abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202237098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:27 schreef Lemijn het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd Takkie!
Zit Bo veel in je hoofd, nu dit levende baby’tje in je armen ligt?
Ongemerkt toch wel. Enorm dankbaar dat we nu een gezond levend kindje hebben. En tegelijkertijd voelt het regelmatig dubbel; als Bo had geleefd was kuiken er niet geweest en hadden we nu een zoontje van een maand of 5. Ik wil kuiken voor geen goud missen en het gemis van Bo is er ook. Dat naast elkaar moet een plek krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 november 2021 @ 23:07:34 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202238570
Klinkt logisch allemaal :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202259219
Ach Takkie, dat is heel begrijpelijk. Hopelijk lukt dat een beetje. 😘

Bleh, wij zijn sinds de nacht van donderdag op vrijdag geveld door buikgriep. ;( Ik begon in die nacht met overgeven en diarree en F. volgde in de ochtend met flink overgeven. Echt heel zielig, het kwam zelfs uit haar neus. Ze was verder heel timide en viel heel snel in slaap, niets voor haar normaal gesproken. Kleine beetjes drinken ging redelijk, al heeft ze nog een paar keer overgegeven - vannacht voorlopig en hopelijk voor het laatst.
Ik lijk weer redelijk opgeknapt. Hopelijk gaat zij vandaag ook goed. Ze heeft in ieder geval wel weer goed gedronken, al gaat het wel iets minder voortvarend.
pi_202260893
Hier gaat het steeds beter. Productie is nu voldoende! Ik heb zowaar vanochtend 150 ml uit mijn linkerborst weten te kolven. Zo happy! Ook heb ik al (voor mijn doen goed) 500 ml aan melk ingevroren voor wanneer ik weer moet werken.
pi_202273701
Hier gaat het ook weer goed en lijken ik en baby weer helemaal beter, gelukkig. Nu is manlief de sjaak. Kon ook niet uitblijven natuurlijk...
pi_202282725
Oh die buikgriep! Wij hebben hem ook, Pep was de eerste en die gaat nergens heen?!

Melba testte vorige week positief op covid, dus we waren bang dat dat het was… eerst Pep, toen ik, nu Melba ook… maar man en ik zijn vandaag negatief getest!
Kwak
pi_202283067
He wat vervelend allemaal zeg, beterschap iedereen :*

Oh jongens m'n baby gaat zo hard! Hij wil sinds twee weken alleen nog maar staan dus trekt zich continu aan alles op en af en toe zie ik hem in zijn enthousiasme met alles willen pakken dan opeens een seconde los staan :D

Verder slaapt ie ontzettend ruk :') komend weekend gaat ie even een nachtje logeren, benieuwd hoe dat gaat :D
pi_202283802
Whoah wat een snelle!

Pep kan nog steeds niet los zitten en tijgert achteruit. Hij speelt wel heel cute kiekeboe met zijn speelmat O+
Kwak
pi_202283964
Achteruit tijgeren is zo schattig O+ En Otis kan dan weer geen kiekeboe spelen, ik wel met hem, maar als ik een doekje ofzo over z'n gezicht leg dan laat ie dat gewoon liggen :')
  zondag 21 november 2021 @ 20:52:23 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202284219
Jammerend steeds verder van een speeltje vandaan liggen te spartelen: check :D . Arm kind. Ik geniet me weer suf van alle ontwikkeling.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202284964
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:52 schreef Lemijn het volgende:
Jammerend steeds verder van een speeltje vandaan liggen te spartelen: check :D . Arm kind. Ik geniet me weer suf van alle ontwikkeling.
Er is inmiddels ook een absolute favoriet: een groene verbindingsring die hij steeds lostrekt van de speelboog… jenken als ie die weer te ver vooruit geschoven heeft _O-
Kwak
pi_202285178
Mijn baby is vandaag geüpgrade naar maat 56. Waarom nu al ;( .
  zondag 21 november 2021 @ 22:02:16 #213
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202285589
Beterschap voor alle zieke babies en mamas en papas. Buikgriep, bleeegh! Baby J is er gelukkig weer helemaal bovenop. Hij heeft er twee weken lang diarree van gehad! ;( Gelukkig eet hij nu weer als vanouds!

@douche-eendje Baby J gaat ook heel snel de grootte in, haha! Uiteindelijk heeft hij maat 6-9 maanden zo wat overgeslagen! En nu draagt hij al een aantal stukken kleding voor 12-18 maanden. :')

En Baby J kan sinds vandaag EINDELIJK zwaaien! O+ Ik had het er gister nog met iemand over dat Baby J zich gedraagt als een peuter, qua kruipen, staan, cruisen en spelen. Hij kan met zijn 9,5 maanden zelfs al ringen om de stacker doen (ja echt, zie hieronder :o !) Maar klappen of zwaaien kon hij dus nog helemaal niet! O+ Ging hij bij zwemles vandaag ineens zwaaien naar zichzelf in de spiegel in kleedkamers! O+ O+ Maar klappen kan hij nog altijd niet! _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij moet echt stoppen met zo snel groeien hoor, hij is al helemaal geen baby meer! :'( _O-
pi_202285856
Die van jou gaat echt als een trein _O-
pi_202287047
@Bienelientjee ik dacht bij Anna nu, oh zo mini dus we zitten voorlopig wel nog in 50 want geboren met 36+1/2835 gram. Ze is nu gecorrigeerd 2,5 week en barst gewoon letterlijk uit 50. Knoopjes springen open :'( _O- . Zal mij niks verbazen als ze ineens een tijd net zo.groot is als Bas, want die loopt wat achter in groei.
Baby J gaat lekker voortvarend *O*
  maandag 22 november 2021 @ 13:00:26 #216
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202290996
Bambi goedgekeurd door CB O+ Gisteren twee weken oud, vandaag gewogen op 3,8kg. Ze was verbaast dat Bambi al zo goed gefocust kan kijken, ze zei dat dat normaal rond 4 weken ongeveer zo is. En dat haar nek al zo sterk is O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  maandag 22 november 2021 @ 15:45:35 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202293267
Mijn baby heeft wrs voor de vierde keer oorontsteking. Gelukkig begin december naar de kno in het academisch ziekenhuis, tot die tijd zingen we het maar gewoon uit.

Tijgeren doet hij met z'n acht maanden bijna. Hij doet eigenlijk alles al, behalve de beweging maken. Dus met z'n voetjes afzetten, hoofd en borst omhoog, handjes erbij...hij strekt alleen z'n beentje vervolgens niet.

Oh en voor de opsom: hij past nu goed in 68 qua lengte, dus heb vandaag de 62 uit de kast gehaald en kleine 74's erbij gelegd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 22 november 2021 @ 18:04:24 #218
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202295507
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 15:45 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby heeft wrs voor de vierde keer oorontsteking. Gelukkig begin december naar de kno in het academisch ziekenhuis, tot die tijd zingen we het maar gewoon uit.

Tijgeren doet hij met z'n acht maanden bijna. Hij doet eigenlijk alles al, behalve de beweging maken. Dus met z'n voetjes afzetten, hoofd en borst omhoog, handjes erbij...hij strekt alleen z'n beentje vervolgens niet.

Oh en voor de opsom: hij past nu goed in 68 qua lengte, dus heb vandaag de 62 uit de kast gehaald en kleine 74's erbij gelegd.
Sneu tink en je had het bij het rechte eind dus. Hopelijk kan de KNO arts ook op korte termijn wat voor jullie betekenen.
En zo te lezen is kruipen heel dichtbij! Zo ging het bij ons ook en nu is hij aardig vaardig in het doorkomen van de kamer op zijn knieën :P

Ik trok vandaag een maat 80 uit de kast, paste ineens prima :') (hij is nu 8,5 maand)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 23 november 2021 @ 04:54:19 #219
318361 Bienelientjee
pi_202300563
Bah, Baby J is verkouden. Het kwam ineens heel snel op zetten en krijsen dat ie deed omdat hij niet door zijn neus kan ademen! Duurde zeker twee uur tot hij weer sliep want speentje wou hij ook niet, want dan kon hij helemaal geen adem halen. Sorry buurvrouw!
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2021 @ 07:07:06 #220
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202300708
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 04:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Bah, Baby J is verkouden. Het kwam ineens heel snel op zetten en krijsen dat ie deed omdat hij niet door zijn neus kan ademen! Duurde zeker twee uur tot hij weer sliep want speentje wou hij ook niet, want dan kon hij helemaal geen adem halen. Sorry buurvrouw!
Nadat snot zorgde voor een nacht dat ze elk uur wakker werd en uiteindelijk alleen rechtop bij ons kon slapen, heb ik de Otrivin monodose zoutoplossing + snotzuiger ingezet. Ze haat het, maar zorgt wel voor betere nachten :)

(Aeen die hoestbuien waar ze lijkt te stikken zijn zo naar)
Chick on a mission
pi_202300861
Hier ook een baby met snot in het neusje. Werd vannacht ook wakker van haar gesnurk, zij zelf later ook. Druppels moedermelk helpen hier goed!
pi_202344867
Dat je borstvoedingsbaby ineens van 22:30 tot 04:30 slaapt.
Auw. Gelukkig past er dan ook veel melk in, maar auw :X
pi_202347535
Wij waren woensdag met pluis bij de kinderarts-endocrinoloog. Ze vond hem "een zeer olijke zuigeling". Hij ontwikkelt zich vooralsnog als een normale baby. O+
pi_202347761
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:27 schreef Cygne het volgende:
Wij waren woensdag met pluis bij de kinderarts-endocrinoloog. Ze vond hem "een zeer olijke zuigeling". Hij ontwikkelt zich vooralsnog als een normale baby. O+
Fijn zeg!
pi_202347803
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 04:53 schreef douche-eendje het volgende:
Dat je borstvoedingsbaby ineens van 22:30 tot 04:30 slaapt.
Auw. Gelukkig past er dan ook veel melk in, maar auw :X
Herkenbaar... Met als grote verschil dat de mijne al vaak van 19:15 tot 4:00 uur slaapt en niet drinkt. Het is dan gewoon niet verantwoord om haar zo aan te laten happen. :D
  vrijdag 26 november 2021 @ 18:25:48 #226
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202353309
Draagconsult gehad vandaag, toen ik Bambi in de draagdoek deed viel ze gelijk in slaap nadat ze daarvoor juist heel onrustig was O+ En net een draagdoek besteld, ben nu al verliefd op mijn doek O+
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel vrijdag 26 november 2021 @ 19:50:30 #227
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202355540
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Draagconsult gehad vandaag, toen ik Bambi in de draagdoek deed viel ze gelijk in slaap nadat ze daarvoor juist heel onrustig was O+ En net een draagdoek besteld, ben nu al verliefd op mijn doek O+
Welke doek heb je gekocht?

Mag ik vragen wat jij de toegevoegde waarde vind van een consult boven zelf uitvogelen met bijv YouTube filmpjes?

Ik heb vandaag voor het eerst geoefend met de doek (de lievelingsdoek van een vriendin die niet meer draagt, goed ingedragen dus) en ik denk dat het al best aardig gaat. Van de ene kant denk ik wel na over zo'n consult, maar vraag me gewoon af op welke fronten het iets extra's brengt.

Oh en de foto's van de newbornshoot zijn binnen. En het is zo mooi geworden! (Ja, de baby-acne is weggepoetst, overigens was die ook twee weken later helemaal verdwenen. Op het moment van de foto's was het net op z'n extreemst). Hele fijne mooie, vrolijke, ongedwongen foto's. Ben er helemaal blij van!

(Het is dat wij ervoor kiezen om onze dochters niet online te zetten, anders had ik er graag 1 hier gedeeld #trots *) ).
Chick on a mission
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:23:49 #228
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202356364
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij de toegevoegde waarde vind van een consult boven zelf uitvogelen met bijv YouTube filmpjes?

Ik heb vandaag voor het eerst geoefend met de doek (de lievelingsdoek van een vriendin die niet meer draagt, goed ingedragen dus) en ik denk dat het al best aardig gaat. Van de ene kant denk ik wel na over zo'n consult, maar vraag me gewoon af op welke fronten het iets extra's brengt.

Oh en de foto's van de newbornshoot zijn binnen. En het is zo mooi geworden! (Ja, de baby-acne is weggepoetst, overigens was die ook twee weken later helemaal verdwenen. Op het moment van de foto's was het net op z'n extreemst). Hele fijne mooie, vrolijke, ongedwongen foto's. Ben er helemaal blij van!

(Het is dat wij ervoor kiezen om onze dochters niet online te zetten, anders had ik er graag 1 hier gedeeld #trots *) ).
Deze https://www.dragenenzo.nl/shop/little-frog-dark-meadow O+ O+ O+

Ik wist niet zo goed wat ik precies wilde qua dragen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een Tula gekocht (hormoon aankoop). Maar tijdens centering een korte introductie gehad qua dragen en alle verschillende mogelijkheden en toen werd mijn interesse wel gewekt om andere dingen te proberen. Dus vandaar draagconsult, want ze had vanalles mee (verschillende soorten draagzakken, een geweven doek en een rekbare doek). Alles wat me interessant leek kunnen proberen, en ze hielp me ook met mijn Tula. Ik heb daarmee dus ontdekt dat ik mijn Tula weer ga verkopen, want die zit gewoon echt niet lekker. Zeker vergeleken met een geweven doek. Vond het fijn om zo te ontdekken en echt even de tijd te krijgen om eerst met pop en daarna met baby te oefenen. En nu heb ik een week gratis een geweven doek van haar te leen, en mocht ik nog wat anders toch nog willen proberen kan ik dat ook alsnog bij haar lenen.

Maar als je al weet dat je met een doek wil dragen snap ik wel dat YouTube voldoende info geeft :Y Zeker ook als je mensen in je omgeving hebt die ook dragen/hebben gedragen, want die kunnen vaak ook nog wel tips geven :Y
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:26:55 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202356441
Voor mensen die in het zuiden wonen, weet ik btw nog een leuk winkeltje met een draagconsulente die tijdens openingstijden gratis draagadvies geeft en van alles te proberen heeft.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202360427
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Deze https://www.dragenenzo.nl/shop/little-frog-dark-meadow O+ O+ O+

Ik wist niet zo goed wat ik precies wilde qua dragen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een Tula gekocht (hormoon aankoop). Maar tijdens centering een korte introductie gehad qua dragen en alle verschillende mogelijkheden en toen werd mijn interesse wel gewekt om andere dingen te proberen. Dus vandaar draagconsult, want ze had vanalles mee (verschillende soorten draagzakken, een geweven doek en een rekbare doek). Alles wat me interessant leek kunnen proberen, en ze hielp me ook met mijn Tula. Ik heb daarmee dus ontdekt dat ik mijn Tula weer ga verkopen, want die zit gewoon echt niet lekker. Zeker vergeleken met een geweven doek. Vond het fijn om zo te ontdekken en echt even de tijd te krijgen om eerst met pop en daarna met baby te oefenen. En nu heb ik een week gratis een geweven doek van haar te leen, en mocht ik nog wat anders toch nog willen proberen kan ik dat ook alsnog bij haar lenen.

Maar als je al weet dat je met een doek wil dragen snap ik wel dat YouTube voldoende info geeft :Y Zeker ook als je mensen in je omgeving hebt die ook dragen/hebben gedragen, want die kunnen vaak ook nog wel tips geven :Y
Ik vind mijn tula echt heel fijn voor snel een stukje. Maar heb een draagdoek waar ik het gewicht van pluis gewoon niet voel. Toen Wolf een baby was een draagconsult gehad bij iemand van hier. Nu inderdaad weer wat opgefrist met YouTube filmpjes.
pi_202361196
Hoe is het karakter van jullie baby's op dit moment? Ik weet dat er nog veel kan veranderen, maar F. is vanaf haar geboorte al vrij pittig. Energiek, sociaal, wil overal bij zijn, maar wat een ongeduld en temperament zit er in... Ze gaat vaak helemaal uit haar stekker als ze iets wil/niet wil en dat gaat er vrij hard aan toe. :'D Buiten dit soort momenten is het echt een lieverd en kroelkip, al is ze nog niet goed in zichzelf vermaken en op zichzelf liggen (gaat wel steeds een stapje beter). Ik vraag me af of mijn baby raar of een uitzondering is. :'D
  zaterdag 27 november 2021 @ 07:36:59 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202361226
Nee hoor, kindjes kunnen echt wel al karakter tonen. Onze jongste is ook zo. Die wil overal bij zijn en kan ongelooflijk gefrustreerd raken als iets niet lukt. Hij rolde ook al met 7 weken 😅
pi_202361367
Hier ook een hele sociale baby met aardig wat temperament en hij is super ondeugend. Als ik nee zeg dan lacht ie me gewoon uit en gaat verder met waar ie mee bezig was :')

Oh jongens m'n baby sliep bij m'n ouders (elk uur wakker, sorry mam) en ik heb zooooo heerlijk geslapen. Moest er wel uit om te kolven :') Maar verder gewoon geslapen als een roos. Dat had ik zo hard nodig. Kan ik er weer ff tegen aan :P
pi_202362576
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 07:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe is het karakter van jullie baby's op dit moment? Ik weet dat er nog veel kan veranderen, maar F. is vanaf haar geboorte al vrij pittig. Energiek, sociaal, wil overal bij zijn, maar wat een ongeduld en temperament zit er in... Ze gaat vaak helemaal uit haar stekker als ze iets wil/niet wil en dat gaat er vrij hard aan toe. :'D Buiten dit soort momenten is het echt een lieverd en kroelkip, al is ze nog niet goed in zichzelf vermaken en op zichzelf liggen (gaat wel steeds een stapje beter). Ik vraag me af of mijn baby raar of een uitzondering is. :'D
Ik vind het nog lastig om het karakter van J te peilen haha. Als ik moet gokken zou ik zeggen dat hij een rustig type is en een echte man wordt (as in: hij maalt bijv niet om z’n vieze luier en huilt buiten de basics nergens om). Hij klaart mijn snelle melkstroom zonder een kik te geven.
Hij toont nog niet veel interesse in zijn omgeving, behalve dat hij s avonds onrustig is en op schoot wil liggen. Hij is bijna 7 weken
pi_202364627
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik heb destijds een consult gedaan bij wrap with love in Alkmaar, voor de Noord-Hollanders onder ons. Voordeel was verschillende systemen en opties en ook echt gelijk goed weten hoe je drager werkt of een fatsoenlijke fwcc op juiste hoogte gaan knopen met een draagpop ipv je baby de eerste keer. Je kunt de stoffen voelen, je weet welke maat je past. Wij gingen er naartoe voor een drager, uiteindelijk 4 verschillende soorten geprobeerd. En toen van de eene nog een printje uitzoeken :P
Mijn doeken heb ik via hier en merk zelf besteld. Ik merk bijvoorbeeld al verschil tussen mijn 2 doeken van hetzelfde merk (Didymos, Fische Lachs en Mosaic). De Fische is een veel dunnere weving en een heel soepele, lichte fijne zomerdoek. De Mosaic is een stevige allrounder, wat warmer waarmee ik voor mijn gevoel echt een baarmoedertje knutsel als ik Anna ermee draag.

Karakter: tijdens de korte neo-opname vanwege loos alarm geelzien had ze al snel de stempel 'we hebben weer een echt meisje op de afdeling!' . Ze is ontzettend rustig en geduldig, tot ze iets in haar hoofd heeft en het niet snel genoeg gaat. Dan gaat ze van 0 naar 100 in 0,01 seconden aan volume. Vieze en natte luiers zijn de hel ook volgens haar. Verder heel nieuwsgierig, kijkt veel rond.
Bas was chiller, observeerder. Had ook altijd zo'n nadenkende frons op zijn hoofd. Ook nu is dat zo, kat uit de boom kijken en als alles goed is gaat hij helemaal los. Geheugen om u tegen te zeggen merken we ook. Je stelt het kraambezoek 1x voor en met het uitzwaaien blijkt hij gewoon in een uur tijd de namen van 2-3 nieuwe mensen onthouden te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 27-11-2021 13:53:00 ]
pi_202368683
Ze is erg kalm en heeft gelukkig niet mijn mediterraans temperament. Ze laat het wel weten als haar iets niet bevalt, bijvoorbeeld tummy time. Vindt ze vreselijk en dat laat ze merken ook.
pi_202368923
Mijn baby vindt tummy time vreselijk en begint keihard te janken.

quote:
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:19 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369115
Mijn baby is nu al 2 uur ontroostbaar aan het krijsen. We weten allebei echt even niet meer wat we moeten doen. Ze heeft drinken gehad (heel veel zelfs), ze heeft een schone luier. We hebben verschillende houdingen geprobeerd om darmkrampjes te verminderen. Het helpt allemaal niet. We zijn echt even radeloos :'(
|| justdiggit.org ||
pi_202369328
Hoe oud is je baby ook al weer?

Misschien even in de draagdoek/draagzak en een ommetje doen?
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:48:53 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202369342
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby is nu al 2 uur ontroostbaar aan het krijsen. We weten allebei echt even niet meer wat we moeten doen. Ze heeft drinken gehad (heel veel zelfs), ze heeft een schone luier. We hebben verschillende houdingen geprobeerd om darmkrampjes te verminderen. Het helpt allemaal niet. We zijn echt even radeloos :'(
Is ze oververmoeid? Aaien op haar voorhoofd, zachtjes in slaap sussen? Misschien lukt het haar eerst te kalmeren.
Sterkte :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_202369364
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 07:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zielie is echt super agressief en eigenwijs. :D Ze is echt zo pittig, haha. Als new born was zo rustig, ze sliep alleen maar. Dat is nu allemaal al laaaang voorbij. :+

Morgen wordt dit meisje alweer 1! Kijk eens wat ze vandaag opeens deed 😱
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:54:29 #242
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369456
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:48 schreef arvensis het volgende:
Hoe oud is je baby ook al weer?

Misschien even in de draagdoek/draagzak en een ommetje doen?
Morgen 3 weken. Ga zo inderdaad dit even proberen. Thanks
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:56:07 #243
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:48 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Is ze oververmoeid? Aaien op haar voorhoofd, zachtjes in slaap sussen? Misschien lukt het haar eerst te kalmeren.
Sterkte :o
Hoe weet ik of ze oververmoeid is? Ze heeft wel veel geslapen vandaag, dus dat ze nu wakker is vind ik niet gek, maar zo onrustig en huilen de hele tijd ;( Haar proberen te kalmeren lijkt helaas niet echt te werken. Of we doen het verkeerd, ik weet het niet ;(
|| justdiggit.org ||
pi_202369490
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Bij Anna werkt badderen en douchen ook op zulk gedrag :) . Ze zit nu lekker in de krampjespiek, maar het valt gelukkig mee bij haar.

Of ze is gewoon aan het clusteren ;)
pi_202369492
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Oh, dan zou ik lekker binnen dragen. Wss toch krampjes dan. :*
pi_202369885
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Sterkte! Hoe is het nu?
pi_202370195
Ach TGND, dat soort avonden hebben wij ook gehad. Waarschijnlijk inderdaad krampjes, maar daar is inderdaad niet veel tegen te beginnen. :( Veel bij je dragen/houden en sussen en afwisselen van houding, dat hielp hier enigszins. De draagzak is fantastisch op dat soort momenten ook. Hopelijk is ze in slaap gevallen.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:36:49 #248
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202370319
Dankjullie O+ Ik heb net even een klein blokje om gelopen met haar in de draagdoek. Ben nu weer binnen en ze ligt heerlijk in de draagdoek te slapen (hallelujah). Ik durf haar er nog even niet uit te halen :')
|| justdiggit.org ||
pi_202374399
quote:
Ik heb met je meegedaan. J heeft gehuild en geschreeuwd van 20u tot middernacht en ik was alleen thuis. Ik kon zelfs niet even naar de wc gaan. Ik heb het moeten uitzitten tot hij om middernacht in slaap viel op mijn schoot. Hoe is het bij jullie afgelopen?
pi_202374406
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hoe weet ik of ze oververmoeid is? Ze heeft wel veel geslapen vandaag, dus dat ze nu wakker is vind ik niet gek, maar zo onrustig en huilen de hele tijd ;( Haar proberen te kalmeren lijkt helaas niet echt te werken. Of we doen het verkeerd, ik weet het niet ;(
Ik gok altijd op oververmoeid als het meer dan een uur na de laatste voeding is en bij veel beweeglijkheid afgewisseld met gapen. Oogjes die af en toe dichtvallen en dan weer openvliegen
Als het zo gaat en hij huilt al dan laat ik hem op schoot in slaap vallen.

Iemand gaf mij als tip hem vervolgens niet te snel weg te leggen omdat hij dan wakker kan schrikken als hij nog niet diep genoeg in slaap is.
J heeft een paar van dit soort krijsavonden gehad en het enige wat tot nu toe helpt is hem op schoot te laten slapen en dan dik 30-60 min wachten tot hij knock-out is. Ondertussen kijk ik maar tv ofzo
  zondag 28 november 2021 @ 06:04:53 #251
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202374417
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Idd langer dan een uur huilen, slaaptijd voorbij zijn. E laat het altijd zien doordat hij gaat huilen omdat hij niet meer kan spelen, maar hij is dan ook paar maanden ouder. Als new born ging hij wrijven in zijn ogen en daarna lang huilen.

Fijn dat het met de draagzak is gelukt daarna. Goede nacht gehad?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 28 november 2021 @ 09:01:52 #252
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202374772
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 05:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb met je meegedaan. J heeft gehuild en geschreeuwd van 20u tot middernacht en ik was alleen thuis. Ik kon zelfs niet even naar de wc gaan. Ik heb het moeten uitzitten tot hij om middernacht in slaap viel op mijn schoot. Hoe is het bij jullie afgelopen?
Ai, ook nog alleen ;( Was je partner een avondje weg?

Vriend en ik zeiden al tegen elkaar gisteren dat we zo blij zijn dat wij dit tenminste nog een beetje met elkaar kunnen afwisselen. Als ik er even doorheen zit neemt hij het over en andersom. We hebben echt nog meer diep respect voor alleenstaande ouders nu.

In de draagdoek was ze dus lekker in slaap gevallen. Ik heb nog een goed half uur met haar slapend in de draagdoek op de bank gezeten voor ik het aandurfde te proberen haar eruit te halen. Toen ik dat deed werd ze wakker en begon het feest weer. Ze gaf ook hongersignalen dus gelijk weer een flesje gemaakt. Na dit flesje viel ze gelukkig lekker in slaap. Ik kon haar nog even laten boeren en ze heeft nog een half uur in mijn armen gelegen voor ik haar weglegde. Toen bleef ze gelukkig slapen.

Ik loop nu ook alweer een half uur met haar in de draagdoek door het huis omdat ze weer onrustig was. Niet echt huilen deze keer, gelukkig, maar wel enorm veel bewegen met armen en benen en ondertussen wel gapen. Dus als ik jullie begrijp is dat die oververmoeidheid? Ze wil zo graag alles meekrijgen en blijft daarom graag wakker, heb ik het idee :') Ik hoopte na de voeding van een uur geleden nog even naar bed te kunnen, want dat kan normaal ook, maar helaas :D
|| justdiggit.org ||
  zondag 28 november 2021 @ 09:04:16 #253
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202374782
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 06:04 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Idd langer dan een uur huilen, slaaptijd voorbij zijn. E laat het altijd zien doordat hij gaat huilen omdat hij niet meer kan spelen, maar hij is dan ook paar maanden ouder. Als new born ging hij wrijven in zijn ogen en daarna lang huilen.

Fijn dat het met de draagzak is gelukt daarna. Goede nacht gehad?
Ja, vriend heeft 'de nachtdiensten' aangezien hij sowieso een nachtmens is. Dus 's nachts kan ik altijd een beetje bijtanken, gelukkig O+

Ik weet niet hoe baby het heeft gedaan vannacht, want vriend slaapt nu natuurlijk ;) Ik heb haar in ieder geval niet gehoord.
|| justdiggit.org ||
  zondag 28 november 2021 @ 09:07:30 #254
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202374801
Die draagdoek is wel echt een uitkomst _O_ Bambi wordt er echt rustig van. Soms duurt het even maar uiteindelijk valt ze in de draagdoek altijd in slaap. En ik heb 'm nog maar sinds vrijdag, vind het nu al een bazending _O_
|| justdiggit.org ||
pi_202375467
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 09:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Vriend en ik zeiden al tegen elkaar gisteren dat we zo blij zijn dat wij dit tenminste nog een beetje met elkaar kunnen afwisselen. Als ik er even doorheen zit neemt hij het over en andersom. We hebben echt nog meer diep respect voor alleenstaande ouders nu.

In de draagdoek was ze dus lekker in slaap gevallen. Ik heb nog een goed half uur met haar slapend in de draagdoek op de bank gezeten voor ik het aandurfde te proberen haar eruit te halen. Toen ik dat deed werd ze wakker en begon het feest weer. Ze gaf ook hongersignalen dus gelijk weer een flesje gemaakt. Na dit flesje viel ze gelukkig lekker in slaap. Ik kon haar nog even laten boeren en ze heeft nog een half uur in mijn armen gelegen voor ik haar weglegde. Toen bleef ze gelukkig slapen.

Ik loop nu ook alweer een half uur met haar in de draagdoek door het huis omdat ze weer onrustig was. Niet echt huilen deze keer, gelukkig, maar wel enorm veel bewegen met armen en benen en ondertussen wel gapen. Dus als ik jullie begrijp is dat die oververmoeidheid? Ze wil zo graag alles meekrijgen en blijft daarom graag wakker, heb ik het idee :') Ik hoopte na de voeding van een uur geleden nog even naar bed te kunnen, want dat kan normaal ook, maar helaas :D
Partner was inderdaad een avondje weg. Ik heb ook diep respect voor alleenstaande ouders, dat is echt zwaar. Ik kon het handelen omdat ik wist dat partner terug zou komen.

Hier is het hetzelfde verlopen. Telkens als ik J weglegde werd hij weer wakker en begon het weer. Ongeacht hoe diep hij in slaap was. Melk gegeven, uitgespuugd, hij was veel te overstuur. Uiteindelijk kreeg hij echt honger en heb ik m heel voorzichtig een flesje gegeven. Dat kalmeerde hem en toen ging hij uiteindelijk wel slapen.

Ik denk dat wat jij noemt inderdaad vermoeidheid is. Als de baby gaapt is ze moe
pi_202375541
Ja, dat is oververmoeidheid. :) Niet leuk, dat kunnen ze inderdaad op zo'n manier uiten. F. heeft dat ook de eerste zes/zeven weken gehad. Het wordt echt beter, heb het zelf ook ervaren. Fijn dat jullie geholpen konden worden. Ik doe altijd de nachten, man doet de ochtenden (als in: F. meenemen als ik niet heel veel geslapen heb). Vanmorgen heb ik nog bijna twee uur kunnen slapen, was echt even nodig.

Man gaat vanmiddag op reis voor zijn werk, drie nachten. Vorige week was ik ook twee dagen alleen. Gaat goedkomen weer hopelijk.
pi_202375704
Hier ook echt wel lot van de 2e, die ligt soms echt wel even te mekkeren/huilen. Ik kan grote broer moeilijk zonder eten/drinken/schone luier laten, dus dan is het echt even kijken wat de meeste prioriteit heeft op dat moment/wie er even moet wachten. En zelf ga ik ook gewoon gerust naar de wc/eerst nog even snel wat drinken pakken, zit een stuk relaxter :P

Wat bij Anna vaak heel goed werkt als ze moeite heeft om in slaap te vallen is aanraking. Over haar hoofdje aaien, maar het allerliefst heeft ze nog dat ik met mijn wijsvinger over haar neusje aai en tegelijk met mijn duim over haar kaakje wrijf in een synchrone beweging (alsof je je vingertoppen naar elkaar toe brengt). Dan is ze met 2 minuten vertrokken. Ook werkt bij onrust bij haar een stikmutsje of mutsje echt heel goed, net zoals een knuffeldoekje met lange armen en oren van happy horse. Soort nep navelstreng. Ik bouw gewoon een baarmoedertje na :s)
pi_202375707
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 09:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Die draagdoek is wel echt een uitkomst _O_ Bambi wordt er echt rustig van. Soms duurt het even maar uiteindelijk valt ze in de draagdoek altijd in slaap. En ik heb 'm nog maar sinds vrijdag, vind het nu al een bazending _O_
Hupsen voor het leven nu dus :P. Zo vind mijn man het ook vet vervelend dat ze nog niet in de draagzak kan. Hij vind doeken niks namelijk, maar wilt haar graag dragen.
pi_202376843
Die draagdoeken en -zakken zijn inderdaad echt goud waard.

Grappig om te lezen hoe jullie baby's zijn. Fijn dat F. niet de enige is die zo kan krijsen. :D Het is vaak alleen als ze honger heeft, hoor. Maar het is zo stom: meestal komen er helemaal geen hongersignalen als sabbelen of zoeken met het mondje, maar gaat gelijk de volumeknop open.
pi_202376852
En ja, soms moet ik gewoon even aankleden en kun je even niet bij mij liggen. Ik leg ook altijd uit wat ik ga doen, maar ja. :')
  FOK!fossiel zondag 28 november 2021 @ 19:40:13 #261
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202381742
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 05:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh I feel you! Zo'n nacht heb ik ook gehad toeb mijn vriend een nachtje weg was. Drie uur lang huilen, huilen en huilen. En inderdaad pas rond middernacht bij de voeding in slaap gedonderd en weg kunnen leggen.

Ik kon het toen goed handelen omdat ik wist dat ik nu maar 1 nachtje alleen was en me had voorbereid met lekkere dingen op het nachtkastje ;)

Hier ook een baby die van 0 naar 200 in enkele seconden kan gaan bij honger. Dat wordt nog wat als ik straks in de nacht ook flesvoeding ga geven. De borst is zo gegeven, maar een flesje moet je toch echt even klaarmaken.
Chick on a mission
pi_202381988
De afgelopen periode heb ik niet vaak meer gepost in dit topic.. :@ Zielie is vandaag 1 geworden, dus wij gaan doorschuiven.
Geniet van jullie (verse) baby’s en tot snel in het dreumestopic! O+

pi_202384535
Gefeliciteerd (met) Zielie!
pi_202389375
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 09:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Mijn baby heeft trouwens exact hetzelfde, zij wil echt alles meemaken. Het liefst zit ze de hele dag op onze arm en kijkt ze vol verbazing en interesse wat wij doen. Heel leuk, maar dan denk ik bij mezelf: joh, ga lekker slapen, je mist verder ook niets bijzonders als je gaat slapen. :D In de draagzak is ze makkelijk nog een half uur aan het koekeloeren (hoofd gaat alle kanten op) voordat ze echt gaat slapen.
pi_202389406
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 19:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Oh I feel you! Zo'n nacht heb ik ook gehad toeb mijn vriend een nachtje weg was. Drie uur lang huilen, huilen en huilen. En inderdaad pas rond middernacht bij de voeding in slaap gedonderd en weg kunnen leggen.

Ik kon het toen goed handelen omdat ik wist dat ik nu maar 1 nachtje alleen was en me had voorbereid met lekkere dingen op het nachtkastje ;)

Hier ook een baby die van 0 naar 200 in enkele seconden kan gaan bij honger. Dat wordt nog wat als ik straks in de nacht ook flesvoeding ga geven. De borst is zo gegeven, maar een flesje moet je toch echt even klaarmaken.
Ik merk dat ik vaak al wakker word als F. met de eerste wakker word-signalen begint: meer bewegen. Vaak duurt het dan nog een kwartier voordat ze echt wakker is. Ik gebruik dat kwartier om de druk weg te kolven, zodat ze gelijk kan drinken als ze wakker is.
Soms gaat het ook in 1x van slapen naar huilen en dan ben ik te laat en dan is het wel even brullen, omdat ik niet wil dat ze verzuipt in de melkstroom. :D
pi_202389419
Nog gefeliciteerd, @arvensis! :) Hopelijk hadden jullie een leuke dag!
pi_202389620
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En ja, soms moet ik gewoon even aankleden en kun je even niet bij mij liggen. Ik leg ook altijd uit wat ik ga doen, maar ja. :')
Ze maakt nog geen notities ;)

En gefeliciteerd met je dochter arvensis!
pi_202389749
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 19:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hier heeft man dat ook haha. Ik heb de laatste tijd een paar van zulke avonden met J gehad. Gister was ik gesloopt. En ook niet fit na m’n booster vaccinatie voor covid (zorgmedewerker)

Dus man zou de hele avond doen terwijl ik in bad mocht met boek, maskertje daarna, chillen en vroeg slapen.
Hij had zich helemaal voorbereid en op de bank geïnstalleerd met snacks, drinken, afstandsbediening, draagzak, baby, doeken etc. Zelfs voorgeslapen zodat hij topfit was.

En toen heeft J de hele avond geen kik gegeven :')
Zegt man daarna ook nog: waar had je zo’n stress van dan, t gaat lekker zo
  maandag 29 november 2021 @ 22:29:52 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202399152
Pff, dag nummer zoveel dat Bambi super onrustig is, veel wakker is, superveel drinkt en regelmatig huilt. Zelfs de draagdoek hielp vandaag niet ;( We zijn echt zoo moe ;( Waar is dat rustige, tevreden baby'tje van de eerste twee weken ;(
|| justdiggit.org ||
pi_202399411
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2021 22:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, dag nummer zoveel dat Bambi super onrustig is, veel wakker is, superveel drinkt en regelmatig huilt. Zelfs de draagdoek hielp vandaag niet ;( We zijn echt zoo moe ;( Waar is dat rustige, tevreden baby'tje van de eerste twee weken ;(
Waarschijnlijk zit je nu in de regeldagen van de derde week! Houd vol, het wordt echt weer beter. Ze is nu een nieuw ritme aan het zoeken en als je bv geeft, is ze nu de productie verder aan het afstemmen naar haar behoeften. Lekker veel bij je houden en wissel lekker af als het kan, zodat jullie allebei rust kunnen hebben.
pi_202402205
Hallo mama’s en papa’s van Fok!

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:15:51 #272
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202402973
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zit je nu in de regeldagen van de derde week! Houd vol, het wordt echt weer beter. Ze is nu een nieuw ritme aan het zoeken en als je bv geeft, is ze nu de productie verder aan het afstemmen naar haar behoeften. Lekker veel bij je houden en wissel lekker af als het kan, zodat jullie allebei rust kunnen hebben.
Dit is wel geruststellend, hopelijk gauw verbetering dus.
Hebben jullie tips (qua apps of websites) voor waar ik kan zien wanneer er gemiddeld genomen regeldagen en sprongetjes zijn, en wat ik dan kan verwachten?
|| justdiggit.org ||
pi_202402979
Praktisch: Eten of thuisbezorgdtegoed ofzo :P

Zelf werd ik blij van mooie prentenboeken of mooi houten speelgoed voor later. Waar ik totaal niet blij van werd waren knuffels.

Waar vriendinnen blij van werden waren een Numsy of Snuzcloud (white noise geluidjes).
pi_202402994
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hebben jullie tips (qua apps of websites) voor waar ik kan zien wanneer er gemiddeld genomen regeldagen en sprongetjes zijn, en wat ik dan kan verwachten?
De oei ik groei app voor sprongetjes :P
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:18:33 #275
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202403007
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
Ik vraag vooral voorleesboeken, knuffels of speelgoed. Laatst een knuffel met white noise gekregen, heel chill!
|| justdiggit.org ||
pi_202403181
quote:

Voorleesboeken/prentenboeken, vooral de klassiekers en moderne klassiekers zijn heel fijn. Van Rupsje Nooitgenoeg en Floddertje tot de nieuwe zoals Coco kan het en de Gruffalo.
Houten speelgoed zag ik ook al voorbij komen. Hier is een auto vormenstoof met jungledieren na 2,5 jaar nog altijd een daverend succes.

Praktisch: eten, een keer oppassen, een fijne lunch in je kraambed of juist in de regeldagen erna, chocolade, iets wat ze maanden niet heeft mogen eten/drinken :P . En de andere praktische dingen, ik heb bij Anna pas een kipkep woller aangeschaft (ideaal bij krampjes en als tegengewicht op de buik) en ik wou dat ik die bij Bas ook had gehad. Er zijn meer van dit soort warmte oplossingen te vinden.
pi_202403914
quote:

Wat is je budget? Een mooie draagdoek of draagzak?
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:49:01 #278
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202404198
quote:

Mijn schoonfamilie heeft als traditie een besteksetje met naam en geboortedatum erin gegraveerd. Is ook iets dat ze nog lang kunnen gebruiken.
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:16:57 #279
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202404532
Wasbare zwemluier, is misschien niet iets wat je niet snel zelf koopt en voorkomt steeds het kopen van dure zwemluiers. De dingen die wij het leukst vinden: een persoonlijk voorleesmoeder (met naam van het kindje), kraam voedselpakket (wij kregen de oh my guts), een lettertrein met naam.
Wat we Mwah vonden (wel lief als gebaar hoor ;) ): 10.000 knuffels, babyschoentjes (hebben ze echt niet nodig). Spullen die geschikt zijn voor kinderen ouder dan 3 jaar, en kleding groter dan maat 68 - dan moet je erg bewust zijn van seizoenen en ik vond het minder fijn om kleding zo lang te moeten bewaren. Heb zelfs maat 92 gekregen.)

Wat je misschien verder kunt overwegen: een klein nachtlampje (handig voor als ouders uit bed moeten of op de kamer, tegoedbon voor het maken van een fotoalbum.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  FOK!fossiel dinsdag 30 november 2021 @ 13:50:26 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202404933
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:

...tegoedbon voor het maken van een fotoalbum...

Ik vind de fotoboeken van Kroost erg leuk. En ze hebben verschillende stijlen zodat ze ook kunnen kiezen wat bij hun past. Kwaliteit vond ik ook echt goed.

Knuffels word ik ook niet heel enthousiast van, hoe lief ook, maar als je graag een knuffel wil geven, kijk dan naar het merk Jellycat. Van dat merk hebben wij een kameleon en een garnaal, maar ze hebben ook traditionelere knuffels ;)
Chick on a mission
pi_202405184
quote:

Ik vind een baby armband superleuk haha.
De leukste kraamcadeaus die ik heb gekregen:
- een pan eten :')
- een zilveren bestek setje met naam en geboortedatum baby erin gegraveerd
- een doomoo Seat n swing
- een cosleeper
- gebreide reisdeken
- sportschoentjes voor baby
- een luiertas
- gepersonaliseerd boek (waarbij de hoofdpersoon naam van kind heeft)
- mutsje met naam baby erop
- mooie set “speciale” hydrofiele doeken (dus wat meer fancy dan gewoon wit)

Verder vond ik de gewone kleding outfitjes ook heel fijn maar dat was ook omdat we zelf weinig kleertjes hadden gekocht. En dan mooi bij elkaar passend setje. Hij draagt wat hij heeft gekregen van vrienden echt veel en vaak! Vond t ook alleen maar fijn als mensen me gewoon op de man af vroegen welke maat ik wilde (in ons geval maat 56)

Oh en wat we zelf hebben gekocht maar heel blij mee zijn: een glow in the dark fopspeen haha. Ik kan hem tenminste altijd vinden s nachts

[ Bericht 3% gewijzigd door _Lily_ op 30-11-2021 14:18:09 ]
pi_202406397
Voorleesboeken zijn inderdaad top. Ik werd juist heel blij van een armbandje en een ketting. Die waren voor mij i.p.v. voor de baby, haha. Maar je zou bijvoorbeeld een armband voor de mama kunnen laten graveren met de naam van je nichtje, en voor je nichtje een armbandje dat erbij past. Moet wel bij ze passen, natuurlijk.

Ook werd ik heel blij van de volgende cadeaus:
- babygym en boxmobiel (hadden we gevraagd aan de broers van mijn man)
- knuffelhandpopjes
- besteksetje van Nijntje met de naam erin gegraveerd
- houten speelgoed
pi_202406431
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Als je googlet op 'regeldagen', zie je ze gelijk. Uit mijn hoofd zijn dit ze:
- 10 dagen
- 3 weken
- 6 weken
- 3 maanden
- 6 maanden

En ja, op dat soort dagen doen ze niets anders dan drinken en humeurig zijn. :D De mijne wel, in ieder geval.

Sprongetjes komen volgens mij vaak voor de regeldagen. Misschien dat je over twee a drie weken (als de regeldag van zes weken eraan komt) merkt dat je baby meer kan en dat ze gaat glimlachen. Nadat ze die updates gedraaid hebben, moet alles weer afgestemd worden op de nieuwe behoeften. Dat zijn dan de regeldagen.
pi_202407583
Iedereen bedankt voor het helpen. Ik heb mijn zinnen nu gezet op een zilveren bestek setje. Zie dat maar eens te krijgen voor donderdag :+

Of zijn er ook fysieke winkels waar ze dat verkopen :@ ?

Wij vinden het erg lastig we hebben namelijk geen idee wat ze al hebben enzo.

Ennuh die pan eten gaat sowieso mee hoor :Y
pi_202407630
Ohh heb hem toch nog gevonden! Thanks dames. En ik hoop hier zelf ook snel te posten… maar eerst het zwanger worden topic maar eens verlaten…
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:38:56 #286
318361 Bienelientjee
pi_202409513
Ff klagen hoor. Haha!

Baby J is een beetje van slag af de laatste paar dagen. Drinkt wat minder (wel genoeg nog), eet minder vast voedsel (is herstellende van die verkoudheid en misschien tandjes nu?)

Heeft ie eindelijk een goede maaltijd binnen. Hij heeft het echt naar zijn zin. Wrijft zijn gezicht ermee onder, altijd goed teken.

Kokhalst ie op een klein stukje zachte appel waar die alleen maar aan likte, ging niet eens zijn mond in. Spuugt ie zo zijn hele maaltijd eruit........

Zucht!
  woensdag 1 december 2021 @ 01:38:29 #287
318361 Bienelientjee
pi_202414298
Ben er nu achter waarom die minder drinkt. Hij heeft aardig wat hoestbuien gehad door zijn verkoudheid. Zojuist weer een tijdens het drinken en meteen schreeuwen en fles weigeren, maar hij heeft wel honger dus daarom ook schreeuwen. Arme jongen.
  woensdag 1 december 2021 @ 11:43:30 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202417182
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iedereen bedankt voor het helpen. Ik heb mijn zinnen nu gezet op een zilveren bestek setje. Zie dat maar eens te krijgen voor donderdag :+

Albert Heijn heeft een bestekset met de zegels die je nu kan sparen. Ik had al een app naar je gestuurd... :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202417266
Die van de AH vind ik zelf niet zo leuk als kraamcadeau hoor (wel fijn als extra setje). Als je er eentje koopt bij de juwelier bijv heb je de keuze uit allemaal leuke bekende figuren zoals nijntje of kikker O+
pi_202417545
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ja, mijn schoonmoeder moest er wel voor op pad. Keltum junior zoek je aan merk ^O^ . Wij hebben een set van Rupsje Nooitgenoeg en een van Kikker.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:52:36 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_202418011
De bijenkorf verkoopt zilveren bestek en veel eenvoudige juweliers of soms ook sleutelmakers hebben ze :)
disclaimer
pi_202422193
Wij hebben Nijntje gekocht O+ Want daar zijn ze weg van.
pi_202422630
Ik had nacontrole bij de VK vandaag. Mijn diastase is bij deze officieel gesloten *O* :P

Nu een nieuw excuus verzinnen om niet te sporten. Ow wacht. Alles dicht na 17 :P
pi_202430718
Ik heb nog geen nacontrole gehad, 16 augustus bevallen. :D Denk dat ze het vergeten zijn door de drukte. In oktober waren er 30 baby's geboren (2 verloskundigen) en november zal ook niet heel rustig geweest zijn. Zal eens even appen. Wat doen ze precies op de nacontrole? Ik heb 0,0 klachten meer.
pi_202430725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben Nijntje gekocht O+ Want daar zijn ze weg van.
Goede keuze. Die hebben wij ook gekregen van mijn schoonmoeder en het is heel mooi. :)
pi_202430747
Wij hebben vanmiddag de afspraak op het kindercardiologiespreekuur in het ziekenhuis. Eerst een hartfilmpje en echo laten maken en nadien horen we volgens mij gelijk van de kinderarts hoe het eruit ziet. Dit n.a.v. een ruisje bij het hart dat twee weken geleden gehoord was bij het CB. Hoogstwaarschijnlijk is het niets bijzonders, maar toch een beetje spannend. En man mag niet mee i.v.m. de maatregelen, ook wel bummer...
  donderdag 2 december 2021 @ 11:54:42 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202432136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb nog geen nacontrole gehad, 16 augustus bevallen. :D Denk dat ze het vergeten zijn door de drukte. In oktober waren er 30 baby's geboren (2 verloskundigen) en november zal ook niet heel rustig geweest zijn. Zal eens even appen. Wat doen ze precies op de nacontrole? Ik heb 0,0 klachten meer.
Ik had ook geen nacontrole. Is niet bij alle praktijken standaard, zeker in deze tijd niet. Als het is, is het na een week of 6. Nabespreken zwangerschap en bevalling, vragen beantwoorden, baby showen, anticonceptie bespreken.

Maar jouw dossier is allang gesloten joh.
pi_202432770
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ohh heb hem toch nog gevonden! Thanks dames. En ik hoop hier zelf ook snel te posten… maar eerst het zwanger worden topic maar eens verlaten…
Hoop ik ook! Eerste kindje?
pi_202432974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik had ook geen nacontrole. Is niet bij alle praktijken standaard, zeker in deze tijd niet. Als het is, is het na een week of 6. Nabespreken zwangerschap en bevalling, vragen beantwoorden, baby showen, anticonceptie bespreken.

Maar jouw dossier is allang gesloten joh.
Dat denk ik ook. Maar ja, ze zei toen wel bij de afsluiting op dag 9 dat ze me zou appen voor een nacontroleafspraak. Voor mij hoeft het niet per se, maar vind het inderdaad wel leuk als afsluiting. Is het raar om dat te appen? Ben een beetje bang dat ik ze weer een half uur extra belast in deze tijd. :')
  donderdag 2 december 2021 @ 12:53:38 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_202433123
ik heb denk ik alleen bij de eerste een nacontrole gehad. Zolang alles verder goed gaat is het slechts een formaliteit. Ik zou er nu ook niet meer om gaan vragen.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')