Idd langer dan een uur huilen, slaaptijd voorbij zijn. E laat het altijd zien doordat hij gaat huilen omdat hij niet meer kan spelen, maar hij is dan ook paar maanden ouder. Als new born ging hij wrijven in zijn ogen en daarna lang huilen.quote:Op zaterdag 27 november 2021 20:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hoe weet ik of ze oververmoeid is? Ze heeft wel veel geslapen vandaag, dus dat ze nu wakker is vind ik niet gek, maar zo onrustig en huilen de hele tijdHaar proberen te kalmeren lijkt helaas niet echt te werken. Of we doen het verkeerd, ik weet het niet
Ai, ook nog alleenquote:Op zondag 28 november 2021 05:54 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb met je meegedaan. J heeft gehuild en geschreeuwd van 20u tot middernacht en ik was alleen thuis. Ik kon zelfs niet even naar de wc gaan. Ik heb het moeten uitzitten tot hij om middernacht in slaap viel op mijn schoot. Hoe is het bij jullie afgelopen?
Ja, vriend heeft 'de nachtdiensten' aangezien hij sowieso een nachtmens is. Dus 's nachts kan ik altijd een beetje bijtanken, gelukkigquote:Op zondag 28 november 2021 06:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Idd langer dan een uur huilen, slaaptijd voorbij zijn. E laat het altijd zien doordat hij gaat huilen omdat hij niet meer kan spelen, maar hij is dan ook paar maanden ouder. Als new born ging hij wrijven in zijn ogen en daarna lang huilen.
Fijn dat het met de draagzak is gelukt daarna. Goede nacht gehad?
Partner was inderdaad een avondje weg. Ik heb ook diep respect voor alleenstaande ouders, dat is echt zwaar. Ik kon het handelen omdat ik wist dat partner terug zou komen.quote:Op zondag 28 november 2021 09:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ai, ook nog alleenWas je partner een avondje weg?
Vriend en ik zeiden al tegen elkaar gisteren dat we zo blij zijn dat wij dit tenminste nog een beetje met elkaar kunnen afwisselen. Als ik er even doorheen zit neemt hij het over en andersom. We hebben echt nog meer diep respect voor alleenstaande ouders nu.
In de draagdoek was ze dus lekker in slaap gevallen. Ik heb nog een goed half uur met haar slapend in de draagdoek op de bank gezeten voor ik het aandurfde te proberen haar eruit te halen. Toen ik dat deed werd ze wakker en begon het feest weer. Ze gaf ook hongersignalen dus gelijk weer een flesje gemaakt. Na dit flesje viel ze gelukkig lekker in slaap. Ik kon haar nog even laten boeren en ze heeft nog een half uur in mijn armen gelegen voor ik haar weglegde. Toen bleef ze gelukkig slapen.
Ik loop nu ook alweer een half uur met haar in de draagdoek door het huis omdat ze weer onrustig was. Niet echt huilen deze keer, gelukkig, maar wel enorm veel bewegen met armen en benen en ondertussen wel gapen. Dus als ik jullie begrijp is dat die oververmoeidheid? Ze wil zo graag alles meekrijgen en blijft daarom graag wakker, heb ik het ideeIk hoopte na de voeding van een uur geleden nog even naar bed te kunnen, want dat kan normaal ook, maar helaas
Hupsen voor het leven nu dusquote:Op zondag 28 november 2021 09:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Die draagdoek is wel echt een uitkomstBambi wordt er echt rustig van. Soms duurt het even maar uiteindelijk valt ze in de draagdoek altijd in slaap. En ik heb 'm nog maar sinds vrijdag, vind het nu al een bazending
Oh I feel you! Zo'n nacht heb ik ook gehad toeb mijn vriend een nachtje weg was. Drie uur lang huilen, huilen en huilen. En inderdaad pas rond middernacht bij de voeding in slaap gedonderd en weg kunnen leggen.quote:Op zondag 28 november 2021 05:54 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb met je meegedaan. J heeft gehuild en geschreeuwd van 20u tot middernacht en ik was alleen thuis. Ik kon zelfs niet even naar de wc gaan. Ik heb het moeten uitzitten tot hij om middernacht in slaap viel op mijn schoot. Hoe is het bij jullie afgelopen?
Mijn baby heeft trouwens exact hetzelfde, zij wil echt alles meemaken. Het liefst zit ze de hele dag op onze arm en kijkt ze vol verbazing en interesse wat wij doen. Heel leuk, maar dan denk ik bij mezelf: joh, ga lekker slapen, je mist verder ook niets bijzonders als je gaat slapen.quote:Op zondag 28 november 2021 09:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ai, ook nog alleenWas je partner een avondje weg?
Vriend en ik zeiden al tegen elkaar gisteren dat we zo blij zijn dat wij dit tenminste nog een beetje met elkaar kunnen afwisselen. Als ik er even doorheen zit neemt hij het over en andersom. We hebben echt nog meer diep respect voor alleenstaande ouders nu.
In de draagdoek was ze dus lekker in slaap gevallen. Ik heb nog een goed half uur met haar slapend in de draagdoek op de bank gezeten voor ik het aandurfde te proberen haar eruit te halen. Toen ik dat deed werd ze wakker en begon het feest weer. Ze gaf ook hongersignalen dus gelijk weer een flesje gemaakt. Na dit flesje viel ze gelukkig lekker in slaap. Ik kon haar nog even laten boeren en ze heeft nog een half uur in mijn armen gelegen voor ik haar weglegde. Toen bleef ze gelukkig slapen.
Ik loop nu ook alweer een half uur met haar in de draagdoek door het huis omdat ze weer onrustig was. Niet echt huilen deze keer, gelukkig, maar wel enorm veel bewegen met armen en benen en ondertussen wel gapen. Dus als ik jullie begrijp is dat die oververmoeidheid? Ze wil zo graag alles meekrijgen en blijft daarom graag wakker, heb ik het ideeIk hoopte na de voeding van een uur geleden nog even naar bed te kunnen, want dat kan normaal ook, maar helaas
Ik merk dat ik vaak al wakker word als F. met de eerste wakker word-signalen begint: meer bewegen. Vaak duurt het dan nog een kwartier voordat ze echt wakker is. Ik gebruik dat kwartier om de druk weg te kolven, zodat ze gelijk kan drinken als ze wakker is.quote:Op zondag 28 november 2021 19:40 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Oh I feel you! Zo'n nacht heb ik ook gehad toeb mijn vriend een nachtje weg was. Drie uur lang huilen, huilen en huilen. En inderdaad pas rond middernacht bij de voeding in slaap gedonderd en weg kunnen leggen.
Ik kon het toen goed handelen omdat ik wist dat ik nu maar 1 nachtje alleen was en me had voorbereid met lekkere dingen op het nachtkastje
Hier ook een baby die van 0 naar 200 in enkele seconden kan gaan bij honger. Dat wordt nog wat als ik straks in de nacht ook flesvoeding ga geven. De borst is zo gegeven, maar een flesje moet je toch echt even klaarmaken.
Ze maakt nog geen notitiesquote:Op zondag 28 november 2021 12:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En ja, soms moet ik gewoon even aankleden en kun je even niet bij mij liggen. Ik leg ook altijd uit wat ik ga doen, maar ja.
Hier heeft man dat ook haha. Ik heb de laatste tijd een paar van zulke avonden met J gehad. Gister was ik gesloopt. En ook niet fit na m’n booster vaccinatie voor covid (zorgmedewerker)quote:Op zondag 28 november 2021 19:40 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Oh I feel you! Zo'n nacht heb ik ook gehad toeb mijn vriend een nachtje weg was. Drie uur lang huilen, huilen en huilen. En inderdaad pas rond middernacht bij de voeding in slaap gedonderd en weg kunnen leggen.
Ik kon het toen goed handelen omdat ik wist dat ik nu maar 1 nachtje alleen was en me had voorbereid met lekkere dingen op het nachtkastje
Hier ook een baby die van 0 naar 200 in enkele seconden kan gaan bij honger. Dat wordt nog wat als ik straks in de nacht ook flesvoeding ga geven. De borst is zo gegeven, maar een flesje moet je toch echt even klaarmaken.
Waarschijnlijk zit je nu in de regeldagen van de derde week! Houd vol, het wordt echt weer beter. Ze is nu een nieuw ritme aan het zoeken en als je bv geeft, is ze nu de productie verder aan het afstemmen naar haar behoeften. Lekker veel bij je houden en wissel lekker af als het kan, zodat jullie allebei rust kunnen hebben.quote:Op maandag 29 november 2021 22:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, dag nummer zoveel dat Bambi super onrustig is, veel wakker is, superveel drinkt en regelmatig huilt. Zelfs de draagdoek hielp vandaag nietWe zijn echt zoo moe
Waar is dat rustige, tevreden baby'tje van de eerste twee weken
Dit is wel geruststellend, hopelijk gauw verbetering dus.quote:Op maandag 29 november 2021 22:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit je nu in de regeldagen van de derde week! Houd vol, het wordt echt weer beter. Ze is nu een nieuw ritme aan het zoeken en als je bv geeft, is ze nu de productie verder aan het afstemmen naar haar behoeften. Lekker veel bij je houden en wissel lekker af als het kan, zodat jullie allebei rust kunnen hebben.
De oei ik groei app voor sprongetjesquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dit is wel geruststellend, hopelijk gauw verbetering dus.
Hebben jullie tips (qua apps of websites) voor waar ik kan zien wanneer er gemiddeld genomen regeldagen en sprongetjes zijn, en wat ik dan kan verwachten?
Ik vraag vooral voorleesboeken, knuffels of speelgoed. Laatst een knuffel met white noise gekregen, heel chill!quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hallo mama’s en papa’s van Fok!
Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |