abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202403181
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hallo mama’s en papa’s van Fok!

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
Voorleesboeken/prentenboeken, vooral de klassiekers en moderne klassiekers zijn heel fijn. Van Rupsje Nooitgenoeg en Floddertje tot de nieuwe zoals Coco kan het en de Gruffalo.
Houten speelgoed zag ik ook al voorbij komen. Hier is een auto vormenstoof met jungledieren na 2,5 jaar nog altijd een daverend succes.

Praktisch: eten, een keer oppassen, een fijne lunch in je kraambed of juist in de regeldagen erna, chocolade, iets wat ze maanden niet heeft mogen eten/drinken :P . En de andere praktische dingen, ik heb bij Anna pas een kipkep woller aangeschaft (ideaal bij krampjes en als tegengewicht op de buik) en ik wou dat ik die bij Bas ook had gehad. Er zijn meer van dit soort warmte oplossingen te vinden.
pi_202403914
quote:

Vorige week ben ik tante geworden van een heel mooi meisje. Ik wil hiervoor een leuk kraam cadeau uitzoeken natuurlijk. Maar om te voorkomen dat ik met kleren aankom in de zoveelste maat zoveel. Dacht ik, ik kan misschien wel tips hier vragen aan mensen die ook net een baby hebben gekregen. Wat vonden jullie nou echt leuk, fijn of praktisch om te krijgen? Luiers enzo hebben ze geloof ik al een jaar voorraad van. Ik zat zelf aan een baby armbandje te denken maar dat vind mijn man weer niks. Bedankt alvast :)
Wat is je budget? Een mooie draagdoek of draagzak?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:49:01 #278
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202404198
quote:

Mijn schoonfamilie heeft als traditie een besteksetje met naam en geboortedatum erin gegraveerd. Is ook iets dat ze nog lang kunnen gebruiken.
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:16:57 #279
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202404532
Wasbare zwemluier, is misschien niet iets wat je niet snel zelf koopt en voorkomt steeds het kopen van dure zwemluiers. De dingen die wij het leukst vinden: een persoonlijk voorleesmoeder (met naam van het kindje), kraam voedselpakket (wij kregen de oh my guts), een lettertrein met naam.
Wat we Mwah vonden (wel lief als gebaar hoor ;) ): 10.000 knuffels, babyschoentjes (hebben ze echt niet nodig). Spullen die geschikt zijn voor kinderen ouder dan 3 jaar, en kleding groter dan maat 68 - dan moet je erg bewust zijn van seizoenen en ik vond het minder fijn om kleding zo lang te moeten bewaren. Heb zelfs maat 92 gekregen.)

Wat je misschien verder kunt overwegen: een klein nachtlampje (handig voor als ouders uit bed moeten of op de kamer, tegoedbon voor het maken van een fotoalbum.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  FOK!fossiel dinsdag 30 november 2021 @ 13:50:26 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202404933
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:

...tegoedbon voor het maken van een fotoalbum...

Ik vind de fotoboeken van Kroost erg leuk. En ze hebben verschillende stijlen zodat ze ook kunnen kiezen wat bij hun past. Kwaliteit vond ik ook echt goed.

Knuffels word ik ook niet heel enthousiast van, hoe lief ook, maar als je graag een knuffel wil geven, kijk dan naar het merk Jellycat. Van dat merk hebben wij een kameleon en een garnaal, maar ze hebben ook traditionelere knuffels ;)
Chick on a mission
pi_202405184
quote:

Ik vind een baby armband superleuk haha.
De leukste kraamcadeaus die ik heb gekregen:
- een pan eten :')
- een zilveren bestek setje met naam en geboortedatum baby erin gegraveerd
- een doomoo Seat n swing
- een cosleeper
- gebreide reisdeken
- sportschoentjes voor baby
- een luiertas
- gepersonaliseerd boek (waarbij de hoofdpersoon naam van kind heeft)
- mutsje met naam baby erop
- mooie set “speciale” hydrofiele doeken (dus wat meer fancy dan gewoon wit)

Verder vond ik de gewone kleding outfitjes ook heel fijn maar dat was ook omdat we zelf weinig kleertjes hadden gekocht. En dan mooi bij elkaar passend setje. Hij draagt wat hij heeft gekregen van vrienden echt veel en vaak! Vond t ook alleen maar fijn als mensen me gewoon op de man af vroegen welke maat ik wilde (in ons geval maat 56)

Oh en wat we zelf hebben gekocht maar heel blij mee zijn: een glow in the dark fopspeen haha. Ik kan hem tenminste altijd vinden s nachts

[ Bericht 3% gewijzigd door _Lily_ op 30-11-2021 14:18:09 ]
pi_202406397
Voorleesboeken zijn inderdaad top. Ik werd juist heel blij van een armbandje en een ketting. Die waren voor mij i.p.v. voor de baby, haha. Maar je zou bijvoorbeeld een armband voor de mama kunnen laten graveren met de naam van je nichtje, en voor je nichtje een armbandje dat erbij past. Moet wel bij ze passen, natuurlijk.

Ook werd ik heel blij van de volgende cadeaus:
- babygym en boxmobiel (hadden we gevraagd aan de broers van mijn man)
- knuffelhandpopjes
- besteksetje van Nijntje met de naam erin gegraveerd
- houten speelgoed
pi_202406431
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dit is wel geruststellend, hopelijk gauw verbetering dus.
Hebben jullie tips (qua apps of websites) voor waar ik kan zien wanneer er gemiddeld genomen regeldagen en sprongetjes zijn, en wat ik dan kan verwachten?
Als je googlet op 'regeldagen', zie je ze gelijk. Uit mijn hoofd zijn dit ze:
- 10 dagen
- 3 weken
- 6 weken
- 3 maanden
- 6 maanden

En ja, op dat soort dagen doen ze niets anders dan drinken en humeurig zijn. :D De mijne wel, in ieder geval.

Sprongetjes komen volgens mij vaak voor de regeldagen. Misschien dat je over twee a drie weken (als de regeldag van zes weken eraan komt) merkt dat je baby meer kan en dat ze gaat glimlachen. Nadat ze die updates gedraaid hebben, moet alles weer afgestemd worden op de nieuwe behoeften. Dat zijn dan de regeldagen.
pi_202407583
Iedereen bedankt voor het helpen. Ik heb mijn zinnen nu gezet op een zilveren bestek setje. Zie dat maar eens te krijgen voor donderdag :+

Of zijn er ook fysieke winkels waar ze dat verkopen :@ ?

Wij vinden het erg lastig we hebben namelijk geen idee wat ze al hebben enzo.

Ennuh die pan eten gaat sowieso mee hoor :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202407630
Ohh heb hem toch nog gevonden! Thanks dames. En ik hoop hier zelf ook snel te posten… maar eerst het zwanger worden topic maar eens verlaten…
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:38:56 #286
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202409513
Ff klagen hoor. Haha!

Baby J is een beetje van slag af de laatste paar dagen. Drinkt wat minder (wel genoeg nog), eet minder vast voedsel (is herstellende van die verkoudheid en misschien tandjes nu?)

Heeft ie eindelijk een goede maaltijd binnen. Hij heeft het echt naar zijn zin. Wrijft zijn gezicht ermee onder, altijd goed teken.

Kokhalst ie op een klein stukje zachte appel waar die alleen maar aan likte, ging niet eens zijn mond in. Spuugt ie zo zijn hele maaltijd eruit........

Zucht!
  woensdag 1 december 2021 @ 01:38:29 #287
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202414298
Ben er nu achter waarom die minder drinkt. Hij heeft aardig wat hoestbuien gehad door zijn verkoudheid. Zojuist weer een tijdens het drinken en meteen schreeuwen en fles weigeren, maar hij heeft wel honger dus daarom ook schreeuwen. Arme jongen.
  woensdag 1 december 2021 @ 11:43:30 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202417182
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iedereen bedankt voor het helpen. Ik heb mijn zinnen nu gezet op een zilveren bestek setje. Zie dat maar eens te krijgen voor donderdag :+

Albert Heijn heeft een bestekset met de zegels die je nu kan sparen. Ik had al een app naar je gestuurd... :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202417266
Die van de AH vind ik zelf niet zo leuk als kraamcadeau hoor (wel fijn als extra setje). Als je er eentje koopt bij de juwelier bijv heb je de keuze uit allemaal leuke bekende figuren zoals nijntje of kikker O+
pi_202417545
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ja, mijn schoonmoeder moest er wel voor op pad. Keltum junior zoek je aan merk ^O^ . Wij hebben een set van Rupsje Nooitgenoeg en een van Kikker.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:52:36 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_202418011
De bijenkorf verkoopt zilveren bestek en veel eenvoudige juweliers of soms ook sleutelmakers hebben ze :)
disclaimer
pi_202422193
Wij hebben Nijntje gekocht O+ Want daar zijn ze weg van.
pi_202422630
Ik had nacontrole bij de VK vandaag. Mijn diastase is bij deze officieel gesloten *O* :P

Nu een nieuw excuus verzinnen om niet te sporten. Ow wacht. Alles dicht na 17 :P
pi_202430718
Ik heb nog geen nacontrole gehad, 16 augustus bevallen. :D Denk dat ze het vergeten zijn door de drukte. In oktober waren er 30 baby's geboren (2 verloskundigen) en november zal ook niet heel rustig geweest zijn. Zal eens even appen. Wat doen ze precies op de nacontrole? Ik heb 0,0 klachten meer.
pi_202430725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben Nijntje gekocht O+ Want daar zijn ze weg van.
Goede keuze. Die hebben wij ook gekregen van mijn schoonmoeder en het is heel mooi. :)
pi_202430747
Wij hebben vanmiddag de afspraak op het kindercardiologiespreekuur in het ziekenhuis. Eerst een hartfilmpje en echo laten maken en nadien horen we volgens mij gelijk van de kinderarts hoe het eruit ziet. Dit n.a.v. een ruisje bij het hart dat twee weken geleden gehoord was bij het CB. Hoogstwaarschijnlijk is het niets bijzonders, maar toch een beetje spannend. En man mag niet mee i.v.m. de maatregelen, ook wel bummer...
  donderdag 2 december 2021 @ 11:54:42 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202432136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb nog geen nacontrole gehad, 16 augustus bevallen. :D Denk dat ze het vergeten zijn door de drukte. In oktober waren er 30 baby's geboren (2 verloskundigen) en november zal ook niet heel rustig geweest zijn. Zal eens even appen. Wat doen ze precies op de nacontrole? Ik heb 0,0 klachten meer.
Ik had ook geen nacontrole. Is niet bij alle praktijken standaard, zeker in deze tijd niet. Als het is, is het na een week of 6. Nabespreken zwangerschap en bevalling, vragen beantwoorden, baby showen, anticonceptie bespreken.

Maar jouw dossier is allang gesloten joh.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202432770
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ohh heb hem toch nog gevonden! Thanks dames. En ik hoop hier zelf ook snel te posten… maar eerst het zwanger worden topic maar eens verlaten…
Hoop ik ook! Eerste kindje?
pi_202432974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik had ook geen nacontrole. Is niet bij alle praktijken standaard, zeker in deze tijd niet. Als het is, is het na een week of 6. Nabespreken zwangerschap en bevalling, vragen beantwoorden, baby showen, anticonceptie bespreken.

Maar jouw dossier is allang gesloten joh.
Dat denk ik ook. Maar ja, ze zei toen wel bij de afsluiting op dag 9 dat ze me zou appen voor een nacontroleafspraak. Voor mij hoeft het niet per se, maar vind het inderdaad wel leuk als afsluiting. Is het raar om dat te appen? Ben een beetje bang dat ik ze weer een half uur extra belast in deze tijd. :')
  donderdag 2 december 2021 @ 12:53:38 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_202433123
ik heb denk ik alleen bij de eerste een nacontrole gehad. Zolang alles verder goed gaat is het slechts een formaliteit. Ik zou er nu ook niet meer om gaan vragen.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')