 15 okt.
pi_201970540
Beterschap Mango!

Titi heeft al vier dagen niet gepoept wat echt vreemd is, want voorheen poepte ze meerdere malen per dag. Het loopt tegelijk met het stoppen met borstvoeding en overgaan op flesvoeding (afgekolfde moedermelk). Raar toch, immers zelfde melk gewoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mahra op 31-10-2021 15:00:07 ]
pi_201971359
Mijn mini sliep maar tot 5:45. Zat er wel een beetje in. Maar verder had ik weinig te klagen over de nacht. :)

We hebben een Macontbijtje gedaan vanochtend, boswandeling en bouwmarkt. Ze vindt alles schitterend. O+

Wat ik ook leuk vindt is om te zien hoeveel ze al begrijpt. Geef ik een mandarijn, kijkt zij naar de fruitschaal. Heeft ze een losse sok gevonden, kijkt zij naar haar voet (en is ze verbaasd dat daar nog een sok aan zit). Ik gaf een snoepje, kijkt ze ineens vol verbazing naar dat plekje hoog op de kast. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 16:03:24 #7
382129 crew  Donna
pi_201971896
Ik zeg helemaal niets over 'de klok'. 8)7
pi_201984835
Poffertje is verkouden. Wat een zooi geeft dat zeg. :r

Gisteren spuugde ze op me. En ze dronk 's nachts bijna niets maar de kwaliteit van de nachtrust was wederom laag. :z

Maar ze is nog steeds een ondeugend ding met veel pret. Ik geniet nog maar even van mijn baby. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201985922
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chubby wangen O+ en ze past in haar 4ff pakje O+
  maandag 1 november 2021 @ 18:13:31 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201987552
Ben wat afweziger maar ook. Hier koorts tot 39,5. Vanmiddag bij huisarts geweest en blijkt een dubbele oorontsteking. Zo sneu om hem zo te zien….
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_201989459
@monsterd. wat sneu! Kon je merken dat het wel eens oorontsteking kon zijn?

Fox had gister overdag 40 graden koorts, in de avond gelukkig weer rond de 37 maar sinds vanmiddag weer 38 graden. Heel af en toe zit hij met z'n handje aan zijn oren. Ik twijfel dus een beetje om toch de arts er naar te laten kijken.

Ahh @douche-eendje wat een heerlijk kindje!
pi_201989561
quote:
17s.gif Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef douche-eendje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chubby wangen O+ en ze past in haar 4ff pakje O+
Wat een heerlijk alert meisje ook!
pi_201989571
Beterschap voor de zieke baby's!
Hier hebben we een rommeldag. Mevrouw wilde ieder anderhalf uur drinken. Ze is net klaar en ik hoop dat ik haar zo in bed kan slingeren zonder veel gedoe.
  maandag 1 november 2021 @ 20:48:30 #14
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201989751
Beterschap voor alle zieke babies ;(

Ik ben een dagje te vroeg met BFD! :D Maar hier is Baby J gister met Halloween! Kleine Dracula! O+ En een charmante spaghetti bolognese foto! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 november 2021 @ 21:57:15 #15
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201991066
Oh, Baby J heeft zojuist twee keer alles helemaal onder gekotst! :'( Zichzelf, papa en ons bed! -O-
pi_201993308
He bah. :( Gelukkig heeft hij jou overgeslagen. Of nadien nog meer pret?

Mevrouw meldde zich voor haar doen ook vroeg voor de nachtvoeding. Balen. Volgens mij is ze aanbeland bij sprong 3.
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:50:45 #17
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201993818
Ik voel buik krampen en voel soms een golf van misselijkheid, duurt misschien niet lang meer.

Maar..... Blijkbaar had de familie vriend die bij het kleine familie Halloween feestje was, waren hun dus enkele dagen daarvoor ziek met deze buikgriep. En dan toch gekomen he!!! En ze waren nog duidelijk super besmettelijk.... Zus van mijn man heeft ook de hele nacht gekotst.

Baby J had alles eruit gegooid en sliep. Had 90 ml ofzo rond 1 uur vannacht. Maar rond 3 uur alles er weer uitgegooid. Gelukkig wel plasje gedaan toen.

En slaapt nu nog steeds. Arme jongen
pi_201996420
Beterschap voor alle zieke baby's. Zo zielig.

Ik ben een loedermoeder. Ik ben om 01:00 uur in slaap gevallen en werd pas om 6:30 wakker. Ze ( 1 maand oud) gaf geen kick en heeft een voeding overgeslagen. Oeps.
  dinsdag 2 november 2021 @ 12:28:44 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201996817
Hoezo overgeslagen? Baby’s laten soms langere periodes tussen voedingen, zeker s nachts. Dat mag/ hoort zo/ is fijn. Als je baby groeit en boven geboortegewicht is dan zou ik er blij mee zijn. Lekker slapen! Van genieten elke keer dat het kan! En niet teveel denken in vaste tijden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201996831
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:28 schreef Lemijn het volgende:
Hoezo overgeslagen? Baby’s laten soms langere periodes tussen voedingen, zeker s nachts. Dat mag/ hoort zo/ is fijn. Als je baby groeit en boven geboortegewicht is dan zou ik er blij mee zijn. Lekker slapen! Van genieten elke keer dat het kan! En niet teveel denken in vaste tijden.
Ja? Volgens het consultatiebureau mag er maximaal vier uur tussen zitten. Ik vind het zo sneu om haar wakker te maken in de nacht als ze zo diep slaapt. En natuurlijk is het ook wel fijn voor mij als ze een voeding overslaat en dus ook een beetje in mijn belang, hahaha.

Maar gewoon laten doorslapen dus? Mijn man helemaal boos op me dat we haar vergeten zijn en heeft al de wekker gezet voor vannacht. :X
pi_201996860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:50 schreef Mahra het volgende:
Beterschap voor alle zieke baby's. Zo zielig.

Ik ben een loedermoeder. Ik ben om 01:00 uur in slaap gevallen en werd pas om 6:30 wakker. Ze ( 1 maand oud) gaf geen kick en heeft een voeding overgeslagen. Oeps.
Verboden woord gespot, zie OP :P . Anna liet vannacht ook langer tussen 2 voedingen in zitten, 4,5 uur ipv 3,5 uur. Ze had voor het slapen ook flink veel gedronken.
Mijn kraam gaf als richtlijn voor de nacht mee: gewicht +1 uur. Anna weegt nu bijna 3,5 kilo, dus ze mag er dan ook 4,5 uur snachts tussen laten. Dat doet ze dan ook prima en voeden op verzoek ftw ^O^
  FOK!fossiel dinsdag 2 november 2021 @ 12:48:02 #22
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201997004
Doe mij zo'n baby die er zo lang tussen laat ;)

Ik ben vandaag (onredelijk) wat pissig geweest richting mijn vriend omdat hij het wéér zo voor elkaar kreeg om wederom de trap af te denderen (hij werkt op zolder) als ik nét de baby bijna in slaap heb. Om vervolgens met zijn bonen-maal-melkopschuimmachine een koffie te maken.

Onterecht natuurlijk, want in de woonkamer zat ook onze tweejarige luidkeels Nijntje filmpjes van commentaar te voorzien en we gaan niet op onze tenen lopen voor een baby, maar toch... }:|

(Uiteindelijk viel ze uit zichzelf alsnog in slaap :) )

[ Bericht 0% gewijzigd door Keroppi op 02-11-2021 13:58:46 ]
Chick on a mission
  dinsdag 2 november 2021 @ 15:24:55 #23
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201999128
Oei allemaal beterschap ook. Ik vind baby J zo schattig! Maar sneu dat jullie allen ziek zijn.


Wij zagen de oorontsteking niet aankomen. Enige wat ik (achteraf) had kunnen weten is dat hij liggen niet fijn vond. Nu is vandaag de koorts gelukkig al een beetje gezakt, verder antibiotica gekregen. Hopelijk doen deze goed zijn werking.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 2 november 2021 @ 15:58:14 #24
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201999630
Gelukkig heeft Baby J alleen vanochtend nog een kleine fles er meteen uit gespoten. :D Sindsdien blijft alles zitten! Dus hij krijgt kleine beetjes hier en daar. Wat finger food hier en daar. Wat de hele dag al is blijven zitten. Wel wat zeurderig en kan zich niet vermaken.

Ik voel me gelukkig prima, manlief ligt in bed (niet gekotst, wel buik pijn)

Helft van de familie is ook ziek!
pi_201999663
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:48 schreef Keroppi het volgende:
Doe mij zo'n baby die er zo lang tussen laat ;)

Ik ben vandaag (onredelijk) wat pissig geweest richting mijn vriend omdat hij het wéér zo voor elkaar kreeg om wederom de trap af te denderen (hij werkt op zolder) als ik nét de baby bijna in slaap heb. Om vervolgens met zijn bonen-maal-melkopschuimmachine een koffie te maken.

Onterecht natuurlijk, want in de woonkamer zat ook onze tweejarige luidkeels Nijntje filmpjes van commentaar te voorzien en we gaan niet op onze tenen lopen voor een baby, maar toch... }:|

(Uiteindelijk viel ze uit zichzelf alsnog in slaap :) )
Hahaha heeeeel herkenbaar. Dat je zit te voeden en haar weg ziet zakken en dan het LEF hebben om te kuchen. Hoe dan?! :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_202000749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 16:00 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Hahaha heeeeel herkenbaar. Dat je zit te voeden en haar weg ziet zakken en dan het LEF hebben om te kuchen. Hoe dan?! :')
Ik heb zelf op zo’n moment weleens een harde scheet gelaten. Zo bij t bukken om slapend kind in bed te leggen. Een keiharde billenklapper.

Wèeeeeeeehhhh baby wakker
Kwak
  dinsdag 2 november 2021 @ 17:28:52 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_202000883
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
Ik heb zelf op zo’n moment weleens een harde scheet gelaten. Zo bij t bukken om slapend kind in bed te leggen. Een keiharde billenklapper.

Wèeeeeeeehhhh baby wakker
Of je klapt tijdens het opstaan het babyhoofd tegen de rand van het ledikant!
disclaimer
pi_202000991
;(
Kwak
pi_202001446
Oef beterschap bienelientje!
Hier wil J sinds gister alleen maar op schoot slapen. Hij krijst heel hard als hij in z’n eigen bed ligt. Ik heb geen idee wat er met m is.
Hoe kan je herkennen of hij krampjes heeft?
pi_202001598
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:22 schreef _Lily_ het volgende:
Oef beterschap bienelientje!
Hier wil J sinds gister alleen maar op schoot slapen. Hij krijst heel hard als hij in z’n eigen bed ligt. Ik heb geen idee wat er met m is.
Hoe kan je herkennen of hij krampjes heeft?
:% Is wel wat Anna doet. Heel hard krijsgilhuil, overstrekken met de beentjes. Warmte, op ons liggen bied haar duidelijk comfort. Ook kan een badje ontspannend werken. Heb gisteren na de zoveelste krampsessie een kipkep woller besteld. Was er klaar mee.
pi_202001621
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Of je klapt tijdens het opstaan het babyhoofd tegen de rand van het ledikant!
Recalcitrante peuterbroer die de speen uit je mond haalt is ook een gegarandeerd succes :')
  dinsdag 2 november 2021 @ 18:43:55 #32
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202001697
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng). :?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_202001763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng). :?
Krijgen een ruildag die na 14 dagen verloopt. En ruilen kan niet, want alle groepen zitten vol. Tenzij er eens een ander kindje ziek is etcetc. Dus we betalen daar voor.
  FOK!fossiel dinsdag 2 november 2021 @ 19:25:55 #34
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202002815
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Krijgen een ruildag die na 14 dagen verloopt. En ruilen kan niet, want alle groepen zitten vol. Tenzij er eens een ander kindje ziek is etcetc. Dus we betalen daar voor.
Kregen hier net ook een bericht dat het door overbezette groepen erg lastig is om 'ruilpunten' in te zetten.

In principe snap ik wel dat je bij last-minute afmelding door ziekte moet doorbetalen.


Over krampjes, ik denk dat ze er ook last van heeft. In haar slaap ligt ze soms te wurmen en te krampen en nu ook is ze opeens behoorlijk huilerig.

Maar ik vind het lastig om met zekerheid te zeggen. Want als ze honger heeft gaat ze ook in no-time van 0 naar 100. En wordt ze wakker van de krampen of is ze gewoon zo aan het bewegen omdat ze wakker wordt. Of is het toch (over)vermoeidheid?

Ik heb wel die Dunstall baby-taal filmpjes bekeken, maar ik blijf het lastig om de verschillende huiltjes te onderscheiden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Keroppi op 02-11-2021 19:49:34 ]
Chick on a mission
  dinsdag 2 november 2021 @ 20:04:57 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202004116
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng). :?
Wij betalen op ons kdv door en krijgen een ruildag die een jaar geldig is, maar we meestal niet kunnen of willen inzetten.

Lijkt me ook prima. Je gastouder heeft haar inkomen ook nodig immers en kan die dag geen ander kindje meer laten komen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202004141
@Keroppi hier zijn de overbezette volle groepen al sinds onze aanmelding van Bas in 2018 een ding. Anna is nu eindelijk geplaatst, vanaf eind maart op de dinsdag. Vanaf komende zomer komt er een groep bij want ze gaan verhuizen naar een nieuwe locatie. Weg uit onze straat, maar in het gebouw naast m'n schoonouders dus dat is ook prima. Er komt dan ook een groep bij. Kans is groot dat de school waar het kdv nu bij in zit, een eigen kdv gaat starten dus waarschijnlijk stappen wij tzt nog over. Is in de toekomst gewoon praktischer.
  FOK!fossiel dinsdag 2 november 2021 @ 20:34:54 #37
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202004893
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2021 20:05 schreef douche-eendje het volgende:
@:Keroppi hier zijn de overbezette volle groepen al sinds onze aanmelding van Bas in 2018 een ding. Anna is nu eindelijk geplaatst, vanaf eind maart op de dinsdag. Vanaf komende zomer komt er een groep bij want ze gaan verhuizen naar een nieuwe locatie. Weg uit onze straat, maar in het gebouw naast m'n schoonouders dus dat is ook prima. Er komt dan ook een groep bij. Kans is groot dat de school waar het kdv nu bij in zit, een eigen kdv gaat starten dus waarschijnlijk stappen wij tzt nog over. Is in de toekomst gewoon praktischer.
Toen wij vanwege de verhuizing van KDV moesten switchen was ik ook wat benauwd of het allemaal goed zou komen. Zeker omdat wij per kind 3 dagen afnemen. En als je dan van die verhalen hoort over kindjes die pas in 2023 geplaatst kunnen worden...

Maar het is goed gekomen. We konden zelfs uit 2 KDV's met plek kiezen :)
Chick on a mission
pi_202005224
@Keroppi dat klinkt wel gewoon als krampjes.
Dunstan filmpjes kon ik trouwens niets mee, dan hoorde ik de klanken niet. Na een dag of drie oefenen hoorde ik wel duidelijk de verschillen.
Ik moet weleens lachen als ik Poffertje een "heh" hoor zeggen na het vallen. Bijna 1 maar nog steeds babytaal. :D

Nou is ze vandaag ook wel veel aan het napraten geweest. Mama, naam van broertje en de naam van de kat heb ik allemaal gehoord. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202005321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 20:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Toen wij vanwege de verhuizing van KDV moesten switchen was ik ook wat benauwd of het allemaal goed zou komen. Zeker omdat wij per kind 3 dagen afnemen. En als je dan van die verhalen hoort over kindjes die pas in 2023 geplaatst kunnen worden...

Maar het is goed gekomen. We konden zelfs uit 2 KDV's met plek kiezen :)
Ja hier is er niet zoveel keuze. Alles valt, op 1 klein kdv na, onder dezelfde organisatie. Dat kleine kdv is heel erg gericht op natuur en buiten en kan met hun programma geen baby's opvangen.
Maar er komt een nieuwe 'speler' bij, wat misschien ook wel goed is. En ik wil Bas op deze plek houden, hij geniet nogal van de paarden van de naastgelegen manege :D . Psz is nog leuker, in buurthuis tussen de weilanden. Tractors spotten als je hem op de fiets er naartoe brengt O+
pi_202005557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng). :?
Hier mag je tot 8 of 9u s ochtends afmelden en krijg je een ruildag die je binnen een maand moet inzetten maar nooit kan inzetten want geen plek. Kind mag ook niet komen als het in de 24u vantevoren koorts heeft gehad, dat is nu met Corona denk ik een landelijke regel geworden? Je krijgt over die uren natuurlijk wel gewoon je toeslag. Het risico van een ziek kind bij de opvang neerleggen lijkt me ook niet redelijk, waarom zou dat niet bij de ouders liggen?
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:08:00 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_202005616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng). :?
Is dat een afweging, om een ziek kind te brengen? In mijn ogen niet, en volgens de regels van ons kdv ook niet. Zou je een ziek kind brengen omdat je er voor betaald hebt?
disclaimer
  woensdag 3 november 2021 @ 07:05:10 #42
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202009113
Zzzzz, Baby J is nu al gedouched! Diarree zijn rug op! :D
pi_202009280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng). :?
Dus het risico moet bij de opvang liggen? Beetje gekke gedachte. Een ruildag zou misschien netter zijn. Maar zo gek vind ik dit niet.

En als je overweegt om een ziek kind naar de opvang te brengen, dan ben je niet goed bezig.
pi_202013032
Te laat voor bfd maar wel met speciaal pakje.

pi_202013129
Jaaa Cygne hét pakje O+ Zo mooi dat hij bij jou is nu.
Eigenlijk moeten we daar eens een fotoreeks van maken :D
  woensdag 3 november 2021 @ 12:51:57 #46
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202013269
Nee ik zou dus geen ziek kind brengen. Hij blijft thuis de komende dagen. Maar had het idee dat deze regel wel die prikkel heeft. Ruildagen is hier geen sprake van. En ziekte als het goed is incidenteel. Voor een volgende keer gaan we sneller afzeggen (heeft de Gastouder ook geen inkomen, dus mijn inziens gaat de vlieger niet op).

Maar interessant wel om jullie reacties te lezen. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier naar, juist goed voor mij om te zien dat het niet gek is dat deze regel er blijkbaar is.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 3 november 2021 @ 13:52:46 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202014113
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:51 schreef monsterd. het volgende:
Nee ik zou dus geen ziek kind brengen. Hij blijft thuis de komende dagen. Maar had het idee dat deze regel wel die prikkel heeft. Ruildagen is hier geen sprake van. En ziekte als het goed is incidenteel. Voor een volgende keer gaan we sneller afzeggen (heeft de Gastouder ook geen inkomen, dus mijn inziens gaat de vlieger niet op).

Maar interessant wel om jullie reacties te lezen. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier naar, juist goed voor mij om te zien dat het niet gek is dat deze regel er blijkbaar is.
Als het een gastouder is met meerdere gezinnen, kan ze die dag misschien nog wel inkomen genereren door een ander kindje te laten komen.


Mijn baby slaapt niet 's nachts. Gewoon niet. Ik loop op m'n laatste benen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202014185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:51 schreef monsterd. het volgende:
Nee ik zou dus geen ziek kind brengen. Hij blijft thuis de komende dagen. Maar had het idee dat deze regel wel die prikkel heeft. Ruildagen is hier geen sprake van. En ziekte als het goed is incidenteel. Voor een volgende keer gaan we sneller afzeggen (heeft de Gastouder ook geen inkomen, dus mijn inziens gaat de vlieger niet op).

Maar interessant wel om jullie reacties te lezen. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier naar, juist goed voor mij om te zien dat het niet gek is dat deze regel er blijkbaar is.
Bij een ziek kind bellen ze gelijk om deze op te komen halen dus in praktijk ben je op het kdv altijd gebonden aan het betalen van die dagen en het niet kunnen brengen van je kind.

Let er wel op dat wanneer je op tijd afzegt en die uren niet afneemt en dus ook niet hoeft te betalen, je dit ook aanpast in je toeslagen ivm het teveel ontvangen van KOT.
  FOK!fossiel woensdag 3 november 2021 @ 14:06:04 #49
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202014266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:52 schreef Tink89 het volgende:


Mijn baby slaapt niet 's nachts. Gewoon niet. Ik loop op m'n laatste benen...
Ohnee wat heftig. Ziek? Iets anders aan de hand?
Chick on a mission
  woensdag 3 november 2021 @ 14:07:39 #50
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202014282
Blegh, het huis ruikt zuur! Baby J is al hele morgen met diarree bezig! :D Zijn arme billetjes!
pi_202014586
Tink :* klinkt heftig.

Hier een nacht vol krampjes, arm ding. Ze is nu veel aan het slapen en drinkt ook wat minder goed bij mij. Maar ach.

Vandaag eerste afspraak bij CB gehad. 49.8 cm en 3285 gram, Anna doet het echt al heel goed vond de CB arts, groei is iets boven het gemiddelde al.
pi_202016053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mijn baby slaapt niet 's nachts. Gewoon niet. Ik loop op m'n laatste benen...
Oh wat heftig, is er een verklaarbare reden of een moeilijke slaper? :{

De KDV werkt hier ook met ruildagen, zolang we maar voor half negen afmelden (vind ik een behoorlijk schappelijke tijd). We kunnen het inzetten tot einde van het jaar. Toevallig gistermiddag gebruik van gemaakt, in plaats van alleen een ochtend kon hij de hele dag blijven.

@Bienelientjee Baby J heeft het flink te pakken zo te lezen, beterschap!
pi_202016473
Sterkte @Tink89 :*

Slaapt hij overdag wel?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 3 november 2021 @ 20:46:21 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202019282
Oorzaak wrs ontdekt: hij had vanmiddag ineens koorts en op basis van z'n gedrag denk ik nu 'joh, hij heeft weer oorontsteking'. Meteen doorgepakt, dus morgenvroeg om 8 uur afspraak bij de huisarts om doorverwijzing naar kno te vragen. Dit is al de derde keer in een paar maanden en we gaan niet - zoals bij de oudste - afwachten tot hij tien oorontstekingen in een jaar heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 4 november 2021 @ 04:31:05 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202023300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:46 schreef Tink89 het volgende:
Oorzaak wrs ontdekt: hij had vanmiddag ineens koorts en op basis van z'n gedrag denk ik nu 'joh, hij heeft weer oorontsteking'. Meteen doorgepakt, dus morgenvroeg om 8 uur afspraak bij de huisarts om doorverwijzing naar kno te vragen. Dit is al de derde keer in een paar maanden en we gaan niet - zoals bij de oudste - afwachten tot hij tien oorontstekingen in een jaar heeft.
Goed zo Tink, hopelijk komt er wat uit (moeders hebben vaak gelijk). Succes morgen.
Resistance is futile.
pi_202023365
Succes @Tink89 . :* Klinkt als een goed plan. Hopelijk ging jullie nacht beter dan de vorige.

Mijn meisje is jarig. *O*
Want dit waaghalsje is natuurlijk geen baby meer. *)

Het jaar is voorbij gevlogen. Genieten jullie nog maar lekker van jullie mini's. O+ :W
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 4 november 2021 @ 06:41:06 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202023375
Gefeliciteerd PKM!

De nacht was redelijk tot 5 uur. Toen was het op, dus ik zit al anderhalf uur met m'n baby op de bank. Koffffie!!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 4 november 2021 @ 07:03:39 #58
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202023409
Gefeliciteerd met Poffertje! Wat gaat ze een uitdagende fase in. :)

@Tink89 herkenbaar beeld deze week. Ben benieuwd of de huisarts de oorontsteking kan bevestigen. Wij hebben hier antibiotica gekregen, maar vind het nog Mwah Mwah. Samen met paracetamol slaat hij zich er wel doorheen maar het blijft zielig voor zo’n kleintje.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:13:38 #59
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202024893
quote:
3s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:33 schreef PKM het volgende:
Succes @:Tink89 . :* Klinkt als een goed plan. Hopelijk ging jullie nacht beter dan de vorige.

Mijn meisje is jarig. *O*
Want dit waaghalsje is natuurlijk geen baby meer. *)

Het jaar is voorbij gevlogen. Genieten jullie nog maar lekker van jullie mini's. O+ :W
Gefeliciteerd! O+
pi_202025267
Gefeliciteerd met Poffertje! O+ En sterkte met de oorontsteking Tink…

Ik was er niet voor bfd, maar vandaag is ook een d!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  donderdag 4 november 2021 @ 11:24:29 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_202025639
quote:
3s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:33 schreef PKM het volgende:
Succes @:Tink89 . :* Klinkt als een goed plan. Hopelijk ging jullie nacht beter dan de vorige.

Mijn meisje is jarig. *O*
Want dit waaghalsje is natuurlijk geen baby meer. *)

Het jaar is voorbij gevlogen. Genieten jullie nog maar lekker van jullie mini's. O+ :W
Ja, doei rust! :D
Gefeliciteerd met je leuke meisje O+
disclaimer
  donderdag 4 november 2021 @ 13:00:06 #62
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202026661
Gefeliciteerd PKM!!

Blegh, ik ben nu helaas aan de beurt met buikgriep!
pi_202026727
Gefeliciteerd PKM! O+
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:30:45 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202026998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 07:03 schreef monsterd. het volgende:
Gefeliciteerd met Poffertje! Wat gaat ze een uitdagende fase in. :)

@:tink89 herkenbaar beeld deze week. Ben benieuwd of de huisarts de oorontsteking kan bevestigen. Wij hebben hier antibiotica gekregen, maar vind het nog Mwah Mwah. Samen met paracetamol slaat hij zich er wel doorheen maar het blijft zielig voor zo’n kleintje.
Jep, dubbele oorontsteking en meteen door naar KNO, die ons vervolgens doorstuurt naar het academisch ziekenhuis omdat nog te klein is voor narcose in dit ziekenhuis... en meteen door naar de kinderarts met een projectielkotsend kind. Wat een ochtend.

Overigens vind ik AB bij een oorontsteking echt een allerlaatste optie. Het is bijna altijd viraal en dan helpt AB niet en het sloopt wel de darmflora. Ik gebruik het pas als het echt, echt, echt niet overgaat zonder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202027453
Gefeliciteerd met je dreumes, PKM! :)
pi_202027463
Mijn baby heeft kennisgemaakt met Ewan het slaapschaap. Vannacht meermaals met succes ingezet om haar weer goed in slaap te krijgen. :D
  FOK!fossiel donderdag 4 november 2021 @ 15:53:24 #67
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202028528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby heeft kennisgemaakt met Ewan het slaapschaap. Vannacht meermaals met succes ingezet om haar weer goed in slaap te krijgen. :D
Tell me more tell me more! Hoe werkt het? Mw hier kan ik niet altijd na een voeding weer slapend terugleggen dus ik ben bereid om grof geld uit te geven voor de gadget die mijn leven (nacht) gaat verbeteren :@
Chick on a mission
pi_202031493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Tell me more tell me more! Hoe werkt het? Mw hier kan ik niet altijd na een voeding weer slapend terugleggen dus ik ben bereid om grof geld uit te geven voor de gadget die mijn leven (nacht) gaat verbeteren :@
https://www.bol.com/nl/nl(...)se/9200000050039246/

Mijn man heeft 'm te leen gekregen van een collega. Bij zijn twee kinderen werkte het als een trein. F. werd er gisteravond ook rustig van en vannacht viel ze ook weer twee keer in slaap nadat ik 'm aan had gezet toen ze wat geluidjes ging maken. Kijken of het zometeen ook weer werkt.
pi_202031515
Hij is trouwens uitverkocht via bol en de officiële site. Weet niet of 'ie ergens anders nog te krijgen is?
  donderdag 4 november 2021 @ 19:27:15 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202031799
Dergelijke knuffels met white noise en muziekjes zijn er heus nog wel te vinden. Fijn dat het voor jullie lijkt te werken Komkommerschijfje! Moeilijk doorslapen s nachts is echt gemeen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202032169
Ja, grappig genoeg doet ze het op deze beter dan op de white noise-afspeellijst van Spotify. Het schaap heeft een hartslag en baarmoedergeluiden in 1, dat werkte alle keren heel goed afgelopen avond/nacht. Inslapen is voor haar geen probleem, maar ik probeer haar 's nachts gewoon zeker 7/8 uur te laten pakken aan een stuk, dat kan ze namelijk prima nu.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:02:46 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202032713
Oh, dat is moeite die ik persoonlijk niet doe. Als mijn baby niet doorslaapt dan slaapt ie nog niet door, kan hij mooi mijn borsten legen en blijft mijn cyclus nog een poosje weg. Maar goed als het werkt dan is het fijn natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fossiel donderdag 4 november 2021 @ 20:09:28 #73
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202032915
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hij is trouwens uitverkocht via bol en de officiële site. Weet niet of 'ie ergens anders nog te krijgen is?
Ja dat had ik ook gezien. Hij lijkt enkel nog via Amazon te krijgen.

Wil je na een aantal dagen laten weten of je nog steeds zo enthousiast bent. De Bol.com review zijn over het algemeen erg enthousiast.
Chick on a mission
pi_202033466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hij is trouwens uitverkocht via bol en de officiële site. Weet niet of 'ie ergens anders nog te krijgen is?
Als je per se Ewan wil... ik heb er hier nog een liggen die ik tegen verzendkosten best naar je wil opsturen :) Doe maar een pm als je wil. Hier ook goede ervaringen, bij beide kindjes. Ik sliep er zelf ook lekker op als ik ‘m door de babyfoon hoorde :+

Mijn oudste is wel 7, dus onze Ewan is ook al een oldtimer. Misschien zit je niet te wachten op een bejaard slaapschaap en wil je liever een shiny nieuwe, snap ik ook, hoor :)
pi_202034078
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:30 schreef Jentin het volgende:

[..]
Als je per se Ewan wil... ik heb er hier nog een liggen die ik tegen verzendkosten best naar je wil opsturen :) Doe maar een pm als je wil. Hier ook goede ervaringen, bij beide kindjes. Ik sliep er zelf ook lekker op als ik ‘m door de babyfoon hoorde :+

Mijn oudste is wel 7, dus onze Ewan is ook al een oldtimer. Misschien zit je niet te wachten op een bejaard slaapschaap en wil je liever een shiny nieuwe, snap ik ook, hoor :)
Dan zou 'ie voor @Keroppi zijn. :D
pi_202034143
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:02 schreef Lemijn het volgende:
Oh, dat is moeite die ik persoonlijk niet doe. Als mijn baby niet doorslaapt dan slaapt ie nog niet door, kan hij mooi mijn borsten legen en blijft mijn cyclus nog een poosje weg. Maar goed als het werkt dan is het fijn natuurlijk.
Ik ben 'm gaan gebruiken i.v.m. het feit dat ze nauwelijks meer sliep na de nachtvoeding, of het nu 2:30 uur of 5:00 uur was. Ik merk dat ze soms allemaal gaat piepen en wurmen en als ik dat ding aan zet nu, valt ze weer goed in slaap.
pi_202034160
Dus ik ben er niet op uit dat de nachtvoeding verdwijnt - die houd ik graag nog aan, want ik heb het echt nodig dat ze m'n borsten leegt. :D
pi_202035651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Dan zou 'ie voor @:Keroppi zijn. :D
Oh ja 8)7 Nou, @Keroppi, aanbod geldt ook voor jou, hoor :+
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:10:17 #79
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202043753
Wij zijn allemaal gelukkig weer bijna beter. Wat heb ik een hekel aan kotsen! :{w Baby J heeft nog wat diarree en is echt van zijn vaste voedsel af is. Veel wilt hij niet, hij is erg kieskeurig nu. Dus hopelijk draait dat weer snel bij!
pi_202044163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij zijn allemaal gelukkig weer bijna beter. Wat heb ik een hekel aan kotsen! :{w Baby J heeft nog wat diarree en is echt van zijn vaste voedsel af is. Veel wilt hij niet, hij is erg kieskeurig nu. Dus hopelijk draait dat weer snel bij!
Fijn dat het leed bijna geleden is. Ben je zelf ook erg ziek geweest?
  vrijdag 5 november 2021 @ 15:13:03 #81
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202044312
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:55 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Fijn dat het leed bijna geleden is. Ben je zelf ook erg ziek geweest?
Gelukkig niet heel erg! Kwam er aan beide kanten uit, maar het was ook weer snel over. Wat ook hielp was dat Baby J het eerst kreeg, een dag later mijn man en dag daarna ik pas. Dus het was in ieder geval niet allemaal tegelijk! :D Het ergste was na 24-48 uur over voor ons. (Vrijwel de hele schoonfamilie heeft het nu gehad!)

Wij zijn allang blij dat het niet volgende week was! Dan zijn we een midweekje eropuit!

Nu langzaam Baby J weer laten wennen aan vast voedsel. Ik bied het wel elke dag aan, maar we zien wel wat hij wel of niet wilt. Komt vast wel goed met wat tijd en geduld!
pi_202046356
We mogen nog even meeposten hier, dus hallo met mijn handenbinder. Vandaag is ze zelf naar boven geklommen via de trap (ik liep achter haar), heeft ze achteruit gefietst en toen ik aan het koken was en ze even niet hoorde, ben ik gaan kijken bij ze. Zaten ze opeens samen op de vensterbank….. hoe dan. }:|

Protège moi de mes désirs.
pi_202046508
Ik had vandaag mijn controle en alles was goed. Ik moest even slikken toen ik het Erasmus MC uitliep. Het is nu afgesloten en dat vind ik enerzijds wel jammer. ;(
pi_202051976
Je kunt het altijd allemaal nog een keer doen Mahra! :P

Arvenis, wat heerlijk dat geklim. Maar ook stressvol voor iedereen die haar in leven probeert te houden haha

Hier gisteren de goedkope rood geel blauwe tripp trapp geschuurd en geverfd samen met de oudste. Die wordt van haar, aangezien de newbornset enkel op de nieuwe versie past. Elvie is eindelijk uit de newborn slumber ontwaakt en langere tijden aan een wakker. En dan vooral rond etenstijd. Nu kan ze naast ons aan tafel zitten ipv op ons. Ik ben geen fan van restrictieve stoeltjes, zoals dit, de wipper, de maxicosi etc, en heb haar zo min mogelijk in zulke stoeltjes. Maar je handen vrij met eten is toch wel fijn. Ook is het grijpen begonnen en doet ze poging tot hardop lachen wat echt te cute is.

Sowieso is het een enorm rustig blij kind. Ze slaapt goed en heeft daar echt een ritme in gevonden al met 1 voeding rond 3/4 uur en rond 8u wordt ze wakker. Ik slaap zelf gewoon beroerd in en door na die voeding. Dus uitgeput ben ik nog steeds. :')

Tink, ik hoop dat jullie snel geholpen kunnen worden en het opgelost wordt. Jullie hebben zoveel moeten doorstaan al. Ik leef echt met je mee.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_202053643
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 08:14 schreef Rebubbled het volgende:
Je kunt het altijd allemaal nog een keer doen Mahra! :P


Whahaha ik moest lachen :D . Het fijne van een eerste.

En dat ik de hele zwangerschap heb geroepen het is prima zo met 2. Maar ik rammel harder dan ooit en ik voel mij zo goed nu... 8)7 en dan voelen de afsluitende afspraken met mijn therapeut en verloskundige ook wel definitief.

Anna is nu echt helemaal aan de borst en wat is dat fijn *O* . Ze groeit er goed op en aan gedrag ook een heerlijke bv-baby. Lekker vanaf 16:30 om de haverklap willen drinken, om 23 een mega hoeveelheid weg klokken en dan gewoon aan 1 nachtvoeding voldoende hebben. Ik weet niet wat mij overkomt hoor, Bas sliep gewoon snachts amper tot anderhalf jaar _O- . We zijn afgelopen nacht vaker voor Bas eruit geweest dan voor Anna.
  FOK!fossiel zaterdag 6 november 2021 @ 11:44:52 #86
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202053857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 08:14 schreef Rebubbled het volgende:
Je kunt het altijd allemaal nog een keer doen Mahra! :P

Ik ben geen fan van restrictieve stoeltjes, zoals dit, de wipper, de maxicosi etc, en heb haar zo min mogelijk in zulke stoeltjes. Maar je handen vrij met eten is toch wel fijn.
Ik heb hetzelfde. Bij de eerste geen wipstoeltje of newbornset. Zelfs geen box, lekker veel bewegingsruimte!

Maar nu kan het gewoon niet anders, ik kan haar niet meer op een boxkleed op de grond leggen. In ieder geval niet als de grote zus rondloopt. Die wurgt haar nog in een van haar knuffelomhelzingen :D


Overigens: Soms hoef je maar verkeerd te ademen en is je baby wakker. Vannacht ging in onze slaapkamer zonder reden de rookmelder af (heel gek, echt zo'n 15s en toen stopte het).

Wij allebei wakker en de adrenaline spoot nog net niet uit mijn oren. Kijk ik naast me in de co-sleeper, ligt ze heerlijk te slapen!
Chick on a mission
pi_202054426
F. vindt het heerlijk in de newborn set van de Tripp Trapp, die wordt juist gek van liggen. :D Ik zet haar erbij in de newborn set als ik ontbijt en als we gaan eten 's avonds, dan is ze ook altijd wakker.
pi_202054880
Hier ook geen box door ruimtegebrek. Ik denk dat het nu wel handig zou zijn. Enkel een speelkleed of babygym op de grond waar ze kan liggen. Ze slaapt geregeld op de bank in een babynestje. In het wipstoeltje moet ze altijd kotsen binnen een minuut. Echt altijd. Dus die staat nu te verstoffen. Wellicht als ze wat groter is en haar maag iets beter afsluit.

Keroppi, dat ze door dat lawaai heen is geslapen, hahaha. Wel goed dat je erover begint, want ik heb onze rookmelder in moment van zwangerschapswoede van het plafond afgeslagen toen hij niet wilde stoppen met schreeuwen terwijl ik wel 50x op de knop duwde. Toen lag hij op de grond te schreeuwen overigens. Zelfs met de batterij eruit ging hij nog even door. Geen idee hoe die demonische dingen werken. Maar ik zal een nieuwe moeten ophangen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 6 november 2021 @ 13:23:36 #89
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202054907
:W
Zusje en ik schuiven een topic op! Wat heet, we lopen naar de dreumesjes :D

Geniet van jullie baby’tjes, het vliegt voorbij!
pi_202055091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:23 schreef 1inamelon het volgende:
:W
Zusje en ik schuiven een topic op! Wat heet, we lopen naar de dreumesjes :D

Geniet van jullie baby’tjes, het vliegt voorbij!
Gefeliciteerd met je dreumes! :)
pi_202062292
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:23 schreef 1inamelon het volgende:
:W
Zusje en ik schuiven een topic op! Wat heet, we lopen naar de dreumesjes :D

Geniet van jullie baby’tjes, het vliegt voorbij!
Gefeliciteerd! Een jaar is zo voorbij. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zondag 7 november 2021 @ 16:50:21 #92
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202072263
Alle (bijna) dreumesjes: Gefeliciteerd!

Wat ik een leuke 'trend' onder onze kraamvisite vind is dat steeds meer mensen iets van hunzelf kado geven. En dan vaak ook nog iets met 'emotionele waarde'. Zo kregen we het eerste speeltje dat vrienden voor hun zoontje kochten, en de favoriete draagdoek van een andere vriendin. Naast het mooie verhaal ook duurzaam :)
Chick on a mission
  maandag 8 november 2021 @ 19:45:45 #93
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202090490
Pff, wij zijn nu midweekje weg, maar wat een begin! :D Baby J heeft nog altijd diarree van zijn buikgriep. Hij deed het twee keer vanmorgen voor we weg gingen, dus we dachten dat we wel ok zouden zijn.

Hahahahaha! NOT! :D

We waren net op de ferry, helemaal vies. We waren de laatste die naar boven kwamen, terwijl we zo snel als we konden een schreeuwend kind in de achterbak vol poep verschoonden! En een uur later nog eens, maar toen dus ook zijn auto stoel onder. Toen zaten we langs de zee, hij was super koud, ik zat ook onder! :D Zucht!

Hopelijk is ie snel van deze diarree af. Hij eet nog niet zo goed vaat voedsel als voor de buikgriep, dus merendeel is nog steeds formule (wat ie wel goed drinkt). Bijna een week geleden nu.

Gelukkig is hij verder wel heel blij en heeft het heel erg naar zijn zin al! :D
pi_202095635
Ach Bien, nog steeds aan de diarree... Fijn dat hij wel vrolijk is.

Mijn baby liet vanmorgen voor het eerst een paar keer achter elkaar een schaterlach horen en zien. 🥰🥰🥰
Ook wordt er nu gericht gemept naar de beestjes aan de boxmobiel en de beestjes aan de Maxi Cosi, zo leuk.

Waar is mijn newborn van 12 weken geleden? ;'(
pi_202095910
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 16:50 schreef Keroppi het volgende:
Alle (bijna) dreumesjes: Gefeliciteerd!

Wat ik een leuke 'trend' onder onze kraamvisite vind is dat steeds meer mensen iets van hunzelf kado geven. En dan vaak ook nog iets met 'emotionele waarde'. Zo kregen we het eerste speeltje dat vrienden voor hun zoontje kochten, en de favoriete draagdoek van een andere vriendin. Naast het mooie verhaal ook duurzaam :)
Wat tof! Een vriendin van me is gaan weven ergens voordat we de terugplaatsing hadden en haar eerste grote project was een draagdoek voor Pluis. Ook leuk om dat proces te kunnen volgen tijdens mijn zwangerschap.
pi_202098003
Over zo’n slaapknuffel: ik zag laatst Moonie voorbij komen. Die ziet er zo schattig uit!

Keroppi: bij ons gaat de rookmelder soms heel kort af als de batterij op begint te raken, als waarschuwing om die te vervangen. Dat doet ie dan een aantal keren, ik weet niet uit m’n hoofd welke frequentie. Maar misschien is dat aan de hand?
pi_202098037
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:51 schreef elamanilo het volgende:
Over zo’n slaapknuffel: ik zag laatst Moonie voorbij komen. Die ziet er zo schattig uit!

Keroppi: bij ons gaat de rookmelder soms heel kort af als de batterij op begint te raken, als waarschuwing om die te vervangen. Dat doet ie dan een aantal keren, ik weet niet uit m’n hoofd welke frequentie. Maar misschien is dat aan de hand?
Die van ons heeft er een ander piepje voor wat dan iedere minuut af gaat. Maar stof kan soms al een boosdoener zijn waardoor hij ineens in standje gil gaat, dat hadden wij met de oude. Nu alles vervangen door nieuwe, na controle bleek dat ze ook een beetje voorbij hun expiratiedatum waren. Een jaar of 10 :+ .

Mn larfje groeit lekker. Onderkin, speknekje en ze drinkt inmiddels een week bij mij *O*. We houden wel de fles er in voor 2-3 voedingen per dag, ze zit nu op 9 keer drinken en ik kolf 4x. Verder is het hier vooral luiers verschonen, opruimen, kolven, spelen met peuter, mount Washmore temmen en meer van dat alles. Lag gisteravond echt helemaal bekaf in bed :'). Bas is vandaag op het kdv en morgen bij oma, dus even wat rust in de tent voor mij.
Vandaag nog even contact gehad met mijn lactatiekundige en die is ook heel tevreden. Had gisteravond mn eerste verstopping te pakken dus ik heb vannacht even tegen de zwaartekracht in gevoed en die was gelukkig zo weg.
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:52:37 #98
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202098665
Ik kom hier even om de hoek spieken met mijn baby van 2 dagen oud nu O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202098671
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:57 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ach Bien, nog steeds aan de diarree... Fijn dat hij wel vrolijk is.

Mijn baby liet vanmorgen voor het eerst een paar keer achter elkaar een schaterlach horen en zien. 🥰🥰🥰
Ook wordt er nu gericht gemept naar de beestjes aan de boxmobiel en de beestjes aan de Maxi Cosi, zo leuk.

Waar is mijn newborn van 12 weken geleden? ;'(
Leuk hè! Hier doet ze af en toe een hehe nu en sinds een paar dagen heeft ze door dat ze haar handen kan gebruiken om dingen te grijpen. De coördinatie is er nog niet, maar alles wat in de buurt komt wordt vroeg of laat gegrepen. Zoals haar.

Over haar gesproken, de grote rui is begonnen. Ik smeer sinds dag 1 post partum rozemarijnolie op mijn inhammen, de enige plek waar ik graag de uitval beperk. Verder heb ik super veel haar, dus minder is fijn. :P Kijken of het helpt!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2021 @ 14:28:29 #100
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202099042
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:51 schreef elamanilo het volgende:

Keroppi: bij ons gaat de rookmelder soms heel kort af als de batterij op begint te raken, als waarschuwing om die te vervangen. Dat doet ie dan een aantal keren, ik weet niet uit m’n hoofd welke frequentie. Maar misschien is dat aan de hand?
Nee dit was echt standje alarm :D Maar mogelijk toch stof of een spinnetje. Gekke is dat ze pas max 2 maanden hangen, dus dat verwacht je dan toch minder snel.
Chick on a mission
pi_202100303
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kom hier even om de hoek spieken met mijn baby van 2 dagen oud nu O+
Gefeliciteerd *O*
pi_202100318
Ik denk dat ik ongesteld ben geworden. Nog geen 6 weken na de bevalling en ik geef borstvoeding (overdag en 's nachts kolf ik). Ik dacht dat het nog lang zou duren.
pi_202100904
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:08 schreef Mahra het volgende:
Ik denk dat ik ongesteld ben geworden. Nog geen 6 weken na de bevalling en ik geef borstvoeding (overdag en 's nachts kolf ik). Ik dacht dat het nog lang zou duren.
Oh dat is snel! Heb je al nagedacht over anticonceptie? Of mag die 2e wel komen ;)

Ik moet dat zelf nog doen, wil echt niet meteen weer zwanger worden….

Hier heeft J een moeilijke dag. Wil alleen maar op schoot slapen met speen en anders huilt hij.
pi_202102282
Woohoo. De peuter had afgelopen dagen snotogen. Ik kreeg ze vanmiddag en mijn man heeft nu ook brandende ogen.

3x raden wie zondag een newbornshoot hebben. Zombiestijl dan maar *O* :')
  dinsdag 9 november 2021 @ 19:40:26 #105
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202102442
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:07 schreef Mahra het volgende:

[..]
Gefeliciteerd *O*
Dankjewel O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2021 @ 21:48:54 #106
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202104305
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:27 schreef douche-eendje het volgende:
Woohoo. De peuter had afgelopen dagen snotogen. Ik kreeg ze vanmiddag en mijn man heeft nu ook brandende ogen.

3x raden wie zondag een newbornshoot hebben. Zombiestijl dan maar *O* :')
Het schijnt dat ze toch een hoop kunnen redden met photoshop. Alhoewel ik het resultaat van onze shoot met een baby die echt full-on babyacne had nog moet terugkrijgen ;)
Chick on a mission
  woensdag 10 november 2021 @ 06:36:41 #107
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202106328
Mijn katten hebben moeite met de baby. Iemand ervaring met hoe hiermee om te gaan of is het een kwestie van geduld voordat de katten eraan gewend zijn?

Eentje verstopt zich bij elk geluidje van de baby onder de bank, heeft daardoor al bijna drie dagen amper gegeten. De ander laat zich inmiddels weer zien maar begon gisteravond te blazen naar de baby ;( Ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik probeer ze zo veel mogelijk aandacht te geven op de momenten dat dat kan, maar dat is lastig met de kat die zich onder de bank verstopt.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel woensdag 10 november 2021 @ 08:02:28 #108
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202106690
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 06:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn katten hebben moeite met de baby. Iemand ervaring met hoe hiermee om te gaan of is het een kwestie van geduld voordat de katten eraan gewend zijn?

Eentje verstopt zich bij elk geluidje van de baby onder de bank, heeft daardoor al bijna drie dagen amper gegeten. De ander laat zich inmiddels weer zien maar begon gisteravond te blazen naar de baby ;( Ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik probeer ze zo veel mogelijk aandacht te geven op de momenten dat dat kan, maar dat is lastig met de kat die zich onder de bank verstopt.
Klinkt alsof ze flink stress hebben van hun nieuwe huisgenootje. Niet gek, katten zijn meestal niet dol op veranderingen.

Verwacht geen wonderen, maar scherpe randjes kun je eraf halen met:

* Feliway
* Zylkene (er is er nog een waarvan ik niet op de naam kom)
* Probeer een safe-space voor ze te creëren

Mocht dit niet helpen (of het leidt zelfs tot in huis plassen oid) overleg met je dierenarts over evt zwaarder geschut en misschien kunnen ze je in contact brengen met een gedragstherapeut (geen beschermde titel, helaas ook zelfbenoemde prutsers actief).
Chick on a mission
pi_202108020
@TheGirlNextDoor niet leuk voor de katten.
Bij ons werd het na een paar dagen wel beter. Je hebt waarschijnlijk ook ineens extra mensen in huis , misschien als dat minder wordt dat ze ook weer wat rust vinden. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202108399
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 06:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn katten hebben moeite met de baby. Iemand ervaring met hoe hiermee om te gaan of is het een kwestie van geduld voordat de katten eraan gewend zijn?

Eentje verstopt zich bij elk geluidje van de baby onder de bank, heeft daardoor al bijna drie dagen amper gegeten. De ander laat zich inmiddels weer zien maar begon gisteravond te blazen naar de baby ;( Ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik probeer ze zo veel mogelijk aandacht te geven op de momenten dat dat kan, maar dat is lastig met de kat die zich onder de bank verstopt.
Hier ging het na 1 tot 1,5 week vanzelf beter.
Blazen hebben onze katten nooit gedaan. Het was vooral negeren en op afstand blijven.
Inderdaad hier aandacht gegeven als het kan en wat extra verwent met natvoer.
Inmiddels ligt kat 1 op schoot naast de baby. En als er niet gehuild wordt is het prima.
  woensdag 10 november 2021 @ 14:53:58 #111
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202111920
Dank voor de tips. Ik ga er even mee aan de slag en zal inderdaad ook even bij de dierenarts informeren :Y Verder vooral met de tijd even bekijken hoe het gaat. Dat er nu elke dag kraamzorg is vinden ze inderdaad ook spannend. Maak me vooral zorgen om de kat die nu al een paar dagen amper gegeten heeft, die is al zo slank van zichzelf, je ziet het direct wanneer hij te weinig eet ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 10 november 2021 @ 15:35:35 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202112557
Geen ervaring met katten en baby's, wel met de eerste hulp een keer of drie in één week. Spruitje heeft de derde oorontsteking te pakken en werd er echt akelig ziek van. Donderdag bij huisarts, kno en uiteindelijk spoedeisende hulp geweest en zondag nog eens seh en maandag weer. Hij had continu meer dan 40 graden koorts en reageerde op een gegeven moment amper nog. Volgens mij heeft hij nu het ergste gehad, maar ik blijf hem zo niet zichzelf vinden. Hij slaapt veel, wordt niet uit zichzelf wakker en drinkt en eet niet bijster. Z'n koorts is heel goed gezakt en hij is wel weer af en toe alert en vrolijk, maar de schrik zit er goed in. Ik ben in een keer terug bij de eerste periode met de klok in de gaten houden voor z'n voedingen, het eng vinden als hij uit m'n zicht is en niet kunnen slapen van de zorgen. Bah bah...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202113264
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh dat is snel! Heb je al nagedacht over anticonceptie? Of mag die 2e wel komen ;)

Ik moet dat zelf nog doen, wil echt niet meteen weer zwanger worden….

Hier heeft J een moeilijke dag. Wil alleen maar op schoot slapen met speen en anders huilt hij.
Ja, ik vind het ook heel erg snel en jammer. Dit heb ik dus zo niet gemist. We hebben nooit aan anticonceptie gedaan omdat ik geen troep in mijn lichaam wens. Als het aan mij ligt gauw een 2e, maar meneer wilt toch nog even een jaartje wachten. We zien het wel.
pi_202113399
He getsie, Tink. :'( Hopelijk knapt je baby snel op. Kunnen ze op deze leeftijd eigenlijk al trommelvliesbuisjes plaatsen?

Wij hebben geen huisdieren, dus geen ervaring met hoe zij reageren op een baby. Ik denk wel dat ons fictieve huisdier flink bang was geweest van al het gekrijs. :D

Ik ben vorige week weer begonnen met de minipil. Een spiraaltje zag ik niet zitten, ik ben een beetje panisch voor voorwerpen die m'n lichaam in moeten. :D Iets dat eruit moet, is 100x beter dan iets dat erin moet.
Wij gaan over een tijd bedenken of we nog een tweede zouden willen. In ieder geval niet snel, er mag van mij wel minimaal twee jaar tussen zitten als we een tweede zouden willen.
pi_202114419
@Tink89 wat een zorgen. :*

[ Bericht 54% gewijzigd door Cygne op 12-11-2021 12:38:02 ]
  vrijdag 12 november 2021 @ 18:32:34 #116
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202145439
Pff, hallo kraamtranen ;( Ik wist dat het ging komen maar als het er dan eenmaal is, bleh ;(

Met de katten en de baby gaat het nu beter, trouwens. De katten kwamen langzaam uit hun schulpje de afgelopen dagen en snuffelden wat aan de baby als ze lag te slapen. Het lijkt erop dat ze het nu beter kunnen handelen en het niet meer eng vinden. Gelukkig maar O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel vrijdag 12 november 2021 @ 19:57:46 #117
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202148065
Ik vind mezelf af en toe wel dubbel. Van de ene kant vind ik het niet leuk dat mijn vriend meer doet met de oudste en ik dus vooral met de baby bezig ben. Aan de andere kant doe ik ook wel aan 'maternal gatekeeping' door zelf de hele tijd te zeggen "Oh ik doe het wel" of "Laat mij maar" als het om de jongste gaat.

En ik ben juist zo'n voorstanders van de zorg eerlijk verdelen...

[ Bericht 16% gewijzigd door Keroppi op 12-11-2021 20:39:04 ]
Chick on a mission
pi_202169648
@Keroppi vlak je hormonen ook niet uit hoor. Wat je zegt klopt als een bus en je hebt nog àlle tijd om dat in de praktijk te brengen. Maar eerst je lijf weer op orde. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202170723
Rustig hier! Hopelijk gaat het goed met alle baby's en zijn de kwaaltjes weer een beetje voorbij.

Mijn baby had gisteren een gigantische regeldag, wilde ieder uur wel drinken. 14 voedingsmomenten gisteren, normaal heeft ze er 7. :D
Vandaag lijkt het ook nog wel een beetje aan de gang. Dutjes worden zeer moeizaam gedaan en als het al lukt, is het een half uur/maximaal drie kwartier. Gelukkig was de nacht redelijk oké, maar dit is wel weer even vermoeiend na een aantal weken een fijn ritme. :D
  zondag 14 november 2021 @ 11:33:43 #120
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202170824
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Rustig hier! Hopelijk gaat het goed met alle baby's en zijn de kwaaltjes weer een beetje voorbij.

Mijn baby had gisteren een gigantische regeldag, wilde ieder uur wel drinken. 14 voedingsmomenten gisteren, normaal heeft ze er 7. :D
Vandaag lijkt het ook nog wel een beetje aan de gang. Dutjes worden zeer moeizaam gedaan en als het al lukt, is het een half uur/maximaal drie kwartier. Gelukkig was de nacht redelijk oké, maar dit is wel weer even vermoeiend na een aantal weken een fijn ritme. :D
Wow :D Hopelijk gauw weer een fijn ritme te pakken :Y

Hier is baby vandaag alweer een week oud O+ Afgelopen week is veel te snel gegaan. Sinds drie nachten slaat ze al een voeding over, dus we kunnen even een soort van bijslapen 's nachts. Vandaag eerste dag zonder kraamzorg. Vind het wel spannend maar heb er ook vertrouwen in dat we dit kunnen :Y
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202170901
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Rustig hier! Hopelijk gaat het goed met alle baby's en zijn de kwaaltjes weer een beetje voorbij.

Mijn baby had gisteren een gigantische regeldag, wilde ieder uur wel drinken. 14 voedingsmomenten gisteren, normaal heeft ze er 7. :D
Vandaag lijkt het ook nog wel een beetje aan de gang. Dutjes worden zeer moeizaam gedaan en als het al lukt, is het een half uur/maximaal drie kwartier. Gelukkig was de nacht redelijk oké, maar dit is wel weer even vermoeiend na een aantal weken een fijn ritme. :D
Oh lol heftig haha
Hopelijk niets gepland?
pi_202170915
quote:
17s.gif Op zondag 14 november 2021 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wow :D Hopelijk gauw weer een fijn ritme te pakken :Y

Hier is baby vandaag alweer een week oud O+ Afgelopen week is veel te snel gegaan. Sinds drie nachten slaat ze al een voeding over, dus we kunnen even een soort van bijslapen 's nachts. Vandaag eerste dag zonder kraamzorg. Vind het wel spannend maar heb er ook vertrouwen in dat we dit kunnen :Y
Ik weet ook zeker dat je dit kan! It comes naturally… en fijn dat je niet al te moe bent
pi_202170963
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:32 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, hallo kraamtranen ;( Ik wist dat het ging komen maar als het er dan eenmaal is, bleh ;(

Met de katten en de baby gaat het nu beter, trouwens. De katten kwamen langzaam uit hun schulpje de afgelopen dagen en snuffelden wat aan de baby als ze lag te slapen. Het lijkt erop dat ze het nu beter kunnen handelen en het niet meer eng vinden. Gelukkig maar O+
Haha die kraamtranen. Ja dat is wat
Ik herkende mezelf niet terug en vriend heeft zelfs een uitgebreid gesprek met de kraamzorg en verloskundige gehad zonder mij erbij dat dit echt normaal was.
Hij dacht dat er echt iets mis was want ik huil normaal nooit. En al helemaal niet om de dingen waar ik nu om huilde haha

Baby heeft me veranderd…..
In het begin had ik J zo gevoed (toen de borstvoeding eindelijk wat minder drama werd) en binnen een half uur lag hij gladgestreken weer in bed. Maar hij is gelukkiger als ik met m klets, speel en kroel

Dus nu doe ik alles voorzichtiger en rustiger en ik klets babytaal met hem en knuffel best lang met m na het voeden. En ik merk echt een verschil. En het lijkt alsof ik in m’n hoofd ook “softer” ben geworden ofzo. Ik werd heel gelukkig van mooie versieringen die man had opgehangen in het huis voor J terwijl ik voor mijn zwangerschap niets om zulke dingen gaf
pi_202171446
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh lol heftig haha
Hopelijk niets gepland?
Mijn man is een dag vissen met al z'n vrienden, dus moet het alleen doen. Maar geeft niets, komt vanzelf wel. Op dit soort dagen is het goed als je baby tevreden is en ik ook aangekleed ben en gegeten/gedronken heb. :D
We gaan straks bij mijn schoonmoeder eten. Ze kan daar ook prima ieder uur drinken als het moet, dus no stress gelukkig.
pi_202171475
quote:
17s.gif Op zondag 14 november 2021 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wow :D Hopelijk gauw weer een fijn ritme te pakken :Y

Hier is baby vandaag alweer een week oud O+ Afgelopen week is veel te snel gegaan. Sinds drie nachten slaat ze al een voeding over, dus we kunnen even een soort van bijslapen 's nachts. Vandaag eerste dag zonder kraamzorg. Vind het wel spannend maar heb er ook vertrouwen in dat we dit kunnen :Y
Oh, fijn joh! Je kunt het zeker te weten ook zonder de kraamzorg. :D Ik maakte me druk, maar het is ook wel weer fijn om niet iedere dag iemand om 8:00 uur op de stoep te hebben. Ik vond het vooral prettig dat we echt ons eigen ritme konden gaan vinden, voor zover baby's een ritme hebben op die leeftijd. Als je tot 11:00 uur samen op bed wil liggen, kan dat ook gewoon weer.
  zondag 14 november 2021 @ 17:08:35 #126
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202174329
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Haha die kraamtranen. Ja dat is wat
Ik herkende mezelf niet terug en vriend heeft zelfs een uitgebreid gesprek met de kraamzorg en verloskundige gehad zonder mij erbij dat dit echt normaal was.
Hij dacht dat er echt iets mis was want ik huil normaal nooit. En al helemaal niet om de dingen waar ik nu om huilde haha

Baby heeft me veranderd…..
In het begin had ik J zo gevoed (toen de borstvoeding eindelijk wat minder drama werd) en binnen een half uur lag hij gladgestreken weer in bed. Maar hij is gelukkiger als ik met m klets, speel en kroel

Dus nu doe ik alles voorzichtiger en rustiger en ik klets babytaal met hem en knuffel best lang met m na het voeden. En ik merk echt een verschil. En het lijkt alsof ik in m’n hoofd ook “softer” ben geworden ofzo. Ik werd heel gelukkig van mooie versieringen die man had opgehangen in het huis voor J terwijl ik voor mijn zwangerschap niets om zulke dingen gaf
Kroelen na het voeden is zo fijn O+
Wel leuk dat baby je 'softer' heeft gemaakt :D

Mijn vriend weet dat ik normaal ook snel emotioneel kan zijn, maar nu zat ik huilend te eten, omdat ik gewoon ineens overvallen werd door mijn emoties nav de bevalling. Hij pakte me heel lief vast, ik nog meer janken want lief en ook beetje lachen want idiote hormonen. Wat een rollercoaster is dit _O-
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 14 november 2021 @ 17:12:26 #127
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202174398
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 12:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Oh, fijn joh! Je kunt het zeker te weten ook zonder de kraamzorg. :D Ik maakte me druk, maar het is ook wel weer fijn om niet iedere dag iemand om 8:00 uur op de stoep te hebben. Ik vond het vooral prettig dat we echt ons eigen ritme konden gaan vinden, voor zover baby's een ritme hebben op die leeftijd. Als je tot 11:00 uur samen op bed wil liggen, kan dat ook gewoon weer.
Ja, dat is zeker ook lekker inderdaad :Y

Hier is baby wel gelijk een ander ritme gaan volgen vandaag dan we de afgelopen week met kraamzorg hebben gehad, dus ben benieuwd hoe dat vannacht gaat :D

Vandaag voor het eerst samen naar buiten geweest (als je ritje van ziekenhuis naar huis niet meetelt). Lekker in de wandelwagen naar de brievenbus gelopen om geboortekaartjes op de post te doen, daarna nog een blokje om en weer terug naar huis. Merk wel dat ik nog te moe ben om verder dan dat te gaan, maar wat was het heerlijk om weer even buiten te zijn O+ En baby was gelijk KO :D
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  maandag 15 november 2021 @ 11:22:12 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202185256
Wat leuk om hier over de hele kleintjes te lezen weer O+

Magische slaaptips; kom maar door! Mijn baby heeft de hele nacht gehuild, alweer... Echt de hele nacht. Boze huil, geen paniek ofzo. Even laten huilen hielp niet, bij mij leggen niet, laten drinken niet, rondjes lopen niet en in de wandelwagen niet en ik weet het echt even niet meer.

Wel 8 december naar de kno-arts in het academisch ziekenhuis in de hoop dat ze daar iets aan de oorontstekingen kunnen doen. Hopelijk gaat dat verschil maken en kunnen we weer opnieuw beginnen met slaapoefenen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 12:12:21 #129
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202185910
Nou we zijn weer goedgekeurd op het consultatiebureau :)

Nou ben ik echt niet van het CB-bashen, integendeel, maar ik ben over onze nieuwe locatie na de verhuizing toch iets minder enthousiast.

Vooral deze afspraak was erg rommelig, allerlei misverstanden over (voorkeurs)locaties en de datum dat de volgende afspraak zou zijn, maar geloof dat het nu allemaal goed ingesteld staat :D

Dat ze goed (hard!) groeit, zagen we zelf ook wel, maar op de grafiek leek ze opeens boven alle lijntjes uit te stijgen. Daar kwam een verhaal over dat het had te maken met dat er bij de gehoorscreening ook gewogen was? Kon ik niet echt de logica van in zien, maar positief was dat ze gewoon naar mijn baby keken en op basis daarvan zeiden: Joh gaat supergoed! In plaats van zich op grafieken blind te staren :)

Maar we kunnen hier denk ik de maat 62 al uit de kast gaan halen! :D
Chick on a mission
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 12:14:34 #130
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202185949
quote:
0s.gif [b]Op maandag 15 november 2021 11:22 schreef Tink89

Magische slaaptips; kom maar door! Mijn baby heeft de hele nacht gehuild, alweer... Echt de hele nacht. Boze huil, geen paniek ofzo. Even laten huilen hielp niet, bij mij leggen niet, laten drinken niet, rondjes lopen niet en in de wandelwagen niet en ik weet het echt even niet meer.
He balen zo'n nacht! Hoop dat aankomende nacht beter verloopt. Geen magische slaaptips helaas -O-
Chick on a mission
  maandag 15 november 2021 @ 12:42:32 #131
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202186295
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:22 schreef Tink89 het volgende:
Wat leuk om hier over de hele kleintjes te lezen weer O+

Magische slaaptips; kom maar door! Mijn baby heeft de hele nacht gehuild, alweer... Echt de hele nacht. Boze huil, geen paniek ofzo. Even laten huilen hielp niet, bij mij leggen niet, laten drinken niet, rondjes lopen niet en in de wandelwagen niet en ik weet het echt even niet meer.

Wel 8 december naar de kno-arts in het academisch ziekenhuis in de hoop dat ze daar iets aan de oorontstekingen kunnen doen. Hopelijk gaat dat verschil maken en kunnen we weer opnieuw beginnen met slaapoefenen.
Zuur, zo'n nacht ;( Ik ben nog maar een week moeder, dus helaas nog geen magische slaaptips. Maar klinkt alsof je kindje ergens last van heeft. Konden ze het maar vertellen ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202186943
Tink, zouden die prutnachten niet voortkomen uit die oorpijn en ontstekingen? In ieder geval fijn dat jullie over een paar weken naar een goede arts kunnen!

Wauw Keroppi, wat een reus heb je. :D Mijn baby is vandaag 13 weken en sinds afgelopen vrijdag draagt ze wat spulletjes in maat 62. Noppies en Hema past al vrij goed, Zeeman is nog veeeeel te groot. Maar ze past ook nog prima in 56 van een aantal merken.
Ze volgt precies het -1-lijntje op de WHO-curve, dus ik heb niet echt een reus ook. Morgen hebben wij weer een CB-afspraak. Dan krijgt ze ook haar eerste prikjes. ;( Ik heb al zetpilletjes in huis. Nog meer tips? Ik weet dat ze hangerig en huilerig kunnen worden.
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 14:34:07 #133
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202187806
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:


Wauw Keroppi, wat een reus heb je. :D Mijn baby is vandaag 13 weken en sinds afgelopen vrijdag draagt ze wat spulletjes in maat 62. Noppies en Hema past al vrij goed, Zeeman is nog veeeeel te groot. Maar ze past ook nog prima in 56 van een aantal merken.
Ze volgt precies het -1-lijntje op de WHO-curve, dus ik heb niet echt een reus ook. Morgen hebben wij weer een CB-afspraak. Dan krijgt ze ook haar eerste prikjes. ;( Ik heb al zetpilletjes in huis. Nog meer tips? Ik weet dat ze hangerig en huilerig kunnen worden.
Ja hier rond de +2 lijn, heel anders dan haar grote zus. Maar wij zijn beide ook langer dan gemiddeld dus kan prima kloppen :)

(Misschien weten jullie nog dat ik een paar dagen voor de geboorte vond dat ik meer maat 50 nodig had. Whehehe nou dat kan mooi weer op Vinted *) )

Qua vaccinaties heb ik er bij de eerste nooit echt wat van gemerkt. Zelfs niet de BMR. Maar ieder kind is anders, wie weet nu bij ons ook.

Ze zeiden dan "Ja ze kunnen misschien ook wat meer/langer van slapen". Nou daar merkten we dus óók niets van ;)
Chick on a mission
pi_202190070
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 14:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ja hier rond de +2 lijn, heel anders dan haar grote zus. Maar wij zijn beide ook langer dan gemiddeld dus kan prima kloppen :)

(Misschien weten jullie nog dat ik een paar dagen voor de geboorte vond dat ik meer maat 50 nodig had. Whehehe nou dat kan mooi weer op Vinted *) )

Qua vaccinaties heb ik er bij de eerste nooit echt wat van gemerkt. Zelfs niet de BMR. Maar ieder kind is anders, wie weet nu bij ons ook.

Ze zeiden dan "Ja ze kunnen misschien ook wat meer/langer van slapen". Nou daar merkten we dus óók niets van ;)
Nu ben ik heel nieuwsgierig hoeveel jouw baby weegt. :D Of iig, hoeveel ze de vorige keer was op het CB bij welke termijn.
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 19:13:21 #135
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202191516
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 17:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nu ben ik heel nieuwsgierig hoeveel jouw baby weegt. :D Of iig, hoeveel ze de vorige keer was op het CB bij welke termijn.
Geboorte: 3800
Na vier weken: 4800
Na acht weken 5800

Ze is nu zo'n 60 cm al
Chick on a mission
pi_202191652
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:22 schreef Tink89 het volgende:
Wat leuk om hier over de hele kleintjes te lezen weer O+

Magische slaaptips; kom maar door! Mijn baby heeft de hele nacht gehuild, alweer... Echt de hele nacht. Boze huil, geen paniek ofzo. Even laten huilen hielp niet, bij mij leggen niet, laten drinken niet, rondjes lopen niet en in de wandelwagen niet en ik weet het echt even niet meer.

Wel 8 december naar de kno-arts in het academisch ziekenhuis in de hoop dat ze daar iets aan de oorontstekingen kunnen doen. Hopelijk gaat dat verschil maken en kunnen we weer opnieuw beginnen met slaapoefenen.
Ach Tink :* Ik hoop voor je dat de kno doorpakt straks, want dat zou echt wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Ik heb een peuter met RSvirus in huis |:( |:( |:( . Anna lijkt er tot nu toe nog geen symptomen van te vertonen. Ze is belachelijk sterk en groeit echt als kool. Bepaalde maat 50 pakjes zitten al goed gevuld :'(
pi_202191773
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:13 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Geboorte: 3800
Na vier weken: 4800
Na acht weken 5800

Ze is nu zo'n 60 cm al
Nee joh. :D De mijne zal nu zo'n 5,4 kilo wegen, haha. Ze is nu ook ongeveer 59/60 cm.
  maandag 15 november 2021 @ 20:13:39 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202192781
Mijn achtmaander weegt nu zo'n 6650 gram :P
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202193427
Mijn 5.5 weker zit op 3.6. Maar gecorrigeerd is ze 1.5 week :P . Geboren met 2835 dus het slagroomt hier ook goed door. Op who zit ze op -0.2 :)
pi_202193936
Die van mij is ook 5,5 week en weegt 4285 gram
Gecorrigeerd 3,5 week

Lachen doet hij nog niet…. Jullie baby’s?
pi_202194320
Ja, veel en vaak. Volgt ook met haar ogen en is echt mega sterk. Niet even hoofd omhoog houden, nee dan ook gewoon om je heen kijken. M'n zoon was dan toch wel wat uhm, lui _O-
pi_202194472
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:17 schreef _Lily_ het volgende:
Die van mij is ook 5,5 week en weegt 4285 gram
Gecorrigeerd 3,5 week

Lachen doet hij nog niet…. Jullie baby’s?
Begon bij ons vanaf vijf weken! Ik lees overal dat de eerste glimlach tussen de vier en zes weken komt. Nog even geduld! :)
pi_202194916
Leuk om de verschillen te zien. Wat groeien sommige babies hard zeg! Ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat.

Geboorte (41+4) 3405 gr 48cm

4 weken 3790 gr 51 cm

Met 4,5 week nog geen bewust lachje gezien hier.

Geen slaaptips voor tink helaas. Wel een dikke knuffel en een doosje lucifers.

DE beterschap voor je zoontje. En hopelijk blijft het je dochter bespaard.

TGND gefeliciteerd en welkom!

Hier gaat alles best goed eigenlijk. Na 3 slechte nachten het weekend nu weer 2 goede gehad. Het is elke dag genieten maar vind nu al dat de tijd hard gaat. Ze is vandaag al een maand.
  FOK!fossiel dinsdag 16 november 2021 @ 00:30:17 #144
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202196630
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:17 schreef _Lily_ het volgende:
Die van mij is ook 5,5 week en weegt 4285 gram
Gecorrigeerd 3,5 week

Lachen doet hij nog niet…. Jullie baby’s?
Duurde hier zeker tot in de 6e week hoor :)
Chick on a mission
pi_202197041
Ja, dus geen paniek dat het er nog niet is. Zo is het er niet en zo zie je het tien keer op een dag. Blijft magisch.

Mijn baby schaterlacht af en toe sinds vorige week maandag en dat is ook zo grappig. 🥰
Ook heb ik haar vorige week al twee keer op haar zij aangetroffen in de box 's nachts (ik voed in de keuken 's nachts, wij slapen ook beneden) nadat ik moest plassen. En maar maaien met die beentjes in die slaapzak. :D
pi_202200473
Op het CB geweest. Groei perfect volgens de -1-lijn van WHO nog steeds. Het was even brullen bij de prikjes, maar nadien was het al gauw weer goed. Verder heeft ze zich lekker uitgesloofd bij het onderzoek, de verpleegkundige (deze was wel leuk!) kreeg ook een schaterlach en ik heb haar hoofd nog nooit zo hoog gezien bij tummy time. :D

Wel hoorde ze een ruisje bij het hartje, dus we hebben een verwijzing voor de kinderarts meegekregen. Ze zei er wel bij dat het bijna altijd onschuldig is, maar dat het wel even gecheckt moet worden. Dat lees ik ook op de site van de Hartstichting. Stelt al wat meer gerust. Hopelijk kunnen we daar ook voor de kerstvakantie nog terecht.
pi_202206858
Wat leuk om al die verschillende cijfers te lezen.

Wij hebben vanochtend L. gewogen. Ze weegt nu 4800 gram en is 6 weekjes oud. Ze lacht sinds een week heel bewust.
pi_202206956
F. was 5365 gram bij 13+1. Echt bizar, die verschillen. :D
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 21:15:08 #149
382129 crew  Donna
pi_202209045
Oudejaarsavond hier. Morgen wordt A-tje 1!
pi_202212521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Op het CB geweest. Groei perfect volgens de -1-lijn van WHO nog steeds. Het was even brullen bij de prikjes, maar nadien was het al gauw weer goed. Verder heeft ze zich lekker uitgesloofd bij het onderzoek, de verpleegkundige (deze was wel leuk!) kreeg ook een schaterlach en ik heb haar hoofd nog nooit zo hoog gezien bij tummy time. :D

Wel hoorde ze een ruisje bij het hartje, dus we hebben een verwijzing voor de kinderarts meegekregen. Ze zei er wel bij dat het bijna altijd onschuldig is, maar dat het wel even gecheckt moet worden. Dat lees ik ook op de site van de Hartstichting. Stelt al wat meer gerust. Hopelijk kunnen we daar ook voor de kerstvakantie nog terecht.
Ik heb ook al mijn leven lang een ruis aan mijn hart die ze hadden ontdekt toen ik een baby was. Ook een keer een echo van m’n hart gehad, was niks geks
Ik heb nooit problemen gehad en m’n hart kon een zwangerschap en bevalling prima aan haha
pi_202213862
Wanneer doen jullie trouwens tummy time? Meteen na t voeden? Tussendoor?

Ik vroeg me af of t niet te snel na eten was, of hij er dan van kan spugen. Maar als ik het tussendoor doe slaapt hij
  woensdag 17 november 2021 @ 07:21:13 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202214015
Niet te moeilijk over doen. Gewoon af en toe omdraaien als het zo uitkomt. Op het aankleedkussen of op het grote bed of tegen je aan hangend.

Als ze elke keer gaat spugen dan is voor jouw kind aansluitend aan het voeden dus niet handig. Maar dan kan rechtop tegen je aan waarschijnlijk wel.

Ik zou het ook niet zo officieel ‘tummy time’ noemen trouwens (waarom überhaupt in het Engels?) maar gewoon je baby bij je houden en altijd spelenderwijs kijken waar hij/zij aan toe is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fossiel woensdag 17 november 2021 @ 07:37:54 #153
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202214121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 06:24 schreef _Lily_ het volgende:
Wanneer doen jullie trouwens tummy time? Meteen na t voeden? Tussendoor?

Ik vroeg me af of t niet te snel na eten was, of hij er dan van kan spugen. Maar als ik het tussendoor doe slaapt hij
Lastig he, in het begin als ze nog zo'n korte wakkertijd hebben dan vraag je je echt af wanneer je dit soort dingen moet doen.

Bij de eerste las ik overal over het wakker worden - voeden - knuffelen - spelen - slapen ritme. Mijn kind viel de eerste tijd na elke voeding in een melkcoma, wanneer moest ik dan 'spelen'? Of dingen als tummy time.

Maar anders na de voeding even 10 minuten rechtop uitbuiken en dan proberen?
Chick on a mission
  woensdag 17 november 2021 @ 07:52:36 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202214175
En voor het geval dat ik te stellig of onaardig klonk: ik legde mijn baby zelden op zijn buik de eerste weken. Ik had helemaal geen tijd voor opdrachten of überhaupt andere dingen dan voeden en staren. En mijn baby sliep altijd.

Het kwam toch goed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202214793
Ik leg haar soms op het aankleedkussen even op haar buik, als ze net een schone luier heeft gehad. Verder hangt ze heel veel rechtop tegen mij om de melk te laten zakken en probeert ze ook continu omhoog te komen, dus dat gaat goed. :D
pi_202214827
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 23:08 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb ook al mijn leven lang een ruis aan mijn hart die ze hadden ontdekt toen ik een baby was. Ook een keer een echo van m’n hart gehad, was niks geks
Ik heb nooit problemen gehad en m’n hart kon een zwangerschap en bevalling prima aan haha
Fijn, zo'n positieve ervaring. Je hoort natuurlijk het liefst dat alles zonder twijfel in orde is, maar ik ben blij dat het extra gecheckt wordt voor de zekerheid. Gelukkig ontwikkelt ze zich verder hartstikke goed en zie ik nooit gekke dingen. We kunnen 2 december al terecht voor een echo en de afspraak bij de kinderarts. :)
pi_202215579
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:21 schreef Lemijn het volgende:
Niet te moeilijk over doen. Gewoon af en toe omdraaien als het zo uitkomt. Op het aankleedkussen of op het grote bed of tegen je aan hangend.

Als ze elke keer gaat spugen dan is voor jouw kind aansluitend aan het voeden dus niet handig. Maar dan kan rechtop tegen je aan waarschijnlijk wel.

Ik zou het ook niet zo officieel ‘tummy time’ noemen trouwens (waarom überhaupt in het Engels?) maar gewoon je baby bij je houden en altijd spelenderwijs kijken waar hij/zij aan toe is.

Hij spuugt niet, ik heb t aansluitend aan de voeding nog niet geprobeerd haha.

Daarnaast vind ik t erg lastig om uit te vogelen waar mijn baby aan toe is. Behalve eten haha, daar is hij duidelijk in. Voor de rest vindt hij alles wel best.
pi_202215597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:37 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Lastig he, in het begin als ze nog zo'n korte wakkertijd hebben dan vraag je je echt af wanneer je dit soort dingen moet doen.

Bij de eerste las ik overal over het wakker worden - voeden - knuffelen - spelen - slapen ritme. Mijn kind viel de eerste tijd na elke voeding in een melkcoma, wanneer moest ik dan 'spelen'? Of dingen als tummy time.

Maar anders na de voeding even 10 minuten rechtop uitbuiken en dan proberen?
Ik ga dit inderdaad proberen en herken exact wat je zegt. J volgt exact dit ritme behalve het spelen. Want valt aan de borst al in slaap haha
pi_202215625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:52 schreef Lemijn het volgende:
En voor het geval dat ik te stellig of onaardig klonk: ik legde mijn baby zelden op zijn buik de eerste weken. Ik had helemaal geen tijd voor opdrachten of überhaupt andere dingen dan voeden en staren. En mijn baby sliep altijd.

Het kwam toch goed.
Goed om te lezen. De CB arts kwam ermee en vond dat ik dat elke dag een paar min moest doen
En ik had dezelfde reactie als jij dat ik geen tijd/zin heb om opdrachten uit te voeren en daarnaast slaapt J ook altijd
pi_202215691
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 06:24 schreef _Lily_ het volgende:
Wanneer doen jullie trouwens tummy time? Meteen na t voeden? Tussendoor?

Ik vroeg me af of t niet te snel na eten was, of hij er dan van kan spugen. Maar als ik het tussendoor doe slaapt hij
Ohja dit heeft mij ook weleens kopzorgen gegeven. Als je er nu nog niet aan toe komt, prima. Over een week of paar weken merk je waarschijnlijk ineens dat je er wel tijd voor hebt. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 17 november 2021 @ 10:46:13 #161
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202215718
Bij mij had kraamzorg aangegeven dat als je gaat liggen op de bank en de baby wakker is (wat mijn baby toch wel zo'n 4/5 uur per dag is), om dan buik op buik te doen, dan doet ze dat oefenen vanzelf. Nu lig ik ook buik op buik en probeert zij ondertussen haar hoofdje af en toe op te tillen. Maar het is niet dat ik ga liggen zo van 'nu moet je oefenen'. Het is meer een ritme wat we hebben samen :Y
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 17 november 2021 @ 10:47:16 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_202215730
Ik heb nooit tummy time gedaan want ik ben sowieso heel slecht met regeltjes :') (zo krijgen mijn kinderen ook zelden vitaminedruppeltjes en ook in bad gaan is hier redelijk adhoc enzo) en ik heb nooit het idee gehad dat ze er een ontwikkelingsachterstand door opliepen ofzo. Het mooie aan mensenkinderen is dat ze meestal een fantastische intrinsieke motivatie bezitten om zich te ontwikkelen, en daar erg weinig sturing bij nodig is :P
disclaimer
  FOK!fossiel woensdag 17 november 2021 @ 10:59:19 #163
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202215857
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik ga dit inderdaad proberen en herken exact wat je zegt. J volgt exact dit ritme behalve het spelen. Want valt aan de borst al in slaap haha
Wordt vanzelf minder en dan verlang je naar de tijd dat je ze zo van de borst slapend in bed kon leggen ;)
Chick on a mission
  woensdag 17 november 2021 @ 11:06:43 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202215922
Mijn baby is ook een enorme slaapkop. En als hij wakker is vermaak ik hem zelden met geluid en beweging. Volgens mij komt daar zo’n advies vandaan: dat je je baby de kans moet geven op ontwikkeling en niet altijd in een wipper met een muziekje en iets bewegends moet zetten (tv, zelfschommelende stoel, zelf draaiende boxkleden et cetera). Maar (ook, juist) plat op de rug met een enkel speeltje. Dan gaan ze vanzelf.

Maar makkelijker dan dat uitleggen en al die afleiding begrenzen is waarschijnlijk die richtlijnen over buiklig meegeven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 november 2021 @ 11:09:20 #165
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202215948
Op het moment word ik een beetje gek van mijn baby :@ Ze drinkt sinds gisteren steeds maar halve flesjes (of nog niet eens) en wordt dan na een uur/anderhalf uur alweer onrustig omdat ze honger heeft. Is dit normaal?

Ik kan er niet zo goed tegen op het moment (hallo hormonen :') :'( )
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 17 november 2021 @ 11:21:04 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202216066
Regeldagen!

Waar heb je moeite mee?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 november 2021 @ 11:26:49 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202216128
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:21 schreef Lemijn het volgende:
Regeldagen!

Waar heb je moeite mee?
Ik ben gewoon heel erg moe en toe aan een beetje me-time (en de hormonen zitten ook nog in de weg) en kan er dan niet zo goed tegen dat ze nu elk uur/anderhalf uur zo onrustig is. Tot gisteren was ze gewoon rustig, tevreden. Maar nu dus even niet. Voel me gelijk een slechte moeder, terwijl ik rationeel ook wel weet dat het niet zo is. Ik mis ook even een beetje steun van mij vriend ofzo. Het is gewoon even zo'n dag -O-
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 17 november 2021 @ 11:31:43 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202216160
:* hopelijk morgen wat beter.

Kan je het uitspellen voor je vriend wat je nodig hebt? Of iemand anders laten invliegen om een uurtje met je baby te knuffelen zodat je zonder verplichten even alleen kan zijn?

En je bent hierdoor natuurlijk GEEN slechte moeder }:| .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202216223
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:47 schreef SQ het volgende:
Ik heb nooit tummy time gedaan want ik ben sowieso heel slecht met regeltjes :') (zo krijgen mijn kinderen ook zelden vitaminedruppeltjes en ook in bad gaan is hier redelijk adhoc enzo) en ik heb nooit het idee gehad dat ze er een ontwikkelingsachterstand door opliepen ofzo. Het mooie aan mensenkinderen is dat ze meestal een fantastische intrinsieke motivatie bezitten om zich te ontwikkelen, en daar erg weinig sturing bij nodig is :P
Maar jij hebt je al je baby's gedragen toch, dat telt ook als tummy time *)
pi_202216257
Maar wat Lemijn zegt klopt ook trouwens, dat het ook gaat om die ontwikkeling. Dat hebbie dan weer niet in de draagdoek, dan gaat het puur om spieren trainen :P
  woensdag 17 november 2021 @ 11:45:40 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_202216297
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:38 schreef Aure het volgende:

[..]
Maar jij hebt je al je baby's gedragen toch, dat telt ook als tummy time *)
Oh is dat zo? Vandaar dat ze zo machtig sterk zijn allemaal 8-)
disclaimer
  woensdag 17 november 2021 @ 11:46:03 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_202216300
Compenseert weer voor het vitamine d gebrek :')
disclaimer
pi_202216313
Ja, wij dragen onze baby ook veel. Alleen daar valt ze nog in slaap overdag. Ze is vaak nog minimaal een kwartier wakker als ik haar in de draagzak of -doek heb gedaan en dan zet ze zich soms ook flink af of draait ze haar hoofd alle kanten op. :D

Wij hebben juist een zeer alerte, energieke baby. Wil overal bij betrokken zijn en er moet altijd wat te zien zijn/gebeuren. Ze houdt er niet van om in de box te liggen, dan heeft ze geen overzicht. Als ze gedragen wordt of op onze eetmomenten in de newborn set van de Tripp Trapp zit, is het gelijk goed en geniet ze van alles wat er gebeurt. Gisteravond was het pak Crystal Clear en de fles mayo al een zeer interessant voorwerp om een kwartier oprecht geïnteresseerd te bekijken. En maar lachen als we vertelden over wat er op te zien was. :D
pi_202216337
We nemen haar trouwens ook iedere dag mee naar boven (al onze leefruimtes zijn eigenlijk beneden, m.u.v. woonkamer) om op de speelmat of onder de babygym te spelen. Dan is ze inderdaad goed gemutst en aan het ontdekken.
pi_202216341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:31 schreef Lemijn het volgende:
:* hopelijk morgen wat beter.

Kan je het uitspellen voor je vriend wat je nodig hebt? Of iemand anders laten invliegen om een uurtje met je baby te knuffelen zodat je zonder verplichten even alleen kan zijn?

En je bent hierdoor natuurlijk GEEN slechte moeder }:| .
@TheGirlNextDoor: Dit inderdaad. Kan vriend even iets overnemen zodat jij kan slapen?
En inderdaad….. jij een slechte moeder…dat dacht ik niet.
Als jij een slechte moeder bent dan ben ik het zeker. Ik ga alweer naar allerlei uitjes. J heeft z’n eerste verjaardagsfeestje al gehad en is op de dansschool geweest

Ikzelf ga komende week al voor de 3e keer sinds de bevalling lunchen met een vriendin
Dus ik heb m’n baby al een paar keer achtergelaten. In mijn hoofd doe ik hem niet tekort als ik hem achterlaat in de liefdevolle armen van z’n papa…
pi_202216421
Ik was/ben trouwens op vakantieee met m'n baby *) we vliegen helaas over 6 uur weer terug :P

Maar het was zooooo lekker O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202216470
Oooooh spekpootjes O+ Heerlijk Aure!

Wij hadden vanmorgen controle bij de kinderarts, helaas waren de uitslagen van bloed prikken nog niet bekend dus daar krijg ik vanmiddag nog bericht over. Maar Anna ziet er al zo goed en mooi roze uit dat de kinderarts betwijfelt of er wel een ijzerdrankje nodig gaat zijn. Ze groeit ook ontzettend goed en ik had even de tijd om nog even te bespreken wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd was na de bevalling, want daar was gewoon nog geen moment voor geweest. Ik hoop zo op positief bericht en dan is het echt allemaal afgesloten. En zo niet, dan ijzerdrankje tot 6 maanden en dan weer een controle :) .

Verder is ze 3680 gram en 53! cm. Lang slank ding, maat 50 zit in de breedte nog ruim zat alleen zijn de broeken al hoog water aan het worden.
pi_202216489
Fijn dat het er zo goed uit ziet d-e! Hopelijk kunnen jullie het snel afsluiten.

Nog één vakantiekiekje omdat ik m zo leuk vind:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_202216492
Nu lijkt het alsof we alleen op ons balkon hebben gezeten maar dat is niet zo hoor :')
  woensdag 17 november 2021 @ 12:09:31 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202216548
Wat heerlijk Aure O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 november 2021 @ 12:10:00 #181
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202216555
Dank voor de lieve reacties Lemijn en Lily O+ Ik weet rationeel dat het me geen slechte moeder maakt, maar het voelt gewoon even zo, omdat ik echt even gek werd en huilend zat te voeden ;(

Ik heb net vriend gevraagd vandaag even meer te doen, zodat ik uitgebreid kan douchen (net gedaan, heerlijk O+) en kan slapen straks. Wil wel zo even met baby wandelen (zon schijnt, dus gaat me sowieso goed doen O+), daarna ga ik proberen te slapen. Emotioneel en lichamelijk even op vandaag ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202216570
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:46 schreef SQ het volgende:
Compenseert weer voor het vitamine d gebrek :')
Lopend buiten gedragen toch? Probleem opgelost :P

Die 2e baby gaat mij ook wel een stuk makkelijker en relaxter af hoor, ondanks slaaptekort. Vannacht dramanacht #5 met meneer de peuter dus die slaapt vanavond lekker bij opa en oma ^O^ :W _O_ . Even 1 nachtje goede slaap voor ons en dan zijn wij gelijk weer leukere ouders. Morgen kruidnootjes bakken met hem, het deeg ligt al klaar in de vriezer. Had laatst gewoon gelijk 8 porties deeg gemaakt.
pi_202216600
quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Dank voor de lieve reacties Lemijn en Lily O+ Ik weet rationeel dat het me geen slechte moeder maakt, maar het voelt gewoon even zo, omdat ik echt even gek werd en huilend zat te voeden ;(

Ik heb net vriend gevraagd vandaag even meer te doen, zodat ik uitgebreid kan douchen (net gedaan, heerlijk O+) en kan slapen straks. Wil wel zo even met baby wandelen (zon schijnt, dus gaat me sowieso goed doen O+), daarna ga ik proberen te slapen. Emotioneel en lichamelijk even op vandaag ;(

Slaap, koffie/thee/of een paar slokken wijn :+ en chocolade en kaas lossen hier eigenlijk de problemen wel op. Zat er gisteren ook even helemaal doorheen, de 6weekse regeldag heb ik de afgelopen 2 dagen gehad in combinatie met een zieke peuter. Bas ging gistermidddag met oma mee, ik heb even gejankt, gedanst op een paar liedjes, geslapen en op de bank gehangen met voer.
  woensdag 17 november 2021 @ 12:17:59 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202216641
Bij ouderschap hoort wat mij betreft dat je niet meer de controle hebt over je leven die je eerst had. Dus je hebt niet meer zo goed in de hand hoeveel je slaapt, hoe je stemming is, of alles loopt. Want er zitten ruknachten tussen, of dito weken. Een kind wordt ziek en daarom kan een verjaardag niet doorgaan of je haalt de deadline op je werk niet. Je maakt je zorgen over hoe het gaat op de opvang en kan het niet helemaal oplossen. Je vergeet van vermoeidheid de verjaardag van een belangrijke vriendin en voelt je daar schuldig over. Et cetera. Dat is gewoon niet te voorkomen. Ik voel me significant vaker dan vroeger verdrietig, moe, gestresst, boos. Gelukkig ook veel vaker heel vrolijk of gelukkig. En je kan niet terug :Y) . Maar dat gevoel van 'shit, het glipt me door de vingers', dat wil nog niet wennen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fossiel woensdag 17 november 2021 @ 13:51:27 #185
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202217789
Zucht... vandaag en morgen zou de oudste op de opvang zijn. Maar door combinatie snotneus + hoesten moest ze opgehaald worden.

Nee, niet het einde van de wereld. Ja, er zijn ergere dingen. Maar nu baal ik er toch een klein beetje van, alleen met de baby zijn toch de meer relaxte dagen.
Chick on a mission
pi_202220308
Nou. 2 buisjes bloed af laten nemen bij je baby. Ijzerwaarde was goed, nog steeds bijzonder hoog. Alleen een deel van de bepalingen waren dus mislukt omdat het bloed in dat buisje al gestold was. Argh. Over een maand nog een keer prikken... en dat is echt echt echt de laatste hoor.
  woensdag 17 november 2021 @ 18:52:32 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202221556
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:17 schreef Lemijn het volgende:
Bij ouderschap hoort wat mij betreft dat je niet meer de controle hebt over je leven die je eerst had. Dus je hebt niet meer zo goed in de hand hoeveel je slaapt, hoe je stemming is, of alles loopt. Want er zitten ruknachten tussen, of dito weken. Een kind wordt ziek en daarom kan een verjaardag niet doorgaan of je haalt de deadline op je werk niet. Je maakt je zorgen over hoe het gaat op de opvang en kan het niet helemaal oplossen. Je vergeet van vermoeidheid de verjaardag van een belangrijke vriendin en voelt je daar schuldig over. Et cetera. Dat is gewoon niet te voorkomen. Ik voel me significant vaker dan vroeger verdrietig, moe, gestresst, boos. Gelukkig ook veel vaker heel vrolijk of gelukkig. En je kan niet terug :Y) . Maar dat gevoel van 'shit, het glipt me door de vingers', dat wil nog niet wennen.
Prachtig dit, zo waar!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 17 november 2021 @ 18:52:47 #188
497858 A6
Randstad _O_
pi_202221562
@VarkensHart kan nog wel wat advies geven
  woensdag 17 november 2021 @ 19:06:57 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202221812
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 18:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Prachtig dit, zo waar!
Ik moest ook aan jou denken toen ik het schreef, met je nieuwe baan en je vaak zieke baby. Hoe gaat het daar nu mee?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fossiel woensdag 17 november 2021 @ 19:49:13 #190
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202222551
quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:56 schreef douche-eendje het volgende:
Nou. 2 buisjes bloed af laten nemen bij je baby. Ijzerwaarde was goed, nog steeds bijzonder hoog. Alleen een deel van de bepalingen waren dus mislukt omdat het bloed in dat buisje al gestold was. Argh. Over een maand nog een keer prikken... en dat is echt echt echt de laatste hoor.
Hè wat balen zeg. Bloed prikken bij zo'n kleintje lijkt me al niet bepaald leuk, en dan gaat het ook nog eens niet als gehoopt. Hopelijk volgende keer écht de laatste keer!
Chick on a mission
pi_202226209
Wat stom d-e. Bloedprikken bij een baby is niet leuk }:|
pi_202226292
Nope, leuk is het niet -O- . Maar gelukkig is de ijzerwaarde hoog genoeg.
Stomme is dat dit een toevalsbevinding was. Op de neo lukte het infuus prikken in haar handje bij haar toen niet, maar er kwam wel bloed mee dus dat is gelijk naar lab gegaan voor glucosebepaling. Kinderarts had een wat uitgebreider lab aangevraagd en toen kwam er ineens een laag HB terug als uitslag. En die bepaling is nu dus mislukt :P. Maar omdat die 2 aan elkaar gelinkt zijn, de waarden 1 maand geleden goed waren en
het ijzer goed is hoeven we ons geen zorgen te maken.
pi_202226552
Dat is dan wel weer fijn ja O+
  donderdag 18 november 2021 @ 14:37:49 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202230759
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:06 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik moest ook aan jou denken toen ik het schreef, met je nieuwe baan en je vaak zieke baby. Hoe gaat het daar nu mee?
Hij mag gelukkig al over twee weken naar de kno in het academisch ziekenhuis, dus hopelijk gaat er dan iets veranderen en gaan we weer slapen met z'n allen. Tot die tijd elke anderhalf uur eruit om te troosten, voeden en dan heel hard te hopen dattie weer in slaap valt.

Verder is het wel echt het leukste kind van de wereld hoor! Hij lacht en eet en zegt mama en ik kan me geen wereld zonder hem voorstellen O+ hij is met de oudste ook echt een heel leuke combi. Hij is ook alweer acht maanden vandaag. Wat vliegt de tijd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 18 november 2021 @ 15:44:51 #195
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202231679
Baby J heeft de laatste paar dagen doorgekregen dat ie flink boos kan worden als hij zijn zin niet krijgt!

We zijn een tijd in de tuin bezig geweest, gaan we terug naar binnen, zo boos en meteen huilen omdat ie niet naar binnen wil! _O- Tijd voor een slaapje? Krijsen! Ook al is ie dood moe! Staat hij bij de deur omdat hij naar buiten wilt? Nee we gaan nu niet naar buiten. Zet ie het op een huilen. Gelukkig duurt het moment zelf niet lang, maar man man! 8)7 Gezellig zo'n nieuwe fase! :D
pi_202233738
Wij mogen ons hier melden :D

Afgelopen dinsdag is L. geboren! Grote zus Sofie roept steeds dat haar zusje is uitgekomen dus haar bijnaam/foknaam zal kuiken oO< zijn.
Het is zo fijn om ons kuiken bij ons te hebben O+. Borstvoeding is al goed op gang. Ze is weinig afgevallen en we verwachten eigenlijk dat ze morgen wel weer wat aangekomen is.
Slapen gaat overdag heel goed. Over de nachten hebben we het nog even niet :O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202235345
Gefeliciteerd! Wat een lieve foto ook met grote zus O+
pi_202235476
Gefeliciteerd takkie! Wat een lieve foto's O+


En omg, mijn baby was vannacht zo kapot na thuiskomst (00.30 thuis). Dat hij van 01.00 tot 07.10 ofzoiets sliep en na wat drinken nog een ruim uur eraan plakte :o Kan mij niet herinneren wanneer dat voor t laatst was en ik heb er van genoten *)

Maar goed, nu naar bed brengen is dan weer een drama en hij projectielkotste over z'n hele vloer heen. Dus nu slaapt ie op mijn arm op de bank :')

Maar afgelopen nacht O+ O+ O+
  donderdag 18 november 2021 @ 20:27:09 #199
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202235728
Wel jammer dat je weer thuis bent.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 november 2021 @ 20:27:52 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202235740
Nogmaals gefeliciteerd Takkie!
Zit Bo veel in je hoofd, nu dit levende baby’tje in je armen ligt?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202237098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:27 schreef Lemijn het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd Takkie!
Zit Bo veel in je hoofd, nu dit levende baby’tje in je armen ligt?
Ongemerkt toch wel. Enorm dankbaar dat we nu een gezond levend kindje hebben. En tegelijkertijd voelt het regelmatig dubbel; als Bo had geleefd was kuiken er niet geweest en hadden we nu een zoontje van een maand of 5. Ik wil kuiken voor geen goud missen en het gemis van Bo is er ook. Dat naast elkaar moet een plek krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 november 2021 @ 23:07:34 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202238570
Klinkt logisch allemaal :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202259219
Ach Takkie, dat is heel begrijpelijk. Hopelijk lukt dat een beetje. 😘

Bleh, wij zijn sinds de nacht van donderdag op vrijdag geveld door buikgriep. ;( Ik begon in die nacht met overgeven en diarree en F. volgde in de ochtend met flink overgeven. Echt heel zielig, het kwam zelfs uit haar neus. Ze was verder heel timide en viel heel snel in slaap, niets voor haar normaal gesproken. Kleine beetjes drinken ging redelijk, al heeft ze nog een paar keer overgegeven - vannacht voorlopig en hopelijk voor het laatst.
Ik lijk weer redelijk opgeknapt. Hopelijk gaat zij vandaag ook goed. Ze heeft in ieder geval wel weer goed gedronken, al gaat het wel iets minder voortvarend.
pi_202260893
Hier gaat het steeds beter. Productie is nu voldoende! Ik heb zowaar vanochtend 150 ml uit mijn linkerborst weten te kolven. Zo happy! Ook heb ik al (voor mijn doen goed) 500 ml aan melk ingevroren voor wanneer ik weer moet werken.
pi_202273701
Hier gaat het ook weer goed en lijken ik en baby weer helemaal beter, gelukkig. Nu is manlief de sjaak. Kon ook niet uitblijven natuurlijk...
pi_202282725
Oh die buikgriep! Wij hebben hem ook, Pep was de eerste en die gaat nergens heen?!

Melba testte vorige week positief op covid, dus we waren bang dat dat het was… eerst Pep, toen ik, nu Melba ook… maar man en ik zijn vandaag negatief getest!
Kwak
pi_202283067
He wat vervelend allemaal zeg, beterschap iedereen :*

Oh jongens m'n baby gaat zo hard! Hij wil sinds twee weken alleen nog maar staan dus trekt zich continu aan alles op en af en toe zie ik hem in zijn enthousiasme met alles willen pakken dan opeens een seconde los staan :D

Verder slaapt ie ontzettend ruk :') komend weekend gaat ie even een nachtje logeren, benieuwd hoe dat gaat :D
pi_202283802
Whoah wat een snelle!

Pep kan nog steeds niet los zitten en tijgert achteruit. Hij speelt wel heel cute kiekeboe met zijn speelmat O+
Kwak
pi_202283964
Achteruit tijgeren is zo schattig O+ En Otis kan dan weer geen kiekeboe spelen, ik wel met hem, maar als ik een doekje ofzo over z'n gezicht leg dan laat ie dat gewoon liggen :')
  zondag 21 november 2021 @ 20:52:23 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202284219
Jammerend steeds verder van een speeltje vandaan liggen te spartelen: check :D . Arm kind. Ik geniet me weer suf van alle ontwikkeling.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202284964
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:52 schreef Lemijn het volgende:
Jammerend steeds verder van een speeltje vandaan liggen te spartelen: check :D . Arm kind. Ik geniet me weer suf van alle ontwikkeling.
Er is inmiddels ook een absolute favoriet: een groene verbindingsring die hij steeds lostrekt van de speelboog… jenken als ie die weer te ver vooruit geschoven heeft _O-
Kwak
pi_202285178
Mijn baby is vandaag geüpgrade naar maat 56. Waarom nu al ;( .
  zondag 21 november 2021 @ 22:02:16 #213
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202285589
Beterschap voor alle zieke babies en mamas en papas. Buikgriep, bleeegh! Baby J is er gelukkig weer helemaal bovenop. Hij heeft er twee weken lang diarree van gehad! ;( Gelukkig eet hij nu weer als vanouds!

@douche-eendje Baby J gaat ook heel snel de grootte in, haha! Uiteindelijk heeft hij maat 6-9 maanden zo wat overgeslagen! En nu draagt hij al een aantal stukken kleding voor 12-18 maanden. :')

En Baby J kan sinds vandaag EINDELIJK zwaaien! O+ Ik had het er gister nog met iemand over dat Baby J zich gedraagt als een peuter, qua kruipen, staan, cruisen en spelen. Hij kan met zijn 9,5 maanden zelfs al ringen om de stacker doen (ja echt, zie hieronder :o !) Maar klappen of zwaaien kon hij dus nog helemaal niet! O+ Ging hij bij zwemles vandaag ineens zwaaien naar zichzelf in de spiegel in kleedkamers! O+ O+ Maar klappen kan hij nog altijd niet! _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij moet echt stoppen met zo snel groeien hoor, hij is al helemaal geen baby meer! :'( _O-
pi_202285856
Die van jou gaat echt als een trein _O-
pi_202287047
@Bienelientjee ik dacht bij Anna nu, oh zo mini dus we zitten voorlopig wel nog in 50 want geboren met 36+1/2835 gram. Ze is nu gecorrigeerd 2,5 week en barst gewoon letterlijk uit 50. Knoopjes springen open :'( _O- . Zal mij niks verbazen als ze ineens een tijd net zo.groot is als Bas, want die loopt wat achter in groei.
Baby J gaat lekker voortvarend *O*
  maandag 22 november 2021 @ 13:00:26 #216
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202290996
Bambi goedgekeurd door CB O+ Gisteren twee weken oud, vandaag gewogen op 3,8kg. Ze was verbaast dat Bambi al zo goed gefocust kan kijken, ze zei dat dat normaal rond 4 weken ongeveer zo is. En dat haar nek al zo sterk is O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  maandag 22 november 2021 @ 15:45:35 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202293267
Mijn baby heeft wrs voor de vierde keer oorontsteking. Gelukkig begin december naar de kno in het academisch ziekenhuis, tot die tijd zingen we het maar gewoon uit.

Tijgeren doet hij met z'n acht maanden bijna. Hij doet eigenlijk alles al, behalve de beweging maken. Dus met z'n voetjes afzetten, hoofd en borst omhoog, handjes erbij...hij strekt alleen z'n beentje vervolgens niet.

Oh en voor de opsom: hij past nu goed in 68 qua lengte, dus heb vandaag de 62 uit de kast gehaald en kleine 74's erbij gelegd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 22 november 2021 @ 18:04:24 #218
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202295507
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 15:45 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby heeft wrs voor de vierde keer oorontsteking. Gelukkig begin december naar de kno in het academisch ziekenhuis, tot die tijd zingen we het maar gewoon uit.

Tijgeren doet hij met z'n acht maanden bijna. Hij doet eigenlijk alles al, behalve de beweging maken. Dus met z'n voetjes afzetten, hoofd en borst omhoog, handjes erbij...hij strekt alleen z'n beentje vervolgens niet.

Oh en voor de opsom: hij past nu goed in 68 qua lengte, dus heb vandaag de 62 uit de kast gehaald en kleine 74's erbij gelegd.
Sneu tink en je had het bij het rechte eind dus. Hopelijk kan de KNO arts ook op korte termijn wat voor jullie betekenen.
En zo te lezen is kruipen heel dichtbij! Zo ging het bij ons ook en nu is hij aardig vaardig in het doorkomen van de kamer op zijn knieën :P

Ik trok vandaag een maat 80 uit de kast, paste ineens prima :') (hij is nu 8,5 maand)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 23 november 2021 @ 04:54:19 #219
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202300563
Bah, Baby J is verkouden. Het kwam ineens heel snel op zetten en krijsen dat ie deed omdat hij niet door zijn neus kan ademen! Duurde zeker twee uur tot hij weer sliep want speentje wou hij ook niet, want dan kon hij helemaal geen adem halen. Sorry buurvrouw!
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2021 @ 07:07:06 #220
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202300708
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 04:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Bah, Baby J is verkouden. Het kwam ineens heel snel op zetten en krijsen dat ie deed omdat hij niet door zijn neus kan ademen! Duurde zeker twee uur tot hij weer sliep want speentje wou hij ook niet, want dan kon hij helemaal geen adem halen. Sorry buurvrouw!
Nadat snot zorgde voor een nacht dat ze elk uur wakker werd en uiteindelijk alleen rechtop bij ons kon slapen, heb ik de Otrivin monodose zoutoplossing + snotzuiger ingezet. Ze haat het, maar zorgt wel voor betere nachten :)

(Aeen die hoestbuien waar ze lijkt te stikken zijn zo naar)
Chick on a mission
pi_202300861
Hier ook een baby met snot in het neusje. Werd vannacht ook wakker van haar gesnurk, zij zelf later ook. Druppels moedermelk helpen hier goed!
pi_202344867
Dat je borstvoedingsbaby ineens van 22:30 tot 04:30 slaapt.
Auw. Gelukkig past er dan ook veel melk in, maar auw :X
pi_202347535
Wij waren woensdag met pluis bij de kinderarts-endocrinoloog. Ze vond hem "een zeer olijke zuigeling". Hij ontwikkelt zich vooralsnog als een normale baby. O+
pi_202347761
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:27 schreef Cygne het volgende:
Wij waren woensdag met pluis bij de kinderarts-endocrinoloog. Ze vond hem "een zeer olijke zuigeling". Hij ontwikkelt zich vooralsnog als een normale baby. O+
Fijn zeg!
pi_202347803
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 04:53 schreef douche-eendje het volgende:
Dat je borstvoedingsbaby ineens van 22:30 tot 04:30 slaapt.
Auw. Gelukkig past er dan ook veel melk in, maar auw :X
Herkenbaar... Met als grote verschil dat de mijne al vaak van 19:15 tot 4:00 uur slaapt en niet drinkt. Het is dan gewoon niet verantwoord om haar zo aan te laten happen. :D
  vrijdag 26 november 2021 @ 18:25:48 #226
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202353309
Draagconsult gehad vandaag, toen ik Bambi in de draagdoek deed viel ze gelijk in slaap nadat ze daarvoor juist heel onrustig was O+ En net een draagdoek besteld, ben nu al verliefd op mijn doek O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel vrijdag 26 november 2021 @ 19:50:30 #227
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202355540
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Draagconsult gehad vandaag, toen ik Bambi in de draagdoek deed viel ze gelijk in slaap nadat ze daarvoor juist heel onrustig was O+ En net een draagdoek besteld, ben nu al verliefd op mijn doek O+
Welke doek heb je gekocht?

Mag ik vragen wat jij de toegevoegde waarde vind van een consult boven zelf uitvogelen met bijv YouTube filmpjes?

Ik heb vandaag voor het eerst geoefend met de doek (de lievelingsdoek van een vriendin die niet meer draagt, goed ingedragen dus) en ik denk dat het al best aardig gaat. Van de ene kant denk ik wel na over zo'n consult, maar vraag me gewoon af op welke fronten het iets extra's brengt.


Oh en de foto's van de newbornshoot zijn binnen. En het is zo mooi geworden! (Ja, de baby-acne is weggepoetst, overigens was die ook twee weken later helemaal verdwenen. Op het moment van de foto's was het net op z'n extreemst). Hele fijne mooie, vrolijke, ongedwongen foto's. Ben er helemaal blij van!

(Het is dat wij ervoor kiezen om onze dochters niet online te zetten, anders had ik er graag 1 hier gedeeld #trots *) ).
Chick on a mission
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:23:49 #228
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202356364
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Welke doek heb je gekocht?

Mag ik vragen wat jij de toegevoegde waarde vind van een consult boven zelf uitvogelen met bijv YouTube filmpjes?

Ik heb vandaag voor het eerst geoefend met de doek (de lievelingsdoek van een vriendin die niet meer draagt, goed ingedragen dus) en ik denk dat het al best aardig gaat. Van de ene kant denk ik wel na over zo'n consult, maar vraag me gewoon af op welke fronten het iets extra's brengt.


Oh en de foto's van de newbornshoot zijn binnen. En het is zo mooi geworden! (Ja, de baby-acne is weggepoetst, overigens was die ook twee weken later helemaal verdwenen. Op het moment van de foto's was het net op z'n extreemst). Hele fijne mooie, vrolijke, ongedwongen foto's. Ben er helemaal blij van!

(Het is dat wij ervoor kiezen om onze dochters niet online te zetten, anders had ik er graag 1 hier gedeeld #trots *) ).
Deze https://www.dragenenzo.nl/shop/little-frog-dark-meadow O+ O+ O+

Ik wist niet zo goed wat ik precies wilde qua dragen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een Tula gekocht (hormoon aankoop). Maar tijdens centering een korte introductie gehad qua dragen en alle verschillende mogelijkheden en toen werd mijn interesse wel gewekt om andere dingen te proberen. Dus vandaar draagconsult, want ze had vanalles mee (verschillende soorten draagzakken, een geweven doek en een rekbare doek). Alles wat me interessant leek kunnen proberen, en ze hielp me ook met mijn Tula. Ik heb daarmee dus ontdekt dat ik mijn Tula weer ga verkopen, want die zit gewoon echt niet lekker. Zeker vergeleken met een geweven doek. Vond het fijn om zo te ontdekken en echt even de tijd te krijgen om eerst met pop en daarna met baby te oefenen. En nu heb ik een week gratis een geweven doek van haar te leen, en mocht ik nog wat anders toch nog willen proberen kan ik dat ook alsnog bij haar lenen.

Maar als je al weet dat je met een doek wil dragen snap ik wel dat YouTube voldoende info geeft :Y Zeker ook als je mensen in je omgeving hebt die ook dragen/hebben gedragen, want die kunnen vaak ook nog wel tips geven :Y
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:26:55 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202356441
Voor mensen die in het zuiden wonen, weet ik btw nog een leuk winkeltje met een draagconsulente die tijdens openingstijden gratis draagadvies geeft en van alles te proberen heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202360427
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Deze https://www.dragenenzo.nl/shop/little-frog-dark-meadow O+ O+ O+

Ik wist niet zo goed wat ik precies wilde qua dragen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een Tula gekocht (hormoon aankoop). Maar tijdens centering een korte introductie gehad qua dragen en alle verschillende mogelijkheden en toen werd mijn interesse wel gewekt om andere dingen te proberen. Dus vandaar draagconsult, want ze had vanalles mee (verschillende soorten draagzakken, een geweven doek en een rekbare doek). Alles wat me interessant leek kunnen proberen, en ze hielp me ook met mijn Tula. Ik heb daarmee dus ontdekt dat ik mijn Tula weer ga verkopen, want die zit gewoon echt niet lekker. Zeker vergeleken met een geweven doek. Vond het fijn om zo te ontdekken en echt even de tijd te krijgen om eerst met pop en daarna met baby te oefenen. En nu heb ik een week gratis een geweven doek van haar te leen, en mocht ik nog wat anders toch nog willen proberen kan ik dat ook alsnog bij haar lenen.

Maar als je al weet dat je met een doek wil dragen snap ik wel dat YouTube voldoende info geeft :Y Zeker ook als je mensen in je omgeving hebt die ook dragen/hebben gedragen, want die kunnen vaak ook nog wel tips geven :Y
Ik vind mijn tula echt heel fijn voor snel een stukje. Maar heb een draagdoek waar ik het gewicht van pluis gewoon niet voel. Toen Wolf een baby was een draagconsult gehad bij iemand van hier. Nu inderdaad weer wat opgefrist met YouTube filmpjes.
pi_202361196
Hoe is het karakter van jullie baby's op dit moment? Ik weet dat er nog veel kan veranderen, maar F. is vanaf haar geboorte al vrij pittig. Energiek, sociaal, wil overal bij zijn, maar wat een ongeduld en temperament zit er in... Ze gaat vaak helemaal uit haar stekker als ze iets wil/niet wil en dat gaat er vrij hard aan toe. :'D Buiten dit soort momenten is het echt een lieverd en kroelkip, al is ze nog niet goed in zichzelf vermaken en op zichzelf liggen (gaat wel steeds een stapje beter). Ik vraag me af of mijn baby raar of een uitzondering is. :'D
  zaterdag 27 november 2021 @ 07:36:59 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202361226
Nee hoor, kindjes kunnen echt wel al karakter tonen. Onze jongste is ook zo. Die wil overal bij zijn en kan ongelooflijk gefrustreerd raken als iets niet lukt. Hij rolde ook al met 7 weken 😅
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202361367
Hier ook een hele sociale baby met aardig wat temperament en hij is super ondeugend. Als ik nee zeg dan lacht ie me gewoon uit en gaat verder met waar ie mee bezig was :')

Oh jongens m'n baby sliep bij m'n ouders (elk uur wakker, sorry mam) en ik heb zooooo heerlijk geslapen. Moest er wel uit om te kolven :') Maar verder gewoon geslapen als een roos. Dat had ik zo hard nodig. Kan ik er weer ff tegen aan :P
pi_202362576
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 07:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe is het karakter van jullie baby's op dit moment? Ik weet dat er nog veel kan veranderen, maar F. is vanaf haar geboorte al vrij pittig. Energiek, sociaal, wil overal bij zijn, maar wat een ongeduld en temperament zit er in... Ze gaat vaak helemaal uit haar stekker als ze iets wil/niet wil en dat gaat er vrij hard aan toe. :'D Buiten dit soort momenten is het echt een lieverd en kroelkip, al is ze nog niet goed in zichzelf vermaken en op zichzelf liggen (gaat wel steeds een stapje beter). Ik vraag me af of mijn baby raar of een uitzondering is. :'D
Ik vind het nog lastig om het karakter van J te peilen haha. Als ik moet gokken zou ik zeggen dat hij een rustig type is en een echte man wordt (as in: hij maalt bijv niet om z’n vieze luier en huilt buiten de basics nergens om). Hij klaart mijn snelle melkstroom zonder een kik te geven.
Hij toont nog niet veel interesse in zijn omgeving, behalve dat hij s avonds onrustig is en op schoot wil liggen. Hij is bijna 7 weken
pi_202364627
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Welke doek heb je gekocht?

Mag ik vragen wat jij de toegevoegde waarde vind van een consult boven zelf uitvogelen met bijv YouTube filmpjes?

Ik heb vandaag voor het eerst geoefend met de doek (de lievelingsdoek van een vriendin die niet meer draagt, goed ingedragen dus) en ik denk dat het al best aardig gaat. Van de ene kant denk ik wel na over zo'n consult, maar vraag me gewoon af op welke fronten het iets extra's brengt.

Oh en de foto's van de newbornshoot zijn binnen. En het is zo mooi geworden! (Ja, de baby-acne is weggepoetst, overigens was die ook twee weken later helemaal verdwenen. Op het moment van de foto's was het net op z'n extreemst). Hele fijne mooie, vrolijke, ongedwongen foto's. Ben er helemaal blij van!

(Het is dat wij ervoor kiezen om onze dochters niet online te zetten, anders had ik er graag 1 hier gedeeld #trots *) ).
Ik heb destijds een consult gedaan bij wrap with love in Alkmaar, voor de Noord-Hollanders onder ons. Voordeel was verschillende systemen en opties en ook echt gelijk goed weten hoe je drager werkt of een fatsoenlijke fwcc op juiste hoogte gaan knopen met een draagpop ipv je baby de eerste keer. Je kunt de stoffen voelen, je weet welke maat je past. Wij gingen er naartoe voor een drager, uiteindelijk 4 verschillende soorten geprobeerd. En toen van de eene nog een printje uitzoeken :P
Mijn doeken heb ik via hier en merk zelf besteld. Ik merk bijvoorbeeld al verschil tussen mijn 2 doeken van hetzelfde merk (Didymos, Fische Lachs en Mosaic). De Fische is een veel dunnere weving en een heel soepele, lichte fijne zomerdoek. De Mosaic is een stevige allrounder, wat warmer waarmee ik voor mijn gevoel echt een baarmoedertje knutsel als ik Anna ermee draag.

Karakter: tijdens de korte neo-opname vanwege loos alarm geelzien had ze al snel de stempel 'we hebben weer een echt meisje op de afdeling!' . Ze is ontzettend rustig en geduldig, tot ze iets in haar hoofd heeft en het niet snel genoeg gaat. Dan gaat ze van 0 naar 100 in 0,01 seconden aan volume. Vieze en natte luiers zijn de hel ook volgens haar. Verder heel nieuwsgierig, kijkt veel rond.
Bas was chiller, observeerder. Had ook altijd zo'n nadenkende frons op zijn hoofd. Ook nu is dat zo, kat uit de boom kijken en als alles goed is gaat hij helemaal los. Geheugen om u tegen te zeggen merken we ook. Je stelt het kraambezoek 1x voor en met het uitzwaaien blijkt hij gewoon in een uur tijd de namen van 2-3 nieuwe mensen onthouden te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 27-11-2021 13:53:00 ]
pi_202368683
Ze is erg kalm en heeft gelukkig niet mijn mediterraans temperament. Ze laat het wel weten als haar iets niet bevalt, bijvoorbeeld tummy time. Vindt ze vreselijk en dat laat ze merken ook.
pi_202368923
Mijn baby vindt tummy time vreselijk en begint keihard te janken.

quote:
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:19 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369115
Mijn baby is nu al 2 uur ontroostbaar aan het krijsen. We weten allebei echt even niet meer wat we moeten doen. Ze heeft drinken gehad (heel veel zelfs), ze heeft een schone luier. We hebben verschillende houdingen geprobeerd om darmkrampjes te verminderen. Het helpt allemaal niet. We zijn echt even radeloos :'(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202369328
Hoe oud is je baby ook al weer?

Misschien even in de draagdoek/draagzak en een ommetje doen?
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:48:53 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202369342
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby is nu al 2 uur ontroostbaar aan het krijsen. We weten allebei echt even niet meer wat we moeten doen. Ze heeft drinken gehad (heel veel zelfs), ze heeft een schone luier. We hebben verschillende houdingen geprobeerd om darmkrampjes te verminderen. Het helpt allemaal niet. We zijn echt even radeloos :'(
Is ze oververmoeid? Aaien op haar voorhoofd, zachtjes in slaap sussen? Misschien lukt het haar eerst te kalmeren.
Sterkte :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_202369364
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 07:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe is het karakter van jullie baby's op dit moment? Ik weet dat er nog veel kan veranderen, maar F. is vanaf haar geboorte al vrij pittig. Energiek, sociaal, wil overal bij zijn, maar wat een ongeduld en temperament zit er in... Ze gaat vaak helemaal uit haar stekker als ze iets wil/niet wil en dat gaat er vrij hard aan toe. :'D Buiten dit soort momenten is het echt een lieverd en kroelkip, al is ze nog niet goed in zichzelf vermaken en op zichzelf liggen (gaat wel steeds een stapje beter). Ik vraag me af of mijn baby raar of een uitzondering is. :'D
Zielie is echt super agressief en eigenwijs. :D Ze is echt zo pittig, haha. Als new born was zo rustig, ze sliep alleen maar. Dat is nu allemaal al laaaang voorbij. :+

Morgen wordt dit meisje alweer 1! Kijk eens wat ze vandaag opeens deed 😱
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:54:29 #242
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369456
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:48 schreef arvensis het volgende:
Hoe oud is je baby ook al weer?

Misschien even in de draagdoek/draagzak en een ommetje doen?
Morgen 3 weken. Ga zo inderdaad dit even proberen. Thanks
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:56:07 #243
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:48 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Is ze oververmoeid? Aaien op haar voorhoofd, zachtjes in slaap sussen? Misschien lukt het haar eerst te kalmeren.
Sterkte :o
Hoe weet ik of ze oververmoeid is? Ze heeft wel veel geslapen vandaag, dus dat ze nu wakker is vind ik niet gek, maar zo onrustig en huilen de hele tijd ;( Haar proberen te kalmeren lijkt helaas niet echt te werken. Of we doen het verkeerd, ik weet het niet ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202369490
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Morgen 3 weken. Ga zo inderdaad dit even proberen. Thanks
Bij Anna werkt badderen en douchen ook op zulk gedrag :) . Ze zit nu lekker in de krampjespiek, maar het valt gelukkig mee bij haar.

Of ze is gewoon aan het clusteren ;)
pi_202369492
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Morgen 3 weken. Ga zo inderdaad dit even proberen. Thanks
Oh, dan zou ik lekker binnen dragen. Wss toch krampjes dan. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_202369885
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby is nu al 2 uur ontroostbaar aan het krijsen. We weten allebei echt even niet meer wat we moeten doen. Ze heeft drinken gehad (heel veel zelfs), ze heeft een schone luier. We hebben verschillende houdingen geprobeerd om darmkrampjes te verminderen. Het helpt allemaal niet. We zijn echt even radeloos :'(
Sterkte! Hoe is het nu?
pi_202370195
Ach TGND, dat soort avonden hebben wij ook gehad. Waarschijnlijk inderdaad krampjes, maar daar is inderdaad niet veel tegen te beginnen. :( Veel bij je dragen/houden en sussen en afwisselen van houding, dat hielp hier enigszins. De draagzak is fantastisch op dat soort momenten ook. Hopelijk is ze in slaap gevallen.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:36:49 #248
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202370319
Dankjullie O+ Ik heb net even een klein blokje om gelopen met haar in de draagdoek. Ben nu weer binnen en ze ligt heerlijk in de draagdoek te slapen (hallelujah). Ik durf haar er nog even niet uit te halen :')
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202374399
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby is nu al 2 uur ontroostbaar aan het krijsen. We weten allebei echt even niet meer wat we moeten doen. Ze heeft drinken gehad (heel veel zelfs), ze heeft een schone luier. We hebben verschillende houdingen geprobeerd om darmkrampjes te verminderen. Het helpt allemaal niet. We zijn echt even radeloos :'(
Ik heb met je meegedaan. J heeft gehuild en geschreeuwd van 20u tot middernacht en ik was alleen thuis. Ik kon zelfs niet even naar de wc gaan. Ik heb het moeten uitzitten tot hij om middernacht in slaap viel op mijn schoot. Hoe is het bij jullie afgelopen?
pi_202374406
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hoe weet ik of ze oververmoeid is? Ze heeft wel veel geslapen vandaag, dus dat ze nu wakker is vind ik niet gek, maar zo onrustig en huilen de hele tijd ;( Haar proberen te kalmeren lijkt helaas niet echt te werken. Of we doen het verkeerd, ik weet het niet ;(
Ik gok altijd op oververmoeid als het meer dan een uur na de laatste voeding is en bij veel beweeglijkheid afgewisseld met gapen. Oogjes die af en toe dichtvallen en dan weer openvliegen
Als het zo gaat en hij huilt al dan laat ik hem op schoot in slaap vallen.

Iemand gaf mij als tip hem vervolgens niet te snel weg te leggen omdat hij dan wakker kan schrikken als hij nog niet diep genoeg in slaap is.
J heeft een paar van dit soort krijsavonden gehad en het enige wat tot nu toe helpt is hem op schoot te laten slapen en dan dik 30-60 min wachten tot hij knock-out is. Ondertussen kijk ik maar tv ofzo
  zondag 28 november 2021 @ 06:04:53 #251
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202374417
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hoe weet ik of ze oververmoeid is? Ze heeft wel veel geslapen vandaag, dus dat ze nu wakker is vind ik niet gek, maar zo onrustig en huilen de hele tijd ;( Haar proberen te kalmeren lijkt helaas niet echt te werken. Of we doen het verkeerd, ik weet het niet ;(
Idd langer dan een uur huilen, slaaptijd voorbij zijn. E laat het altijd zien doordat hij gaat huilen omdat hij niet meer kan spelen, maar hij is dan ook paar maanden ouder. Als new born ging hij wrijven in zijn ogen en daarna lang huilen.

Fijn dat het met de draagzak is gelukt daarna. Goede nacht gehad?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 28 november 2021 @ 09:01:52 #252
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202374772
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 05:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb met je meegedaan. J heeft gehuild en geschreeuwd van 20u tot middernacht en ik was alleen thuis. Ik kon zelfs niet even naar de wc gaan. Ik heb het moeten uitzitten tot hij om middernacht in slaap viel op mijn schoot. Hoe is het bij jullie afgelopen?
Ai, ook nog alleen ;( Was je partner een avondje weg?

Vriend en ik zeiden al tegen elkaar gisteren dat we zo blij zijn dat wij dit tenminste nog een beetje met elkaar kunnen afwisselen. Als ik er even doorheen zit neemt hij het over en andersom. We hebben echt nog meer diep respect voor alleenstaande ouders nu.

In de draagdoek was ze dus lekker in slaap gevallen. Ik heb nog een goed half uur met haar slapend in de draagdoek op de bank gezeten voor ik het aandurfde te proberen haar eruit te halen. Toen ik dat deed werd ze wakker en begon het feest weer. Ze gaf ook hongersignalen dus gelijk weer een flesje gemaakt. Na dit flesje viel ze gelukkig lekker in slaap. Ik kon haar nog even laten boeren en ze heeft nog een half uur in mijn armen gelegen voor ik haar weglegde. Toen bleef ze gelukkig slapen.

Ik loop nu ook alweer een half uur met haar in de draagdoek door het huis omdat ze weer onrustig was. Niet echt huilen deze keer, gelukkig, maar wel enorm veel bewegen met armen en benen en ondertussen wel gapen. Dus als ik jullie begrijp is dat die oververmoeidheid? Ze wil zo graag alles meekrijgen en blijft daarom graag wakker, heb ik het idee :') Ik hoopte na de voeding van een uur geleden nog even naar bed te kunnen, want dat kan normaal ook, maar helaas :D
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 28 november 2021 @ 09:04:16 #253
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202374782
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 06:04 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Idd langer dan een uur huilen, slaaptijd voorbij zijn. E laat het altijd zien doordat hij gaat huilen omdat hij niet meer kan spelen, maar hij is dan ook paar maanden ouder. Als new born ging hij wrijven in zijn ogen en daarna lang huilen.

Fijn dat het met de draagzak is gelukt daarna. Goede nacht gehad?
Ja, vriend heeft 'de nachtdiensten' aangezien hij sowieso een nachtmens is. Dus 's nachts kan ik altijd een beetje bijtanken, gelukkig O+

Ik weet niet hoe baby het heeft gedaan vannacht, want vriend slaapt nu natuurlijk ;) Ik heb haar in ieder geval niet gehoord.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 28 november 2021 @ 09:07:30 #254
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202374801
Die draagdoek is wel echt een uitkomst _O_ Bambi wordt er echt rustig van. Soms duurt het even maar uiteindelijk valt ze in de draagdoek altijd in slaap. En ik heb 'm nog maar sinds vrijdag, vind het nu al een bazending _O_
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202375467
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 09:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ai, ook nog alleen ;( Was je partner een avondje weg?

Vriend en ik zeiden al tegen elkaar gisteren dat we zo blij zijn dat wij dit tenminste nog een beetje met elkaar kunnen afwisselen. Als ik er even doorheen zit neemt hij het over en andersom. We hebben echt nog meer diep respect voor alleenstaande ouders nu.

In de draagdoek was ze dus lekker in slaap gevallen. Ik heb nog een goed half uur met haar slapend in de draagdoek op de bank gezeten voor ik het aandurfde te proberen haar eruit te halen. Toen ik dat deed werd ze wakker en begon het feest weer. Ze gaf ook hongersignalen dus gelijk weer een flesje gemaakt. Na dit flesje viel ze gelukkig lekker in slaap. Ik kon haar nog even laten boeren en ze heeft nog een half uur in mijn armen gelegen voor ik haar weglegde. Toen bleef ze gelukkig slapen.

Ik loop nu ook alweer een half uur met haar in de draagdoek door het huis omdat ze weer onrustig was. Niet echt huilen deze keer, gelukkig, maar wel enorm veel bewegen met armen en benen en ondertussen wel gapen. Dus als ik jullie begrijp is dat die oververmoeidheid? Ze wil zo graag alles meekrijgen en blijft daarom graag wakker, heb ik het idee :') Ik hoopte na de voeding van een uur geleden nog even naar bed te kunnen, want dat kan normaal ook, maar helaas :D
Partner was inderdaad een avondje weg. Ik heb ook diep respect voor alleenstaande ouders, dat is echt zwaar. Ik kon het handelen omdat ik wist dat partner terug zou komen.

Hier is het hetzelfde verlopen. Telkens als ik J weglegde werd hij weer wakker en begon het weer. Ongeacht hoe diep hij in slaap was. Melk gegeven, uitgespuugd, hij was veel te overstuur. Uiteindelijk kreeg hij echt honger en heb ik m heel voorzichtig een flesje gegeven. Dat kalmeerde hem en toen ging hij uiteindelijk wel slapen.

Ik denk dat wat jij noemt inderdaad vermoeidheid is. Als de baby gaapt is ze moe
pi_202375541
Ja, dat is oververmoeidheid. :) Niet leuk, dat kunnen ze inderdaad op zo'n manier uiten. F. heeft dat ook de eerste zes/zeven weken gehad. Het wordt echt beter, heb het zelf ook ervaren. Fijn dat jullie geholpen konden worden. Ik doe altijd de nachten, man doet de ochtenden (als in: F. meenemen als ik niet heel veel geslapen heb). Vanmorgen heb ik nog bijna twee uur kunnen slapen, was echt even nodig.

Man gaat vanmiddag op reis voor zijn werk, drie nachten. Vorige week was ik ook twee dagen alleen. Gaat goedkomen weer hopelijk.
pi_202375704
Hier ook echt wel lot van de 2e, die ligt soms echt wel even te mekkeren/huilen. Ik kan grote broer moeilijk zonder eten/drinken/schone luier laten, dus dan is het echt even kijken wat de meeste prioriteit heeft op dat moment/wie er even moet wachten. En zelf ga ik ook gewoon gerust naar de wc/eerst nog even snel wat drinken pakken, zit een stuk relaxter :P

Wat bij Anna vaak heel goed werkt als ze moeite heeft om in slaap te vallen is aanraking. Over haar hoofdje aaien, maar het allerliefst heeft ze nog dat ik met mijn wijsvinger over haar neusje aai en tegelijk met mijn duim over haar kaakje wrijf in een synchrone beweging (alsof je je vingertoppen naar elkaar toe brengt). Dan is ze met 2 minuten vertrokken. Ook werkt bij onrust bij haar een stikmutsje of mutsje echt heel goed, net zoals een knuffeldoekje met lange armen en oren van happy horse. Soort nep navelstreng. Ik bouw gewoon een baarmoedertje na :s)
pi_202375707
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 09:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Die draagdoek is wel echt een uitkomst _O_ Bambi wordt er echt rustig van. Soms duurt het even maar uiteindelijk valt ze in de draagdoek altijd in slaap. En ik heb 'm nog maar sinds vrijdag, vind het nu al een bazending _O_
Hupsen voor het leven nu dus :P. Zo vind mijn man het ook vet vervelend dat ze nog niet in de draagzak kan. Hij vind doeken niks namelijk, maar wilt haar graag dragen.
pi_202376843
Die draagdoeken en -zakken zijn inderdaad echt goud waard.

Grappig om te lezen hoe jullie baby's zijn. Fijn dat F. niet de enige is die zo kan krijsen. :D Het is vaak alleen als ze honger heeft, hoor. Maar het is zo stom: meestal komen er helemaal geen hongersignalen als sabbelen of zoeken met het mondje, maar gaat gelijk de volumeknop open.
pi_202376852
En ja, soms moet ik gewoon even aankleden en kun je even niet bij mij liggen. Ik leg ook altijd uit wat ik ga doen, maar ja. :')
  FOK!fossiel zondag 28 november 2021 @ 19:40:13 #261
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202381742
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 05:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb met je meegedaan. J heeft gehuild en geschreeuwd van 20u tot middernacht en ik was alleen thuis. Ik kon zelfs niet even naar de wc gaan. Ik heb het moeten uitzitten tot hij om middernacht in slaap viel op mijn schoot. Hoe is het bij jullie afgelopen?
Oh I feel you! Zo'n nacht heb ik ook gehad toeb mijn vriend een nachtje weg was. Drie uur lang huilen, huilen en huilen. En inderdaad pas rond middernacht bij de voeding in slaap gedonderd en weg kunnen leggen.

Ik kon het toen goed handelen omdat ik wist dat ik nu maar 1 nachtje alleen was en me had voorbereid met lekkere dingen op het nachtkastje ;)


Hier ook een baby die van 0 naar 200 in enkele seconden kan gaan bij honger. Dat wordt nog wat als ik straks in de nacht ook flesvoeding ga geven. De borst is zo gegeven, maar een flesje moet je toch echt even klaarmaken.
Chick on a mission
pi_202381988
De afgelopen periode heb ik niet vaak meer gepost in dit topic.. :@ Zielie is vandaag 1 geworden, dus wij gaan doorschuiven.
Geniet van jullie (verse) baby’s en tot snel in het dreumestopic! O+

Protège moi de mes désirs.
pi_202384535
Gefeliciteerd (met) Zielie!
pi_202389375
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 09:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ai, ook nog alleen ;( Was je partner een avondje weg?

Vriend en ik zeiden al tegen elkaar gisteren dat we zo blij zijn dat wij dit tenminste nog een beetje met elkaar kunnen afwisselen. Als ik er even doorheen zit neemt hij het over en andersom. We hebben echt nog meer diep respect voor alleenstaande ouders nu.

In de draagdoek was ze dus lekker in slaap gevallen. Ik heb nog een goed half uur met haar slapend in de draagdoek op de bank gezeten voor ik het aandurfde te proberen haar eruit te halen. Toen ik dat deed werd ze wakker en begon het feest weer. Ze gaf ook hongersignalen dus gelijk weer een flesje gemaakt. Na dit flesje viel ze gelukkig lekker in slaap. Ik kon haar nog even laten boeren en ze heeft nog een half uur in mijn armen gelegen voor ik haar weglegde. Toen bleef ze gelukkig slapen.

Ik loop nu ook alweer een half uur met haar in de draagdoek door het huis omdat ze weer onrustig was. Niet echt huilen deze keer, gelukkig, maar wel enorm veel bewegen met armen en benen en ondertussen wel gapen. Dus als ik jullie begrijp is dat die oververmoeidheid? Ze wil zo graag alles meekrijgen en blijft daarom graag wakker, heb ik het idee :') Ik hoopte na de voeding van een uur geleden nog even naar bed te kunnen, want dat kan normaal ook, maar helaas :D
Mijn baby heeft trouwens exact hetzelfde, zij wil echt alles meemaken. Het liefst zit ze de hele dag op onze arm en kijkt ze vol verbazing en interesse wat wij doen. Heel leuk, maar dan denk ik bij mezelf: joh, ga lekker slapen, je mist verder ook niets bijzonders als je gaat slapen. :D In de draagzak is ze makkelijk nog een half uur aan het koekeloeren (hoofd gaat alle kanten op) voordat ze echt gaat slapen.
pi_202389406
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 19:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Oh I feel you! Zo'n nacht heb ik ook gehad toeb mijn vriend een nachtje weg was. Drie uur lang huilen, huilen en huilen. En inderdaad pas rond middernacht bij de voeding in slaap gedonderd en weg kunnen leggen.

Ik kon het toen goed handelen omdat ik wist dat ik nu maar 1 nachtje alleen was en me had voorbereid met lekkere dingen op het nachtkastje ;)


Hier ook een baby die van 0 naar 200 in enkele seconden kan gaan bij honger. Dat wordt nog wat als ik straks in de nacht ook flesvoeding ga geven. De borst is zo gegeven, maar een flesje moet je toch echt even klaarmaken.
Ik merk dat ik vaak al wakker word als F. met de eerste wakker word-signalen begint: meer bewegen. Vaak duurt het dan nog een kwartier voordat ze echt wakker is. Ik gebruik dat kwartier om de druk weg te kolven, zodat ze gelijk kan drinken als ze wakker is.
Soms gaat het ook in 1x van slapen naar huilen en dan ben ik te laat en dan is het wel even brullen, omdat ik niet wil dat ze verzuipt in de melkstroom. :D
pi_202389419
Nog gefeliciteerd, @arvensis! :) Hopelijk hadden jullie een leuke dag!
pi_202389620
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En ja, soms moet ik gewoon even aankleden en kun je even niet bij mij liggen. Ik leg ook altijd uit wat ik ga doen, maar ja. :')
Ze maakt nog geen notities ;)

En gefeliciteerd met je dochter arvensis!
pi_202389749
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 19:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Oh I feel you! Zo'n nacht heb ik ook gehad toeb mijn vriend een nachtje weg was. Drie uur lang huilen, huilen en huilen. En inderdaad pas rond middernacht bij de voeding in slaap gedonderd en weg kunnen leggen.

Ik kon het toen goed handelen omdat ik wist dat ik nu maar 1 nachtje alleen was en me had voorbereid met lekkere dingen op het nachtkastje ;)


Hier ook een baby die van 0 naar 200 in enkele seconden kan gaan bij honger. Dat wordt nog wat als ik straks in de nacht ook flesvoeding ga geven. De borst is zo gegeven, maar een flesje moet je toch echt even klaarmaken.
Hier heeft man dat ook haha. Ik heb de laatste tijd een paar van zulke avonden met J gehad. Gister was ik gesloopt. En ook niet fit na m’n booster vaccinatie voor covid (zorgmedewerker)

Dus man zou de hele avond doen terwijl ik in bad mocht met boek, maskertje daarna, chillen en vroeg slapen.
Hij had zich helemaal voorbereid en op de bank geïnstalleerd met snacks, drinken, afstandsbediening, draagzak, baby, doeken etc. Zelfs voorgeslapen zodat hij topfit was.

En toen heeft J de hele avond geen kik gegeven :')
Zegt man daarna ook nog: waar had je zo’n stress van dan, t gaat lekker zo
  maandag 29 november 2021 @ 22:29:52 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202399152
Pff, dag nummer zoveel dat Bambi super onrustig is, veel wakker is, superveel drinkt en regelmatig huilt. Zelfs de draagdoek hielp vandaag niet ;( We zijn echt zoo moe ;( Waar is dat rustige, tevreden baby'tje van de eerste twee weken ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202399411
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2021 22:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, dag nummer zoveel dat Bambi super onrustig is, veel wakker is, superveel drinkt en regelmatig huilt. Zelfs de draagdoek hielp vandaag niet ;( We zijn echt zoo moe ;( Waar is dat rustige, tevreden baby'tje van de eerste twee weken ;(
Waarschijnlijk zit je nu in de regeldagen van de derde week! Houd vol, het wordt echt weer beter. Ze is nu een nieuw ritme aan het zoeken en als je bv geeft, is ze nu de productie verder aan het afstemmen naar haar behoeften. Lekker veel bij je houden en wissel lekker af als het kan, zodat jullie allebei rust kunnen hebben.
pi_202402205
Hallo mama’s en papa’s van Fok!

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:15:51 #272
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202402973
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zit je nu in de regeldagen van de derde week! Houd vol, het wordt echt weer beter. Ze is nu een nieuw ritme aan het zoeken en als je bv geeft, is ze nu de productie verder aan het afstemmen naar haar behoeften. Lekker veel bij je houden en wissel lekker af als het kan, zodat jullie allebei rust kunnen hebben.
Dit is wel geruststellend, hopelijk gauw verbetering dus.
Hebben jullie tips (qua apps of websites) voor waar ik kan zien wanneer er gemiddeld genomen regeldagen en sprongetjes zijn, en wat ik dan kan verwachten?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202402979
Praktisch: Eten of thuisbezorgdtegoed ofzo :P

Zelf werd ik blij van mooie prentenboeken of mooi houten speelgoed voor later. Waar ik totaal niet blij van werd waren knuffels.

Waar vriendinnen blij van werden waren een Numsy of Snuzcloud (white noise geluidjes).
pi_202402994
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dit is wel geruststellend, hopelijk gauw verbetering dus.
Hebben jullie tips (qua apps of websites) voor waar ik kan zien wanneer er gemiddeld genomen regeldagen en sprongetjes zijn, en wat ik dan kan verwachten?
De oei ik groei app voor sprongetjes :P
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:18:33 #275
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202403007
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hallo mama’s en papa’s van Fok!

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
Ik vraag vooral voorleesboeken, knuffels of speelgoed. Laatst een knuffel met white noise gekregen, heel chill!
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202403181
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hallo mama’s en papa’s van Fok!

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
Voorleesboeken/prentenboeken, vooral de klassiekers en moderne klassiekers zijn heel fijn. Van Rupsje Nooitgenoeg en Floddertje tot de nieuwe zoals Coco kan het en de Gruffalo.
Houten speelgoed zag ik ook al voorbij komen. Hier is een auto vormenstoof met jungledieren na 2,5 jaar nog altijd een daverend succes.

Praktisch: eten, een keer oppassen, een fijne lunch in je kraambed of juist in de regeldagen erna, chocolade, iets wat ze maanden niet heeft mogen eten/drinken :P . En de andere praktische dingen, ik heb bij Anna pas een kipkep woller aangeschaft (ideaal bij krampjes en als tegengewicht op de buik) en ik wou dat ik die bij Bas ook had gehad. Er zijn meer van dit soort warmte oplossingen te vinden.
pi_202403914
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hallo mama’s en papa’s van Fok!

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
Wat is je budget? Een mooie draagdoek of draagzak?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:49:01 #278
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202404198
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hallo mama’s en papa’s van Fok!

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
Mijn schoonfamilie heeft als traditie een besteksetje met naam en geboortedatum erin gegraveerd. Is ook iets dat ze nog lang kunnen gebruiken.
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:16:57 #279
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202404532
Wasbare zwemluier, is misschien niet iets wat je niet snel zelf koopt en voorkomt steeds het kopen van dure zwemluiers. De dingen die wij het leukst vinden: een persoonlijk voorleesmoeder (met naam van het kindje), kraam voedselpakket (wij kregen de oh my guts), een lettertrein met naam.
Wat we Mwah vonden (wel lief als gebaar hoor ;) ): 10.000 knuffels, babyschoentjes (hebben ze echt niet nodig). Spullen die geschikt zijn voor kinderen ouder dan 3 jaar, en kleding groter dan maat 68 - dan moet je erg bewust zijn van seizoenen en ik vond het minder fijn om kleding zo lang te moeten bewaren. Heb zelfs maat 92 gekregen.)

Wat je misschien verder kunt overwegen: een klein nachtlampje (handig voor als ouders uit bed moeten of op de kamer, tegoedbon voor het maken van een fotoalbum.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  FOK!fossiel dinsdag 30 november 2021 @ 13:50:26 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202404933
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:

...tegoedbon voor het maken van een fotoalbum...

Ik vind de fotoboeken van Kroost erg leuk. En ze hebben verschillende stijlen zodat ze ook kunnen kiezen wat bij hun past. Kwaliteit vond ik ook echt goed.


Knuffels word ik ook niet heel enthousiast van, hoe lief ook, maar als je graag een knuffel wil geven, kijk dan naar het merk Jellycat. Van dat merk hebben wij een kameleon en een garnaal, maar ze hebben ook traditionelere knuffels ;)
Chick on a mission
pi_202405184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hallo mama’s en papa’s van Fok!

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
Ik vind een baby armband superleuk haha.
De leukste kraamcadeaus die ik heb gekregen:
- een pan eten :')
- een zilveren bestek setje met naam en geboortedatum baby erin gegraveerd
- een doomoo Seat n swing
- een cosleeper
- gebreide reisdeken
- sportschoentjes voor baby
- een luiertas
- gepersonaliseerd boek (waarbij de hoofdpersoon naam van kind heeft)
- mutsje met naam baby erop
- mooie set “speciale” hydrofiele doeken (dus wat meer fancy dan gewoon wit)

Verder vond ik de gewone kleding outfitjes ook heel fijn maar dat was ook omdat we zelf weinig kleertjes hadden gekocht. En dan mooi bij elkaar passend setje. Hij draagt wat hij heeft gekregen van vrienden echt veel en vaak! Vond t ook alleen maar fijn als mensen me gewoon op de man af vroegen welke maat ik wilde (in ons geval maat 56)

Oh en wat we zelf hebben gekocht maar heel blij mee zijn: een glow in the dark fopspeen haha. Ik kan hem tenminste altijd vinden s nachts

[ Bericht 3% gewijzigd door _Lily_ op 30-11-2021 14:18:09 ]
pi_202406397
Voorleesboeken zijn inderdaad top. Ik werd juist heel blij van een armbandje en een ketting. Die waren voor mij i.p.v. voor de baby, haha. Maar je zou bijvoorbeeld een armband voor de mama kunnen laten graveren met de naam van je nichtje, en voor je nichtje een armbandje dat erbij past. Moet wel bij ze passen, natuurlijk.

Ook werd ik heel blij van de volgende cadeaus:
- babygym en boxmobiel (hadden we gevraagd aan de broers van mijn man)
- knuffelhandpopjes
- besteksetje van Nijntje met de naam erin gegraveerd
- houten speelgoed
pi_202406431
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dit is wel geruststellend, hopelijk gauw verbetering dus.
Hebben jullie tips (qua apps of websites) voor waar ik kan zien wanneer er gemiddeld genomen regeldagen en sprongetjes zijn, en wat ik dan kan verwachten?
Als je googlet op 'regeldagen', zie je ze gelijk. Uit mijn hoofd zijn dit ze:
- 10 dagen
- 3 weken
- 6 weken
- 3 maanden
- 6 maanden

En ja, op dat soort dagen doen ze niets anders dan drinken en humeurig zijn. :D De mijne wel, in ieder geval.

Sprongetjes komen volgens mij vaak voor de regeldagen. Misschien dat je over twee a drie weken (als de regeldag van zes weken eraan komt) merkt dat je baby meer kan en dat ze gaat glimlachen. Nadat ze die updates gedraaid hebben, moet alles weer afgestemd worden op de nieuwe behoeften. Dat zijn dan de regeldagen.
pi_202407583
Iedereen bedankt voor het helpen. Ik heb mijn zinnen nu gezet op een zilveren bestek setje. Zie dat maar eens te krijgen voor donderdag :+

Of zijn er ook fysieke winkels waar ze dat verkopen :@ ?

Wij vinden het erg lastig we hebben namelijk geen idee wat ze al hebben enzo.

Ennuh die pan eten gaat sowieso mee hoor :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202407630
Ohh heb hem toch nog gevonden! Thanks dames. En ik hoop hier zelf ook snel te posten… maar eerst het zwanger worden topic maar eens verlaten…
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:38:56 #286
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202409513
Ff klagen hoor. Haha!

Baby J is een beetje van slag af de laatste paar dagen. Drinkt wat minder (wel genoeg nog), eet minder vast voedsel (is herstellende van die verkoudheid en misschien tandjes nu?)

Heeft ie eindelijk een goede maaltijd binnen. Hij heeft het echt naar zijn zin. Wrijft zijn gezicht ermee onder, altijd goed teken.

Kokhalst ie op een klein stukje zachte appel waar die alleen maar aan likte, ging niet eens zijn mond in. Spuugt ie zo zijn hele maaltijd eruit........

Zucht!
  woensdag 1 december 2021 @ 01:38:29 #287
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202414298
Ben er nu achter waarom die minder drinkt. Hij heeft aardig wat hoestbuien gehad door zijn verkoudheid. Zojuist weer een tijdens het drinken en meteen schreeuwen en fles weigeren, maar hij heeft wel honger dus daarom ook schreeuwen. Arme jongen.
  woensdag 1 december 2021 @ 11:43:30 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202417182
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iedereen bedankt voor het helpen. Ik heb mijn zinnen nu gezet op een zilveren bestek setje. Zie dat maar eens te krijgen voor donderdag :+

Of zijn er ook fysieke winkels waar ze dat verkopen :@ ?

Wij vinden het erg lastig we hebben namelijk geen idee wat ze al hebben enzo.

Ennuh die pan eten gaat sowieso mee hoor :Y
Albert Heijn heeft een bestekset met de zegels die je nu kan sparen. Ik had al een app naar je gestuurd... :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202417266
Die van de AH vind ik zelf niet zo leuk als kraamcadeau hoor (wel fijn als extra setje). Als je er eentje koopt bij de juwelier bijv heb je de keuze uit allemaal leuke bekende figuren zoals nijntje of kikker O+
pi_202417545
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iedereen bedankt voor het helpen. Ik heb mijn zinnen nu gezet op een zilveren bestek setje. Zie dat maar eens te krijgen voor donderdag :+

Of zijn er ook fysieke winkels waar ze dat verkopen :@ ?

Wij vinden het erg lastig we hebben namelijk geen idee wat ze al hebben enzo.

Ennuh die pan eten gaat sowieso mee hoor :Y
Ja, mijn schoonmoeder moest er wel voor op pad. Keltum junior zoek je aan merk ^O^ . Wij hebben een set van Rupsje Nooitgenoeg en een van Kikker.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:52:36 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_202418011
De bijenkorf verkoopt zilveren bestek en veel eenvoudige juweliers of soms ook sleutelmakers hebben ze :)
disclaimer
pi_202422193
Wij hebben Nijntje gekocht O+ Want daar zijn ze weg van.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202422630
Ik had nacontrole bij de VK vandaag. Mijn diastase is bij deze officieel gesloten *O* :P

Nu een nieuw excuus verzinnen om niet te sporten. Ow wacht. Alles dicht na 17 :P
pi_202430718
Ik heb nog geen nacontrole gehad, 16 augustus bevallen. :D Denk dat ze het vergeten zijn door de drukte. In oktober waren er 30 baby's geboren (2 verloskundigen) en november zal ook niet heel rustig geweest zijn. Zal eens even appen. Wat doen ze precies op de nacontrole? Ik heb 0,0 klachten meer.
pi_202430725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben Nijntje gekocht O+ Want daar zijn ze weg van.
Goede keuze. Die hebben wij ook gekregen van mijn schoonmoeder en het is heel mooi. :)
pi_202430747
Wij hebben vanmiddag de afspraak op het kindercardiologiespreekuur in het ziekenhuis. Eerst een hartfilmpje en echo laten maken en nadien horen we volgens mij gelijk van de kinderarts hoe het eruit ziet. Dit n.a.v. een ruisje bij het hart dat twee weken geleden gehoord was bij het CB. Hoogstwaarschijnlijk is het niets bijzonders, maar toch een beetje spannend. En man mag niet mee i.v.m. de maatregelen, ook wel bummer...
  donderdag 2 december 2021 @ 11:54:42 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202432136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb nog geen nacontrole gehad, 16 augustus bevallen. :D Denk dat ze het vergeten zijn door de drukte. In oktober waren er 30 baby's geboren (2 verloskundigen) en november zal ook niet heel rustig geweest zijn. Zal eens even appen. Wat doen ze precies op de nacontrole? Ik heb 0,0 klachten meer.
Ik had ook geen nacontrole. Is niet bij alle praktijken standaard, zeker in deze tijd niet. Als het is, is het na een week of 6. Nabespreken zwangerschap en bevalling, vragen beantwoorden, baby showen, anticonceptie bespreken.

Maar jouw dossier is allang gesloten joh.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202432770
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ohh heb hem toch nog gevonden! Thanks dames. En ik hoop hier zelf ook snel te posten… maar eerst het zwanger worden topic maar eens verlaten…
Hoop ik ook! Eerste kindje?
pi_202432974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik had ook geen nacontrole. Is niet bij alle praktijken standaard, zeker in deze tijd niet. Als het is, is het na een week of 6. Nabespreken zwangerschap en bevalling, vragen beantwoorden, baby showen, anticonceptie bespreken.

Maar jouw dossier is allang gesloten joh.
Dat denk ik ook. Maar ja, ze zei toen wel bij de afsluiting op dag 9 dat ze me zou appen voor een nacontroleafspraak. Voor mij hoeft het niet per se, maar vind het inderdaad wel leuk als afsluiting. Is het raar om dat te appen? Ben een beetje bang dat ik ze weer een half uur extra belast in deze tijd. :')
  donderdag 2 december 2021 @ 12:53:38 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_202433123
ik heb denk ik alleen bij de eerste een nacontrole gehad. Zolang alles verder goed gaat is het slechts een formaliteit. Ik zou er nu ook niet meer om gaan vragen.
disclaimer
pi_202433186
Ik gooi hem eerst wel even dicht :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')