abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:19:57 #1
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201918374


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).


Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:20:15 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201918376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En dat is nu juist wat eigenlijk compleet onbespreekbaar is wat mij betreft (en het overgrote deel van de mensen die zich juist daarvoor heeft laten vaccineren).
Tja... ik denk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wat mensen vinden, eerlijk gezegd. Ik bedoel, boos op de overheid is iedereen toch wel :+
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:21:26 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201918386
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:20 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tja... ik denk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wat mensen vinden, eerlijk gezegd. Ik bedoel, boos op de overheid is iedereen toch wel :+
Het maakt natuurlijk wel degelijk uit voor je naleving van maatregelen wat mensen vinden.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 12:21:30 #4
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201918388
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:20 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tja... ik denk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wat mensen vinden, eerlijk gezegd. Ik bedoel, boos op de overheid is iedereen toch wel :+
Nee hoor, weet hier wel een paar users die niet boos op de overheid zijn denk ik :+
pi_201918390
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:20 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tja... ik denk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wat mensen vinden, eerlijk gezegd. Ik bedoel, boos op de overheid is iedereen toch wel :+
Ligt er een beetje aan wat er aankomende week besloten wordt. De mogelijkheden die er nu zijn vind ik - als gevaccineerde - meer dan prima en volgens mij velen met mij. Als daar nu weer een giga ommezwaai in wordt gemaakt zal dat voor een boel chagrijn zorgen bij 80% van je bevolking.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:24:03 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201918408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het maakt natuurlijk wel degelijk uit voor je naleving van maatregelen wat mensen vinden.
Het ging hier om het sluiten van sectoren om grote contactmomenten te voorkomen. Je kunt als burger hoog of laag springen, maar als het theater dicht is en er geen voorstelling speelt, dan houdt het gewoon op.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:24:52 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201918412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En geen enkel richtpunt waarom het volgend jaar winter anders zou zijn - in tegenstelling tot vorig jaar.
Precies, het wordt gewoon het nieuwe normaal op deze manier. Geen lange termijn plannen naast hopen dat genoeg mensen zich laten vaccineren. Dat blijkt dus niet genoeg, dus wat nu? Kijk nu al uit naar de winter.

quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Yeap! Twee maanden zuid Spanje vanaf december hiero :W

Can't wait :D
Hoop echt voor Tijn en jou dat die plannen gewoon door gaan en dat ze niet uit paniek de grenzen weer dicht gooien. Wij willen begin december ook nog wel even weekje naar het zuiden. Maar het is nogal lastig om daar naar uit te kijken; ik verwacht de eerste reisbeperkingen in november.

quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:20 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tja... ik denk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wat mensen vinden, eerlijk gezegd. Ik bedoel, boos op de overheid is iedereen toch wel :+
Vind het ook ergens wel wat naïef om te zeggen dat er geen draagvlak meer is voor maatregelen en dat het daarom niet meer zal gebeuren. Heeft de overheid echt schijt aan. Als ze de scholen willen sluiten, de horeca willen sluiten of andere sectoren plat willen leggen doen ze dat gewoon en de mensen zullen gewoon luisteren. We zijn een braaf volk. Ook als we wéér een deprimerende winter krijgen zonder mogelijke uitwegen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:25:24 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201918420
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:24 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het ging hier om het sluiten van sectoren om grote contactmomenten te voorkomen. Je kunt als burger hoog of laag springen, maar als het theater dicht is en er geen voorstelling speelt, dan houdt het gewoon op.
Dat is zo, maar kroegen etc wordt gewoon vervangen door thuisfeesten en dat zullen er vele malen meer zijn dan vorig jaar.

En theaters sluiten, als ze daar weer mee komen aanzetten is het echt het failliet van het coronabeleid.
pi_201918426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Betwijfel dat sterk. Wij zijn geen Frankrijk he. Waarbij demonstreren in hakken in het zand zetten zowaar traditie is. Wij zijn over het algemeen een laf, volgzaam volkje. Die helft van de bevolking die niets in maatregelen zien, zullen op den duur braaf volgen.
Het is een beetje dubbel. In Frankrijk wordt enerzijds keihard gedemonstreerd door de minderheid. Aan de andere kant heeft de regering daar er veel eerder niet voor geschroomd om de coronapas in te voeren en hardop te verkondigen dat de ongevaccineerden niet meer geduld zullen worden. En waar de vaccinatiegraad nu vergelijkbaar is met Nederland, terwijl er eerst de angst was dat die laag zou blijven door wijd verspreide twijfel. Ik hoor wat verschillende geluiden over de handhaving in Frankrijk, maar de meeste Fransen hebben dus wel degelijk gebogen voor de druk.

In Nederland is het meer van: we voeren het in, maar handhaven het half. Met het risico om de WO2-vergelijking te maken: het Nederlandse verzet ging ook voor een groot deel niet om gewapende strijd, maar meer om persoonsbewijzen te vervalsen en dat soort ongein. Nederlanders onderdrukken is haast niet te doen, omdat ze ja en amen zeggen, maar vervolgens hun eigen gangetje gaan.

In beleid moet je dus hoe dan ook rekening houden met culturele eigenschappen. Als blijkt dat het beleid tot nu toe niet werkt en uit peilingen naar voren komt dat een meerderheid strengere maatregelen tegen ongevaccineerden wil, dan kun je dat makkelijker invoeren dan wanneer je al in juni had geroepen: "Iedereen moet gehoorzamen, iedereen moet die prik nemen, anders gaan we je keihard aanpakken." Want dan realiseren mensen zich dat het niet om een prikje of om iets tijdelijks gaat, maar een systeem dat wordt opgetuigd. En dan haken ze ineens af.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En geen enkel richtpunt waarom het volgend jaar winter anders zou zijn - in tegenstelling tot vorig jaar.
Je gaat in principe wel uit van een steeds groter deel van de bevolking dat in aanraking is geweest met het virus, hetzij door vaccinatie, hetzij door besmetting. En dat het uiteindelijk muteert om besmettelijker, maar minder schadelijk te worden. Alleen inderdaad heb je geen enkele garantie dat dat binnen een jaar al dusdanig is dat de zorg weer gewoon normaal kan draaien.
pi_201918429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat is zo, maar kroegen etc wordt gewoon vervangen door thuisfeesten.

En theaters sluiten, als ze daar weer mee komen aanzetten is het echt het failliet van het coronabeleid.
Vooral het failliet van de culturele sector en de horeca.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:26:58 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201918435
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat is zo, maar kroegen etc wordt gewoon vervangen door thuisfeesten en dat zullen er vele malen meer zijn dan vorig jaar.

En theaters sluiten, als ze daar weer mee komen aanzetten is het echt het failliet van het coronabeleid.
Zo ver denkt de regering alleen niet na. Die denken dan dat dat soort thuisfeestjes echt heel erg meevallen. Maar in de praktijk zal je gelijk hebben; dus dan gooien ze bepaalde sectoren gewoon voor niets dicht; ze raken dan enkel de sector zelf.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201918437
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als ze de scholen willen sluiten, de horeca willen sluiten of andere sectoren plat willen leggen doen ze dat gewoon en de mensen zullen gewoon luisteren. We zijn een braaf volk. Ook als we wéér een deprimerende winter krijgen zonder mogelijke uitwegen.
De meeste mensen snappen dan ook dat de overheid geen sectoren sluit vanuit een of ander sadomasochistisch doel, maar omdat het nodig geacht wordt. En dat een school- of horecasluiting niet lichtzinnig besloten wordt.

En uiteindelijk hebben wij evengoed de sleutel in handen om ervoor te zorgen dat een overheid zich niet gedwongen voelt hiertoe over te gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201918446
Kunnen we dan concluderen dat overheid eigenlijk niet anders kan dan de huidige openstellingen aan te houden en enkel gerichte maatregelen kan nemen zodat ongevaccineerden niet op die plekken kunnen komen en blootgesteld kunnen worden aan het virus?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 12:29:00 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201918447
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hoop echt voor Tijn en jou dat die plannen gewoon door gaan en dat ze niet uit paniek de grenzen weer dicht gooien. Wij willen begin december ook nog wel even weekje naar het zuiden. Maar het is nogal lastig om daar naar uit te kijken; ik verwacht de eerste reisbeperkingen in november.
Mja, naar Amerika mogen we ook weer vanaf November mits gevaccineerd. Dus binnen de EU reizen moet wel gaan goedkomen, ik ga écht niet meer uit van een gesloten luchtruim de komende een a twee maanden.
pi_201918450
Meeste besmettingen vinden gewoon thuis plaats. Denk niet dat maatregelen zo veel effect meer gaan hebben. Het is gewoon het liedje uitzingen. De natuur lost het zelf wel weer op, wanneer dat weten we niet, maar dan zal het wel weer normaal worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201918461
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Kunnen we dan concluderen dat overheid eigenlijk niet anders kan dan de huidige openstellingen aan te houden en enkel gerichte maatregelen kan nemen zodat ongevaccineerden niet op die plekken kunnen komen en blootgesteld kunnen worden aan het virus?
Dat is wel waar het kabinet nu op aanstuurt. Vraag is of dat voldoende zal zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:33:40 #17
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201918494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De meeste mensen snappen dan ook dat de overheid geen sectoren sluit vanuit een of ander sadomasochistisch doel, maar omdat het nodig geacht wordt. En dat een school- of horecasluiting niet lichtzinnig besloten wordt.

En uiteindelijk hebben wij evengoed de sleutel in handen om ervoor te zorgen dat een overheid zich niet gedwongen voelt hiertoe over te gaan.
Welke sleutel?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:33:41 #18
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201918495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Kunnen we dan concluderen dat overheid eigenlijk niet anders kan dan de huidige openstellingen aan te houden en enkel gerichte maatregelen kan nemen zodat ongevaccineerden niet op die plekken kunnen komen en blootgesteld kunnen worden aan het virus?
Ze bereiken er denk ik wel het meeste mee. Gerichte maatregelen tegen ongevaccineerden of voor hun bescherming. Als ze al iets moeten doen. Maar in de realiteit volgen ze natuurlijk gewoon het OMT. En die zijn er flink op tegen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:33:50 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201918497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoop echt voor Tijn en jou dat die plannen gewoon door gaan en dat ze niet uit paniek de grenzen weer dicht gooien.
Voor mij kan het niet meer stuk, want ik zit er nu al een paar weken en ga nog niet naar huis :+
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:34:35 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201918502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mja, naar Amerika mogen we ook weer vanaf November mits gevaccineerd. Dus binnen de EU reizen moet wel gaan goedkomen, ik ga écht niet meer uit van een gesloten luchtruim de komende een a twee maanden.
Hoop het!

Ook deels afhankelijk van hoe het op bestemming is. Als daar alles dicht is ga ik er alsnog niet naar toe, dus ook dat is afwachten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201918509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ze bereiken er denk ik wel het meeste mee. Gerichte maatregelen tegen ongevaccineerden of voor hun bescherming. Als ze al iets moeten doen. Maar in de realiteit volgen ze natuurlijk gewoon het OMT. En die zijn er flink op tegen.
OMT wil maatschappij brede maatregelen.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:35:42 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201918510
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Voor mij kan het niet meer stuk, want ik zit er nu al een paar weken en ga nog niet naar huis :+
Erg mooi
pi_201918518
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:26 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het is een beetje dubbel. In Frankrijk wordt enerzijds keihard gedemonstreerd door de minderheid. Aan de andere kant heeft de regering daar er veel eerder niet voor geschroomd om de coronapas in te voeren en hardop te verkondigen dat de ongevaccineerden niet meer geduld zullen worden. En waar de vaccinatiegraad nu vergelijkbaar is met Nederland, terwijl er eerst de angst was dat die laag zou blijven door wijd verspreide twijfel. Ik hoor wat verschillende geluiden over de handhaving in Frankrijk, maar de meeste Fransen hebben dus wel degelijk gebogen voor de druk.

In Nederland is het meer van: we voeren het in, maar handhaven het half. Met het risico om de WO2-vergelijking te maken: het Nederlandse verzet ging ook voor een groot deel niet om gewapende strijd, maar meer om persoonsbewijzen te vervalsen en dat soort ongein. Nederlanders onderdrukken is haast niet te doen, omdat ze ja en amen zeggen, maar vervolgens hun eigen gangetje gaan.

In beleid moet je dus hoe dan ook rekening houden met culturele eigenschappen. Als blijkt dat het beleid tot nu toe niet werkt en uit peilingen naar voren komt dat een meerderheid strengere maatregelen tegen ongevaccineerden wil, dan kun je dat makkelijker invoeren dan wanneer je al in juni had geroepen: "Iedereen moet gehoorzamen, iedereen moet die prik nemen, anders gaan we je keihard aanpakken." Want dan realiseren mensen zich dat het niet om een prikje of om iets tijdelijks gaat, maar een systeem dat wordt opgetuigd. En dan haken ze ineens af.
[..]
Je gaat in principe wel uit van een steeds groter deel van de bevolking dat in aanraking is geweest met het virus, hetzij door vaccinatie, hetzij door besmetting. En dat het uiteindelijk muteert om besmettelijker, maar minder schadelijk te worden. Alleen inderdaad heb je geen enkele garantie dat dat binnen een jaar al dusdanig is dat de zorg weer gewoon normaal kan draaien.
Dat is niet dubbel. Juist omdat demonstreren, verzet een soort traditie is in Frankrijk, gaat de overheid daar natuurlijk ook heel anders mee om dan in Nederland. Serieus: als je denkt dat agenten in Nederland buitenproportioneel geweld kunnen hanteren, dan mag je van geluk spreken want dan heb je nog geen aanvaring gehad met Franse agenten.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:38:38 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201918535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Kunnen we dan concluderen dat overheid eigenlijk niet anders kan dan de huidige openstellingen aan te houden en enkel gerichte maatregelen kan nemen zodat ongevaccineerden niet op die plekken kunnen komen en blootgesteld kunnen worden aan het virus?
Ik onderschrijf die conclusie op zich wel, maar 'dat het niet anders kan' betekent niet dat ze niet toch iets anders gaan doen volgens mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201918538
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Voor mij kan het niet meer stuk, want ik zit er nu al een paar weken en ga nog niet naar huis :+
Zit eraan te denken voor de feestdagen. Nog maar even een maandje aankijken hoe het zich verder in Europa ontwikkelt.
pi_201918542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Welke sleutel?
De redenatie van een stelselmatig mishandelde partner.

Als ik nou heel goed m'n best doe slaat ie me hopelijk niet
pi_201918548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is niet dubbel. Juist omdat demonstreren, verzet een soort traditie is in Frankrijk, gaat de overheid daar natuurlijk ook heel anders mee om dan in Nederland. Serieus: als je denkt dat agenten in Nederland buitenproportioneel geweld kunnen hanteren, dan mag je van geluk spreken want dan heb je nog geen aanvaring gehad met Franse agenten.
Die Fransen slopen ook de gehele stad. Ik liep daar rond tijdens de gele hesjes demonstraties, alles in brand, pinautomaten vernield etc. :')

Zo'n hippie Willem Engel demo is daar echt een lachertje bij.
pi_201918583
Zijn we er al uit, jongens?

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Fok Covid afterparty is uitgesteld helaas
Ongelofelijk weer dit.
Go hard or go home
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:43:16 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201918589
quote:
Kan mooi meegenomen worden in de boosters.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:43:40 #31
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201918597
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
OMT wil maatschappij brede maatregelen.. :N
En dat is dan ook wat zal gebeuren verwacht ik.

Eerste stap zal wel zijn dat de anderhalve meter terug gaat keren, gecombineerd met mondkapjes en wellicht binnen de horeca nog wat selectieve beperkingen die geen drol helpen, maar wat de horeca wel weer een hoop zal kosten. Ergens mid tot eind november komen ze er achter dat dat niet genoeg doet en dan komen de eerste complete sluitingen. Wel slechts voor ''een paar weken'' natuurlijk; in andere woorden tot de lente. En nog een hoop micro manage maatregelen tussendoor natuurlijk. Wat ook niet helpt, omdat mensen dan gewoon thuis afspreken omdat ze het wel een beetje zat zijn na 1.5 jaar (alleen maar begrip hier).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 12:44:46 #32
408813 crew  trein2000
pi_201918604
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar aan tornen betekent acceptatie, en de zorg laten klappen. Dat durven ze nooit aan.
Nee hoor. Het alternatief is een vaccinatieplicht, direct of indirect.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:45:04 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201918607
quote:
Daar werd gisteren al even over gesproken. Deze variant is al uitgestorven en verdrongen door delta.
  Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 12:45:59 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201918618
quote:
Ja, dit gaat sowieso ergens wel bij een dominante variant gebeuren, dan moeten we allemaal terug voor een nieuw prikkie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:46:13 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201918623
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dat is dan ook wat zal gebeuren verwacht ik.

Eerste stap zal wel zijn dat de anderhalve meter terug gaat keren, gecombineerd met mondkapjes en wellicht binnen de horeca nog wat selectieve beperkingen die geen drol helpen, maar wat de horeca wel weer een hoop zal kosten. Ergens mid tot eind november komen ze er achter dat dat niet genoeg doet en dan komen de eerste complete sluitingen. Wel slechts voor ''een paar weken'' natuurlijk; in andere woorden tot de lente. En nog een hoop micro manage maatregelen tussendoor natuurlijk. Wat ook niet helpt, omdat mensen dan gewoon thuis afspreken omdat ze het wel een beetje zat zijn na 1.5 jaar (alleen maar begrip hier).
Waarom zou de 1,5 meter terug moeten als we net een paar weken de corona-check hebben ingevoerd. Kunnen alle voetbalclubs, theaters etc al die reserveringen / seizoenkaarthouders weer gaan afbellen.
pi_201918624
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Kan mooi meegenomen worden in de boosters.
Heeft geen enkele zin als het aandeel ongevaccineerde zo hoog blijft.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:46:52 #37
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201918631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom zou de 1,5 meter terug moeten als we net een paar weken de corona-check hebben ingevoerd.
Zullen wel met een lul verhaal komen om het goed te praten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 12:47:04 #38
408813 crew  trein2000
pi_201918633
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aude-cybercriminelen

Er is een QR aangemaakt op naam van Adolf Hitler. VWS onderzoekt de zaak _O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201918635
quote:
Dit gaat toch om de Zuid-Afrikaanse variant die hier vooralsnog geen voet aan de grond krijgt?

Lijkt me goed om rekening mee te houden als Afrika ooit nog een keertje vaccins van ons krijgt (als we de 6e booster aan peuters en huiskatten hebben gegeven of zo).
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:48:26 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201918643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:47 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aude-cybercriminelen

Er is een QR aangemaakt op naam van Adolf Hitler. VWS onderzoekt de zaak _O-
Hitler wil ook wel eens een biertje doen zonder testen.

:{
pi_201918652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:47 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aude-cybercriminelen

Er is een QR aangemaakt op naam van Adolf Hitler. VWS onderzoekt de zaak _O-
vrolijkehitlerhond.gif
pi_201918654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hitler wil ook wel eens een biertje doen zonder testen.

:{
Als er in die bierhallen gewoon een QR-code was geweest destijds, had de geschiedenis er heel anders uitgezien.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:50:33 #43
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201918658
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En dat is nu juist wat eigenlijk compleet onbespreekbaar is wat mij betreft (en het overgrote deel van de mensen die zich juist daarvoor heeft laten vaccineren).
En voor gevaccineerden onderling ook zo overbodig als wat. Gevaccineerden besmetten nauwelijks gevaccineerden en als ze al besmet raken is de kans op ziekenhuisopname heel klein.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:51:24 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201918668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zullen wel met een lul verhaal komen om het goed te praten.
1,5 meter weer terug is het failliet van je QR-systeem.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 12:51:49 #45
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201918671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:47 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aude-cybercriminelen

Er is een QR aangemaakt op naam van Adolf Hitler. VWS onderzoekt de zaak _O-
Dan kun je je als groot deel van de bevolking nog zo goed gedragen, als er gefraudeerd wordt bij de instanties die het moeten controleren ben je al snel klaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 12:51:54 #46
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201918672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hitler wil ook wel eens een biertje doen zonder testen.

:{
Volgens mij is Hitler gewoon een soort van normaal voorkomende achternaam in Oostenrijk, niet?

dat je je kind dan Adolf gaat noemen is dan wel een beetje dubieus, maar goed ok... :D
pi_201918688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:47 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aude-cybercriminelen

Er is een QR aangemaakt op naam van Adolf Hitler. VWS onderzoekt de zaak _O-
@Zipportal HITLERED
pi_201918696
quote:
Maar liefst vier keer aantroffen de afgelopen maanden en allang weggeconcureerd door de delta variant :)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 12:54:37 #49
408813 crew  trein2000
pi_201918699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan kun je je als groot deel van de bevolking nog zo goed gedragen, als er gefraudeerd wordt bij de instanties die het moeten controleren ben je al snel klaar.
Ik geloof daar niet zo in. Dit zijn incidenten, die hebben op het grote plaatje geen effect. Wat dat wel doet is beeldvorming. Paar van dit soort incidenten in de media en het draagvlak/de naleving is dood en begraven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:54:52 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201918700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:47 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aude-cybercriminelen

Er is een QR aangemaakt op naam van Adolf Hitler. VWS onderzoekt de zaak _O-
Tja, in Polen is alles te koop, blijkbaar ook de certificate sleutels 8-).

Zal er waarschijnlijk toe leiden dat die certificaten worden ingetrokken, en iedereen uit die landen een nieuwe QR op moet halen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:56:28 #51
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201918714
"Aparte coronamaatregelen voor ongevaccineerden: zo doen landen om ons heen het"
Het is wel duidelijk in welk kamp de Telegraaf zich bevindt :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201918719
Plaats hier uw advertentie
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 12:57:05 #53
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201918720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik geloof daar niet zo in. Dit zijn incidenten, die hebben op het grote plaatje geen effect. Wat dat wel doet is beeldvorming. Paar van dit soort incidenten in de media en het draagvlak/de naleving is dood en begraven.
Dat weet je dus niet. Zoals @Drekkoning ook zegt, aangezien er valide QR codes aangemaakt kunnen worden is het aannemelijk dat één van de partijen die ze mag maken gecompromitteerd is of er actief aan meewerkt.

Dit hele systeem hangt aan elkaar op basis van vertrouwen. Dat iemand in Nederland erop kan vertrouwen dat de QR code in Polen (of waar ook) op de juiste gronden uitgegeven is.

Klein beetje een stretch, maar vergelijkbaar met DigiNotar. Hoe groot de compromise ook was, het vertrouwen was weg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201918724
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
'als je een beetje zoekt'. Hoeveel procent van de Nederlanders zoekt daadwerkelijk?
Wat verwacht je dan? Dat het RIVM iedereen ongevraagd een dik pakket papier op zal sturen met alle data? Je moet gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is, een klein beetje moeite doen, ipv roeptoeteren dat iets er niet is.

quote:
[..]
Ik zie de link niet.

Zo hebben we begin dit jaar geconcludeerd dat volledige schoolsluiting simpelweg geen optie meer is. En dat we dan meer elders harder zouden moeten drukken. We kunnen nu evengoed opperen dat het volledig sluiten van sectoren geen optie meer is, en dat we maar andere manieren zullen moeten zoeken.
Jij wilt dat beleid gebaseerd wordt op data, maar je sluit bij voorbaat al een heel groot beleidsspectrum uit. Wat als uit onderzoek blijkt dat het bijvoorbeeld wel beter is om de evenementensector in zijn geheel op slot te houden? Beleid is altijd een afweging tussen meerdere componenten, en onderzoek is er daar een van. Je kunt niet en alles op basis van onderzoek willen, en bij voorbaat maatregelen uitsluiten. Dus in feite wil jij eigenlijk precies wat er nu gedaan wordt, alleen heb je dat niet echt door. Er wordt onderzoek gedaan, dat wordt gedeeld, en exorbitante geachte maatregelen worden bij voorbaat uitgesloten. Precies allemaal waar jij om vraagt, alleen wil jij het anders? 8)7
pi_201918736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:29 schreef Discombobulate het volgende:
Meeste besmettingen vinden gewoon thuis plaats. Denk niet dat maatregelen zo veel effect meer gaan hebben. Het is gewoon het liedje uitzingen. De natuur lost het zelf wel weer op, wanneer dat weten we niet, maar dan zal het wel weer normaal worden.
Normaal als in dat corona verdwijnt zou ik niet al te hard op hopen. Het lijkt erop dat het virus gewoon here to stay is en dat we daar aan zullen moeten wennen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:59:04 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201918738
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat weet je dus niet. Zoals @:Drekkoning ook zegt, aangezien er valide QR codes aangemaakt kunnen worden is het aannemelijk dat één van de partijen die ze mag maken gecompromitteerd is of er actief aan meewerkt.

Dit hele systeem hangt aan elkaar op basis van vertrouwen. Dat iemand in Nederland erop kan vertrouwen dat de QR code in Polen (of waar ook) op de juiste gronden uitgegeven is.

Klein beetje een stretch, maar vergelijkbaar met DigiNotar. Hoe groot de compromise ook was, het vertrouwen was weg.
Mooi verhaal was dat, DigiNotar :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:59:08 #57
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201918739
quote:
En zijn de klachten zwaar genoeg voor opnames?

Het vaccin voorkomt niet dat je besmet kan raken; helemaal op oudere leeftijd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 12:59:28 #58
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 13:00:24 #59
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201918755
quote:
Jeetje, zijn ze nu allemaal dood?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201918758
quote:
Hoezo opmerkelijk? Sinds wanneer beschermen vaccins 100% tegen transmissie?
En drie bewoners met symptomen valt ook reuze mee.
I'll give you something to do
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:00:49 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201918759
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jeetje.
Er zijn wat zieke mensen in een verzorgingstehuis, tja.
pi_201918770
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er zijn wat zieke mensen in een verzorgingstehuis, tja.
Gebeurt anders nooit, meestal zijn mensen in verzorgingstehuizen kerngezond.
pi_201918785
quote:
Die uitbraak is niet 'opmerkelijk' want gevaccineerden zijn niet onbesmettelijk, noch onkwetsbaar.

Headline moet zijn: Bijna heel Joods woonzorgcentrum zit met een snotneus binnen door corona.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 13:03:24 #64
408813 crew  trein2000
pi_201918787
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat weet je dus niet. Zoals @:Drekkoning ook zegt, aangezien er valide QR codes aangemaakt kunnen worden is het aannemelijk dat één van de partijen die ze mag maken gecompromitteerd is of er actief aan meewerkt.

Dit hele systeem hangt aan elkaar op basis van vertrouwen. Dat iemand in Nederland erop kan vertrouwen dat de QR code in Polen (of waar ook) op de juiste gronden uitgegeven is.

Klein beetje een stretch, maar vergelijkbaar met DigiNotar. Hoe groot de compromise ook was, het vertrouwen was weg.
Ja dat is ook zo. Het vertrouwen is weg, dat zeg ik. Maar de hoeveelheid nepQR's is ongetwijfeld te verwaarlozen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:04:21 #65
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201918798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo. Het vertrouwen is weg, dat zeg ik. Maar de hoeveelheid nepQR's is ongetwijfeld te verwaarlozen.
Dat lijkt me duidelijk. De groep met een nep-QR is echt weer zo'n zondebok waar iedereen dan mooi op kan afgeven, maar waar totaal het probleem niet ligt.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:05:41 #66
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201918817
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja dat is ook zo. Het vertrouwen is weg, dat zeg ik. Maar de hoeveelheid nepQR's is ongetwijfeld te verwaarlozen.
Dat denk ik ook, maar het is nu niet meer dan een risico-inschatting. Als de QR-code daadwerkelijk als doel heeft besmettingen in te dammen zul je de partijen die gefraudeerd hebben de mogelijkheid QR-codes te maken moeten ontnemen en iedereen die van die partijen QR-codes heeft moeten intrekken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:05:44 #67
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201918818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Die uitbraak is niet 'opmerkelijk' want gevaccineerden zijn niet onbesmettelijk, noch onkwetsbaar.

Headline moet zijn: Bijna heel Joods woonzorgcentrum zit met een snotneus binnen door corona.
Waarom wordt er specifiek ook bij benoemd dat het een "Joods" verzorgingstehuis is. Hoe is dat relevant? Of moeten we hiermee denken dat Joden vatbaarder zijn voor de 'rona!? :o
pi_201918828
quote:
Daar is niets opmerkelijk aan. Het laat vooral zien hoe kwetsbaar ouderen zijn.
pi_201918835
quote:
5s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Waarom wordt er specifiek ook bij benoemd dat het een "Joods" verzorgingstehuis is. Hoe is dat relevant? Of moeten we hiermee denken dat Joden vatbaarder zijn voor de 'rona!? :o
Het is net een ander smaakje. Leuk om te benoemen, want levert meer clicks.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_201918841
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daar is niets opmerkelijk aan. Het laat vooral zien hoe kwetsbaar ouderen zijn.
Met maar drie bewoners met symptomen lees ik zelfs dat er niet in terug.
I'll give you something to do
pi_201918845
quote:
5s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
Waarom wordt er specifiek ook bij benoemd dat het een "Joods" verzorgingstehuis is. Hoe is dat relevant?
Kan een verband zijn met die QR-code van AH natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:09:06 #72
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201918848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar het is nu niet meer dan een risico-inschatting. Als de QR-code daadwerkelijk als doel heeft besmettingen in te dammen zul je de partijen die gefraudeerd hebben de mogelijkheid QR-codes te maken moeten ontnemen en iedereen die van die partijen QR-codes heeft moeten intrekken.
Eerlijk gezegd denk ik dat het fraudeverhaal relevanter is als het doel meer is om de vaccinatiegraad op te krikken. Grote kans dat de fraudeurs precies de mensen zijn die zich niet willen laten vaccineren, dus daar loop je dan wel wat mis als je dat gat niet dicht.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:10:33 #73
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201918864
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat het fraudeverhaal relevanter is als het doel meer is om de vaccinatiegraad op te krikken. Grote kans dat de fraudeurs precies de mensen zijn die zich niet willen laten vaccineren, dus daar loop je dan wel wat mis als je dat gat niet dicht.
Dat is waar. In beide gevallen is het relevant, met verschillende invalshoeken.

Als je er dan bij leest dat er ook bij de GGD mensen op non-actief zijn gezet omdat ze vaccinatiebewijzen verkochten dan kun je wel raden hoe het eraan toe gaat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201918871
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En zijn de klachten zwaar genoeg voor opnames?

Het vaccin voorkomt niet dat je besmet kan raken; helemaal op oudere leeftijd.
Nee, maar waarom doen we het dan ook al weer. Zie wat er gebeurd in een Italiaans verpleeghuis.

twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 13:14:07 #75
408813 crew  trein2000
pi_201918899
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is waar. In beide gevallen is het relevant, met verschillende invalshoeken.

Als je er dan bij leest dat er ook bij de GGD mensen op non-actief zijn gezet omdat ze vaccinatiebewijzen verkochten dan kun je wel raden hoe het eraan toe gaat.
Aan de andere kant, ik neem aan dat zo'n vermoeden van zo'n gestolen key ook ergens op gebaseerd is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201918902
quote:
5s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Waarom wordt er specifiek ook bij benoemd dat het een "Joods" verzorgingstehuis is. Hoe is dat relevant? Of moeten we hiermee denken dat Joden vatbaarder zijn voor de 'rona!? :o
En dat net na het bericht dat Hitler een QRcode heeft aangemaakt. Wat is er allemaal gaande!
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:14:29 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201918904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:11 schreef zoost het volgende:

[..]
Nee, maar waarom doen we het dan ook al weer. Zie wat er gebeurd in een Italiaans verpleeghuis.

[ twitter ]
Bejaarden gaan ook dood aan griep of een stevige verkoudheid als ze maar oud en broos genoeg zijn.

Het zijn bejaarden. Doodgaan is hun core business.
pi_201918918
quote:
12s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Bejaarden gaan ook dood aan griep of een stevige verkoudheid als ze maar oud en broos genoeg zijn.

Het zijn bejaarden. Doodgaan is hun core business.
....maar we zijn allemaal gevaccineerd toch?!
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:16:07 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201918920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Aan de andere kant, ik neem aan dat zo'n vermoeden van zo'n gestolen key ook ergens op gebaseerd is.
Zoals de meeste 'hacks' (even tussen aanhalingstekens want in veel gevallen voldoet 't niet eens aan die definitie) doordat iemand stoer wilde doen en het wilde laten zien.

Laten zien dat je een QR code voor Adolf Hitler kan maken, laat zien dat ie geldig is. Dan gaan ze onderzoek doen en zien ze in de systemen dat de codes uitgegeven zijn door instantie x etc.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:16:42 #80
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201918925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:15 schreef zoost het volgende:

[..]
....maar we zijn allemaal gevaccineerd toch?!
Dus? As far as I know heeft niemand geroepen dat vaccineren je onsterfelijk maakt :D
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:17:11 #81
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201918928
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dus? As far as I know heeft niemand geroepen dat vaccineren je onsterfelijk maakt :D
NIET?!

Wel verdomme, kan iemand die spuit eruit halen? Ik voelde me al bijna Blade (die had ook boostershots nodig :@)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 13:21:35 #82
408813 crew  trein2000
pi_201918968
https://www.telegraaf.nl/(...)pas-in-europarlement

Een coronapas in het parlement. Juistem :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201918976
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zoals de meeste 'hacks' (even tussen aanhalingstekens want in veel gevallen voldoet 't niet eens aan die definitie) doordat iemand stoer wilde doen en het wilde laten zien.

Laten zien dat je een QR code voor Adolf Hitler kan maken, laat zien dat ie geldig is. Dan gaan ze onderzoek doen en zien ze in de systemen dat de codes uitgegeven zijn door instantie x etc.
Lijkt me wel gevaarlijk als je niet gevaccineerd bent, maar wel zo'n neppe QR bestelt. Neem aan dat je hem dan onder je eigen naam wil, en dan is er dus altijd iemand op de wereld die het bewijs heeft dat jij een neppe QR hebt besteld met je volledige naam en geboortedatum. Of je moet een naam verzinnen en hem alleen gebruiken in horeca die geen id-check doen, en er verder niet mee reizen of zo.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:22:39 #84
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201918981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
NIET?!

Wel verdomme, kan iemand die spuit eruit halen? Ik voelde me al bijna Blade (die had ook boostershots nodig :@)
Lol, toeval... ik heb serieus afgelopen weekend weer eens de 1e Blade film gekeken! De club scene in het begin blijft epic :7
pi_201918983
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Daarom heb ik ook een maand Portugal geboekt, om even op te laden voor de winter. Kan ik iedereen aanraden B-)
Check, over ongeveer 1 week ben ik ook weg naar de zon, eind december ook, en als de shitshow dan nog aan de gang is ga ik nog wel een keer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:24:13 #86
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201918998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Check, over ongeveer 1 week ben ik ook weg naar de zon, eind december ook, en als de shitshow dan nog aan de gang is ga ik nog wel een keer.
Als je dan toch thuis moet werken, kun je maar beter zorgen dat 'thuis' met je bakkes in de volle zon is B-)
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:24:37 #87
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919002
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:22 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Lijkt me wel gevaarlijk als je niet gevaccineerd bent, maar wel zo'n neppe QR bestelt. Neem aan dat je hem dan onder je eigen naam wil, en dan is er dus altijd iemand op de wereld die het bewijs heeft dat jij een neppe QR hebt besteld met je volledige naam en geboortedatum. Of je moet een naam verzinnen en hem alleen gebruiken in horeca die geen id-check doen, en er verder niet mee reizen of zo.
Maar hoe gaan ze dat controleren? Als jij daadwerkelijk een valide QR code hebt sta je ook in de databases. Als je 't naar Nederland zou doortrekken, je krijgt een valide QR code als je bewijs aanlevert dat je in het buitenland gevaccineerd bent of dat je je vaccinatie hier gehad hebt.

Denk aan dat scenario van Daniël Verlaan een tijd terug waar hij naar de balie van een vaccinatielocatie liep en een bewijs kon krijgen zonder zich te laten vaccineren.

Als je naam eenmaal in dat systeem staat is vrijwel niet meer te achterhalen of je wel of niet daadwerkelijk gevaccineerd bent, dat is ook wat 't 'gevaarlijk' maakt en waarom 't op vertrouwen goed moet gaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919008
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:24 schreef Tijn het volgende:

[..]
Als je dan toch thuis moet werken, kun je maar beter zorgen dat 'thuis' met je bakkes in de volle zon is B-)
Precies mijn gedachte, maar de 1e reis is wel echt vakantie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:26:13 #89
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201919019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Precies mijn gedachte, maar de 1e reis is wel echt vakantie.
Voer die thuiswerkplicht maar in vanaf eind november, perfect timing |:)
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:26:23 #90
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Precies mijn gedachte, maar de 1e reis is wel echt vakantie.
Als jij niet 'thuis' kan werken kan niemand 't :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:26:31 #91
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201919024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte, maar de 1e reis is wel echt vakantie.
Ik heb een paar weken echte vakantie geprobeerd in Nederland, maar het was gewoon niet te doen met dat kutweer.
pi_201919026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar hoe gaan ze dat controleren? Als jij daadwerkelijk een valide QR code hebt sta je ook in de databases. Als je 't naar Nederland zou doortrekken, je krijgt een valide QR code als je bewijs aanlevert dat je in het buitenland gevaccineerd bent of dat je je vaccinatie hier gehad hebt.

Denk aan dat scenario van Daniël Verlaan een tijd terug waar hij naar de balie van een vaccinatielocatie liep en een bewijs kon krijgen zonder zich te laten vaccineren.

Als je naam eenmaal in dat systeem staat is vrijwel niet meer te achterhalen of je wel of niet daadwerkelijk gevaccineerd bent, dat is ook wat 't 'gevaarlijk' maakt en waarom 't op vertrouwen goed moet gaan.
Maar om hoeveel gevallen zal dat uiteindelijk gaan? Ze kunnen vast wel wat database onderzoek doen op entries waar verdenkingen op zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201919031
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als jij niet 'thuis' kan werken kan niemand 't :P
Klopt. ik zorg er in feite voor dat mensen juist thuis kunnen werken :P
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:27:53 #94
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar om hoeveel gevallen zal dat uiteindelijk gaan? Ze kunnen vast wel wat database onderzoek doen op entries waar verdenkingen op zijn.
Ze kunnen onderzoek doen op locaties waar verdenkingen zijn. Denk aan geleverde hoeveelheid vaccins en vergelijk dat met hoeveelheid vaccinatiebewijzen die uitgekeerd zijn etc.

Door de manier waarop dit systeem opgezet is heb je decentrale verificatie. Als die ergens in de keten fout gaat heb je een probleem.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:28:10 #95
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919040
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar hoe gaan ze dat controleren? Als jij daadwerkelijk een valide QR code hebt sta je ook in de databases. Als je 't naar Nederland zou doortrekken, je krijgt een valide QR code als je bewijs aanlevert dat je in het buitenland gevaccineerd bent of dat je je vaccinatie hier gehad hebt.

Denk aan dat scenario van Daniël Verlaan een tijd terug waar hij naar de balie van een vaccinatielocatie liep en een bewijs kon krijgen zonder zich te laten vaccineren.

Als je naam eenmaal in dat systeem staat is vrijwel niet meer te achterhalen of je wel of niet daadwerkelijk gevaccineerd bent, dat is ook wat 't 'gevaarlijk' maakt en waarom 't op vertrouwen goed moet gaan.
Maar ben je dan als ongevaccineerde valsspeler dan niet een gevaar voor ongevaccineerden die wel eerlijk toegang krijgen? En toon je daarmee aan dat het testen voor toegang niet meer goed genoeg werkt om ongevaccineerden ook toe te kunnen laten?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:28:48 #96
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Maar ben je dan als ongevaccineerde valsspeler dan niet een gevaar voor ongevaccineerden die wel eerlijk toegang krijgen? En toon je daarmee aan dat het testen voor toegang niet meer goed genoeg werkt om ongevaccineerden ook toe te kunnen laten?
Uiteraard. Het nadeel is alleen wel dat je die er echt niet uit gaat pikken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:29:51 #97
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ze kunnen onderzoek doen op locaties waar verdenkingen zijn. Denk aan geleverde hoeveelheid vaccins en vergelijk dat met hoeveelheid vaccinatiebewijzen die uitgekeerd zijn etc.

Door de manier waarop dit systeem opgezet is heb je decentrale verificatie. Als die ergens in de keten fout gaat heb je een probleem.
In het begin was de stelling om zoveel mogelijk doses uit de ampullen te krijgen, dus die controle werkt in elk geval niet, 10 tot 20% marge in de begindagen is niet uitzonderlijk geweest
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201919073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dat is dan ook wat zal gebeuren verwacht ik.

Eerste stap zal wel zijn dat de anderhalve meter terug gaat keren, gecombineerd met mondkapjes en wellicht binnen de horeca nog wat selectieve beperkingen die geen drol helpen, maar wat de horeca wel weer een hoop zal kosten. Ergens mid tot eind november komen ze er achter dat dat niet genoeg doet en dan komen de eerste complete sluitingen. Wel slechts voor ''een paar weken'' natuurlijk; in andere woorden tot de lente. En nog een hoop micro manage maatregelen tussendoor natuurlijk. Wat ook niet helpt, omdat mensen dan gewoon thuis afspreken omdat ze het wel een beetje zat zijn na 1.5 jaar (alleen maar begrip hier).
Ik word hier een beetje droevig van.. ;(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wat verwacht je dan? Dat het RIVM iedereen ongevraagd een dik pakket papier op zal sturen met alle data? Je moet gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is, een klein beetje moeite doen, ipv roeptoeteren dat iets er niet is.
Ik snap niet zo goed waarom je mij erop aanvalt. Feit is dat het gros die informatie niet eigenstandig opzoekt. Dan kun je de hakken in het zand zetten en die mensen dat verwijten, of je brengt de informatie actief naar ze toe. Zo snap ik niet waarom ze niet een selectie uit de technische briefing gebruiken tijdens de persconferentie. Zo'n grafiek zegt veel meer dan 'de ziekenhuizen gaan vol lopen'.

In de rest van je bericht herken ik me niet en je mist volgens mij volledig mijn punt, dus ga ik niet op in.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:30:21 #100
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919078
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:29 schreef zalkc het volgende:

[..]
In het begin was de stelling om zoveel mogelijk doses uit de ampullen te krijgen, dus die controle werkt in elk geval niet, 10 tot 20% marge in de begindagen is niet uitzonderlijk geweest
Oftewel: They're fucked.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:31:54 #101
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201919097
Maar als je als ongevaccineerden ergens binnen komt met een valse QR code.
En je ligt dan paar weken later op de IC op sterven.
Wie is dan de schuldige.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:32:33 #102
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Maar als je als ongevaccineerden ergens binnen komt met een valse QR code.
En je ligt dan paar weken later op de IC op sterven.
Wie is dan de schuldige.
Hugo
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201919107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Maar als je als ongevaccineerden ergens binnen komt met een valse QR code.
En je ligt dan paar weken later op de IC op sterven.
Wie is dan de schuldige.
Sowieso de Rabobank.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:33:56 #104
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Maar als je als ongevaccineerden ergens binnen komt met een valse QR code.
En je ligt dan paar weken later op de IC op sterven.
Wie is dan de schuldige.
Dat is niet het punt. De enige manier waarop je wéét dat iemand een valse QR code heeft is als diegene het je vertellen wil. En uiteraard door middel van bloedonderzoek, maar ik ga er zomaar vanuit dat ze dat niet snel zullen doen als iemand zegt gevaccineerd te zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:34:12 #105
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sowieso de Rabobank.
De Rabobank heeft ook QR-codes. Daar gaat het al mis.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sowieso de Rabobank.
En een klein beetje de instanties.
pi_201919143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Maar als je als ongevaccineerden ergens binnen komt met een valse QR code.
En je ligt dan paar weken later op de IC op sterven.
Wie is dan de schuldige.
Hitler.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:36:33 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201919147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Maar als je als ongevaccineerden ergens binnen komt met een valse QR code.
En je ligt dan paar weken later op de IC op sterven.
Wie is dan de schuldige.
Een IC-opname is niet per se gerelateerd aan een horecabezoek oid. Besmetting kan ook gewoon thuis hebben plaats gevonden of een andere plek waar geen corona-app geldt.

Bottom line is gewoon dat zo'n persoon zich kennelijk had moeten laten vaccineren.
pi_201919189
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is niet het punt. De enige manier waarop je wéét dat iemand een valse QR code heeft is als diegene het je vertellen wil. En uiteraard door middel van bloedonderzoek, maar ik ga er zomaar vanuit dat ze dat niet snel zullen doen als iemand zegt gevaccineerd te zijn.
Een bloedonderzoekje zal zeker wel gebeuren als iemand buitengewoon ziek wordt, dan willen ze graag de onderliggende reden weten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:40:57 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Maar als je als ongevaccineerden ergens binnen komt met een valse QR code.
En je ligt dan paar weken later op de IC op sterven.
Wie is dan de schuldige.
Het gaat niet om de vervalser, maar het risico wat hij vormt voor ongevaccineerden. Dat hele QR-circus is niet bedacht om mensen te belonen of te bestraffen. Het is om te zorgen dat ongevaccineerden redelijk veilig gebruik kunnen maken van voorzieningen.

Door het systeem te corrumperen maak je het daarmee onveilig voor ongevaccineerden die wel gewoon getest zijn. Zij kunnen er niet meer vanuit gaan dat het risico bij een locatie met CTB er geen te groot risico is door ongevaccineerden die ongetest zijn binnengekomen.

je moet even in die OMT kronkel duiken om te begrijpen hoe het circus bedoeld is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:42:18 #111
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919206
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een bloedonderzoekje zal zeker wel gebeuren als iemand buitengewoon ziek wordt, dan willen ze graag de onderliggende reden weten.
Ja, uiteraard. Maar als ze geen anti-stoffen vinden zal de aanname zijn dat er iets mis is met je immuunsysteem en niet dat je gelogen hebt etc.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919216
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:40 schreef zalkc het volgende:
je moet even in die OMT kronkel duiken om te begrijpen hoe het circus bedoeld is.
Het OMT zou het liefst ook de gevaccineerde elke dag testen, dat de overheid daar niet voor gekozen heeft, en waarschijnlijk ook niet gaat doen, is omdat het een bom legt onder vaccinatiebereidheid, en praktische uitvoerbaarheid aangaande testcapaciteit natuurlijk bijna niet te organiseren valt. Nog los van het kostenaspect en de eventuele extra winst.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201919226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:42 schreef _serial_ het volgende:
Het OMT zou het liefst ook de gevaccineerde elke dag testen
Zijn die hyperbolen nou echt nodig iedere keer?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:44:05 #114
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het gaat niet om de vervalser, maar het risico wat hij vormt voor ongevaccineerden. Dat hele QR-circus is niet bedacht om mensen te belonen of te bestraffen. Het is om te zorgen dat ongevaccineerden redelijk veilig gebruik kunnen maken van voorzieningen.

Door het systeem te corrumperen maak je het daarmee onveilig voor ongevaccineerden die wel gewoon getest zijn. Zij kunnen er niet meer vanuit gaan dat het risico bij een locatie met CTB er geen te groot risico is door ongevaccineerden die ongetest zijn binnengekomen.

je moet even in die OMT kronkel duiken om te begrijpen hoe het circus bedoeld is.
Precies. Stel dat @_serial_ vaccinatiebewijzen uitgeeft. Als ik dan de QR-code van @zalkc controleer vertrouw ik erop dat @_serial_ de waarheid spreekt en dat de vaccinatie daadwerkelijk gezet is.

Als die vaccinatie niet gezet is kan ik niet anders doen dan het hele vertrouwen opzeggen en van iedereen die komt via @_serial_ zeggen: Je komt er niet in want je hebt geen valide QR-code.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:44:50 #115
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zijn die hyperbolen nou echt nodig iedere keer?
Het is een uitvergroting, maar het klopt wel: https://www.nu.nl/coronav(...)n-drukke-horeca.html
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:44:51 #116
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het OMT zou het liefst ook de gevaccineerde elke dag testen, dat de overheid daar niet voor gekozen heeft, en waarschijnlijk ook niet gaat doen, is omdat het een bom legt onder vaccinatiebereidheid, en praktische uitvoerbaarheid aangaande testcapaciteit natuurlijk bijna niet te organiseren valt. Nog los van het kostenaspect en de eventuele extra winst.
Het hele beleid is er nu op gericht dat de ongevaccineerde groep gedoseerd corona gaat krijgen. Maatregelen zullen er dan ook op gericht zijn dat ongevaccineerden iets meer gedoseerd als nu corona gaan krijgen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 oktober 2021 @ 13:46:32 #117
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201919251
Ben wel weer toe aan wat gezellige cijfertjes.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201919257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Precies. Stel dat @:_serial_ vaccinatiebewijzen uitgeeft. Als ik dan de QR-code van @:zalkc controleer vertrouw ik erop dat @:_serial_ de waarheid spreekt en dat de vaccinatie daadwerkelijk gezet is.

Als die vaccinatie niet gezet is kan ik niet anders doen dan het hele vertrouwen opzeggen en van iedereen die komt via @:_serial_ zeggen: Je komt er niet in want je hebt geen valide QR-code.
Precies zoals het nu is opgezet, je kunt het certificaat van een land intrekken, daarmee worden alle QR's ongeldig en moet iedereen een nieuwe QR ophalen.

De voorwaarde is wel dat de scanners wel geupdate moeten worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:47:02 #119
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201919258
quote:
6s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:46 schreef D_A het volgende:
Ben wel weer toe aan wat gezellige cijfertjes.
Komt goed, de taart zit al in de oven :D
pi_201919267
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is een uitvergroting, maar het klopt wel: https://www.nu.nl/coronav(...)n-drukke-horeca.html
1. Dit gaat dus niet over alle gevaccineerden iedere dag te testen, maar alleen om grootschalige evenementen en/of drukke (nacht)horeca.
2. Dit was geen direct advies van het OMT, maar een 'je kunt het overwegen'.

Het doet alleen maar afbreuk aan de kwaliteit van de discussie als zaken niet voorgesteld worden zoals ze werkelijk zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:48:11 #121
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Precies zoals het nu is opgezet, je kunt het certificaat van een land intrekken, daarmee worden alle QR's ongeldig en moet iedereen een nieuwe QR ophalen.

De voorwaarde is wel dat de scanners wel geupdate moeten worden.
Ja. Maar wat denk je dat dat doet met het vertrouwen in het systeem?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar hoe gaan ze dat controleren? Als jij daadwerkelijk een valide QR code hebt sta je ook in de databases. Als je 't naar Nederland zou doortrekken, je krijgt een valide QR code als je bewijs aanlevert dat je in het buitenland gevaccineerd bent of dat je je vaccinatie hier gehad hebt.

Denk aan dat scenario van Daniël Verlaan een tijd terug waar hij naar de balie van een vaccinatielocatie liep en een bewijs kon krijgen zonder zich te laten vaccineren.

Als je naam eenmaal in dat systeem staat is vrijwel niet meer te achterhalen of je wel of niet daadwerkelijk gevaccineerd bent, dat is ook wat 't 'gevaarlijk' maakt en waarom 't op vertrouwen goed moet gaan.
Ik bedoel meer van: stel jouw initialen zijn HdJ (ik doel hiermee niet op een specifiek persoon) en je komt aan met een vaccinatiebewijs op naam van AH (Adolf Hitler). Ja dat is prima als de kroeg geen id checkt zoals zoveel nu, maar wordt wat lastiger als ze het wel gaan doen. Of als je met het vliegtuig wil.
pi_201919289
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja. Maar wat denk je dat dat doet met het vertrouwen in het systeem?
"Uw QR is verlopen, haal een nieuwe op door opnieuw in te loggen"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:50:14 #124
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919297
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
1. Dit gaat dus niet over alle gevaccineerden iedere dag te testen, maar alleen om grootschalige evenementen en/of drukke (nacht)horeca.
2. Dit was geen direct advies van het OMT, maar een 'je kunt het overwegen'.
1. Dat klopt, niet altijd.
2. Dat is een beetje een woordspelletje. In het OMT advies wordt gezegd dat je kunt overwegen om ook gevaccineerden te testen. Als het geen advies was had het er niet in gestaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:51:01 #125
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
"Uw QR is verlopen, haal een nieuwe op door opnieuw in te loggen"
Niet voor jou en mij. Voor de mensen die erachter zitten, voor de beleidsmakers, de OMT-leden van de diverse landen etc.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919319
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
2. Dat is een beetje een woordspelletje. In het OMT advies wordt gezegd dat je kunt overwegen om ook gevaccineerden te testen. Als het geen advies was had het er niet in gestaan.
Als je OMT-adviezen leest zie je een heel duidelijk onderscheid tussen de dringende/dwingende adviezen en wat losse bijzinnen die een kabinet relatief makkelijk terzijde kan schuiven. Deze viel in de laatste categorie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:51:55 #127
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919320
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:48 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ik bedoel meer van: stel jouw initialen zijn HdJ (ik doel hiermee niet op een specifiek persoon) en je komt aan met een vaccinatiebewijs op naam van AH (Adolf Hitler). Ja dat is prima als de kroeg geen id checkt zoals zoveel nu, maar wordt wat lastiger als ze het wel gaan doen. Of als je met het vliegtuig wil.
Maar je krijgt er dan daadwerkelijk één op je eigen naam. Diegene die de QR-code op naam van Adolf Hitler heeft gezegd deed het om schijtlollig te zijn, maar als hij een QR-code gemaakt had met "Vasilevski Fok!" had niemand ernaar gekraaid als hij niet op ging scheppen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:52:22 #128
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919323
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je OMT-adviezen leest zie je een heel duidelijk onderscheid tussen de dringende/dwingende adviezen en wat losse bijzinnen die een kabinet relatief makkelijk terzijde kan schuiven. Deze viel in de laatste categorie.
Vandaar, woordspelletje.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919325
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Niet voor jou en mij. Voor de mensen die erachter zitten, voor de beleidsmakers, de OMT-leden van de diverse landen etc.
Uiteraard, dat ben ik met je eens. Je hebt als land heel wat uit te leggen als je private keys gelekt zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201919338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vandaar, woordspelletje.
Kom op, dit is er net zo eentje als die van vanochtend.... Ab Osterhaus die een volstrekt niet serieuze opmerking maakt over alle ongevaccineerde mensen op een eiland zetten en dan de Telegraaf die daar een nieuwsbericht van maakt à la 'Osterhaus: alle ongevaccineerden moeten op een eiland'. :')

Dat is geen woordenspel, dat is een volstrekte misrepresentatie van de intentie van het citaat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:54:10 #131
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Uiteraard, dat ben ik met je eens. Je hebt als land heel wat uit te leggen als je private keys gelekt zijn.
Het zorgt voor een soort butterfly effect. Als in een OMT-advies over een maand staat dat ook gevaccineerden getest moeten worden gaan mensen vragen stellen. Als de argumentatie dan is dat de QR-codes gecompromitteerd zijn is het helemaal klaar met je draagvlak.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:54:39 #132
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kom op, dit is er net zo eentje als die van vanochtend.... Ab Osterhaus die een volstrekt niet serieuze opmerking maakt over alle ongevaccineerde mensen op een eiland zetten en dan de Telegraaf die daar een nieuwsbericht van maakt à la 'Osterhaus: alle ongevaccineerden moeten op een eiland'. :')
Ik noemde de post van @_serial_ niet voor niets een uitvergroting hè. Dat verhaal van Ab Osterhaus stond ook bij dat het niet uitvoerbaar was, maar we hebben er wel een kèk niet tv-format mee bedacht waar @dick_laurent zijn pensioen mee kan betalen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 13:55:06 #133
408813 crew  trein2000
pi_201919347
Wat mij stoort aan die OMT lui is dat ze steeds van rol verschieten. Dan is impact weer niet belangrijk want ze zijn medisch adviseur en dan komen ze weer met allerhande maatschappelijke argumenten aan.

Kies een rol en hou je daar aan. Dit is wel heel makkelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201919354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar je krijgt er dan daadwerkelijk één op je eigen naam. Diegene die de QR-code op naam van Adolf Hitler heeft gezegd deed het om schijtlollig te zijn, maar als hij een QR-code gemaakt had met "Vasilevski Fok!" had niemand ernaar gekraaid als hij niet op ging scheppen.
Ja da's waar. Zou me toch niet 100% veilig voelen als er ergens op een hackersforum staat dat iemand bereid is om grof geld te betalen voor een QR-code op naam van Vasilevski Fok! met mijn geboortedatum. Dan is er toch een kans, hoe klein ook, dat dat een keertje achterhaald wordt.
pi_201919357
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kom op, dit is er net zo eentje als die van vanochtend.... Ab Osterhaus die een volstrekt niet serieuze opmerking maakt over alle ongevaccineerde mensen op een eiland zetten en dan de Telegraaf die daar een nieuwsbericht van maakt à la 'Osterhaus: alle ongevaccineerden moeten op een eiland'. :')

Dat is geen woordenspel, dat is een volstrekte misrepresentatie van de intentie van het citaat.
Welnee, als je expliciet iets noemt in een advies, dan heb je er ook bedoelingen mee.
Als je die bedoelingen niet hebt, moet je het gewoon weglaten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201919360
tromgeroffel

boven de 900?
pi_201919363
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:
Dat verhaal van Ab Osterhaus stond ook bij dat het niet uitvoerbaar was
Ja, ergens in een bijzin. Terwijl de titel in koeienletters staat. :')

Perfect voorbeeld van clickbait.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201919365
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Komt goed, de taart zit al in de oven :D
Oh zin an! Vandaag kregen we een speciale herfsttaart toch? Met noten en zo.

Even wat anders, bij mij in de tuin is sinds vanmorgen een waterhoentje in de vijver neergestreken. Niet eens een hele grote vijver hoor. Maar hij vermaakt zich prima en vindt eten in de vijver. En af en toe gaat hij in de kippenren een graantje meepikken. Keileuk om te zien.
pi_201919370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:
Wat mij stoort aan die OMT lui is dat ze steeds van rol verschieten. Dan is impact weer niet belangrijk want ze zijn medisch adviseur en dan komen ze weer met allerhande maatschappelijke argumenten aan.

Kies een rol en hou je daar aan. Dit is wel heel makkelijk.
Het OMT kan ook gewoon zeggen, we zien nog geen reden om versneld advies uit te brengen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201919373
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Welnee, als je expliciet iets noemt in een advies, dan heb je er ook bedoelingen mee.
Als je die bedoelingen niet hebt, moet je het gewoon weglaten.
Dit is wel heel binair gedacht.

Maar goed, laat ook maar.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 13:57:36 #141
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, ergens in een bijzin. Terwijl de titel in koeienletters staat. :')

Perfect voorbeeld van clickbait.
Tuurlijk. Getuige de posts die daarop volgden kun je toch redelijk aannemen dat het niet als een serieuze optie gezien werd? 'Temptation Unvaxxed' is al helemaal uitgewerkt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:
Wat mij stoort aan die OMT lui is dat ze steeds van rol verschieten. Dan is impact weer niet belangrijk want ze zijn medisch adviseur en dan komen ze weer met allerhande maatschappelijke argumenten aan.

Kies een rol en hou je daar aan. Dit is wel heel makkelijk.
pi_201919391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is wel heel binair gedacht.

Maar goed, laat ook maar.
Hoezo binair, als ik bijvoorbeeld een document op mijn werk oplever, en ik vermeld iets in een document, doe ik dat met een reden. Als het geen toegevoegde waarde heeft laat ik het gewoon weg.

Ook wel KIS genoemd. (Keep it simple)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201919407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom je mij erop aanvalt. Feit is dat het gros die informatie niet eigenstandig opzoekt. Dan kun je de hakken in het zand zetten en die mensen dat verwijten, of je brengt de informatie actief naar ze toe. Zo snap ik niet waarom ze niet een selectie uit de technische briefing gebruiken tijdens de persconferentie. Zo'n grafiek zegt veel meer dan 'de ziekenhuizen gaan vol lopen'.

In de rest van je bericht herken ik me niet en je mist volgens mij volledig mijn punt, dus ga ik niet op in.
Dus alle informatie moet maar bij iedereen met de paplepel ingegoten worden? Veel van die data is nu eenmaal technisch, en moet alleen geinterpreteerd worden met de nuances en beperkingen ervan, en dat maakt het vaak technisch. Een grafiek dan op zichzelf staan presenteren gaat al snel een eigen leven leiden. Veel van de discussies die er gaande zijn komt omdat mensen geen rekening houden met de tekortkomingen en beperkingen van de data die ze dan naar eigen inzicht interpreteren.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:01:34 #145
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201919420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kom op, dit is er net zo eentje als die van vanochtend.... Ab Osterhaus die een volstrekt niet serieuze opmerking maakt over alle ongevaccineerde mensen op een eiland zetten en dan de Telegraaf die daar een nieuwsbericht van maakt à la 'Osterhaus: alle ongevaccineerden moeten op een eiland'. :')

Dat is geen woordenspel, dat is een volstrekte misrepresentatie van de intentie van het citaat.
Nou ben ik het niet met de Telegraaf eens (en heb het artikel dus ook niet gelezen) maar het is op z'n zachtst gezegd toch wel een lullige opmerking als je als viroloog zoiets roept. Kan het goed misinterpretatie zijn, maar Ab mag best wel iets beter op z'n woorden gaan letten dan.
pi_201919421
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:58 schreef _serial_ het volgende:
Hoezo binair, als ik bijvoorbeeld een document op mijn werk oplever, en ik vermeld iets in een document, doe ik dat met een reden. Als het geen toegevoegde waarde heeft laat ik het gewoon weg.
Het is echt zo moeilijk te begrijpen dat sommige dingen wat dringender geadviseerd worden dan andere dingen?

Dat je tandarts zowel kunt aanraden om die rotte tand te laten trekken, maar tegelijkertijd ook nog even ter overweging meegeeft dat het wellicht beter zou zijn als je iets vaker zou flossen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201919426
twitter
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:02:36 #148
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is echt zo moeilijk te begrijpen dat sommige dingen wat dringender geadviseerd worden dan andere dingen?

Dat je tandarts zowel kunt aanraden om die rotte tand te laten trekken, maar tegelijkertijd ook nog even ter overweging meegeeft dat het wellicht beter zou zijn als je iets vaker zou flossen?
In het voorbeeld wat je noemt zijn het trouwens allebei adviezen ;)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919432
De instroom moet echt snel naar beneden.
pi_201919433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dus alle informatie moet maar bij iedereen met de paplepel ingegoten worden? Veel van die data is nu eenmaal technisch, en moet alleen geinterpreteerd worden met de nuances en beperkingen ervan, en dat maakt het vaak technisch.
Dan moet je ze zo presenteren dat ze wel toegankelijk zijn voor een breed publiek.

En die grafieken gaan sowieso wel een eigen leven leiden. Dat blijkt wel uit alle simpele lui die nog steeds komen met 'in januari zouden er toch honderdduizend besmettingen per dag komen'?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201919435
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:01 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Nou ben ik het niet met de Telegraaf eens (en heb het artikel dus ook niet gelezen) maar het is op z'n zachtst gezegd toch wel een lullige opmerking als je als viroloog zoiets roept. Kan het goed misinterpretatie zijn, maar Ab mag best wel iets beter op z'n woorden gaan letten dan.
Had hij dat gezegd ja? :D
Misschien allemaal op Urk zetten dan, dat is van oorsprong toch een eiland.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:03:50 #152
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919449
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Had hij dat gezegd ja? :D
Misschien allemaal op Urk zetten dan, dat is van oorsprong toch een eiland.
Even vorige topic teruglezen, we hebben het al helemaal uitgedokterd ;)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
De instroom moet echt snel naar beneden.
Uitstroom is wel lekker.
I'll give you something to do
pi_201919452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
De instroom moet echt snel naar beneden.
Zal heel langzaam gaan.. pas als je doeltreffende maatregelen neemt die effect hebben op besmettingen en dan moet je alsnog 2-4 weken wacht voor je dat terug gaat zien in opnames.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919454
De stijging daalt wel. Toch?

En wie zijn al die mensen naar het ziekenhuis? Ik hoor er nooit wat over. Nou ja, op heel NL is het natuurlijk ook maar een heel klein aantal.
pi_201919459
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
In het voorbeeld wat je noemt zijn het trouwens allebei adviezen ;)
Feitelijk correct. Alleen adviezen zijn geen binaire schaal.

Dat is net zoiets als zeggen dat als ik jou 10 euro geef dat dat hetzelfde zou zijn als ik jou 10 miljoen euro geef, want 'het zijn allemaal geldbedragen'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:04:22 #157
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201919461
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Had hij dat gezegd ja? :D
Misschien allemaal op Urk zetten dan, dat is van oorsprong toch een eiland.
Dit is al uitvoerig besproken twee topics terug. Incl briljante suggesties voor reality TV. Ik verwijs je dus hiervoor terug naar topique #2151
pi_201919467
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Even vorige topic teruglezen, we hebben het al helemaal uitgedokterd ;)
Ow, ja was vanmorgen naar klanten. Van alles gemist weer blijkbaar...
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:06:13 #159
408813 crew  trein2000
pi_201919477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
De instroom moet echt snel naar beneden.
Zelfs als je nu een uberlockdowns des doos afkondigt stijgt dat nog weken door hè? Wat dat betreft hebben we best wel een serieus issue.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:06:47 #160
3542 Gia
User under construction
pi_201919483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Had hij dat gezegd ja? :D
Misschien allemaal op Urk zetten dan, dat is van oorsprong toch een eiland.
Nogmaals, Ab is dierenarts geweest en gaf aan dat dit bij dieren de manier is, maar dat dit, helaas, bij mensen niet tot de mogelijkheden behoort.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:06:49 #161
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Feitelijk correct. Alleen adviezen zijn geen binaire schaal.

Dat is net zoiets als zeggen dat als ik jou 10 euro geef dat dat hetzelfde zou zijn als ik jou 10 miljoen euro geef, want 'het zijn allemaal geldbedragen'.
Dat klopt helemaal.

Maar, je gaf zelf aan dat het andere geen advies was maar slechts een overweging. Je zou kunnen zeggen dat het OMT adviseert om te overwegen ook gevaccineerden te testen, maar een advies is het nog steeds.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:07:25 #162
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201919497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Feitelijk correct. Alleen adviezen zijn geen binaire schaal.

Dat is net zoiets als zeggen dat als ik jou 10 euro geef dat dat hetzelfde zou zijn als ik jou 10 miljoen euro geef, want 'het zijn allemaal geldbedragen'.
Met als belangrijk verschil dat wij prima weten wat het verschil tussen een tientje en tien miljoen is en je toch net wat beter ingelezen moet zijn en het OMT en haar denkwijze moet snappen om adviezen te kunnen interpreteren. Sommigen hier zullen dat best goed kunnen (en verder hebben we daar normaliter de politici voor) maar je kan van Henk en Ingrid niet verwachten dat zij dat ook zouden kunnen. En dan is het dus afwachten tot een mediaplatform in chocoladeletters alles samenvat en platstampt tot "IEDEREEN MOET GETEST WORDEN VOLGESN OMT" (-> ja typefouten zijn tegenwoordig normaal in de krant :+ )
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:08:13 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201919510
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zal heel langzaam gaan.. pas als je doeltreffende maatregelen neemt die effect hebben op besmettingen en dan moet je alsnog 2-4 weken wacht voor je dat terug gaat zien in opnames.
En de totaalbezetting daalt nog pas weer later. Kortom lekker weer een hele winter aanmodderen. Al zin in?
pi_201919526
Maar bij een van die klanten was het ook wel weer duidelijk. Antivaxxers, begin 60, doen aan trainingen en coaching, werken met groepen, gezonde voeding, supplementen en dat soort dingen etc. Zijn zo overtuigd van hun eigen goede gezondheid en afweersysteem en de troep die er met een vaccin wordt ingespoten. Een van hun deelnemers was twee dagen na vaccinatie overleden, een jonge gezonde kerel. Zelf testte hij twee `a drie keer per week om zijn werk te kunnen doen, blablabla.

Toen werd het me echt wel duidelijk dat deze twee groepen (wel of niet vaccineren) nooit nader tot elkaar zullen komen als het over dit onderwerp gaat.

Ik heb dus ook wijselijk mijn mond verder gehouden.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:09:09 #165
408813 crew  trein2000
pi_201919529
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En de totaalbezetting daalt nog pas weer later. Kortom lekker weer een hele winter aanmodderen. Al zin in?
Dat is ook waarom ik zo opzie tegen nieuwe maatregelen. Je weet gewoon dat het voor maar sowieso niet beter wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201919535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zelfs als je nu een uberlockdowns des doos afkondigt stijgt dat nog weken door hè? Wat dat betreft hebben we best wel een serieus issue.
Ja. En als je nu met een vaccinatieplicht komt dan duurt het alsnog 8 weken.

We hebben gewoon een fucking probleem. Alweer.
pi_201919536
Nu nog richting de 7k aan besmettingen vandaag en de winter is verloren zo ongeveer. Lekker man.
pi_201919539
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Nogmaals, Ab is dierenarts geweest en gaf aan dat dit bij dieren de manier is, maar dat dit, helaas, bij mensen niet tot de mogelijkheden behoort.
Wat nou nogmaal. Ik hoor het voor het eerst! :D
pi_201919541
Conclusie: we zijn (opnieuw) veels te laat / we hadden de versoepelingen nooit zo ver moeten doorvoeren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:10:13 #170
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201919543
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
NIET?!

Wel verdomme, kan iemand die spuit eruit halen? Ik voelde me al bijna Blade (die had ook boostershots nodig :@)
Goed je tanden blijven poetsen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201919559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Conclusie: we zijn (opnieuw) veels te laat / we hadden de versoepelingen nooit zo ver moeten doorvoeren.
Dat laatste moet nog blijken. Vooralsnog lopen de cijfers in heel Europa op, ook in landen waar wel aan strengere maatregelen is vastgehouden.
pi_201919563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
De instroom moet echt snel naar beneden.
Ook even voor het perspectief

twitter
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:11:59 #173
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201919564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja. En als je nu met een vaccinatieplicht komt dan duurt het alsnog 8 weken.

We hebben gewoon een fucking probleem. Alweer.
pi_201919566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Conclusie: we zijn (opnieuw) veels te laat / we hadden de versoepelingen nooit zo ver moeten doorvoeren.
We hadden de zorg eerder op moeten schalen.
En wat een paniek om 200 mensen op de IC. Als ze dat niet eens meer aan kunnen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:12:31 #175
408813 crew  trein2000
pi_201919568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Conclusie: we zijn (opnieuw) veels te laat / we hadden de versoepelingen nooit zo ver moeten doorvoeren.
Eens met die conclusie, maar toen ik dat hier vorige week al bepleitte werd ik nog van alle kanten aangevallen.

Dus of er een andere beleidsoptie was geweest weet ik niet, ik vermoed dat daar totaal geen draagvlak voor zou zijn geweest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201919569
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat laatste moet nog blijken. Vooralsnog lopen de cijfers in heel Europa op, ook in landen waar wel aan strengere maatregelen is vastgehouden.
Dat wordt ook nog eens een dure winter met de gas prijzen. Thuis werken is het devies. Maar dat kost gemiddeld 17 euro per dag begreep ik aan stookkosten. Schiet ook lekker op.
pi_201919570
Ben er zo klaar mee. Ook met dat gejank en gepanikeer hier op Fok!.
pi_201919574
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal.

Maar, je gaf zelf aan dat het andere geen advies was maar slechts een overweging. Je zou kunnen zeggen dat het OMT adviseert om te overwegen ook gevaccineerden te testen, maar een advies is het nog steeds.
Alleen datgene waarvan ze verwachten dat er een kans is dat het serieus door het kabinet in overweging wordt genomen zou ik in een advies zetten en voor de rest alle ruis weglaten.
I'll give you something to do
pi_201919575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En de totaalbezetting daalt nog pas weer later. Kortom lekker weer een hele winter aanmodderen. Al zin in?
Niet echt. Al verschaf ik me wel nog het nodige plezier met het kijken naar schuimbekkende wappies. Je moet toch het beste ervan maken hè. :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201919577
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:11 schreef zoost het volgende:

[..]
Ook even voor het perspectief

[ twitter ]
280k opnames in een maand tijd? :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:13:19 #181
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201919578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben er zo klaar mee. Ook met dat gejank en gepanikeer hier op Fok!.
Kom hier dan alleen ff kijken rond 15:15 voor de taart ;) de rest boeit toch niet joh :D
pi_201919579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En wat een paniek om 200 mensen op de IC. Als ze dat niet eens meer aan kunnen.
Probleem is die exponentiële groei die je krijgt als je niks doet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:13:37 #183
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201919581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom je mij erop aanvalt. Feit is dat het gros die informatie niet eigenstandig opzoekt. Dan kun je de hakken in het zand zetten en die mensen dat verwijten, of je brengt de informatie actief naar ze toe. Zo snap ik niet waarom ze niet een selectie uit de technische briefing gebruiken tijdens de persconferentie. Zo'n grafiek zegt veel meer dan 'de ziekenhuizen gaan vol lopen'.

In de rest van je bericht herken ik me niet en je mist volgens mij volledig mijn punt, dus ga ik niet op in.
De meeste mensen kunnen geen grafieken lezen (heb ik gemerkt de laatste 1,5 jaar).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201919584
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:11 schreef zoost het volgende:

[..]
Ook even voor het perspectief

[ twitter ]
Marianne Zwagerman :')

Dom hert.
pi_201919590
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Probleem is die exponentiële groei die je krijgt als je niks doet.
Want Nederland heeft een oneindig aantal inwoners die nog vatbaar zijn?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201919597
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Want Nederland heeft een oneindig aantal inwoners die nog vatbaar zijn?
Niet oneindig, maar wel heel veel, veel meer dan we aan kunnen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Probleem is die exponentiële groei die je krijgt als je niks doet.
Zolang we de die exponentiele groei nooit een keer laten oplopen tot 100K besmettingen per dag, zullen er altijd mensen beweren dat de exponentiele groei niet bestaat helaas.
pi_201919600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En wat een paniek om 200 mensen op de IC. Als ze dat niet eens meer aan kunnen.
op de 100 ziekenhuizen, dat zijn er wel 2 per ziekenhuis. P.A.N.I.E.K.
pi_201919602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
280k opnames in een maand tijd? :{
Creatief met cijfertjes zijn als je corona persé wilt bagatelliseren.
pi_201919608
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Kom hier dan alleen ff kijken rond 15:15 voor de taart ;) de rest boeit toch niet joh :D
Ja ben ik eigenlijk al een tijdje aan het doen. En de poëtische uitspraak van de dag van Mammietje. En tijdens de lunch even hier achter mijn schermpje eten (nu dus).
pi_201919609
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
280k opnames in een maand tijd? :{
Als je iedereen die bloed heeft laten prikken in het ziekenhuis meetelt zal je vast aan de 280k komen. Of iedereen die voor een poliklinische ingreep is geweest.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201919614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja ben ik eigenlijk al een tijdje aan het doen. En de poëtische uitspraak van de dag van Mammietjes. En tijdens de lunch even hier achter mijn schermpje eten (nu dus).
Ondanks de slechte tijden op dit moment vind ik (vinden we) het toch weer gezellig dat je er bent.
pi_201919616
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Als je iedereen die bloed heeft laten prikken in het ziekenhuis meetelt zal je vast aan de 280k komen. Of iedereen die voor een poliklinische ingreep is geweest.
Dit dus, bullshit van de bovenste plank. @zoost kap hiermee aub.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet oneindig, maar wel heel veel, veel meer dan we aan kunnen..
Definieer "heel veel". Volgens mij moet de strategie nu zijn, gewoon niks veranderen en dit achtbaanritje uitzingen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201919618
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dan moet je ze zo presenteren dat ze wel toegankelijk zijn voor een breed publiek.

En die grafieken gaan sowieso wel een eigen leven leiden. Dat blijkt wel uit alle simpele lui die nog steeds komen met 'in januari zouden er toch honderdduizend besmettingen per dag komen'?
Dingen worden inderdaad altijd wel uit hun verband gehaald. En het correct en begrijpelijk communiceren van op verzamelde, geanalyseerde en geinterpreerde data is erg lastig. Ik denk niet dat je dat bereikt door 'de data' naar mensen te brengen. Maar dan merk je ook de tekortkomingen van De Jonge (geen wetenschappelijke achtergrond en daardoor af en toe moeite om zich correct te verwoorden) en Van Dissel (niet altijd even duidelijk voor de doorsnee Nederlander), en de overheid heeft niet echt een duidelijk kanaal waarmee met de doorsnee Nederlander over allerlei aspecten van Covid en vaccinaties gecommuniceerd wordt.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:16:40 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201919619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:12 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat wordt ook nog eens een dure winter met de gas prijzen. Thuis werken is het devies. Maar dat kost gemiddeld 17 euro per dag begreep ik aan stookkosten. Schiet ook lekker op.
Zeventien euro per dag?

Je zit toch niet buiten hoop ik
pi_201919621
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Komt goed, de taart zit al in de oven :D
Zie nu pas dat je blauw bent. Het was nl aan je gedrag niet te merken. :D
Maar zit je op CUL?
Go hard or go home
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:16:58 #198
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201919622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
280k opnames in een maand tijd? :{
Mjah zou goed kunnen hoor: https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

Wat wel belangrijk is om te vermelden is dat de ligduur gemiddeld korter is dan bij een corona-patiënt. Dus die tweet (en het bijbehorende verhaal) bevat goede punten maar snijdt op sommige plaatsen ook wel net de bocht wat te kort af.
pi_201919623
Als we onder de 6500 blijven vandaag zou dat mooi zijn.
Woensdag is al een paar weken niet meer perse de piekdag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201919625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
280k opnames in een maand tijd? :{
Omdat bekend is dat ruim 3 miljoen mensen per jaar in het ziekenhuis worden opgenomen (meest recente data uit 2019), kunnen we berekenen dat het aantal mensen dat tussen 1 september en 3 oktober jl. (33 dagen) in het ziekenhuis werd opgenomen, ongeveer 280.000 moet bedragen.
pi_201919628
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeventien euro per dag?

Je zit toch niet buiten hoop ik
Nee. Dat zijn de nieuwe gasprijzen begreep ik en dat gaat over winterse dagen. Leek mij ook erg veel, maar heb het niet zelf verzonnen. Zal eens kijken of ik het ergens kan terug vinden.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:17:33 #202
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:14 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zolang we de die exponentiele groei nooit een keer laten oplopen tot 100K besmettingen per dag, zullen er altijd mensen beweren dat de exponentiele groei niet bestaat helaas.
Dat type groei bestaat ook alleen in een gecontroleerde omgeving zonder beperkende factoren. De buitenwereld voldoet daar niet aan. Het kan hooguit een bepaalde tijd die gelijkenissen vertonen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201919630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:16 schreef Noek het volgende:

[..]
Zie nu pas dat je blauw bent. Het was nl aan je gedrag niet te merken. :D
Maar zit je op CUL?
Mooi ook dat ik geen kleuren zie.
Ik ben ziek inclusive. O+
Go hard or go home
pi_201919633
Dat aantal klopt blijkbaar toch wel. Inderdaad, over de 3 mio per jaar.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:18:06 #205
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201919637
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:11 schreef zoost het volgende:

[..]
Ook even voor het perspectief

[ twitter ]
300.000 in het ziekenhuis opgenomen lijkt mij te veel, link eens naar een echte bron.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:18:37 #206
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201919641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:16 schreef Noek het volgende:

[..]
Zie nu pas dat je blauw bent. Het was nl aan je gedrag niet te merken. :D
Maar zit je op CUL?
Wat nou. Ik gedraag mij voorbeeldig toch!? *)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:19:05 #207
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201919646
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:12 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat wordt ook nog eens een dure winter met de gas prijzen. Thuis werken is het devies. Maar dat kost gemiddeld 17 euro per dag begreep ik aan stookkosten. Schiet ook lekker op.
En dan krijg je maar 2 euro per dag thuiswerkvergoeding. Moet ik dan mijn Nespresso gaan inruilen voor skere filterkoffie ofzo? ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201919649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:17 schreef zoost het volgende:

[..]
Omdat bekend is dat ruim 3 miljoen mensen per jaar in het ziekenhuis worden opgenomen (meest recente data uit 2019), kunnen we berekenen dat het aantal mensen dat tussen 1 september en 3 oktober jl. (33 dagen) in het ziekenhuis werd opgenomen, ongeveer 280.000 moet bedragen.
Dit lijkt me serieus uitgesloten. Een op de 6 Nederlanders worden jaarlijks opgenomen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919651
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat aantal klopt blijkbaar toch wel. Inderdaad, over de 3 mio per jaar.
Maar wat is dan 'een opname'. Iemand die een nachtje blijft ter observatie is wel een ander verhaal dan zo'n cojonakucher die er 2 maanden ligt om vervolgens alsnog de pijp uit te gaan.

Context, het is belangrijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201919653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeventien euro per dag?

Je zit toch niet buiten hoop ik
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aren-energieslurpers
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:20:17 #211
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919658
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:14 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zolang we de die exponentiele groei nooit een keer laten oplopen tot 100K besmettingen per dag, zullen er altijd mensen beweren dat de exponentiele groei niet bestaat helaas.
Exponentiële groei is ook wel een nietszeggend toverwoord geworden inmiddels hoor. Juist doordat er zoveel vaccinaties zijn gezet zal de groei vanzelf vertragen omdat gevaccineerden het veel minder makkelijk overdragen, dus die groei gaat er vanzelf weer uit.

Niet snel genoeg om onze ziekenhuizen niet te overbelasten, maar op deze manier gaat het ook niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919659
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit dus, bullshit van de bovenste plank. @:zoost kap hiermee aub.
Men heeft het over ziekhuisopnamen

Vrouwen worden vaker in het ziekenhuis opgenomen dan mannen. In 2019 waren in totaal 3.114.065 ziekenhuisopnamen (1.650.785 voor vrouwen en 1.463.280 voor mannen)

Bron: https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

Excuus aanvaard
pi_201919662
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit lijkt me serieus uitgesloten. Een op de 6 Nederlanders worden jaarlijks opgenomen?
Denk dat er ook een aantal meerdere keren per jaar worden opgenomen.

Dit is het staatje van 2019. En toen bestond C nog niet eens.

https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht
pi_201919663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:17 schreef _serial_ het volgende:
Als we onder de 6500 blijven vandaag zou dat mooi zijn.
Woensdag is al een paar weken niet meer perse de piekdag.
Alles onder 6000 is zelfs stabilisatie..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Nogmaals, Ab is dierenarts geweest en gaf aan dat dit bij dieren de manier is, maar dat dit, helaas, bij mensen niet tot de mogelijkheden behoort.
Geen gekke gedachte, hoor.
Gewoon een soort van leprakolonie starten met of ongevaccineerden of met besmette mensen.
Mij om het even. Ik vind het gewoon druk zat. Je komt pas terug met een geldige QR code maar die moet je wel zien te maken op zo'n eiland waar enkel wat bomen en rotsen staan. Succes!
Go hard or go home
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:20:43 #216
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201919665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:19 schreef Arizona het volgende:

[..]
En dan krijg je maar 2 euro per dag thuiswerkvergoeding. Moet ik dan mijn Nespresso gaan inruilen voor skere filterkoffie ofzo? ;(
Ja, dat krijg je op kantoor toch ook :? Het is niet dat nu je thuiswerkt je ineens recht hebt op betere voorzieningen, dus zet ook maar een 440P 15" scherm neer en haal je 35" 4k ultrawide maar weg. :D
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:21:09 #217
408813 crew  trein2000
pi_201919672
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-bestrijden-corona

Oh oh oh. Dan is de Kamer verkeerd ingelicht. Dit kan politiek explosief zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201919676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Maar wat is dan 'een opname'. Iemand die een nachtje blijft ter observatie is wel een ander verhaal dan zo'n cojonakucher die er 2 maanden ligt om vervolgens alsnog de pijp uit te gaan.

Context, het is belangrijk.
Tja, alles is een opname. De enige twee cojonakuchers die ik ken die in het ziekenhuis hebben gelegen hebben er ook maar 3 dagen gelegen allebei. Een hele dikke en een hele ouwe met COPD. Toen weer naar huis, niet overleden overigens.
pi_201919678
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:19 schreef Arizona het volgende:

[..]
En dan krijg je maar 2 euro per dag thuiswerkvergoeding. Moet ik dan mijn Nespresso gaan inruilen voor skere filterkoffie ofzo? ;(
Filterkoffie is weer helemaal de shiznit, als je het tenminste drinkt uit een reteduur filterapparaat en koffiefilters die gemaakt zijn van gerecycled Himalayakatoen dat door civetkatten is opgegeten en uitgescheten. Of zoiets :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:21:59 #220
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201919680
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:20 schreef zoost het volgende:

[..]
Men heeft het over ziekhuisopnamen

Vrouwen worden vaker in het ziekenhuis opgenomen dan mannen. In 2019 waren in totaal 3.114.065 ziekenhuisopnamen (1.650.785 voor vrouwen en 1.463.280 voor mannen)

Bron: https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

Excuus aanvaard
Vraag mij af bijvoorbeeld een bestraling of nier dialyse ook telt als opname.
pi_201919681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:20 schreef zoost het volgende:

[..]
Men heeft het over ziekhuisopnamen

Vrouwen worden vaker in het ziekenhuis opgenomen dan mannen. In 2019 waren in totaal 3.114.065 ziekenhuisopnamen (1.650.785 voor vrouwen en 1.463.280 voor mannen)

Bron: https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

Excuus aanvaard
Kijk ook eens naar de ligduur dan..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919682
Basisregels. Heel veel winkels hebben de handhygiëne bij de ingang alweer in de ban gedaan. :')
pi_201919684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:22 schreef Zipportal het volgende:
Basisregels. Heel veel winkels hebben de handhygiëne bij de ingang alweer in de ban gedaan. :')
Was je lul stuk
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:22:33 #224
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201919685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:18 schreef Momo het volgende:

[..]
300.000 in het ziekenhuis opgenomen lijkt mij te veel, link eens naar een echte bron.
Het zóu kunnen:
https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

quote:
In 2019 waren in totaal 3.114.065 ziekenhuisopnamen (1.650.785 voor vrouwen en 1.463.280 voor mannen).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201919689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:22 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Was je lul stuk
Heb je ook een broooooodje?
Nee?
Nou dan eet ik hem zelluf wel op.
pi_201919694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij af bijvoorbeeld een bestraling of nier dialyse ook telt als opname.
Bestraling is geen opname.
Go hard or go home
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:23:33 #227
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:18 schreef Momo het volgende:

[..]
300.000 in het ziekenhuis opgenomen lijkt mij te veel, link eens naar een echte bron.
Ik denk wel dat het klopt hoor. Er wordt alleen geen onderscheid gemaakt tussen poliklinisch of langdurige opnames e.d: https://www.zorgvisie.nl/(...)r-het-eerst-gedaald/

quote:
Voor het eerst is het aantal ziekenhuisopnamen afgenomen van 3,9 miljoen naar 3,3 miljoen. Dat komt door een stijging van het aantal poliklinische opnamen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:23:40 #228
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kijk ook eens naar de ligduur dan..
die kan ik blind gokken dat die gemiddeld onder de 6 dagen ligt. 6 dagen is het gemiddelde voor een klinische coronalijer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:23:58 #229
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201919703
quote:
6s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Filterkoffie is weer helemaal de shiznit, als je het tenminste drinkt uit een reteduur filterapparaat en koffiefilters die gemaakt zijn van gerecycled Himalayakatoen dat door civetkatten is opgegeten en uitgescheten. Of zoiets :T
Ohja, die schijtkoffie heb ik ooit eens geprobeerd....

  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:24:52 #230
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201919712
quote:
Ah ja, zal wel schelen natuurlijk hoe groot je woont. Het klinkt natuurlijk heftig zo'n bedrag per dag maar in zomer verbruik je (doorgaans) dan ook stuk minder gas. Ik ben benieuwd hoeveel kubieke meter gas ik in oktober heb verbruikt. Als ik kijk naar vorig jaar zou dat 30m3 moeten zijn. Dat valt wel mee qua kosten.
pi_201919715
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-bestrijden-corona

Oh oh oh. Dan is de Kamer verkeerd ingelicht. Dit kan politiek explosief zijn.
Hoezo dat nou weer? En wat de WHO er over zegt.. tja.
pi_201919720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar bij een van die klanten was het ook wel weer duidelijk. Antivaxxers, begin 60, doen aan trainingen en coaching, werken met groepen, gezonde voeding, supplementen en dat soort dingen etc. Zijn zo overtuigd van hun eigen goede gezondheid en afweersysteem en de troep die er met een vaccin wordt ingespoten. Een van hun deelnemers was twee dagen na vaccinatie overleden, een jonge gezonde kerel. Zelf testte hij twee `a drie keer per week om zijn werk te kunnen doen, blablabla.

Toen werd het me echt wel duidelijk dat deze twee groepen (wel of niet vaccineren) nooit nader tot elkaar zullen komen als het over dit onderwerp gaat.

Ik heb dus ook wijselijk mijn mond verder gehouden.
Soort van nieuw verdienmodel is het aan het worden. De zogenaamde gezondheidsgoeroes op instagram, neigt enorm naar cultgedrag overigens.

Niets mis met een gezonde levensstijl overigens, maar ik bereik het liever zonder al het zweverige gedoe.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:25:45 #233
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919726
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kijk ook eens naar de ligduur dan..
5.2 dagen
https://www.zorgvisie.nl/(...)-gedaald/?ipaccess=1
quote:
De gemiddelde verpleegduur bij klinische opnamen blijft, na een jarenlange daling, gemiddeld 5,2 dagen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:26:12 #234
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201919729
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:20 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ja, dat krijg je op kantoor toch ook :? Het is niet dat nu je thuiswerkt je ineens recht hebt op betere voorzieningen, dus zet ook maar een 440P 15" scherm neer en haal je 35" 4k ultrawide maar weg. :D
Nee? Daar hebben we een apparaat die de boontjes vers maalt, en ook latte macchiato, chocomelk en dat soort dingen uitspuugt. Zo'n apparaat kan ik nooit kopen van mijn thuiswerkvergoeding ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201919734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-bestrijden-corona

Oh oh oh. Dan is de Kamer verkeerd ingelicht. Dit kan politiek explosief zijn.
Ik zie nog steeds niet hoe containment in Nederland had moeten werken.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:27:19 #236
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201919737
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:25 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Hoezo dat nou weer? En wat de WHO er over zegt.. tja.
Verwacht geen politieke gevolgen. Rutte kan zelfs de toeslagenaffaire makkelijk weglachen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:27:30 #237
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201919739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kijk ook eens naar de ligduur dan..
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ligduur-ziekenhuizen
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:27:37 #238
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201919741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:23 schreef Noek het volgende:

[..]
Bestraling is geen opname.
Volgens mij ook niet. Een knie-operatie waarbij je dezelfde dag weer naar huis mag telt wel als (dag-)opname in ieder geval :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201919758
Jammer dat we niet nét onder de 100 zijn gebleven vandaag, dan heeft Marino weer voer om te schuimbekken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201919764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:27 schreef Arizona het volgende:

[..]
Volgens mij ook niet. Een knie-operatie waarbij je dezelfde dag weer naar huis mag telt wel als (dag-)opname in ieder geval :)
Oftewel het is nogal een uit z'n verband getrokken cijfer. De gemiddelde ligduur van een Corona IC patiënt is iig een stuk hoger..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:29:36 #241
408813 crew  trein2000
pi_201919767
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:25 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Hoezo dat nou weer? En wat de WHO er over zegt.. tja.
Ja wat de who zegt boeit geen zak. Maar als er in de stukken staat dat de opbouw van groepsimmuniteit wel doel is geweest dan hebben we een dingetje te pakken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:30:03 #242
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201919771
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oftewel het is nogal een uit z'n verband getrokken cijfer. De gemiddelde ligduur van een Corona IC patiënt is iig een stuk hoger..
Het cijfer is niet fóut, maar in de context niet goed te gebruiken :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201919772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds niet hoe containment in Nederland had moeten werken.
Ik ook niet. En sowieso heeft Nederland nooit daadwerkelijk de groepsimmuniteit-strategie ingezet. Dat woordje is nu al meer dan een jaar een soort 'smoking gun' van de zero-covidcult.
pi_201919777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:28 schreef _serial_ het volgende:
Jammer dat we niet nét onder de 100 zijn gebleven vandaag, dan heeft Marino weer voer om te schuimbekken.
We zitten in Ernstig volgens de maatstaven:

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:30:29 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oftewel het is nogal een uit z'n verband getrokken cijfer. De gemiddelde ligduur van een Corona IC patiënt is iig een stuk hoger..
Verschoven doelpaal gespot, het ging om ligduur bij opname. Niet de buitenproportionele lange ligduur op de ic van coronozen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201919783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja wat de who zegt boeit geen zak. Maar als er in de stukken staat dat de opbouw van groepsimmuniteit wel doel is geweest dan hebben we een dingetje te pakken.
Hoezo? Dat was gewoon één van de scenario's die overwegen werd. Al vrij snel overboord gegooid toen de lockdown werd afgekondigd.
pi_201919789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Verschoven doelpaal gespot, het ging om ligduur bij opname. Niet de buitenproportionele lange ligduur op de ic van coronozen.
Gaat er mij om dat die Marianne Zwagerman complete onzin praat met d'r 0,5% van alle opnames wanneer een Corona IC opname veel meer impact heeft op de bezetting van een bed.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:32:34 #248
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919803
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gaat er mij om dat die Marianne Zwagerman complete onzin praat met d'r 0,5% van alle opnames wanneer een Corona IC opname veel meer impact heeft op de bezetting van een bed.
Maar het is geen onzin. Het is niet de juiste overweging om mee te nemen, maar het is geen onzin.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ah ja, zal wel schelen natuurlijk hoe groot je woont. Het klinkt natuurlijk heftig zo'n bedrag per dag maar in zomer verbruik je (doorgaans) dan ook stuk minder gas. Ik ben benieuwd hoeveel kubieke meter gas ik in oktober heb verbruikt. Als ik kijk naar vorig jaar zou dat 30m3 moeten zijn. Dat valt wel mee qua kosten.
Dan werk ik liever in de zomer thuis...... :)
pi_201919810
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar het is geen onzin. Het is niet de juiste overweging om mee te nemen, maar het is geen onzin.
In de context die zij gebruikt vind ik het dus wel onzin, want ze bagatelliseert de impact van Corona opnames.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201919815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gaat er mij om dat die Marianne Zwagerman complete onzin praat met d'r 0,5% van alle opnames wanneer een Corona IC opname veel meer impact heeft op de bezetting van een bed.
Za, Zoost, Zwagerman.....

Hmmmm
pi_201919824
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:30 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik ook niet. En sowieso heeft Nederland nooit daadwerkelijk de groepsimmuniteit-strategie ingezet. Dat woordje is nu al meer dan een jaar een soort 'smoking gun' van de zero-covidcult.
Er is absoluut het nodige misgegaan, maar ik ben het niet met de WHO eens dat de strategie om het virus tegen elke prijs te willen bestrijden, de enige juiste zou zijn. Althans zo lees ik het.

Blij dat we nooit zijn meegegaan in die idioterie van complete lockdowns en fabrieken sluiten…
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:34:34 #254
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In de context die zij gebruikt vind ik het dus wel onzin, want ze bagatelliseert de impact van Corona opnames.
Daar heb je gelijk in, daarom zei ik ook 'niet de juiste overweging'

Het cijfer is feitelijk juist, maar niet heel relevant voor het punt wat ze wil maken. Ik denk persoonlijk ook dat de druk momenteel niet zozeer op de verpleegbedden zal landen, dus IC bedden zijn relevanter.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:35:55 #255
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201919840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, daarom zei ik ook 'niet de juiste overweging'

Het cijfer is feitelijk juist, maar niet heel relevant voor het punt wat ze wil maken. Ik denk persoonlijk ook dat de druk momenteel niet zozeer op de verpleegbedden zal landen, dus IC bedden zijn relevanter.
IC-bedden zijn al de hele pandemie de plek waar de schoen knelt. De verpleegafdeling is niet zo krap bemand als de IC is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:36:01 #256
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201919843
Net belletje van GGD gehad, man wat is dat een tijdsverspilling zeg _O-

Snap dat niet iedereen alle informatie makkelijk kan opzoeken, maar 15-20 minuten besteden om letterlijk websites op te lezen voelt behoorlijk nutteloos aan.

De regels slaan ook nergens op. Ik ben positief, mijn vrouw mag gewoon naar buiten om boodschappen te doen, maar moet wel afstand houden _O- Dat werkt toch niet als je in een supermarkt staat, terwijl de rest geen afstand meer moet houden.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:36:42 #257
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919851
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:

[..]
IC-bedden zijn al de hele pandemie de plek waar de schoen knelt. De verpleegafdeling is niet zo krap bemand als de IC is.
De tweede golf was het een tijdje ook nijpend op de verpleegafdeling.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201919856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-bestrijden-corona

Oh oh oh. Dan is de Kamer verkeerd ingelicht. Dit kan politiek explosief zijn.
Tja, ik denk dat je zo'n pandemie altijd wel politiek explosief kan maken natuurlijk, achteraf is het altijd mooi wonen. Tuurlijk zijn er fouten gemaakt en gebeurt dat nog steeds, maar wel met de kennis van vandaag.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201919860
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
Net belletje van GGD gehad, man wat is dat een tijdsverspilling zeg _O-

Snap dat niet iedereen alle informatie makkelijk kan opzoeken, maar 15-20 minuten besteden om letterlijk websites op te lezen voelt behoorlijk nutteloos aan.

De regels slaan ook nergens op. Ik ben positief, mijn vrouw mag gewoon naar buiten om boodschappen te doen, maar moet wel afstand houden _O- Dat werkt toch niet als je in een supermarkt staat, terwijl de rest geen afstand meer moet houden.
Gewoon even lekker gaan sporten dan en niet douchen. Heb je alle ruimte in de supermarkt.

Maar hoe voel je je vandaag?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:37:15 #260
408813 crew  trein2000
pi_201919862
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:30 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Hoezo? Dat was gewoon één van de scenario's die overwegen werd. Al vrij snel overboord gegooid toen de lockdown werd afgekondigd.
quote:
Zouden wij als doel van ons beleid hebben gehad om groepsimmuniteit op te bouwen, dan begrijp ik dat daar kritiek op is. Maar dat is niet het doel, alleen ik kan ook niet wegnemen dat het een bijkomend effect is van de strategie die de hele wereld volgt. Als je stuurt op de ziekenhuiscapaciteit en mensen intussen helaas ziek worden, soms ook ernstig, dan leidt dat ertoe dat er heel geleidelijk aan groepsimmuniteit wordt opgebouwd. Maar dat gaat heel langzaam. Dat helpt overigens wel weer om een land wat weerbaarder te maken, maar Van Dissel zei vandaag ook terecht: "De kans is er dat je daarmee aan 50% of 60% komt. Dan ben je jaren bezig. Hopelijk is dat niet nodig. Je zult dus uiteindelijk ook het vaccin nodig hebben." Het is dus geen doel van het beleid. Daarmee is er volgens mij ook geen verschil tussen ons en de WHO. Wij doen wat alle landen doen, maar ik kan dat effect ook niet weghalen. Dat is er nou eenmaal, omdat mensen helaas ziek worden. Daar ging mijn speech ook over. Ik vind wel dat ik daar compleet open over moet zijn.
Letterlijk citaat uit het coronadebat van woensdag 18 maart 2020. Onderstreping door mij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201919863
Gezellig, even op de bank met de ERNSTIG editie.
Go hard or go home
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:37:17 #262
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201919864
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Conclusie: we zijn (opnieuw) veels te laat / we hadden de versoepelingen nooit zo ver moeten doorvoeren.
Ik denk niet dat het enkel met die laatste versoepelingen te maken heeft. Seizoenseffect lijkt ook gewoon een grote rol te spelen - welke maatregelen er op dat moment wel niet actief zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201919866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat Marino zojuist is klaargekomen over z’n toetsenbord :')
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:38:26 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201919878
quote:
17s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:37 schreef Noek het volgende:
Gezellig, even op de bank met de ERNSTIG editie.
Ernst... Ernstig

Toeval? I think not.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:38:59 #265
408813 crew  trein2000
pi_201919883
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
Net belletje van GGD gehad, man wat is dat een tijdsverspilling zeg _O-

Snap dat niet iedereen alle informatie makkelijk kan opzoeken, maar 15-20 minuten besteden om letterlijk websites op te lezen voelt behoorlijk nutteloos aan.

De regels slaan ook nergens op. Ik ben positief, mijn vrouw mag gewoon naar buiten om boodschappen te doen, maar moet wel afstand houden _O- Dat werkt toch niet als je in een supermarkt staat, terwijl de rest geen afstand meer moet houden.
Ik heb er ook een keer mee van doen gehad. Bijzonder treurige ervaring inderdaad.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:39:22 #266
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201919891
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat Marino zojuist is klaargekomen over z’n toetsenbord :')
Ik al een beeld dat Marino en Yorick op anderhalve meter afstand van elkaar over hun kruis hebben lopen wrijven vandaag.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201919898
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb er ook een keer mee van doen gehad. Bijzonder treurige ervaring inderdaad.
Voor ons corona experts wel. Maar er zijn toch heel wat mensen die geen idee hebben. Dus ik snap het wel.
pi_201919903
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Letterlijk citaat uit het coronadebat van woensdag 18 maart 2020. Onderstreping door mij.
En dat klopt dus ook.
pi_201919911
quote:
13s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ohja, die schijtkoffie heb ik ooit eens geprobeerd....

[ afbeelding ]
Was die lekker of apart? Wil ook ook wel eens proberen.
Heb wel ooit Blue Mountain koffie gedronken op Jamaica. Is ook een van de beste van de wereld (zeggen ze). Was ook wel erg lekker. Nog een klein pakje mee naar huis genomen à 50 dollar.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:40:55 #270
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201919913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Gewoon even lekker gaan sporten dan en niet douchen. Heb je alle ruimte in de supermarkt.

Maar hoe voel je je vandaag?
Niet goed, maar ook niet slecht. Tussen een flinke verkoudheid en een milde griep in zeg maar :D Dat ik geen koorts heb helpt al heel erg denk ik, want daar kan ik altijd ellendig van voelen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:41:05 #271
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201919915
Als je het zelf zo goed kan lezen waarom bel je dan...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:42:00 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201919925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:39 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Voor ons corona experts wel. Maar er zijn toch heel wat mensen die geen idee hebben. Dus ik snap het wel.
Dat is het ook een beetje, mensen die het niet volgen of niet even op RIVM of Rijksoverheid webistes kijken hebben er vast wel wat aan, maar voor mij was dit echt kansloos :D Komt ook nog bij dat UMC Utrecht weer andere regels aanhoudt qua terug naar werk en die gaan voor op GGD regels.
pi_201919929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het enkel met die laatste versoepelingen te maken heeft. Seizoenseffect lijkt ook gewoon een grote rol te spelen - welke maatregelen er op dat moment wel niet actief zijn.
Zeker, het seizoenseffect speelt een (grote) rol, alsmede het belabberde naleven van de QR check op sommige plekken bijvoorbeeld. Allemaal factoren die tot deze situatie leiden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:42:34 #274
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201919933
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je het zelf zo goed kan lezen waarom bel je dan...
Ik ben gebeld he :D
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:42:59 #275
408813 crew  trein2000
pi_201919939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:39 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Voor ons corona experts wel. Maar er zijn toch heel wat mensen die geen idee hebben. Dus ik snap het wel.
Kom op man. Kind positief. Papa en mama allebei gevaccineerd. Papa moet naar de ggd maar mama kan met een zelftest volstaan. Bellen ze een week na afloop van de quarantaine hoe de quarantaine is gegaan en meer van dat soort ongein. Heeft niks met coronaexperts te maken maar alles met beroerde kwaliteit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:43:25 #276
408813 crew  trein2000
pi_201919943
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:40 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
En dat klopt dus ook.
Nou ja nieuwsuur beweert dus stukken in handen te hebben die anders aantonen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201919956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:42 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik ben gebeld he :D
Waarom neem je dan op?
Hugo wilde vast weten of die geen kroeggeluiden op de achtergrond hoorde.
Beterschap! 2 golven overleefd en dat de 3e je gewoon nekt. Kut, hoor.
Go hard or go home
pi_201919957
De cijfers van woensdag 20 Oktober:

quote:
- 4.574 nieuw gemelde positieve testen
- 84 nieuwe ziekenhuisopnames
- 18 nieuwe IC-opnames
- 10 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:45:35 #279
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201919964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kom op man. Kind positief. Papa en mama allebei gevaccineerd. Papa moet naar de ggd maar mama kan met een zelftest volstaan. Bellen ze een week na afloop van de quarantaine hoe de quarantaine is gegaan en meer van dat soort ongein. Heeft niks met coronaexperts te maken maar alles met beroerde kwaliteit.
Dat ze tijdens de quarantaine bellen hoe het gaat en je van informatie voorzien vind ik alleen maar goed, eigenlijk.

Waar het verder op slaat dat je huisgenoten niet in quarantaine hoeven begrijp ik wat minder.
pi_201919969
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker, het seizoenseffect speelt een (grote) rol, alsmede het belabberde naleven van de QR check op sommige plekken bijvoorbeeld. Allemaal factoren die tot deze situatie leiden.
Het naleven van de QR, ja?
Zo lang gevaccineerden load dragen, heb je geen kont aan die QR.
Go hard or go home
pi_201919984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:45 schreef Noek het volgende:

[..]
Het naleven van de QR, ja?
Zo lang gevaccineerden load dragen, heb je geen kont aan die QR.
Die QR is geen bewijsstuk dat je niet besmettelijk kan zijn.

Alleen dat de kans daarop minder is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:47:04 #282
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201919989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
De cijfers van woensdag 20 Oktober:
[..]

O ja, dat zijn de cijfers van een week geleden. Mijn hart maakte al bijna een vreugdesprongetje.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:47:35 #283
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201919999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kom op man. Kind positief. Papa en mama allebei gevaccineerd. Papa moet naar de ggd maar mama kan met een zelftest volstaan. Bellen ze een week na afloop van de quarantaine hoe de quarantaine is gegaan en meer van dat soort ongein. Heeft niks met coronaexperts te maken maar alles met beroerde kwaliteit.
Die zelftests ga ik niet eens meer gebruiken _O-

Zelftest 12 uur na PCR-test was negatief :D

Of ik kan geen zelftesten afnemen, of ze zijn niet sensitief genoeg, of ik heb een false positive PCR-test.
pi_201920002
Worden er eigenlijk ook steekproeven gedaan om in te kunnen schatten hoeveel mensen er nu dagelijks echt besmet raken/ in aanraking komen met het virus?

Dat zou je toch moeten kunnen meten? Zou zeer interessant kunnen zijn met het oog op de groepsimmuniteit/zorgontlasting etc.
pi_201920005
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat ze tijdens de quarantaine bellen hoe het gaat en je van informatie voorzien vind ik alleen maar goed, eigenlijk.

Waar het verder op slaat dat je huisgenoten niet in quarantaine hoeven begrijp ik wat minder.
Vorige week, één gezin, helft positief en de andere helft leefde van God los.
Want ik was verbaasd dat ze kwam sporten maar dat mag dus. Ok ok dus ik snel mn witte pak aan en met een hogedrukreiniger achter haar aan natuurlijk.
Go hard or go home
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 14:48:33 #286
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201920015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:47 schreef aartstyle het volgende:
Worden er eigenlijk ook steekproeven gedaan om in te kunnen schatten hoeveel mensen er nu dagelijks echt besmet raken/ in aanraking komen met het virus?

Dat zou je toch moeten kunnen meten? Zou zeer interessant kunnen zijn met het oog op de groepsimmuniteit/zorgontlasting etc.
Dat proberen ze toch te doen met de rioolwatermetingen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201920020
quote:
9s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:47 schreef Iblardi het volgende:

[..]
O ja, dat zijn de cijfers van een week geleden. Mijn hart maakte al bijna een vreugdesprongetje.
Haha, ik trap er ook elke dag in. Dan denk ik wat zijn de cijfers vroeg vandaag en wat zijn ze laag! Maar dat is dan niet.
pi_201920026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:45 schreef Noek het volgende:

[..]
Het naleven van de QR, ja?
Zo lang gevaccineerden load dragen, heb je geen kont aan die QR.
Mwa niet mee eens. De kans op overdracht is gewoon een stuk lager.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201920029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Haha, ik trap er ook elke dag in. Dan denk ik wat zijn de cijfers vroeg vandaag en wat zijn ze laag! Maar dat is dan niet.
Wil je de cijfers van vorig jaar ook weten?
Go hard or go home
pi_201920037
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:49 schreef Noek het volgende:

[..]
Wil je de cijfers van vorig jaar ook weten?
Nou, voor de draad ermee!
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:50:18 #291
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201920046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:47 schreef Noek het volgende:

[..]
Vorige week, één gezin, helft positief en de andere helft leefde van God los.
Want ik was verbaasd dat ze kwam sporten maar dat mag dus. Ok ok dus ik snel mn witte pak aan en met een hogedrukreiniger achter haar aan natuurlijk.


Maar serieus, ik vind het wel raar dat je als huisgenoot van een Besmette gewoon mag doen en laten wat je wil, want daar komt het wel op neer.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201920054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
Net belletje van GGD gehad, man wat is dat een tijdsverspilling zeg _O-

Snap dat niet iedereen alle informatie makkelijk kan opzoeken, maar 15-20 minuten besteden om letterlijk websites op te lezen voelt behoorlijk nutteloos aan.

De regels slaan ook nergens op. Ik ben positief, mijn vrouw mag gewoon naar buiten om boodschappen te doen, maar moet wel afstand houden _O- Dat werkt toch niet als je in een supermarkt staat, terwijl de rest geen afstand meer moet houden.
Gewoon zo'n stootvoetbalpak aantrekken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201920067
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
Waarom neem je dan op?
Dat is niet des Fokkers inderdaad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 oktober 2021 @ 14:51:40 #294
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201920074
Dit kon wel eens een kantel punt zijn.


|:)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 14:52:13 #295
408813 crew  trein2000
pi_201920084
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat ze tijdens de quarantaine bellen hoe het gaat en je van informatie voorzien vind ik alleen maar goed, eigenlijk.
Tijdens is prima, een week later heeft geen zin.
quote:
Waar het verder op slaat dat je huisgenoten niet in quarantaine hoeven begrijp ik wat minder.
Ja dat zijn regels, daar kan zo’n belteam ook niks aan doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:56:32 #296
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201920133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa niet mee eens. De kans op overdracht is gewoon een stuk lager.
Gevoelsmatig zit ik liever niet 8 uur in een kantoortje met iemand wiens hele gezin corona heeft :@
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201920144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Maar serieus, ik vind het wel raar dat je als huisgenoot van een Besmette gewoon mag doen en laten wat je wil, want daar komt het wel op neer.
Is ook raar. Maar vreemd genoeg zijn die dus heel vaak niet besmet.
pi_201920165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-bestrijden-corona

Oh oh oh. Dan is de Kamer verkeerd ingelicht. Dit kan politiek explosief zijn.
Vind het wel goed dat dit nu onderzocht wordt, er komt vast nog wel genoeg boven tafel over de besluitvorming in die tijd.

Ik vind het wel dubieus om te zeggen dat je als regering wettelijk verplicht bent om besmettingen te voorkomen en maximaal in te dammen. Degenen die dat zeggen gaan er iets te makkelijk aan voorbij dat het geen grote groene gifwolk is, maar een virus. Ben je dan nalatig als je niet onmiddellijk iedereen opsluit? Lijkt me niet. Of 'gecontroleerd rond laten gaan' kan, tja, de afgelopen winter hebben we toch eigenlijk niks anders gedaan om die piek uit te smeren? En die kant gaan we nu met vaccins toch ook weer op? Ik snap de kritiek over de respons in maart 2020 volledig en ben het er voor een groot deel mee eens, maar de implicaties zijn natuurlijk wel vergaand.
pi_201920175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja nieuwsuur beweert dus stukken in handen te hebben die anders aantonen.
Dat zal, Nieuwsuur beweert wel vaker wat.
pi_201920177
:lijstje: :M
pi_201920180
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')