abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2021 @ 18:25:48 #226
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202353309
Draagconsult gehad vandaag, toen ik Bambi in de draagdoek deed viel ze gelijk in slaap nadat ze daarvoor juist heel onrustig was O+ En net een draagdoek besteld, ben nu al verliefd op mijn doek O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel vrijdag 26 november 2021 @ 19:50:30 #227
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202355540
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Draagconsult gehad vandaag, toen ik Bambi in de draagdoek deed viel ze gelijk in slaap nadat ze daarvoor juist heel onrustig was O+ En net een draagdoek besteld, ben nu al verliefd op mijn doek O+
Welke doek heb je gekocht?

Mag ik vragen wat jij de toegevoegde waarde vind van een consult boven zelf uitvogelen met bijv YouTube filmpjes?

Ik heb vandaag voor het eerst geoefend met de doek (de lievelingsdoek van een vriendin die niet meer draagt, goed ingedragen dus) en ik denk dat het al best aardig gaat. Van de ene kant denk ik wel na over zo'n consult, maar vraag me gewoon af op welke fronten het iets extra's brengt.

Oh en de foto's van de newbornshoot zijn binnen. En het is zo mooi geworden! (Ja, de baby-acne is weggepoetst, overigens was die ook twee weken later helemaal verdwenen. Op het moment van de foto's was het net op z'n extreemst). Hele fijne mooie, vrolijke, ongedwongen foto's. Ben er helemaal blij van!

(Het is dat wij ervoor kiezen om onze dochters niet online te zetten, anders had ik er graag 1 hier gedeeld #trots *) ).
Chick on a mission
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:23:49 #228
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202356364
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij de toegevoegde waarde vind van een consult boven zelf uitvogelen met bijv YouTube filmpjes?

Ik heb vandaag voor het eerst geoefend met de doek (de lievelingsdoek van een vriendin die niet meer draagt, goed ingedragen dus) en ik denk dat het al best aardig gaat. Van de ene kant denk ik wel na over zo'n consult, maar vraag me gewoon af op welke fronten het iets extra's brengt.

Oh en de foto's van de newbornshoot zijn binnen. En het is zo mooi geworden! (Ja, de baby-acne is weggepoetst, overigens was die ook twee weken later helemaal verdwenen. Op het moment van de foto's was het net op z'n extreemst). Hele fijne mooie, vrolijke, ongedwongen foto's. Ben er helemaal blij van!

(Het is dat wij ervoor kiezen om onze dochters niet online te zetten, anders had ik er graag 1 hier gedeeld #trots *) ).
Deze https://www.dragenenzo.nl/shop/little-frog-dark-meadow O+ O+ O+

Ik wist niet zo goed wat ik precies wilde qua dragen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een Tula gekocht (hormoon aankoop). Maar tijdens centering een korte introductie gehad qua dragen en alle verschillende mogelijkheden en toen werd mijn interesse wel gewekt om andere dingen te proberen. Dus vandaar draagconsult, want ze had vanalles mee (verschillende soorten draagzakken, een geweven doek en een rekbare doek). Alles wat me interessant leek kunnen proberen, en ze hielp me ook met mijn Tula. Ik heb daarmee dus ontdekt dat ik mijn Tula weer ga verkopen, want die zit gewoon echt niet lekker. Zeker vergeleken met een geweven doek. Vond het fijn om zo te ontdekken en echt even de tijd te krijgen om eerst met pop en daarna met baby te oefenen. En nu heb ik een week gratis een geweven doek van haar te leen, en mocht ik nog wat anders toch nog willen proberen kan ik dat ook alsnog bij haar lenen.

Maar als je al weet dat je met een doek wil dragen snap ik wel dat YouTube voldoende info geeft :Y Zeker ook als je mensen in je omgeving hebt die ook dragen/hebben gedragen, want die kunnen vaak ook nog wel tips geven :Y
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:26:55 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202356441
Voor mensen die in het zuiden wonen, weet ik btw nog een leuk winkeltje met een draagconsulente die tijdens openingstijden gratis draagadvies geeft en van alles te proberen heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202360427
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Deze https://www.dragenenzo.nl/shop/little-frog-dark-meadow O+ O+ O+

Ik wist niet zo goed wat ik precies wilde qua dragen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een Tula gekocht (hormoon aankoop). Maar tijdens centering een korte introductie gehad qua dragen en alle verschillende mogelijkheden en toen werd mijn interesse wel gewekt om andere dingen te proberen. Dus vandaar draagconsult, want ze had vanalles mee (verschillende soorten draagzakken, een geweven doek en een rekbare doek). Alles wat me interessant leek kunnen proberen, en ze hielp me ook met mijn Tula. Ik heb daarmee dus ontdekt dat ik mijn Tula weer ga verkopen, want die zit gewoon echt niet lekker. Zeker vergeleken met een geweven doek. Vond het fijn om zo te ontdekken en echt even de tijd te krijgen om eerst met pop en daarna met baby te oefenen. En nu heb ik een week gratis een geweven doek van haar te leen, en mocht ik nog wat anders toch nog willen proberen kan ik dat ook alsnog bij haar lenen.

Maar als je al weet dat je met een doek wil dragen snap ik wel dat YouTube voldoende info geeft :Y Zeker ook als je mensen in je omgeving hebt die ook dragen/hebben gedragen, want die kunnen vaak ook nog wel tips geven :Y
Ik vind mijn tula echt heel fijn voor snel een stukje. Maar heb een draagdoek waar ik het gewicht van pluis gewoon niet voel. Toen Wolf een baby was een draagconsult gehad bij iemand van hier. Nu inderdaad weer wat opgefrist met YouTube filmpjes.
pi_202361196
Hoe is het karakter van jullie baby's op dit moment? Ik weet dat er nog veel kan veranderen, maar F. is vanaf haar geboorte al vrij pittig. Energiek, sociaal, wil overal bij zijn, maar wat een ongeduld en temperament zit er in... Ze gaat vaak helemaal uit haar stekker als ze iets wil/niet wil en dat gaat er vrij hard aan toe. :'D Buiten dit soort momenten is het echt een lieverd en kroelkip, al is ze nog niet goed in zichzelf vermaken en op zichzelf liggen (gaat wel steeds een stapje beter). Ik vraag me af of mijn baby raar of een uitzondering is. :'D
  zaterdag 27 november 2021 @ 07:36:59 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202361226
Nee hoor, kindjes kunnen echt wel al karakter tonen. Onze jongste is ook zo. Die wil overal bij zijn en kan ongelooflijk gefrustreerd raken als iets niet lukt. Hij rolde ook al met 7 weken 😅
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202361367
Hier ook een hele sociale baby met aardig wat temperament en hij is super ondeugend. Als ik nee zeg dan lacht ie me gewoon uit en gaat verder met waar ie mee bezig was :')

Oh jongens m'n baby sliep bij m'n ouders (elk uur wakker, sorry mam) en ik heb zooooo heerlijk geslapen. Moest er wel uit om te kolven :') Maar verder gewoon geslapen als een roos. Dat had ik zo hard nodig. Kan ik er weer ff tegen aan :P
pi_202362576
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 07:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe is het karakter van jullie baby's op dit moment? Ik weet dat er nog veel kan veranderen, maar F. is vanaf haar geboorte al vrij pittig. Energiek, sociaal, wil overal bij zijn, maar wat een ongeduld en temperament zit er in... Ze gaat vaak helemaal uit haar stekker als ze iets wil/niet wil en dat gaat er vrij hard aan toe. :'D Buiten dit soort momenten is het echt een lieverd en kroelkip, al is ze nog niet goed in zichzelf vermaken en op zichzelf liggen (gaat wel steeds een stapje beter). Ik vraag me af of mijn baby raar of een uitzondering is. :'D
Ik vind het nog lastig om het karakter van J te peilen haha. Als ik moet gokken zou ik zeggen dat hij een rustig type is en een echte man wordt (as in: hij maalt bijv niet om z’n vieze luier en huilt buiten de basics nergens om). Hij klaart mijn snelle melkstroom zonder een kik te geven.
Hij toont nog niet veel interesse in zijn omgeving, behalve dat hij s avonds onrustig is en op schoot wil liggen. Hij is bijna 7 weken
pi_202364627
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik heb destijds een consult gedaan bij wrap with love in Alkmaar, voor de Noord-Hollanders onder ons. Voordeel was verschillende systemen en opties en ook echt gelijk goed weten hoe je drager werkt of een fatsoenlijke fwcc op juiste hoogte gaan knopen met een draagpop ipv je baby de eerste keer. Je kunt de stoffen voelen, je weet welke maat je past. Wij gingen er naartoe voor een drager, uiteindelijk 4 verschillende soorten geprobeerd. En toen van de eene nog een printje uitzoeken :P
Mijn doeken heb ik via hier en merk zelf besteld. Ik merk bijvoorbeeld al verschil tussen mijn 2 doeken van hetzelfde merk (Didymos, Fische Lachs en Mosaic). De Fische is een veel dunnere weving en een heel soepele, lichte fijne zomerdoek. De Mosaic is een stevige allrounder, wat warmer waarmee ik voor mijn gevoel echt een baarmoedertje knutsel als ik Anna ermee draag.

Karakter: tijdens de korte neo-opname vanwege loos alarm geelzien had ze al snel de stempel 'we hebben weer een echt meisje op de afdeling!' . Ze is ontzettend rustig en geduldig, tot ze iets in haar hoofd heeft en het niet snel genoeg gaat. Dan gaat ze van 0 naar 100 in 0,01 seconden aan volume. Vieze en natte luiers zijn de hel ook volgens haar. Verder heel nieuwsgierig, kijkt veel rond.
Bas was chiller, observeerder. Had ook altijd zo'n nadenkende frons op zijn hoofd. Ook nu is dat zo, kat uit de boom kijken en als alles goed is gaat hij helemaal los. Geheugen om u tegen te zeggen merken we ook. Je stelt het kraambezoek 1x voor en met het uitzwaaien blijkt hij gewoon in een uur tijd de namen van 2-3 nieuwe mensen onthouden te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 27-11-2021 13:53:00 ]
pi_202368683
Ze is erg kalm en heeft gelukkig niet mijn mediterraans temperament. Ze laat het wel weten als haar iets niet bevalt, bijvoorbeeld tummy time. Vindt ze vreselijk en dat laat ze merken ook.
pi_202368923
Mijn baby vindt tummy time vreselijk en begint keihard te janken.

quote:
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:19 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369115
Mijn baby is nu al 2 uur ontroostbaar aan het krijsen. We weten allebei echt even niet meer wat we moeten doen. Ze heeft drinken gehad (heel veel zelfs), ze heeft een schone luier. We hebben verschillende houdingen geprobeerd om darmkrampjes te verminderen. Het helpt allemaal niet. We zijn echt even radeloos :'(
|| justdiggit.org ||
pi_202369328
Hoe oud is je baby ook al weer?

Misschien even in de draagdoek/draagzak en een ommetje doen?
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:48:53 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202369342
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby is nu al 2 uur ontroostbaar aan het krijsen. We weten allebei echt even niet meer wat we moeten doen. Ze heeft drinken gehad (heel veel zelfs), ze heeft een schone luier. We hebben verschillende houdingen geprobeerd om darmkrampjes te verminderen. Het helpt allemaal niet. We zijn echt even radeloos :'(
Is ze oververmoeid? Aaien op haar voorhoofd, zachtjes in slaap sussen? Misschien lukt het haar eerst te kalmeren.
Sterkte :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_202369364
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 07:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zielie is echt super agressief en eigenwijs. :D Ze is echt zo pittig, haha. Als new born was zo rustig, ze sliep alleen maar. Dat is nu allemaal al laaaang voorbij. :+

Morgen wordt dit meisje alweer 1! Kijk eens wat ze vandaag opeens deed 😱
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:54:29 #242
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369456
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:48 schreef arvensis het volgende:
Hoe oud is je baby ook al weer?

Misschien even in de draagdoek/draagzak en een ommetje doen?
Morgen 3 weken. Ga zo inderdaad dit even proberen. Thanks
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:56:07 #243
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202369479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:48 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Is ze oververmoeid? Aaien op haar voorhoofd, zachtjes in slaap sussen? Misschien lukt het haar eerst te kalmeren.
Sterkte :o
Hoe weet ik of ze oververmoeid is? Ze heeft wel veel geslapen vandaag, dus dat ze nu wakker is vind ik niet gek, maar zo onrustig en huilen de hele tijd ;( Haar proberen te kalmeren lijkt helaas niet echt te werken. Of we doen het verkeerd, ik weet het niet ;(
|| justdiggit.org ||
pi_202369490
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Bij Anna werkt badderen en douchen ook op zulk gedrag :) . Ze zit nu lekker in de krampjespiek, maar het valt gelukkig mee bij haar.

Of ze is gewoon aan het clusteren ;)
pi_202369492
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Oh, dan zou ik lekker binnen dragen. Wss toch krampjes dan. :*
pi_202369885
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Sterkte! Hoe is het nu?
pi_202370195
Ach TGND, dat soort avonden hebben wij ook gehad. Waarschijnlijk inderdaad krampjes, maar daar is inderdaad niet veel tegen te beginnen. :( Veel bij je dragen/houden en sussen en afwisselen van houding, dat hielp hier enigszins. De draagzak is fantastisch op dat soort momenten ook. Hopelijk is ze in slaap gevallen.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:36:49 #248
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202370319
Dankjullie O+ Ik heb net even een klein blokje om gelopen met haar in de draagdoek. Ben nu weer binnen en ze ligt heerlijk in de draagdoek te slapen (hallelujah). Ik durf haar er nog even niet uit te halen :')
|| justdiggit.org ||
pi_202374399
quote:
Ik heb met je meegedaan. J heeft gehuild en geschreeuwd van 20u tot middernacht en ik was alleen thuis. Ik kon zelfs niet even naar de wc gaan. Ik heb het moeten uitzitten tot hij om middernacht in slaap viel op mijn schoot. Hoe is het bij jullie afgelopen?
pi_202374406
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hoe weet ik of ze oververmoeid is? Ze heeft wel veel geslapen vandaag, dus dat ze nu wakker is vind ik niet gek, maar zo onrustig en huilen de hele tijd ;( Haar proberen te kalmeren lijkt helaas niet echt te werken. Of we doen het verkeerd, ik weet het niet ;(
Ik gok altijd op oververmoeid als het meer dan een uur na de laatste voeding is en bij veel beweeglijkheid afgewisseld met gapen. Oogjes die af en toe dichtvallen en dan weer openvliegen
Als het zo gaat en hij huilt al dan laat ik hem op schoot in slaap vallen.

Iemand gaf mij als tip hem vervolgens niet te snel weg te leggen omdat hij dan wakker kan schrikken als hij nog niet diep genoeg in slaap is.
J heeft een paar van dit soort krijsavonden gehad en het enige wat tot nu toe helpt is hem op schoot te laten slapen en dan dik 30-60 min wachten tot hij knock-out is. Ondertussen kijk ik maar tv ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')